Şimdi Ara

LPG SİSTEMLERİNDE AFR AYARI HK. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
132
Cevap
16
Favori
44.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serleka

    öncelikle cevabınız için çok tşkr ederim mehmet bey, anladığım kadarıyla afr agresif kullanıma sahip sürücüler için şart ve faydalı sakin kullanımlar için çokda gerekli değil..ben genelde 3000 deviri geçmeden kullanan biriyim ki zaten tsi de bu devir tatminkar sayılır hız açısından.ama çok nadirende olsa 5000 leri zorladığım 190/200 km hızlara çıktığım oluyorki çok nadiren yol boş düz ve radarsız olursa :)
    şu ana kadar bu tür kullanımda araçta bi gariplik sezmedim yani ihtiyaç olsaydı araç belli edermiydi sizce...harita dediğiniz şu üzerinde rakamlar olan tabloysa evet orda sağ en alt köşede bi kutucuğu işaretlemişlerdi içinde 106 rakamı vardı yorum sizin artık...tşkr ediyorum cevaplarınız için iyi çalışmalar diliyorum...

    Merhaba ;

    Aracınızı genelde 3.000 RPM'yi geçmeden kullanıyorsanız gerek yok tabi. AFR 'nin düzgün olup olmadığını sürüş şekliyle anlamanız çok zor. Bunu anlamak için zaten wide band kullanılıyor.
    Haritadaki o kutucuklar yakıt ayarınızın yapılması için kullanılıyor. fakat wide band olmadan montajcınız AFR'yi open loop'da göremez. Muhtemelen eobd ile LFT-SFT değerlerine bakarak yol ayarı yapmış. Böyle yaptıysa yeterlidir , doğru olanı yapmış.
    LPG'li güzel günler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Serleka

    öncelikle cevabınız için çok tşkr ederim mehmet bey, anladığım kadarıyla afr agresif kullanıma sahip sürücüler için şart ve faydalı sakin kullanımlar için çokda gerekli değil..ben genelde 3000 deviri geçmeden kullanan biriyim ki zaten tsi de bu devir tatminkar sayılır hız açısından.ama çok nadirende olsa 5000 leri zorladığım 190/200 km hızlara çıktığım oluyorki çok nadiren yol boş düz ve radarsız olursa :)
    şu ana kadar bu tür kullanımda araçta bi gariplik sezmedim yani ihtiyaç olsaydı araç belli edermiydi sizce...harita dediğiniz şu üzerinde rakamlar olan tabloysa evet orda sağ en alt köşede bi kutucuğu işaretlemişlerdi içinde 106 rakamı vardı yorum sizin artık...tşkr ediyorum cevaplarınız için iyi çalışmalar diliyorum...

    Merhaba ;

    Aracınızı genelde 3.000 RPM'yi geçmeden kullanıyorsanız gerek yok tabi. AFR 'nin düzgün olup olmadığını sürüş şekliyle anlamanız çok zor. Bunu anlamak için zaten wide band kullanılıyor.
    Haritadaki o kutucuklar yakıt ayarınızın yapılması için kullanılıyor. fakat wide band olmadan montajcınız AFR'yi open loop'da göremez. Muhtemelen eobd ile LFT-SFT değerlerine bakarak yol ayarı yapmış. Böyle yaptıysa yeterlidir , doğru olanı yapmış.
    LPG'li güzel günler dilerim.

    tşkrlr iyi çalışmalar bol kazançlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Merhaba

    Kusura bakmayın ama bazı konularda yanılmışsınız,bence birde farklı Öıdan bakmayı deneyin.aşağıdaki gözlemlerim bana aittir, tecrübelerime istinaden.

    1-) brc dediğiniz en kaliteli kitlerden birisi. İzmirde bu işin merkezine montajı yaptırdım. Ayar işine gelince rölanti ayarı ile gönderildi . Yoldayım ayarını sorduğumda gerek yok dendi, ltft stft ye hiç bakılmadı. Aracıma bağlanıp baktığımda çok sürüş stratejisine dokunulmadığını gördüm. Şimdi en iyisine en yetkilisine bu işi yaptırdık ama maaşaef meslektaşlarınız/ teknisyenlerimiz teknik bilgiden yoksun.



    2-) insanlar neden lpg kablosu alıp kendi ayar yapmaya çalışıyor? Çğnkü çaresizlik var, mecbur kalıyır insanlar. Bir düşğnüp sektörünğzğ sorgulayın neden insanlar bıkıo kendi ayar işine giriyor.

    3-) afr ayarını lpg ci olmayan insanlar neden yapıyor dersini? Çünkü siz büyğk lpg dönüşğmcğleri bile bu detaya girmediniz.



    Şimdi bakıyorumda afr ayarını öğrenip sizlerde uyhulamaya başlayacakmışsınız. Keşke bunu pşyasadaki işi lpg olmayan 4-5 kişinin liderliği ile değilde kendi ekibinizin çalışması sonucu yapıyor olsaydınız.

    Merhaba qntrl

    AFR ayarını yaklaşık 7 yıl önce yapan birisiyim. Başlayacakmışız lafı burada yersiz kalıyor. Wide bandı lpg montaj sonrası ayarlarda kullanmıyorduk . Çünkü BRC'de bu ayara gerek yoktur. Closed loop döngüsü yol ayarı ile eobd yardımı ile hatasız ayarlandığında BRC open loop döngüsünü bir miktar zengin bırakarak otomatik ayarlamaktadır. Piyasada 150 TL 'ye YETKİSİZ KİŞiLERE YANLIŞBİR AYAR YAPTIRMAMALARI için ve de YÜKSEK HAKSIZ BİR ÜCRET ÖDEMEMELERİ İÇİN montajını yaptığımız araçlara ÜCRETSİZ AFR AYARI yapıyoruz. (Başlamadan anlamanız gereken bu ) Şimdi teknik konulara geçecek olursak ;
    BRC'de open loop'da wide band ile AFR ayarına gerek yoktur. Gerek varsa da kendi yazılımı ile wide band olmadan open loop'da ayar imkanı mevcuttur . Peki wide band ile open loop'da ayar yapılsa kötü mü olur ? Hayır kötü olmaz. Doğru yapıldığında faydası da olur , wide band ile AFR'yi open loop'da daha net rakamsal olarak görürsünüz. Rakamlar konuştuğunda ise herkes susar !!!

    Benim bu konuda esas anlatmak istediğim sanırım tam anlaşılmamış.Ben AFR AYARINA KARŞI DEĞİLİM.Kimse karşı olamaz. Bu konular açıldığında en başta doğru yapıldığında faydası olur dedim hala da aynı şeyi söylüyorum. Benim AFR AYARI hakkındaki esaslı düşüncelerim yukarıda madde madde yazılı . Anlatmak istediğim yetkisiz , bilgisiz ve tecrübesiz kişiler tarafından yanlış yapıldığında faydasından çok ciddi zararları olabileceği yönünde. Konuya dönecek olursak.
    *)LPG AYARI ayarı başlı başına wide band ile bu şekilde yapılamaz. Çünkü rolantide ve orta yükte eksoz gazı yeterli gelmeyebiliyor. Değer az da olsa sapma gösteriyor. bu alet ilk çalıştırıldığında bile özel bir ısınma şekli ile ısıtılır, hemen ısıtılmaz önce 3-4 san kadar çok az enerji verilerek ön ısıtma yapılır rutubeti atılır sonra ana ısıtma yapılır aksi halde yine çatlayarak bozulur. Egzoz çıkışında ise malum su olur. Egzoz çıkışına konan sensörün tepkisi de geç olur. Dışarıdan hava alma tehlikesi olabilir. Ayrıca katalizör içerisinde de bir tepkime olduğu için egzoz çıkışından aldığın değer motorun tam değeri değildir.Esas yapılması gereken sondanın ön tarafa konulmasıdır ki bu çok zor ve lpg sektöründe neredeyse imkansızdır . Çünkü her aracın eksozun ön tarafına giriş açılıp tapa konması , wide bandın bağlanması , sökülüp tekrar kapatılması gerekir , bu nedenle en başta dediğim gibi fantazidir. Lakin pratikte ayar yapılacaksa bu şartlarda ekzosun çıkışına koymaktan başka şansımız yok . En önde ve eksoz çıkışında ölçümler yapıldığındaki sapma tam yükte az bir fark veriyor. Örneğin önde tam yükte AFR 12.9 ise arkada 12.7 okuyabiliyor. bu fark bilindikten sonra yine de ayar yapılabilir . Doğru yapıldığında alt ve orta sınıf ürünlerde işe yarar , faydası olur çünkü bir çok lpg markasında open loop'da ayar menüsü yok.

    *) Bir aracı tüm devir ve yüklerde doğru ayarlayabilmek için wide band tek başına bu şekilde işe yaramaz. Önce aracın esas yürüdüğü yani sizin aracınızı %90 kullandığınız döngü olan closed loop'da eobd ile LFT ve SFT değerlerine göre ayar yaparsınız. Daha sonra aracın open loop döngüsünü yani sizin esas çok az da olsa kullandığınız döngüyü open loop'u Wide band ile ayarlarsınız. Yani burada alınan 150 TL'lik ayar esasında 5 dakika bile sürmez. Yani verdiğiniz ücretin %90 'nı zaten esas eobd ile ayarlanan döngüdür kalan %10 luk döngü için bu kadar ücret fazla. ( Bana göre)

    Sizin başlıklarınıza gelecek olursak .

    1) Haklısınız. Aracınızın ayarı tam olarak yapılmamış.
    2) Haklısınız . Keşke her lpg firması işini tam yapsa.
    3) Yukarıda bu konu ile ilgili çok detaylı bilgi verdim.

    Selamlar...

    Mehmet Bey,

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. Keyifle okuyorum yazılarınız.

    Sizden ricam; bu yol ayarını kaliteli şekilde yapacak bildiğiniz tanıdığınız bir servis ya da şahıs var mıdır İzmir'de?
    Bu konuda çok sıkıntıdayız İzmirliler olarak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Merhaba

    Kusura bakmayın ama bazı konularda yanılmışsınız,bence birde farklı Öıdan bakmayı deneyin.aşağıdaki gözlemlerim bana aittir, tecrübelerime istinaden.

    1-) brc dediğiniz en kaliteli kitlerden birisi. İzmirde bu işin merkezine montajı yaptırdım. Ayar işine gelince rölanti ayarı ile gönderildi . Yoldayım ayarını sorduğumda gerek yok dendi, ltft stft ye hiç bakılmadı. Aracıma bağlanıp baktığımda çok sürüş stratejisine dokunulmadığını gördüm. Şimdi en iyisine en yetkilisine bu işi yaptırdık ama maaşaef meslektaşlarınız/ teknisyenlerimiz teknik bilgiden yoksun.



    2-) insanlar neden lpg kablosu alıp kendi ayar yapmaya çalışıyor? Çğnkü çaresizlik var, mecbur kalıyır insanlar. Bir düşğnüp sektörünğzğ sorgulayın neden insanlar bıkıo kendi ayar işine giriyor.

    3-) afr ayarını lpg ci olmayan insanlar neden yapıyor dersini? Çünkü siz büyğk lpg dönüşğmcğleri bile bu detaya girmediniz.



    Şimdi bakıyorumda afr ayarını öğrenip sizlerde uyhulamaya başlayacakmışsınız. Keşke bunu pşyasadaki işi lpg olmayan 4-5 kişinin liderliği ile değilde kendi ekibinizin çalışması sonucu yapıyor olsaydınız.

    Merhaba qntrl

    AFR ayarını yaklaşık 7 yıl önce yapan birisiyim. Başlayacakmışız lafı burada yersiz kalıyor. Wide bandı lpg montaj sonrası ayarlarda kullanmıyorduk . Çünkü BRC'de bu ayara gerek yoktur. Closed loop döngüsü yol ayarı ile eobd yardımı ile hatasız ayarlandığında BRC open loop döngüsünü bir miktar zengin bırakarak otomatik ayarlamaktadır. Piyasada 150 TL 'ye YETKİSİZ KİŞiLERE YANLIŞBİR AYAR YAPTIRMAMALARI için ve de YÜKSEK HAKSIZ BİR ÜCRET ÖDEMEMELERİ İÇİN montajını yaptığımız araçlara ÜCRETSİZ AFR AYARI yapıyoruz. (Başlamadan anlamanız gereken bu ) Şimdi teknik konulara geçecek olursak ;
    BRC'de open loop'da wide band ile AFR ayarına gerek yoktur. Gerek varsa da kendi yazılımı ile wide band olmadan open loop'da ayar imkanı mevcuttur . Peki wide band ile open loop'da ayar yapılsa kötü mü olur ? Hayır kötü olmaz. Doğru yapıldığında faydası da olur , wide band ile AFR'yi open loop'da daha net rakamsal olarak görürsünüz. Rakamlar konuştuğunda ise herkes susar !!!

    Benim bu konuda esas anlatmak istediğim sanırım tam anlaşılmamış.Ben AFR AYARINA KARŞI DEĞİLİM.Kimse karşı olamaz. Bu konular açıldığında en başta doğru yapıldığında faydası olur dedim hala da aynı şeyi söylüyorum. Benim AFR AYARI hakkındaki esaslı düşüncelerim yukarıda madde madde yazılı . Anlatmak istediğim yetkisiz , bilgisiz ve tecrübesiz kişiler tarafından yanlış yapıldığında faydasından çok ciddi zararları olabileceği yönünde. Konuya dönecek olursak.
    *)LPG AYARI ayarı başlı başına wide band ile bu şekilde yapılamaz. Çünkü rolantide ve orta yükte eksoz gazı yeterli gelmeyebiliyor. Değer az da olsa sapma gösteriyor. bu alet ilk çalıştırıldığında bile özel bir ısınma şekli ile ısıtılır, hemen ısıtılmaz önce 3-4 san kadar çok az enerji verilerek ön ısıtma yapılır rutubeti atılır sonra ana ısıtma yapılır aksi halde yine çatlayarak bozulur. Egzoz çıkışında ise malum su olur. Egzoz çıkışına konan sensörün tepkisi de geç olur. Dışarıdan hava alma tehlikesi olabilir. Ayrıca katalizör içerisinde de bir tepkime olduğu için egzoz çıkışından aldığın değer motorun tam değeri değildir.Esas yapılması gereken sondanın ön tarafa konulmasıdır ki bu çok zor ve lpg sektöründe neredeyse imkansızdır . Çünkü her aracın eksozun ön tarafına giriş açılıp tapa konması , wide bandın bağlanması , sökülüp tekrar kapatılması gerekir , bu nedenle en başta dediğim gibi fantazidir. Lakin pratikte ayar yapılacaksa bu şartlarda ekzosun çıkışına koymaktan başka şansımız yok . En önde ve eksoz çıkışında ölçümler yapıldığındaki sapma tam yükte az bir fark veriyor. Örneğin önde tam yükte AFR 12.9 ise arkada 12.7 okuyabiliyor. bu fark bilindikten sonra yine de ayar yapılabilir . Doğru yapıldığında alt ve orta sınıf ürünlerde işe yarar , faydası olur çünkü bir çok lpg markasında open loop'da ayar menüsü yok.

    *) Bir aracı tüm devir ve yüklerde doğru ayarlayabilmek için wide band tek başına bu şekilde işe yaramaz. Önce aracın esas yürüdüğü yani sizin aracınızı %90 kullandığınız döngü olan closed loop'da eobd ile LFT ve SFT değerlerine göre ayar yaparsınız. Daha sonra aracın open loop döngüsünü yani sizin esas çok az da olsa kullandığınız döngüyü open loop'u Wide band ile ayarlarsınız. Yani burada alınan 150 TL'lik ayar esasında 5 dakika bile sürmez. Yani verdiğiniz ücretin %90 'nı zaten esas eobd ile ayarlanan döngüdür kalan %10 luk döngü için bu kadar ücret fazla. ( Bana göre)

    Sizin başlıklarınıza gelecek olursak .

    1) Haklısınız. Aracınızın ayarı tam olarak yapılmamış.
    2) Haklısınız . Keşke her lpg firması işini tam yapsa.
    3) Yukarıda bu konu ile ilgili çok detaylı bilgi verdim.

    Selamlar...

    Mehmet Bey,

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. Keyifle okuyorum yazılarınız.

    Sizden ricam; bu yol ayarını kaliteli şekilde yapacak bildiğiniz tanıdığınız bir servis ya da şahıs var mıdır İzmir'de?
    Bu konuda çok sıkıntıdayız İzmirliler olarak.

    Merhaba sayın hocam ;
    Eminim vardır lakin üzgünüm ki ben de tam olarak kim yapıyor vakıf değilim.




  • Mehmet bey,



    Brc de yaptığınız open loop ayarinin dogru oldugunu ancak afr cihazi ile anlarsiniz.



    Afr cihazı takmadan brc ile öpen loop ayari yapiyorum derseniz bende sizi afr cihazı takarak video ile iddianızı kanıtlamaya davet ederim :)

    Eksoz ucuna yada daha doğru ifade ile kat konvertör sonrasına wideband sensoru takılırsa normalde olduğundan daha "fakir" görürsünüz.



    Ama zaten benzinde de aynı oranda "fakir" göreceksiniz.



    Önemli olan benzin değerini referans alıp lpg öpen loop afr sini benzin ile aynı değere getirmektir :)



    Ister eksoz manifoldunu delin takin ister eksoz ucuna takin siz gene afr ayarını yapabilirsiniz.



    Ben neden eksiz ucuna taktim:



    1 aracın sensörünü sökerken çok vakit harcarsınız

    2 sensörün bozulma riski var

    3 wideband sensörünün bozulma riski var.



    Eksoz ucu daha az zahmetli ve risksiz.



    Bu sorunların hepsini yaşamış biri olarak onerim eksoz ucunun kullanılmasıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Cat öncesi cat sonrası fark maksimum %5 tir ortalaması %2 civarındadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Mehmet bey,



    Brc de yaptığınız open loop ayarinin dogru oldugunu ancak afr cihazi ile anlarsiniz.



    Afr cihazı takmadan brc ile öpen loop ayari yapiyorum derseniz bende sizi afr cihazı takarak video ile iddianızı kanıtlamaya davet ederim :)

    Eksoz ucuna yada daha doğru ifade ile kat konvertör sonrasına wideband sensoru takılırsa normalde olduğundan daha "fakir" görürsünüz.



    Ama zaten benzinde de aynı oranda "fakir" göreceksiniz.



    Önemli olan benzin değerini referans alıp lpg öpen loop afr sini benzin ile aynı değere getirmektir :)



    Ister eksoz manifoldunu delin takin ister eksoz ucuna takin siz gene afr ayarını yapabilirsiniz.



    Ben neden eksiz ucuna taktim:



    1 aracın sensörünü sökerken çok vakit harcarsınız

    2 sensörün bozulma riski var

    3 wideband sensörünün bozulma riski var.



    Eksoz ucu daha az zahmetli ve risksiz.



    Bu sorunların hepsini yaşamış biri olarak onerim eksoz ucunun kullanılmasıdır.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Merhaba

    Kusura bakmayın ama bazı konularda yanılmışsınız,bence birde farklı Öıdan bakmayı deneyin.aşağıdaki gözlemlerim bana aittir, tecrübelerime istinaden.

    1-) brc dediğiniz en kaliteli kitlerden birisi. İzmirde bu işin merkezine montajı yaptırdım. Ayar işine gelince rölanti ayarı ile gönderildi . Yoldayım ayarını sorduğumda gerek yok dendi, ltft stft ye hiç bakılmadı. Aracıma bağlanıp baktığımda çok sürüş stratejisine dokunulmadığını gördüm. Şimdi en iyisine en yetkilisine bu işi yaptırdık ama maaşaef meslektaşlarınız/ teknisyenlerimiz teknik bilgiden yoksun.



    2-) insanlar neden lpg kablosu alıp kendi ayar yapmaya çalışıyor? Çğnkü çaresizlik var, mecbur kalıyır insanlar. Bir düşğnüp sektörünğzğ sorgulayın neden insanlar bıkıo kendi ayar işine giriyor.

    3-) afr ayarını lpg ci olmayan insanlar neden yapıyor dersini? Çünkü siz büyğk lpg dönüşğmcğleri bile bu detaya girmediniz.



    Şimdi bakıyorumda afr ayarını öğrenip sizlerde uyhulamaya başlayacakmışsınız. Keşke bunu pşyasadaki işi lpg olmayan 4-5 kişinin liderliği ile değilde kendi ekibinizin çalışması sonucu yapıyor olsaydınız.

    Merhaba qntrl

    AFR ayarını yaklaşık 7 yıl önce yapan birisiyim. Başlayacakmışız lafı burada yersiz kalıyor. Wide bandı lpg montaj sonrası ayarlarda kullanmıyorduk . Çünkü BRC'de bu ayara gerek yoktur. Closed loop döngüsü yol ayarı ile eobd yardımı ile hatasız ayarlandığında BRC open loop döngüsünü bir miktar zengin bırakarak otomatik ayarlamaktadır. Piyasada 150 TL 'ye YETKİSİZ KİŞiLERE YANLIŞBİR AYAR YAPTIRMAMALARI için ve de YÜKSEK HAKSIZ BİR ÜCRET ÖDEMEMELERİ İÇİN montajını yaptığımız araçlara ÜCRETSİZ AFR AYARI yapıyoruz. (Başlamadan anlamanız gereken bu ) Şimdi teknik konulara geçecek olursak ;
    BRC'de open loop'da wide band ile AFR ayarına gerek yoktur. Gerek varsa da kendi yazılımı ile wide band olmadan open loop'da ayar imkanı mevcuttur . Peki wide band ile open loop'da ayar yapılsa kötü mü olur ? Hayır kötü olmaz. Doğru yapıldığında faydası da olur , wide band ile AFR'yi open loop'da daha net rakamsal olarak görürsünüz. Rakamlar konuştuğunda ise herkes susar !!!

    Benim bu konuda esas anlatmak istediğim sanırım tam anlaşılmamış.Ben AFR AYARINA KARŞI DEĞİLİM.Kimse karşı olamaz. Bu konular açıldığında en başta doğru yapıldığında faydası olur dedim hala da aynı şeyi söylüyorum. Benim AFR AYARI hakkındaki esaslı düşüncelerim yukarıda madde madde yazılı . Anlatmak istediğim yetkisiz , bilgisiz ve tecrübesiz kişiler tarafından yanlış yapıldığında faydasından çok ciddi zararları olabileceği yönünde. Konuya dönecek olursak.
    *)LPG AYARI ayarı başlı başına wide band ile bu şekilde yapılamaz. Çünkü rolantide ve orta yükte eksoz gazı yeterli gelmeyebiliyor. Değer az da olsa sapma gösteriyor. bu alet ilk çalıştırıldığında bile özel bir ısınma şekli ile ısıtılır, hemen ısıtılmaz önce 3-4 san kadar çok az enerji verilerek ön ısıtma yapılır rutubeti atılır sonra ana ısıtma yapılır aksi halde yine çatlayarak bozulur. Egzoz çıkışında ise malum su olur. Egzoz çıkışına konan sensörün tepkisi de geç olur. Dışarıdan hava alma tehlikesi olabilir. Ayrıca katalizör içerisinde de bir tepkime olduğu için egzoz çıkışından aldığın değer motorun tam değeri değildir.Esas yapılması gereken sondanın ön tarafa konulmasıdır ki bu çok zor ve lpg sektöründe neredeyse imkansızdır . Çünkü her aracın eksozun ön tarafına giriş açılıp tapa konması , wide bandın bağlanması , sökülüp tekrar kapatılması gerekir , bu nedenle en başta dediğim gibi fantazidir. Lakin pratikte ayar yapılacaksa bu şartlarda ekzosun çıkışına koymaktan başka şansımız yok . En önde ve eksoz çıkışında ölçümler yapıldığındaki sapma tam yükte az bir fark veriyor. Örneğin önde tam yükte AFR 12.9 ise arkada 12.7 okuyabiliyor. bu fark bilindikten sonra yine de ayar yapılabilir . Doğru yapıldığında alt ve orta sınıf ürünlerde işe yarar , faydası olur çünkü bir çok lpg markasında open loop'da ayar menüsü yok.

    *) Bir aracı tüm devir ve yüklerde doğru ayarlayabilmek için wide band tek başına bu şekilde işe yaramaz. Önce aracın esas yürüdüğü yani sizin aracınızı %90 kullandığınız döngü olan closed loop'da eobd ile LFT ve SFT değerlerine göre ayar yaparsınız. Daha sonra aracın open loop döngüsünü yani sizin esas çok az da olsa kullandığınız döngüyü open loop'u Wide band ile ayarlarsınız. Yani burada alınan 150 TL'lik ayar esasında 5 dakika bile sürmez. Yani verdiğiniz ücretin %90 'nı zaten esas eobd ile ayarlanan döngüdür kalan %10 luk döngü için bu kadar ücret fazla. ( Bana göre)

    Sizin başlıklarınıza gelecek olursak .

    1) Haklısınız. Aracınızın ayarı tam olarak yapılmamış.
    2) Haklısınız . Keşke her lpg firması işini tam yapsa.
    3) Yukarıda bu konu ile ilgili çok detaylı bilgi verdim.

    Selamlar...

    Mehmet Bey,

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. Keyifle okuyorum yazılarınız.

    Sizden ricam; bu yol ayarını kaliteli şekilde yapacak bildiğiniz tanıdığınız bir servis ya da şahıs var mıdır İzmir'de?
    Bu konuda çok sıkıntıdayız İzmirliler olarak.

    Merhaba sayın hocam ;
    Eminim vardır lakin üzgünüm ki ben de tam olarak kim yapıyor vakıf değilim.

    mehmet bey merhabalar...

    -lpgli araçlarda motor yağı değişimi aralığı ve kataloğunda yazan yağ vizkozitelerinin dışına çıkmak gerekirmi yani kastım farklı ekstra bir durum söz konusu olurmu
    örneğin benim aracımda 10bin km de bir değişim için 5/40... 15 bin km de bir değişim için 5/30... 30bin km de bir değişim için se 0/30 yağ önerilmekte kılavuzunda lpg de de aynen devammı buna yoksa farklı bir uygulama varmıdır...

    -birde 1,4 tsi 92 kw araç için 1,6lık nozzle ve 6 lık boru uygunmudur...

    tşkrlr şimdiden...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serleka


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Merhaba

    Kusura bakmayın ama bazı konularda yanılmışsınız,bence birde farklı Öıdan bakmayı deneyin.aşağıdaki gözlemlerim bana aittir, tecrübelerime istinaden.

    1-) brc dediğiniz en kaliteli kitlerden birisi. İzmirde bu işin merkezine montajı yaptırdım. Ayar işine gelince rölanti ayarı ile gönderildi . Yoldayım ayarını sorduğumda gerek yok dendi, ltft stft ye hiç bakılmadı. Aracıma bağlanıp baktığımda çok sürüş stratejisine dokunulmadığını gördüm. Şimdi en iyisine en yetkilisine bu işi yaptırdık ama maaşaef meslektaşlarınız/ teknisyenlerimiz teknik bilgiden yoksun.



    2-) insanlar neden lpg kablosu alıp kendi ayar yapmaya çalışıyor? Çğnkü çaresizlik var, mecbur kalıyır insanlar. Bir düşğnüp sektörünğzğ sorgulayın neden insanlar bıkıo kendi ayar işine giriyor.

    3-) afr ayarını lpg ci olmayan insanlar neden yapıyor dersini? Çünkü siz büyğk lpg dönüşğmcğleri bile bu detaya girmediniz.



    Şimdi bakıyorumda afr ayarını öğrenip sizlerde uyhulamaya başlayacakmışsınız. Keşke bunu pşyasadaki işi lpg olmayan 4-5 kişinin liderliği ile değilde kendi ekibinizin çalışması sonucu yapıyor olsaydınız.

    Merhaba qntrl

    AFR ayarını yaklaşık 7 yıl önce yapan birisiyim. Başlayacakmışız lafı burada yersiz kalıyor. Wide bandı lpg montaj sonrası ayarlarda kullanmıyorduk . Çünkü BRC'de bu ayara gerek yoktur. Closed loop döngüsü yol ayarı ile eobd yardımı ile hatasız ayarlandığında BRC open loop döngüsünü bir miktar zengin bırakarak otomatik ayarlamaktadır. Piyasada 150 TL 'ye YETKİSİZ KİŞiLERE YANLIŞBİR AYAR YAPTIRMAMALARI için ve de YÜKSEK HAKSIZ BİR ÜCRET ÖDEMEMELERİ İÇİN montajını yaptığımız araçlara ÜCRETSİZ AFR AYARI yapıyoruz. (Başlamadan anlamanız gereken bu ) Şimdi teknik konulara geçecek olursak ;
    BRC'de open loop'da wide band ile AFR ayarına gerek yoktur. Gerek varsa da kendi yazılımı ile wide band olmadan open loop'da ayar imkanı mevcuttur . Peki wide band ile open loop'da ayar yapılsa kötü mü olur ? Hayır kötü olmaz. Doğru yapıldığında faydası da olur , wide band ile AFR'yi open loop'da daha net rakamsal olarak görürsünüz. Rakamlar konuştuğunda ise herkes susar !!!

    Benim bu konuda esas anlatmak istediğim sanırım tam anlaşılmamış.Ben AFR AYARINA KARŞI DEĞİLİM.Kimse karşı olamaz. Bu konular açıldığında en başta doğru yapıldığında faydası olur dedim hala da aynı şeyi söylüyorum. Benim AFR AYARI hakkındaki esaslı düşüncelerim yukarıda madde madde yazılı . Anlatmak istediğim yetkisiz , bilgisiz ve tecrübesiz kişiler tarafından yanlış yapıldığında faydasından çok ciddi zararları olabileceği yönünde. Konuya dönecek olursak.
    *)LPG AYARI ayarı başlı başına wide band ile bu şekilde yapılamaz. Çünkü rolantide ve orta yükte eksoz gazı yeterli gelmeyebiliyor. Değer az da olsa sapma gösteriyor. bu alet ilk çalıştırıldığında bile özel bir ısınma şekli ile ısıtılır, hemen ısıtılmaz önce 3-4 san kadar çok az enerji verilerek ön ısıtma yapılır rutubeti atılır sonra ana ısıtma yapılır aksi halde yine çatlayarak bozulur. Egzoz çıkışında ise malum su olur. Egzoz çıkışına konan sensörün tepkisi de geç olur. Dışarıdan hava alma tehlikesi olabilir. Ayrıca katalizör içerisinde de bir tepkime olduğu için egzoz çıkışından aldığın değer motorun tam değeri değildir.Esas yapılması gereken sondanın ön tarafa konulmasıdır ki bu çok zor ve lpg sektöründe neredeyse imkansızdır . Çünkü her aracın eksozun ön tarafına giriş açılıp tapa konması , wide bandın bağlanması , sökülüp tekrar kapatılması gerekir , bu nedenle en başta dediğim gibi fantazidir. Lakin pratikte ayar yapılacaksa bu şartlarda ekzosun çıkışına koymaktan başka şansımız yok . En önde ve eksoz çıkışında ölçümler yapıldığındaki sapma tam yükte az bir fark veriyor. Örneğin önde tam yükte AFR 12.9 ise arkada 12.7 okuyabiliyor. bu fark bilindikten sonra yine de ayar yapılabilir . Doğru yapıldığında alt ve orta sınıf ürünlerde işe yarar , faydası olur çünkü bir çok lpg markasında open loop'da ayar menüsü yok.

    *) Bir aracı tüm devir ve yüklerde doğru ayarlayabilmek için wide band tek başına bu şekilde işe yaramaz. Önce aracın esas yürüdüğü yani sizin aracınızı %90 kullandığınız döngü olan closed loop'da eobd ile LFT ve SFT değerlerine göre ayar yaparsınız. Daha sonra aracın open loop döngüsünü yani sizin esas çok az da olsa kullandığınız döngüyü open loop'u Wide band ile ayarlarsınız. Yani burada alınan 150 TL'lik ayar esasında 5 dakika bile sürmez. Yani verdiğiniz ücretin %90 'nı zaten esas eobd ile ayarlanan döngüdür kalan %10 luk döngü için bu kadar ücret fazla. ( Bana göre)

    Sizin başlıklarınıza gelecek olursak .

    1) Haklısınız. Aracınızın ayarı tam olarak yapılmamış.
    2) Haklısınız . Keşke her lpg firması işini tam yapsa.
    3) Yukarıda bu konu ile ilgili çok detaylı bilgi verdim.

    Selamlar...

    Mehmet Bey,

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. Keyifle okuyorum yazılarınız.

    Sizden ricam; bu yol ayarını kaliteli şekilde yapacak bildiğiniz tanıdığınız bir servis ya da şahıs var mıdır İzmir'de?
    Bu konuda çok sıkıntıdayız İzmirliler olarak.

    Merhaba sayın hocam ;
    Eminim vardır lakin üzgünüm ki ben de tam olarak kim yapıyor vakıf değilim.

    mehmet bey merhabalar...

    -lpgli araçlarda motor yağı değişimi aralığı ve kataloğunda yazan yağ vizkozitelerinin dışına çıkmak gerekirmi yani kastım farklı ekstra bir durum söz konusu olurmu
    örneğin benim aracımda 10bin km de bir değişim için 5/40... 15 bin km de bir değişim için 5/30... 30bin km de bir değişim için se 0/30 yağ önerilmekte kılavuzunda lpg de de aynen devammı buna yoksa farklı bir uygulama varmıdır...

    -birde 1,4 tsi 92 kw araç için 1,6lık nozzle ve 6 lık boru uygunmudur...

    tşkrlr şimdiden...


    Merhaba Hocam ;
    Yağ , buji, vb ekipmanlarda araç üreticisinin tavsiyelerine uymanız yeterli , ekstra bir ürün kullanmaya gerek yok.
    TSİ 122 hp'lerde 1.6 nozzle yeterli diyebilir miyiz? bu soruya kısaca cevap veremiyorum çünkü 1.6 nozzle ile araç rolantide malesef çok zengin kalıyor. TSİ gurubu rolantide yaklaşık 0.50 ms'lerde çalışıyor. Lpg enjektörünün bu sürede ideal gazı dozajlaması çok zor , bu nedenle haritadan yakıtı kıssanızda araç rolantide zenginde kalıyor. 1.6 nozzle'dan daha küçüğünü kullandığınızda da tam yükte lpg enjektörleri 20 ms'lerin üzerine çıkıyor . Yani esasında 1.6 hem büyük hem küçük geliyor :) Fakat selenoid valfli enjektörlerde kullanılması gereken ideal nozzle 1.6 .




  • Farklı bir başlıkta AFR ile ilgili yazımı burada da paylaşıyorum.

    Konu nereden nereye gelmiş. Usta mühendis atışması!!! Burada kimse kendini ispat etmeye çalışmıyor , bildiğini bildiği kadar anlatıyor. Bu sektör ne mühendissiz ne de ustasız olur. Lakin işin içine bir de konu dışı , sektör dışı insanlar girince bildiğiniz çorba oluyor(lafım sayfaya yorum yapanlara değil) . İşin tekniğine , bilimine dönersek ;
    AFR
    Air Fuel Ratio veya hava-yakıt stokiyometrik oranı, kimyasal tepkimeye giren hava ve yakıtın kütlesel oranıdır. 14.7:1, 14.7 kg hava ve 1 kg benzini karıştırıp yaktığımız zaman” hava içerisindeki tüm oksijen, yanma tepkimesinde tam olarak kullanılır” anlamalıyız. Bu teorik olarak böyle ancak pratik tepkimede yine bir miktar oksijen kalmakta. Dizel için 14.5:1, lpg için 15.6:1, cng için 17.2:1 stokiyometrik oranları geçerlidir.
    Geniş veya dar band olsun tüm lambda sensörleri aslında AFR değerini direkt olarak ölçemez. AFR değerini direkt olarak ölçen sensörün hava ve yakıtın motora giren miktarlarını ayrı ayrı ölçmesi gerekir, böyle sensörler de vardır ancak fiyatları onbinlerce euro mertebesindedir. Lambda sensörleri egzozdaki oksijen konsantrasyonunu, dış ortamdaki oksijen konsantrasyonu ile kıyaslar.
    Örnek verecek olursak, geniş band sensör egzoz O2 konsantrasyonunu %10.5 ölçtü, dış ortam %21 bu demektir ki giren havanın yarısı yanmaya katılıyor, geri kalanı dışarı atılıyor. Bu durumda lambda = 2 olur. AFR ise benzin için 29.4 , mazot için 29, lpg için 31.2 …. Olur. Bu durumda LPG'DE AFR NE OLMALI SORUSUNA VERECEK CEVABIMIZ 15.6 'dır. yani DELİFİŞEK Beyin 16.0 ayarlayın demek isteme nedeni bu .ama bizim elimizdeki cihaz benzine göre ayarlı olduğu için cihazın göstergesinde 14.7 yazdığı zaman lpg de de karışım ideal (lambda = 1) olur.
    Ha bu arada elimizdeki bu cihazların doğru ölçüm yaptığından emin miyiz? Hassas cihazlar , kalibre edilmesi gereken cihazlar , hatalı ölçüm yaptığında doğruracağı sonuçlar hassastır , bu nedenle her eline alan gel 150 TL'ye ayar yapayım derse ben de buna laf ederim.
    Benzinli bir motorun, daha doğru tabirle buji ateşlemeli bir motorun lambda = 2 de çalışabilmesi çok zor, karışım çok fakir olduğu için ateşleme gerçekleşmez, böyle çalışabilen motorlara “lean burn” denir. Dizelde ise durum farklıdır, sıkıştırma ateşleme olduğu için her durumda yanma mükemmel bir şekilde gerçekleşir. Lambda= 5 bile olur, tam yük altında ise ağır hizmet dizel motorlarda lambda = 2, hafif, otomobil dizel motorlarında lambda = 1.4 civarındadır. Dizelde lambda = 1 yaparsan en yüksek performansı alırsın ancak duımanlı çalışır.
    Lambda 1 in üzerine çıktıkça, karışım fakirleştikçe yanma sıcaklığı düşer. Çünkü kullanılmadan atılan havanın soğutma etkisi vardır. Yanma sıcaklığının en yüksek olduğu nokta, yanmanın en verimli ve tam olduğu lambda = 1 noktasıdır. Benzinli bir motorun bu noktada çalışması istenir ancak bu isteğin sebebi düşük egzoz emisyonlarını yakalamaktır. Ancak bu noktada 3 yollu katalizör en verimli çalışır. 3 yollu katalizörler oksijeni sevmez, oksijen varsa verimleri düşer hatta çalışmazlar. NOx, HC ve CO gazlarının 3ünü birden düşürürler. Bu gazların görece düşük olduğu ve oksijenin de olmadığı nokta lambda = 1 dir. Lambda = 1 isteğinin tek sebebi budur yoksa bu nokta ne en ekonomik ne de en performanslı noktadır. Bunu görmek için wide banda gerek yok ( closed loop için) çünkü elinizdeki obd cihazında arzu edilen lambda ve mevcut karışım oranına göre lambda değerini gösteren menü var. Yani closed loop'da ayar yaparken BEĞENMEDİĞİNİZ LFT VE SFT değerlerini doğru ayarladığınızda lambda'nın da 1 olduğunu göreceksiniz. Lambda = 1.15 civarı, buji ateşlemeli motorun en ekonomik çalıştığı, yakıt veriminin en yüksek olduğu nokta, lambda = 0.85 ise en performanslı olduğu noktadır.
    Eski tarihlerde delifişek bey eminim bunu çok iyi bilir egzoz emisyonları ve euro normları yokken karbüratörlerde 3 ayrı devre, 3 ayrı lambda değeri oluştururdu. Rölanti devresi, rölantide lambda = 1.3 çalıştırır, bu noktada kelebek kapalı, hava akışı çok az olduğu için ana memeden benzin gelmez kelebeğin altında kalan yani vakumda kalan rölanti deliklerinden karışım beslenir. Gaza biraz basarsın, kısmi yük devresi çalışır, hava akışı artar, vakum düşer, bu noktada yakıt beslemesini artık ana meme yapar lambda = 1.15 dir. Gaza %80 den daha fazla bastığın zaman ise ana memeye giden yakıt hattına ilave bir hat daha gaz teline bağlı bir manivela ile açılır bu da tam yük devresidir, lambda = 0.85 olur. Şimdi bu işleri elektronik sistemler yapıyor, nasıl yapıyor bir de ona bakalım:
    1.Nesil : Dar band lambda sensörleri ile kontrol yapılır. Bu sensörün çalışması için belli bir sıcaklığa ulaşması lazım bu da 40-50 sn. gibi bir süre alır. Çoğunun içerisinde ısıtıcı mevcut, 4 kablolu olarak geçmekte. 2 si ısıtıcıya ait diğerleri sinyal ve sinyal şasesi. Bu sensörler lambda 1 civarında on-off çalışır, yani lambda 1.01 olunca çıkışı 0.2V düşer, lambda 0.99 olunca çıkışı 0.8Vyükselir. Dolayısı ile mesela lambda 1.2 ile lambda 1.4 ün bu sensör için bir farkı yoktur, ayırt edemez çıkış hep düşüktür. Bu sensörle yapılan kontrolda yakıt miktarı sensör çıkışına göre adım olarak artırılır ve azaltılır lambda 1 etrafında dolanır hatta periyodik iniş çıkışlar yapar. Bu peryodik hareketleri gördüğümüzde closed loop gerçekleşiyor, sensör çalışıyor deriz. Burada sensörden kastımız hep 1. Sensör , pre-cat sensör. Katalizör sonrasındaki sensörün görevi katalizörün calışma durumunu ölçmek onun motorla ilgisi yok. Katalizörde de bir yanma tepkimesi var, katalizörün 2. Kademesinde hc ile o2 yanıyor,h2o ve co2 çıkıyor, co ile o2 yanıyor, co2 çıkıyor. Eğer katalizör çıkışındaki sensör fazla oksijen algılar ise ECU bu yanma tepkimelerinin oluşmadığına kanaat getirip önlem alır veya katalizör arıza sinyali oluşturabilir. Anti-parantez katalizör oksijen sevmez dedik peki nereden geliyor bu kadar oksijen, bu oksijen 1. Kademedeki kimyasal tepkimeden gelmekte 1. Kademede no, no2 gibi gazlar n2 ve o2 ye ayrışıyor.
    Dar bantlı sisteme dönersek, tam güç istenen durumda ise bu sensörlerin 0.80, 0.85 gibi bir değer ölçme şansları yok dolayısıyla kontrol sistemi çıkıyor devreden açık çevrim çalışma başlıyor, artık veriler sensörden değil sadece ecu içerisindeki open-loop haritasından geliyor.
    Böyle bir sistemde, sistem closed loop çalışırken AFR değerine gaz ayarı ile müdahale edemezsin, çünkü mevcut kontrol sistemi senin yaptığın hareketlere ters cevaplar vererek sistemi sürekli aynı AFR değerinde tutmaya çalışır, sen açarsın o kapatır sen kısarsın o açar ta ki sınırlarına dayanana kadar zaten o sınırlarda da arıza lambasını yakar benden bu kadar der.Ya p0171 bfakir karışım arıza ya da p0172 zengin karışım arızası . İtalyanca da ise sistemo trappo ricco , sistema trappo magro :))) biliyorum bu terimleri pek sevmiyorsunuz ...
    Konuya dönecek olursak Open loop da ise kontrol falan olmadığı için istediğin afr değerini gaz ayarı yaparak sağlayabilirsin.
    2. Nesil sistemlerde ise 1. Sensör veya her ikisi de geniş band sensördür. Bu sistemlerde open-loop diye bir şey olmaz. Her zaman kontrol vardır. Tam yükte de lambda 0.85 olacak şekilde kontrol vardır çünkü sensör artık geniş bir lambda bölgesi hakkında bilgi sağlamaktadır. Bu sistemlerde ise gaz ayarı ile AFR ye müdahale mümkün olmaz, Ya ayrı bir ECU veya mevcut ECU yu kandıran, afr normalmiş gibi gösteren simulatörlere ihtiyaç vardır.
    Şimdi benim söylediğim sizin eleştirdiğiniz konu sondanın ön arka muhabbeti. Sensörün takılma yeri, duruşu açısı vs. çok önemlidir. Bu sensörlerin en büyük düşmanı su ve rutubettir. Sensörün içindeki eleman 650 derece civarında çalışır, bu sırada egzoz gazı ile gelen su veya aşırı nem bu elemana değerse anında bozulur. Bu eleman araç ilk çalıştırıldığında bile özel bir ısınma şekli ile ısıtılır,wide band cihazını açtığınızda htr denen yazı bu anlama gelir. hemen ısıtılmaz önce 3-4 san kadar çok az enerji verilerek ön ısıtma yapılır rutubeti atılır sonra ana ısıtma yapılır aksi halde yine çatlayarak bozulur. Egzoz çıkışında ise malum su olur. Egzoz çıkışına konan sensörün tepkisi de geç olur. Dışarıdan hava alma tehlikesi olabilir. Ayrıca katalizör içerisinde de bir tepkime olduğu için egzoz çıkışından aldığın değer motorun tam değeri değildir. Lakin lpg ayarı için her aracın eksozunu delip wide band takamayacağımız için mecbur arkasına takılıyor , burada yapılması gereken ise önce open loop'da afr 'yi görmek buna göre lpg'de afr'yi ayarlamak.Bu konuda Murat ayçicek ile artık hem fikirim.

    Sonuç olarak AFR ayarı çok teknik bir konu . Gerek elimizdeki cihazların güvenilirliği , gerekse bu ayarı yapacak kişilerin tecrübesi ve bilgisi kaş yapayım derken gös çıkarmaya kadar gidebilir. Piyasadaki bir çok usta ayar yapmayı bilmiyor deniliyor tamam haksız değiller ustaların hepsi %100 doğru ayar yapamayabiliyor peki milyonlarca dolar euro kazanan lpg yazılım firmalarının otokalibrasyonları çok mu doğru... BERBAT !!! Aklım almıyor AEB yazılımın her otokalibrasyonu yanlış mı olur . Orta yükte ve tam yükte bir araç bu kadar fakir mi olur . Kaba tabir ile haritalarının tamamı neredeyse %15 fakir (rakamasal olarak) Bu yanlış kalibrasyonları düzeltmenin tek yolu ; YOL AYARI. Ve bu ayarı da EOBD ile LFT ve SFT değerlerine göre yapmak . BRC yazılımı diğer ürünlerden farklıdır . Yol ayarınızı doğru yaptığınızda open loop'da genelde bir miktar zengin kalır , bu sıkıntılı bir suruma neden olmaz. Lakin AEB yazılımlarının tamamı neredeyse fakirde kalıyor . Bu haritayıda liner olarak yol ayarı yapılırsa open loop döngüsü de ideal sayabileceğimiz bir noktaya gelir.
    Konuçok dağıldı :)) Özetle hep söylediğim gibi AFR ayarı doğru yapılırsa faydası olur . Lakin şart değildir . iyi bir cihazda eobd ile doğru yapılmış yol ayarı lpg kalibrasyonu için yeterlidir. AFR ile open loop yani ani gaza basmalar ve yüksek devirler ayarlanmış olsa bile ben bu devirlere ve bu sürüş şekline LPG'de karşıyım. İnsanlara AFR AYARI YAPTIM BAS GAZA SIKINTI YOK DEMEK bu sektöre ihanettir. Lpg kullanıcılarına tavsiyem araçlarını tecrübeli ve uzman servislere emanet edip , yüksek devirlerde araçlarını kullanmaları. Sabit ve agresif olmayan bir sürüş ile LPG'de uzun yıllar sorunsuz aracınızı kullanabilirsiniz. Sanırım artık bu konu ile ilgili benim de söyleyeceklerim kalmadı , herkese selamlar, saygılar...

    Mehmet ÖZENÇ
    BRC BÖLGE BAYİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Merhaba

    Kusura bakmayın ama bazı konularda yanılmışsınız,bence birde farklı Öıdan bakmayı deneyin.aşağıdaki gözlemlerim bana aittir, tecrübelerime istinaden.

    1-) brc dediğiniz en kaliteli kitlerden birisi. İzmirde bu işin merkezine montajı yaptırdım. Ayar işine gelince rölanti ayarı ile gönderildi . Yoldayım ayarını sorduğumda gerek yok dendi, ltft stft ye hiç bakılmadı. Aracıma bağlanıp baktığımda çok sürüş stratejisine dokunulmadığını gördüm. Şimdi en iyisine en yetkilisine bu işi yaptırdık ama maaşaef meslektaşlarınız/ teknisyenlerimiz teknik bilgiden yoksun.



    2-) insanlar neden lpg kablosu alıp kendi ayar yapmaya çalışıyor? Çğnkü çaresizlik var, mecbur kalıyır insanlar. Bir düşğnüp sektörünğzğ sorgulayın neden insanlar bıkıo kendi ayar işine giriyor.

    3-) afr ayarını lpg ci olmayan insanlar neden yapıyor dersini? Çünkü siz büyğk lpg dönüşğmcğleri bile bu detaya girmediniz.



    Şimdi bakıyorumda afr ayarını öğrenip sizlerde uyhulamaya başlayacakmışsınız. Keşke bunu pşyasadaki işi lpg olmayan 4-5 kişinin liderliği ile değilde kendi ekibinizin çalışması sonucu yapıyor olsaydınız.

    Merhaba qntrl

    AFR ayarını yaklaşık 7 yıl önce yapan birisiyim. Başlayacakmışız lafı burada yersiz kalıyor. Wide bandı lpg montaj sonrası ayarlarda kullanmıyorduk . Çünkü BRC'de bu ayara gerek yoktur. Closed loop döngüsü yol ayarı ile eobd yardımı ile hatasız ayarlandığında BRC open loop döngüsünü bir miktar zengin bırakarak otomatik ayarlamaktadır. Piyasada 150 TL 'ye YETKİSİZ KİŞiLERE YANLIŞBİR AYAR YAPTIRMAMALARI için ve de YÜKSEK HAKSIZ BİR ÜCRET ÖDEMEMELERİ İÇİN montajını yaptığımız araçlara ÜCRETSİZ AFR AYARI yapıyoruz. (Başlamadan anlamanız gereken bu ) Şimdi teknik konulara geçecek olursak ;
    BRC'de open loop'da wide band ile AFR ayarına gerek yoktur. Gerek varsa da kendi yazılımı ile wide band olmadan open loop'da ayar imkanı mevcuttur . Peki wide band ile open loop'da ayar yapılsa kötü mü olur ? Hayır kötü olmaz. Doğru yapıldığında faydası da olur , wide band ile AFR'yi open loop'da daha net rakamsal olarak görürsünüz. Rakamlar konuştuğunda ise herkes susar !!!

    Benim bu konuda esas anlatmak istediğim sanırım tam anlaşılmamış.Ben AFR AYARINA KARŞI DEĞİLİM.Kimse karşı olamaz. Bu konular açıldığında en başta doğru yapıldığında faydası olur dedim hala da aynı şeyi söylüyorum. Benim AFR AYARI hakkındaki esaslı düşüncelerim yukarıda madde madde yazılı . Anlatmak istediğim yetkisiz , bilgisiz ve tecrübesiz kişiler tarafından yanlış yapıldığında faydasından çok ciddi zararları olabileceği yönünde. Konuya dönecek olursak.
    *)LPG AYARI ayarı başlı başına wide band ile bu şekilde yapılamaz. Çünkü rolantide ve orta yükte eksoz gazı yeterli gelmeyebiliyor. Değer az da olsa sapma gösteriyor. bu alet ilk çalıştırıldığında bile özel bir ısınma şekli ile ısıtılır, hemen ısıtılmaz önce 3-4 san kadar çok az enerji verilerek ön ısıtma yapılır rutubeti atılır sonra ana ısıtma yapılır aksi halde yine çatlayarak bozulur. Egzoz çıkışında ise malum su olur. Egzoz çıkışına konan sensörün tepkisi de geç olur. Dışarıdan hava alma tehlikesi olabilir. Ayrıca katalizör içerisinde de bir tepkime olduğu için egzoz çıkışından aldığın değer motorun tam değeri değildir.Esas yapılması gereken sondanın ön tarafa konulmasıdır ki bu çok zor ve lpg sektöründe neredeyse imkansızdır . Çünkü her aracın eksozun ön tarafına giriş açılıp tapa konması , wide bandın bağlanması , sökülüp tekrar kapatılması gerekir , bu nedenle en başta dediğim gibi fantazidir. Lakin pratikte ayar yapılacaksa bu şartlarda ekzosun çıkışına koymaktan başka şansımız yok . En önde ve eksoz çıkışında ölçümler yapıldığındaki sapma tam yükte az bir fark veriyor. Örneğin önde tam yükte AFR 12.9 ise arkada 12.7 okuyabiliyor. bu fark bilindikten sonra yine de ayar yapılabilir . Doğru yapıldığında alt ve orta sınıf ürünlerde işe yarar , faydası olur çünkü bir çok lpg markasında open loop'da ayar menüsü yok.

    *) Bir aracı tüm devir ve yüklerde doğru ayarlayabilmek için wide band tek başına bu şekilde işe yaramaz. Önce aracın esas yürüdüğü yani sizin aracınızı %90 kullandığınız döngü olan closed loop'da eobd ile LFT ve SFT değerlerine göre ayar yaparsınız. Daha sonra aracın open loop döngüsünü yani sizin esas çok az da olsa kullandığınız döngüyü open loop'u Wide band ile ayarlarsınız. Yani burada alınan 150 TL'lik ayar esasında 5 dakika bile sürmez. Yani verdiğiniz ücretin %90 'nı zaten esas eobd ile ayarlanan döngüdür kalan %10 luk döngü için bu kadar ücret fazla. ( Bana göre)

    Sizin başlıklarınıza gelecek olursak .

    1) Haklısınız. Aracınızın ayarı tam olarak yapılmamış.
    2) Haklısınız . Keşke her lpg firması işini tam yapsa.
    3) Yukarıda bu konu ile ilgili çok detaylı bilgi verdim.

    Selamlar...

    Mehmet Bey,

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. Keyifle okuyorum yazılarınız.

    Sizden ricam; bu yol ayarını kaliteli şekilde yapacak bildiğiniz tanıdığınız bir servis ya da şahıs var mıdır İzmir'de?
    Bu konuda çok sıkıntıdayız İzmirliler olarak.

    Merhaba sayın hocam ;
    Eminim vardır lakin üzgünüm ki ben de tam olarak kim yapıyor vakıf değilim.

    Mehmet Bey,

    Bilgilendirmeleriniz icin cok tesekkurler

    Forum ssyfalarinda sizin yazilarinizi surekli takip ediyorum.



    Sizden bir konuda yardim isteyecektim

    2015 honda civicim var aracim sonradan lpgli brc pipolu sistem. Arac lpgde iken viteste gazdan ayagimi cekip tekrar gaza bastigimda bir silkeleme tekleme gbi bir sorun var benzinde ise hersey gayet guzel hic bir sorun yok bu neden olur acaba

    Birde bana KONYA veya ADANA da ( mega oto akdeniz bolge bayisine gittim adanada yapmadilar bu ayari bu arada)onerebileceginiz iyi bir yol ayari yapan servis var mi acaba

    Yardimci olabilirseniz cok sevinirim

    Iyi gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MehmetTolga01 -- 17 Ocak 2018; 9:9:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MehmetTolga01

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz


    quote:

    Orijinalden alıntı: qntrl

    Merhaba

    Kusura bakmayın ama bazı konularda yanılmışsınız,bence birde farklı Öıdan bakmayı deneyin.aşağıdaki gözlemlerim bana aittir, tecrübelerime istinaden.

    1-) brc dediğiniz en kaliteli kitlerden birisi. İzmirde bu işin merkezine montajı yaptırdım. Ayar işine gelince rölanti ayarı ile gönderildi . Yoldayım ayarını sorduğumda gerek yok dendi, ltft stft ye hiç bakılmadı. Aracıma bağlanıp baktığımda çok sürüş stratejisine dokunulmadığını gördüm. Şimdi en iyisine en yetkilisine bu işi yaptırdık ama maaşaef meslektaşlarınız/ teknisyenlerimiz teknik bilgiden yoksun.



    2-) insanlar neden lpg kablosu alıp kendi ayar yapmaya çalışıyor? Çğnkü çaresizlik var, mecbur kalıyır insanlar. Bir düşğnüp sektörünğzğ sorgulayın neden insanlar bıkıo kendi ayar işine giriyor.

    3-) afr ayarını lpg ci olmayan insanlar neden yapıyor dersini? Çünkü siz büyğk lpg dönüşğmcğleri bile bu detaya girmediniz.



    Şimdi bakıyorumda afr ayarını öğrenip sizlerde uyhulamaya başlayacakmışsınız. Keşke bunu pşyasadaki işi lpg olmayan 4-5 kişinin liderliği ile değilde kendi ekibinizin çalışması sonucu yapıyor olsaydınız.

    Merhaba qntrl

    AFR ayarını yaklaşık 7 yıl önce yapan birisiyim. Başlayacakmışız lafı burada yersiz kalıyor. Wide bandı lpg montaj sonrası ayarlarda kullanmıyorduk . Çünkü BRC'de bu ayara gerek yoktur. Closed loop döngüsü yol ayarı ile eobd yardımı ile hatasız ayarlandığında BRC open loop döngüsünü bir miktar zengin bırakarak otomatik ayarlamaktadır. Piyasada 150 TL 'ye YETKİSİZ KİŞiLERE YANLIŞBİR AYAR YAPTIRMAMALARI için ve de YÜKSEK HAKSIZ BİR ÜCRET ÖDEMEMELERİ İÇİN montajını yaptığımız araçlara ÜCRETSİZ AFR AYARI yapıyoruz. (Başlamadan anlamanız gereken bu ) Şimdi teknik konulara geçecek olursak ;
    BRC'de open loop'da wide band ile AFR ayarına gerek yoktur. Gerek varsa da kendi yazılımı ile wide band olmadan open loop'da ayar imkanı mevcuttur . Peki wide band ile open loop'da ayar yapılsa kötü mü olur ? Hayır kötü olmaz. Doğru yapıldığında faydası da olur , wide band ile AFR'yi open loop'da daha net rakamsal olarak görürsünüz. Rakamlar konuştuğunda ise herkes susar !!!

    Benim bu konuda esas anlatmak istediğim sanırım tam anlaşılmamış.Ben AFR AYARINA KARŞI DEĞİLİM.Kimse karşı olamaz. Bu konular açıldığında en başta doğru yapıldığında faydası olur dedim hala da aynı şeyi söylüyorum. Benim AFR AYARI hakkındaki esaslı düşüncelerim yukarıda madde madde yazılı . Anlatmak istediğim yetkisiz , bilgisiz ve tecrübesiz kişiler tarafından yanlış yapıldığında faydasından çok ciddi zararları olabileceği yönünde. Konuya dönecek olursak.
    *)LPG AYARI ayarı başlı başına wide band ile bu şekilde yapılamaz. Çünkü rolantide ve orta yükte eksoz gazı yeterli gelmeyebiliyor. Değer az da olsa sapma gösteriyor. bu alet ilk çalıştırıldığında bile özel bir ısınma şekli ile ısıtılır, hemen ısıtılmaz önce 3-4 san kadar çok az enerji verilerek ön ısıtma yapılır rutubeti atılır sonra ana ısıtma yapılır aksi halde yine çatlayarak bozulur. Egzoz çıkışında ise malum su olur. Egzoz çıkışına konan sensörün tepkisi de geç olur. Dışarıdan hava alma tehlikesi olabilir. Ayrıca katalizör içerisinde de bir tepkime olduğu için egzoz çıkışından aldığın değer motorun tam değeri değildir.Esas yapılması gereken sondanın ön tarafa konulmasıdır ki bu çok zor ve lpg sektöründe neredeyse imkansızdır . Çünkü her aracın eksozun ön tarafına giriş açılıp tapa konması , wide bandın bağlanması , sökülüp tekrar kapatılması gerekir , bu nedenle en başta dediğim gibi fantazidir. Lakin pratikte ayar yapılacaksa bu şartlarda ekzosun çıkışına koymaktan başka şansımız yok . En önde ve eksoz çıkışında ölçümler yapıldığındaki sapma tam yükte az bir fark veriyor. Örneğin önde tam yükte AFR 12.9 ise arkada 12.7 okuyabiliyor. bu fark bilindikten sonra yine de ayar yapılabilir . Doğru yapıldığında alt ve orta sınıf ürünlerde işe yarar , faydası olur çünkü bir çok lpg markasında open loop'da ayar menüsü yok.

    *) Bir aracı tüm devir ve yüklerde doğru ayarlayabilmek için wide band tek başına bu şekilde işe yaramaz. Önce aracın esas yürüdüğü yani sizin aracınızı %90 kullandığınız döngü olan closed loop'da eobd ile LFT ve SFT değerlerine göre ayar yaparsınız. Daha sonra aracın open loop döngüsünü yani sizin esas çok az da olsa kullandığınız döngüyü open loop'u Wide band ile ayarlarsınız. Yani burada alınan 150 TL'lik ayar esasında 5 dakika bile sürmez. Yani verdiğiniz ücretin %90 'nı zaten esas eobd ile ayarlanan döngüdür kalan %10 luk döngü için bu kadar ücret fazla. ( Bana göre)

    Sizin başlıklarınıza gelecek olursak .

    1) Haklısınız. Aracınızın ayarı tam olarak yapılmamış.
    2) Haklısınız . Keşke her lpg firması işini tam yapsa.
    3) Yukarıda bu konu ile ilgili çok detaylı bilgi verdim.

    Selamlar...

    Mehmet Bey,

    Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum. Keyifle okuyorum yazılarınız.

    Sizden ricam; bu yol ayarını kaliteli şekilde yapacak bildiğiniz tanıdığınız bir servis ya da şahıs var mıdır İzmir'de?
    Bu konuda çok sıkıntıdayız İzmirliler olarak.

    Merhaba sayın hocam ;
    Eminim vardır lakin üzgünüm ki ben de tam olarak kim yapıyor vakıf değilim.

    Mehmet Bey,

    Bilgilendirmeleriniz icin cok tesekkurler

    Forum ssyfalarinda sizin yazilarinizi surekli takip ediyorum.



    Sizden bir konuda yardim isteyecektim

    2015 honda civicim var aracim sonradan lpgli brc pipolu sistem. Arac lpgde iken viteste gazdan ayagimi cekip tekrar gaza bastigimda bir silkeleme tekleme gbi bir sorun var benzinde ise hersey gayet guzel hic bir sorun yok bu neden olur acaba

    Birde bana KONYA veya ADANA da ( mega oto akdeniz bolge bayisine gittim adanada yapmadilar bu ayari bu arada)onerebileceginiz iyi bir yol ayari yapan servis var mi acaba

    Yardimci olabilirseniz cok sevinirim

    Iyi gunler

    Merhaba ;
    Aracınız civic eco modelimi ? Yani lpg montajı satış öncesi takılan LPG'ye hazırlıklı gelen model mi? Yoksa lpg montajı sonra yapılan normal civic fb7 mi?




  • ozenclerotogaz kullanıcısına yanıt
    Eco degil.

    Lpg montajini sonradan ben yaptirdim.
    Pipolu sistem takildi.
    Ayrica aracimda duz vites
    Yardimlariniz icin tekrardan tskler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MehmetTolga01 -- 17 Ocak 2018; 11:2:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mehmet Bey iyi çalışmalar, keşke bütün brc bayileri sizin gibi olsa...

    Aracımı lpgli aldım, brc'de kayıtları var(kaç km'de ne zaman takıldığına kadar). düzenli bakımları yapılmış ben de düzenli bakımlarını yaptırdım. Gayet de kitten memnundum, kimse arabanın lpg'li olduğunu hatta sürerken ben bile benzin mi lpg mi olduğunu fark edemiyordum. Bi keresinde lpg bitti benzinde gidiyorum, daldırmışım öyle yola 50-60km benzinde gittim 1-2 istasyonu geçtim. Sonra kapalı ışığını görünce lpg alacağımı hatırladım. Özetle ben aracı aldığımda eski sahibinin yaptırdığı montaj ve ayardan çok mennundum ve düzenli bakımları için bulunduğum ildeki yetkili brc servisine gidiyordum.

    Sonra lpg'de 80-85bin km olduğunda 1-2 gariplik sezdim. sabahları stop etme filan, derken sıkıntılar artınca ustam kontrol etti ve subaplar yanmıştı. Subapları yaptırıp kullanmaya başladım aracı 500km sonra fakir karışım yaktı, gittim lpg servisine, işimi çözmek yerine yok yeni yazılım yükleyeceğiz, ayarlayacağız bakım yapacağız ayağına 100tl(2sene önceden bahsediyorum) alıp bütün ayarları bozdular. araç lpg'de çekmiyor ama arıza ışığı da yakmıyordu. referans için takılan vakum hortumunu sökmüşler takmamışlar. bi gün çalışırken dışında gezerken gelen fısss sesiyle kendim fark ettim taktım, boru sonra çatlamış gibiydi. kaç kere servise geliyorum bu niye değişmiyor dediğimde boru değiştirip astronomik bi rakam aldı bakıma ek olarak... bi kaç kere kendileri ile tartıştım ayar yüzünden. En son sıkıntılarımı 2a mühendisliğe belirttiğimde, bu yetkili arkadaş beni arayıp aracı bakıma getirmiyor(her 10bin km'de bir bakıma götürüyordum halbuki...) bi de şikayet ediyorsun gibisinden atarlandı, açık açık tehdit etti, sonrasında başka brc servislerine gittim filan bir türlü sorun çözülmedi. Bu sebeple aracı satma noktasına geldim.

    Sonra başka illerde bi kaç brc servisine daha gittim. hepsi yukarıdaki arkadaşların da dediği gibi bilgisayarı bağlıyor otomatik ayar diyor. Sonra ben çekmiyor bu dediğim için %10 ayar arttırıyor filan. karambole işler yapılıyor. 30bin km 1.5yıl böyle bu gitti, işin kötü yanı egzozum kapkara olmaya başladı, arıza ışığım hala yanmıyordu, yani araçlarda kullanılan O2 sensörleri o kadar da hassas veya zamanla aynı doğrulukta çalışmıyorlar. yani zengin karışım ama ışık yok, aracın çekişi zayıf, çünkü olması gerekenden az hava çekiyordu araba(anlık tüketim hava akışmetreden hesaplandığı için önceden lpg tüketimini doğru gösterirken bu ayar bozulduktan sonra eksik göstermeye başladı.), rölanti rezalet durumda idi... En son başka bi yere yine gittim. yine otomatik ayar yine ince ayar denen şeyi %5 arttırma yaptılar. Arkadaş karambole ayarı tutturdu. Çekiş ve yakıt iyi. Anlık tüketim düzeldi lpg ile aynı, 5-6bin km oldu egzoz rengi düzeldi. bujilerim temiz çıktı. Şimdi siz de diyorsunuz ki brc şöyle iyi böyle, yol testi yapıyor ediyoruz. 5yıldır bu aracı kullanıyorum rahat 6-7 kere lpg servisine bakıma ve son 1.5yıldır bu saçma ayar sorunuyla uğraşıyorum 3-4 kere de öyle gittim, 1 tane servis bile yol testine çıkmadı. Özetle bayilik verilen servisleri gözden geçirmesi lazım brc'nin.

    Ben kitten yana memnunum, 7.5yıldır 135bin km'dir aracımda takılı. yukarıdaki servis saçmalıkları dışında hiçbir şey yaşamadım. hala da çok memnunum. enjektöründe, regülatöründe, beyninde en ufak bir problem yok.

    Bütün bunları anlattım çünkü eve 2. araç olarak aynı marka bi üst model ve benzer motor teknolojili olanını aldım. Az binerim diye benzinli almıştım ancak çok kullanıyorum lpg taktırmayı düşünüyorum fakat yukarıdaki gibi tekrar uğraşırım diye BRC'den uzak duruyorum. atiker ise uzun vadede masraflı. Yukarıdaki sıkıntıları herhangi bir markada yaşayabilirim ama 2a mühendisliğin yetkili brc servislerinde bu kadar uğraşıyorsam BRC markasına nasıl bi daha güveneyim?. AFR ayarı muhabbeti son zamanlarda moda, herşeye rağmen ayar yapamazlarsa onlara yaptırırım yine de taktırsam mı dedim. Siz gelip AFR konusunda böyle diyorsunuz... Böyle sıkıntıları yaşayanlar yüzünden insanlar bir daha lpgli araç mı aman diyorlar... Biri de benim sanırım...

    En son yılda yakıta 2bin TL fazla vereyim şu rezilliği çekmeyeyim dedim. brc kiti olmuş 2750 filan bi de böyle servislerde mi sürüneceğim? Bu şekilde lpg konusunda birilerinin iyi şeyler yapılması önlenirse insanlar nasıl lpg konusunda rahat olsun? Ben brc servisine güveniyordum taaa ki ayarlarımı bozana kadar... Ayar bozuyorlarsa dışarıda yaptırayım diye düşünüyorum sonra AFR ayarı ayar değildir oluyor... Napalım? Böyle yanlış ayar yüzünden erken biten motorlar mı ararsınız, çekiş düşüklüğü ve arabasından soğuyan insanlar mı ararsınız... Bunlar sektörün kanayan yarası ve BRC'de bile oluyorsa bizler napalım?

    Ben hala aracıma lpg taktırmak istiyorum hatta mümkünse brc ama şu yaşadıklarım bile bile lades oynama dedirtiyor...




  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Hepsini zan altinda birakmak istemem ama lpg bayileri araca monte edene kadar yuzunuze guler hersey iyi hos der montajdan sonra gittiginizde ise lpgde sıkinti yoktur aracinizda vardir derler yada bilgisayara baglayip 1 dakika ekrana bakip tamam ayarlandi derler.....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    Mehmet Bey iyi çalışmalar, keşke bütün brc bayileri sizin gibi olsa...

    Aracımı lpgli aldım, brc'de kayıtları var(kaç km'de ne zaman takıldığına kadar). düzenli bakımları yapılmış ben de düzenli bakımlarını yaptırdım. Gayet de kitten memnundum, kimse arabanın lpg'li olduğunu hatta sürerken ben bile benzin mi lpg mi olduğunu fark edemiyordum. Bi keresinde lpg bitti benzinde gidiyorum, daldırmışım öyle yola 50-60km benzinde gittim 1-2 istasyonu geçtim. Sonra kapalı ışığını görünce lpg alacağımı hatırladım. Özetle ben aracı aldığımda eski sahibinin yaptırdığı montaj ve ayardan çok mennundum ve düzenli bakımları için bulunduğum ildeki yetkili brc servisine gidiyordum.

    Sonra lpg'de 80-85bin km olduğunda 1-2 gariplik sezdim. sabahları stop etme filan, derken sıkıntılar artınca ustam kontrol etti ve subaplar yanmıştı. Subapları yaptırıp kullanmaya başladım aracı 500km sonra fakir karışım yaktı, gittim lpg servisine, işimi çözmek yerine yok yeni yazılım yükleyeceğiz, ayarlayacağız bakım yapacağız ayağına 100tl(2sene önceden bahsediyorum) alıp bütün ayarları bozdular. araç lpg'de çekmiyor ama arıza ışığı da yakmıyordu. referans için takılan vakum hortumunu sökmüşler takmamışlar. bi gün çalışırken dışında gezerken gelen fısss sesiyle kendim fark ettim taktım, boru sonra çatlamış gibiydi. kaç kere servise geliyorum bu niye değişmiyor dediğimde boru değiştirip astronomik bi rakam aldı bakıma ek olarak... bi kaç kere kendileri ile tartıştım ayar yüzünden. En son sıkıntılarımı 2a mühendisliğe belirttiğimde, bu yetkili arkadaş beni arayıp aracı bakıma getirmiyor(her 10bin km'de bir bakıma götürüyordum halbuki...) bi de şikayet ediyorsun gibisinden atarlandı, açık açık tehdit etti, sonrasında başka brc servislerine gittim filan bir türlü sorun çözülmedi. Bu sebeple aracı satma noktasına geldim.

    Sonra başka illerde bi kaç brc servisine daha gittim. hepsi yukarıdaki arkadaşların da dediği gibi bilgisayarı bağlıyor otomatik ayar diyor. Sonra ben çekmiyor bu dediğim için %10 ayar arttırıyor filan. karambole işler yapılıyor. 30bin km 1.5yıl böyle bu gitti, işin kötü yanı egzozum kapkara olmaya başladı, arıza ışığım hala yanmıyordu, yani araçlarda kullanılan O2 sensörleri o kadar da hassas veya zamanla aynı doğrulukta çalışmıyorlar. yani zengin karışım ama ışık yok, aracın çekişi zayıf, çünkü olması gerekenden az hava çekiyordu araba(anlık tüketim hava akışmetreden hesaplandığı için önceden lpg tüketimini doğru gösterirken bu ayar bozulduktan sonra eksik göstermeye başladı.), rölanti rezalet durumda idi... En son başka bi yere yine gittim. yine otomatik ayar yine ince ayar denen şeyi %5 arttırma yaptılar. Arkadaş karambole ayarı tutturdu. Çekiş ve yakıt iyi. Anlık tüketim düzeldi lpg ile aynı, 5-6bin km oldu egzoz rengi düzeldi. bujilerim temiz çıktı. Şimdi siz de diyorsunuz ki brc şöyle iyi böyle, yol testi yapıyor ediyoruz. 5yıldır bu aracı kullanıyorum rahat 6-7 kere lpg servisine bakıma ve son 1.5yıldır bu saçma ayar sorunuyla uğraşıyorum 3-4 kere de öyle gittim, 1 tane servis bile yol testine çıkmadı. Özetle bayilik verilen servisleri gözden geçirmesi lazım brc'nin.

    Ben kitten yana memnunum, 7.5yıldır 135bin km'dir aracımda takılı. yukarıdaki servis saçmalıkları dışında hiçbir şey yaşamadım. hala da çok memnunum. enjektöründe, regülatöründe, beyninde en ufak bir problem yok.

    Bütün bunları anlattım çünkü eve 2. araç olarak aynı marka bi üst model ve benzer motor teknolojili olanını aldım. Az binerim diye benzinli almıştım ancak çok kullanıyorum lpg taktırmayı düşünüyorum fakat yukarıdaki gibi tekrar uğraşırım diye BRC'den uzak duruyorum. atiker ise uzun vadede masraflı. Yukarıdaki sıkıntıları herhangi bir markada yaşayabilirim ama 2a mühendisliğin yetkili brc servislerinde bu kadar uğraşıyorsam BRC markasına nasıl bi daha güveneyim?. AFR ayarı muhabbeti son zamanlarda moda, herşeye rağmen ayar yapamazlarsa onlara yaptırırım yine de taktırsam mı dedim. Siz gelip AFR konusunda böyle diyorsunuz... Böyle sıkıntıları yaşayanlar yüzünden insanlar bir daha lpgli araç mı aman diyorlar... Biri de benim sanırım...

    En son yılda yakıta 2bin TL fazla vereyim şu rezilliği çekmeyeyim dedim. brc kiti olmuş 2750 filan bi de böyle servislerde mi sürüneceğim? Bu şekilde lpg konusunda birilerinin iyi şeyler yapılması önlenirse insanlar nasıl lpg konusunda rahat olsun? Ben brc servisine güveniyordum taaa ki ayarlarımı bozana kadar... Ayar bozuyorlarsa dışarıda yaptırayım diye düşünüyorum sonra AFR ayarı ayar değildir oluyor... Napalım? Böyle yanlış ayar yüzünden erken biten motorlar mı ararsınız, çekiş düşüklüğü ve arabasından soğuyan insanlar mı ararsınız... Bunlar sektörün kanayan yarası ve BRC'de bile oluyorsa bizler napalım?

    Ben hala aracıma lpg taktırmak istiyorum hatta mümkünse brc ama şu yaşadıklarım bile bile lades oynama dedirtiyor...

    Merhaba hocam ;
    Düşüncelerinizin tamamında haklısınız. Bu konuda aksini söylemek yanlış olur. Esasında bu sorun sadece lpg sektöründe değil otomotiv sektöründe , inşaat sektöründe , beyaz eşya sektöründe vb de var. Kalifiye eleman yetersizliğinden genelde tüketiciler mağdur oluyor. İşin kötü tarafı ise eğitim sisteminden dolayı artık daha iyi kalifiye eleman yetişmesi de çok zor.
    LPG sektörü için konuşmam gerekirse şuan için en sıkıntılı durum bizim sektörümüzde çünkü yeni eleman yetişmiyor. Şuan için en son nesil 18 yaşında ve devamı yok . İleride durum malesef bundan daha iyi olmayacaktır.
    LPG dönüşümünde ne tek başına ürün ne de işçilik yeterli değil. Üst sınıf bir ürün , doğru bir montaj ve yazılım ile kesinlikle sorun açmayacaktır lakin bu 3 unsurdan biri eksik olduğunda muhakkak bir sorun çıkıyor. Tavsiyem bulunduğunuz ilde veya yakın çevrede tecrübeli bir lpg servisi bulup montaj yaptırmanız yönünde. Selamlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MehmetTolga01

    Eco degil.

    Lpg montajini sonradan ben yaptirdim.
    Pipolu sistem takildi.
    Ayrica aracimda duz vites
    Yardimlariniz icin tekrardan tskler.

    Merhaba ;
    Net olarak bir teşhis koymamız mümkün değil. Aracı PC'ye bağlayıp yola çıkıp test etmek gerekiyor. Bize yakınsanız aracınızı inceleyip sorununuzu burada %100 çözebiliriz. Gelme durumunuz yoksa bulunduğunuz ildeki bayi arkadaşımız bizimle iletişime geçerse yardımcı olmaya çalışırım.
  • ozenclerotogaz kullanıcısına yanıt
    Anlayisiniz ve yardimlariniz icin cok tesekkur ederim Mehmet bey.

    Adana da ki ( mega otogaz brc bolge bayi, polat otogaz brc bayi) hataydaki ( istanbul lpg brc bayi ve iyiel brc bayi) bu sorunumu cozemedi ve yapamadiklari halde hepsine ucret vermek zorunda kaldim. Ozellikle sunu belirteyim adanadaki mega oto brc bolge bayi cok yuksek ucret aldi ve sorunum hallolmadi.

    Bugun bir arkadas vasitasi ile siradan bir lpgciye gittik. Araci pcye bagladi regulator basincini biraz yukseltti ve yola ciktik tekleme yapan devirleri kontrol edip yolda ayar yapti. Bu sorunum icinde 15dk tur attik araba ile ve 20tl gbi basit bir ucret aldi.Su an aracim lpgde benzinden farksz. Birebir ayni oldu.

    Bu yol ayari konusu kesinlikle cok onemli.

    Ben bu ayari yazdigim hic bir bayiye yaptiramadim

    Keske brc gbi koklu bir firma bayilik vermeden once bu ayar konusunda once egitim verse.keske tum bayileriniz sizin gibi bilgili olsa ve musteriye onem verse.

    Yardimlarinizdan dolayi tekrâtdan tsk ederim.

    Iyi gunler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MehmetTolga01 -- 19 Ocak 2018; 15:16:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MehmetTolga01

    Anlayisiniz ve yardimlariniz icin cok tesekkur ederim Mehmet bey.

    Adana da ki ( mega otogaz brc bolge bayi, polat otogaz brc bayi) hataydaki ( istanbul lpg brc bayi ve iyiel brc bayi) bu sorunumu cozemedi ve yapamadiklari halde hepsine ucret vermek zorunda kaldim. Ozellikle sunu belirteyim adanadaki mega oto brc bolge bayi cok yuksek ucret aldi ve sorunum hallolmadi.

    Bugun bir arkadas vasitasi ile siradan bir lpgciye gittik. Araci pcye bagladi regulator basincini biraz yukseltti ve yola ciktik tekleme yapan devirleri kontrol edip yolda ayar yapti. Bu sorunum icinde 15dk tur attik araba ile ve 20tl gbi basit bir ucret aldi.Su an aracim lpgde benzinden farksz. Birebir ayni oldu.

    Bu yol ayari konusu kesinlikle cok onemli.

    Ben bu ayari yazdigim hic bir bayiye yaptiramadim

    Keske brc gbi koklu bir firma bayilik vermeden once bu ayar konusunda once egitim verse.keske tum bayileriniz sizin gibi bilgili olsa ve musteriye onem verse.

    Yardimlarinizdan dolayi tekrâtdan tsk ederim.

    Iyi gunler.

    Geçmiş olsun hocam .
    Hep söylüyorum yola çıkmadan yapılan ayar kahve falına bakmaya benzer. Araçları biz sürekli rolantide kullanmıyoruz ki sadece rolantide ayar yapılsın. Muhakak yola çıkılıp farklı devir ve enjeksiyon sürelerinde araç test edilip ayar yapılmalı. Sorununuzun çözülmesine sevindim. Görüşmek üzere...




  • Hem sensör egzozdaki oksijeni ölçüyor diyorsunuz, sonra da cihaz / program benzine ayarlı 14.7 gösterince lpg de ideal değerdir deyip işin içinden çıkıyorsunuz.

    Sizin hesabınıza göre NTK nın her yakıt tipi için ayrı sensör icad etmesi lazım. (dizel sensörleri farklıdır, ekszodaki partikül yüzünden lakin hepsi ayni şeyi ölçer).

    Lambda (narrow band) sensörün hem okuması kıttır, hemde ısısı sabit kalmaz. Bu yüzden de güvenilmezdir. Eminim LPG den dolayısı ile artan motor sıcaklığı yüzüden şahkülüde baya bir kayıyordur.

    Neyse

    Alet oksijeni ölçüyor yakıtı değil. 14.7 gösteriyor ve lpg de çalışıyorsa zengindedir.

    Bu bir.

    Gaz halindeki lpg kullanırken araç zenginde değil tam stoich çalışıyorsa bile motorun sıcaklığının tasarlanan değerlerin üstüne çıkma ihtimali var.

    O zamanda sübapları yeme ihtimali var.

    Bu yüzden araçlar 16.0 a ayarlanır. Neden onaltı 16.0 ? 17 değil (gerçi benim araç 17 de tasarruf olsun diye).

    Çünkü bu değer, lpg dönüşümü yapılan jeneratörlerde sübap sorunu yaşayan Honda amerikanın hem kullanıcılarına hemde servilerine önerdiği değerdir.

    buda iki.


    Aracınız benzinde salla pati gidebilir, biraz fazla yakar, sıkıntı olmaz. Ancak LPG de bu lüksünüz yok, düzgün ayarlatacaksın. şehir içi 1500 2500 dd arası, ara çoşmalı durumlarda sıkıntı olmaz belki. Lakin şehirler arası şöyle 30 dakikalık bir sprint yaparsanız hiç belli olmaz.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.