< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozenclerotogaz -- 9 Şubat 2019; 8:38:4 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozenclerotogaz -- 9 Şubat 2019; 8:38:4 > |
Öncelikle konuyu detaylandıran bayilere teşekkür ederim. Birkaç farklı konuda daha benzer mesajlarını görüp okudum.
Lütfen aşağıda yazdıklarımın benim fikirlerim olduğunu göz önünde bulundurun. LPG sektöründe değilim, montajdan anlamam. Teknik kısımdan hiç mi hiç anlamam. O yüzden teknik ibareler de kullanmayacağım. Ya da şöyle söyleyeyim, işin kavramsal kısmıyla ilgili bilgim var ama teknik boyutundan pek tartışmaya girme niyetim yok. Zira LPG işindeki mühendisin birinin ak dediğine diğer mühendis kara diyor. Bu yüzden şunu söyleyeyim; sadece araç sahibi ve LPG kullanıcısıyım o kadar. İzninizle gözlemlerimi aktarayım. İlk olarak ücret konusuna bir girelim. Senaryo 1: Aracımı LPG bayisine getirdim, ayar yaptırmak istediğimi söyledim. Servis yetkilisi bilgisayarı getirip kabloyu taktı. Bilgisayardan ayarlara baktı. Gaz kelebeğinden gaz telini 1-2 defa çekti. Haritada değişiklik yapmadı. Enjeksiyon sürelerine baktı. Kış girişi nedeniyle regülatör sıcaklığını 35'den 40 dereceye yükseltti. Geçiş süresini 5 saniyeden 10 saniyeye çıkardı. Ayar tamam dedi. (Regülatörü kendim değiştirmiştim, gaz kaçağı var mı kontrol eder misiniz dedim, burnuyla kokladı adam. Buna hiç girmeyeyim.) Ücret? 20 TL. Süre 3-5 dk. Senaryo 2: AFR ayarı için ayar yapan arkadaşla buluşuldu. Önce montaj ve kullanılan malzemelerin uygunluğu kontrol edildi. Her şey uygunsa wideband cihazı takıldı, LPG bağlantısı yapıldı, ODB bağlantısı yapıldı vs. Yola çıkıldı. Araç benzinde ve LPG'de rolantide, yükte, normal kullanımda, düşük devirde, yüksek devirde yani mümkün olan tüm senaryolarda benzin ve LPG'deki ayarları kontrol edilerek harita ayarlandı. Ücret? 150 TL. Süre 90-120 dk. İki uygulamayı ve ücreti kıyaslarsak, senaryo 1'deki ücret bence çok fazladır. 3-5 dk içindeki ayar için 20 TL değil, 5 TL gayet yeterlidir. Senaryo 2'deki ücretin fazla olmadığını, hatta senaryo 1'e göre gayet kabul edilebilir olduğunu da şöyle ispatlarız. Basit matematik; 5 dk'da 20 TL kazanan bir bayi, 90 dk'da kaç TL kazanır? (90/5)x20 = 360 TL. Demek ki basit mantıkla bayinin aldığı paranın çok fazla olduğu belli oldu. O halde neden LPG ayarı yapan bayilerin 3-5 dk'da aldığı 20-30 TL'ye isyan edilmiyor da AFR ayarının 150 TL oluşuna isyan ediliyor? Burada bir samimiyetsizlik yok mu? Var. Şimdi bu iki senaryonun bir de uygulama ve sonuçları üzerinden değerlendirme yapalım. Günümüzde hala bayilerin neredeyse tamamı senaryo 1'deki uygulamayı yapıyor. 1-2 tane bayiyi tenzih ediyorum. Şahsen ben İzmir'de yol ayarı yapan birini bulamadım. Yol ayarı yaptığını söyleyen hatta youtube üzerinde kendini ''üstad, kral, en iyi LPG'ci'' vs diye tanıtan LPG'ciyle whatsapp üzerinden görüştüm, şahıs resmen benle dalga geçti. Regülatörü değiştirdiğimi ve yol ayarı yaptırmak istediğimi söyledim. Şahıs, regülatörü başkasından aldım diye yol ayarı yapamayacağını söyledi. Şaka gibi. Herhalde aracım 1992 model diye hizmet vermek istemedi. Gerçi kendisinin dolandırıcılık yaptığı bu forumda da konuşuldu ve kullanıcı tarafından ispatlı açıklandı. Her neyse ne diyorduk? Evet senaryo değerlendirmesinde kaldık. LPG'cilerin neredeyse tamamı senaryo 1'deki uygulamayı yapıyor yıllardır. Sonuç olarak, sayılamayacak kadar çok LPG problemi yaşayan kullanıcı mevcut. E hani bayilerin ayarı yeterliydi? Demek ki bayiler hiç de öyle sütten çıkmış ak kaşık değiller. Araç LPG ile çalışıyorsa, teklemesi vs kabul edilebilir seviyedeyse problem yok. Müşterinin parasını al, gönder gitsin. Çünkü müşteriyle ilgilenmeye devam etmek yerine yeni müşteriye LPG montajı yapmak para kazandırıyor. Bu nedenle de montajı yapılan arabayı bir an önce göndermeye çalışarak sürüm yapıyorlar. Daha düne kadar LPG'nin arıza ışığı yakması normaldi. Ne oldu da birden arıza ışığı yakmayan LPG montajları başladı? Demek ki bir yerlerde bir tutuşma var. Şimdi gelelim işin diğer boyutuna. Hemen yukarıda bahsettiğim, sözde LPG ayarı yapılmış müşteri, aracının çekişinden, gidişinden mutsuz. Bir umut AFR ayarı yaptırıyor. Voala! Problemlerin tamamı çözülüyor ve kullanıcı benzinle LPG ayrımı yapamayacak duruma geliyor. Bakın 1 değil 2 değil, neredeyse tüm AFR ayarı yaptıranlar böyle mutlu. Yukarıda olumsuz örnek verilmiş, peki ya mutlu müşteriler? İşin bu tarafı değerlendirilmeye alınmadığında bu ''AFR ayarı kötüdür pistir kakadır'' yazıları bana hiç mi hiç samimi gelmiyor, tam tersi böyle bir eleştiri, AFR ayarı gibi yol ayarlarına vakit ayırmaktansa bayilerin LPG montajı veya tamiratı gibi arabayı hareket ettirmeden 3-5 dk'da 20-30 TL kazanmak gibi ucuz kazanç peşinde koştuklarını gösteriyor. Sonuç olarak AFR ayarı yaptıranların neredeyse tamamı mutlu müşteri. AFR ayarı yapanlar da bu ayarın tekniklerini, faydalarını ispatlı ve görsel olarak da anlatıyorlar. Dahası müşteri AFR ayarından sonra arabasına ilk defa binmiş gibi zevk alıyor. Şimdi gelelim AFR konusunda bayilerin tutumuna. İzmir'de Yağmur Otogaz, İstanbul'da Candan Mühendislik montajlarında AFR ayarını yapmaya başlamış. Diğer bazı bayiler ise AFR'nin para tuzağı olduğunu, gerek olmadığını hatta aracın bayi ayarından daha kötü olabileceğini belirtmiş. Üstelik sadece 1 mesajla değil, birçok mesajla tekrar tekrar bunlar yazılmış. Peki neden? Bu durum ve ısrarla AFR ayarını kötülemek, bana düşündürüyor ki; bu bayilerin amacı müşteri memnuniyeti değil, ticari kazançtır. Çünkü AFR ayarı için harcanacak vakit yerine LPG montajı yapmak, dükkana gelenden ayaküstü 3-5 dk içinde 20-30 TL kazanmak daha karlıdır. Yukarıda yazdıklarım benim şahsi gözlemlerim ve düşüncelerimdir. Henüz AFR ayarı yaptırmadım. Yaptıracak mıyım? Kesinlikle. |
Hepsini zan altinda birakmak istemem ama lpg bayileri araca monte edene kadar yuzunuze guler hersey iyi hos der montajdan sonra gittiginizde ise lpgde sıkinti yoktur aracinizda vardir derler yada bilgisayara baglayip 1 dakika ekrana bakip tamam ayarlandi derler.....
|
Sap saman iyice karıştı
Beyefendi Bunlar sizin sözleriniz. siz 14.7 yi bulunda başınıza koyun. 15.5 engine check yakmaz. Engine check için max lean afr nedir diye bakarken bak ne buldum. http://www.autospeed.com/cms/article.html?&title=Running-Lean-for-Economy&A=110767 Elin sitesine girip, tercüme yapıp, sonrada gelip burada fetva veriyorsunuz ya, bu milletin okumuş adamdan niye nefret ettiğini canlı timsalisiniz. Benzin de anlatmış arkadaş benzinde la benzinde, tutmuyor aynı değil. Şimdi buradan copy paste tercüme yapıp sonrada diploma dyno diyorsunuz hangisine inanacağız ? Benim test ettiğim bir sürü LPG ecusu, otomatik kalibrasyon da 14.1 14.3 arası değer verir. Zaten emisyon test cihazı ile 1 lambda ya ayarlarsan arac 14.7 de kalır. Son modelleri bilemem ancak km yapmış araçlar illaki sapma yaşarlar, fakir veya zengin karışımda engine check yakmak için %20 ila %35 idealden sapması lazım diye bir bilgi kalmış aklımda. 2-) Doğrudur, yanlış tarif etmişim. Yinede anlatılmak istenen anlaşılmış. Yinede evet 15.5 gibi ideal ayarları tutturabilirseniz tölere edebilir belki. Japon araçları tolere eder. 3-) Mutabıkız. 4-) Yuvarlak laflar etmeyelim. Doğal gaz falan diyerek konuyu bulandırmayalım. Lpg regülatörleri motor soğutma suyu ile çalışır. Buda aşağı yukarı motor ısısı ile aynı demektir. Zaten LPG regülatörünün de amacı budur. LPG -20 derece olduğu için gaz haline dönmek için regülatörden geçer, ve lpgnin motor soğutma gücü regülatörde 0 lanır (he %1 kalmış olabilir geride tabi). Veya susuz kalan araçların lpg regülatörleri donar veya Sıvı LPG kitleri benzine göre kafadan %10 performans artışı verir, sırf bu yüzden. Biz konuya 2010 civarında uyandık, cihaz yaptık, blos da yapalım dedik, sonra ortaklar bir birine düştü. Her zaman olduğu gibi tüccarlar parayı, icatçı başı da (şahsım yani) 3 ün 1 ni aldı. Şimdi o forum senin bu forum benim geziyor. Toplarsak, 30 senedir mi var bu LPG işi ? Var. 30 senedir doğru ayarlamıyorsunuz, çünkü doğru ayar yapmak umrunuzda değil. Siz paranıza bakıyorsunuz. Ben ta en başta ne dedim. Hayırlı işler. |
Peki benim aracımda neresi ayarlandı da aracım dip gazda patinaj çekmeye başladı ?
Üzülerek okudum yazdıklarınızı, ben sonuç aldım, ve ltft az çok araştırdım, nedir ne değildir. Öpen loop olmayan kit mi var ? Siz brc için mi konuşuyorsunuz ? Yapılan iş yanlış olsaydı ben böyle sonuç alabilir miydim ? |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozenclerotogaz -- 4 Ocak 2018; 14:39:24 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozenclerotogaz -- 25 Aralık 2017; 18:1:0 > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozenclerotogaz -- 5 Ocak 2018; 10:49:45 > |
|
|
|
|
|
|