Şimdi Ara

LPG SİSTEMLERİNDE AFR AYARI HK. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
132
Cevap
16
Favori
44.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    1-) LPG Ideal ayarı 15.5, benzin 14.7. Yazılımınız özellikle ayarlı değilse Benzin lambdası ile lpg lambdası ayrılır. 1.02 falan olması lazım ideal lpg.

    Yani, siz benzin ideali diye verdiniz mi fazla yakıtı arabaya,

    bu şekilde ayarladık mı illa ki fakir karışımdan araç arıza ışığı yakacaktır
    2-) LPG Benzinden zor yanar, avans ayarı ister, var mı sıralı aracına avans geciktirici modülü taktıran ?. Peki duyan bilen ? dolayısı ile egzoz manifoldu açıldığında halen daha yanan bir yakıtımız varmı motorun içinde.

    avansı geciktirmemiz değil öne almamız gerekli ki yakıtın yanabilecek kadar zamanı olsun ( lpg ve benzin oktan değerleri bibirlerine yakın olduğu için tolere edilebilenecek düzeydedir o yüzden avansla oynamamız gerekmemektedir. doğal gaz için bunlar yapılmalı).

    3-) LPG nin çıkardığı sıcaklık benzinden daha fazla.

    lpg nin alevlenme sonucu oluşturduğu sıcaklık benzine göre daha fazla

    4-) LPG gaz halinde araca enjekte edildiği için soğutma etkisini de aldık mı eldinden ?
    ısı transferi prensiplerine göre gaz fazında da lpg nin soğutma etkisi motordan daha soğuk olduğu için vardır ama benzine göre daha azdır.
    konumuz CNG (doğal gaz ) olsa birebir dediklerine katılırım.
    motor yapısını ve donanımını incelediğimizde bu farklılıkları tolere edebilecek düzeydedir. o yüzden lpg modifikasyonu bu kadar kolay ve ucuza yapılmaktadır.
    kendine iyi bak hayırlı günler




  • çetinsayotogaz Ç kullanıcısına yanıt
    Sap saman iyice karıştı

    Beyefendi

    quote:

    16 da çalışan lpg li honda motorları normal bir arabanın rölantide çalışması gibi ya da üçbin devirde çalışması gibidir. stabil bir devirde çalışan bir jeneratör motoru ile otomobil motorunun karşılaştırılmasının çok doğru olmayacağını düşünüyorum. open loop da çalışan bir motorunun lambda λ değerinin 0,8 olması istenir. bu benzin için yaklaşık 1 e 11,8 oranıdır. lpg de ise 1 e 12,5 dur . yani sizin 16 dediğiniz hava değeri aslında 12,5 olmalıdır tabi open loop için dolayısıyla open loop da 14,7 tutturmada ısrarın yanlış olduğu konusunda haklısınız ama sizin kulllandığınız kaynak yanlış. biz lpg montajcıları ve mühendisleri olarak yaptığımız ayarda iki done yi kullanarak ayar yapabiliyoruz. ama benzin elektronik kontrol ünitesi bir çok done yi hesaplayarak yakıt hava karışımını ayarlamaktadır. lpg stratejisinde en iyi yöntem open loop döngüsüne karışmadan closed loop da mümkün olan bütün yüklere ayar yapmaktır. sonuç olarak yol ayarı yapmak araç gücü ve çekişi için gereklidir ama bir çok otomobil modelinde elzem değildir çünkü bize gönderilmiş hazır harita rölantide yaptığımız ufak oynamalarla yeterli kalmaktadır.


    Bunlar sizin sözleriniz. siz 14.7 yi bulunda başınıza koyun. 15.5 engine check yakmaz. Engine check için max lean afr nedir diye bakarken

    bak ne buldum.



    Elin sitesine girip, tercüme yapıp, sonrada gelip burada fetva veriyorsunuz ya, bu milletin okumuş adamdan niye nefret ettiğini canlı timsalisiniz.

    Benzin de anlatmış arkadaş benzinde la benzinde, tutmuyor aynı değil. Şimdi buradan copy paste tercüme yapıp sonrada diploma dyno diyorsunuz hangisine inanacağız ?

    Benim test ettiğim bir sürü LPG ecusu, otomatik kalibrasyon da 14.1 14.3 arası değer verir. Zaten emisyon test cihazı ile 1 lambda ya ayarlarsan arac 14.7 de kalır.

    Son modelleri bilemem ancak km yapmış araçlar illaki sapma yaşarlar, fakir veya zengin karışımda engine check yakmak için %20 ila %35 idealden sapması lazım diye bir bilgi kalmış aklımda.

    2-) Doğrudur, yanlış tarif etmişim. Yinede anlatılmak istenen anlaşılmış. Yinede evet 15.5 gibi ideal ayarları tutturabilirseniz tölere edebilir belki. Japon araçları tolere eder.

    3-) Mutabıkız.

    4-) Yuvarlak laflar etmeyelim. Doğal gaz falan diyerek konuyu bulandırmayalım.

    Lpg regülatörleri motor soğutma suyu ile çalışır. Buda aşağı yukarı motor ısısı ile aynı demektir. Zaten LPG regülatörünün de amacı budur. LPG -20 derece olduğu için gaz haline dönmek için regülatörden geçer, ve lpgnin motor soğutma gücü regülatörde 0 lanır (he %1 kalmış olabilir geride tabi). Veya susuz kalan araçların lpg regülatörleri donar veya Sıvı LPG kitleri benzine göre kafadan %10 performans artışı verir, sırf bu yüzden.


    Biz konuya 2010 civarında uyandık, cihaz yaptık, blos da yapalım dedik, sonra ortaklar bir birine düştü. Her zaman olduğu gibi tüccarlar parayı, icatçı başı da (şahsım yani) 3 ün 1 ni aldı. Şimdi o forum senin bu forum benim geziyor.

    Toplarsak, 30 senedir mi var bu LPG işi ? Var. 30 senedir doğru ayarlamıyorsunuz, çünkü doğru ayar yapmak umrunuzda değil. Siz paranıza bakıyorsunuz.

    Ben ta en başta ne dedim.

    Hayırlı işler.




  • Konu içinde ne kadar alıntı var. Okuyup bilgi sahibi olamadım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba kutup başını sökersek ayar eski haline döner mi



    Ankara da afr si yapılan araç Ordu da tekrar afr yapılmasına gerek var mı



    Rakım veya iklim etkiler mi performansı yani



    Cevaplarsanız sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar bu hafta sonu Antalya'da Afr ayarı yaptıracağım. Usta tavsiyesi olan var mı? Acil. Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozenclerotogaz kullanıcısına yanıt
    mehmet bey hayırlı günler bu AFR ayarı yapıldığı zaman aracın yakıt tüketiminde herhangi bir fayda veya zarar sağlıyor mu (fazla yakma veya yakıtı düşürme gibi)@ozenclerotogaz
  • Özdin Bey mi yaptı ayarı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • makaraer M kullanıcısına yanıt
    YOK AHMET bey yapmıştı
  • Lath.Crusader kullanıcısına yanıt
    http://lpgayari.com/iletisim/ buradan arkadaşlara ulaşabilirsin .
  • AHMET8384 A kullanıcısına yanıt
    öyle bir durum söz konusu değil . yakması gerektiği kadar yakar ama ölçüsü genelde aracın 100 km de ortalama yakıtı ne ise onu 1,2 ile çarpın bu size lpg de ne kadar yaktığını gösterir. Afr ayarı ideal gaz yakıt ayarlamaktır. Amacı az ya da çok yaktırmak değildir.
  • vonaleee kullanıcısına yanıt
    bazı kitlerde ayar gidiyor ama bazı kitlerde değişmiyor . Afr ayarı bir kere yapılır rakım ve iklim performansı etkilemez. Benzinli kullandığınızda nasıl ayar yapılmıyorsa lpg ile kullandığınızda bir kereye mahsus ayar yapıldıktan sonra tekrar gerekmez.
  • Herkese merhaba ;
    Herkes iyice saçmalamaya başladı. Arkadaşlar Piyasada AFR ayarı denilen ama aslında sadece open loop'ta LPG Ayarı denmesi gereken konu alakasız yerlere gidiyor. İnsanlar ne olduğunu bilmedikleri mal/hizmetleri başkası alıyor ben de alayım mantığıyla hareket ediyor. Bununla ilgili Youtube üzerinden Videomuzu bu hafta yayınlayacağız. Bu saçmalığa bir son vermek gerek.
  • hocam merhaba 1,6 mivec lancer aracım var lpg li.
    araç ikaz vermeden hararet yaptı conta yaktı yapıldı vs.
    sonrasında aracım sürekli hararet ikazı verip fan açmaya başladı
    3 kere hararet müşürü değişti ama değişen bir durum yok. şuan çalıştırıyorum sorunsuz kullanıyorum.
    ama biraz devirli kullandığımda hararet lambası yakıyor fan açıyor ve o fan hiç kapanmıyor ama araçta hararet yok.
    stop edip tekrar çalıştırdığımda düzeliyor.
    lpg den dolayı zengin karışım hatası alıyorum

    p0172 -sistem çok zengin (sıra1)

    p0118 -motor soğutma suyu sıcaklık sensörü, sinyal çok yüksek
    (sinyal çok yüksek ama radyatör hortumlarında aşırı basınç genleşme yok normal gibi)

    p0421 -ısıtma üç yönlü katalitik konvektör (twc) sıra1

    bu üç hatayı dediğim olay yani ekrana hararet ikazı gelip fanı direk açtığında alıyorum.
    normal seyirdede fan normal durumdayken lpg den kaynaklanan bir arıza lambası yakma durumum sürekli mevcut.

    şimdi ben bu sorunumu çözmeye çalışırken.
    birisi bana AFR ayarından düzeleceğini falan söyledi.
    lpg kullanım haritalandırmasına bi bakın dip gazda herhangibir haritala kısmında ayar yapamıyor.
    zengin yakıt aşırı ısınmaya sebep oluyor falan dedi. bu afr ayarından sonra muhtemelen benim sorunum düzelir dedi.
    sizin yorumunuz ne olur bu konuda.
    afr ayar işinin fantazi olduğunu belirttiniz ve herkez yapamaz başımıza iş almayalım !!!




  • AFR AYARI YALANLARI-1 Videosu çok yakında Özençler Otogaz YouTube kanalımızda
    LPG SİSTEMLERİNDE AFR AYARI HK.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Ne cihazı yaptınız hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Ne cihazı yaptınız hocam?
    2010- 2011 yılında LPG ye göre optimize edilmiş Afr ayar cihazı yaptık, sonradan Far (Fuel Air Ratio) cihazıda yaptık bluetooth la çalışan.


    Buda 2012 den kalma video.






  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Zamanına göre güzel çalışmaymış. O zaman ki lpgcilerin %98i afr nedir bilmiyordur muhtemelen.
    Şimdi ne oldu peki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Zamanına göre güzel çalışmaymış. O zaman ki lpgcilerin %98i afr nedir bilmiyordur muhtemelen.
    Şimdi ne oldu peki?
    O zaman bilmiyorlar dı şimdi bildiklerini zannediyorlar. Hiç yoktan iyidir.

    Şimdi olan,

    Ben eski arabam az yaksın diye girmiştim bu işlere. Sonra ortaklarımız olacak arkadaşlar, parayı fazla sevdiklerinden kendi yollarına gitmeye karar verdiler.Biri blosun çakmasını yapıp eline gözüne bulaştırıp piyasadan çekildi. Diğeri cihaza dijital ekran uyudurup, afr cihazı olarak satmaya çalışıyor.

    Tabi, hiç birinde gerçek know how olmadığı için ellerine yüzlerine bulaştırdılar. Eh iyi kötü duyuldu, doğrusu yanlışı nedir bilen varmı yok ? Afr ayarımı afr ayarı ?

    Ben başka işlerden dolayısı ile taklaya geldiğimden koydum rafa bekliyorum. Arada da işte burada laf yarıştırıyorum.

    Eğleniyoruz...




  • Bu konudan anlaşılacağı üzere dizele devam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AFR ayarı illaki şart mıdır? Bulunduğum bölgede Atiker ve BRC bayisi olan firma bana AFR ayarının şart olmadığını cihazların OBD'li olduğu için ayarlarını kendisinin yaptığını söyledi. Bu terim doğru bir terim midir? İllaki ilk montaj sonrası bu ayar yapılması aracın yol testine çıkılarak kontrol edilmesi gerekmekte midir. Kafam çok karıştı ya..
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.