Şimdi Ara

LPG SİSTEMLERİNDE AFR AYARI HK. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
132
Cevap
16
Favori
44.041
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ozenclerotogaz kullanıcısına yanıt
    Kolay gelsin. Astra H 1.6 aracıma 2014 yılında, Aksaray çetin otogaz da BRC my11 kiti taktırdım. 45 bin km oldu sorunsuz biniyordum fakat son zamanlarda 1000-2000 devir arasında bir tekleme problemi başladı. Viteste atıp ayağımı debriyajdan cekip gaz verince gaz yemeyip tekliyor. 2000 deviri geçtikten sonra problem yok. Klima açıkken daha belirgin. Benzinde hiç bişey yok. Taktirdigim yere götürdüm iki kere bilgisayara bağlayıp ayar yaptılar ama hala aynı. Motor hata kodlarını sorgulattim kendim bilgisayara bağlayıp, oksijen sensörü geç cevap veriyor hatası görünüyordu. Hata kodunu sildim, problem devam ediyor hala ama hata kodu tekrar çıkmadı. Bunun sebebi ne olabilir. Teşekkürler cevap için şimdiden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,

    Zavoli kitli aracıma AFR ayarı yaptırmak istiyorum. Devir saati dalgalanmaları, 1000-2000 devir arasında gaz yememe var ve çok yakıyor. İstanbul içinde önerebileceğiniz biri var mıdır?

    Teşekkürler.
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    16 da çalışan lpg li honda motorları normal bir arabanın rölantide çalışması gibi ya da üçbin devirde çalışması gibidir. stabil bir devirde çalışan bir jeneratör motoru ile otomobil motorunun karşılaştırılmasının çok doğru olmayacağını düşünüyorum. open loop da çalışan bir motorunun lambda λ değerinin 0,8 olması istenir. bu benzin için yaklaşık 1 e 11,8 oranıdır. lpg de ise 1 e 12,5 dur . yani sizin 16 dediğiniz hava değeri aslında 12,5 olmalıdır tabi open loop için dolayısıyla open loop da 14,7 tutturmada ısrarın yanlış olduğu konusunda haklısınız ama sizin kulllandığınız kaynak yanlış. biz lpg montajcıları ve mühendisleri olarak yaptığımız ayarda iki done yi kullanarak ayar yapabiliyoruz. ama benzin elektronik kontrol ünitesi bir çok done yi hesaplayarak yakıt hava karışımını ayarlamaktadır. lpg stratejisinde en iyi yöntem open loop döngüsüne karışmadan closed loop da mümkün olan bütün yüklere ayar yapmaktır. sonuç olarak yol ayarı yapmak araç gücü ve çekişi için gereklidir ama bir çok otomobil modelinde elzem değildir çünkü bize gönderilmiş hazır harita rölantide yaptığımız ufak oynamalarla yeterli kalmaktadır.

    sanıyorum burada afr için yorum yapan arkadaşlarım oksijen sensörünün oksijeni ölçtüğünü biliyordur.

    Oksijen sensörünün çalışma prensiplerine bakılacak olursa öncelik olarak oksijen sensörü çok basit bir voltaj üretici (pil) gibi çalışır, ısındığında kendi voltajını üretir. Sensörün uç kısmının (sonda kısmı) iki ayrı ortama bakan yüzeyi vardır ve sonda ucun iç kısmı normal atmosfer havasıyla temas halindedir. Bu sensör çok küçük deliklerle hava bu bölümün içine girer ve sonda ucun dış yüzeyi ise egzoz gazlarının olduğu egzoz borusunun içindeki ortama bakar.
    Yeni tip oksijen sensörlerinde, sondanın iç kısmına hava gelsin diye konulan küçük delikler bile yoktur, kablo bağlantısı deliklerindeki çok küçük boşluklardan havanın girmesi yeterli olabilmektedir. Böylece büyük delikler sebebiyle toz, pislik, su gibi kirleticileri sensörün içine girmesi ve arızalanması olasılığı azalılmıştır.
    Sensörün seramik sonda uç kısmında, platinyum kaplı zirkonyum dioksit (ZrO2) seramik madde bulunur. Sondanın egzoz gazına bağlı olan dış bölümü ile atmosfere bakan iç bölümü arasındaki oksijen miktarı farklı, seramik uçta bir voltaj gerilimi üretilmesine neden olur. Oksijen miktarı farkı ne kadar fazla olursa o kadar yüksek voltaj üretilmiş olur.
    Sensörün içerisinde bulunan zirkonyum dioksit (ZrO2-seramik madde) çok ince mikro delikli, platinyum tabakasıyla kaplıdır. Dış bölümü ise egzoz gazına maruz kalan sensörün iç bölümü atmosfere doğru havalandırılmış olup EKÜ’ ye bir kablo ile bağlıdır. Bu farklı ortamlar devrede iken bu ortamlarda bulunan (egzoz gazı elektrodu ve dış hava elektrodu) elektrotlar gerilim üretirler. Sadece kurşunsuz benzinle kullanılabilen sensör aslında galvanik bir pildir. EURO 3 (ve sonraki) emisyon standardına sahip araçlarda, katalitik konvertör veriminin kontrolü amacıyla konvertör çıkışına ikinci bir oksijen sensörü konulmuştur.(son paragraf alıntıdır)




  • LpgAfrAyarı L kullanıcısına yanıt
    siz bu afr ayarında ne ücret talep ediyorsunuz
  • çetinsayotogaz Ç kullanıcısına yanıt
    Bildiğim kadarıyla 150 tl istiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LpgAfrAyarı L kullanıcısına yanıt
    Iyi günler hocam. Opel corsa lovato c obd li aracım var. aklımda olan bir soruyu sormak istiyorum . 2500 devir 12ms satırında araç open loop a da girmiş oluyor . Girmemiş de oluyor. Bu satırdaki değeri neye göre ayarliyorsunuz .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çetinsayotogaz

    16 da çalışan lpg li honda motorları normal bir arabanın rölantide çalışması gibi ya da üçbin devirde çalışması gibidir. stabil bir devirde çalışan bir jeneratör motoru ile otomobil motorunun karşılaştırılmasının çok doğru olmayacağını düşünüyorum. open loop da çalışan bir motorunun lambda λ değerinin 0,8 olması istenir. bu benzin için yaklaşık 1 e 11,8 oranıdır. lpg de ise 1 e 12,5 dur . yani sizin 16 dediğiniz hava değeri aslında 12,5 olmalıdır tabi open loop için dolayısıyla open loop da 14,7 tutturmada ısrarın yanlış olduğu konusunda haklısınız ama sizin kulllandığınız kaynak yanlış. biz lpg montajcıları ve mühendisleri olarak yaptığımız ayarda iki done yi kullanarak ayar yapabiliyoruz. ama benzin elektronik kontrol ünitesi bir çok done yi hesaplayarak yakıt hava karışımını ayarlamaktadır. lpg stratejisinde en iyi yöntem open loop döngüsüne karışmadan closed loop da mümkün olan bütün yüklere ayar yapmaktır. sonuç olarak yol ayarı yapmak araç gücü ve çekişi için gereklidir ama bir çok otomobil modelinde elzem değildir çünkü bize gönderilmiş hazır harita rölantide yaptığımız ufak oynamalarla yeterli kalmaktadır.

    sanıyorum burada afr için yorum yapan arkadaşlarım oksijen sensörünün oksijeni ölçtüğünü biliyordur.

    Oksijen sensörünün çalışma prensiplerine bakılacak olursa öncelik olarak oksijen sensörü çok basit bir voltaj üretici (pil) gibi çalışır, ısındığında kendi voltajını üretir. Sensörün uç kısmının (sonda kısmı) iki ayrı ortama bakan yüzeyi vardır ve sonda ucun iç kısmı normal atmosfer havasıyla temas halindedir. Bu sensör çok küçük deliklerle hava bu bölümün içine girer ve sonda ucun dış yüzeyi ise egzoz gazlarının olduğu egzoz borusunun içindeki ortama bakar.
    Yeni tip oksijen sensörlerinde, sondanın iç kısmına hava gelsin diye konulan küçük delikler bile yoktur, kablo bağlantısı deliklerindeki çok küçük boşluklardan havanın girmesi yeterli olabilmektedir. Böylece büyük delikler sebebiyle toz, pislik, su gibi kirleticileri sensörün içine girmesi ve arızalanması olasılığı azalılmıştır.
    Sensörün seramik sonda uç kısmında, platinyum kaplı zirkonyum dioksit (ZrO2) seramik madde bulunur. Sondanın egzoz gazına bağlı olan dış bölümü ile atmosfere bakan iç bölümü arasındaki oksijen miktarı farklı, seramik uçta bir voltaj gerilimi üretilmesine neden olur. Oksijen miktarı farkı ne kadar fazla olursa o kadar yüksek voltaj üretilmiş olur.
    Sensörün içerisinde bulunan zirkonyum dioksit (ZrO2-seramik madde) çok ince mikro delikli, platinyum tabakasıyla kaplıdır. Dış bölümü ise egzoz gazına maruz kalan sensörün iç bölümü atmosfere doğru havalandırılmış olup EKÜ’ ye bir kablo ile bağlıdır. Bu farklı ortamlar devrede iken bu ortamlarda bulunan (egzoz gazı elektrodu ve dış hava elektrodu) elektrotlar gerilim üretirler. Sadece kurşunsuz benzinle kullanılabilen sensör aslında galvanik bir pildir. EURO 3 (ve sonraki) emisyon standardına sahip araçlarda, katalitik konvertör veriminin kontrolü amacıyla konvertör çıkışına ikinci bir oksijen sensörü konulmuştur.(son paragraf alıntıdır)
    Selam,

    Bu bilgileri nereden edindiniz bilmiyorum ve bir temele de dayandığını düşünmüyorum.

    Lambda bir ölçü birimi değildir. Lambda ideal den sapma oranını gösterir. Lambda değerlerini yakıt ayarı için kullanmanın emisyon test cihazlarından kalma alışkanlık olduğunu düşünüyorum.

    Kurguladığınız değerler, turbo araçlar için geçerli olan, sıvı benzinin motoru soğutması için bilerek fazla verildiği yakıt haritalarını baz alıyor.

    Ancak siz aynı mantığı gaz halinde verilen lpg için kullandığınızda, canlı canlı motoru kavuruyorsunuz. İşte bu yüzden de 100 binde silindir kapakları bozuluyor.

    Bosch wbo sensörlerinin (5 kablo) farkı kendilerini ısıtıp soğuttukları için daha stabil çalışmalarıdır eski tip lambda (4 kablo) sensörler kendi ısılarını kontrol edemedikleri için sistemde oluşacak hatalara karşı çok açık kapı bırakırlar bu yüzden arada ciddi ölcüm stabilite farkı vardır. Ayrıca 5 kablo sensörlerin ölçüm aralığı çok daha geniştir.

    Neyse, siz bildiğiniz gibi yapın, ben bu doğruculukla nasılsa sermaye bulup hepinizi gömecek bir ispatlı tespitli video çekemeyeceğim için, alem buysa kral sizsiniz efendim.

    Hayırlı işler, bol kazançlar.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    kurguladığımı bahsettiğiniz değerlerden haberiniz yoksa benim yapabilecek bir şeyim yok. bahsettiğim değerler open loopla ilgili ve buraya müdahale etmeden ayar yapmanın ve işi benzin eküsüne bırakmanın daha olacağını yazdım dikkat etti iseniz . sizin dediğiniz gibi de fakir yani 16 ya 1 gibi bir oranında bırakırsak da katalitik konventör içindeki seramiklerin tuttuğu enerji ile oluşan yüksek sıcaklıktan(kendini soğutacak bir yakıt bulamadığından dolayı) kendini yakar ve bozulur. Bir çok şeyi düşünerek ayar yapmak lazımdır. O yüzden open loop a müdahale etmek çok doğru değildir. Eğer closed loop'daki ayarlar doğru ise lpg open loop ayarları da doğru çıkacaktır. ama bu kadar karşı olmamıza rağmen bahsedilen afr ayarının nasıl yapıldığını 2006 dan beri biliyoruz. isteyene de yapabiliriz.
  • çetinsayotogaz Ç kullanıcısına yanıt
    Çok ciddi soruyorum,

    Bu bilgileri kimden nereden alıyorsunuz ?

    Yanmamış yakıt katalitik konvertöre daha çok zarar verir bu bir.

    İkincisi, sıvı yakıtlar için kullanılan soğutma teorisini siz hangi bilgi, mantık ve test verisi ile gaz halindeki yakıtlara uygulayabiliyorsunuz.

    Yani gaz LPG de fakire düşünce motor ısı neye göre artıyor azalıyor bir zahmet açıklayın veya boş zamanınızda bir EGT sensörü edinip ayarladığınız araçları bir kontrol edin ne yaptığınızı fark edin, sonra gelin burada ona göre fetva verin.

    Diyeceğim, bir gülesim geliyor.

    Siz bildiğiniz gibi yapın, salla nasılsa kimse kontrol etmiyor, mühendis diplomalı arkadaş, ömründe ne dyno görmüş, ne dyno üstünde makine ölçmüş, ne bu testleri yaparken makina kırmış, internetten kopyala yapıştır bilgi ile konuşmak kolay.

    Japonyadaki taksilerin alayı LPG li, 100 binde silindir kapağı çatlatsa ne yaparlar adamı ? memleketin tamamı sizin ayarladığınız gibi ayarlıyor, peki neden o zaman çatır çatır silindir kapağı çatlatıyor ? Allahın kulu var mı izah edecek ?




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    daha size cevap yazmanın gerekli olduğu düşünmüyorum. aşağıdaki uslupla yazışan bir insan asla karşısındaki insanın tecrübesine bilgine saygı duymayacaktır. sadece dyno ne demek bu piyasada kimse bilmezken ben ve arkadaşlarım kullanıyorduk.iyi günler. kendinize iyi bakın.
    Siz bildiğiniz gibi yapın, salla nasılsa kimse kontrol etmiyor, mühendis diplomalı arkadaş, ömründe ne dyno görmüş, ne dyno üstünde makine ölçmüş, ne bu testleri yaparken makina kırmış, internetten kopyala yapıştır bilgi ile konuşmak kolay.



  • Şöyle bırakayım, 2012 de demo için çektiğimiz video. Cihazı yapmışız, kullanıcı ara yüzü falan ilk versiyon.





    Bu daha net, yazılımın arayüzü net görülsün, anlaşılsın diye koyuyorum.


    Taa 2012 de, 6 sene geçmiş siz hala aynı kafa.

    3 kuruşluk egt sensörü ile tek bir tane test yapmış olaydın, benim yerime çıkıp sen konuşurdun bunlar böyle yapıyor memleket ekonomisine zarar veriyor diye.

    Ondan sonra yok üslüp yok bilmem ne. Hep aynı, kirpi taktiği. Bilimsel olarak bir şey ortaya koyamayınca, ya üslüp, ya vatan, ya millet, ya sakarya, ta din, ya inanç yada bilmem bilmem ne.

    Ayıp be ayıp, ben bu işlere, külüstür arabam çok yakıyor diye girdim, sizin kendi ekmek kapınız, insan biraz merak eder.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    pardon siz bu ayarları hangi arabada yaptınız. gördüğüm kadarıyla kartal. size cevap yazmayacağımı söylediğim için dediklerinize cevap yazmadım. yoksa yazılacak çok şey var. iyi akşamlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çetinsayotogaz -- 24 Ekim 2018; 17:5:25 >
  • çetinsayotogaz Ç kullanıcısına yanıt
    Ya çok özür dilerim,

    Nasıl unutmuşum, arabaya motora göre, fizik kanunu değişiyordu öyle değil mi ?.


    6 sene önce o araba varmış ? ne yapak mercedes yok diye cihaz da mı yapmayalım. Bak gene kirpi ye bağlıyorlar, siz de kartal var, kartalların motoru benzin motoru değil, onlarda tofaşk motoru var, onların ayarı sayılmaz mı diyeceğiz, ne diyeceğiz beyefendi.


    Bakın hataya düştüğünüz nokta, motora giren yakıtın, sıvı veya gaz halinde olması.

    Sıvı yakıt kullanılırken fazla yakıt buharlaşma nedeni ile motoru soğutur, gaz yakıt ısıtır.


    Egt sensörü ile yapılan bir iki deneme bunu fark etmenize yardımcı olur.

    Turbo araçlar turbo basıncından doğan ısıyı dengelemek için zenginde çalıştırılır, siz buradaki map değerlerini gaz halindeki LPG ye uyarlarsanız araçlara yazık edersiniz.
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    karbüratörlü motorda açık döngü kapalı döngü mü var. ALLAH aşkına daha başka bir şey yazışmayalım . insanların canınını sıkmak istemiyorum üstteki mesajlarda özençler otogaz dan mehmet özenç yeterince açıklama yapmış . hadi ben hiç bir şeyden anlamayan bir mühendisim (bu arada itü makina mühendisliği bölümü otomotiv kolu mezunuyum ve aldığım bilgileri de
    www.sbdev.co.uk
    SBD Motorsport
    http://www.sbdev.co.uk
    firmasının mühendislerinden andrew maclennan dan 6 ay birlikte çalıştığımızda aldım.halen de prins hollanda mühendisleri ile 6 ayda bir prins türkiye mühendisleri ile de 15 günde bir şahsen görüşmekteyim by the way i can speak english fluently) mehmet özenç in yazdıklarını okursanız yeterli olur diye düşünüyorum. iyi akşamlar.LPG SİSTEMLERİNDE AFR AYARI HK.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çetinsayotogaz -- 24 Ekim 2018; 17:55:11 >




  • Yani karbüratörlü araçlarla enjeksiyonlu araçlarda ideal yakıt karışım oranı değişir mi diyorsunuz ? Ne diyorsunuz ?

    Bunu lafı şimdi götürsek senin mezun olduğun bölüme, diplomayı geri alırlar mı almazlar mı ?

    Utanmıyormusun diplomanın arkasına sığınıp saçma sapan konuşmayı, bunu mu öğretiyorlar okullarda ?

    Ya ben neyi tartışıyorum ki. Şimdi bütün bu LPG montajcılarında Makine Mühendisi diploması var mı ? Var.

    Ortalama 100 150 binde silindir kapakları gidiyor mu ? Gidiyor. Var mı farklı bir şey söyleyen ? Çözüm getiren.

    But but, I can speak english and I have a Collage degree from Istanbul Technical University.

    So will ITU pay for damaged cylinder heads because of your mis education about effects of using gaseous fuels in internal combustion engines.
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    my miseducation. wow! i incredibly shocked . as you say using a sensor is being educated but not using of it is knowing nothing . arkadaşım kavga etme tamam mı? örnek verdiğin japonya daki taksiler lpg yle gigidyor da istanbuldakiler suyla mı gidiyor. ciddi ben de soruyorum . sen insanlar öğrensin mi istiyorsun yoksa kendini ispatlamayamı çalışıyorsun. ben okulumun ya da diplomamın arkasına sığınmadım. bir kaç kere sorunca bu bilgileri nereden edindiğimi onu söyledim . ikisini karıştırma ben de yol ayarı yapılması tarafındayım ama çoğunluk araçlarda gerek kalmadan halledilebiliniyor. sen istersen istanbul a gelirsen nasıl ayar yaptığımı gör ya da ben izmir e geldiğimde birlikte ayar yapalım. ondan sonra konuşalım. ben ideal yakıt karışım oranı değişir mi dedim. öyle mi algıladın? bu arada kimse benim diplomamı alamaz. şahsımla uğraşma dediklerimle uğraş uğraşmak istiyorsan ama bence daha uzatmasak iyi olur. ALLAH selamet versin. iyi günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çetinsayotogaz -- 25 Ekim 2018; 9:19:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çetinsayotogaz

    my miseducation. wow! i incredibly shocked . as you say using a sensor is being educated but not using of it is knowing nothing . arkadaşım kavga etme tamam mı? örnek verdiğin japonya daki taksiler lpg yle gigidyor da istanbuldakiler suyla mı gidiyor. ciddi ben de soruyorum . sen insanlar öğrensin mi istiyorsun yoksa kendini ispatlamayamı çalışıyorsun. ben okulumun ya da diplomamın arkasına sığınmadım. bir kaç kere sorunca bu bilgileri nereden edindiğimi onu söyledim . ikisini karıştırma ben de yol ayarı yapılması tarafındayım ama çoğunluk araçlarda gerek kalmadan halledilebiliniyor. sen istersen istanbul a gelirsen nasıl ayar yaptığımı gör ya da ben izmir e geldiğimde birlikte ayar yapalım. ondan sonra konuşalım. ben ideal yakıt karışım oranı değişir mi dedim. öyle mi algıladın? bu arada kimse benim diplomamı alamaz. şahsımla uğraşma dediklerimle uğraş uğraşmak istiyorsan ama bence daha uzatmasak iyi olur. ALLAH selamet versin. iyi günler
    Kirpilik yapma, Bir Afr ayarı çıktı, topunuzun şekli bozuldu.

    Teknik hiçbir şey söylemeden, diploma, ingilizce, mühendislik diye ahkam kesen sensin.

    Motor mühendisliği konusunda, benden bilgili olman gerekiyor. Ben cahil bir adamım, lise terkim, resmi hiç bir eğitimim yok. Sadece kendi aracımla uğraşmak istedim, geldiğim noktada kendi lpg ayar cihazımı geliştirmek oldu, bu süreçte de, Amerikadan, yeni zelandaya, hollanda dan avustralyaya bir çok yerden insanla tanıştım bilgi aldım.

    Tamamınızın atladığı konu, sıvı yakıtlar gaz haline dönüştüğünde, motoru soğutma etkisi tersine döner prensibi.

    Egonu kırıp ne yazdığımı okusan aslında anlayacaksın, onun yerine makine mühendisliğini bırakıp kelime mühendisliği yapıyorsun.

    O kadar gözünüzün önünde ve o kadar farkında değilsiniz ki. Bu hataya düşen kelli felli ilk mühendis sen değilsin. Sonuncuda olmayacaksın.

    Dünyada bunu bulup insanları uyaran bir kişi var, kendisi konu hakkında çok yetkin, hem kürsü, hemde kendi devletinde konu ile alakalı makam sahibi, dahası basılmış kitabı dahi var. O öğündüğün ingilizceni kullanarak araştırsan şak diye de bulursun. Onun yerine burada goy goy yapıyorsun. Kutsal mühendis hazretleri gelmiş, lft, open loop, closed loop geyiği yapıyor. Mühendis beey, bir basit programla manüple ettiğin değerleri kavramları gelip burada bilgi diye satma. 20 yaşındaki yarışçı çocukların jargonu ile burada ben bu işi biliyorum görüntüsü vermeye çalışıyorsun. Kaçtı o tren artık, bak AFR ci arkadaşlar geldi. 1 sene bilemedin 2 sene içinde topunuzun itibarı yerde sürünecek.

    Arabaya bahane buluyorsun, karbüratöre bahane buluyorsun, ona bahane buluyorsun buna bahane buluyorsun. Hiçbir mühendislik bilgisi aktarmıyorsun.

    Bak ben sana daha kötüsünü söyleyeyim, her tarafa yanlış pusula ile çıktığınız yanlış değerleri koydunuz internette bir sürü yazı, çizi ve video var.

    Biri çıkıp aksini gösteren iyi kötü bir video çekse, bu silindir kapaklarında oluşan zararları sizden çatır çatır tahsil ederler. Davalardan başınızı alamazsınız, alıştırmışsınız milleti lpg silindir kapaklarını bozar diye. Öyle de gidiyor. Bakalım nereye kadar.



    So repeat after me.

    When liquid fuels turns into gaseous state, they lost their cooling effetcs in engine, in normal theory, when you increase fuel in gasoline engine, increased fuel will cool engine manifold and thats why cars run better on mild rich setup. However if fuel already turns gaseous state, increasing fuel will increasing heat in engine.

    Also, LPG has higher octane value and needs more ignition advance, if your tuning stay same as gasoline setup, your exhaust walves are burnt. Due high octane rating and excess amount of lpg in cylinder, when exhaust valve open, lpg still burn in cylinder, also that excessive heat will damage your catalytic converter.




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    LPG SİSTEMLERİNDE AFR AYARI HK.LPG SİSTEMLERİNDE AFR AYARI HK.
    yani bir yakıtın soğutma etkisinin olması için sıvı olması gerekmiyor. kaldı ki benzin 32 derece de buharlaşmaya başladığı için manifolda püskürtüldüğü anda gaz fazına geçiyor. karbüratörlü araba da benzin zaten gaz fazında geliyor onu söylemeye bile gerek yok.
    Sokak ağzı ile konuşan ben miyim sen misin ? Tamam biz bir şey bilmiyoruz. Sen biliyorsun. ALLAH selamet versin sana . iyi günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi çetinsayotogaz -- 25 Ekim 2018; 11:10:36 >




  • Haaah şöyle.

    Böyle, kağıt kürekle saçmala ki, ibreti alem olsun, memleketin en sağlam üniversitelerinden mezun olduğunu idda eden bir Makine Mühendisinin kendi alanına karşı ne kadar ilgisiz olduğunu, bütün bilginin kağıt kürekte kaldığını kendi azınla ilan et ki bizi yükten dertten kurtar.


    Eskiler söyler araba çiğ bezin atıyor diye bir laf vardır ? Bu fazla yakıtın yanmadan egzoz dan atılmasını anlatır. Ateşleme eksiği veya fazla giden yakıt, sıvı halde kaldığı için piston içinde tutuşmaz.

    Demek ki neymiş ? Yakıtımızın yanması için piston içine gaz fazında girmesi lazım. Peki bizim benzin sıvı halde, nasıl dönüşecek gaz haline.

    Sıvılar çevresindeki ısıyı sömürerek gaz haline geçer.

    Misafirliğe gittik, kolonya ikram ettiler, sürdük yüzümüze, bir serinlik geldi, akabinde yüzümüz kurudu, ne oldu bizim kolonyaya ? buhar olup uçtu, buhar olmak için yüzümüzün sıcaklığını kullandı.

    Karbüratör, benzini buharlaştırmaz, öyle bir vazifesi ve üzerinde donanımı yoktur. Karbüratör mekanik bir dozajlama aracıdır. Venturi prensibi ile çalışır. İyi karbüratörler, benzinin buharlaşmasını kolaylaştırmak için benzini daha iyi atomize ederler.

    Benzin buharlaşması, emme manifoldu içinde sağlanır, daha yeni motorlarda benzin direk olarak piston içine püskürtülerek buharlaştırılır.


    Şimdi sıvı benzini aldık, manifolda veya pistona püskürttük, ne oldu ? çevresinden enerji çekti, buhar fazına geçti dolayısı ile motorun ısısını bir nebze düşürdü (bakınız misafir kolonyası örneği).

    Motoru tasarlayan mühendis, daha iyi yakıt verimliği için veya aracın kullanılacağını düşündüğü iklim için bu soğutmayı da hesaba bir miktar veya çok miktar kattı. Diğer maliyet mühendisi'de bu toleranslara göre contadır, efendim manifold yüzükleridir ona göre hesapladı.

    Sonra araba Türkiye geldi, arabayı alan Hasan abi, benzinde binilmez buna dedi, gitti, kelli felli, mühendisli, markalı bir firmaya taktırdı 10 numara montaj yaptırdı (Allah için montajlar güzel genelde). Sonra işte geldi işin ayarına.

    Ezberden giden Müyendis beyden ders almış Osman ustada, verdi küsküyü. Zaten takılan markanın lpg ecusu, ıngır zırgır edip aleti lpgde 14.7 yediye ayarlıyor, benmi uğraşacam amk yaaa, dedi. Verdi otomatik ayarı, verdi lft yi open loop u. Tek marş ta çalışıyor mu çalışıyor, tasarruf ediyor mu ediyor. Emisyondan geçtimi ? geçti.

    Şimdi buradaki sorun.

    1-) LPG Ideal ayarı 15.5, benzin 14.7. Yazılımınız özellikle ayarlı değilse Benzin lambdası ile lpg lambdası ayrılır. 1.02 falan olması lazım ideal lpg.

    Yani, siz benzin ideali diye verdiniz mi fazla yakıtı arabaya,

    2-) LPG Benzinden zor yanar, avans ayarı ister, var mı sıralı aracına avans geciktirici modülü taktıran ?. Peki duyan bilen ? dolayısı ile egzoz manifoldu açıldığında halen daha yanan bir yakıtımız varmı motorun içinde.

    3-) LPG nin çıkardığı sıcaklık benzinden daha fazla.

    4-) LPG gaz halinde araca enjekte edildiği için soğutma etkisini de aldık mı eldinden ?


    Bütün bunlar alt alta toplandığında kendi başına bile silindir kapakları için yeterli sıkıntı oluşturacak hatalar sinsilesi ni içinde barındırır. Eğer bir japon aracınız varsa, japon üretim geleneği sayesinde bu hataları tolere edebilir.

    Ama, işte bu tartışmada görüldüğü gibi, diplomayı alıp duvara asmış kalanı da koyvermiş arakadaşların yönetim ve idaresindeki lpg firmalarımızın hatalı noktadan çıkmaları yüzünden sahip oldukları hatalı bilgiler neticesinde, araçlara hem ihtiyacından fazla yakıt konuluyor hemde silindir kapaklarının yanıp kavrulması için ortam sağlanıyor.

    Yani felaket için mükemmel reçete işte böyle bir şey.

    Haticenin neticesi ? Dizel araca binin. memleketin sayılı üniversitelerinden mezun mühendisi bu haldeyken, ustası ne halde olur gerisini siz düşünün.

    Efendim hayırlı işler, bol traşlar, Allah çarşınıza pazar versin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MehmetTolga01

    Anlayisiniz ve yardimlariniz icin cok tesekkur ederim Mehmet bey.

    Adana da ki ( mega otogaz brc bolge bayi, polat otogaz brc bayi) hataydaki ( istanbul lpg brc bayi ve iyiel brc bayi) bu sorunumu cozemedi ve yapamadiklari halde hepsine ucret vermek zorunda kaldim. Ozellikle sunu belirteyim adanadaki mega oto brc bolge bayi cok yuksek ucret aldi ve sorunum hallolmadi.

    Bugun bir arkadas vasitasi ile siradan bir lpgciye gittik. Araci pcye bagladi regulator basincini biraz yukseltti ve yola ciktik tekleme yapan devirleri kontrol edip yolda ayar yapti. Bu sorunum icinde 15dk tur attik araba ile ve 20tl gbi basit bir ucret aldi.Su an aracim lpgde benzinden farksz. Birebir ayni oldu.

    Bu yol ayari konusu kesinlikle cok onemli.

    Ben bu ayari yazdigim hic bir bayiye yaptiramadim

    Keske brc gbi koklu bir firma bayilik vermeden once bu ayar konusunda once egitim verse.keske tum bayileriniz sizin gibi bilgili olsa ve musteriye onem verse.

    Yardimlarinizdan dolayi tekrâtdan tsk ederim.

    Iyi gunler.
    yol ayarı konya da mı yaptırdınız merak ettim, konya da ise nereye yaptırdınız?
    koskoca brc bayiliği alanlar içinde konya da yol ayarı yapan yok(muş) telefonla aradım tek tek sordum yok ayarı yapmıyoruz diyor :) 2a mühendislikte diyor ki biz eğitimini verdik talep ettiyseniz yaparlar, bende müşteri gibi arayıp bi sorun bakalım kim yapıyor konya da bana da bildirin dedim bidaha cevap gelmedi.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.