Şimdi Ara

LPG Stop Etme Sorunu ve Çözümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.912
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, aylarca yaşadığım ve sonunda çözdüğüm konuyu paylaşmak istedim. Benzer durum yaşayan olursa çözüm olması adına.

    2005 1,6 Laguna aracımda Atiker marka lpg takılı.

    Sorun :
    ilk takıldığı günden beri stop etme sorunu yaşamaktayım. önce yavaşladığım da 2.vitesten boşa alırken stop etmeye başladı. Lpg takılan yere götürdüm, boğaz kelebeğinin kirli olmasından kaynaklı olduğu söylendi ve temizlik işlemi yapıldı.

    fakat kısa bir süre sonra tekrar aynı sorun başladı. bu seferde boğaz komple söküldü ve ayrıca rolanti ayarı yapıldı (Rolantisi çok düşükmüş). 2 hafta kadar sonra bu seferde kalorifer açıkken vites küçültmede (özellikle 4.vitesten 3.vitese geçişte) stop etmeye başladı. her zaman olmasa da ara ara yaşıyorum bu sorunu.

    Bu hızlarda ve özellikle dönüşlerde stop ettiğinde direksiyon kilitleniyor ve kazaya davetiye çıkartıyor. hareket halindeyken aracı çalıştırmak zorunda kaldığım oluyor.

    **Benzinle çalışırken bu sorun yaşanmıyor.

    Lpg ustası sorunun motordan kaynaklı olduğunu, yakıt yanmasının lpg ile benzinde farklı olması nedeniyle benzinde stop etmediğini ve lpg de sorun olmadığını söylüyor. fakat bence motorda sorun olsa lpg ayarı yapıldığında 2 hafta düzgün çalışmaz.

    Çözüm:
    3 farklı motor ustasına gidildi, elektrik ustalarına gidildi, araba bilgisayara bağlandı herşey normal. İyi bir lpg ustasına götür yada Lpg yi söktür denildi. gittiğim lpg ustalarında da çözüm bulamamıştım ki İstanbul Ümraniye sanayide ki büyük bir lpg servisine gidene kadar.

    direksiyona oturan usta 5 dakika arabaya ara ara gaz verdikten sonra "montaj da hata var, enjektör boruları uzun kalmış, gaz verdikçe devir saati önce biraz düşüp sonra artıyor dedi.

    Sonuç: Enjektör boruları kısaldı sorun çözüldü.







  • Güzel paylaşım hocam, sizin gibi sıkıntı yaşayanlara da çözüm olur inşallah. Lpg sistemlerinde ilk montaj büyük önem arz ediyor çünkü yapılan ufak bir hata veya baştan savma yapılan iş ilerleyen dönemlerde çok baş ağrıtıyor malesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekrardan başlık açmamak için buraya yazmak istedim.

    1.33 2011 Corolla aldım geçen sene (Atiker sistem var modelini bilmiyorum). Benzinde stop etme olayı yok fakat Lpg geçişinde bazen stop etmeler yaşadım. Yavaşlarken, direksiyon çevirince vs.

    Fakat şunu farkettim çok meşhur bir firmanın gazını kullanınca çok sık yaşadım stop etme olayını. Ucuz gaz satan yerden aldığımdaysa hiç stop etme olayı yaşamıyorum. Bi yerde aşırı katkılı gazın filtreden geçişte tıkanmalar yaptığı düşük basınç yarattığı vs.. gibi şeyler yazmışlar.

    Gerçekten sebebi bu mudur? bi yorumda bulunacak varmıdır?
  • ErEtE kullanıcısına yanıt
    Farklı marka gazlardan kaynaklı olacağını sanmıyorum. Bende yıllardır kendi arabalarımda çeşitli marka lpg firmalarını kullandım, katkılardan kaynaklı bahsettiğiniz gibi içeriklerinde fark olsa bile hiç birisinde stop etme sorunu yaşamadım.

    Sizin aracınızın da konu sahibi arkadaş gibi su hortumu, elektrik tesisatı gibi kısımlarında sorun olabilir. Ya da buji, buji kabloları, bobin gibi ateşleme ünitelerinizde sorun olabilir.

    Bunların dışında aracınızın yakıt karışım oranı sağlıklı olmayabilir, yol ayarı yani yolda giderken bilgisayara bağlanıp ayar isteyebilir.

    Lpg montajında dikkat edilmesi gereken kitin markasından öte, montajı yapan ustanın işçiliğinden kasıt budur zaten.(Konu sahibinin problemi için)

    Usta var, usta var...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.