Şimdi Ara

lpgli araçlarda klima benzinden mi gazdan mı yer (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
54
Cevap
0
Favori
24.117
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    Birinin telefon konuşmasına kulak misafiri olmuştum. Adam bağıra bağıra konuşuyordu. :D Klima için elektrik kullanıp, motoru yormaz demişti. Yanımda ailem vardı, onları yalnız bırakıp soramadım ama sanırım ekstra bir donanımdı. Motordan klimayı iptal edip, sonradan bunu takıyorlardı. Ancak aküyü çabuk bitireceğini de söylediğini duydum son anda. Yani ya aküden vazgeçeceksin, ya yakıttan. Dertsiz klima yok yani...

    O elektriği de motorun çevirdiği alternatör üretiyor. Üstelik motor>alternatör>klima çevrimi nedeniyle klasik yönteme göre %50 daha fazla kayıp olur. Makina mühendisi bir arkadaş ayrıntısıyla açıklar birazdan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 9 Mayıs 2012; 21:19:28 >
  • Elektrik gökten inmiyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Aracı çekişten düşürmeyen.. motor gücünü kullanmayan klimaya sahip araç varmı acaba?


    Lacetti
  • yeri gelmişken sorayım arkadaşlar:
    benim klima çok az üflüyor hiç serinletmiyor araba son ayarda bile açık olsada filitreden mi yoksa klima gazı mı bitmiş ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mobbdeep

    yeri gelmişken sorayım arkadaşlar:
    benim klima çok az üflüyor hiç serinletmiyor araba son ayarda bile açık olsada filitreden mi yoksa klima gazı mı bitmiş ?

    İkiside olabilir servise bir baktırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    Birinin telefon konuşmasına kulak misafiri olmuştum. Adam bağıra bağıra konuşuyordu. :D Klima için elektrik kullanıp, motoru yormaz demişti. Yanımda ailem vardı, onları yalnız bırakıp soramadım ama sanırım ekstra bir donanımdı. Motordan klimayı iptal edip, sonradan bunu takıyorlardı. Ancak aküyü çabuk bitireceğini de söylediğini duydum son anda. Yani ya aküden vazgeçeceksin, ya yakıttan. Dertsiz klima yok yani...

    O elektriği de motorun çevirdiği alternatör üretiyor. Üstelik motor>alternatör>klima çevrimi nedeniyle klasik yönteme göre en az %50 kayıp daha olur. Makina mühendisi bir arkadaş ayrıntısıyla açıklar birazdan.

    Hayır, alternatörden değil. Bu adam, bir elektrik motoru takmış araca. Bu da direk aküden alıyormuş enerjiyi. Alternatör olsa, neden aküyü yediğini söylesin? Alternatör direk olarak aküyü şarj ediyor. Başka elektrik aksamı bağlanabiliyor mu alternatöre? (Fabrika çıkışı hariç)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mobbdeep

    yeri gelmişken sorayım arkadaşlar:
    benim klima çok az üflüyor hiç serinletmiyor araba son ayarda bile açık olsada filitreden mi yoksa klima gazı mı bitmiş ?


    Polen filtresini 5000 km'de bir değiştiriniz; daha iyisi çıkarıp atınız ve bir daha takmayınız. Son 4 yıldır çok rahatım bu konuda. Ondan önce benzer sorunlarım oluyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 9 Mayıs 2012; 21:30:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    Hayır, alternatörden değil. Bu adam, bir elektrik motoru takmış araca. Bu da direk aküden alıyormuş enerjiyi. Alternatör olsa, neden aküyü yediğini söylesin? Alternatör direk olarak aküyü şarj ediyor. Başka elektrik aksamı bağlanabiliyor mu alternatöre? (Fabrika çıkışı hariç)

    Alternatör aküye bağlı. Akü klimaya bağlı.
    Motor yeterince dönüp şarj edemezse (şehir içi, düşük devir) aküden yer. Uygun devri bulunca aküyü doldurur. Her halükarda daha verimsiz olur.
    "Elektrik gökten inmiyor" çok doğru bir laf.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Aracı çekişten düşürmeyen.. motor gücünü kullanmayan klimaya sahip araç varmı acaba?


    Öyle birşey mümkün değil. Göreceli olarak az etkileyen olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Aracı çekişten düşürmeyen.. motor gücünü kullanmayan klimaya sahip araç varmı acaba?


    Lacetti

    Şaka galiba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Krandei

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Aracı çekişten düşürmeyen.. motor gücünü kullanmayan klimaya sahip araç varmı acaba?


    Lacetti

    Şaka galiba?

    Araştırın görüceksiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Aracı çekişten düşürmeyen.. motor gücünü kullanmayan klimaya sahip araç varmı acaba?

    Lacetti

    Hocam 2006-2010 arası Lacetti kullandım. İmzamda gözüküyor. Bu söylediğiniz doğru değil, ayrıca mantıklı bile değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: odevinimo
    bu arada yaşı niye sordun anlayamadım

    bence doğru ve yerinde bir soru. o sormasa ben sormayı düşünüyordum. hayır ona göre anlatırız icabında. önce klimanın nasıl bir şey olduğuyla başlanır hatta belki daha geriye mesela dinazorların yok olmasına kadar da gidilebilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    İnsanların yanlış bildiği şeylerden biri. Klima benzinden mazottan ya da lpg den yakarak çalışmaz.

    Klima gücünü arabanın motorundan aldığı için arabalar biraz daha çok yakar.


    aynı şey değilmi kardeşim. motor osuruk yakmıyor herhalde. motor ne kadar yakıt harcıyorsa o yakıttan saatte 0.5-1 litre yer. lpg dizel veya benzin.

    Bende osuruk yakıyor demedım arkadasım.

    Insanlar klıma sadece benzın mazot yakarak calısıyor zannedıyor. Gucunu motordan aldıgından arac fazla yakıyor dıyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mobbdeep

    yeri gelmişken sorayım arkadaşlar:
    benim klima çok az üflüyor hiç serinletmiyor araba son ayarda bile açık olsada filitreden mi yoksa klima gazı mı bitmiş ?

    Direk klimacıya gitmeyin derim, özellikle bu aylar klimacıların geleni gideni öpme ayları...
    Eğer sanayide güvendiğiniz bir ustanız varsa oda sorunu anlar ona göre ya kendisi çözer yada yönlendirir..
  • Kusura bakmayin ama haytamida duydugum en absurd otomotiv sorularindan birisi bu. Ilk 3 e girer yani rahat.

    Benim aracta iman gucuyle calisiyor klima. Ne benzin ne gaz Iman gucunden yiyor yani. Okuyup ufluyorum arada bir.

    Boyle sacma bir sey yok yahu. Onune gelen baslik acar olmus forumda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi diesotto -- 9 Mayıs 2012; 21:47:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    quote:

    Orijinalden alıntı: ihsanokur

    quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    Birinin telefon konuşmasına kulak misafiri olmuştum. Adam bağıra bağıra konuşuyordu. :D Klima için elektrik kullanıp, motoru yormaz demişti. Yanımda ailem vardı, onları yalnız bırakıp soramadım ama sanırım ekstra bir donanımdı. Motordan klimayı iptal edip, sonradan bunu takıyorlardı. Ancak aküyü çabuk bitireceğini de söylediğini duydum son anda. Yani ya aküden vazgeçeceksin, ya yakıttan. Dertsiz klima yok yani...

    O elektriği de motorun çevirdiği alternatör üretiyor. Üstelik motor>alternatör>klima çevrimi nedeniyle klasik yönteme göre en az %50 kayıp daha olur. Makina mühendisi bir arkadaş ayrıntısıyla açıklar birazdan.

    Hayır, alternatörden değil. Bu adam, bir elektrik motoru takmış araca. Bu da direk aküden alıyormuş enerjiyi. Alternatör olsa, neden aküyü yediğini söylesin? Alternatör direk olarak aküyü şarj ediyor. Başka elektrik aksamı bağlanabiliyor mu alternatöre? (Fabrika çıkışı hariç)

    akü alternatör (şarj dinamosu) tarafından, şarjı azaldıkça şarj edilir. alternatör şarj etmek için motor gücünü kayış vasıtası ile kullanmaktadır. haliyle klima kompresörü ne kadar enerji çekerse motora o kadar yük biner. arada başka elemanlar olduğu için klasik sisteme göre daha az verimlidir haliyle daha fazla yakıt harcar. enerji yoktan var edilemez, vardan yok edilemez hep birşeylere dönüşür. klimanın soğutması için gazın faz değiştirmesi gerekir. bu faz değişimi içinde enerjiye ihtiyaç vardır. ayrıca fanıydı ıvırı zıvırı bir çok elektirik harcayan parçası vardır.

    lacetti diyen arkadaş tamamiyle işkembeden sallamıştır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 9 Mayıs 2012; 21:50:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Krandei

    quote:

    Orijinalden alıntı: sekoya81

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Aracı çekişten düşürmeyen.. motor gücünü kullanmayan klimaya sahip araç varmı acaba?


    Lacetti

    Şaka galiba?

    Araştırın görüceksiniz.

    Araştırmama gerek var mı, 4 yıldır sahibi olduğum 1.6 109 beygir sedan lacettiyi kullanıyorum, klima açmak kesinlikle çekişten düşürüyor aracı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Life Eternal

    quote:

    Orijinalden alıntı: SSamet.

    İnsanların yanlış bildiği şeylerden biri. Klima benzinden mazottan ya da lpg den yakarak çalışmaz.

    Klima gücünü arabanın motorundan aldığı için arabalar biraz daha çok yakar.


    aynı şey değilmi kardeşim. motor osuruk yakmıyor herhalde. motor ne kadar yakıt harcıyorsa o yakıttan saatte 0.5-1 litre yer. lpg dizel veya benzin.

    Bende osuruk yakıyor demedım arkadasım.

    Insanlar klıma sadece benzın mazot yakarak calısıyor zannedıyor. Gucunu motordan aldıgından arac fazla yakıyor dıyoruz.



    benim aracımda klimayı ilk seviye çalıştırdığında 200-300 arası bir devir yükseliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erkyuo

    Aracı çekişten düşürmeyen.. motor gücünü kullanmayan klimaya sahip araç varmı acaba?


    bi ara dizel Getz'im vardı, hiçbir çekiş sorunu yaşatmıyordu
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.