Şimdi Ara

Mağazadaki Parfüm ile İnternetteki Parfüm Arasındaki Farklar (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
433
Cevap
22
Favori
72.525
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mmertkk

    Hocam Calvin Klein europhia intense man nasildir uygun fiyati var 100 cc alınır mi markafonide suan
    Koku olarak güzeldir rahatsız etmez herkese hitap edebilir. Fakat ülkemizde kullanan sayısı oldukça fazladır ve size bir farklılık katmaz. Tabiki bu parfüme bakış açısına bağlı.

    Hoş koksunda parfümle o kadar ilgilenmiyorum zaten diyorsanız tabiki alabilirsiniz hoş kokudur ama sıradan bir kokudur artık.

    Markafoni gibi siteler süreli indirim yapan sitelerdir ve genelde ürünleri sağsan soldan toplamadır.

    Onun yerine Gerçekten sadece kozemtik ürünü satan siteleri tercih etmelisiniz. N11'deki yıldızlı mağazalardan'da alabilirsiniz, bellamola,misspera evoria gibi sitelerdende alabilirsiniz(mizu.com hariç, calvin klein'ları sorunlu) fiyatları aşağı yukarı aynı 5-10tl farkediyor riske girmeyin derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bberkyildiz -- 22 Şubat 2014; 10:59:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BYcaps

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mmertkk

    Hocam Calvin Klein europhia intense man nasildir uygun fiyati var 100 cc alınır mi markafonide suan
    Koku olarak güzeldir rahatsız etmez herkese hitap edebilir. Fakat ülkemizde kullanan sayısı oldukça fazladır ve size bir farklılık katmaz. Tabiki bu parfüme bakış açısına bağlı.

    Hoş koksunda parfümle o kadar ilgilenmiyorum zaten diyorsanız tabiki alabilirsiniz hoş kokudur ama sıradan bir kokudur artık.

    Markafoni gibi siteler süreli indirim yapan sitelerdir ve genelde ürünleri sağsan soldan toplamadır.

    Onun yerine Gerçekten sadece kozemtik ürünü satan siteleri tercih etmelisiniz. N11'deki yıldızlı mağazalardan'da alabilirsiniz, bellamola,misspera evoria gibi sitelerdende alabilirsiniz(mizu.com hariç) fiyatları aşağı yukarı aynı 5-10tl farkediyor riske girmeyin derim.

    Teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Parfum arayışındayim malum yaz geliyor 150-200 lira arasi ne tavsiye edersiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mmertkk

    Parfum arayışındayim malum yaz geliyor 150-200 lira arasi ne tavsiye edersiniz

    Size bir kaç koku önereyim. Bunlarında başında Dünya'da çok popüler olan fakat ülkemizde pekte rehabet görmeyen bir koku önereyim. Versace Eau Fraiche

    150-200TL:
    Versace Man Eau Fraiche (ö fıraj)

    Yves Saint Laurent L'Homme Libre

    Versace Eros

    DSQUARED 2 He Wood Ocean Wet Wood

    200TL ve üzeri için:
    Hermes Un Jardin Sur Le Nil

    Hermes Un Jardin En Mediterranee

    Daha uygun Fiyatlılar'dan da 2 tane önereyim. Buarada yaşınızda önemli parfüm seçiminde. Bu önerdiklerim 20-30 yaş arası parfümler.

    Nikos - Sculpture

    Gucci Guilty Pour Homme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bberkyildiz -- 22 Şubat 2014; 11:22:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BYcaps

    Arkadaşlar Merhaba, Size internetten satılan parfümler ile parfüm mağazalarında satılan parfümler arasındaki farkları anlatmaya çalışacağım.

    Öncelikle birçok tüketim ürününde olduğu gibi kozmetik sektöründe de segmentasyon(Pazar Bölümleme) farklılıkları vardır. Günlük hayatta karşılaşabileceğiniz bir örnek ile açıklayalım. Örneğin bir araba kataloğunda altta ufak bir yazı gözünüze çarpar. "Donanımlar ülkelere göre farklılık gösterebilir." Bu uygulamanın kullanım amacı Her ülkenin alım gücü ve o ürüne duyduğu ilgi, yani pazar aynı değildir. Bu yüzden bazı kısıtlamalar yaparlar. Parfümlerde de Üretim yapılan fabrikalar sınıflandırılır. 2 sınıftan oluşur genelde. Parfüm üretmek gerçekten incelik isteyen bir iştir parfümler kazanlara doldurulur harmanları yapılır ve konsantre hale gelmesi için belli bir ısı derecesinde ışık almadan günlerce bekletilir. Bunun gibi daha bir çok kuralı vardır. Tam kosntre olmadan gerekli koşullar sağlanmadan şişelenirse parfüm kalıcı olmaz, kokusunda ufak değişkenlikler olabilir. Hatta Kalıcılık artsın diye Alkolu fazla basılabilir. Yavaş yavaş internetteki parfümlerin neden ucuz olduğuyla ilgili kanıya varabiliyorsunuzdur şuanda.

    Yani aslında güvenilir büyük internet sitelerinden(misspera,mizu,bellamola gibi) aldığınız parfümler orijinaldir. Yukarıda açıkladığım gibi doğal olarak bandrol etiketleri vardır üzerlerinde ve check cosmetics'de de orjinal olduğunu görürsünüz çünkü aldığınız parfüm markanın ürettiği orijinal üründür. Tek fark üretim kalitesidir. Aslında Sosyoekonomik kültür seviyesi daha düşük ülkeler için üretilmiş ürünlerdir. Fakat Paralel ithalat yolu ile şirketlerce bizim ülkemize giriş yapar. İnternetteki ürünlerin ucuz olmasının sebeplerinden biriside budur. Bunun dışında raf ömrü azalan ürünlerde bu sitelerde ucuz olarak satılabilir. İnternette sahte parfümlerde çoğunluktadır. Bu konuda da dikkat edilmesi gerekmektedir. İşin kısası Mağazalardan mı internetten mi alacağınıza siz karar vermelisiniz bu sizin alışveriş mantığınız ile alakalıdır. Satılan bu parfümler orijinaldir.

    Üretim kalitesi yüksek ürün daha konsatre daha az yapay daha kalıcı ve daha yayılırdır. Üretim kalitesi düşük ürünler orijinal kokudan farkını anlamınız biraz zordur ve biraz daha az kalıcı daha az yayılan ve tam konsantre olmamış olarak karşınıza çıkabilir.

    En ayrıntılı ve öz şekilde anlatmaya çalıştım sizler için.

    Konu talep görürse ilerleyen zamanlarda musait oldukça

    Sahte parfüm nasıl anlaşılır?
    Hangi Kokular daha çok kalıcı olur ve yayılır?
    Hangi Kokuları tercih etmeliyiz?

    gibi konularda da yazmaya çalışacağım.


    Sormak istediğiniz tüm soruları bu başlık altından sorabilirsiniz(Özel mesaj ile sormayınız.), Tecrübem el verdiğince yanıtlamaya çalışırım.

    İyi Günler




    parfümler, üretimin yapıldığı fabrikalarda sınıflandırılır demişsiniz. 1.sınıf, 2.sınıf gibi. bu bilginin kaynağını bizlerle paylaşır mısınız?

    parfümlerde alkol ne iş'e yarar? alkol düzeyi arttıkça kalıcılığın da arttığı doğru mu?

    tekinacar,sevil, boyner gibi mağaza zincirlerinde satılan parfümler kaçıncı kalitedir?

    paralel ithalat ile ülkemize giren parfümler kaçıncı kalitedir?

    bir de parfümlerin raf ömrü hakkında daha detaylı bilgi verebilirseniz sevinirim.

    teşekkürler.




  • soner3834 S kullanıcısına yanıt
    Nasıl ürünler satılacak bu sitede ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canbaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: BYcaps

    Arkadaşlar Merhaba, Size internetten satılan parfümler ile parfüm mağazalarında satılan parfümler arasındaki farkları anlatmaya çalışacağım.

    Öncelikle birçok tüketim ürününde olduğu gibi kozmetik sektöründe de segmentasyon(Pazar Bölümleme) farklılıkları vardır. Günlük hayatta karşılaşabileceğiniz bir örnek ile açıklayalım. Örneğin bir araba kataloğunda altta ufak bir yazı gözünüze çarpar. "Donanımlar ülkelere göre farklılık gösterebilir." Bu uygulamanın kullanım amacı Her ülkenin alım gücü ve o ürüne duyduğu ilgi, yani pazar aynı değildir. Bu yüzden bazı kısıtlamalar yaparlar. Parfümlerde de Üretim yapılan fabrikalar sınıflandırılır. 2 sınıftan oluşur genelde. Parfüm üretmek gerçekten incelik isteyen bir iştir parfümler kazanlara doldurulur harmanları yapılır ve konsantre hale gelmesi için belli bir ısı derecesinde ışık almadan günlerce bekletilir. Bunun gibi daha bir çok kuralı vardır. Tam kosntre olmadan gerekli koşullar sağlanmadan şişelenirse parfüm kalıcı olmaz, kokusunda ufak değişkenlikler olabilir. Hatta Kalıcılık artsın diye Alkolu fazla basılabilir. Yavaş yavaş internetteki parfümlerin neden ucuz olduğuyla ilgili kanıya varabiliyorsunuzdur şuanda.

    Yani aslında güvenilir büyük internet sitelerinden(misspera,mizu,bellamola gibi) aldığınız parfümler orijinaldir. Yukarıda açıkladığım gibi doğal olarak bandrol etiketleri vardır üzerlerinde ve check cosmetics'de de orjinal olduğunu görürsünüz çünkü aldığınız parfüm markanın ürettiği orijinal üründür. Tek fark üretim kalitesidir. Aslında Sosyoekonomik kültür seviyesi daha düşük ülkeler için üretilmiş ürünlerdir. Fakat Paralel ithalat yolu ile şirketlerce bizim ülkemize giriş yapar. İnternetteki ürünlerin ucuz olmasının sebeplerinden biriside budur. Bunun dışında raf ömrü azalan ürünlerde bu sitelerde ucuz olarak satılabilir. İnternette sahte parfümlerde çoğunluktadır. Bu konuda da dikkat edilmesi gerekmektedir. İşin kısası Mağazalardan mı internetten mi alacağınıza siz karar vermelisiniz bu sizin alışveriş mantığınız ile alakalıdır. Satılan bu parfümler orijinaldir.

    Üretim kalitesi yüksek ürün daha konsatre daha az yapay daha kalıcı ve daha yayılırdır. Üretim kalitesi düşük ürünler orijinal kokudan farkını anlamınız biraz zordur ve biraz daha az kalıcı daha az yayılan ve tam konsantre olmamış olarak karşınıza çıkabilir.

    En ayrıntılı ve öz şekilde anlatmaya çalıştım sizler için.

    Konu talep görürse ilerleyen zamanlarda musait oldukça

    Sahte parfüm nasıl anlaşılır?
    Hangi Kokular daha çok kalıcı olur ve yayılır?
    Hangi Kokuları tercih etmeliyiz?

    gibi konularda da yazmaya çalışacağım.


    Sormak istediğiniz tüm soruları bu başlık altından sorabilirsiniz(Özel mesaj ile sormayınız.), Tecrübem el verdiğince yanıtlamaya çalışırım.

    İyi Günler




    parfümler, üretimin yapıldığı fabrikalarda sınıflandırılır demişsiniz. 1.sınıf, 2.sınıf gibi. bu bilginin kaynağını bizlerle paylaşır mısınız?

    parfümlerde alkol ne iş'e yarar? alkol düzeyi arttıkça kalıcılığın da arttığı doğru mu?

    tekinacar,sevil, boyner gibi mağaza zincirlerinde satılan parfümler kaçıncı kalitedir?

    paralel ithalat ile ülkemize giren parfümler kaçıncı kalitedir?

    bir de parfümlerin raf ömrü hakkında daha detaylı bilgi verebilirseniz sevinirim.

    teşekkürler.

    Tabiki tek tek cevap vereyim sorulanıza.

    İlk olarak büyük kozmetik şirketlerinin bazı çalışanları mağaza müdürleri vs. yurtdışına parfüm üretimlerinin yapıldığı yerlere eğitime, seminere gönderilirler. Burada parfümlerin üretimleri üretim kalitelerini aşamalarını nasıl yapıldığı hakkında bilgi alırlar. Diğer birçok sektörde olduğu gibi kozmetik sektöründe de segmentasyon farkı vardır. Fabrikaların üretim kalitesine göre puanlama yapılır. Burada yanlış anlaşılmaması gereken şudur. Parfüm 2. Kalite Değildir. Fabrikaların, yani üretimin kaliteleri farklıdır, 2. kalitedir. Bu gibi eğitimlerde de bu konular tartışılır, seminer verilir. Somut olarak bir kaynak bulunması da bu yüzden mümkün değildir. Zaten genelde hiçbir şirket düşük kalitede üretim yaptığını beyan etmez. Zaten bu yanlış bir durumda değildir. Mesela Bizim ülkemizde 500tl'lik parfümü kaç kişi alabilir? tabiki çok az kişi. Bu üretim kalitesi düşük ürünlerde bu yüzden sosyo ekonomik seviyesi düşük ülkelere ihraç edilir çünkü onlarda Dior Homme intense'e 300Tl vermek yerine 200TL ye almaları onlar için daha mantıklıdır.

    Parfümlerde alkolun kullanılmasının en büyük sebeplerinden iki tanesi alkolün uçuculuk etkisi ve parfümün çabuk bozulmasının önlenmesi. alkol olanı Alkol oranı doğru hesaplanmamış bir parfümde etkiyi doğru şekilde alamazsınız. Parfümün kalıcılığı doğrudan alkolle bağlı değildir. Parfüm özünün yoğunluğu, parfümdeki yağ oranı, ve parfüm özleri kokunun kalıcılığını etkiler. Direk olarak alkole bağlanması doğru bir sonuç vermez.

    Türkiye'deki kozmetik mağazaları Dünya'daki birçok şirket gibi 1. kalitede üretim yapan ürünleri ithal ederler. Zaten çoğu bu şekildedir. Fakat şirketler bazı ülkelere, pazarda yer bulmak ve ülkelerin sosyoekonomik yapılarını göze alarak daha ucuz ve üretim kalitesi düşük ürünleri bu ülkelere gönderirler. Sevil, tekin acar, sephora'nın böyle bir seçim yapıp intihar girişiminde bulunma ihtimalleri de oldukça düşüktür. :)

    Paralel İthalat ile ülkemize giren ürünler şu kalitede diyemeyiz. Bu şirketlerin politikalarına bağlıdır. Ama Büyük kozmetik şirketlerine rakip olabilmek için düşük fiyatlı ürünü satmaları gerekir bu yüzdenden genellikle düşük kalitede üretim yapılan ürünleri ithal ederler.

    Parfümlerin büyük bir çoğunluğunun 36 Aylık raf ömürleri vardır. Bu süre geçtikten sonra direk bozulur diye bir kaide yok, fakat 36 aydan sonra kalıcılıkta, farkedililirlikte ve koku da farklılıklar problemler bozulmalar oluşmaya başlayabilir.


    Not: Kozmetik mağazalarında 300TL'ye satılan calvin klein euphoria'yı hepsiburada 99tl'den sattı. Sizce 2 ürünün aynı kalitede olma ihtimali var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bberkyildiz -- 23 Şubat 2014; 22:47:38 >




  • Hocam ilk mesajınızda bahsettiğiniz gibi diger konular hakkindada bilgi almak isteriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mmertkk

    Hocam ilk mesajınızda bahsettiğiniz gibi diger konular hakkindada bilgi almak isteriz

    İlerleyen zamanlarda vakit buldukça geniş geniş yazacağım. Ama şuanda sormak istediğiniz şeyler varsa yardımcı olabilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BYcaps

    Tabiki tek tek cevap vereyim sorulanıza.

    İlk olarak büyük kozmetik şirketlerinin bazı çalışanları mağaza müdürleri vs. yurtdışına parfüm üretimlerinin yapıldığı yerlere eğitime, seminere gönderilirler. Burada parfümlerin üretimleri üretim kalitelerini aşamalarını nasıl yapıldığı hakkında bilgi alırlar. Diğer birçok sektörde olduğu gibi kozmetik sektöründe de segmentasyon farkı vardır. Fabrikaların üretim kalitesine göre puanlama yapılır. Burada yanlış anlaşılmaması gereken şudur. Parfüm 2. Kalite Değildir. Fabrikaların, yani üretimin kaliteleri farklıdır, 2. kalitedir. Bu gibi eğitimlerde de bu konular tartışılır, seminer verilir. Somut olarak bir kaynak bulunması da bu yüzden mümkün değildir. Zaten genelde hiçbir şirket düşük kalitede üretim yaptığını beyan etmez. Zaten bu yanlış bir durumda değildir. Mesela Bizim ülkemizde 500tl'lik parfümü kaç kişi alabilir? tabiki çok az kişi. Bu üretim kalitesi düşük ürünlerde bu yüzden sosyo ekonomik seviyesi düşük ülkelere ihraç edilir çünkü onlarda Dior Homme intense'e 300Tl vermek yerine 200TL ye almaları onlar için daha mantıklıdır.

    Parfümlerde alkolun kullanılmasının en büyük sebeplerinden iki tanesi alkolün uçuculuk etkisi ve parfümün çabuk bozulmasının önlenmesi. alkol olanı Alkol oranı doğru hesaplanmamış bir parfümde etkiyi doğru şekilde alamazsınız. Parfümün kalıcılığı doğrudan alkolle bağlı değildir. Parfüm özünün yoğunluğu, parfümdeki yağ oranı, ve parfüm özleri kokunun kalıcılığını etkiler. Direk olarak alkole bağlanması doğru bir sonuç vermez.

    Türkiye'deki kozmetik mağazaları Dünya'daki birçok şirket gibi 1. kalitede üretim yapan ürünleri ithal ederler. Zaten çoğu bu şekildedir. Fakat şirketler bazı ülkelere, pazarda yer bulmak ve ülkelerin sosyoekonomik yapılarını göze alarak daha ucuz ve üretim kalitesi düşük ürünleri bu ülkelere gönderirler. Sevil, tekin acar, sephora'nın böyle bir seçim yapıp intihar girişiminde bulunma ihtimalleri de oldukça düşüktür. :)

    Paralel İthalat ile ülkemize giren ürünler şu kalitede diyemeyiz. Bu şirketlerin politikalarına bağlıdır. Ama Büyük kozmetik şirketlerine rakip olabilmek için düşük fiyatlı ürünü satmaları gerekir bu yüzdenden genellikle düşük kalitede üretim yapılan ürünleri ithal ederler.

    Parfümlerin büyük bir çoğunluğunun 36 Aylık raf ömürleri vardır. Bu süre geçtikten sonra direk bozulur diye bir kaide yok, fakat 36 aydan sonra kalıcılıkta, farkedililirlikte ve koku da farklılıklar problemler bozulmalar oluşmaya başlayabilir.


    Not: Kozmetik mağazalarında 300TL'ye satılan calvin klein euphoria'yı hepsiburada 99tl'den sattı. Sizce 2 ürünün aynı kalitede olma ihtimali var mı?

    peki, bu işin belgesi olmaz diyerek elimizi kolumuzu bağlıyorsunuz :) ''2. kalite parfüm'' değil, ''2. kalite üretim'' ifadenizi anlamakta güçlük çekiyorum. şunu mu demek istiyorsunuz:

    örneğin, LVMH grup, Dior Homme İntense'i somali'ye 2. kalite üretimden, almanya'ya ise 1.kalite üretimden gönderiyor. imkanları kısıtlı pazar olduğu için somali'ye 2. kalite üretimli parfüm veriliyor ve buna bağlı olarak da alım gücüne uygun düşük bir fiyatlandırma yapılıyor. dolayısıyla almanya'ya gönderilen DHİ için de daha yüksek bir satış fiyatı belirleniyor.

    kısacası, almanya ve somali'den birer DHİ alıp karşılaştırırsak; kalıcılık, fark edilirlik ve esans farkını tespit edebilmemiz gerekiyor. yok edemezsiniz diyorsanız ''gaz kromatografi cihazı'' sorunumuzu çözer herhalde. mutabık mıyız?




  • canbaz kullanıcısına yanıt
    O kadar karmaşık bir durum değil aslında bu segmentasyon farkı birçok ticari üründe var zaten. Burnunuz iyiyse 1. kalitede üretim yapılan bir ürün ile 2. kalite üretim yapan bir ürün arasındaki konstre farkını rahatlıkla anlayabilirsiniz. Bu demek değildirki her parfümde aşırı fark var. Markalara göre hatta parfümüne göre bile değişir daha öncede belirttiğim gibi. 2. kalite üret,m yapılmış olması illaki çok kötü oalcak diye bir durum söz konusu değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BYcaps

    O kadar karmaşık bir durum değil aslında bu segmentasyon farkı birçok ticari üründe var zaten. Burnunuz iyiyse 1. kalitede üretim yapılan bir ürün ile 2. kalite üretim yapan bir ürün arasındaki konstre farkını rahatlıkla anlayabilirsiniz. Bu demek değildirki her parfümde aşırı fark var. Markalara göre hatta parfümüne göre bile değişir daha öncede belirttiğim gibi. 2. kalite üret,m yapılmış olması illaki çok kötü oalcak diye bir durum söz konusu değildir.


    amerika'da satılan marlboro ile türkiye'de satılan marlboro'nun aynı olmadığını bilenler biliyor. e biz ülkemizde üretiyoruz; tüketim alışkanlığı, damak zevki ya da içim zevki gibi daha bi çok parametre dikkate alınarak farklı bi harman oluşturuluyor. bu dediklerim kola için de geçerli. onu da yerel tesislerimizde üretiyoruz. dünyanın değişik noktalarında kola içenler bu lezzet farkını onaylayacaktır. tabi örnekler daha da çoğaltılabilir. kısacası malum değişikliklerin farkındayız. fakat bu bağlamdaki kalite konusunu ayrıca değerlendirmek gerekir.

    bi soru: ülkemizin ketçap üreten firmalarından biri hem almanya hem de meksika pazarına girmek istiyor. satacağı acılı ketçapın acılığını her iki ülke için de aynı mı ayarlamalı?


    quote:

    Orijinalden alıntı: BYcaps
    Not: Kozmetik mağazalarında 300TL'ye satılan calvin klein euphoria'yı hepsiburada 99tl'den sattı. Sizce 2 ürünün aynı kalitede olma ihtimali var mı?


    'hepsiburada.com'un son kampanya döneminde, mağaza fiyatı 220 tl olan parfümü, 99,90 tl'ye aldım. aldığım parfümü önceden tanıyorum, biliyorum. cadde mağazalarında satılanlardan hiçbir farkı yok ve son derece memnunum. bahsettiğiniz calvin klein euphoria istediğim bir parfüm olsaydı hiç çekinmeden gönül rahatlığıyla alırdım.


    not: parfüm sektörü ile diğer sektör uygulamalarını aynı kefeye koymak doğru değil.




  • Peki tester parfüm satanlar hakkındaki düşünceler nelerdir sahibinden, sanal pazar vs. sitelerde satiyorlar profilleri ise %95 olumlu yorumla dolu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam hogo boss bottled nasıldır hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canbaz

    quote:

    Orijinalden alıntı: BYcaps

    O kadar karmaşık bir durum değil aslında bu segmentasyon farkı birçok ticari üründe var zaten. Burnunuz iyiyse 1. kalitede üretim yapılan bir ürün ile 2. kalite üretim yapan bir ürün arasındaki konstre farkını rahatlıkla anlayabilirsiniz. Bu demek değildirki her parfümde aşırı fark var. Markalara göre hatta parfümüne göre bile değişir daha öncede belirttiğim gibi. 2. kalite üret,m yapılmış olması illaki çok kötü oalcak diye bir durum söz konusu değildir.


    amerika'da satılan marlboro ile türkiye'de satılan marlboro'nun aynı olmadığını bilenler biliyor. e biz ülkemizde üretiyoruz; tüketim alışkanlığı, damak zevki ya da içim zevki gibi daha bi çok parametre dikkate alınarak farklı bi harman oluşturuluyor. bu dediklerim kola için de geçerli. onu da yerel tesislerimizde üretiyoruz. dünyanın değişik noktalarında kola içenler bu lezzet farkını onaylayacaktır. tabi örnekler daha da çoğaltılabilir. kısacası malum değişikliklerin farkındayız. fakat bu bağlamdaki kalite konusunu ayrıca değerlendirmek gerekir.

    bi soru: ülkemizin ketçap üreten firmalarından biri hem almanya hem de meksika pazarına girmek istiyor. satacağı acılı ketçapın acılığını her iki ülke için de aynı mı ayarlamalı?


    quote:

    Orijinalden alıntı: BYcaps
    Not: Kozmetik mağazalarında 300TL'ye satılan calvin klein euphoria'yı hepsiburada 99tl'den sattı. Sizce 2 ürünün aynı kalitede olma ihtimali var mı?


    'hepsiburada.com'un son kampanya döneminde, mağaza fiyatı 220 tl olan parfümü, 99,90 tl'ye aldım. aldığım parfümü önceden tanıyorum, biliyorum. cadde mağazalarında satılanlardan hiçbir farkı yok ve son derece memnunum. bahsettiğiniz calvin klein euphoria istediğim bir parfüm olsaydı hiç çekinmeden gönül rahatlığıyla alırdım.


    not: parfüm sektörü ile diğer sektör uygulamalarını aynı kefeye koymak doğru değil.




    İlla 2. kalite ürün olacak diye bir şey demedim en baştaki konumda da, raf ömrü azalmış ürün olabilir. Alım adedi fazla olduğu için olabilir veya üretim kalitesi düşük olmasıan rağmen iyi doğru üretilmiş bir parti olabilir.


    Sizin verdiğiniz örnekler bu konudan biraz farklı damak tadıyla alakalı fiyat kaygısı yok sizin verdiğiniz örneklerde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BYcaps

    İlla 2. kalite ürün olacak diye bir şey demedim en baştaki konumda da, raf ömrü azalmış ürün olabilir. Alım adedi fazla olduğu için olabilir veya üretim kalitesi düşük olmasıan rağmen iyi doğru üretilmiş bir parti olabilir.


    aldığım parfümü sizin de kullandığınız checkcosmetic.net sitesinde kontrol ettim. 2011 üretimli olduğunu ve 5 ayının kaldığı bilgisini aldım. bu raf ömrü konusunda haklı olduğunuz anlamına mı geliyor?

    bu arada
    checkcosmetic.net
    Check cosmetics or perfume production date and shelf life by the batch code.
    http://checkcosmetic.net
    sitesi ana sayfasının tamamını okudum; sizin de okumanızı tavsiye ederim.


    üretim kalitesi düşük olan parfümler kendi içinde de dallanıyor yani. demek ki, parfüm endüstrisi ikiden fazla 'düşük üretim kalitesi'yle çalışıyor. gerçekten çok ilginç.


    aşağıdaki şekillerin ne anlama geldiği konusunda fikrinizi almak isterim.



    bir de alıntıladığım şu metni değerlendirebilirseniz sevinirim.

    ''Bir kozmetik ürünün minimum dayanma tarihi; normal şartlar altında depolandığı takdirde, başlangıçtaki fonksiyonlarını yerine getirmeye devam ettiği ve özellikle bu Yönetmeliğin 6 ncı maddesine uyumlu kaldığı süredir. Söz konusu tarih, “minimum dayanma tarihi” ifadesi veya uygun kısaltılmış şeklini takiben;
    1)Tarih yazılarak veya,
    2) Ambalajın üzerinde tarihin bulunduğu yer hakkında detaylı bilgi verilerek,
    belirtilmelidir. Eğer gerekir ise, ürünün bu dayanıklılığının hangi şartlarda garanti altına alındığına dair ek bilgi verilir. Tarih açıkça ve sırasıyla ay ve yıl olarak belirtilir. Minimum dayanma süresi otuz ayı geçen ürünlerde, tarih belirtilmesi zorunlu değildir. Ancak, bu ürünlerde ürünün açılmasından itibaren tüketiciye zarar vermeden kullanılabileceği sürenin bildirilmesi zorunludur. Ürün açıldıktan sonra güvenli kullanılabileceği bu süre hakkında bilgi, Ek-VIII/a’da verilen sembolü takiben kullanma süresi ay ve/veya yıl cinsinden yazılarak belirtilir.''




    quote:

    Orijinalden alıntı: BYcaps
    Sizin verdiğiniz örnekler bu konudan biraz farklı damak tadıyla alakalı fiyat kaygısı yok sizin verdiğiniz örneklerde.


    gıda ve tütün sektörünün koku endüstrisiyle ilişkisi üzerine birkaç link veriyorum, inceleyin lütfen. örneklerim için fiyat kaygısı yok değerlendirmesi yapmışsınız, katılmamakla beraber uzatmak istemiyorum. gıda, otomobil ve diğer sektörleri bırakıp sadece parfüm üzerinden devam edelim.

    www.iff.com
    Page Not Found
    http://www.iff.com/flavors.aspx

    www.givaudan.com
    Givaudan flavours | Flavour and taste solutions
    http://www.givaudan.com/Flavours


    http://www.symrise.com/flavor-nutrition/beverages/
    http://www.symrise.com/flavor-nutrition/sweet/
    http://www.symrise.com/flavor-nutrition/savory/




  • canbaz kullanıcısına yanıt
    Tek tek cevap vereyim biraz uzun bir mesaj yazmışsın :). Buarada cevap vermeden önce araştırmalar yaparak mesaj yazdığınız için için sizi tebrik ederim araştırmak ve merak güzeldir. Birçok insan bilmeden konuşuyor. Bu yönünüzü haddim olmayarak takdir etmek isterim.

    Gelelim sorularınıza.

    Checkcosmetic sitesine güvenebilirsiniz bizzat christian dior'un müşteri hizmetleriyle iletişime gecerek bir dior ürünün kodunu verdim ve bana check cosmetic'te gösterilen tarih ile aynı tarihi verdi.

    Doğrudur genellikle 2 kalite olur demiştim ilk mesajımda daha düşük kalitelerde ürünlerde üretilebilir çoğu kişi bilmese de bu normaldir.
    Ağzı açık Kavanoz üstündeki 12 M Sembölü genellikle kozmetik ürünlerinde görülür. Bunun Anlamı Açıldıktan sonra 12 Ay(12M =12 Months) içinde tüketilmelidir. 12 ay içinde tüketilmeyen ürünlerden doğabilecek zararlardan sorumlu değilizi ifade eder.

    Kozmetik ürünlerinin çoğu 30 ayın üzerinde olduğu için tarih belirtmek zorunlu değildir. Fakat açıldıktan sonra ne kadar dayanacağı ile ilgili bilgi verilmelidir. Bu bilgide zaten kavanoz şeklindeki 12M sembölüyle veriliyor.

    Sizin verdiğiniz örneklerde fiyat değişkenleri olabilir ama sizin verdiğiniz örneklerde markanın amacı ülkeye göre doğru damak tadını bilebilmektir. Ülkenin alışkanlıklarıyla alakalıdır. Sizin verdiğiniz örnekler Bölgesel segmentasyon'a girer.

    Benim verdiğim kozmetik örneklerinde ise fiyat kaygısı vardır fiyatı düşürmek için ürün kalitesinde düşme görülür. Buda Fiyat Bazlı segmentasyon'a girer.


    Linklerin hepsini okumak için şuan zamanım yok ama boş olduğum bir an okuyacağım. Kısa bir göz gezdirdim. Verdiğiniz linkler faydalı bilgiler içeriyor. Tam olarak okuduktan sonra tartışabiliriz bu konuyu.

    Teşekkür ederim güzel kaynaklar paylaştığınız için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kurşun Polis

    Peki tester parfüm satanlar hakkındaki düşünceler nelerdir sahibinden, sanal pazar vs. sitelerde satiyorlar profilleri ise %95 olumlu yorumla dolu.

    Tester Parfümler Hakkında fazla bir bilgim yok fakat Tester parfüm öyle kolay bulunabilen yığınla üretilen ürünler değildir. Bu yüzden çok fazla tester ürüne rehabet etmemenizi öneriririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mmertkk

    Hocam hogo boss bottled nasıldır hocam

    Hissiyat olarak şekerli baharatlı bir kokudur.

    Kadınlar tarafından çok sevilen bir parfümdür. Aşırı farklı bir yönü olmasada Günlük kullanım için ideal bir parfümdür.
  • Arkadaşım o verdiğin resim ne anlama geliyor.Kozmetik ürünlerde çok sık kullanılan bir resim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.