Şimdi Ara

Mağazadan Alınan Ürünlerin Koşulsuz İade Hakkı Var mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
61.290
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARkadaşlar, X mağazasından bir ürün aldınız ve çeşitli nedenlerle ambalajına hiç dokunmadan ertesi gün iade etmek istediniz. Birçok mağaza ürünü geri alıyor fakat bazıları bizde iade yok diyor. Normalde internet üzerinden ve kapıda satış yapılan alışverişlerde "hiçbir sebep göstermeksizin" 7 gün boyunca (kargo karşı ödemeli) iade etme hakkınız var. Fakat aynı şey mağazalardan alımlarda da geçerli mi emin olamadım. SAdece kapıda satışlarda koşulsuz iade hakkı var deniliyor ama mağazadan da olması gerekmez mi? Hukukçu arkadaşlar ne der bu konuda?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: kutlu0780

    Merhaba Ardaşlar;

    Konuyu diğer arkadaşların bilgisi olması için hortlatıyorum :D 6502 numaralı tüketici kanununa göre mağazadan(parakende) olarak satın almış olduğunuz hiç bir ürününde cayma hakkı yoktur. Ürünü görerek ve beyenerek aldığınız için iade edemezsiniz bu insiyatif satıcı firmanın elindedir istese alır isterse almaz ama elektronik firmaları kesin olarak iade yapmıyor . Kutu açılmamış olsa bile almama hakkı var kanunen böyle. Ama İnternetten aldığınız cihazları belli koşullar dahilinde iade edebiliyorsunuz onarında hepsi olmuyor detay için 6505 numaralı yasaya bakabilirsiniz


    BEYENEREK
  • Mağazalardan yani elden satış yapan yerlerden aldığın ürünü faturaya imzayı attıysan kapıdan çıktığın anda iade hakkın falan olmuyor. Çünkü mağazadan alırken ürünü görüp inceleyip o şekilde aldığını kusuru olup olmadığını beğenme ile ilgili tatminleirni yerine getirdiğini varsayıyor kanun.
    Tabi bazı mağazalar müşteri memnuniyeti gereği 7 gün içinde iade alabiliyor ama bu tamamen mağazanın insiyatifine bırakılmış. Adam almıyorum derse senin kanunen herhangi bir iade hakın kesinlikle YOK.
  • Yok öyle Bi olay hocam, aç bak tüketici kânununa,yasal olarak iade almak zorunda

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: j&j

    Yok öyle Bi olay hocam, aç bak tüketici kânununa,yasal olarak iade almak zorunda

    öyle bir kanun yok,
    varsa yaz da biz de bilelim. 7 gün koşulsuz iade hakkı sadece mesafeli satışlarda vardı hatta 14 güne çıktı ama mağazdan alınan ürünlerde geçerli değil.
    İnanmıyorsa tüketici derneğine bir telefon aç sor.
    ben çok uğraştım olmayınca artık kendim kullanıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StarForce

    quote:

    Orijinalden alıntı: j&j

    Yok öyle Bi olay hocam, aç bak tüketici kânununa,yasal olarak iade almak zorunda

    öyle bir kanun yok,
    varsa yaz da biz de bilelim. 7 gün koşulsuz iade hakkı sadece mesafeli satışlarda vardı hatta 14 güne çıktı ama mağazdan alınan ürünlerde geçerli değil.
    İnanmıyorsa tüketici derneğine bir telefon aç sor.
    ben çok uğraştım olmayınca artık kendim kullanıyorum.

    Alıntıları Göster
    Merhaba Ardaşlar;

    Konuyu diğer arkadaşların bilgisi olması için hortlatıyorum :D 6502 numaralı tüketici kanununa göre mağazadan(parakende) olarak satın almış olduğunuz hiç bir ürününde cayma hakkı yoktur. Ürünü görerek ve beyenerek aldığınız için iade edemezsiniz bu insiyatif satıcı firmanın elindedir istese alır isterse almaz ama elektronik firmaları kesin olarak iade yapmıyor . Kutu açılmamış olsa bile almama hakkı var kanunen böyle. Ama İnternetten aldığınız cihazları belli koşullar dahilinde iade edebiliyorsunuz onarında hepsi olmuyor detay için 6505 numaralı yasaya bakabilirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kutlu0780

    Merhaba Ardaşlar;

    Konuyu diğer arkadaşların bilgisi olması için hortlatıyorum :D 6502 numaralı tüketici kanununa göre mağazadan(parakende) olarak satın almış olduğunuz hiç bir ürününde cayma hakkı yoktur. Ürünü görerek ve beyenerek aldığınız için iade edemezsiniz bu insiyatif satıcı firmanın elindedir istese alır isterse almaz ama elektronik firmaları kesin olarak iade yapmıyor . Kutu açılmamış olsa bile almama hakkı var kanunen böyle. Ama İnternetten aldığınız cihazları belli koşullar dahilinde iade edebiliyorsunuz onarında hepsi olmuyor detay için 6505 numaralı yasaya bakabilirsiniz


    BEYENEREK

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: j&j

    Yok öyle Bi olay hocam, aç bak tüketici kânununa,yasal olarak iade almak zorunda

    Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu işleri çok iyi biliyorum. Ürünü görüp incelediğin için kesinlikle iade zorunluluğu yok he firma insafiyet gösterir alır o ayrı bi konu . İnternet aldığın + kapıda gelip sattıkları ürünlerde 14 gün içinde yasal olarak iade hakkınız var ( faturası mutlaka olmalı ).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karargahx -- 2 Ekim 2015; 11:32:39 >
  • Karargahx kullanıcısına yanıt
    <hort>
    Aradan baya zaman geçmiş ama önemli bir konu.

    Değişen kanun falan var mı?

    Arkadaşlar "mağazadan aldıysan değiştiremezsin" demişler ama yaklaşık bir ay önce access point değiştirdim. Neden iade ediyorsunuz dediler. Kutusunda "repeater" görevi de görür yazmışlar, fakat öyle bir fonksiyonu yok dedim, aldılar.

    Bikaç sene önce External HDD iade ettim. Neden iade ediyorsunuz dediler. Kutusu açılmış, kullanılmış, içinde film bile var dedim, onu da aldılar.

    Bence bu konuyu tekrar ele alalım. Belki de ben yanlış biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .S.W.A.T.

    <hort>
    Aradan baya zaman geçmiş ama önemli bir konu.

    Değişen kanun falan var mı?

    Arkadaşlar "mağazadan aldıysan değiştiremezsin" demişler ama yaklaşık bir ay önce access point değiştirdim. Neden iade ediyorsunuz dediler. Kutusunda "repeater" görevi de görür yazmışlar, fakat öyle bir fonksiyonu yok dedim, aldılar.

    Bikaç sene önce External HDD iade ettim. Neden iade ediyorsunuz dediler. Kutusu açılmış, kullanılmış, içinde film bile var dedim, onu da aldılar.

    Bence bu konuyu tekrar ele alalım. Belki de ben yanlış biliyorum.

    Hocam sizi anlattığınız mevzularda belli ayıplar var mesela kutu üstünde özellikleri yazıyor ama o özelliği sağlamıyor bu bi ayıptır firma iade almazsa bunu Thh aracılığıyla alırsın. 2. Si HDdyi gözünle görerek alıyorsun açılmışsa o an iade edersin zaten, alıp gidersen gelirsen firma eğer bu durumu kabul etmezse thh senin leyhine karar vermez senin açmadığını ispatlayamazsın genel olarak mağazadan alınan ürünlerde ayıp yoksa iade firmanın insaniyetine kalıyor. Kanuni yönden hiçbir yasal dayanağı Yok...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karargahx


    quote:

    Orijinalden alıntı: .S.W.A.T.

    <hort>
    Aradan baya zaman geçmiş ama önemli bir konu.

    Değişen kanun falan var mı?

    Arkadaşlar "mağazadan aldıysan değiştiremezsin" demişler ama yaklaşık bir ay önce access point değiştirdim. Neden iade ediyorsunuz dediler. Kutusunda "repeater" görevi de görür yazmışlar, fakat öyle bir fonksiyonu yok dedim, aldılar.

    Bikaç sene önce External HDD iade ettim. Neden iade ediyorsunuz dediler. Kutusu açılmış, kullanılmış, içinde film bile var dedim, onu da aldılar.

    Bence bu konuyu tekrar ele alalım. Belki de ben yanlış biliyorum.

    Hocam sizi anlattığınız mevzularda belli ayıplar var mesela kutu üstünde özellikleri yazıyor ama o özelliği sağlamıyor bu bi ayıptır firma iade almazsa bunu Thh aracılığıyla alırsın. 2. Si HDdyi gözünle görerek alıyorsun açılmışsa o an iade edersin zaten, alıp gidersen gelirsen firma eğer bu durumu kabul etmezse thh senin leyhine karar vermez senin açmadığını ispatlayamazsın genel olarak mağazadan alınan ürünlerde ayıp yoksa iade firmanın insaniyetine kalıyor. Kanuni yönden hiçbir yasal dayanağı Yok...

    Bilgilendirme için teşekkürler.

    Geçen Pazar günü Ankara/AnkaMALL AVM/MediaMarkt'dan Wireless Range Extender almış idim. Dün de onu iade ettim.

    İade sebebi sordular. "Repeat edeceği SSID'yi broadcast etmeye başladığı anda management interface'i kendini kapatıyor. Her ufak konfig değişikliği için Factory Reset atılması gerekiyor" dedim.

    Bişey demeden değiştirdiler.

    Yine de tekrardan bilgilendirme için teşekkürler. Ben hiçbir bahane sunmadan da iade edebilirim diye üşünüyor idim, yanlış biliyormuşum : )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .S.W.A.T.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karargahx


    quote:

    Orijinalden alıntı: .S.W.A.T.

    <hort>
    Aradan baya zaman geçmiş ama önemli bir konu.

    Değişen kanun falan var mı?

    Arkadaşlar "mağazadan aldıysan değiştiremezsin" demişler ama yaklaşık bir ay önce access point değiştirdim. Neden iade ediyorsunuz dediler. Kutusunda "repeater" görevi de görür yazmışlar, fakat öyle bir fonksiyonu yok dedim, aldılar.

    Bikaç sene önce External HDD iade ettim. Neden iade ediyorsunuz dediler. Kutusu açılmış, kullanılmış, içinde film bile var dedim, onu da aldılar.

    Bence bu konuyu tekrar ele alalım. Belki de ben yanlış biliyorum.

    Hocam sizi anlattığınız mevzularda belli ayıplar var mesela kutu üstünde özellikleri yazıyor ama o özelliği sağlamıyor bu bi ayıptır firma iade almazsa bunu Thh aracılığıyla alırsın. 2. Si HDdyi gözünle görerek alıyorsun açılmışsa o an iade edersin zaten, alıp gidersen gelirsen firma eğer bu durumu kabul etmezse thh senin leyhine karar vermez senin açmadığını ispatlayamazsın genel olarak mağazadan alınan ürünlerde ayıp yoksa iade firmanın insaniyetine kalıyor. Kanuni yönden hiçbir yasal dayanağı Yok...

    Bilgilendirme için teşekkürler.

    Geçen Pazar günü Ankara/AnkaMALL AVM/MediaMarkt'dan Wireless Range Extender almış idim. Dün de onu iade ettim.

    İade sebebi sordular. "Repeat edeceği SSID'yi broadcast etmeye başladığı anda management interface'i kendini kapatıyor. Her ufak konfig değişikliği için Factory Reset atılması gerekiyor" dedim.

    Bişey demeden değiştirdiler.

    Yine de tekrardan bilgilendirme için teşekkürler. Ben hiçbir bahane sunmadan da iade edebilirim diye üşünüyor idim, yanlış biliyormuşum : )

    Belirttiğim gibi hocam firmalar müşteri memnuniyeti adına iade değişim alıyorlar da bi telefon al bakalım değiştirmeye kalk mümkün değil değişmezler iade almazlar :) ama internetten alınca iade almasalar bile thh aracılığıyla iade edebilirsin. Önemli değil hocam istediğin zaman sorabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karargahx -- 28 Temmuz 2017; 15:31:40 >




  • 14 günlük cayma hakkı mesafeli satımlarda yani örneğin internet üzerinden yapılan alışverişlerde geçerlidir. Ayrıntılı bilgi için şu yazıyı okuyabilirsiniz:https://www.uzmanavukatim.com/cayma-hakki/
  • Arkadaşlar merhaba benimde bir derdim oldu bu konuada. Eşim doğum günü için saat ve saaten bana bir Diesel marka saat almis , aslında beğendim saati korduno çok hafif yıpranmış ti bende eşime sordum dükkanda sadece her üründen birtane olduğunu ve onların satıldığı söylenmiş yani tehsir ürünü neyse modeli netten sorgulatayim dedim bütün her yerde 500 TL saat ve saat sitesinde 1050 TL ve esimde. 1050 den almış kızdım 3 gün iade için firmaya gittim iade olamayacağını ancak 1 ay geçerli kupon verebiliriz dediler. Kızdım dedim tehsir ürünü satmissiniz eşime verilen cevabı verdiler ,fais fiyat uyguluyorsunuz dedi sitemizdeki rakamlarla ayni anlayacağınız geri almadılar ve faturalarinda iade olmaz yaziyor. Şimdi ne yapmalıyım çok gıcık oldum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dark_dewil D kullanıcısına yanıt
    Faturada teşhir yazıyormu çok önemli. Teşhir yazıyorsa yapacak bir şey yok, bilerek almışsınız demektir. İkinci olarak, mağazadan aldığınız için koşulsuz iade hakkı olmuyor.
  • Merhaba benim de bir sorum olacak: Mail yoluyla bir sipariş verdim. Ürünüm mağazaya geldi ve ben de mağazaya gidip ürünü satın aldım. Bu online mı yoksa mağazadan alınmış mı olur?
  • Mağaradan aldıysan koşulsun iade hakkı var, mağazadan bilemiyorum.
  • S.Todd kullanıcısına yanıt
    aranızda mesafeli satış sözleşmesi kurulduysa mesafeli, kurulmadıysa mağazadan almış oldunuz.
  • mağazadan aldığım kotu 1 ay sonra renk atması sonucu değişim istedim 1 ay sonra ürün zamlandigi için fark istediler birebir değişim hakkı yokmu bu durumda aynı kota 50 tl fark ödedim saçma geldi bana

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cumur C kullanıcısına yanıt
    Mal ayıplı çıktığı için var. Uygulamıyorlarsa THH ye müracaat etmelisiniz.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.