Şimdi Ara

Magirus dolmuşların sağlamlığının tank ile yarışması. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
67
Cevap
1
Favori
5.060
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vendetta1.6

    Abi güzel bisimis gibi anlatmışsiniz da oldum olası nefret etmişimdir bu dolmuslardan sağlam olsa ne yazar
    Yalnızca sağlamlığının sırrını merak ettim.. çünkü abansanda anırtsanda hamal gibi köle gibi kullansanda araca birşey olmuyor..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    Kaporta çürüyor
    BMC Levend verelim. Boyası dökülür, yine de çürümez.

    Magirus dolmuşların sağlamlığının tank ile yarışması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karsanlar daha çok gibi karabükte.Magirusları hep safranboluya gönderiyorlar nedendir bilmem.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • arabaci_takimi A kullanıcısına yanıt
    Hatırlanan şeylerin hep iyi olduğundan bahsetmedimki azizim ben bak sende birşeyler hatırlıyosun işte

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • babapars kullanıcısına yanıt
    Evet hep iyi dememissiniz ama bir onceki mesaja (nefret ettigini soyleyen bir mesaj) cevaben yazmissiniz; buyuk resme bakinca sizin iyilediginiz dusunulebilir gayet dogal olarak.

    Neyse, omrumun tum hatiralari da orada gecmis olsa, traihten silinmeleri dilegiyle (Tabi onlarin silinmesi icin, zincirleme bircok iyilesme gerekiyor ki imkansiza yakin).
  • arabaci_takimi A kullanıcısına yanıt
    Yakalandık...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Hocam o parcalari da yapan muhendis gene:)

    En basit ornegi eskiden arabanin ampul fari patlayinca 30-40 liraya yenisini alir takardiniz. Simdi LEDler sozde omurluk ama bozulunca komple far degisimi gerekiyor fiyatlari araba fiyati kadar.

    Alıntıları Göster
    Çaktırma:)
    Mühendisleri kızdırıyom yoksa arabanın anlamayacak bi şeyi yok, uzak mekiği değil ya bu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Yalnızca sağlamlığının sırrını merak ettim.. çünkü abansanda anırtsanda hamal gibi köle gibi kullansanda araca birşey olmuyor..

    Alıntıları Göster
    Ahh magirus Ahh.Çocukluk anılarım canlandı

    Babam rahmetli karoser ustası idi,kendi dükkanları vardı İstanbul ve Bursa'da.Bende çocukken dükkanda takılırdım meraktan.

    Magirus,pejo,vb... her marka gelirdi kazalı minibüs.Ayrıca otobüslerde gelirdi kazalı.
    Hatta boş şase gelirdi,sıfırdan komple otobüs yaparlardı.Sıfırdan çift katlı otobüs bile yapıyorlardı.
    Bu dediklerim 70'ler,80'ler ve 90'larda idi.Şimdi atölyelerde hala yapılıyor mu böyle sıfırdan bilemiyorum.

    Asıl sorunuza gelirsek magirus'un diğerlerinden farkı şasesi olması idi.

    Şase dediğim öyle binek araba veya pejo minibüsler gibi saçtan değil.
    Aynı kamyon ve otobüs şasesi gibi çok sağlam bağımsız bir şase.
    Motor ve yürüyen aksamlar bu şasede bağlıydı.Hatta kasa olmadan sadece şasesi ile trafiğe çıkıp gezebilirdiniz.
    İşte bu sağlam şase üzerine kalın profillerden kasa çatılır ve saçla kaplanırdı.
    Bazende hazır kasa hazırlarlar,şase gelince direkt üstüne koyarlardı.
    Veya kazalı araç olursa kasadan şaseyi ayırıp,şaseyi şaseciye gönderirlerdi.O arada kasayı onarırlar,şase gelince direkt şaseye takarlardı.

    Diğer minibüslerde ise sağlam bir şase olmayıp kasasında profil bile yoktu.Saçı kıvırıp profil gibi yapmaya çalışırlardı fabrikalarda.Şase ile gövde ise otomobiller gibi birleşik ve dayanıksızdı.

    Yani magirus aynı otobüs ve kamyon mantığı ile yapılırdı.O yüzdende aşırı sağlam olurdu.

    Umarım fikir verebilmişimdir..

    NOT:Bulabilirsem eski resimler vardı babamın dükkanda çekilen.Sadece şaseli,profil çatılı ve saçlı halleri.Onları eklerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serar1453 -- 25 Şubat 2020; 22:50:13 >




  • Hala etrafta dolu zaten bunlardan. Sanki Magiruslar tamamen piyasadan elini eteğini çekmiş gibi konuşmuşsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Irishman kullanıcısına yanıt
    Hocam Bursa'da kalmadı artık maalesef..

    90'larda Bursa'da karsan açılınca her yer Pejo j9 doldu.

    El emeği yerini fabrikasyona bıraktı..
  • Deutz motorunun sağlamlığı yeter

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4.6 litre hacimden 80 beygir güç çıkartıldığı için motoru aşırı uzun ömürlü. Ortalama bir atmosferik dizelde 2 litreden 75 beygir güç çıkartıldığını düşününce, motorun sıkıştırma oranının düşüklüğünü varın siz düşünün.

    Savaş koşulları teknolojisi ve düşüncesi ile yapıldığı için kolay kolay arıza yapmaz.
  • serar1453 kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba kayınpeder minibüsçü, 90lı yıllarda Bursa’da magirusuna kasa yaptırmasından oradaki ustayla muhabbetinden vs bahsetmişti. Şimdi siz anlatınca gözümde canlandı acaba bahsettiği usta babanız mı? Size zahmet resim bulabilirseniz paylaşırsanız çok memnun oluruz.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • serar1453 kullanıcısına yanıt
    İstanbul'da dolu. En az 5 sene daha iş görürler sayıları hayli fazla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 den 2017 ye kadar kullandım. Çok fazla yakıyordu ama tamire fazla gitmiyodum. 2017 de sıfır karsan jest aldık çok az yakıyo magirusa göre ama her hafta tamirdeyiz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SHIHAD

    Arka camda Juventus , Bayern Münih veya Manu arması
    Birde bu araçların sesine hastayım

    Alıntıları Göster
    Magirus dolmuşların sağlamlığının tank ile yarışması.

    hey yavrum




  • görkemöztürk kullanıcısına yanıt
    Hangisi daha karlı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zibidi Gonzales


    hey yavrum

    Alıntıları Göster
    Reis west ham lı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dayanıklılık için bütün kriterleri sağlıyor, daha dayanıklısı neredeyse yapılamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hakim bey kullanıcısına yanıt
    Merhaba Hocam,

    Karosercilerin geneli Bursa'da aynı bölgede idi zaten.Eski gemlik caddesi onların dükkanlarıyla doluydu.
    Türkiye'nin her yerinden kazalı otobüs ve minibüsler buraya gelirdi.Tamir olup giderlerdi.

    Sizin kayınpeder ya babama yaptırmıştır aracını,yada babamın arkadaşlarına.Çünkü çarşı toplu bir yerde idi ve herkes birbirini tanırdı.

    Hele kayınpeder eski alemcilerdense,meyhane kültürüne aşinaysa kesin tanışmış olabilirler.
    Her akşam araba sahipleriyle yemekteyim ayağına gece 3'de gelirdi babam..

    Muhabbetleri ve alemcilikleri fenaydı hepsinin.

    Resimlerini fırsat bulunca eklerim hocam.

    Adı Mehmet Nurettin'di.Nuri usta diye bilinirdi.Kendi dükkanları vardı hep.

    Usta,kalfa,çırak boldu dükkanda ama baş ustalığı bizzat kendi yapardı..




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.