Bildirim
Magirus dolmuşların sağlamlığının tank ile yarışması.
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Kara düzen dizel, az elektronik, bolca çelik.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eskiden araçlar bi ömür yetsin diye yapılıyordu ve çok sağlamdı, bozulan parçası bile tamir edilebilir şekilde mühendislikle yapılırdı, şimdiki arabalar 7 sene ömürle yapılıyor, parça tamiri olmuyor, ancak değişim yapılıyor. Mühendis bile ağaçta hiç bir şeyden habersiz yetişiyor, okuldan sonra sanayiye soksan, çıraklara rezil olur, usta demiyorum,, akşam ağlayarak eve döner. Hepsi montajcı olmuş, youtube dan Onno ustayı izle, bu soruların cevabını veriyor!
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bu magirusun saglamlik konusunda ustune tanimam bi kere bu arac hava sogutmali istersen git cölde kullan hararet derdi olmaz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Nasi yani hocam?quote:
Orijinalden alıntı: sinoplu
Bu magirusun saglamlik konusunda ustune tanimam bi kere bu arac hava sogutmali istersen git cölde kullan hararet derdi olmaz
Asil hava sogutmali araclar sicak iklimlerde sikinti yasiyorlar. Su sogutmalilar daha uygun sicak yerlere. Hava isininca hava sogutmasi yetersiz kaliyor. -
Resme uzun bakınca arka planda direk Orhan Gencebay-dilenci çalmaya başlıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi babapars -- 25 Şubat 2020; 18:22:28 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
10 sene bindim ben buna neredeyse,öyle bir titreşim yapardi ki nokia 6300'ın zil sesini duyamazdim -
Arka camda Juventus , Bayern Münih veya Manu armasıquote:
Orijinalden alıntı: babapars
Resme uzun bakınca arka planda direk Orhan Gencebay-dilenci çalmaya başlıyor
Birde bu araçların sesine hastayım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Motor sesi kulağımda çınladı, aragazla beraber
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
+ 4 melodili nuri alço havalı korna
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ulan gençliğimizde pendik kadıköy hattında platinium yazanları vardı ya
Minibüs beklerken onları özellikle beklemişliğimiz olurdu
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Abi güzel bisimis gibi anlatmışsiniz da oldum olası nefret etmişimdir bu dolmuslardan sağlam olsa ne yazar
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güzel değil rahat değil amma velakin insanların öyle anıları var ki bunlarla...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Kaporta çürüyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
halen daha karabük dolmuşlarının bir çoğu magirus
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Hocam o parcalari da yapan muhendis gene:)quote:
Orijinalden alıntı: selamivural
Eskiden araçlar bi ömür yetsin diye yapılıyordu ve çok sağlamdı, bozulan parçası bile tamir edilebilir şekilde mühendislikle yapılırdı, şimdiki arabalar 7 sene ömürle yapılıyor, parça tamiri olmuyor, ancak değişim yapılıyor. Mühendis bile ağaçta hiç bir şeyden habersiz yetişiyor, okuldan sonra sanayiye soksan, çıraklara rezil olur, usta demiyorum,, akşam ağlayarak eve döner. Hepsi montajcı olmuş, youtube dan Onno ustayı izle, bu soruların cevabını veriyor!
En basit ornegi eskiden arabanin ampul fari patlayinca 30-40 liraya yenisini alir takardiniz. Simdi LEDler sozde omurluk ama bozulunca komple far degisimi gerekiyor fiyatlari araba fiyati kadar.
-
Bir de bunların Platinium Sport olanları var ki şahane, TV bile vardı içinde. 10 yıldan fazla bindim, ey gidi günler ey..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Vitesin çatırtısı...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Guzel olarak yad edebilecek ne anilari olabilir insanlarin acaba, cok ilginc? Ben bunlara ne zaman bindiysem (cogunlugu Gebze-Harem, nadiren Ankara'da veya Istanbul'un farkli hatlari), benim anilar sunlardi:quote:
Orijinalden alıntı: babapars
Güzel değil rahat değil amma velakin insanların öyle anıları var ki bunlarla...
1) Buyuk cogunlugunun sabikali cikma ihitmali cok yuksek olan soforleri
2) Ici tika basa yolcu doluyken birbirleriyle yarisan, bazen abartip yandan birbirlerine dokunduracak gibi yapan (belki dokunduran) dolmuslar
3) Yine buyuk cogunlugunun yolcuya, insana, dogaya, hic bir seye saygisi olmayan, topluma zarar soforleri
4) Tika basa, balik istifi, ayakta, her bosluga yolcu almalar
5) Valizle binilirse sevimsiz sofor homudanmasi
6) Polis kontrol noktalarini atlatmak icin yolcunun oturtulmasi veya guzergahin degistirilmesi
7) Bir durak ilerdeki polis, bir ust maddedeki durumu soylediginde bile, oranin kendi kontrollarinda olmadigini soyleyerek hic bir sey yapmamalari. Bu durumun da, bu dolmus guzergahlarinin mafya tarafindan yonetildigini, polis ve ust duzeylerin, bu islerin icerisinde parmagi oldugunu isaret etmesi
8) Otobus soforleriyle, diger ozel araclarla her an kavgaya hazir soforler
9) Durak kaygisi olmamasi, yolun ortasinda yolcu indirip-bindirmeler
10) Geneli itibariyle umutsuz, mutsuz, hayattan beklentisiz yolcular
Insani olarak bir sey hatirlayamiyorum, sayamiyorum.
Kara düzen dizel, az elektronik, bolca çelik.
|
Resme uzun bakınca arka planda direk Orhan Gencebay-dilenci çalmaya başlıyor
|
Nasi yani hocam?
Asil hava sogutmali araclar sicak iklimlerde sikinti yasiyorlar. Su sogutmalilar daha uygun sicak yerlere. Hava isininca hava sogutmasi yetersiz kaliyor. |
4.6 litre hacimden 80 beygir güç çıkartıldığı için motoru aşırı uzun ömürlü. Ortalama bir atmosferik dizelde 2 litreden 75 beygir güç çıkartıldığını düşününce, motorun sıkıştırma oranının düşüklüğünü varın siz düşünün.
Savaş koşulları teknolojisi ve düşüncesi ile yapıldığı için kolay kolay arıza yapmaz. |
Guzel olarak yad edebilecek ne anilari olabilir insanlarin acaba, cok ilginc? Ben bunlara ne zaman bindiysem (cogunlugu Gebze-Harem, nadiren Ankara'da veya Istanbul'un farkli hatlari), benim anilar sunlardi:
1) Buyuk cogunlugunun sabikali cikma ihitmali cok yuksek olan soforleri 2) Ici tika basa yolcu doluyken birbirleriyle yarisan, bazen abartip yandan birbirlerine dokunduracak gibi yapan (belki dokunduran) dolmuslar 3) Yine buyuk cogunlugunun yolcuya, insana, dogaya, hic bir seye saygisi olmayan, topluma zarar soforleri 4) Tika basa, balik istifi, ayakta, her bosluga yolcu almalar 5) Valizle binilirse sevimsiz sofor homudanmasi 6) Polis kontrol noktalarini atlatmak icin yolcunun oturtulmasi veya guzergahin degistirilmesi 7) Bir durak ilerdeki polis, bir ust maddedeki durumu soylediginde bile, oranin kendi kontrollarinda olmadigini soyleyerek hic bir sey yapmamalari. Bu durumun da, bu dolmus guzergahlarinin mafya tarafindan yonetildigini, polis ve ust duzeylerin, bu islerin icerisinde parmagi oldugunu isaret etmesi 8) Otobus soforleriyle, diger ozel araclarla her an kavgaya hazir soforler 9) Durak kaygisi olmamasi, yolun ortasinda yolcu indirip-bindirmeler 10) Geneli itibariyle umutsuz, mutsuz, hayattan beklentisiz yolcular Insani olarak bir sey hatirlayamiyorum, sayamiyorum. |
10 sene bindim ben buna neredeyse,öyle bir titreşim yapardi ki nokia 6300'ın zil sesini duyamazdim
|
Abi güzel bisimis gibi anlatmışsiniz da oldum olası nefret etmişimdir bu dolmuslardan sağlam olsa ne yazar
|
Ahh magirus Ahh.Çocukluk anılarım canlandı
Babam rahmetli karoser ustası idi,kendi dükkanları vardı İstanbul ve Bursa'da.Bende çocukken dükkanda takılırdım meraktan. Magirus,pejo,vb... her marka gelirdi kazalı minibüs.Ayrıca otobüslerde gelirdi kazalı. Hatta boş şase gelirdi,sıfırdan komple otobüs yaparlardı.Sıfırdan çift katlı otobüs bile yapıyorlardı. Bu dediklerim 70'ler,80'ler ve 90'larda idi.Şimdi atölyelerde hala yapılıyor mu böyle sıfırdan bilemiyorum. Asıl sorunuza gelirsek magirus'un diğerlerinden farkı şasesi olması idi. Şase dediğim öyle binek araba veya pejo minibüsler gibi saçtan değil. Aynı kamyon ve otobüs şasesi gibi çok sağlam bağımsız bir şase. Motor ve yürüyen aksamlar bu şasede bağlıydı.Hatta kasa olmadan sadece şasesi ile trafiğe çıkıp gezebilirdiniz. İşte bu sağlam şase üzerine kalın profillerden kasa çatılır ve saçla kaplanırdı. Bazende hazır kasa hazırlarlar,şase gelince direkt üstüne koyarlardı. Veya kazalı araç olursa kasadan şaseyi ayırıp,şaseyi şaseciye gönderirlerdi.O arada kasayı onarırlar,şase gelince direkt şaseye takarlardı. Diğer minibüslerde ise sağlam bir şase olmayıp kasasında profil bile yoktu.Saçı kıvırıp profil gibi yapmaya çalışırlardı fabrikalarda.Şase ile gövde ise otomobiller gibi birleşik ve dayanıksızdı. Yani magirus aynı otobüs ve kamyon mantığı ile yapılırdı.O yüzdende aşırı sağlam olurdu. Umarım fikir verebilmişimdir.. NOT:Bulabilirsem eski resimler vardı babamın dükkanda çekilen.Sadece şaseli,profil çatılı ve saçlı halleri.Onları eklerim. |
Benzer içerikler
- saf su antifriz
- şanzıman aks boşluğu
- elle pasta cila elle nasıl yapılır
- opel ustası tavsiye
- egea city modu
- fiat ulysse 2024 fiyat
- 2025 transporter
- mg4 xpower fiyat
- byd hangi modelleri getirecek
- bmw 2022
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X