Şimdi Ara

MAKSİMUM 1000 CC KLUBÜ (179. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4.072
Cevap
30
Favori
228.675
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 177178179180181
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    otomobilci_x abi size bir şey soracam, internette araştırırken benim Picanto nun valf yapısının OHC tipi olduğunu öğrendim.

    Bu OHC - SOHC ve DOHC ne anlama geliyor bana bilgi verebilirmisiniz bu konuda ?

    OHC üstten tek ekzantirikli
    DOHC çift ekzantirikli
    demek diye biliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    otomobilci_x abi size bir şey soracam, internette araştırırken benim Picanto nun valf yapısının OHC tipi olduğunu öğrendim.

    Bu OHC - SOHC ve DOHC ne anlama geliyor bana bilgi verebilirmisiniz bu konuda ?

    OHC üstten tek ekzantirikli
    DOHC çift ekzantirikli
    demek diye biliyorum

    Hımmm anladım teşekkür ederim, peki OHC ile SOHC aynı valf tipimi oluyor ? Bazı araçların valf tipinde OHC bazılarındada SOHC tipi yazıyorda ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    otomobilci_x abi size bir şey soracam, internette araştırırken benim Picanto nun valf yapısının OHC tipi olduğunu öğrendim.

    Bu OHC - SOHC ve DOHC ne anlama geliyor bana bilgi verebilirmisiniz bu konuda ?

    OHC üstten tek ekzantirikli
    DOHC çift ekzantirikli
    demek diye biliyorum

    Hımmm anladım teşekkür ederim, peki OHC ile SOHC aynı valf tipimi oluyor ? Bazı araçların valf tipinde OHC bazılarındada SOHC tipi yazıyorda ?

    öyle diye biliyorum yani OHC=SOHC




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    otomobilci_x abi size bir şey soracam, internette araştırırken benim Picanto nun valf yapısının OHC tipi olduğunu öğrendim.

    Bu OHC - SOHC ve DOHC ne anlama geliyor bana bilgi verebilirmisiniz bu konuda ?

    OHC üstten tek ekzantirikli
    DOHC çift ekzantirikli
    demek diye biliyorum

    Hımmm anladım teşekkür ederim, peki OHC ile SOHC aynı valf tipimi oluyor ? Bazı araçların valf tipinde OHC bazılarındada SOHC tipi yazıyorda ?

    öyle diye biliyorum yani OHC=SOHC

    Bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.

    OHC - SOHC ( 8 V - 12 V || İstisna Olarak 16 V Olanda Var. )

    DOHC ( 16 V Olanlar )

    Doğru anlamışım demi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    otomobilci_x abi size bir şey soracam, internette araştırırken benim Picanto nun valf yapısının OHC tipi olduğunu öğrendim.

    Bu OHC - SOHC ve DOHC ne anlama geliyor bana bilgi verebilirmisiniz bu konuda ?

    OHC üstten tek ekzantirikli
    DOHC çift ekzantirikli
    demek diye biliyorum

    Hımmm anladım teşekkür ederim, peki OHC ile SOHC aynı valf tipimi oluyor ? Bazı araçların valf tipinde OHC bazılarındada SOHC tipi yazıyorda ?

    öyle diye biliyorum yani OHC=SOHC

    Bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.

    OHC - SOHC ( 8 V - 12 V || İstisna Olarak 16 V Olanda Var. )

    DOHC ( 16 V Olanlar )

    Doğru anlamışım demi ?

    evet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    otomobilci_x abi size bir şey soracam, internette araştırırken benim Picanto nun valf yapısının OHC tipi olduğunu öğrendim.

    Bu OHC - SOHC ve DOHC ne anlama geliyor bana bilgi verebilirmisiniz bu konuda ?

    OHC üstten tek ekzantirikli
    DOHC çift ekzantirikli
    demek diye biliyorum

    Hımmm anladım teşekkür ederim, peki OHC ile SOHC aynı valf tipimi oluyor ? Bazı araçların valf tipinde OHC bazılarındada SOHC tipi yazıyorda ?

    öyle diye biliyorum yani OHC=SOHC

    Bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.

    OHC - SOHC ( 8 V - 12 V || İstisna Olarak 16 V Olanda Var. )

    DOHC ( 16 V Olanlar )

    Doğru anlamışım demi ?

    evet

    Peki sizce hangi valf tipli araçlar daha az yakar ve de daha performanslı 0 - 100 ü daha iyidir ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    otomobilci_x abi size bir şey soracam, internette araştırırken benim Picanto nun valf yapısının OHC tipi olduğunu öğrendim.

    Bu OHC - SOHC ve DOHC ne anlama geliyor bana bilgi verebilirmisiniz bu konuda ?

    OHC üstten tek ekzantirikli
    DOHC çift ekzantirikli
    demek diye biliyorum

    Hımmm anladım teşekkür ederim, peki OHC ile SOHC aynı valf tipimi oluyor ? Bazı araçların valf tipinde OHC bazılarındada SOHC tipi yazıyorda ?

    öyle diye biliyorum yani OHC=SOHC

    Bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.

    OHC - SOHC ( 8 V - 12 V || İstisna Olarak 16 V Olanda Var. )

    DOHC ( 16 V Olanlar )

    Doğru anlamışım demi ?

    evet

    Peki sizce hangi valf tipli araçlar daha az yakar ve de daha performanslı 0 - 100 ü daha iyidir ?

    böyle bir genelleme sağlıklı olmaz ama üstten çift ekzantirik ve 16 valf uygulaması daha iyidir diyebiliriz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    otomobilci_x abi size bir şey soracam, internette araştırırken benim Picanto nun valf yapısının OHC tipi olduğunu öğrendim.

    Bu OHC - SOHC ve DOHC ne anlama geliyor bana bilgi verebilirmisiniz bu konuda ?

    OHC üstten tek ekzantirikli
    DOHC çift ekzantirikli
    demek diye biliyorum

    Hımmm anladım teşekkür ederim, peki OHC ile SOHC aynı valf tipimi oluyor ? Bazı araçların valf tipinde OHC bazılarındada SOHC tipi yazıyorda ?

    öyle diye biliyorum yani OHC=SOHC

    Bilgi verdiğiniz için teşekkür ederim.

    OHC - SOHC ( 8 V - 12 V || İstisna Olarak 16 V Olanda Var. )

    DOHC ( 16 V Olanlar )

    Doğru anlamışım demi ?

    evet

    Peki sizce hangi valf tipli araçlar daha az yakar ve de daha performanslı 0 - 100 ü daha iyidir ?

    böyle bir genelleme sağlıklı olmaz ama üstten çift ekzantirik ve 16 valf uygulaması daha iyidir diyebiliriz

    Sizin eski Corsa nızın valf tipi hangisiydi ?

    Peki bu dizel araçlarda da geçerlimi ?




  • bizim corsalar üstten çift ekzantirikli ve 12 valftir (3 silindir olduğu için 12)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    bizim corsalar üstten çift ekzantirikli ve 12 valftir (3 silindir olduğu için 12)

    Hımmm anladım.

    Yani sizin eski Corsa nız 1.0 Cc 12 V 58 Hp || 3 Silindir. ( DOHC Valf Tipli. )

    Benim Picanto da 1.1 Cc 12 V 65 Hp || 4 Silindir. ( OHC - OHV - SOHC Valf Tipli. )

    O zaman bu valf tipleri ve silindir sayısı az da olsa yakıta etkisi var gibime geliyor ?

    otomobilci_x abi o zaman benim yakıt tüketimim normal gibi gelmeye başladı bana göre ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 16_MJT_05 -- 14 Kasım 2014; 15:48:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    bizim corsalar üstten çift ekzantirikli ve 12 valftir (3 silindir olduğu için 12)

    Hımmm anladım.

    Yani sizin eski Corsa nız 1.0 Cc 12 V 58 Hp || 3 Silindir. ( DOHC Valf Tipli. )

    Benim Picanto da 1.1 Cc 12 V 65 Hp || 4 Silindir. ( OHC - OHV - SOHC Valf Tipli. )

    O zaman bu valf tipleri ve silindir sayısı az da olsa yakıta etkisi var gibime geliyor ?

    otomobilci_x abi o zaman benim yakıt tüketimim normal gibi gelmeye başladı bana göre ?

    ilk tüketim verin için zaten normal demiştim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    bizim corsalar üstten çift ekzantirikli ve 12 valftir (3 silindir olduğu için 12)

    Hımmm anladım.

    Yani sizin eski Corsa nız 1.0 Cc 12 V 58 Hp || 3 Silindir. ( DOHC Valf Tipli. )

    Benim Picanto da 1.1 Cc 12 V 65 Hp || 4 Silindir. ( OHC - OHV - SOHC Valf Tipli. )

    O zaman bu valf tipleri ve silindir sayısı az da olsa yakıta etkisi var gibime geliyor ?

    otomobilci_x abi o zaman benim yakıt tüketimim normal gibi gelmeye başladı bana göre ?

    ilk tüketim verin için zaten normal demiştim.


    Evet, peki otomobilci_x abi araçların maksimum hızlarında bu valf tipleri az da olsa etkilermi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    bizim corsalar üstten çift ekzantirikli ve 12 valftir (3 silindir olduğu için 12)

    Hımmm anladım.

    Yani sizin eski Corsa nız 1.0 Cc 12 V 58 Hp || 3 Silindir. ( DOHC Valf Tipli. )

    Benim Picanto da 1.1 Cc 12 V 65 Hp || 4 Silindir. ( OHC - OHV - SOHC Valf Tipli. )

    O zaman bu valf tipleri ve silindir sayısı az da olsa yakıta etkisi var gibime geliyor ?

    otomobilci_x abi o zaman benim yakıt tüketimim normal gibi gelmeye başladı bana göre ?

    ilk tüketim verin için zaten normal demiştim.


    Evet, peki otomobilci_x abi araçların maksimum hızlarında bu valf tipleri az da olsa etkilermi ?

    Hocam otomobiller komplike araçlardır bir tek şey sonuca etki etmez sorunuzdan yola çıkarsak son hız motorla ilgili olduğu kadar hatta belki daha fazla oranda şanzımanlada ilgilidir bunlardan sonra gelmek üzere aracın ağırlığı rüzgar direnci vesaire herşey buna etki edebilir. Sen sanırım dohc motor sohc motordan daha iyi bir motormuduru anlamaya çalışıyorsun. Ben buna kısaca diğer bütün değişenkenler aynı ise tabiki çift eksantrik daha iyidir diyeyim 😊

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    bizim corsalar üstten çift ekzantirikli ve 12 valftir (3 silindir olduğu için 12)

    Hımmm anladım.

    Yani sizin eski Corsa nız 1.0 Cc 12 V 58 Hp || 3 Silindir. ( DOHC Valf Tipli. )

    Benim Picanto da 1.1 Cc 12 V 65 Hp || 4 Silindir. ( OHC - OHV - SOHC Valf Tipli. )

    O zaman bu valf tipleri ve silindir sayısı az da olsa yakıta etkisi var gibime geliyor ?

    otomobilci_x abi o zaman benim yakıt tüketimim normal gibi gelmeye başladı bana göre ?

    ilk tüketim verin için zaten normal demiştim.


    Evet, peki otomobilci_x abi araçların maksimum hızlarında bu valf tipleri az da olsa etkilermi ?

    Hocam otomobiller komplike araçlardır bir tek şey sonuca etki etmez sorunuzdan yola çıkarsak son hız motorla ilgili olduğu kadar hatta belki daha fazla oranda şanzımanlada ilgilidir bunlardan sonra gelmek üzere aracın ağırlığı rüzgar direnci vesaire herşey buna etki edebilir. Sen sanırım dohc motor sohc motordan daha iyi bir motormuduru anlamaya çalışıyorsun. Ben buna kısaca diğer bütün değişenkenler aynı ise tabiki çift eksantrik daha iyidir diyeyim 😊

    Evet otomobilci_x abi doğru bildiniz aslında. SOHC motormu yoksa DOHC motormu iyi onu anlamaya çalışıyordum Yakıt Tüketimi - Performans - Maksimum Hız açısından.

    Benim Picanto mum yeni kasasında DOHC Motor 1.25 CVVT 16 Valf 85 HP li motor kullanılıyor.

    Yeni Picanto 1.25 CVVT motorda 4000 Devirde Maksimum Torkunu 121 Nm olarak veriyor.

    Benim Picanto ise 2800 Devirde Maksimum Torkunu 97 Nm olarak veriyor.

    1. SORUM : Ben aracımda genelde 2500 - 3000 Devir arasında vites değiştiririm nedeni ise Maksimum Torkunu 2800 Devirde verdiği için ve benim bildiğim kadarıyla Maksimum Torkunu verdiği devirde vites değiştirildiği zaman az yakıyormuş. Sizce bu doğrumu ? Yani Maksimum Torkunu verdiği devirde vites değiştirirsek araç az yakarmı ?

    2. SORUM : Yeni Picanto da Maksimum Torkunu 4000 Devirde veriyor, 4000 Devirde vites değiştirildiği zaman araç az yakarmı ?

    NOT : 4000 Devirde vites değiştirildiği zaman benim bildiğime göre araç normalin fazla yakar ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 16_MJT_05 -- 15 Kasım 2014; 16:54:08 >




  • Maximum torka senin ihtiyacın varsa bu yaklaşım doğrudur diyebiliriz ancak normal hayatta maximum torka ihtiyacımız olmaz bu nedenle maximum torka göre değil aracın rahat hareket ettiği tabiri caizse motorun gaz yediği en düşük devirde vites değiştirmek en az yakıt harcatır. Bir genelleme yapacak olursam 2500 devir civarında vites değiştirip 2000 devir civarında araç kullanıp sabit hızarla yol alırsan en az yakıtı yakarsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nasılsınız arkadaşlar. 2 senedir bişi yazmadım belki buraya, bir uğrayayım dedim. volvo s60 sahibi olduktan sonra unuttuk küçük hacimli motorları, unuttuk yakıt tüketimi tasarrufunu :) yakıyor namussuz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nekropsi

    nasılsınız arkadaşlar. 2 senedir bişi yazmadım belki buraya, bir uğrayayım dedim. volvo s60 sahibi olduktan sonra unuttuk küçük hacimli motorları, unuttuk yakıt tüketimi tasarrufunu :) yakıyor namussuz :)

    s60 mı aldın hocam hayırlı olsun güle güle bin kaç model?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nekropsi

    nasılsınız arkadaşlar. 2 senedir bişi yazmadım belki buraya, bir uğrayayım dedim. volvo s60 sahibi olduktan sonra unuttuk küçük hacimli motorları, unuttuk yakıt tüketimi tasarrufunu :) yakıyor namussuz :)

    Nekropsi abi aracınız hayırlı uğurlu olsun, Allah size kaza bela vermeden aracınıza binmeyi nasip etsin.
  • otomobilci_x abi, geçen yılın Kasım ayının 21 inde Picanto mu almıştım, şu an itibariyle alalı tam 1 yıl 4 gün olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    otomobilci_x abi, geçen yılın Kasım ayının 21 inde Picanto mu almıştım, şu an itibariyle alalı tam 1 yıl 4 gün olmuş.

    kazasız belasız daha uzun senelere.
  • 
Sayfa: önceki 177178179180181
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.