Şimdi Ara

MAKSİMUM 1000 CC KLUBÜ (190. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.072
Cevap
30
Favori
228.600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 188189190191192
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Basınç bence 32 olur max petrolde ebatin karşısına basınç değerleri yazar. Yakıt olrakta 90-100 arası gidersen 100 kmdr 4-5 arası tüketimin olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06

    2012 model Renault clio 0.9 tce ile aranizdayim. Araca 4 yıldır biniyorum. Yardımcı olabileceğim birşey olursa buralardayım.



    Hoşgeldiniz, detaylı bir inceleme güzel olur aslında. Bu arada bu başlıkta hep atmosferik 1.0 kullananlar toplandı ancak güncel motor gamlarinda dusuk hacimli atmosferik motorlar gittikçe azalırken turbolu 1.0 ve daha altı hacimli motorlar gittikçe yayılıyor acaba diyorum maximum 1000 cc turbo şeklinde bir başka başlık açmak yerinde olur mu ne dersiniz arkadaşlar

    Tabiki. Öncelikle bindiğim sure içindeki tecrübelerimi aktarayım.

    Araba 2012 model Renault clio 0.9 Tce. Touch donanım seviyesinde. Aracın bakımları 20.000 km veya yılda bir kez. 2013 yılı ocak ayında 0 km olarak aldım. İki buçuk yıl benzinle bindim. Ta ki benzin psikolojik sınır olan 5,00-TL Yİ gecene kadar. Bir buçuk sene kadar once benzin fiyatı 5.25-TL civarındayken romano marka tam uyumlu Lpg kiti takdirdim. LPG ile bugüne kadar herhangi bir problem yasamadım.

    Arabayla ilgili incelemeye gelince; 0.9 motor dediğim Zaman direk inanan hiç olmadı. Herkes 1.4 falan sanıyor. Araba 2000 devrin üstünde olduğu surece vites küçültmeyi istemiyor. Yokuşları tabiri caizse keci gibi tırmanıyor. Bagaj hacmi 300 litre. Çocuklu bir aileyi şehir içi idare eder ancak is şehir dışına gelince biraz sikinti.

    Arac icine gelince; boyum 1.83. Şoför mahallinde sıkışmıyorum, rahat bir sürüşle yola devam ediyorum. Arka cam küçük olduğu için ilk birkaç gün zorlandım ancak çabuk alıştım. Yan aynalar cok ideal, cok rahatlıkla gelen gecen görülebiliyor. Göğüste yumuşak plastik, kapı içinde sert plastik kullanılmış. Arka koltuğa oturduğum Zaman yine kafam tavana değmiyor ancak iki uç santim ancak kalıyor. İnsigniada bulunduğumda kafam tavana değmişti ve şaşırmıştım. Touch donanımda arka camlar otomatik degil. Bu kafama takılan da birşey degil. Birçok kez şehir dışına gidip geldim. Ankara'da oturuyorum. Özellikle Alanya tarafına gidip gelirken Toroslari cok rahat tırmanıyordum. Hatta bu yaz fiestasi olan bir arkadaşımla gittim. Toroslari geçerken bana biraz yavaş git demişti. Arabada performans arayan birisi değilim. En fazla 120-130 km hız yaparım. Yokuş performansının ciddi anlamda iyi oldugunu söylemek istiyorum. Giderken Konya'yı gecene kadar da hız sabitleyiciyle gidiyordum. Hız sabitleyici düzgün calisiyor. Esp ve asr de aynı şekilde güzel calisiyor. Özellikle yağışlı ve karlı günlerde.

    Bugüne kadar yaşadığım sıkıntılara gelince; 2012 modellerde kronik olan ve düzeltilebilen rüzgar sesi benim aracımda da vardı. Yetkili servis giderememisti. Bende ilk zamanlar uzun yolda on kelebek caminin icine ıslak mendil koyarak boşluğu dolduruyordum ve sesi kesiyordum. Sonra özel serviste yalitim yaptırdım ve geçti. Bu sene baktim ki arac antifriz eksiltiyor. Yine özel serviste bir parça değiştirerek sorunu çözdük. Bunların dışında cok şükür bir sorun yasamadım. Eğer sorun sayılırsa 40.000 km de on Disk'ler bitti ve orijinaliyle değiştirdim. Bakım zamani geldi yarin rutin bakıma gideceğim. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Başka soru olursa dilimin döndüğünce anlatırım.

    Diğer taraftan küçük motorlu arac direk bizim tercihimiz degil, tamamen vergi politikasından kaynaklı.

    Saygılarımla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06

    2012 model Renault clio 0.9 tce ile aranizdayim. Araca 4 yıldır biniyorum. Yardımcı olabileceğim birşey olursa buralardayım.



    Hoşgeldiniz, detaylı bir inceleme güzel olur aslında. Bu arada bu başlıkta hep atmosferik 1.0 kullananlar toplandı ancak güncel motor gamlarinda dusuk hacimli atmosferik motorlar gittikçe azalırken turbolu 1.0 ve daha altı hacimli motorlar gittikçe yayılıyor acaba diyorum maximum 1000 cc turbo şeklinde bir başka başlık açmak yerinde olur mu ne dersiniz arkadaşlar

    Tabiki. Öncelikle bindiğim sure içindeki tecrübelerimi aktarayım.

    Araba 2012 model Renault clio 0.9 Tce. Touch donanım seviyesinde. Aracın bakımları 20.000 km veya yılda bir kez. 2013 yılı ocak ayında 0 km olarak aldım. İki buçuk yıl benzinle bindim. Ta ki benzin psikolojik sınır olan 5,00-TL Yİ gecene kadar. Bir buçuk sene kadar once benzin fiyatı 5.25-TL civarındayken romano marka tam uyumlu Lpg kiti takdirdim. LPG ile bugüne kadar herhangi bir problem yasamadım.

    Arabayla ilgili incelemeye gelince; 0.9 motor dediğim Zaman direk inanan hiç olmadı. Herkes 1.4 falan sanıyor. Araba 2000 devrin üstünde olduğu surece vites küçültmeyi istemiyor. Yokuşları tabiri caizse keci gibi tırmanıyor. Bagaj hacmi 300 litre. Çocuklu bir aileyi şehir içi idare eder ancak is şehir dışına gelince biraz sikinti.

    Arac icine gelince; boyum 1.83. Şoför mahallinde sıkışmıyorum, rahat bir sürüşle yola devam ediyorum. Arka cam küçük olduğu için ilk birkaç gün zorlandım ancak çabuk alıştım. Yan aynalar cok ideal, cok rahatlıkla gelen gecen görülebiliyor. Göğüste yumuşak plastik, kapı içinde sert plastik kullanılmış. Arka koltuğa oturduğum Zaman yine kafam tavana değmiyor ancak iki uç santim ancak kalıyor. İnsigniada bulunduğumda kafam tavana değmişti ve şaşırmıştım. Touch donanımda arka camlar otomatik degil. Bu kafama takılan da birşey degil. Birçok kez şehir dışına gidip geldim. Ankara'da oturuyorum. Özellikle Alanya tarafına gidip gelirken Toroslari cok rahat tırmanıyordum. Hatta bu yaz fiestasi olan bir arkadaşımla gittim. Toroslari geçerken bana biraz yavaş git demişti. Arabada performans arayan birisi değilim. En fazla 120-130 km hız yaparım. Yokuş performansının ciddi anlamda iyi oldugunu söylemek istiyorum. Giderken Konya'yı gecene kadar da hız sabitleyiciyle gidiyordum. Hız sabitleyici düzgün calisiyor. Esp ve asr de aynı şekilde güzel calisiyor. Özellikle yağışlı ve karlı günlerde.

    Bugüne kadar yaşadığım sıkıntılara gelince; 2012 modellerde kronik olan ve düzeltilebilen rüzgar sesi benim aracımda da vardı. Yetkili servis giderememisti. Bende ilk zamanlar uzun yolda on kelebek caminin icine ıslak mendil koyarak boşluğu dolduruyordum ve sesi kesiyordum. Sonra özel serviste yalitim yaptırdım ve geçti. Bu sene baktim ki arac antifriz eksiltiyor. Yine özel serviste bir parça değiştirerek sorunu çözdük. Bunların dışında cok şükür bir sorun yasamadım. Eğer sorun sayılırsa 40.000 km de on Disk'ler bitti ve orijinaliyle değiştirdim. Bakım zamani geldi yarin rutin bakıma gideceğim. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Başka soru olursa dilimin döndüğünce anlatırım.

    Diğer taraftan küçük motorlu arac direk bizim tercihimiz degil, tamamen vergi politikasından kaynaklı.

    Saygılarımla.

    Paylaşım için teşekkürler peki hocam yakıt tüketimi ne seviyelerde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06

    2012 model Renault clio 0.9 tce ile aranizdayim. Araca 4 yıldır biniyorum. Yardımcı olabileceğim birşey olursa buralardayım.



    Aramıza hoş geldiniz marmelat_06 hocam.

    2012 Renault Clio 0.9 aracınız 100 Km de;

    Şehir dışı, ortalama ve şehir için de kaç litre yakıyor ?


    Tesekkur ederim ustadim Hosbuldum.

    Aracım şehir içi kısın 8 litre, yazın 7 litre, şehir dışı 5,5 litre, ortalamasını da hiç almadım.

    LPG ye gelince son iki senedir 75,00-TL ilk gaz ile Alanya'ya gidiyorum o kadar yakarak da geliyorum. Giderken de gelirken de sabit 116-118 hız ve klima hep acık oluyor.

    Benzin 5,00-TL yi geçmediği surece Lpg düşünmemiştim. Bir buçuk sene oldu Lpg takılali, çekiş değişmedi. Ya da %5 civarı duştu. Yakıt oldukça duştu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06

    2012 model Renault clio 0.9 tce ile aranizdayim. Araca 4 yıldır biniyorum. Yardımcı olabileceğim birşey olursa buralardayım.



    Hoşgeldiniz, detaylı bir inceleme güzel olur aslında. Bu arada bu başlıkta hep atmosferik 1.0 kullananlar toplandı ancak güncel motor gamlarinda dusuk hacimli atmosferik motorlar gittikçe azalırken turbolu 1.0 ve daha altı hacimli motorlar gittikçe yayılıyor acaba diyorum maximum 1000 cc turbo şeklinde bir başka başlık açmak yerinde olur mu ne dersiniz arkadaşlar

    Tabiki. Öncelikle bindiğim sure içindeki tecrübelerimi aktarayım.

    Araba 2012 model Renault clio 0.9 Tce. Touch donanım seviyesinde. Aracın bakımları 20.000 km veya yılda bir kez. 2013 yılı ocak ayında 0 km olarak aldım. İki buçuk yıl benzinle bindim. Ta ki benzin psikolojik sınır olan 5,00-TL Yİ gecene kadar. Bir buçuk sene kadar once benzin fiyatı 5.25-TL civarındayken romano marka tam uyumlu Lpg kiti takdirdim. LPG ile bugüne kadar herhangi bir problem yasamadım.

    Arabayla ilgili incelemeye gelince; 0.9 motor dediğim Zaman direk inanan hiç olmadı. Herkes 1.4 falan sanıyor. Araba 2000 devrin üstünde olduğu surece vites küçültmeyi istemiyor. Yokuşları tabiri caizse keci gibi tırmanıyor. Bagaj hacmi 300 litre. Çocuklu bir aileyi şehir içi idare eder ancak is şehir dışına gelince biraz sikinti.

    Arac icine gelince; boyum 1.83. Şoför mahallinde sıkışmıyorum, rahat bir sürüşle yola devam ediyorum. Arka cam küçük olduğu için ilk birkaç gün zorlandım ancak çabuk alıştım. Yan aynalar cok ideal, cok rahatlıkla gelen gecen görülebiliyor. Göğüste yumuşak plastik, kapı içinde sert plastik kullanılmış. Arka koltuğa oturduğum Zaman yine kafam tavana değmiyor ancak iki uç santim ancak kalıyor. İnsigniada bulunduğumda kafam tavana değmişti ve şaşırmıştım. Touch donanımda arka camlar otomatik degil. Bu kafama takılan da birşey degil. Birçok kez şehir dışına gidip geldim. Ankara'da oturuyorum. Özellikle Alanya tarafına gidip gelirken Toroslari cok rahat tırmanıyordum. Hatta bu yaz fiestasi olan bir arkadaşımla gittim. Toroslari geçerken bana biraz yavaş git demişti. Arabada performans arayan birisi değilim. En fazla 120-130 km hız yaparım. Yokuş performansının ciddi anlamda iyi oldugunu söylemek istiyorum. Giderken Konya'yı gecene kadar da hız sabitleyiciyle gidiyordum. Hız sabitleyici düzgün calisiyor. Esp ve asr de aynı şekilde güzel calisiyor. Özellikle yağışlı ve karlı günlerde.

    Bugüne kadar yaşadığım sıkıntılara gelince; 2012 modellerde kronik olan ve düzeltilebilen rüzgar sesi benim aracımda da vardı. Yetkili servis giderememisti. Bende ilk zamanlar uzun yolda on kelebek caminin icine ıslak mendil koyarak boşluğu dolduruyordum ve sesi kesiyordum. Sonra özel serviste yalitim yaptırdım ve geçti. Bu sene baktim ki arac antifriz eksiltiyor. Yine özel serviste bir parça değiştirerek sorunu çözdük. Bunların dışında cok şükür bir sorun yasamadım. Eğer sorun sayılırsa 40.000 km de on Disk'ler bitti ve orijinaliyle değiştirdim. Bakım zamani geldi yarin rutin bakıma gideceğim. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Başka soru olursa dilimin döndüğünce anlatırım.

    Diğer taraftan küçük motorlu arac direk bizim tercihimiz degil, tamamen vergi politikasından kaynaklı.

    Saygılarımla.

    Paylaşım için teşekkürler peki hocam yakıt tüketimi ne seviyelerde

    Rica ederim. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

    Yakıt konusunu az once cevapladım bir forumdasimiz daha sormuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06

    2012 model Renault clio 0.9 tce ile aranizdayim. Araca 4 yıldır biniyorum. Yardımcı olabileceğim birşey olursa buralardayım.



    Hoşgeldiniz, detaylı bir inceleme güzel olur aslında. Bu arada bu başlıkta hep atmosferik 1.0 kullananlar toplandı ancak güncel motor gamlarinda dusuk hacimli atmosferik motorlar gittikçe azalırken turbolu 1.0 ve daha altı hacimli motorlar gittikçe yayılıyor acaba diyorum maximum 1000 cc turbo şeklinde bir başka başlık açmak yerinde olur mu ne dersiniz arkadaşlar

    Tabiki. Öncelikle bindiğim sure içindeki tecrübelerimi aktarayım.

    Araba 2012 model Renault clio 0.9 Tce. Touch donanım seviyesinde. Aracın bakımları 20.000 km veya yılda bir kez. 2013 yılı ocak ayında 0 km olarak aldım. İki buçuk yıl benzinle bindim. Ta ki benzin psikolojik sınır olan 5,00-TL Yİ gecene kadar. Bir buçuk sene kadar once benzin fiyatı 5.25-TL civarındayken romano marka tam uyumlu Lpg kiti takdirdim. LPG ile bugüne kadar herhangi bir problem yasamadım.

    Arabayla ilgili incelemeye gelince; 0.9 motor dediğim Zaman direk inanan hiç olmadı. Herkes 1.4 falan sanıyor. Araba 2000 devrin üstünde olduğu surece vites küçültmeyi istemiyor. Yokuşları tabiri caizse keci gibi tırmanıyor. Bagaj hacmi 300 litre. Çocuklu bir aileyi şehir içi idare eder ancak is şehir dışına gelince biraz sikinti.

    Arac icine gelince; boyum 1.83. Şoför mahallinde sıkışmıyorum, rahat bir sürüşle yola devam ediyorum. Arka cam küçük olduğu için ilk birkaç gün zorlandım ancak çabuk alıştım. Yan aynalar cok ideal, cok rahatlıkla gelen gecen görülebiliyor. Göğüste yumuşak plastik, kapı içinde sert plastik kullanılmış. Arka koltuğa oturduğum Zaman yine kafam tavana değmiyor ancak iki uç santim ancak kalıyor. İnsigniada bulunduğumda kafam tavana değmişti ve şaşırmıştım. Touch donanımda arka camlar otomatik degil. Bu kafama takılan da birşey degil. Birçok kez şehir dışına gidip geldim. Ankara'da oturuyorum. Özellikle Alanya tarafına gidip gelirken Toroslari cok rahat tırmanıyordum. Hatta bu yaz fiestasi olan bir arkadaşımla gittim. Toroslari geçerken bana biraz yavaş git demişti. Arabada performans arayan birisi değilim. En fazla 120-130 km hız yaparım. Yokuş performansının ciddi anlamda iyi oldugunu söylemek istiyorum. Giderken Konya'yı gecene kadar da hız sabitleyiciyle gidiyordum. Hız sabitleyici düzgün calisiyor. Esp ve asr de aynı şekilde güzel calisiyor. Özellikle yağışlı ve karlı günlerde.

    Bugüne kadar yaşadığım sıkıntılara gelince; 2012 modellerde kronik olan ve düzeltilebilen rüzgar sesi benim aracımda da vardı. Yetkili servis giderememisti. Bende ilk zamanlar uzun yolda on kelebek caminin icine ıslak mendil koyarak boşluğu dolduruyordum ve sesi kesiyordum. Sonra özel serviste yalitim yaptırdım ve geçti. Bu sene baktim ki arac antifriz eksiltiyor. Yine özel serviste bir parça değiştirerek sorunu çözdük. Bunların dışında cok şükür bir sorun yasamadım. Eğer sorun sayılırsa 40.000 km de on Disk'ler bitti ve orijinaliyle değiştirdim. Bakım zamani geldi yarin rutin bakıma gideceğim. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Başka soru olursa dilimin döndüğünce anlatırım.

    Diğer taraftan küçük motorlu arac direk bizim tercihimiz degil, tamamen vergi politikasından kaynaklı.

    Saygılarımla.

    Paylaşım için teşekkürler peki hocam yakıt tüketimi ne seviyelerde

    Rica ederim. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

    Yakıt konusunu az once cevapladım bir forumdasimiz daha sormuş.

    Gördüm hocam katkınız için teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06

    2012 model Renault clio 0.9 tce ile aranizdayim. Araca 4 yıldır biniyorum. Yardımcı olabileceğim birşey olursa buralardayım.



    Hoşgeldiniz, detaylı bir inceleme güzel olur aslında. Bu arada bu başlıkta hep atmosferik 1.0 kullananlar toplandı ancak güncel motor gamlarinda dusuk hacimli atmosferik motorlar gittikçe azalırken turbolu 1.0 ve daha altı hacimli motorlar gittikçe yayılıyor acaba diyorum maximum 1000 cc turbo şeklinde bir başka başlık açmak yerinde olur mu ne dersiniz arkadaşlar

    Tabiki. Öncelikle bindiğim sure içindeki tecrübelerimi aktarayım.

    Araba 2012 model Renault clio 0.9 Tce. Touch donanım seviyesinde. Aracın bakımları 20.000 km veya yılda bir kez. 2013 yılı ocak ayında 0 km olarak aldım. İki buçuk yıl benzinle bindim. Ta ki benzin psikolojik sınır olan 5,00-TL Yİ gecene kadar. Bir buçuk sene kadar once benzin fiyatı 5.25-TL civarındayken romano marka tam uyumlu Lpg kiti takdirdim. LPG ile bugüne kadar herhangi bir problem yasamadım.

    Arabayla ilgili incelemeye gelince; 0.9 motor dediğim Zaman direk inanan hiç olmadı. Herkes 1.4 falan sanıyor. Araba 2000 devrin üstünde olduğu surece vites küçültmeyi istemiyor. Yokuşları tabiri caizse keci gibi tırmanıyor. Bagaj hacmi 300 litre. Çocuklu bir aileyi şehir içi idare eder ancak is şehir dışına gelince biraz sikinti.

    Arac icine gelince; boyum 1.83. Şoför mahallinde sıkışmıyorum, rahat bir sürüşle yola devam ediyorum. Arka cam küçük olduğu için ilk birkaç gün zorlandım ancak çabuk alıştım. Yan aynalar cok ideal, cok rahatlıkla gelen gecen görülebiliyor. Göğüste yumuşak plastik, kapı içinde sert plastik kullanılmış. Arka koltuğa oturduğum Zaman yine kafam tavana değmiyor ancak iki uç santim ancak kalıyor. İnsigniada bulunduğumda kafam tavana değmişti ve şaşırmıştım. Touch donanımda arka camlar otomatik degil. Bu kafama takılan da birşey degil. Birçok kez şehir dışına gidip geldim. Ankara'da oturuyorum. Özellikle Alanya tarafına gidip gelirken Toroslari cok rahat tırmanıyordum. Hatta bu yaz fiestasi olan bir arkadaşımla gittim. Toroslari geçerken bana biraz yavaş git demişti. Arabada performans arayan birisi değilim. En fazla 120-130 km hız yaparım. Yokuş performansının ciddi anlamda iyi oldugunu söylemek istiyorum. Giderken Konya'yı gecene kadar da hız sabitleyiciyle gidiyordum. Hız sabitleyici düzgün calisiyor. Esp ve asr de aynı şekilde güzel calisiyor. Özellikle yağışlı ve karlı günlerde.

    Bugüne kadar yaşadığım sıkıntılara gelince; 2012 modellerde kronik olan ve düzeltilebilen rüzgar sesi benim aracımda da vardı. Yetkili servis giderememisti. Bende ilk zamanlar uzun yolda on kelebek caminin icine ıslak mendil koyarak boşluğu dolduruyordum ve sesi kesiyordum. Sonra özel serviste yalitim yaptırdım ve geçti. Bu sene baktim ki arac antifriz eksiltiyor. Yine özel serviste bir parça değiştirerek sorunu çözdük. Bunların dışında cok şükür bir sorun yasamadım. Eğer sorun sayılırsa 40.000 km de on Disk'ler bitti ve orijinaliyle değiştirdim. Bakım zamani geldi yarin rutin bakıma gideceğim. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Başka soru olursa dilimin döndüğünce anlatırım.

    Diğer taraftan küçük motorlu arac direk bizim tercihimiz degil, tamamen vergi politikasından kaynaklı.

    Saygılarımla.

    Paylaşım için teşekkürler peki hocam yakıt tüketimi ne seviyelerde

    Rica ederim. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

    Yakıt konusunu az once cevapladım bir forumdasimiz daha sormuş.

    Gördüm hocam katkınız için teşekkürler

    Rica ederim. Bu arada Lpg ile şehir içini yazmamışım. LPG zamlarından sonra 53-55 TL arasında doluyor. Tam 300 km yol gidiyor 301 km ye gelince ötmeye başlıyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06

    2012 model Renault clio 0.9 tce ile aranizdayim. Araca 4 yıldır biniyorum. Yardımcı olabileceğim birşey olursa buralardayım.



    Hoşgeldiniz, detaylı bir inceleme güzel olur aslında. Bu arada bu başlıkta hep atmosferik 1.0 kullananlar toplandı ancak güncel motor gamlarinda dusuk hacimli atmosferik motorlar gittikçe azalırken turbolu 1.0 ve daha altı hacimli motorlar gittikçe yayılıyor acaba diyorum maximum 1000 cc turbo şeklinde bir başka başlık açmak yerinde olur mu ne dersiniz arkadaşlar

    Tabiki. Öncelikle bindiğim sure içindeki tecrübelerimi aktarayım.

    Araba 2012 model Renault clio 0.9 Tce. Touch donanım seviyesinde. Aracın bakımları 20.000 km veya yılda bir kez. 2013 yılı ocak ayında 0 km olarak aldım. İki buçuk yıl benzinle bindim. Ta ki benzin psikolojik sınır olan 5,00-TL Yİ gecene kadar. Bir buçuk sene kadar once benzin fiyatı 5.25-TL civarındayken romano marka tam uyumlu Lpg kiti takdirdim. LPG ile bugüne kadar herhangi bir problem yasamadım.

    Arabayla ilgili incelemeye gelince; 0.9 motor dediğim Zaman direk inanan hiç olmadı. Herkes 1.4 falan sanıyor. Araba 2000 devrin üstünde olduğu surece vites küçültmeyi istemiyor. Yokuşları tabiri caizse keci gibi tırmanıyor. Bagaj hacmi 300 litre. Çocuklu bir aileyi şehir içi idare eder ancak is şehir dışına gelince biraz sikinti.

    Arac icine gelince; boyum 1.83. Şoför mahallinde sıkışmıyorum, rahat bir sürüşle yola devam ediyorum. Arka cam küçük olduğu için ilk birkaç gün zorlandım ancak çabuk alıştım. Yan aynalar cok ideal, cok rahatlıkla gelen gecen görülebiliyor. Göğüste yumuşak plastik, kapı içinde sert plastik kullanılmış. Arka koltuğa oturduğum Zaman yine kafam tavana değmiyor ancak iki uç santim ancak kalıyor. İnsigniada bulunduğumda kafam tavana değmişti ve şaşırmıştım. Touch donanımda arka camlar otomatik degil. Bu kafama takılan da birşey degil. Birçok kez şehir dışına gidip geldim. Ankara'da oturuyorum. Özellikle Alanya tarafına gidip gelirken Toroslari cok rahat tırmanıyordum. Hatta bu yaz fiestasi olan bir arkadaşımla gittim. Toroslari geçerken bana biraz yavaş git demişti. Arabada performans arayan birisi değilim. En fazla 120-130 km hız yaparım. Yokuş performansının ciddi anlamda iyi oldugunu söylemek istiyorum. Giderken Konya'yı gecene kadar da hız sabitleyiciyle gidiyordum. Hız sabitleyici düzgün calisiyor. Esp ve asr de aynı şekilde güzel calisiyor. Özellikle yağışlı ve karlı günlerde.

    Bugüne kadar yaşadığım sıkıntılara gelince; 2012 modellerde kronik olan ve düzeltilebilen rüzgar sesi benim aracımda da vardı. Yetkili servis giderememisti. Bende ilk zamanlar uzun yolda on kelebek caminin icine ıslak mendil koyarak boşluğu dolduruyordum ve sesi kesiyordum. Sonra özel serviste yalitim yaptırdım ve geçti. Bu sene baktim ki arac antifriz eksiltiyor. Yine özel serviste bir parça değiştirerek sorunu çözdük. Bunların dışında cok şükür bir sorun yasamadım. Eğer sorun sayılırsa 40.000 km de on Disk'ler bitti ve orijinaliyle değiştirdim. Bakım zamani geldi yarin rutin bakıma gideceğim. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Başka soru olursa dilimin döndüğünce anlatırım.

    Diğer taraftan küçük motorlu arac direk bizim tercihimiz degil, tamamen vergi politikasından kaynaklı.

    Saygılarımla.

    Paylaşım için teşekkürler peki hocam yakıt tüketimi ne seviyelerde

    Rica ederim. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

    Yakıt konusunu az once cevapladım bir forumdasimiz daha sormuş.

    Gördüm hocam katkınız için teşekkürler

    Rica ederim. Bu arada Lpg ile şehir içini yazmamışım. LPG zamlarından sonra 53-55 TL arasında doluyor. Tam 300 km yol gidiyor 301 km ye gelince ötmeye başlıyor :)

    LPG nin litresini ne kadardan alıyorsunuz acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06

    2012 model Renault clio 0.9 tce ile aranizdayim. Araca 4 yıldır biniyorum. Yardımcı olabileceğim birşey olursa buralardayım.



    Hoşgeldiniz, detaylı bir inceleme güzel olur aslında. Bu arada bu başlıkta hep atmosferik 1.0 kullananlar toplandı ancak güncel motor gamlarinda dusuk hacimli atmosferik motorlar gittikçe azalırken turbolu 1.0 ve daha altı hacimli motorlar gittikçe yayılıyor acaba diyorum maximum 1000 cc turbo şeklinde bir başka başlık açmak yerinde olur mu ne dersiniz arkadaşlar

    Tabiki. Öncelikle bindiğim sure içindeki tecrübelerimi aktarayım.

    Araba 2012 model Renault clio 0.9 Tce. Touch donanım seviyesinde. Aracın bakımları 20.000 km veya yılda bir kez. 2013 yılı ocak ayında 0 km olarak aldım. İki buçuk yıl benzinle bindim. Ta ki benzin psikolojik sınır olan 5,00-TL Yİ gecene kadar. Bir buçuk sene kadar once benzin fiyatı 5.25-TL civarındayken romano marka tam uyumlu Lpg kiti takdirdim. LPG ile bugüne kadar herhangi bir problem yasamadım.

    Arabayla ilgili incelemeye gelince; 0.9 motor dediğim Zaman direk inanan hiç olmadı. Herkes 1.4 falan sanıyor. Araba 2000 devrin üstünde olduğu surece vites küçültmeyi istemiyor. Yokuşları tabiri caizse keci gibi tırmanıyor. Bagaj hacmi 300 litre. Çocuklu bir aileyi şehir içi idare eder ancak is şehir dışına gelince biraz sikinti.

    Arac icine gelince; boyum 1.83. Şoför mahallinde sıkışmıyorum, rahat bir sürüşle yola devam ediyorum. Arka cam küçük olduğu için ilk birkaç gün zorlandım ancak çabuk alıştım. Yan aynalar cok ideal, cok rahatlıkla gelen gecen görülebiliyor. Göğüste yumuşak plastik, kapı içinde sert plastik kullanılmış. Arka koltuğa oturduğum Zaman yine kafam tavana değmiyor ancak iki uç santim ancak kalıyor. İnsigniada bulunduğumda kafam tavana değmişti ve şaşırmıştım. Touch donanımda arka camlar otomatik degil. Bu kafama takılan da birşey degil. Birçok kez şehir dışına gidip geldim. Ankara'da oturuyorum. Özellikle Alanya tarafına gidip gelirken Toroslari cok rahat tırmanıyordum. Hatta bu yaz fiestasi olan bir arkadaşımla gittim. Toroslari geçerken bana biraz yavaş git demişti. Arabada performans arayan birisi değilim. En fazla 120-130 km hız yaparım. Yokuş performansının ciddi anlamda iyi oldugunu söylemek istiyorum. Giderken Konya'yı gecene kadar da hız sabitleyiciyle gidiyordum. Hız sabitleyici düzgün calisiyor. Esp ve asr de aynı şekilde güzel calisiyor. Özellikle yağışlı ve karlı günlerde.

    Bugüne kadar yaşadığım sıkıntılara gelince; 2012 modellerde kronik olan ve düzeltilebilen rüzgar sesi benim aracımda da vardı. Yetkili servis giderememisti. Bende ilk zamanlar uzun yolda on kelebek caminin icine ıslak mendil koyarak boşluğu dolduruyordum ve sesi kesiyordum. Sonra özel serviste yalitim yaptırdım ve geçti. Bu sene baktim ki arac antifriz eksiltiyor. Yine özel serviste bir parça değiştirerek sorunu çözdük. Bunların dışında cok şükür bir sorun yasamadım. Eğer sorun sayılırsa 40.000 km de on Disk'ler bitti ve orijinaliyle değiştirdim. Bakım zamani geldi yarin rutin bakıma gideceğim. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Başka soru olursa dilimin döndüğünce anlatırım.

    Diğer taraftan küçük motorlu arac direk bizim tercihimiz degil, tamamen vergi politikasından kaynaklı.

    Saygılarımla.

    Paylaşım için teşekkürler peki hocam yakıt tüketimi ne seviyelerde

    Rica ederim. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

    Yakıt konusunu az once cevapladım bir forumdasimiz daha sormuş.

    Gördüm hocam katkınız için teşekkürler

    Rica ederim. Bu arada Lpg ile şehir içini yazmamışım. LPG zamlarından sonra 53-55 TL arasında doluyor. Tam 300 km yol gidiyor 301 km ye gelince ötmeye başlıyor :)

    LPG nin litresini ne kadardan alıyorsunuz acaba?

    En son 2.18 diye hatırlıyorum. 2.15 de olabilir. Bir hafta kadar oldu alalı ancak depo tam bitmemişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06

    2012 model Renault clio 0.9 tce ile aranizdayim. Araca 4 yıldır biniyorum. Yardımcı olabileceğim birşey olursa buralardayım.



    Hoşgeldiniz, detaylı bir inceleme güzel olur aslında. Bu arada bu başlıkta hep atmosferik 1.0 kullananlar toplandı ancak güncel motor gamlarinda dusuk hacimli atmosferik motorlar gittikçe azalırken turbolu 1.0 ve daha altı hacimli motorlar gittikçe yayılıyor acaba diyorum maximum 1000 cc turbo şeklinde bir başka başlık açmak yerinde olur mu ne dersiniz arkadaşlar

    Tabiki. Öncelikle bindiğim sure içindeki tecrübelerimi aktarayım.

    Araba 2012 model Renault clio 0.9 Tce. Touch donanım seviyesinde. Aracın bakımları 20.000 km veya yılda bir kez. 2013 yılı ocak ayında 0 km olarak aldım. İki buçuk yıl benzinle bindim. Ta ki benzin psikolojik sınır olan 5,00-TL Yİ gecene kadar. Bir buçuk sene kadar once benzin fiyatı 5.25-TL civarındayken romano marka tam uyumlu Lpg kiti takdirdim. LPG ile bugüne kadar herhangi bir problem yasamadım.

    Arabayla ilgili incelemeye gelince; 0.9 motor dediğim Zaman direk inanan hiç olmadı. Herkes 1.4 falan sanıyor. Araba 2000 devrin üstünde olduğu surece vites küçültmeyi istemiyor. Yokuşları tabiri caizse keci gibi tırmanıyor. Bagaj hacmi 300 litre. Çocuklu bir aileyi şehir içi idare eder ancak is şehir dışına gelince biraz sikinti.

    Arac icine gelince; boyum 1.83. Şoför mahallinde sıkışmıyorum, rahat bir sürüşle yola devam ediyorum. Arka cam küçük olduğu için ilk birkaç gün zorlandım ancak çabuk alıştım. Yan aynalar cok ideal, cok rahatlıkla gelen gecen görülebiliyor. Göğüste yumuşak plastik, kapı içinde sert plastik kullanılmış. Arka koltuğa oturduğum Zaman yine kafam tavana değmiyor ancak iki uç santim ancak kalıyor. İnsigniada bulunduğumda kafam tavana değmişti ve şaşırmıştım. Touch donanımda arka camlar otomatik degil. Bu kafama takılan da birşey degil. Birçok kez şehir dışına gidip geldim. Ankara'da oturuyorum. Özellikle Alanya tarafına gidip gelirken Toroslari cok rahat tırmanıyordum. Hatta bu yaz fiestasi olan bir arkadaşımla gittim. Toroslari geçerken bana biraz yavaş git demişti. Arabada performans arayan birisi değilim. En fazla 120-130 km hız yaparım. Yokuş performansının ciddi anlamda iyi oldugunu söylemek istiyorum. Giderken Konya'yı gecene kadar da hız sabitleyiciyle gidiyordum. Hız sabitleyici düzgün calisiyor. Esp ve asr de aynı şekilde güzel calisiyor. Özellikle yağışlı ve karlı günlerde.

    Bugüne kadar yaşadığım sıkıntılara gelince; 2012 modellerde kronik olan ve düzeltilebilen rüzgar sesi benim aracımda da vardı. Yetkili servis giderememisti. Bende ilk zamanlar uzun yolda on kelebek caminin icine ıslak mendil koyarak boşluğu dolduruyordum ve sesi kesiyordum. Sonra özel serviste yalitim yaptırdım ve geçti. Bu sene baktim ki arac antifriz eksiltiyor. Yine özel serviste bir parça değiştirerek sorunu çözdük. Bunların dışında cok şükür bir sorun yasamadım. Eğer sorun sayılırsa 40.000 km de on Disk'ler bitti ve orijinaliyle değiştirdim. Bakım zamani geldi yarin rutin bakıma gideceğim. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Başka soru olursa dilimin döndüğünce anlatırım.

    Diğer taraftan küçük motorlu arac direk bizim tercihimiz degil, tamamen vergi politikasından kaynaklı.

    Saygılarımla.

    Paylaşım için teşekkürler peki hocam yakıt tüketimi ne seviyelerde

    Rica ederim. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

    Yakıt konusunu az once cevapladım bir forumdasimiz daha sormuş.

    Gördüm hocam katkınız için teşekkürler

    Rica ederim. Bu arada Lpg ile şehir içini yazmamışım. LPG zamlarından sonra 53-55 TL arasında doluyor. Tam 300 km yol gidiyor 301 km ye gelince ötmeye başlıyor :)

    LPG nin litresini ne kadardan alıyorsunuz acaba?

    En son 2.18 diye hatırlıyorum. 2.15 de olabilir. Bir hafta kadar oldu alalı ancak depo tam bitmemişti.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06

    2012 model Renault clio 0.9 tce ile aranizdayim. Araca 4 yıldır biniyorum. Yardımcı olabileceğim birşey olursa buralardayım.



    Hoşgeldiniz, detaylı bir inceleme güzel olur aslında. Bu arada bu başlıkta hep atmosferik 1.0 kullananlar toplandı ancak güncel motor gamlarinda dusuk hacimli atmosferik motorlar gittikçe azalırken turbolu 1.0 ve daha altı hacimli motorlar gittikçe yayılıyor acaba diyorum maximum 1000 cc turbo şeklinde bir başka başlık açmak yerinde olur mu ne dersiniz arkadaşlar

    Tabiki. Öncelikle bindiğim sure içindeki tecrübelerimi aktarayım.

    Araba 2012 model Renault clio 0.9 Tce. Touch donanım seviyesinde. Aracın bakımları 20.000 km veya yılda bir kez. 2013 yılı ocak ayında 0 km olarak aldım. İki buçuk yıl benzinle bindim. Ta ki benzin psikolojik sınır olan 5,00-TL Yİ gecene kadar. Bir buçuk sene kadar once benzin fiyatı 5.25-TL civarındayken romano marka tam uyumlu Lpg kiti takdirdim. LPG ile bugüne kadar herhangi bir problem yasamadım.

    Arabayla ilgili incelemeye gelince; 0.9 motor dediğim Zaman direk inanan hiç olmadı. Herkes 1.4 falan sanıyor. Araba 2000 devrin üstünde olduğu surece vites küçültmeyi istemiyor. Yokuşları tabiri caizse keci gibi tırmanıyor. Bagaj hacmi 300 litre. Çocuklu bir aileyi şehir içi idare eder ancak is şehir dışına gelince biraz sikinti.

    Arac icine gelince; boyum 1.83. Şoför mahallinde sıkışmıyorum, rahat bir sürüşle yola devam ediyorum. Arka cam küçük olduğu için ilk birkaç gün zorlandım ancak çabuk alıştım. Yan aynalar cok ideal, cok rahatlıkla gelen gecen görülebiliyor. Göğüste yumuşak plastik, kapı içinde sert plastik kullanılmış. Arka koltuğa oturduğum Zaman yine kafam tavana değmiyor ancak iki uç santim ancak kalıyor. İnsigniada bulunduğumda kafam tavana değmişti ve şaşırmıştım. Touch donanımda arka camlar otomatik degil. Bu kafama takılan da birşey degil. Birçok kez şehir dışına gidip geldim. Ankara'da oturuyorum. Özellikle Alanya tarafına gidip gelirken Toroslari cok rahat tırmanıyordum. Hatta bu yaz fiestasi olan bir arkadaşımla gittim. Toroslari geçerken bana biraz yavaş git demişti. Arabada performans arayan birisi değilim. En fazla 120-130 km hız yaparım. Yokuş performansının ciddi anlamda iyi oldugunu söylemek istiyorum. Giderken Konya'yı gecene kadar da hız sabitleyiciyle gidiyordum. Hız sabitleyici düzgün calisiyor. Esp ve asr de aynı şekilde güzel calisiyor. Özellikle yağışlı ve karlı günlerde.

    Bugüne kadar yaşadığım sıkıntılara gelince; 2012 modellerde kronik olan ve düzeltilebilen rüzgar sesi benim aracımda da vardı. Yetkili servis giderememisti. Bende ilk zamanlar uzun yolda on kelebek caminin icine ıslak mendil koyarak boşluğu dolduruyordum ve sesi kesiyordum. Sonra özel serviste yalitim yaptırdım ve geçti. Bu sene baktim ki arac antifriz eksiltiyor. Yine özel serviste bir parça değiştirerek sorunu çözdük. Bunların dışında cok şükür bir sorun yasamadım. Eğer sorun sayılırsa 40.000 km de on Disk'ler bitti ve orijinaliyle değiştirdim. Bakım zamani geldi yarin rutin bakıma gideceğim. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Başka soru olursa dilimin döndüğünce anlatırım.

    Diğer taraftan küçük motorlu arac direk bizim tercihimiz degil, tamamen vergi politikasından kaynaklı.

    Saygılarımla.

    Paylaşım için teşekkürler peki hocam yakıt tüketimi ne seviyelerde

    Rica ederim. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

    Yakıt konusunu az once cevapladım bir forumdasimiz daha sormuş.

    Gördüm hocam katkınız için teşekkürler

    Rica ederim. Bu arada Lpg ile şehir içini yazmamışım. LPG zamlarından sonra 53-55 TL arasında doluyor. Tam 300 km yol gidiyor 301 km ye gelince ötmeye başlıyor :)

    LPG nin litresini ne kadardan alıyorsunuz acaba?

    En son 2.18 diye hatırlıyorum. 2.15 de olabilir. Bir hafta kadar oldu alalı ancak depo tam bitmemişti.



    Sonradan fark ettim ki arac sanki 0.18 lira yakıyor gibi oldu. Yok o öyle degil. Ben genelde 250 km civarında hep aldığım yerin önünden geçerken alırım Gazi. Bazen 200 km de bazen 280 de. Ne zaman önünden geçersem yani. Su an kıs icin söyleyecek olursam 0.22 lira yakıyor. Bu yogun trafikte 0.25 e çıkabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06

    2012 model Renault clio 0.9 tce ile aranizdayim. Araca 4 yıldır biniyorum. Yardımcı olabileceğim birşey olursa buralardayım.



    Hoşgeldiniz, detaylı bir inceleme güzel olur aslında. Bu arada bu başlıkta hep atmosferik 1.0 kullananlar toplandı ancak güncel motor gamlarinda dusuk hacimli atmosferik motorlar gittikçe azalırken turbolu 1.0 ve daha altı hacimli motorlar gittikçe yayılıyor acaba diyorum maximum 1000 cc turbo şeklinde bir başka başlık açmak yerinde olur mu ne dersiniz arkadaşlar

    Tabiki. Öncelikle bindiğim sure içindeki tecrübelerimi aktarayım.

    Araba 2012 model Renault clio 0.9 Tce. Touch donanım seviyesinde. Aracın bakımları 20.000 km veya yılda bir kez. 2013 yılı ocak ayında 0 km olarak aldım. İki buçuk yıl benzinle bindim. Ta ki benzin psikolojik sınır olan 5,00-TL Yİ gecene kadar. Bir buçuk sene kadar once benzin fiyatı 5.25-TL civarındayken romano marka tam uyumlu Lpg kiti takdirdim. LPG ile bugüne kadar herhangi bir problem yasamadım.

    Arabayla ilgili incelemeye gelince; 0.9 motor dediğim Zaman direk inanan hiç olmadı. Herkes 1.4 falan sanıyor. Araba 2000 devrin üstünde olduğu surece vites küçültmeyi istemiyor. Yokuşları tabiri caizse keci gibi tırmanıyor. Bagaj hacmi 300 litre. Çocuklu bir aileyi şehir içi idare eder ancak is şehir dışına gelince biraz sikinti.

    Arac icine gelince; boyum 1.83. Şoför mahallinde sıkışmıyorum, rahat bir sürüşle yola devam ediyorum. Arka cam küçük olduğu için ilk birkaç gün zorlandım ancak çabuk alıştım. Yan aynalar cok ideal, cok rahatlıkla gelen gecen görülebiliyor. Göğüste yumuşak plastik, kapı içinde sert plastik kullanılmış. Arka koltuğa oturduğum Zaman yine kafam tavana değmiyor ancak iki uç santim ancak kalıyor. İnsigniada bulunduğumda kafam tavana değmişti ve şaşırmıştım. Touch donanımda arka camlar otomatik degil. Bu kafama takılan da birşey degil. Birçok kez şehir dışına gidip geldim. Ankara'da oturuyorum. Özellikle Alanya tarafına gidip gelirken Toroslari cok rahat tırmanıyordum. Hatta bu yaz fiestasi olan bir arkadaşımla gittim. Toroslari geçerken bana biraz yavaş git demişti. Arabada performans arayan birisi değilim. En fazla 120-130 km hız yaparım. Yokuş performansının ciddi anlamda iyi oldugunu söylemek istiyorum. Giderken Konya'yı gecene kadar da hız sabitleyiciyle gidiyordum. Hız sabitleyici düzgün calisiyor. Esp ve asr de aynı şekilde güzel calisiyor. Özellikle yağışlı ve karlı günlerde.

    Bugüne kadar yaşadığım sıkıntılara gelince; 2012 modellerde kronik olan ve düzeltilebilen rüzgar sesi benim aracımda da vardı. Yetkili servis giderememisti. Bende ilk zamanlar uzun yolda on kelebek caminin icine ıslak mendil koyarak boşluğu dolduruyordum ve sesi kesiyordum. Sonra özel serviste yalitim yaptırdım ve geçti. Bu sene baktim ki arac antifriz eksiltiyor. Yine özel serviste bir parça değiştirerek sorunu çözdük. Bunların dışında cok şükür bir sorun yasamadım. Eğer sorun sayılırsa 40.000 km de on Disk'ler bitti ve orijinaliyle değiştirdim. Bakım zamani geldi yarin rutin bakıma gideceğim. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Başka soru olursa dilimin döndüğünce anlatırım.

    Diğer taraftan küçük motorlu arac direk bizim tercihimiz degil, tamamen vergi politikasından kaynaklı.

    Saygılarımla.

    Paylaşım için teşekkürler peki hocam yakıt tüketimi ne seviyelerde

    Rica ederim. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

    Yakıt konusunu az once cevapladım bir forumdasimiz daha sormuş.

    Gördüm hocam katkınız için teşekkürler

    Rica ederim. Bu arada Lpg ile şehir içini yazmamışım. LPG zamlarından sonra 53-55 TL arasında doluyor. Tam 300 km yol gidiyor 301 km ye gelince ötmeye başlıyor :)

    LPG nin litresini ne kadardan alıyorsunuz acaba?

    En son 2.18 diye hatırlıyorum. 2.15 de olabilir. Bir hafta kadar oldu alalı ancak depo tam bitmemişti.



    Sonradan fark ettim ki arac sanki 0.18 lira yakıyor gibi oldu. Yok o öyle degil. Ben genelde 250 km civarında hep aldığım yerin önünden geçerken alırım Gazi. Bazen 200 km de bazen 280 de. Ne zaman önünden geçersem yani. Su an kıs icin söyleyecek olursam 0.22 lira yakıyor. Bu yogun trafikte 0.25 e çıkabiliyor.

    Ortalama hizinizi hiç kontrol ettiniz mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06

    2012 model Renault clio 0.9 tce ile aranizdayim. Araca 4 yıldır biniyorum. Yardımcı olabileceğim birşey olursa buralardayım.



    Hoşgeldiniz, detaylı bir inceleme güzel olur aslında. Bu arada bu başlıkta hep atmosferik 1.0 kullananlar toplandı ancak güncel motor gamlarinda dusuk hacimli atmosferik motorlar gittikçe azalırken turbolu 1.0 ve daha altı hacimli motorlar gittikçe yayılıyor acaba diyorum maximum 1000 cc turbo şeklinde bir başka başlık açmak yerinde olur mu ne dersiniz arkadaşlar

    Tabiki. Öncelikle bindiğim sure içindeki tecrübelerimi aktarayım.

    Araba 2012 model Renault clio 0.9 Tce. Touch donanım seviyesinde. Aracın bakımları 20.000 km veya yılda bir kez. 2013 yılı ocak ayında 0 km olarak aldım. İki buçuk yıl benzinle bindim. Ta ki benzin psikolojik sınır olan 5,00-TL Yİ gecene kadar. Bir buçuk sene kadar once benzin fiyatı 5.25-TL civarındayken romano marka tam uyumlu Lpg kiti takdirdim. LPG ile bugüne kadar herhangi bir problem yasamadım.

    Arabayla ilgili incelemeye gelince; 0.9 motor dediğim Zaman direk inanan hiç olmadı. Herkes 1.4 falan sanıyor. Araba 2000 devrin üstünde olduğu surece vites küçültmeyi istemiyor. Yokuşları tabiri caizse keci gibi tırmanıyor. Bagaj hacmi 300 litre. Çocuklu bir aileyi şehir içi idare eder ancak is şehir dışına gelince biraz sikinti.

    Arac icine gelince; boyum 1.83. Şoför mahallinde sıkışmıyorum, rahat bir sürüşle yola devam ediyorum. Arka cam küçük olduğu için ilk birkaç gün zorlandım ancak çabuk alıştım. Yan aynalar cok ideal, cok rahatlıkla gelen gecen görülebiliyor. Göğüste yumuşak plastik, kapı içinde sert plastik kullanılmış. Arka koltuğa oturduğum Zaman yine kafam tavana değmiyor ancak iki uç santim ancak kalıyor. İnsigniada bulunduğumda kafam tavana değmişti ve şaşırmıştım. Touch donanımda arka camlar otomatik degil. Bu kafama takılan da birşey degil. Birçok kez şehir dışına gidip geldim. Ankara'da oturuyorum. Özellikle Alanya tarafına gidip gelirken Toroslari cok rahat tırmanıyordum. Hatta bu yaz fiestasi olan bir arkadaşımla gittim. Toroslari geçerken bana biraz yavaş git demişti. Arabada performans arayan birisi değilim. En fazla 120-130 km hız yaparım. Yokuş performansının ciddi anlamda iyi oldugunu söylemek istiyorum. Giderken Konya'yı gecene kadar da hız sabitleyiciyle gidiyordum. Hız sabitleyici düzgün calisiyor. Esp ve asr de aynı şekilde güzel calisiyor. Özellikle yağışlı ve karlı günlerde.

    Bugüne kadar yaşadığım sıkıntılara gelince; 2012 modellerde kronik olan ve düzeltilebilen rüzgar sesi benim aracımda da vardı. Yetkili servis giderememisti. Bende ilk zamanlar uzun yolda on kelebek caminin icine ıslak mendil koyarak boşluğu dolduruyordum ve sesi kesiyordum. Sonra özel serviste yalitim yaptırdım ve geçti. Bu sene baktim ki arac antifriz eksiltiyor. Yine özel serviste bir parça değiştirerek sorunu çözdük. Bunların dışında cok şükür bir sorun yasamadım. Eğer sorun sayılırsa 40.000 km de on Disk'ler bitti ve orijinaliyle değiştirdim. Bakım zamani geldi yarin rutin bakıma gideceğim. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Başka soru olursa dilimin döndüğünce anlatırım.

    Diğer taraftan küçük motorlu arac direk bizim tercihimiz degil, tamamen vergi politikasından kaynaklı.

    Saygılarımla.

    Paylaşım için teşekkürler peki hocam yakıt tüketimi ne seviyelerde

    Rica ederim. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

    Yakıt konusunu az once cevapladım bir forumdasimiz daha sormuş.

    Gördüm hocam katkınız için teşekkürler

    Rica ederim. Bu arada Lpg ile şehir içini yazmamışım. LPG zamlarından sonra 53-55 TL arasında doluyor. Tam 300 km yol gidiyor 301 km ye gelince ötmeye başlıyor :)

    LPG nin litresini ne kadardan alıyorsunuz acaba?

    En son 2.18 diye hatırlıyorum. 2.15 de olabilir. Bir hafta kadar oldu alalı ancak depo tam bitmemişti.



    Sonradan fark ettim ki arac sanki 0.18 lira yakıyor gibi oldu. Yok o öyle degil. Ben genelde 250 km civarında hep aldığım yerin önünden geçerken alırım Gazi. Bazen 200 km de bazen 280 de. Ne zaman önünden geçersem yani. Su an kıs icin söyleyecek olursam 0.22 lira yakıyor. Bu yogun trafikte 0.25 e çıkabiliyor.

    Ortalama hizinizi hiç kontrol ettiniz mi ?

    Tabiki ettim ancak ben pek takılmıyorum ısın doğrusu öyle seylere. Ortalama hızım şehir dışına gitmediysem 25 İ geçmiyor çünkü sabah ise gidiyorum, trafiğin ortasında. Aksam isten geliyorum yine trafiğin ortasında. Habire dur kalk. He bakın bundan da bıktım. Sırf bu yüzden otomatik araba almak istiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: marmelat_06

    2012 model Renault clio 0.9 tce ile aranizdayim. Araca 4 yıldır biniyorum. Yardımcı olabileceğim birşey olursa buralardayım.



    Hoşgeldiniz, detaylı bir inceleme güzel olur aslında. Bu arada bu başlıkta hep atmosferik 1.0 kullananlar toplandı ancak güncel motor gamlarinda dusuk hacimli atmosferik motorlar gittikçe azalırken turbolu 1.0 ve daha altı hacimli motorlar gittikçe yayılıyor acaba diyorum maximum 1000 cc turbo şeklinde bir başka başlık açmak yerinde olur mu ne dersiniz arkadaşlar

    Tabiki. Öncelikle bindiğim sure içindeki tecrübelerimi aktarayım.

    Araba 2012 model Renault clio 0.9 Tce. Touch donanım seviyesinde. Aracın bakımları 20.000 km veya yılda bir kez. 2013 yılı ocak ayında 0 km olarak aldım. İki buçuk yıl benzinle bindim. Ta ki benzin psikolojik sınır olan 5,00-TL Yİ gecene kadar. Bir buçuk sene kadar once benzin fiyatı 5.25-TL civarındayken romano marka tam uyumlu Lpg kiti takdirdim. LPG ile bugüne kadar herhangi bir problem yasamadım.

    Arabayla ilgili incelemeye gelince; 0.9 motor dediğim Zaman direk inanan hiç olmadı. Herkes 1.4 falan sanıyor. Araba 2000 devrin üstünde olduğu surece vites küçültmeyi istemiyor. Yokuşları tabiri caizse keci gibi tırmanıyor. Bagaj hacmi 300 litre. Çocuklu bir aileyi şehir içi idare eder ancak is şehir dışına gelince biraz sikinti.

    Arac icine gelince; boyum 1.83. Şoför mahallinde sıkışmıyorum, rahat bir sürüşle yola devam ediyorum. Arka cam küçük olduğu için ilk birkaç gün zorlandım ancak çabuk alıştım. Yan aynalar cok ideal, cok rahatlıkla gelen gecen görülebiliyor. Göğüste yumuşak plastik, kapı içinde sert plastik kullanılmış. Arka koltuğa oturduğum Zaman yine kafam tavana değmiyor ancak iki uç santim ancak kalıyor. İnsigniada bulunduğumda kafam tavana değmişti ve şaşırmıştım. Touch donanımda arka camlar otomatik degil. Bu kafama takılan da birşey degil. Birçok kez şehir dışına gidip geldim. Ankara'da oturuyorum. Özellikle Alanya tarafına gidip gelirken Toroslari cok rahat tırmanıyordum. Hatta bu yaz fiestasi olan bir arkadaşımla gittim. Toroslari geçerken bana biraz yavaş git demişti. Arabada performans arayan birisi değilim. En fazla 120-130 km hız yaparım. Yokuş performansının ciddi anlamda iyi oldugunu söylemek istiyorum. Giderken Konya'yı gecene kadar da hız sabitleyiciyle gidiyordum. Hız sabitleyici düzgün calisiyor. Esp ve asr de aynı şekilde güzel calisiyor. Özellikle yağışlı ve karlı günlerde.

    Bugüne kadar yaşadığım sıkıntılara gelince; 2012 modellerde kronik olan ve düzeltilebilen rüzgar sesi benim aracımda da vardı. Yetkili servis giderememisti. Bende ilk zamanlar uzun yolda on kelebek caminin icine ıslak mendil koyarak boşluğu dolduruyordum ve sesi kesiyordum. Sonra özel serviste yalitim yaptırdım ve geçti. Bu sene baktim ki arac antifriz eksiltiyor. Yine özel serviste bir parça değiştirerek sorunu çözdük. Bunların dışında cok şükür bir sorun yasamadım. Eğer sorun sayılırsa 40.000 km de on Disk'ler bitti ve orijinaliyle değiştirdim. Bakım zamani geldi yarin rutin bakıma gideceğim. Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Başka soru olursa dilimin döndüğünce anlatırım.

    Diğer taraftan küçük motorlu arac direk bizim tercihimiz degil, tamamen vergi politikasından kaynaklı.

    Saygılarımla.

    Paylaşım için teşekkürler peki hocam yakıt tüketimi ne seviyelerde

    Rica ederim. Biraz uzun oldu kusura bakmayın.

    Yakıt konusunu az once cevapladım bir forumdasimiz daha sormuş.

    Gördüm hocam katkınız için teşekkürler

    Rica ederim. Bu arada Lpg ile şehir içini yazmamışım. LPG zamlarından sonra 53-55 TL arasında doluyor. Tam 300 km yol gidiyor 301 km ye gelince ötmeye başlıyor :)

    LPG nin litresini ne kadardan alıyorsunuz acaba?

    En son 2.18 diye hatırlıyorum. 2.15 de olabilir. Bir hafta kadar oldu alalı ancak depo tam bitmemişti.



    Sonradan fark ettim ki arac sanki 0.18 lira yakıyor gibi oldu. Yok o öyle degil. Ben genelde 250 km civarında hep aldığım yerin önünden geçerken alırım Gazi. Bazen 200 km de bazen 280 de. Ne zaman önünden geçersem yani. Su an kıs icin söyleyecek olursam 0.22 lira yakıyor. Bu yogun trafikte 0.25 e çıkabiliyor.

    Ortalama hizinizi hiç kontrol ettiniz mi ?

    Tabiki ettim ancak ben pek takılmıyorum ısın doğrusu öyle seylere. Ortalama hızım şehir dışına gitmediysem 25 İ geçmiyor çünkü sabah ise gidiyorum, trafiğin ortasında. Aksam isten geliyorum yine trafiğin ortasında. Habire dur kalk. He bakın bundan da bıktım. Sırf bu yüzden otomatik araba almak istiyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 16_MJT_05

    Sayın hocalarım;

    Yarın sabaha karşı ( Cumartesi ) Saat 03:30 civarı ailecek akrabamızın yanına İzmir'e gideceğiz, Symbol 1.2 yi aldığımdan beri ilk defa şehir dışı na çıkacağım.


    Gidiş İstikameti : Bursa - Balıkesir - Manisa - İzmir.

    Dönüş İstikameti : İzmir - Ayvalık - Edremit - Balıkesir - Bursa. ( Dönüş istikameti daha tam belli değil. )


    Pazar günü öğlen - ikindi vakitlerinde Bursa ya gelmek için yola çıkacağız.


    Bu geçtiğimiz Pazar günü aracıma yeni lastik aldım; Continental ( Conti Premium Contact ) || 175 / 65 R 14 82T.

    4 Lastik Toplam : 600 TL

    Lastik etiketleri değerleri;

    Yol Tutuş : A değeri.

    Yakıt Tüketimi : C değeri.


    Bu arada yola çıkmadan önce lastik basıncını en fazla kaç yapmalıyım ? Araba da ben le birlikte 3 kişi olacağız + bagaj dolu olacak. Normal de ön ve arka lastiklere eşit olarak 36 Psi hava basıyordum ?

    Son olarak sizce bu güzergahta 100 Km de kaç litre yakması gerekir ? || Genelde sakin kullanırım, 90 Km / H sabit giderim, vitesleri 2500 Dd - 3000 Dd arasında değiştiririm.@dkerem2 @kir-pi @shifisitert @efsanex @earl2000

    36 basınc cok. Arac doluyken 32-33 maksımum yeterlı olur. Aracınızın on ve arka lastık basıncı arasında fark varsa arada 1-2 psi farklı basılabılıyor onu kıtapcıkta yada on kapının ordakı etıkette belırtırler genelde ona bkz. Uzun yolda yokus cıkarken arac biraz tıkanacaktır bu nedenle yokusa gelmeden once bir vites kcultup aracı 4-5 bın devirlere kadar cıkartırsanız yokusuhızınız cok dusmeden ve vitesinız 3lere dusmeden cıkarsınız. Yokusu tamamlayıncada atın 5e yola devam. Tabı cok dık yokus varsa vites 5ten 3e bıle cekılebilir oyle durumlarda. Bu dediğimi yaparsanız yakıt tuketımınız fark etmıyor ve hızınızı keybetmeden yokusu cıkabiliyorsunuz. Ayrıca ilk yag degisiminde motorsilk yag katkısı yapın aracınıza motor ilk gunku gibi olacaktır. Bu kıs aylarında 5-30 sentetık bazlı Lubco marka yag koyabılırsınız bosa pahalı yaglara para vermeyın. Uzun yolda magandalar , uyuyan soforler, şizofrenler, ruh hastaları, kacak katiller, teroristler, alkollu suruculer, eroinmanlar, yurt dısından diger yurt dısı ulkelere geçiş için turkıyeyı kopru olarak kullanna dolandırıcılar vs cok olur. O nedenle arac surerken azamı dikkat ve özenı gostermenız gerekır. Yanı manyagın biri tutup sizi sıkıstırıp yol dısına bile atmak isteyebıır. Nitekıp bomba patlatıp 100 kısıyı oldurenler var bılıyorsunuz. Bu nedenle herşeye hazırlıklı olun sogukkanlı olun oyle bir durumda frene basıp yol dısına cıkmamaya gayret edın. Refleks yapıp dıreksıyonu kırarsınız siz ve ailenız olup yaralanabilir. Bunlara dikkat edelim mutlaka. Allah kaza bela vermesın iyi yolculuklar. Bu arada mesajları arac surerken okumayın yol bos bile olsa kopek vs onunuze cıkabilir ..




  • Merhabalar sayın hocalarım; Bursa - İzmir - Bursa yolculuğumuz çok şükür kazasız belasız bitti.


    İzmir' e Gidiş İstikameti : Bursa - Balıkesir - Manisa - İzmir.


    Bursa || İzmir - Karşıyaka = 328 Km.


    Yakıt Türü : 95 Oktan Benzin

    95 Oktan Benzin : 5.11 Tl


    Bursa' dan Hareket - İzmir' e Varış Saati : 04.00 - 09.00 ( Yolculuk Süresi : 5 Saat. )


    Araçtaki Kişi Sayısı Ve Yük : İzmir' e Giderken 3 Kişi + Bagaj Full.

    Verilen Mola Sayısı : İzmir' e Gidişte 2 Defa İhtiyaç Molası.

    Ön - Arka Lastiklerin Basıncı : Kontrol Edilemedi.

    Klima Durumu : Kapalı. ( Kalorifer Durumu: 1. Kademe de Açıktı. )

    Sürüş Stili : Sakin. ( 1. Vites 2200 Devir - 2400 Devir Arası, 2-3-4. Vitesler İse 2600 Devir - 2800 Devir Arası Değiştirildi. )

    Harcanılan Yakıt : 18 Litre.

    100 Km' De Tüketilen Yakıt : 5.5 Litre ( 90 - 100 Km/H Arası. )

    @otomobilci_x @dkerem2 @shifisitert




  • Bursa' ya Geliş İstikameti : İzmir - Sarımsaklı - Ayvalık - Edremit - Balıkesir - Bursa.


    İzmir - Karşıyaka || Bursa = 421 Km.


    Yakıt Türü : 95 Oktan Benzin

    95 Oktan Benzin : 5.11 Tl


    İzmir' den Hareket - Bursa' ya Varış Saati : 14.30 - 22.00 ( Yolculuk Süresi : 7.5 Saat. )


    Araçtaki Kişi Sayısı Ve Yük : Bursa' ya Gelirken 3 Kişi + Bagaj Full.

    Verilen Mola Sayısı : Bursa' ya Gelişte 1 Defa Yemek Molası + 3 Defa İhtiyaç Molası.

    Ön - Arka Lastiklerin Basıncı : Ön Lastik Hava Basıncı 38 Psi - Arka Lastik Hava Basıncı 38 Psi.

    Klima Durumu : Kapalı. ( Kalorifer Durumu: 1. Kademe de Açıktı. )

    Sürüş Stili : Biraz Agresif. ( 1. Vites 2600 Devir - 2800 Devir Arası, 2-3-4. Vitesler İse 3200 Devir - 3400 Devir Arası Değiştirildi. )

    Harcanılan Yakıt : 23 Litre.

    100 Km' De Tüketilen Yakıt : 5.5 Litre ( 90 - 105 Km/H Arası. )

    @otomobilci_x @dkerem2 @shifisitert



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 16_MJT_05 -- 12 Aralık 2016; 0:58:53 >




  • Tam isabet artık bu tüketim olayına ne kadar kaptirmissam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlla yakıt tuketımını dusurmek isteyen arkadaslar bu araclarla 5. viteste 65-75 km gibi hızlarla sabit gitmeyi basarabilirseniz tuketım en dusuk seviyeye gelir. Hızınız arttıkça tuketımde daha yuksek oranda artacaktır. Uzun yolda 85 civarı hızları geçmezsenız 110 km/sa hızla gitmeye göre %10 civarı tasarruf edersınız.
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Belki daha önceki mesajlarımdan görmüşsünüzdür, 2007 1.0lt Citroen C1 araç sahibiyim.
    Araç 4 yıldır kahrımızı çekti, çok da severek kullanıyoruz ancak km85.000'e dayandı ve aracı değiştirmek istiyoruz.
    0.9 tce motorlu manuel dacia sanderolara bakıyorum. aracı kullanan arkadaşlar varsa bir kaç sorum olacak.

    1-LPG ile sorun yaşıyor musunuz?
    2-Ş.içi ortalama kaç lt lpg tüketiyor?
    3-Sanırım araç 5 vites, 5. viteste 3000 devirde kaç km ye ulaşıyor.?
    4-Ses yalıtımı benim C1 den hallicedir ama rüzgarı kaç km de almaya başlıyor?

    Şimdiden cevap veren arkadaşlarıma teşekkür ederim.

    Saygılarımla.
  • 
Sayfa: önceki 188189190191192
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.