Şimdi Ara

makyajli mazda 3 (2012)ve skyactive (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
1
Favori
12.744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: airbrq_23

    Motor verileri şöyle :

    Inline four-cylinder 1.3-liter direct-injection engine (with i-stop)
    Engine displacement: 1.298L
    Bore and stroke: 71.0mm x 82.0mm
    Compression ratio: 14.0:1
    Maximum output (net): 62kW@5,400rpm (84ps@5,400rpm)
    Maximum torque (net): 112Nm@4,000rpm

    Donanım fazlalığı olacağını düşünmüyorum. Küçük bir ihtimal impressive donanımı dizel seçeneğiyle birlikte sunabilirler.

    Motor değişikliği olarak skyactive ile birlikte mazda 3 lere şuanki mazda 6 larda bulunan 2.0 155 hp motor koyacaklarmış, tabi Türkiyeye getirirler mi bilemeyiz.






    Bahsettiğiniz Mazda 2 deki Skyactiv motor. Mazda 3 için 1.5 Skyactiv motor üretilecek. Tahmini olarak yine 100-110HP arasında olacak motoru.

    Not: İçimden bir his ilerde bu motorların turbo versiyonlarını yapsalar diyor :) Bir de ifade yanlış olmuş Mazda 3 için 1,5 Skyactiv üretilecek demişim, üretilecek olan 1,5 Skyactiv Mazda 3'te kullanılacak diyelim çünkü Mazda 2 için de kullanılması muhtemel.

    Saygılar.




    Turbo uygulamaları pek mümkün değil o motorlara.

    Çünkü çok yüksek sıkıştırma oranları ile çalışan motorlar Skyactiv ler.

    Oysa Turbo motorlar daha düşük sıkıştırma oranına sahiptir.

    Yani turbo, daha doğrusu aşırı besleme(Turbo veya kompresör) ve yüksek sıkıştırma oranı bir arada pek olası değil.


    Şimdi öyle bir söylemişsiniz ki adamlar farklı bir sıkıştırma oranıyla yapsa, geri kalan teknoloji aynı kalsa, üstüne de turbo koyup onuda SkyActiv-T(benzinli SkyActiv-G, dizel SkyActiv-D diye geçiyor) diye satsa itiraz mı edeceksiniz? Rotary'lere SkyActiv motorlara benzer uygulamalar yapabilir miyiz diye kasıyor adamlar, bence Turbosunu da biraz oynamayla yapabilirler. Her ne kadar Mazda turboya fazla yanaşmasa da bir sonraki nesil Rotary'lerin de Turbo versiyonlarını görebiliriz gibime geliyor. Bekleyip göreceğiz.

    Saygılar.


    Şöyle anlatayım.

    Turbo yada superşarj motora daha fazla hava göndererek güç artışı sağlarlar.

    Bir motorun sıkıştırma oranının yüksek olması demek, motor içerisindeki hava yakıt karışımının daha fazla sıkışıyor olması demektir.

    Turbo motorlar, daha düşük sıkıştırma oranına sahip olmalıdır ki turbodan gelen havanın girebileceği, sığabileceği yer olsun.

    Aksi takdirde, eğer yüksek sıkıştırma oranına sahip motor varsa mesela , turbonun gönderdiği fazladan havanın bir anlamı olmayacaktır, çünkü yer bulunmayacak o fazladan hava için. Neticede gazların da sıkıştırılabileceği hacim bakımından bir sınır var, yine sıkıştırma oranının yüksek olması durumunda turbo motorlarda detonasyon da oluyor.

    Yine yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motora turbo uygulamaya çalışmak, seri üretim bir otomobilden çok daha pahalıya mal olacaktır, çünkü motorun dağılmaması için parçaların çok kuvvetli, sağlam olması gerekir ama yine de MAzda' nın skyactiv benzinli motoru gibi çok yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motor bile yepyeni bir teknoloji iken, bir de buna turbo uygulanabilecek uygun maliyetli parçalar pek olası değil.

    Tavsiyem turbo otomobillerin sıkıştırma oranları ile turbo olmayanları karşılaştırmanız. Sonra da benzinli skyactiv lerin sıkıştırma oranına bakmanız


    Benim bildiklerim bunlar, eüer sizin bildiğiniz farklı bir şey varsa paylaşırsanız ben de öğrenirim.




  • Toroop,

    elbette söylediklerin doğru yalnız şöyle bir durum var. normalde bu kadar yüksek sıkıştırma da pek mümkün değildi.

    bunu üst ölü nokta, ateşleme, egzoz manifoldlarının özel şekilleri ve supapların açık kalma süreleri ile oynayarak gerçekleştirmiş durumdalar.

    dedim ya 130 dan fazla patent alınmış durumda.

    ben 14:1' lik bir aşırı besleme görürsem şaşırmayacağım sanırım...



    bu arada yeni bir Rotary geliyor...ve buji yerine lazer kullanacak...1,6lt hacimli büyük ihtimalle...
  • SKYACTIV motorlar ilk olarak CX-5 şasisinde Eylülde lanse edilecek IAA Frankfurt' ta.

    Mazda 6 ve Mazda 3 sırasıyla 2012 kasım ve 2013 ortası gibi Türkiyede olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Big K

    Toroop,

    elbette söylediklerin doğru yalnız şöyle bir durum var. normalde bu kadar yüksek sıkıştırma da pek mümkün değildi.

    bunu üst ölü nokta, ateşleme, egzoz manifoldlarının özel şekilleri ve supapların açık kalma süreleri ile oynayarak gerçekleştirmiş durumdalar.

    dedim ya 130 dan fazla patent alınmış durumda.

    ben 14:1' lik bir aşırı besleme görürsem şaşırmayacağım sanırım...



    bu arada yeni bir Rotary geliyor...ve buji yerine lazer kullanacak...1,6lt hacimli büyük ihtimalle...


    Big K,

    inşallah görürüz

    Ben bir MAzda sever olarak çok mutlu olurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: airbrq_23

    Motor verileri şöyle :

    Inline four-cylinder 1.3-liter direct-injection engine (with i-stop)
    Engine displacement: 1.298L
    Bore and stroke: 71.0mm x 82.0mm
    Compression ratio: 14.0:1
    Maximum output (net): 62kW@5,400rpm (84ps@5,400rpm)
    Maximum torque (net): 112Nm@4,000rpm

    Donanım fazlalığı olacağını düşünmüyorum. Küçük bir ihtimal impressive donanımı dizel seçeneğiyle birlikte sunabilirler.

    Motor değişikliği olarak skyactive ile birlikte mazda 3 lere şuanki mazda 6 larda bulunan 2.0 155 hp motor koyacaklarmış, tabi Türkiyeye getirirler mi bilemeyiz.






    Bahsettiğiniz Mazda 2 deki Skyactiv motor. Mazda 3 için 1.5 Skyactiv motor üretilecek. Tahmini olarak yine 100-110HP arasında olacak motoru.

    Not: İçimden bir his ilerde bu motorların turbo versiyonlarını yapsalar diyor :) Bir de ifade yanlış olmuş Mazda 3 için 1,5 Skyactiv üretilecek demişim, üretilecek olan 1,5 Skyactiv Mazda 3'te kullanılacak diyelim çünkü Mazda 2 için de kullanılması muhtemel.

    Saygılar.




    Turbo uygulamaları pek mümkün değil o motorlara.

    Çünkü çok yüksek sıkıştırma oranları ile çalışan motorlar Skyactiv ler.

    Oysa Turbo motorlar daha düşük sıkıştırma oranına sahiptir.

    Yani turbo, daha doğrusu aşırı besleme(Turbo veya kompresör) ve yüksek sıkıştırma oranı bir arada pek olası değil.


    Şimdi öyle bir söylemişsiniz ki adamlar farklı bir sıkıştırma oranıyla yapsa, geri kalan teknoloji aynı kalsa, üstüne de turbo koyup onuda SkyActiv-T(benzinli SkyActiv-G, dizel SkyActiv-D diye geçiyor) diye satsa itiraz mı edeceksiniz? Rotary'lere SkyActiv motorlara benzer uygulamalar yapabilir miyiz diye kasıyor adamlar, bence Turbosunu da biraz oynamayla yapabilirler. Her ne kadar Mazda turboya fazla yanaşmasa da bir sonraki nesil Rotary'lerin de Turbo versiyonlarını görebiliriz gibime geliyor. Bekleyip göreceğiz.

    Saygılar.


    Şöyle anlatayım.

    Turbo yada superşarj motora daha fazla hava göndererek güç artışı sağlarlar.

    Bir motorun sıkıştırma oranının yüksek olması demek, motor içerisindeki hava yakıt karışımının daha fazla sıkışıyor olması demektir.

    Turbo motorlar, daha düşük sıkıştırma oranına sahip olmalıdır ki turbodan gelen havanın girebileceği, sığabileceği yer olsun.

    Aksi takdirde, eğer yüksek sıkıştırma oranına sahip motor varsa mesela , turbonun gönderdiği fazladan havanın bir anlamı olmayacaktır, çünkü yer bulunmayacak o fazladan hava için. Neticede gazların da sıkıştırılabileceği hacim bakımından bir sınır var, yine sıkıştırma oranının yüksek olması durumunda turbo motorlarda detonasyon da oluyor.

    Yine yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motora turbo uygulamaya çalışmak, seri üretim bir otomobilden çok daha pahalıya mal olacaktır, çünkü motorun dağılmaması için parçaların çok kuvvetli, sağlam olması gerekir ama yine de MAzda' nın skyactiv benzinli motoru gibi çok yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motor bile yepyeni bir teknoloji iken, bir de buna turbo uygulanabilecek uygun maliyetli parçalar pek olası değil.

    Tavsiyem turbo otomobillerin sıkıştırma oranları ile turbo olmayanları karşılaştırmanız. Sonra da benzinli skyactiv lerin sıkıştırma oranına bakmanız


    Benim bildiklerim bunlar, eüer sizin bildiğiniz farklı bir şey varsa paylaşırsanız ben de öğrenirim.
    Farklı bir sıkıştırma oranıyla diye belirtmiştim ama pek dikkatinizi çekmemiş. Yani diyorum ki adamlar sıkıştırma oranı 11:1 olan teknolojisi benzer ve turbolu motor yapıp adına SkyActiv-T dese itiraz edecek misiniz? Özetle SkyActiv yalnızca 14:1 sıkıştırma oranı değil.

    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Big K

    SKYACTIV motorlar ilk olarak CX-5 şasisinde Eylülde lanse edilecek IAA Frankfurt' ta.

    Mazda 6 ve Mazda 3 sırasıyla 2012 kasım ve 2013 ortası gibi Türkiyede olabilir.




    Şu an Japonya'da satılıyor Mazda 2 1.3 SkyActiv.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=50591127

    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: airbrq_23

    Motor verileri şöyle :

    Inline four-cylinder 1.3-liter direct-injection engine (with i-stop)
    Engine displacement: 1.298L
    Bore and stroke: 71.0mm x 82.0mm
    Compression ratio: 14.0:1
    Maximum output (net): 62kW@5,400rpm (84ps@5,400rpm)
    Maximum torque (net): 112Nm@4,000rpm

    Donanım fazlalığı olacağını düşünmüyorum. Küçük bir ihtimal impressive donanımı dizel seçeneğiyle birlikte sunabilirler.

    Motor değişikliği olarak skyactive ile birlikte mazda 3 lere şuanki mazda 6 larda bulunan 2.0 155 hp motor koyacaklarmış, tabi Türkiyeye getirirler mi bilemeyiz.






    Bahsettiğiniz Mazda 2 deki Skyactiv motor. Mazda 3 için 1.5 Skyactiv motor üretilecek. Tahmini olarak yine 100-110HP arasında olacak motoru.

    Not: İçimden bir his ilerde bu motorların turbo versiyonlarını yapsalar diyor :) Bir de ifade yanlış olmuş Mazda 3 için 1,5 Skyactiv üretilecek demişim, üretilecek olan 1,5 Skyactiv Mazda 3'te kullanılacak diyelim çünkü Mazda 2 için de kullanılması muhtemel.

    Saygılar.




    Turbo uygulamaları pek mümkün değil o motorlara.

    Çünkü çok yüksek sıkıştırma oranları ile çalışan motorlar Skyactiv ler.

    Oysa Turbo motorlar daha düşük sıkıştırma oranına sahiptir.

    Yani turbo, daha doğrusu aşırı besleme(Turbo veya kompresör) ve yüksek sıkıştırma oranı bir arada pek olası değil.


    Şimdi öyle bir söylemişsiniz ki adamlar farklı bir sıkıştırma oranıyla yapsa, geri kalan teknoloji aynı kalsa, üstüne de turbo koyup onuda SkyActiv-T(benzinli SkyActiv-G, dizel SkyActiv-D diye geçiyor) diye satsa itiraz mı edeceksiniz? Rotary'lere SkyActiv motorlara benzer uygulamalar yapabilir miyiz diye kasıyor adamlar, bence Turbosunu da biraz oynamayla yapabilirler. Her ne kadar Mazda turboya fazla yanaşmasa da bir sonraki nesil Rotary'lerin de Turbo versiyonlarını görebiliriz gibime geliyor. Bekleyip göreceğiz.

    Saygılar.


    Şöyle anlatayım.

    Turbo yada superşarj motora daha fazla hava göndererek güç artışı sağlarlar.

    Bir motorun sıkıştırma oranının yüksek olması demek, motor içerisindeki hava yakıt karışımının daha fazla sıkışıyor olması demektir.

    Turbo motorlar, daha düşük sıkıştırma oranına sahip olmalıdır ki turbodan gelen havanın girebileceği, sığabileceği yer olsun.

    Aksi takdirde, eğer yüksek sıkıştırma oranına sahip motor varsa mesela , turbonun gönderdiği fazladan havanın bir anlamı olmayacaktır, çünkü yer bulunmayacak o fazladan hava için. Neticede gazların da sıkıştırılabileceği hacim bakımından bir sınır var, yine sıkıştırma oranının yüksek olması durumunda turbo motorlarda detonasyon da oluyor.

    Yine yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motora turbo uygulamaya çalışmak, seri üretim bir otomobilden çok daha pahalıya mal olacaktır, çünkü motorun dağılmaması için parçaların çok kuvvetli, sağlam olması gerekir ama yine de MAzda' nın skyactiv benzinli motoru gibi çok yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motor bile yepyeni bir teknoloji iken, bir de buna turbo uygulanabilecek uygun maliyetli parçalar pek olası değil.

    Tavsiyem turbo otomobillerin sıkıştırma oranları ile turbo olmayanları karşılaştırmanız. Sonra da benzinli skyactiv lerin sıkıştırma oranına bakmanız


    Benim bildiklerim bunlar, eüer sizin bildiğiniz farklı bir şey varsa paylaşırsanız ben de öğrenirim.
    Farklı bir sıkıştırma oranıyla diye belirtmiştim ama pek dikkatinizi çekmemiş. Yani diyorum ki adamlar sıkıştırma oranı 11:1 olan teknolojisi benzer ve turbolu motor yapıp adına SkyActiv-T dese itiraz edecek misiniz? Özetle SkyActiv yalnızca 14:1 sıkıştırma oranı değil.

    Saygılar.


    Siz skyactiv benzlinli motor teknolojisini anlamamışsınız. Kaçırdığınız nokta skyactiv benzinli ile yapılmamış olanı yapmakta adamlar, turbo kullanmadan yüksek sıkıştırma ile güç elde etmek. Ayrıca siz de pek dikkat etmiyorsunuz, ben mevcut varolan bir teknoljiden bahsediyorum, siz afaki hayal ürünü bir teknoloji anlatıyorsunuz.

    Ayrıca niye itiraz edeyim, adamlar yapıp adını skyactiv de koyar, groundpasiv de. Neyse tartışmanın bir alemi yok, Allah ömür verir de 10 yıl sonra burada olursak çıkıp çıkmadığına bakarız skyactiv ( yani günümüzdeki anlamı ile yüksek sıkıştırma oranlı) benzinli motorun turbosu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop


    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983


    quote:

    Orijinalden alıntı: airbrq_23

    Motor verileri şöyle :

    Inline four-cylinder 1.3-liter direct-injection engine (with i-stop)
    Engine displacement: 1.298L
    Bore and stroke: 71.0mm x 82.0mm
    Compression ratio: 14.0:1
    Maximum output (net): 62kW@5,400rpm (84ps@5,400rpm)
    Maximum torque (net): 112Nm@4,000rpm

    Donanım fazlalığı olacağını düşünmüyorum. Küçük bir ihtimal impressive donanımı dizel seçeneğiyle birlikte sunabilirler.

    Motor değişikliği olarak skyactive ile birlikte mazda 3 lere şuanki mazda 6 larda bulunan 2.0 155 hp motor koyacaklarmış, tabi Türkiyeye getirirler mi bilemeyiz.






    Bahsettiğiniz Mazda 2 deki Skyactiv motor. Mazda 3 için 1.5 Skyactiv motor üretilecek. Tahmini olarak yine 100-110HP arasında olacak motoru.

    Not: İçimden bir his ilerde bu motorların turbo versiyonlarını yapsalar diyor :) Bir de ifade yanlış olmuş Mazda 3 için 1,5 Skyactiv üretilecek demişim, üretilecek olan 1,5 Skyactiv Mazda 3'te kullanılacak diyelim çünkü Mazda 2 için de kullanılması muhtemel.

    Saygılar.




    Turbo uygulamaları pek mümkün değil o motorlara.

    Çünkü çok yüksek sıkıştırma oranları ile çalışan motorlar Skyactiv ler.

    Oysa Turbo motorlar daha düşük sıkıştırma oranına sahiptir.

    Yani turbo, daha doğrusu aşırı besleme(Turbo veya kompresör) ve yüksek sıkıştırma oranı bir arada pek olası değil.


    Şimdi öyle bir söylemişsiniz ki adamlar farklı bir sıkıştırma oranıyla yapsa, geri kalan teknoloji aynı kalsa, üstüne de turbo koyup onuda SkyActiv-T(benzinli SkyActiv-G, dizel SkyActiv-D diye geçiyor) diye satsa itiraz mı edeceksiniz? Rotary'lere SkyActiv motorlara benzer uygulamalar yapabilir miyiz diye kasıyor adamlar, bence Turbosunu da biraz oynamayla yapabilirler. Her ne kadar Mazda turboya fazla yanaşmasa da bir sonraki nesil Rotary'lerin de Turbo versiyonlarını görebiliriz gibime geliyor. Bekleyip göreceğiz.

    Saygılar.


    Şöyle anlatayım.

    Turbo yada superşarj motora daha fazla hava göndererek güç artışı sağlarlar.

    Bir motorun sıkıştırma oranının yüksek olması demek, motor içerisindeki hava yakıt karışımının daha fazla sıkışıyor olması demektir.

    Turbo motorlar, daha düşük sıkıştırma oranına sahip olmalıdır ki turbodan gelen havanın girebileceği, sığabileceği yer olsun.

    Aksi takdirde, eğer yüksek sıkıştırma oranına sahip motor varsa mesela , turbonun gönderdiği fazladan havanın bir anlamı olmayacaktır, çünkü yer bulunmayacak o fazladan hava için. Neticede gazların da sıkıştırılabileceği hacim bakımından bir sınır var, yine sıkıştırma oranının yüksek olması durumunda turbo motorlarda detonasyon da oluyor.

    Yine yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motora turbo uygulamaya çalışmak, seri üretim bir otomobilden çok daha pahalıya mal olacaktır, çünkü motorun dağılmaması için parçaların çok kuvvetli, sağlam olması gerekir ama yine de MAzda' nın skyactiv benzinli motoru gibi çok yüksek sıkıştırma oranına sahip bir motor bile yepyeni bir teknoloji iken, bir de buna turbo uygulanabilecek uygun maliyetli parçalar pek olası değil.

    Tavsiyem turbo otomobillerin sıkıştırma oranları ile turbo olmayanları karşılaştırmanız. Sonra da benzinli skyactiv lerin sıkıştırma oranına bakmanız


    Benim bildiklerim bunlar, eüer sizin bildiğiniz farklı bir şey varsa paylaşırsanız ben de öğrenirim.
    Farklı bir sıkıştırma oranıyla diye belirtmiştim ama pek dikkatinizi çekmemiş. Yani diyorum ki adamlar sıkıştırma oranı 11:1 olan teknolojisi benzer ve turbolu motor yapıp adına SkyActiv-T dese itiraz edecek misiniz? Özetle SkyActiv yalnızca 14:1 sıkıştırma oranı değil.

    Saygılar.


    Siz skyactiv benzlinli motor teknolojisini anlamamışsınız. Kaçırdığınız nokta skyactiv benzinli ile yapılmamış olanı yapmakta adamlar, turbo kullanmadan yüksek sıkıştırma ile güç elde etmek. Ayrıca siz de pek dikkat etmiyorsunuz, ben mevcut varolan bir teknoljiden bahsediyorum, siz afaki hayal ürünü bir teknoloji anlatıyorsunuz.

    Ayrıca niye itiraz edeyim, adamlar yapıp adını skyactiv de koyar, groundpasiv de. Neyse tartışmanın bir alemi yok, Allah ömür verir de 10 yıl sonra burada olursak çıkıp çıkmadığına bakarız skyactiv ( yani günümüzdeki anlamı ile yüksek sıkıştırma oranlı) benzinli motorun turbosu.


    Dikkat etmeyen kimmiş bir bakın ben ilk başta içimden bir his yapsalar dedim siz hayır olmaz yapamazlar şeklinde cevap verdiniz. Ben zaten içimden geçeni söyleyerek başladım, herhalde hayal. Siz ilk tepkinizi anlamadan vermişsiniz zaten. Kısacası tartışma varsa kimin yanlış anlamasıyla başladığı ortada bence de fazla uzatmaya gerek yok.

    Ayrıca SkyActivi anlamayan da sizsiniz onu da açıklayayım. Adamlar SkyActiv-G, SkyActiv-D, SkyActiv-Drive, SkyActive-MT, SkyActiv-Chassis ve SkyActiv-Body şeklinde altı başlıkta yenilikler yaptılar. Motorlar, şanzımanlar, şasi ve gövde. Bütün yapmaya çalıştıkları daha ekonomik, daha konforlu ama bir yandan da eskisinden daha keyif veren otomobiller yapmak. Merak etmeyin bu teknolojilere i-stop(start-stop) eklediler şu anda(Mazda 2 SkyActivde mevcut CVT şanzımanla birlikte), ilerde rejeneratif fren ve hybrid teknolojileri ile destekleyeceklermiş. Araştırdım ve SkyActiv teknolojilerinden sorumlu olan bir kişinin söyleşisini buldum.

    quote:

    According to Kiyoshi Fujiwara, the Japanese car maker’s executive officer in charge of SkyActiv powertrain engineering, adding turbochargers to small engines is expensive and complex, and focusing on the fuel savings that are yet to be eked out of relatively inefficient normally aspirated petrol and diesel engines is a higher priority.

    ‘‘From 2015 on we may consider engineering this [turbocharger] technology, but currently we have no plans for production vehicles with this kind of technology,’’ he says.


    Bu teknolojilerden bahsetmiş ve turbocharger kullanarak downsizing yapmanın pahalı ve karmaşık olduğu için şu an bununla ilgilenmediklerini, atmosferik motorun hala geliştirilmeye açık olduğunu düşündükleri için bunun üzerine yoğunlaştıklarını söylemiş. Yoksa adamlar Turboyu herkes yapıyo, biz kasalım başka şeylere modunda değil. Ha ben eminim turboşarj olayına girdiklerinde de iyi şeyler yapacaklar. 2015ten sonra bu teknolojiler üstünde belki çalışabiliriz, ama şu an böyle bir planımız yok demiş zaten amca da.

    http://news.drive.com.au/drive/motor-news/new-mazda3-brings-thrifty-engine-fresh-design-20110218-1aykt.html

    Yani anlayacağınız turboşarj olayına falan şu an ihtiyaç olmadığını düşünmediklerinden üzerinde çalışmıyorlar, yanlış fikirlere kapılmayın. Faydalanacakları bir fırsat görürlerse onu da değerlendirirler daha iyi bir seçenekleri olmadıkça.

    Not: Ayrıca belirtmek istedim, mesajlarınız nickinizin altında yazan ünvana yakışmıyor.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kensai-X -- 29 Temmuz 2011; 21:34:05 >




  • Asil mesele fiyati. Bu motorlu mazda 3 u 50 ye satarlarsa is yapmaz. Japonyada satilmaya basladigini saniyorum orada kaca satiliyor acaba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kujo

    Asil mesele fiyati. Bu motorlu mazda 3 u 50 ye satarlarsa is yapmaz. Japonyada satilmaya basladigini saniyorum orada kaca satiliyor acaba.


    Mazda 3 satılmıyor henüz, ama Mazda 2 çıktı Japonya da.

    quote:

    Orijinalden alıntı: leylek1983
    Şu an Japonya'da satılıyor Mazda 2 1.3 SkyActiv.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=50591127

    Saygılar.
  • Mazda clubte bir mazda bayisinin dediğine göre skyactiv motorlar yeni kasa ile beraber gelecekmiş.Yeni aksa gelene kadar eski motorlara devam .Kesin bilgi diye not düşmüş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rommy6719

    Mazda clubte bir mazda bayisinin dediğine göre skyactiv motorlar yeni kasa ile beraber gelecekmiş.Yeni aksa gelene kadar eski motorlara devam .Kesin bilgi diye not düşmüş


    Bu konu şu anda çok belirgin değil. Daha 1.3 motor dışında lanse edilmiş bir motor yok. 1.3 ten sonra 1.5 veya 1.6 yerine 2.0 motor lanse edilirse zaten bu makyajda da Türkiye'ye SKYACTIV motorun gelmesi hayal olur. Malum Türkiye'de isteseniz de 2.0 Mazda3 satamazsınız. Kısacası 1.5 veya 1.6 SKYACTIV motor ne zaman lanse edilirse o zaman bu motorları Mazda3 veya diğer araçlarda görmeye başlarız.

    Belki biliyorsunuzdur, CX-5 ler tamamı SKYACTIV teknoloji ile üretilen araçlar olarak lanse ediliyor ve onlar Türkiye'ye 2.2 dizel ve 2.0 benzinli olarak geliyor . Yani ortada henüz kullanabileceğimiz düşük hacimli bir SKYACTIV motor yok. 1.3 ise şu anda sadece Japonya'ya sunuluyor.




  • arkadaslar baktim konu devam ediyor bende basligi duzelteyim dedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MazdaClubTR


    quote:

    Orijinalden alıntı: rommy6719

    Mazda clubte bir mazda bayisinin dediğine göre skyactiv motorlar yeni kasa ile beraber gelecekmiş.Yeni aksa gelene kadar eski motorlara devam .Kesin bilgi diye not düşmüş


    Bu konu şu anda çok belirgin değil. Daha 1.3 motor dışında lanse edilmiş bir motor yok. 1.3 ten sonra 1.5 veya 1.6 yerine 2.0 motor lanse edilirse zaten bu makyajda da Türkiye'ye SKYACTIV motorun gelmesi hayal olur. Malum Türkiye'de isteseniz de 2.0 Mazda3 satamazsınız. Kısacası 1.5 veya 1.6 SKYACTIV motor ne zaman lanse edilirse o zaman bu motorları Mazda3 veya diğer araçlarda görmeye başlarız.

    Belki biliyorsunuzdur, CX-5 ler tamamı SKYACTIV teknoloji ile üretilen araçlar olarak lanse ediliyor ve onlar Türkiye'ye 2.2 dizel ve 2.0 benzinli olarak geliyor . Yani ortada henüz kullanabileceğimiz düşük hacimli bir SKYACTIV motor yok. 1.3 ise şu anda sadece Japonya'ya sunuluyor.


    Ben hala işin yakıt tarafındayım. Yüksek sıkıştırma oranında yüksek oktanlı yakıt kullanılır genelde, vuruntu olmasın diye. Bu motorlarda da benzer bir durum varsa ve 100 oktan falan kullanılması gerekiyorsa o zaman Türkiye'de nasıl satacaklar ben onu düşünüyorum.

    Saygılar.




  • 95oktan ile vuruntusuz çalışabiliyor. Vuruntu olayının çözümü oktandan değil pistin geometrisi ile çözülmüş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ardakutlu

    95oktan ile vuruntusuz çalışabiliyor. Vuruntu olayının çözümü oktandan değil pistin geometrisi ile çözülmüş.
    American versiyonu 13:1 olacakmış muhtemelen oktansız tamamen çözememişler 14:1'de. Ama bir yerde okuduğuma göre 13:1 87 oktanda falan çalışması içinmiş. Dediğin gibi 14:1 95te çalışır gibi geldi bana da sonradan. Gelsin de görelim bakalım.

    Saygılar.
  • benim bulduğum bilgiler: mazda3 2.0 163 hp 210 nm tork skyactiv g gelecek. 2.0 cx-5 skyactiv-d ortalama 3 küsur yakıt tüketimi 4*4 2.0 benzinli skyacitv-g-g 4*2 ve mazda6 2.0 skyactiv ve mazda6 1.6(motor gücü yakıtı hakkında bilgim yok sadece hacim 1.6) ayrıca 1.6 elektrik kompresörlü rx serisinde rx-7 denilen eski modeli tekrar hayata döndürecekler fakat şuan euro 5 kurallarına uymuyor mazda rx serisini avrupada tkerar yaşatmak istiyor.. ayrıca bir arkadaş mazda3 2.0 kesinlikle türkiyede iş yapmaz demiş... 1.2 jetta 60 milyara iş yapıyor rahat rahat iş tanıtımda bitiyor.. mazda aynı fiyat politikası ile giderse mazda3 en ful modeli 2.0 60 000e gelir.. çok ta iyi tutulur.. fakat iş tanıtım tanıtım tanıtım.. yeni genel müdür çok övülüyor otomotiv sektöründe. mazda tr cx-5 ile atağa geçer heralde ve mazda dikkatimi çekti tanıtımlarında bazen nissan infinitiden kopyalamacalar yapıyor mazda 3en üst modeli çok şık durmuş bence.. fakat mazda3'ün o üst modeline bir makyaj lazım kesinlikle.. fotoğrafını koyacağım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dh_userTR -- 20 Ağustos 2011; 23:16:37 >




  • mnazda3 avrupa en üst modeli sonunda bi-xenon farlar resmi oalrak geliyor

     makyajli mazda 3 (2012)ve skyactive
  • yüksek sıkıştırma oranına sahip olacak skyactive motorların acaba ömürleri nasıl olacak? yüksek sıkıştırma oranı motorun ömrünü kısaltmayacak mı? ayrıca benzin kalitesinden etkilenmeside muhtemel.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LTBA_36R

    yüksek sıkıştırma oranına sahip olacak skyactive motorların acaba ömürleri nasıl olacak? yüksek sıkıştırma oranı motorun ömrünü kısaltmayacak mı? ayrıca benzin kalitesinden etkilenmeside muhtemel.


    eğer motoru sağlam yaparsanız hiçbirşeycik olmaz.. ki mazda en çok motor ömrüne önem veren firmadır.. kanıt: what car anketi... 1mazda 2 mercedes 3toyota 4honda 5 mitsubishi diye gider...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.