Şimdi Ara

Mandallı Vites Kolu vs.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
9.136
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kullanmış olduğum Fiat marka araçta kullanılan Vites kolu "Mandallı" fakat bunun marka bazında standart olmadığını fark ettim. Mesela Renault markası genel olarak kocaman mandalsız kullanıyorken (Megane 3) mandallı model kullanılanı da gördüm. Bu tercihler yapılırken uyulan bir kural var mı? Kullanım açısından farklılık oluşturuyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrah66 -- 17 Ekim 2014; 10:24:07 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Mandallı Vites Kolu Kullanımı

    Mandallı vites kolu, geri vitese geçmek için ek bir güvenlik özelliği sunan bir vites koludur. Geri vitese yanlışlıkla geçmeyi önlemek için tasarlanmıştır ve birden fazla araç modelinde bulunabilir.

    Mandallı Geri Vites Nasıl Atılır?

    Mandallı geri vites atmak için şu adımları izlemelisin:

    1. Vites kolunu boş vites konumuna getir.
    2. Vites kolunun yanındaki mandalı bul ve yukarı doğru çek.
    3. Vites kolunu geri vites konumuna taşı.
    4. Mandalı bırak.

    Mandallı Vites Nasıl Kullanılır?

    Mandallı vites kolu, diğer vites kollarına benzer şekilde kullanılır. Vites değiştirmeden önce debriyaja basman gerektiğini unutma. Vites kolundaki mandalı çekmek, geri vitese geçmek için ek bir adımdır.

    Geri Vites Mandalı

    Geri vites mandalı, vites kolunun yanındaki küçük bir kaldıraçtır. Mandalı yukarı doğru çekmek, geri vitese geçmene izin verir. Mandalı çekmeden vites kolunu geri vites konumuna hareket ettiremezsin.

    Renault Clio Geri Vitese Nasıl Alınır?

    Renault Clio araçlarda mandallı vites kolu bulunur. Geri vitese geçmek için yukarıda açıklanan adımları izlemelisin:

    1. Vites kolunu boş vites konumuna getir.
    2. Vites kolunun yanındaki mandalı yukarı doğru çek.
    3. Vites kolunu geri vites konumuna taşı.
    4. Mandalı bırak.

    Mandallı vites kolu, geri vitese geçmeyi daha güvenli ve yanlışlıkla yapılmasını önleyen bir özelliktir. Vites değiştirmeden önce her zaman debriyaja bastığından ve mandalı kullandığından emin ol.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Geri vites 1. vitesin yanında ise mandallı olur. Ayrıca geri vitesin 1. vitesin yanında olması büyük bi rahatlık.
  • Ben en cok 5. Vitesin altinda olani seviyorum.Oraya gecirmesi cok zevkli oluyor.Elinle vitesi on kismindan kavrayip caat diye r'ye takacaksin of of of

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim Fiat'larda 5'in altında ama yine de mandallı.
  • Marka modele göre değişir, vw'de 1in yanındadır mandalsızdır, vites kolunu bastırıp yoluna sokarsın. Eski mercedeslerde 2nin solundadır, mandalsızdır vites kolunu yukarı çekip yoluna sokarsın vs.
  • Ah aklıma 131 serisinin geri vitesi geldi. 4'ün yanında bastırmalı olup bazen takılır geçmezdi ve azcık ileri alırdın ve o esnada geriye takardın ve şrank diye bir ses çıkardı. Zevkliydi valla.
  • Opelde 1'in yanında mandallı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Araç değişimi olduğu durumda adapte olmak zaman alıyor mu?
  • Taunusda bastırıp 1'e takıyordun. Direksiyondan vitesli olanlarda düğme vardı, düğmeye basıp 1'e alıyordun. Yeniköyde deniz kenarına park eden biri düğmeye tam basmadan 1'e takmış gaza bastığı anda boğazın serin sularında kendini bulmuştu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    Geri vites 1. vitesin yanında ise mandallı olur. Ayrıca geri vitesin 1. vitesin yanında olması büyük bi rahatlık.

    Bu kesin kural değil, mesela bazilarında geri vites birinci vitesin yaninda ama hafif vitesin üzerine basınca geçiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    Geri vites 1. vitesin yanında ise mandallı olur. Ayrıca geri vitesin 1. vitesin yanında olması büyük bi rahatlık.

    Bu kesin kural değil, mesela bazilarında geri vites birinci vitesin yaninda ama hafif vitesin üzerine basınca geçiyor.

    O da bir nevi mandal sistemi değil mi? Sadece vites kolunu yukarı çekmiyorsun aşağı itiyorsun aynı şey.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    Geri vites 1. vitesin yanında ise mandallı olur. Ayrıca geri vitesin 1. vitesin yanında olması büyük bi rahatlık.

    Bu kesin kural değil, mesela bazilarında geri vites birinci vitesin yaninda ama hafif vitesin üzerine basınca geçiyor.

    O da bir nevi mandal sistemi değil mi? Sadece vites kolunu yukarı çekmiyorsun aşağı itiyorsun aynı şey.

    Öyle de düşünülebilir ama mandalliya göre kullanimi basit, sadece vitese hafifce elinizin yükünü vermek yetiyor.

    Not: Allah kimseye daha büyük dert vermesin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fiatin çoğu arabasini kullandim pandada mareada palioda mandalsiz stiloda mandalli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    Geri vites 1. vitesin yanında ise mandallı olur. Ayrıca geri vitesin 1. vitesin yanında olması büyük bi rahatlık.

    Palio da 4 ün yanında mandallı idi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dkerem2 D kullanıcısına yanıt
    Gene sallamışsın palio da

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk343458

    Gene sallamışsın palio da

    Sallamdimda öyle hatirliyorum kardes uzun sure oldu yanlis olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence mandal kadar gereksiz birşey yok koy 5 vitesli arabada 6. vites yerine R'yi niye mandalla uğraşıyorsun o mandal araba eskiyince çekmiyor ışıklarda eski broadwayla kalmıştık mandal yüzünden kırmızı ışıkta vitesleri deniyordu kuzen taktı geriye mandalı çekiyoz boşa atıp sonra takıyoruz 1'e araba geri geri gidiyor epeyi uğraşmıştık 1'e takıcağız diye bir kerede babamın başına gelmiş
  • 6. vitesi olmayan araca mandallı sistem konulması bence gereksiz. Neden derseniz hepimiz yapmışızdır 1 yerine R'ye yada R yerine 1'e atmışızdır. En yakın örnek olarak annem ile babamı vereyim :) Çok çarptılar bu yüzden. Bence 5'in altında olması hem güvenli hemde daha zevkli bence.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    Fiatin çoğu arabasini kullandim pandada mareada palioda mandalsiz stiloda mandalli.

    Palioda nasıl mandalsız basbayağı mandallı hocam. Bir 1.3 multijet birkaç tane 1.2 palio kullandım hepsinde mandalı çekip 4ün yanına atılıyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mandallı sistem gereksiz gibi gözükse de ekstra bir güvenlik sağlıyor anlaşılan
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.