Şimdi Ara

Manuelden otomatik vitese geçeceğim farklılık yaşarmıyım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
9.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle merhaba
    Size soracağım şey bugüne kadar hep manuel araç kullandım aldığım arabalar manuel di şimdi babamdan ötürü otomatik vites bi araba aldım arabayı getirmeye gideceğim uzun yola da çıkacağım manuel den otomatiğe geçince bi sıkıntı veya zorluk yaşarmıyım uzun yolda trafikte? cevaplarınızı bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Manuelden Otomatiğe Geçiş: Farklılıkları Keşfet

    Manuelden otomatiğe geçiş, araçlarla ilgilenen birçok kişinin düşündüğü yaygın bir karardır. Bu geçiş, sürüş deneyiminizde önemli farklılıklar yaratabilir.

    Kullanım Kolaylığı

    Otomatik vitesli araçlar, manuel vitesli araçlara kıyasla çok daha kolay sürülür. Debriyaj pedalıyla uğraşmak zorunda kalmazsınız, bu da özellikle trafik sıkışıklığı veya yokuşlarda sürerken büyük bir rahatlık sağlar.

    Yakıt Verimliliği

    Günümüzün otomatik vites kutuları, manuel vites kutularına göre genellikle daha yakıt verimlidir. Gelişmiş elektronikler, en uygun vitesi seçerek yakıt tüketimini azaltır.

    Performans

    Performans meraklıları, manuel vitesli araçların daha sportif bir sürüş deneyimi sunduğunu savunur. Ancak modern otomatik vites kutuları, hızlı vites geçişleri ve direksiyondan vites değiştirme seçenekleri sunarak benzer bir sürüş deneyimi sağlayabilir.

    Maliyet

    Manuelden otomatik vitese geçiş maliyetli olabilir. Yeni bir araba satın alıyorsanız, otomatik vitesli modeller genellikle manuel vitesli muadillerinden daha pahalıdır. Ayrıca, mevcut aracınıza otomatik vites kutusu taktırma maliyetini de göz önünde bulundurmalısınız.

    Öğrenme Eğrisi

    Manuel vitesli araç sürmeyi öğrenmek zaman ve çaba gerektirirken, otomatik vitesli araç sürmek çok daha kolaydır. Çoğu sürücü, kısa bir öğrenme süresinden sonra otomatik vitesli araçlara alışabilir.

    Manuelden Otomatiğe Geçiş İçin İpuçları

    • Test sürüşü yapın ve farklı modelleri karşılaştırın.
    • Otomatik vitesli araç sürmenin kolaylığını ve konforunu göz önünde bulundurun.
    • Aracınızın performans gereksinimlerinizi değerlendirin.
    • Maliyetleri dahil ederek bütçenizi belirleyin.
    • Manuel vitesli araç sürerken geliştirdiğiniz alışkanlıkları değiştirmek için zaman tanıyın.

    Hangi vites tipinin sizin için en uygun olduğuna karar vermek kişisel tercihlerinize bağlıdır. Manuel vitesli araçların kontrol duygusu ve sportifliği sunarken, otomatik vitesli araçlar kolaylık, yakıt verimliliği ve rahatlık sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • NE KADARDIR KULLANIYORSUN BİLMEM AMA BİR BOŞLUK HİSSEDECEKSİN ...
    SAĞ ELİNİ KOYACAK YER ARAYACAKSIN...
    BELKİDE SIKILACAK VE ARABAYI SENİN DEĞİL ARABANIN SENİ KULLANDIĞI HİSSİNİ KAPILACKSIN...
    SOL AYAĞININ AĞRIMAMASI GARİBİN GİDECEK ,
    EXTRA YAKIT MORALİNİ BOZACAK
    İLK BAŞLARDA ZINK DİYE DURACAK BAZENDE SOL AYAĞINLA FRENE BASMAYA ÇALIŞACAKSIN

    VE BELLİ BİR ZAMAN GEÇTİKTEN SONRA İYİKİ OTOMAİTK ALMIŞIM DİYE KENDİNİ KANDIRMA YOLLARI ARAYACAKSIN
  • Önce bilen birinin yanında bir iki tur at bence öğretsin sana. Kaza maza olur Allah göstermesin. Onun dışında
    -Sol ayağını kesinlikle kullanma
    -D ye Alınca gaza basmasan bile araç rölanti devrinde harekete başlar. Frene basmadıkça durmaz.
    -Hill holder yoksa yokuşlarda geri kaçırma olabilir dikkat et
    -şanzımanın Ömrü için park ettikten sonra önce el frenini Çek sonra p konumuna al
    -vites Geçişi yaparken daima frene basıp geç(örneğin D den R ye alacaksın frene basmazsan geçiş yapmaz)
    Aklıma gelen bunlar. Aracın hayırlı olsun :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla 4 yil manuel kullandim (100 bin km istanbul ankara antep adana) 1 ay once otomatige gecis yaptim, sol ayagim debriyaja ilk test surusunde bir kere gitti sadece, bir kere de 1 hafta sonra bi aracla kafa kafaya gelince. 10 dk icinde alisiyorsun, sol ayagi ilk bi yarim saat koltugun altina dogru getir tamamdir. El kol meselesi dogru ilk bi kac gun garip geliyor, elini nereye koyacaksin sasiriyorsun. Ama muthis bir rahatlik ve keyif, bir daha asla duz araba almam, yeni nesil otomatikler az yakiyor hocam. Valla benim civic adana ankara yapti bugun, lpgde 0.147 kurus yakti. Sehirici ise 23 kurus falan yakiyor, dizel duz vites megane 3ten daha az

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok sağolun ama bilen birinin yanıma oturması gibi bi şansım yok arabayı alıp direk memlekete gelmem gerekiyor bi 250 km yol yapacağım yani o yüzden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sol ayağını debriyajın kenarındaki boşluğa yapıştır sol ayağı unut freni ve gazı sağ ayakla yapacaksın asla ama asla tam durmadan ne geri vitese nede ileri vitese takma yoksa şanzımanı üzersin o da seni üzer


    edit: bu arada debriyajın kenarı dedim otomatiklerde debriyaj yok ama o kenardaki boşluk aynısı anladınız siz onu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WarSaw -- 28 Temmuz 2015; 0:30:41 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cevaplarınız için minnettarım başka dikkat etmem gereken şeyler varsa ekleyin lütfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sol ayağa sahip çıkın, gerisi hallolur. Manuel kullanan çoğu insan ilk otomatik kullanımında (ya da uzun bir aradan sonra kullanınca) aynı sorunu yaşıyor, debriyaja basar gibi tam güç frene basmak. Uzun yolda ağır sonuçlara sebep olabilir, gerekirse uzun yola çıkmadan biraz şehiriçi tur atın, bağdaç kurup sol ayağı sağ bacağın altına koyun vs.
  • Sol ayağa dikkat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vitesle oynamazsan sorun yaşamazsın ama eski şöför bir abimiz o kadar tecrübeli olmasına rağmen nasıl becerdiyse ışıktan kalktıktan sonra R ye geri vitese takmış, araba kızaklamış. Sonra normal çalıştıp yoluna devam etmişti ama şanzımanın eski tadı vermediğini söylerdi hep.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sol ayağının üstüne otur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir de şu var, vites değişim zamanı yaklaşınca istemsiz olarak vites atmak isteyeceksiniz. İçinizdeki bu güdü bir süre devam edecek hatta bazen debriyaja basma ve vitese uzanma girişiminde bulunabilirsiniz. Ben bulunmuştum.
  • Bence uzun yola çıkmadan biraz alıştırma yapın. İlk sürüşte büyük çoğunluk (ben dahil) yanlış ani frenler yapıyor. Uzun yolda tehlikeli olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşların dediği gibi uzun yola çıkmadan önce alıştırma mutlaka yapın. Bir de sonradan aklıma gelen, benim zorluk çekip, "bu nasıl araba yahu sollamada pasif" dediğim durum. Vitesli araçta alıştığımız için 2000-3000 devir arasında vites değiştirmeye (dizel örneği), dip gaz yapınca araba kontrolden çıkacak sanıyordum. Sollamaya çıkacaksanız dip gaz olmasa da fazla gaz vermeye çekinmeyin hızlandıktan sonra ise ayağınızı bir miktar çekin o zaten aynı hızı koruyacak. İlk 2-3 gün alışma sürecinde bu çok garip gelmişti. Sol ayak işine komik olsa da bir çözüm söyleyebilirim ben yapmadım arkadaş benim aracı sürerken aklıma geldi ona da yaptırmadım, o da benim gibi yarım saatte alıştı ama eğer çok zorluk çekecekseniz ya üzerine oturun arkadaşların dediği gibi, ya da sol ayakkabınızın bağlarını koltuk çekme demirine bağlayın alışana kadar :) Çünkü Allah korusun yüksek hızlarda dip fren sıkıntı




  • Kendi aracım otomatik, şirket arabası manuel ama kullanırken bir karışıklık yaşamıyorum hiç. Bir defasında otomatik araçta ani frende 2 ayağımla frene basmıştım okadar
  • Sıkıntı yada zorluk yaşamazsın çok kolay alışırsın ama Manuelden Otomatiğe geçip 1 senedir otomatik araba kullanmakta olan biri olarak şunu söyleyeyim eğer Otomobil kullanmaktan zevk alan biriysen Otm. vites aldığın zevki yarı yarıya törpüleyecektir. Hiçbir otm. şanzıman debriyaja basıp vites atmak kadar zevkli değil
  • - evet farklılık olacaktır. ilk günlerde aman sakın debriyaj sanıp e5'in ortasında sol ayağınızla frene abanmayın. babam düz vitesten otomatik vitese geçince yapmıştı bunu. haklı tabii ehliyetini aldığından beri düz vites kullanmış. neyse ki bişey olmadı.
    -hill holder'lıysa iyi. yokuşta geri kaçırmaz. ama yarı otomatikse (özellikle toyota multimode vites için söylüyorum bunu) yokuşta el frenini çekip gaza basıp sonra el frenini indirin. kendi hill holder'ınızı yapmış olun
    -vitesi p'de bırakıp el frenini/ayak frenini çekmeden inmenizi tavsiye etmem. önce el frenini çekin sonra p'ye atın vitesi. şanzımanın ömrü uzar.




  • Arkadaşlar cevaplarınızdan dolayı hepinize teşekkür ederim ilk başta ayağım durduğum zamanlar debriyaj ı aradı ama alıştım çok rahat yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sol ayağınızdaki ayakkabıyı çıkarın. Uyarıcı bir durum olduğundan böylece kullanmamanız gerektiğini unutmazsınız. Geriye pek birşey kalmıyor zaten vites geçişleri yazılmış.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.