arkadaşlar meraba aracım 1.6 marea motoru oldukça bakımlı olmasına ragmen 10 aydır yakıt fazla idi sagolsunlar ne tüpçü ne motorcu bu süre zarfında bana pek yardımcı olamadılar. Şdışı yakıtım şu an normal kullanımda tüpde 160 ykrş ama şiçi 350 ykrş civarı gazın lt fiatı 1,82 ytl. Bugün dikkatimi birşey çekti tüpçü ayar yaparken enjektör hızını yüksek oldugunu 4.3 ms normalinin ise 2.8 ms olması (rolantide hiç bir şey açık degil) gerektigini söyledi bende eve gelince bujilerin kablolarını araç çalışırken tek tek söktüm 1-2 nolu bujılere giden kabloyu şaseye tuttugumda zayıf bir ateşleme gördüm 3-4 nolu bujilerin kablosunu şaseye tutdugumda ise 2-3 cm uzaktan bile kuvvetli bir kıvılcım cıkarıyordu.ateşleme bobininde kablo uçlarını söküp denedim ordaki arkta kuvvetli yani kablolarda birproblem var gözüküyor oysa daha yeni degiiştirmiştim. Acaba araç bu problemden dolayı fazla yakarmı (aracın çekişi çok iyi güç kaybı yok).Şiçi yakıtla şdışı yakıt arasındaki alakasızlıgı nasıl çözerim marealarda normal enjektör hızı nedir teşekkürler
mrb.benim fiat bravo aracım var sorununuz bence termostat ta termostadınız arzalı olunca hararet çıkmaz çıksada boşa atın uzun yokuşta düşer şehir içinde motor fazla rüzgar çarpmadıgından istedigi sıcaklıga kavuşuyo ve az yakıyo ama uzun yolda rüzgar çarptıkça gaz yanma ısısına tam çıkamadıgından gazı çig atıyo ve fazla yakmasına sebep oluyo kışın kaloriferiniz iyi sıcak vermezse yada uzun yolda soguk veriyosa zaten %99sebeb bu yazın hava sıcak oldugundan bunu anlıyamazsınız ibrenizde yanıltablir yeni termostatı 40-45 ytl bendede kışın böle bi sorun vardı termostat tespitini kendim koydum bilgime dayanarak ve arkadaşımla degiştirdik ve yakıt normale döndü 1yıldır sorun yok hatta uzun yoldayken bolu dagında istop etti araç benzinle zar zor getirdim bilginiz olsun saygılar
sayın ilyasfb termostatda iyi gözüküyor ısı dalgalanması yok zaten problemim şiçi yakıtın yüksekliği.Bu arada araç rolantide çalışırken eksozu kokladıgımda çig gaz kokusu var araç gazı yakamıyor peki ama NEDEN ?
quote:
Orjinalden alıntı: klima54
sayın ilyasfb termostatda iyi gözüküyor ısı dalgalanması yok zaten problemim şiçi yakıtın yüksekliği.Bu arada araç rolantide çalışırken eksozu kokladıgımda çig gaz kokusu var araç gazı yakamıyor peki ama NEDEN ?
bjiLerden biri çaLışmıyordur.:!!!
klima54 Adapazarlısın sanırım şimdi yapman gereken bir AVOMETRE ile buji kablolarını teker teker ohmajını ölçmen eğer kablolarda 900 ohmdan fazla bir direnç varsa kablolar ateşlemeye engel olabilir ateşleme zayıflar
Aracının kompresörü saglamsa ve bujilerde sorun yoksa Lamda sensörü arızan var demektir. Kolay gelsin
Eger silindirler arasinda atesleme kuvvetleri dediginiz gibi farkliysa atesleme bobininizde veya o silindire giden atesleme kablolarinda sorun var,bunlara bir baktirin.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme