Şimdi Ara

Mass Effect 3 (2012) [ANA KONU] (110. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.301
Cevap
7
Favori
109.685
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 108109110111112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Oyun sonuyla ilgili fikrim;


    Oyundaki 3 son da birbirine çok benziyor. Ama eğer oyununuzda extended cut dlcsi yüklüyse, "control ending"te Shepard'ın yaptığı konuşma, diğer heckett veya edi'nin konuşmalarına göre daha estetik duruyor bence. "Destroy ending"te ise Shepard'ın yaşaması, en sonda aldığı nefes oyunun sonunu güzelleştiren bir etmen. "Synthesis ending"te ise bu tür bi etmen yok. Aksine insanları organik sentetik karışımı Husklar olarak görmek istemezdim.

    Peki estetik kaygısı haricinde, doğru olan neydi? Bence 3 sonun da kendine göre doğru yanları var. Shepard catalyst ile konuşmasında illusive man'in haklı olduğunu zaten kabul ediyor. Ama bildiğim kadarıyla Reaperları neden Shepard'ın kontrol edebildiği, illusive manin kontrol edemediğine yanıt vermiyor oyun. Orada bir boşluk var. Sentez en doğru son olarak sunuluyor oyunda, ki haklılık payı var. Destroy ise yapılmaması gereken birşey olduğu söyleniyor, çünkü organiklerin yeni yapay zekalar yaratacağını ve bu tür bir döngünün tekrar edeceğini söylüyor bize catalyst. Ama biz yüz yıllardır savaşan Quarian ve Geth'i barıştırmış bir adamız. İlerde yaratacağımız yeni yapay zekalarda, eski hatalarımızı tekrar etmek zorunda değiliz. Burada catalystin haksız olduğunu rahatlıkla iddia edebiliriz. Yalnız destroy seçtiğimizde edi ve geth tamamen yok oluyor, ki bu kötü bir durum.

    Bu yüzden oyundaki en doğru sonun Synthesis olduğunu, ama daha estetik ve haz veren sonların Control ve Destroy olduğunu düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ekin_can -- 29 Eylül 2015; 23:09:19 >

  • Aslında oyunda herkesin bir amacı var ve bu 3 amaç bize sunuluyor. Daha doğrusu Catalyst bize anlayabildiği, Leviathan'ın ona verdiği 3 seçeneği bize sunuyor.
    1- Amaç Control:
    Illusive man bu yolu tercih ediyor. Bunun sebebi ise Reaperların ileride işe yaracağı. Ancak neye karşı ? Zaten galakside ki en güçlü etmen Reaperlardı, onlar gidince ortada bir tehtit kalmıyor ki buda asıl amacın insanlığı üstün ırk haline getirmeyi istemesi. Shepard bunu ne onaylıyor nede ret ediyor, orada Catalyst ile konuşurken seçtiğin konuşma seçeneklerine göre ilerliyor bu. Shepard'ın neden control edebildiği belli değil o yüzden bence pekte sağlam bir son değil.
    2- Sentez : Leviathan ve Catalyst'ın asıl amacı. Galaksiye organik ve sentetik arasındaki barışı getiriyor ancak bu Catalyst'in algılayabildiği bir yol. Geth ve Quarian arasında ki barışı algılayamıyor çünkü Leviathan ona öyle bir seçenek kodlamadı. Bu yüzden ona göre barış organiklerin sentetik beynine girebilmesi. Catalyst bunu daha önce denediklerini ve başarısız olduklarını söyledi, çünkü ondan önceki ırklar hazır değilmiş. Halbuki bizden önce ki ırklar bizden çok daha gelişmişlerdi, buda bir açık.
    3- Bize resmen bu sonun canon olduğu seri boyunca aşılanıyor. Geth ve EDI nin ölmesi üzücü ancak savaşta fedakarlıklar yapılır. Geth ve EDI kendilerine olacak olanı biliyordu zaten. Zira Hackett da yok olan şeyi yeniden inşa edebiliriz demişti. Eminim ki Quarianlar Geth'i kurtaracak. EDI ise emin değilim. Joker eğer Best Destroy'u alırsanız sakin uçuyor, belki EDI yi kurtarmanın bir yolunu biliyordur bilemem.
  • Hud ve alt yazıyı büyütmenin bir yolu var mı 1920x1080 de çok küçük kalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Blackankas -- 4 Ekim 2015; 23:29:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blackankas

    Hud ve alt yazıyı büyütmenin bir yolu var mı 1920x1080 de çok küçük kalıyor.

    Bir mod vardı diye hatırlıyorum ama emin değilim. Bulursam buradan paylaşır, haberdar ederim seni.
  • N7 Day Özel Videosu

    Sonu


  • Offf duygulandım resmen
    "This is Commander Shepard, signing off."
  • Vay be,2 aylık maceram dün gece son buldu,seri bitti.Ne desem bilmiyorum,ilk defa bir oyun bittikten sonra kendimi bu kadar boşlukta hissediyorum.O yaratılan mükemmel evrenden,karakterlerden hiç uzaklaşmak istemiyor insan.İlk oyun 40,ikincisi 64 saat sürmüştü.Bu da 76 saat sürdü.Tüm DLC'lerle birlikte bitirdim tabii ki.Yapılabilecek her şeyi yaptım yine önceki oyunlardaki gibi.Hardcore'da bitirdim,romance seçeneğim Ashley oldu Oyunun kısa bir incelemesini yaparken ilk 2 oyunda yazdığım şeylerin aynısını yazmayacağım tekrar (işte mükemmel karakter,evren falan gibi),daha çok farklılıklardan bahsedeceğim iyi ve kötü anlamda.Sonda hikayeyle ilgili spoiler içine alıp bir şeyler yazacağım ama arada yine de spoiler'lar olacak gibi,oyunu bitirmeyenler buradan sonrasını pek okumasın derim





    + Oynanış iyice rahatlamış.Shepard'ın hareketleri,koşması oldukça rahat.Kalas değil önceki oyunlardaki gibi
    + Yapay zeka iyileştirilmiş.Kalabalık olduklarında iyi zorluyorlar,etrafı kuşatıyorlar falan
    + Önceki oyunlarda yavaş yavaş ısınıyorduk,bunda direkt daldık aksiyonun ortasına,o heyecanı baştan verdi yani oyun
    + Galaxy Map'te Reaperlardan kaçmak çok eğlenceli
    + İkinci oyundaki fiyaskodan sonra bu sefer neyse ki Citadel'e doyduk.Pek çok farklı alan,atmosfer ve yapılacak daha fazla şey var
    + Konuşmalar,diyaloglar daha da ilgi çekici.Citadel'de birbiriyle konuşan insanları dinlemek için can atıyordum oynarken,çoğunun kendi içinde güzel hikayeleri var
    + Deri ceket gibi daha modern kıyafetler giyebilmemiz hoş olmuş
    + Mizah unsuru.İlk defa ana amacı güldürmek olmayan bir oyunda mizahi yönden bu kadar eğlendim
    + Müzikler yine enfes.''Leaving the Earth'' ve ''I was lost without you'' insanı çok etkiliyor
    + Sonunda salarian,krogan ve turianların dişilerini de gördük,merak ediyordum hep
    + Önceki oyunlardan da gelen,kendi içinde de barındırdığı hoş ayrıntıar var
    + Tayfanın gemide yeri sabit değil,görevlerden sonra farklı yerlerde ilginç şeyler konuşuyor olabiliyorlar.Yaşayan dünya hissini o bakımdan iyi vermiş oyun
    + DLC'ler herhalde oyun tarihindeki en kaliteli DLC'lerdir.Citadel DLC'sine artık diyecek bir şey bulamıyorum





    - Altyazılar önceki oyunlara göre çok küçük,alışana kadar okurken gözlerim yoruldu
    - Hack olayını kaldırmasalardı keşke
    - Biraz bug'lı bir oyun,özellikle güç seçenekleri menüsünün kullanılamaması durumu olduğunda sinir bozucu oluyor.Aksiyon ortasında güç kullanamadan kalıyorum öyle olunca.Çıkıp bir daha girmek gerekiyor düzelmesi için
    - Tüm seri boyunca en büyük hayal kırıklığım quarianların yüzünü görememiş olmamız oldu,son ana kadar bekledim bir yerde çıkar diye ama olmadı
    - Krogan takım arkadaşımız olmaması önemli bir eksiydi benim için.Geçici olarak Wrex reyiz geldi DLC'de ama yetmedi valla bana
    - Koşarak kaçarken otomatik siper alıyor bazen,o da sinir bozucu oluyor eğer canım azsa ve başka bir yöne doğru kaçıyorsam
    - Görev menüsü karmaşık,neden ikideki gibi yan ve ana görevleri ayırmamışlar anlamadım
    - Oyunun bazı DLC'leri DLC falan değil resmen hikayeyi kesip paragözlük yapmışlar sonradan satarak (özellikle Javik ve Leviathan DLC'si).Oyunun ilk çıktığı hali anca %50-60'ını oluşturuyor
    - Extended Cut'sız finalleri izledim de o nedir öyle ya O kadar küfür edenler eleştirenler sonuna kadar haklıymış o konuda,iyi ki son halini oynamışım oyunun.Gerçi son hali de çok mükemmel değil oyun sonunun ama hiç değilse bana yetti



    HİKAYE HAKKINDA


    Genophage'i tedavi ettim.Quarian ve gethler arasında barışı sağladım,yapay zekaları da gelişti.Mordin,Legion ve Thane'in ölümü üzdü gerçekten.Oyunun başında Miranda'yı Ashley için reddetmiştim,o yüzden Miranda da öldü.Sonda da ''Destruction'' sonunu seçtim.Diğer sonları da izledim sonra.Bence en uygun sonu seçmişim.Kontrol sonu bence en kötü son,Reaper'lar her türlü bela oluyor zaten.Kontrolü ele geçirsek bile bir süre sonra tekrar onlar kontrolü ele alabilir.Zaten bizi yönlendiren Catalyst'in kendisi Reaper sayılır,onun dediğini yapmak saçma bence ki zaten o sonu seçince arkada çocuğun güldüğü görülüyor.Ayrıca Shepard da kesin olarak ölüyor.Sentez sonu ise biraz daha seçilebilir bir son kontrole kıyasla ama yine de onu da iyi ki seçmemiştim.Galiba Shepard bu sonda da her türlü ölüyor.Organiklerin görünüşü zaten çok itici,robot gibi.Üstelik bu sentezle ileride yapay zekaların organikleri kontrol edebilme ihtimali var ki bu olursa zaten organik yaşam biter.Destruction sonu en iyi son bence çünkü zaten ilk oyundan beri amacımız bu.Reaperların varlığından hiçbir şekilde hayır gelmiyor.Evet Edi ve Gethler yok oluyor,bu kısmı biraz kötü ama diğerlerinden daha amaca uygun bir son ve Hackett zaten kısa bir sürede teknolojinin eski haline gelebileceğini söylüyor.Ayrıca Catalyst organiklerin tekrar yapay zeka yapacağını ve döngünün tekrarlanacağını söylüyor ama bu kesin olacak diye bir şey yok,herkes yaşananlardan ders alıp önlemler alabilir.Zaten Catalyst bu seçeneği seçmemizi de istemiyor.Dikkat ettiyseniz şöyle bir durum var : İlk oyundan beri iyilik mavi,kötülük kırmızı renkle gösteriliyor.Finalde Destruction kırmızı,kontrol mavi renkle temsil edilmiş.Sanki kontrol iyi,destruction kötü seçimmiş gibi.Ama burada bence aslında indoctrination olayını görüyoruz.Catalyst onu seçmememiz için yok edilmeyi kırmızı,kontrolü mavi renkle gösterip beyin yıkayıp yanıltmak istiyor.Yani bu durumda tekrar dediğim gibi Destruction bana kalırsa oyundaki en iyi son,üstelik galiba Shepard'ın ölmediği de tek son
  • psycho90 kullanıcısına yanıt
    Duygularıma tercüman olmuşsun resmen. Çoğu kişinin aksine benim favorim 3.oyundur hem aksiyonu, oynanışı olsun hem de duygusal yönden diğer 2 oyuna göre daha iyiydi.
    Oyunu Dlc ile oynayarak iyi yapmışsınız bu konuda EA'e ne kadar sövsek azdır. Önce 2.oyunda "Lair of Shadow Broker" Dlcsi ile aç gözlülük yaptı sonra 3.oyunda aynı hatayı "From Ashes", "Leviathan" ile tekrarladı üstüne finali bir nebze daha iyi yapan Citadel dlcsini de asıl oyuna eklemeliydi.
    3.oyunda romance olarak Liara seçtim iyiki de seçmişim resmen son oyunda onun üzerine oynadılar, sürekli yanımızda olan bir karakter oldu.



    Sondaki seçimler "kötü-daha kötü-en kötü-velet senin..." şeklindeydi.
    Ben kötü olan Destruction'ı seçtim ve 2 oyundur Geth ile Quarian barışını resmen çöpe attım üstüne EDI de öldü, Joker'e de üzüldüm ama fedakarlık yapmamız gerekiyordu.
    Daha kötü: Kontrol, Reaper'ları ne kadar kontrol edebilirsin ki ayrıca kontrol etmeye çalıştığın alet de onların yapımı bir alet. Üstüne Illusive Man de bunu savununca tam oldu.
    En kötü: Sentez; Organiği, Sentetiğe dönüştürdükten sonra yaşasa ne yaşamasa ne, bütün canlılar için karar vermek büyük bir sorumluluk. Bu da Saren'ın savunduğu sondu.
    Ve son seçenek veledin kafasına sıkmak ve konuşarak reddetmek; Destruction seçince diğerlerini de internetten izleyeyim dedim sonra çocuğu vurunca çıkan "SO BE IT" sesinin Reaper sesi olması beni derin sorulara sürükledi ve sonuç olarak "Indoctrination Theory"'yi keşfettim. Teorideki iddiaların çoğu mantıklıydı ve eksikleri olsa bile asıl finale göre daha iyiydi.

    Oyundaki ölümler bile güzeldi;
    Legion: Kendini öldürmesi ve "does this unit have a soul" demesi bitirdi olayı. Barışı sağlayamazsan Tali ile Shepard'ın Legion'u öldürmesine(arkadan bıçaklamasına) de insanın kalbi dayanmaz.
    Tali: Barış olmazsa ve Geth'i seçersem Shepard'a "I'm sorry" deyip intihar ediyor. O sahneden sonra resmen şok yaşamıştım sonra hemen gemiye gidip herkesle konuştum, herkes üzgündü özellikle Garrus; hem üzgündü, Shepard'ın kararına saygı gösteriyordu ama Tali'ye kızgındı. Buna dayanamayıp geri gidip kurtardım.
    Mordin: Sırf "It had to be me" desem yeterli sanırım. İnternette 1-2 videoda gördüm Mordin tedaviyi bulmasın diye arkadan vuranlar olmuş onlara diyecek lafım yok
    Thane: Kai-Leng'i durdurmak için yaptığı kahramanlık iyiydi sonda Kai-Leng'i öldürüken "This for Thane ..." derken bir rahatlama geldi içime resmen
    Miranda: Miranda'nın Shepard'ın kollarında ölüşü ve sonrasında Kai-Leng'i öldürürken "This for Miranda ..." demesi iyiydi. Asıl sürpriz ise Tali oldu gemiye döndüğümde Tali'yi yine sarhoş buldum Miranda için üzülüp içkiye düşmüştü. Tequila Se'lai.
    Anderson: Sürekli Shepard'ın yanında olan bir karakterdi son sözleri de seninle gurur duyuyorum olunca tam oldu.
    Jack: Eğer Akademi için geç kalınırsa Phantom'a dönüşüyor.
    Wrex: Tedavi olmazsa Vilmire'daki gibi Shepard'a karşı geliyor ve ölüyor.
    Ashley/Kaidan: İkisini de gram sevmesem de vurmak zor geldi. O duvara bir isim daha eklemek istemedim.


    Son olarak boş dönmeyin, oyundaki güzel müziklerin, harika bir şarkı ve sesle birleşmesinin sonucu şu harika videoyu izleyin.


  • Hocam çocuğu öldürdüğümüz son aslında düşünce olarak çok güzel olmuş,iyi ki eklemişler ama ben kendi sonum olarak görmek istemezdim kesinlikle Indoctrination teorisi evet mantıklı,çocuğu bizden başka kimse hiç görmedi,belki de hiç yoktu,hepsi Reaper oyunuydu.Yavaş yavaş rüyalarımıza kazındı,Harbinger'dan sonra aslında Citadel'e hiç gitmedik falan mantıklı görüşler ama şöyle bir şey var ki Prothean VI eğer indoctrinated biri varsa ortaya çıkmıyordu ve Illusive Man'in üssünde tüm Cerberus öldükten sonra ortaya çıktı hiçbir sorun görmeyip.Eğer Shepard Reaperlardan etkilenmiş olsaydı yine çıkmazdı.Bir de Shepard'ın son yaralanmasından sonra her şey kafasında oluyor denildi de Shepard indoctrination'a sadece direnerek nasıl Reaperlar hakkında o seçimlerden birini yapabilir ki,yani kafasında onları alt ederek tüm Reaperları yok etmesi veya organik-sentetik birleşimi yapabilmesi saçma geldi bana.Yani bir yere kadar mantıklı olmasına rağmen biraz zorlama geldi bana o teori.Ama Extended Cut'a rağmen finalde eksiklikler vardı.Normandy nasıl o kadar kısa sürede Dünyadan kaçabildi,Joker ve ekip ayrıca Shepard'ı nasıl yalnız bırakabildi ? Ayrıca Shepard'ın yaşadığı sonda molozlara falan bakınca sanki dünyada gibi,Citadel'e benzemiyordu,yani Shepard orada tam olarak nerede ? Citadel'in son durumu ne ? gibi soruların da cevaplanabilmesini isterdim ama oyunun ilk halindeki sonlara bakınca yine yatıp kalkıp şükretmek lazım Ha bir de biliyor musun bilmiyorum da Marauder Shields geyiğine çok güldüm yorumları okurken,neredeyse Citadel kadar eğlendim o geyikleri okurken



    İnternette bütün farklı durumlara ve ölümlere bakmıştım,dediklerinin hepsini biliyordum oyunda yaşamasam bile.Sadece Jack'i sayende öğrendim.Kötü olmuş onun sonu.Bana en çok koyan ölüm Mordin'inki oldu açık ara.Ondan sonra da Anderson.Thane'in intikamını almak da iyiydi,zevkle renegade yaparak öldürdüm p.çi,bir de Udina'yı da aynı zevkle öldürmüştüm Oynamadıklarım içinde de en çok koyan Wrex'in ölümü oldu.Kroganları tedavi etmeyenleri de anlamıyorum.Oyunun en baba,eğlenceli,kafa dengi ırkı açık ara.İkili durumlarda hep onların ırkını,Wrex'i,Grunt'u destekledim seri boyunca.Zaten Wrex de açık ara favori karakterim oldu seride




    Bakalım şimdi Andromeda'yı merakla bekliyorum.Genelde oyunları ya S/L oranları düzelince korsan edinen ya da bir süre geçip fiyatları iyice düşünce alan biri olarak (yani hiçbir oyunu en erken ilk çıktığı birkaç haftada oynamayan biri olarak) galiba ilk defa bir oyunu çıkar çıkmaz satın alacağım.Çünkü her şeyi tamamen kendim keşfetmek istiyorum oyunda.Dayanamayıp yorumları oynanış videolarını izlerim diye korkuyorum çünkü


    https://eksisozluk.com/entry/56257619

    Burada oyunla ilgili en yeni bilgileri paylaşmış bir arkadaş,umarım seriye yakışacak bir oyun olacaktır




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi psycho90 -- 1 Aralık 2015; 1:47:05 >
  • psycho90 kullanıcısına yanıt
    Tam foruma girdim bildirim geldi


    Bence en güzel son bu  Mass Effect 3 (2012) [ANA KONU]
    Marauder Shields geyikleri cidden güzel biraz da hakediyor oyunun bossu marauder

    Indoctrination'ın da eksikleri var mesela Anderson ve Illusive Man aslında var mı? Anderson neden Destruction savunuyor? Adam Shepard için neredeyse baba figüründe onun lafı Shepard için önemlidir bu adamın Destruction savunması IT'ye ters. Shepard belki de hep Dünya'daydı beaconların etkisi ile bir şekilde Crucible ile bağlantı kurdu.

    Oyunun finalinin beğenilmemesinin bir nedeni de sondaki cevapsız sorular. Bu adamlara ne oldu, sonun ne kadarı gerçek, Shepard nerede, ekip nerede, Shepard bulunacak mı...
    Bence Andromeda'da bunlara kısa bir cevap verilmeli. Tamam hikaye bağımsız olsun bundan sıkıntım yok ama ufak da olsa bir bağlantı olmalı.
    N7 day videosundan sonra bunu bekliyorum.








  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merc With a Mouth

    Tam foruma girdim bildirim geldi


    Bence en güzel son bu  Mass Effect 3 (2012) [ANA KONU]
    Marauder Shields geyikleri cidden güzel biraz da hakediyor oyunun bossu marauder

    Indoctrination'ın da eksikleri var mesela Anderson ve Illusive Man aslında var mı? Anderson neden Destruction savunuyor? Adam Shepard için neredeyse baba figüründe onun lafı Shepard için önemlidir bu adamın Destruction savunması IT'ye ters. Shepard belki de hep Dünya'daydı beaconların etkisi ile bir şekilde Crucible ile bağlantı kurdu.

    Oyunun finalinin beğenilmemesinin bir nedeni de sondaki cevapsız sorular. Bu adamlara ne oldu, sonun ne kadarı gerçek, Shepard nerede, ekip nerede, Shepard bulunacak mı...
    Bence Andromeda'da bunlara kısa bir cevap verilmeli. Tamam hikaye bağımsız olsun bundan sıkıntım yok ama ufak da olsa bir bağlantı olmalı.
    N7 day videosundan sonra bunu bekliyorum.











    Andromeda ile ilgili en çok merak ettiğim şeylerden biri de o kesinlikle,üçlemeyle ne kadar bağlantılı olacağı.Umarım bazı soruların cevabını verir oyun bize bir şekilde

  • Dayanamayıp 1. oyundan başlayarak full paragon kasıp bazı değişik kararlar alarak oyunda ilerledim bir önceki save'dan farklı bir biçimde olaylar ilerledi Bu sefer oyunun sentez yaparak bitirdim.Sinirlenip starchild'in kafasına sıkmadım sentez olarak bitirdim uzun vadeli olarak olaya bakılacak olursa en mantıklısı yine bu.Tüm sentetik organik hayatı birleştirip ölümünde önüne geçmek..(Husklar bile insana döndü )
    Destroy yapsan atıyorum 5000 sene sonra yine aynı olaylar yaşanıcak.Kontrol en sakat seçenek İllisuve Man durumunu gördünüz.Öylece kontrol edebilmek pek mümkün değil gibi göründü.
    Starchild'in kafaya sıkmak bütün herşeyi çöpe atıp trilyonları ölüme yollamak...
    2.oyunda collector üssünü illusive man'a teslim ederseniz son oyun finale doğru yapılan konuşmada illisuve man kendi kafasına sıkıyor.Paragon full son konuşmada da yine paragon renegade seçenekleri aktifti.Bir önceki save'imde neden aktif olmadığını bu sayede anladım.Collector base'i teslim etmeyip imha edersen son konuşmadaki seçenekler pasif olarak kalıyor.
    Yine legion'u öldürmek zorunda kalmadım gethlerin geliştirilmesi talimatını verdim bu işlem sonucunda legion mefta.
    Bu oyunumda şükür thane'i görebildim.Konsey üyesini kurtardı ama kendisini feda etti zaten çok hastaydı.Geçen save'de bu olaylar olmamıştı.
    Kelly chambers yine cerberus baskınında öldürülmüş anlamıyorum ki neden bu kızı kurtaramıyorum.Herhalde arada geçen bir konuşmada yine hata yaptım Mültecilere yardım etmeyip kimliğini gizle deseydim sanırım hayatta kalıcaktı.

    Oynarsam son bir sefer tüm seriyi baştan başlar full renegade kötü bir karakterle önüme gelene laf sokup öldürmeyi deniyeceğim.
    Mesela merak ettiğim samara ve kızı arasında 2.oyunda seçim yapabiliyoruz.Bu sefer kızını yanıma alıp durumu gözleyeceğim.İlk oyunda ise kaidan'ı yanıma alayım diyorum kezban ashley ile kim uğraşacak allasen...Kroganları tedavi etmeyip kandırıp gerekirse tüm takım arkadaşlarını uçurucam böylede pek zevkli olmaz sanırım ama merak işte...
    Phantom jack olayınıda burada gördüm bunu hiç duymamıştım kötü oynayacağım oyunda bunuda denerim...



    Andromeda'yı ise merakla bekliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: genelkurmay89


    Dayanamayıp 1. oyundan başlayarak full paragon kasıp bazı değişik kararlar alarak oyunda ilerledim bir önceki save'dan farklı bir biçimde olaylar ilerledi Bu sefer oyunun sentez yaparak bitirdim.Sinirlenip starchild'in kafasına sıkmadım sentez olarak bitirdim uzun vadeli olarak olaya bakılacak olursa en mantıklısı yine bu.Tüm sentetik organik hayatı birleştirip ölümünde önüne geçmek..(Husklar bile insana döndü )
    Destroy yapsan atıyorum 5000 sene sonra yine aynı olaylar yaşanıcak.Kontrol en sakat seçenek İllisuve Man durumunu gördünüz.Öylece kontrol edebilmek pek mümkün değil gibi göründü.
    Starchild'in kafaya sıkmak bütün herşeyi çöpe atıp trilyonları ölüme yollamak...
    2.oyunda collector üssünü illusive man'a teslim ederseniz son oyun finale doğru yapılan konuşmada illisuve man kendi kafasına sıkıyor.Paragon full son konuşmada da yine paragon renegade seçenekleri aktifti.Bir önceki save'imde neden aktif olmadığını bu sayede anladım.Collector base'i teslim etmeyip imha edersen son konuşmadaki seçenekler pasif olarak kalıyor.
    Yine legion'u öldürmek zorunda kalmadım gethlerin geliştirilmesi talimatını verdim bu işlem sonucunda legion mefta.
    Bu oyunumda şükür thane'i görebildim.Konsey üyesini kurtardı ama kendisini feda etti zaten çok hastaydı.Geçen save'de bu olaylar olmamıştı.
    Kelly chambers yine cerberus baskınında öldürülmüş anlamıyorum ki neden bu kızı kurtaramıyorum.Herhalde arada geçen bir konuşmada yine hata yaptım Mültecilere yardım etmeyip kimliğini gizle deseydim sanırım hayatta kalıcaktı.

    Oynarsam son bir sefer tüm seriyi baştan başlar full renegade kötü bir karakterle önüme gelene laf sokup öldürmeyi deniyeceğim.
    Mesela merak ettiğim samara ve kızı arasında 2.oyunda seçim yapabiliyoruz.Bu sefer kızını yanıma alıp durumu gözleyeceğim.İlk oyunda ise kaidan'ı yanıma alayım diyorum kezban ashley ile kim uğraşacak allasen...Kroganları tedavi etmeyip kandırıp gerekirse tüm takım arkadaşlarını uçurucam böylede pek zevkli olmaz sanırım ama merak işte...
    Phantom jack olayınıda burada gördüm bunu hiç duymamıştım kötü oynayacağım oyunda bunuda denerim...



    Andromeda'yı ise merakla bekliyorum.



    Hocam ben collector base'i imha etmiştim ona rağmen paragon seçeneği açıldı ve kendini vurdu.Ha bir de Kelly'de dediğin gibi kimliğini gizle dersen kaçıp kurtuluyormuş sonra sana mail atıyormuş.Diğer merak ettiklerini söylemeyeyim kendin bir daha oynayınca keşfedersin
  • genelkurmay89 kullanıcısına yanıt

    Sentez sonu nedense sevmediğim tek sondur. Bütün organikleri sentetiğe dönüştürmek belki de onları yoketmekten daha kötü bir durum. Buna karar vermek bana düşmez diye düşündüm. Tamam barış olacak o yönü güzel ama insanlar insan olmadıktan sonra ne anlamı var. Ayrıca Reaperların kontrolü hâlâ geçerli olabilir. Saren da bu sonu savunuyordu son anda doğru yolu buldu ama geç oldu.

    Kelly'yi kurtarmak için kimliğini ve saçını değiştirmesini söylemen gerekiyor. Illusive Man ve Cerberus hainlerin peşini asla bırakmaz.


    Seriyi sevenlere kitapları tavsiye ederim. İsimleri; Keşif, Yükseliş ve İntikam. 3'ü de birbirinden güzel kitaplardır ve oyunların arasındaki, öncesindeki boşlukları kapatıyor.

    28/12 Edit: Dün 3.kitabı da bitirdim düşünenlere şiddetle tavsiye ederim. Şöyle ilginç bir durumu farkettim ilk kitap ilk oyunda 6-7 ay önce çıkıyor bu bile okumak için bir nedendir. Şimdi sırada çizgi romanlar ve Paragon Lost.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Charles Bartowski -- 28 Aralık 2015; 1:30:25 >
  • Seriyi ilk defa oynadım.Bir haftada filan bitirdim.Sonu hiç tatmin etmiyor arkadaş ya.Demin extended cut a baktım da o da birazcık düzeltmiş.Bioware ve ea helal olsun size.Mükemmel bir hikaye böyle batırılır anca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: psycho90

    Vay be,2 aylık maceram dün gece son buldu,seri bitti.Ne desem bilmiyorum,ilk defa bir oyun bittikten sonra kendimi bu kadar boşlukta hissediyorum.O yaratılan mükemmel evrenden,karakterlerden hiç uzaklaşmak istemiyor insan.İlk oyun 40,ikincisi 64 saat sürmüştü.Bu da 76 saat sürdü.Tüm DLC'lerle birlikte bitirdim tabii ki.Yapılabilecek her şeyi yaptım yine önceki oyunlardaki gibi.Hardcore'da bitirdim,romance seçeneğim Ashley oldu Oyunun kısa bir incelemesini yaparken ilk 2 oyunda yazdığım şeylerin aynısını yazmayacağım tekrar (işte mükemmel karakter,evren falan gibi),daha çok farklılıklardan bahsedeceğim iyi ve kötü anlamda.Sonda hikayeyle ilgili spoiler içine alıp bir şeyler yazacağım ama arada yine de spoiler'lar olacak gibi,oyunu bitirmeyenler buradan sonrasını pek okumasın derim





    + Oynanış iyice rahatlamış.Shepard'ın hareketleri,koşması oldukça rahat.Kalas değil önceki oyunlardaki gibi
    + Yapay zeka iyileştirilmiş.Kalabalık olduklarında iyi zorluyorlar,etrafı kuşatıyorlar falan
    + Önceki oyunlarda yavaş yavaş ısınıyorduk,bunda direkt daldık aksiyonun ortasına,o heyecanı baştan verdi yani oyun
    + Galaxy Map'te Reaperlardan kaçmak çok eğlenceli
    + İkinci oyundaki fiyaskodan sonra bu sefer neyse ki Citadel'e doyduk.Pek çok farklı alan,atmosfer ve yapılacak daha fazla şey var
    + Konuşmalar,diyaloglar daha da ilgi çekici.Citadel'de birbiriyle konuşan insanları dinlemek için can atıyordum oynarken,çoğunun kendi içinde güzel hikayeleri var
    + Deri ceket gibi daha modern kıyafetler giyebilmemiz hoş olmuş
    + Mizah unsuru.İlk defa ana amacı güldürmek olmayan bir oyunda mizahi yönden bu kadar eğlendim
    + Müzikler yine enfes.''Leaving the Earth'' ve ''I was lost without you'' insanı çok etkiliyor
    + Sonunda salarian,krogan ve turianların dişilerini de gördük,merak ediyordum hep
    + Önceki oyunlardan da gelen,kendi içinde de barındırdığı hoş ayrıntıar var
    + Tayfanın gemide yeri sabit değil,görevlerden sonra farklı yerlerde ilginç şeyler konuşuyor olabiliyorlar.Yaşayan dünya hissini o bakımdan iyi vermiş oyun
    + DLC'ler herhalde oyun tarihindeki en kaliteli DLC'lerdir.Citadel DLC'sine artık diyecek bir şey bulamıyorum





    - Altyazılar önceki oyunlara göre çok küçük,alışana kadar okurken gözlerim yoruldu
    - Hack olayını kaldırmasalardı keşke
    - Biraz bug'lı bir oyun,özellikle güç seçenekleri menüsünün kullanılamaması durumu olduğunda sinir bozucu oluyor.Aksiyon ortasında güç kullanamadan kalıyorum öyle olunca.Çıkıp bir daha girmek gerekiyor düzelmesi için
    - Tüm seri boyunca en büyük hayal kırıklığım quarianların yüzünü görememiş olmamız oldu,son ana kadar bekledim bir yerde çıkar diye ama olmadı
    - Krogan takım arkadaşımız olmaması önemli bir eksiydi benim için.Geçici olarak Wrex reyiz geldi DLC'de ama yetmedi valla bana
    - Koşarak kaçarken otomatik siper alıyor bazen,o da sinir bozucu oluyor eğer canım azsa ve başka bir yöne doğru kaçıyorsam
    - Görev menüsü karmaşık,neden ikideki gibi yan ve ana görevleri ayırmamışlar anlamadım
    - Oyunun bazı DLC'leri DLC falan değil resmen hikayeyi kesip paragözlük yapmışlar sonradan satarak (özellikle Javik ve Leviathan DLC'si).Oyunun ilk çıktığı hali anca %50-60'ını oluşturuyor
    - Extended Cut'sız finalleri izledim de o nedir öyle ya O kadar küfür edenler eleştirenler sonuna kadar haklıymış o konuda,iyi ki son halini oynamışım oyunun.Gerçi son hali de çok mükemmel değil oyun sonunun ama hiç değilse bana yetti



    HİKAYE HAKKINDA


    Genophage'i tedavi ettim.Quarian ve gethler arasında barışı sağladım,yapay zekaları da gelişti.Mordin,Legion ve Thane'in ölümü üzdü gerçekten.Oyunun başında Miranda'yı Ashley için reddetmiştim,o yüzden Miranda da öldü.Sonda da ''Destruction'' sonunu seçtim.Diğer sonları da izledim sonra.Bence en uygun sonu seçmişim.Kontrol sonu bence en kötü son,Reaper'lar her türlü bela oluyor zaten.Kontrolü ele geçirsek bile bir süre sonra tekrar onlar kontrolü ele alabilir.Zaten bizi yönlendiren Catalyst'in kendisi Reaper sayılır,onun dediğini yapmak saçma bence ki zaten o sonu seçince arkada çocuğun güldüğü görülüyor.Ayrıca Shepard da kesin olarak ölüyor.Sentez sonu ise biraz daha seçilebilir bir son kontrole kıyasla ama yine de onu da iyi ki seçmemiştim.Galiba Shepard bu sonda da her türlü ölüyor.Organiklerin görünüşü zaten çok itici,robot gibi.Üstelik bu sentezle ileride yapay zekaların organikleri kontrol edebilme ihtimali var ki bu olursa zaten organik yaşam biter.Destruction sonu en iyi son bence çünkü zaten ilk oyundan beri amacımız bu.Reaperların varlığından hiçbir şekilde hayır gelmiyor.Evet Edi ve Gethler yok oluyor,bu kısmı biraz kötü ama diğerlerinden daha amaca uygun bir son ve Hackett zaten kısa bir sürede teknolojinin eski haline gelebileceğini söylüyor.Ayrıca Catalyst organiklerin tekrar yapay zeka yapacağını ve döngünün tekrarlanacağını söylüyor ama bu kesin olacak diye bir şey yok,herkes yaşananlardan ders alıp önlemler alabilir.Zaten Catalyst bu seçeneği seçmemizi de istemiyor.Dikkat ettiyseniz şöyle bir durum var : İlk oyundan beri iyilik mavi,kötülük kırmızı renkle gösteriliyor.Finalde Destruction kırmızı,kontrol mavi renkle temsil edilmiş.Sanki kontrol iyi,destruction kötü seçimmiş gibi.Ama burada bence aslında indoctrination olayını görüyoruz.Catalyst onu seçmememiz için yok edilmeyi kırmızı,kontrolü mavi renkle gösterip beyin yıkayıp yanıltmak istiyor.Yani bu durumda tekrar dediğim gibi Destruction bana kalırsa oyundaki en iyi son,üstelik galiba Shepard'ın ölmediği de tek son



    Hocam hiç yakışmış mı imzanıza yaptığınız
    Ben ilk oyunda Ashley ile ikinci oyunda Miranda ile 3. oyunda araya karışık gitmeye çalıştım.Ashley e seni seviyorum anlamında şeyler söyledi karakterim.Ashley de istiyor gibiydi.Sonra Miranda geldi onunla her şey eskisi gibi gitti.Aşk yaşadılar yani.Ama ben Ashley den de bekledim aynısını olmadı sanki az uzak durdu bana karşı.Her neyse yine de Ashley den umutluydum ve oyunun sonunda Joker ile beraber Normandy den çıkmalarına çıldırdım resmen.Oyun sana resmen sevdiğin kız ırkının yeniden üremesi için Joker ile yatağa girecek beğen ya da beğenme diyor.Burada söylenecek o kadar çok şey var ki Bioware e.Biz onlarla aramız iyi olsun diye neler neler yaptık.Ne wrex ler öldürdük ne alliance access leri verdik Miranda'ya.Bunun için miydi be.Joker'ı öldür seçeneği olsaydı keşke.Ben bu oyunun soruları yanıtlamamasından çok o kadar bizi güzel bir sona inandırıp sonra böyle bir son yaşatmasına üzüldüm.Sanırım hiçbir sonda Miranda'yı göremiyoruz.Nerde bu kız ya.Niye hiç son göstermiyorsun kızla ilgili Bioware.Neyse iyi yönüne bakarsak en azından Ashley gibi Normandy'den çıkıp Joker ile görünmüyor .Ben baya doldum ya kusura bakmayın hocam içimden ne geldiyse yazdım karışık oldu galiba biraz.
  • Hocam ne yaptyn bir sakin


    Normalde sonra gemiden ilk Joker çykyyor sonra karakter kimle ilişkideyse o ilk çıkıyor yani Garrus da çıkabilir hemen kötüye yorma Joker'e de laf yok Joker adamdır. Ayrıca bütün ekip o gemide, Ashley kendine üreyecek başkasını bulur James baya bakıyordu baya ona
    Ashley'den yol yakınken vazgeçin bence kendisi Alliance'da rütbe kasarken biz galaksiyi kurtardık ama yine yaranamadık geliyor niye Cerberus ile çalyıtyn diyor. Adam ölümden döndürmüş, altına gemi vermiş içini doldurmuş bu şartlarda Reapar'lar için bile çalışırım
    Miranda'ya gelirsek oyunun sonunda gözükmüyor Bioware'in en büyük hatasy 1.oyundaki karakterleri 2.oyuna, 2.oyundaki karakterleri de 3.oyuna koymamasyydy. 2.oyunda Liara yok diye Miranda ile gitmi?tim sonra 3.oyunda Miranda'yı aldı elimden tekrar Liara verdi sanki liseli dizisi de aşk üçgeni iteliyor bana. Gerçi Liara gibisi yok evrende o ayrı.



    Oyunun sonları biraz karışık şu konuyu okumaızı tavsiye ederim.
    http://forum.donanimhaber.com/m_84870191/f_//tm.htm

    Edit:Yazılar saçmalamış



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Charles Bartowski -- 19 Ocak 2016; 23:11:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merc With a Mouth

    Hocam ne yaptyn bir sakin


    Normalde sonra gemiden ilk Joker çykyyor sonra karakter kimle ilişkideyse o ilk çıkıyor yani Garrus da çıkabilir hemen kötüye yorma Joker'e de laf yok Joker adamdır. Ayrıca bütün ekip o gemide, Ashley kendine üreyecek başkasını bulur James baya bakıyordu baya ona
    Ashley'den yol yakınken vazgeçin bence kendisi Alliance'da rütbe kasarken biz galaksiyi kurtardık ama yine yaranamadık geliyor niye Cerberus ile çalyıtyn diyor. Adam ölümden döndürmüş, altına gemi vermiş içini doldurmuş bu şartlarda Reapar'lar için bile çalışırım
    Miranda'ya gelirsek oyunun sonunda gözükmüyor Bioware'in en büyük hatasy 1.oyundaki karakterleri 2.oyuna, 2.oyundaki karakterleri de 3.oyuna koymamasyydy. 2.oyunda Liara yok diye Miranda ile gitmi?tim sonra 3.oyunda Miranda'yı aldı elimden tekrar Liara verdi sanki liseli dizisi de aşk üçgeni iteliyor bana. Gerçi Liara gibisi yok evrende o ayrı.



    Oyunun sonları biraz karışık şu konuyu okumaızı tavsiye ederim.
    http://forum.donanimhaber.com/m_84870191/f_//tm.htm

    Edit:Yazılar saçmalamış

    Hocam öyle bir beklentiye girmiştim ki anlatamam ya.


    Garrus ile son konuşmalar.Ondan önce Miranda ile görüntülü konuşma çok umutluydum.Ama aynı dediğin gibiydi ya.O gerçekten hata olmuş.Bu sabah 7 ye doğru oyunu bitirince bir boşlukta hissettim kendimi.Sonra ekşi sözlüğe girdim 12-13 sayfa okudum mass effect 3 adlı konuda.Daha okuyacağım hatta link için teşekkür ederim ona da mutlaka bakacağım ama yani haksızlık bu ya.İndoctrination theory mantıklı gelmeye başladı.Böyle bir sonu kabul edesim gelmiyor.Ayrıca Joker iyiydi eyvallah ta ben oyunun başında Ashley ile konuşurken tekrardan ilişkiye girecektiler belliydi.Ashley kimseyi bulmasın hocam o Shepard a aitSon oyunda Liara sen ve Miranda çok mutlu olursunuz filan dedi.Dedim tamam bunun sonunda bunlar evlenir.Ama sonuç hüsran.İlk defa oynamamın etkisi işte hocam.


    Edit:Benim yazdığım mesaj mı saçmalamış hocam yazdıktan sonra okumadım da



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TeslaSpaceX -- 19 Ocak 2016; 23:26:15 >
  • Benim mesaj saçmalamıştı ı'lar y ş,ç'ler ? olmuştu çoğunu düzelttim de 1-2 tane kalmış yine


    oyunun sonunda bir tatminsizlik var. **Marauder Shields'a kadar oyun 10 numaraydı o duygusallık savaşa gitme hissi Garrus'un hayatta kalırsak barda buluşalım demesi falan harikaydı ama sonunda resmen batırdılar. Oyunun sonu mutsuz da değil sadece belirsiz kime ne oldu Shepard ne oldu(bazı sonlarda yaşıyor) bunlar havada kaldı.

    Barda buluşalım sahnesi buydu



     Mass Effect 3 (2012) [ANA KONU]

    **: Marauder Shields o finalden sonra ortaya çıkmış bir kavram. Crucible'a girmeden önce savaştığımız son karakter(Marauder) ve efsaneye görevi bizi o iğrenç finalden korumak


  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merc With a Mouth

    Benim mesaj saçmalamıştı ı'lar y ş,ç'ler ? olmuştu çoğunu düzelttim de 1-2 tane kalmış yine


    oyunun sonunda bir tatminsizlik var. **Marauder Shields'a kadar oyun 10 numaraydı o duygusallık savaşa gitme hissi Garrus'un hayatta kalırsak barda buluşalım demesi falan harikaydı ama sonunda resmen batırdılar. Oyunun sonu mutsuz da değil sadece belirsiz kime ne oldu Shepard ne oldu(bazı sonlarda yaşıyor) bunlar havada kaldı.

    Barda buluşalım sahnesi buydu



     Mass Effect 3 (2012) [ANA KONU]

    **: Marauder Shields o finalden sonra ortaya çıkmış bir kavram. Crucible'a girmeden önce savaştığımız son karakter(Marauder) ve efsaneye görevi bizi o iğrenç finalden korumak




    Anladım hocam.

    Katılıyorum hocam.O tatminsizlik gerçekten etkiliyor.Forumlarda defalarca söz edilen en azından diğer karakterleri savaşırken görseydik biz ölürken ifadesi çok haklı.Ancak hocam önceki mesajdaki verdiğiniz linkte çok mantıklı bir indoctrination dan bahsediyor bir arkadaş.Ancak yine de emin de olamıyorsun.Hikayede tonla açık bırakmışlar gibi hissediyorum.Mesela yeni oyun andromeda yerine hemen o olayların ardını anlatsa ne güzel olurdu.Yaşayan karakterleri, neler yaptıklarını görsek.Irklar arasında savaş olsa Dünya'yı ele geçirmek için.En azından bir film veya üçleme çekseler bununla alakalı.Daha önceden bahsediliyordu bir animasyon bir de normal film çekilecek diye ama herhalde iptal oldu.

    Bir de şu ölen karakterlerin Normandy'den çıktığını söyleyenler var doğruysa batırmışlar resmen.Normandy nin ne ara bizim seçtiğimiz iki kişiyi alıp bir mass relay e kadar uçtuğu da meçhul.Niye kaçsın ki.Gerçekten bu oyunu böyle öksüz bırakmaları kötü olmuş.

    Şu tabelada Anderson ve Shepard yazmasına şaşırdım nasıl oluyor o iş.Bir DLC ye filan mı dahil hocam.Bir de Marauder Shields hakkında hiçbir bilgim yok biraz uçuk bir fikir gibi geldi

    Edit:Meğer extended cut ta varmış sorduğum anderson ve shepard yazısı.Yeni gördüm ben.Gidip bakıyım kendi oyunumda kimler yazıyor orada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TeslaSpaceX -- 20 Ocak 2016; 2:01:09 >
  • 
Sayfa: önceki 108109110111112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.