Şimdi Ara

MAZDA 3 AYRINTILI TEST VE GÖRÜŞLER (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
1
Favori
11.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag


    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Bizde de Mazda 3 hb var ama yazdıklarının tam tersi bizde mevcut.

    Bir kere koltuklar hiç rahat değil.
    Şanzıman kötü 4 ileri. Çok eski.
    Motor canlı gibi duruyor ancak şanzımandan ötürü heralde son hız düşük ve ara hızlanmalar kötü.
    Gazı çok hassas. Bırak basmayı ayağını gazın üstünden dokundursan araba ileri hareket ediyor. Şehir içinde gerçekten sakat.
    Yakıt tüketimi apayrı bir mevzu. Resmen yakmıyor içiyor benzini mübarek.Bir depo ile 250 km falan gidebiliyoruz.
    Sedanın tipi gerçekten daha oturaklı ve estetik ama hb kasası station wagon gibi biraz uzunlamasına duruyor.
    İç aydınlatma da ufak tefek eksikler var.

    Ama donanım olarak gerçekten başarılı.


    bak arkadasım sana laf anlatılmıcanı cok iyi biliyorum , hep cvp vermicem diyorum ama öyle seyler söylüyosun ki tutamıyorum bu 5.0 lık tüketim yaklasık 100 km üstünde bir mesafe 100 ü geçmeden hızlı tepkimeler yapmazsan bu tüketimi yakalarsın ,ama sen 105 hp lik bir motoru sürekli 5000 devir üstü sert kullanırsan 12,13 lt yide görürsün...

     MAZDA 3 AYRINTILI TEST VE GÖRÜŞLER


     MAZDA 3 AYRINTILI TEST VE GÖRÜŞLER


    Bence 5.0lt değeriniz ilginç ve Anormal olan tüketim. YAni Bu aracı alacak olanlar 100km cc ile bile 5.0lt yakamaz. (aşağı eğimli yol hariç)

    kaç devirde gidildiği felan hikaye, 1.6 atmosferik 4-5 ileri AT her araç gibi
    10lt ş.içi
    7-8lt ş.dışı yakar.

    Bu tüketimler zaten normal kullanımda görülecek tüketimlerdir. LT olarak yukarıları görmek mümkün iken aşağıları görmek çok çok düşük ihtimaldir...

    benm aracım düz otomatik beni ilgilendirmez 100 km yi geçmedikten ve ani tepkiler vermedikten sonra 5.5 lt tüketimi asla geçmiyor, eger kullanma imkanınız varsa deneyin




  • Hangi şehirdesiniz, trafik akıcı bir il mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karabatak58

    Hangi şehirdesiniz, trafik akıcı bir il mi?

    ben istanbuldayım ama bu 5.0 tüketimi tekirdagdan istanbula gelirken yakaladım, istanbul içinde 12 lt gördügümüde biliyorum yogun trafikte:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    quote:

    Orijinalden alıntı: karabatak58

    Hangi şehirdesiniz, trafik akıcı bir il mi?

    ben istanbuldayım ama bu 5.0 tüketimi tekirdagdan istanbula gelirken yakaladım, istanbul içinde 12 lt gördügümüde biliyorum yogun trafikte:)

    İnşallah 12 litreyi gördüğün zamanlar azdır.

    Çünkü ben otomatik le 10 litreyi geçmemenin hesaplarını yapıyorum istanbul şehir içinde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karabatak58

    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    quote:

    Orijinalden alıntı: karabatak58

    Hangi şehirdesiniz, trafik akıcı bir il mi?

    ben istanbuldayım ama bu 5.0 tüketimi tekirdagdan istanbula gelirken yakaladım, istanbul içinde 12 lt gördügümüde biliyorum yogun trafikte:)

    İnşallah 12 litreyi gördüğün zamanlar azdır.

    Çünkü ben otomatik le 10 litreyi geçmemenin hesaplarını yapıyorum istanbul şehir içinde

    8-9 lt leride gördügümü bilirim ama bazen bir trafik olur 20 lt bile yaktırır istanbul sizde biliyorsunuz :)




  • hayırlı olsun güle güle kullanın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eepassat

    hayırlı olsun güle güle kullanın

    Teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karabatak58 -- 11 Haziran 2012; 12:24:31 >
  • Arkadaşlar Mazda'nın indirime dayalı bir kampnayası olur mu? Bilgisi Olan var mı acaba?
  • güncel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msasker

    En sevdiğim Japon markası. Türkiye'de tutulmamasının sebebini hala çözemedim :/

    YILDIZI yok, BMW,VW logosu yok....yoksa ekmek peynir gibi satar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TruckTörMinator

    quote:

    Orijinalden alıntı: msasker

    En sevdiğim Japon markası. Türkiye'de tutulmamasının sebebini hala çözemedim :/

    YILDIZI yok, BMW,VW logosu yok....yoksa ekmek peynir gibi satar

    Zamanında hiç reklamı yapılmadı, tanıtım stratejisi yok gibi, Mazda Türkiyeye pek önem vermiyor, iyi bir distibütör yok ve satış stratejisi de kötü :/
  • eski model Mazdalar daha kibardi, bence...323,626,929,xedos 9.... ve efsane ticarisi E2200
  • Yalitim konusunda problemli oldugunu cok kez duydum.
    Bu bile benim icin alinmama sebebi.
    Kaldiki Toyota Avensis Elegant araç satiyor meredeyse o fiyatlara dolu dolu.
    İkisinin arasina bir arac daha sigar o kadar farklilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    Yalitim konusunda problemli oldugunu cok kez duydum.
    Bu bile benim icin alinmama sebebi.
    Kaldiki Toyota Avensis Elegant araç satiyor meredeyse o fiyatlara dolu dolu.
    İkisinin arasina bir arac daha sigar o kadar farklilar.

    Yazmayayım diyorum ama yanlış bilgilendirmişler sizi.

    Bende 2010 Mazda 3 Impressive var.

    Otomatik.

    Araç 40.000 Km oldu, sıfır almıştım.

    Şirket aracı olarak da 2011 Jetta 1.6 TDI kullanıyorum, DSG. o da 30.000 km yi geçti.

    Yalıtım ile ilgili bir sıkıntısı yok aracın, gürültü bakımından iki araç arasında neredeyse fark hissedilmiyor.

    Ha böyle subjektif bir yaklaşım olur, objektif olabilmesi için rakamlarla konuşayım.

    Bulabildiğim değerleri paylaşayım. Jetta daha kaliteli üretim olan 2009 model. Birimler desibeldir.

    2009 VW Jetta TDI
    Idle: 47.7
    Full Throttle: 72.8
    70-mph cruise: 70.0

    2010 Mazda 3 2.5
    Sound level @ idle (dB) 42.6
    @ Full throttle (dB) 75.8
    @ 70 mph cruise (dB) 69.2


    Şimdi bir araç benzinli bir araç ise dizel, bu sebeple elbette motor sesleri farklı olacaktır ancak 70 mil sürüşdeki gürültü seviyesi karşılaştırılabilir.

    Bu yalıtım konusu artık ülkemizde psikolojik bir etken olmuş. Japon araçlarının yalıtımı kötüdür efsanesinin devam ettiği zannediliyor.

    Üstünüze alınmayın sakın, sanki herkesin kulağında desibel ölçer var, daha biner binmez yada hiç binmeden Japon arabası daha gürültülü deyip çıkıyor işin içinden.

    Ben her iki aracı da 30.000 Km den fazla kullanmış biri olarak söylüyorum, iki araç arasında gürültü farkı hissedilmeyecek kadar az.

    Kaldı ki, aracın durumu da önemlidir sesin tespitinde, kişinin bindiği araç kazalıdır, davlumbazında problem vardır, daha çok ses alır, kapıların ayarı bozulmuştur rüzgar sesi alır, yanlış lastik takmıştır müthiş yol gürültüsü alır.


    Avensis e gelirsek eğer,

    Avensis D segmenti bir araç, Mazda 3 C segmenti, ikisinin karşılaştırılamsı doğru değil. Hadi karşılaştırdık, aksesuar olarak Mazda 3 ile Avensis in hangi modelini kıyaslayacağız?

    Her halükarda Mazda 3 ün Avensisten donanım olarak aşağı kalır yanı yok.

    Donanım listesini aşağıdaki linkten görebilirsiniz.

    http://www.mazda-tr.com/showroom/mazda3/specs/


    Daha önce uzun uzun yazmıştım, kısaca yeniden yazayım.

    Hem Jetta yı hem Mazda 3 ü kullandığım için aradaki farkları gönül rahatlığı ile yazabilirim.

    1- Jetta, Mazda 3 den daha konforlu. Süspansyon sistemi daha yumuşak, bu sebeple darbeleri daha çok emiyor.

    2- Mazda 3' ün sürüş özellikleri Jetta dan daha iyi, gerek yol tutuşu, gerek viraj kabiliyeti, direksyondaki direkt his. Jetta sunduğu konfor jkarşılığında sprtiflikten ödün veriyor, ki normal olarak böyle olması gerekir, modifiye ile uğraşan herkes otomobilindeki yay ve amortisörleri değiştirdiğinde, arabaya kule gergisi taktığında, sürüş özelliklerinin iyileştiğini fakat arabanın daha sert olduğu söyler.

    3- Malzeme kalitesi; Jetta' nın malzeme kalitesinin MAzda 3 ten daha iyi olduğunu söyleyenleri buluşmaya davet ediyorum. İki aracı yanyana koyup bakmalılar. Ben her gün iki arabaya da biniyorum, JEtta' nın tüm üst kokpiti yumuşak malzeme ile kaplı, Mazda 3 ün ise büyük kısmı yumuşak malzeme ile kaplı. ANCAK Mazda' nın kokpiti Jetta dan çok daha geniş bir alana sahip. Dolayısı ile aslında iki arabanın da yumuşak malzeme ile kaplı bölümü alan olarak yakın.

    Jetta' nın kapılarına hiç gelmeyelim, bırakın malzeme kalitesini, işçilik hatalarını, plastikteki çapakları gösteririm size. MAzda 3 ün kapılarında kumaş kaplı alanlar varken, jetta nın kapıları komple sert plastik.

    Ha bu söylediklerim 2011 Jetta TDI için geçerli, bendeki arabanın donanım seviyesi düşüktür, neticede şirket aracı. Diğer donanım seviyelerindeki(highline mesela) malzeme kalitesi, işte kapıların malzemesi farklı mı bilmiyorum?


    Mesajıma cevap yazacak tüm arkadaşlardan ricam, tartışmak değil sohbet amaçlı yazdığımı bilerek hareket etmeleri, çünkü hır gür insanı yoruyor.




  • çok çeşitli araçlar kullandım kullanmayada devam ediyorum. 3 sene evvel sattığım mazda 3 ün direksiyon tepkisini yol tutuşunu vs.. kısaca kullanım keyfini hala hiç bir arabadan alamıyorum. daha sesizini konforlusunu kalitelisini kullandım kullanıyorum ama direksiyona oturup kullanmaya başlayınca sanki araba ile bütünleşme hissini hiç bir araçtan alamadım(aile araçları).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: John Shepard

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB

    ...





    Geniş bilgilendirmeniz için teşekkürler.

    Bir kaç kişi aynı şekilde görüş bildirdiğinde ister istemez bu kanıya dönüşüyor ve yerleşiyor.
    Hatta daha ileri gideyim Mazda 3 için değil, Mazda 6 serisi için bile aynı şeyleri söyleyenler oldu.
    Mazda'ya karşı benim hiç bir ön yargım yok, hatta zaman zaman alternatiflerimin içine alırım ama hiç sahip olmadım.
    Siz kullanıyor ve aynı diyorsanız problem yok.

    Japon araçlarına gelince.
    Ben bu problemin kimileri için problem kimileri için se tercih sebebi olduğunu gördüm.
    Accord 2.4 Executivelere sarmıştım bir ara.
    Aracı beğendim, teste çıktık sahibi olan arkadaşla.
    Aracı devirlendirdiğinde aracın kabinine inanılmaz yoğun bir ses ve uğultu geliyordu, adeta spor araba gibi.
    Normal mi bu dedim, bu Honda normal zaten bunu duymanız lazım dedi arkadaş.
    Sonra anladım ki otomobile bakış açılarımız farklı bu arkadaşlarla bizim.
    Ben aynı gücü versin istiyorum, rafine olsun istiyorum, ama bunları beni rahatsız etmeden sarsmadan,
    zıplatmadan yapmalı.

    Böylelikle bir daha açılmamak üzere Accord sayfasını kapattım.
    Yeni kasası olabilir belki gidip kullanmam gerek ama, ana tema bu.
    Eğer motor güçlü imajını motor homurtusundan anlıyorsak bu bana göre değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnginAKB -- 3 Temmuz 2012; 14:48:44 >




  • bu fiyatlarla zor be hocam, burası Türkiye.. 55.000 e al, 2 sene kullan 35'e satama.. zor dostum zor..
  • Mazda 3 ten anlayan arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim bu araç 52000 e alınırmı hakkı nedir

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mazda-ilk-sahibinden-mazda-3-son-fiyat-346379784/detay

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.