Şimdi Ara

Mazda 3 Dynamic'mi yoksa Opel Astra HB'mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
6.903
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • -Mazda 105 bg olup Opel 115 bg olmasına rağmen mazda daha ataktır ki aynı zamanda daha ağırdır.
    -Mazdanın otomatikten çevirme tiptronik vitesi easytroniğe göre çok daha konforlu ve sarsıntısızdır.
    -Mazda 3 ün şu ana kdr dünya çapında aldığı 55 ödül mevcuttur.
    -Opel burda söylenenlerin aksine adı çıkmış bir markadır ve hiçbirşey tesadüfi değildir memnun olan olur olmayan olur o ayrı.
    -Donanım olarak opel mazdanın full ünden daha da full bir araçtır.
    -Ayrıca bu başlıktada görüldüğü gibi bazı astra sahipleri araçlarından memnunken bazılara şikayetçi fakat buraya hangi mazda sahibi gelirse gelsin size aracını şiddetle tavsiye edecektir.
    Ama birşey daha varki servis olayına gelince insanlar mazdaya tereddütlü yaklaşıyorlar belkide haklılar fakat özellikle istanbulda oturanlar için bu hiç problem değil ama bazı illerde mazda servisi yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahas -- 31 Ekim 2007; 22:59:33 >




  • ben astra diyorum.nedenlerini kısaca özetlersek

    1-daha donanımlı
    2.daha konforlu
    3.malzeme kalitesi çok yüksek
    4.ikinci eli daha iyi
    5.daha sağlam(astra 5 yıldızlı mazda 4 yıldızlı
    6-servis ve yedek parça olarak mazdadan daha avantajlı
  • vav@ arkadaşım karşılaştırma mı istiyorsun... al sana mazda 3 kullanıcısının astra yorumları...istemediğin kadar...

    zamanında büyük gürültü koparmıştı... benimle bu yorumların alakası yok...

    işte linki:::

    http://www.mazda3fanclub.com/forumlar/showthread.php?t=1056&page=3&pp=10




    Bakın ben de Mazda3 aldım ve kullandım, problemleriyle, güzelliğiyle bence sınıfının en güzeli, ama en yüksek teknolojili yahut en kalitelisi değil, çok düzeltilmesi gereken şeyleri var..Gördüklerinmi yazayım;

    1.Boya kalitesi bir kere kötü, bu sınıfta Astra ile karşılaştırırsak, boyası çok çabuk atıyor ve dökülüyor, en küçük çarpmada çatlama yapıyor verniği. Ben arabayı satarken tamponlar çatlak doluydu. Corsa'nın boyası çok daha iyi.
    2.Çok benzin yakıyor, kim ne derse desin bu araba çok benzin yakıyor. Astra kullandım bir hafta yol bilgisayarının gösterdiği gibi 7.3lt yaktı full şehiriçi. Tamam hızlanması Mazda3 kadar iyi değil ama, banane hızlanmasından, şehiriçinde nereye hızlanıyorsun?Gayet güzel bir performansı var, geri kalmıyor yani..
    3.Yol gürültüsü Astra'dan çok fazla, 140 km hızla TEM'de desibelmetre ile ölçüm yaptık, 3db fark var, yani duyulan ses harmoniğinde bu yaklaşık 1 kat gürültü gibi birşey. Zaten belirgin sessizlik belli ediyor kendini.
    4.İçinde kullanılan mesela koltuk kaplaması, ön göğüs kaplaması(dokusu dışında) Astra'nın daha kaliteli, şöyle ki, mesela ön göğüse bir tırnak çiziği atın bakalım Mazda'da ne gibi bir manzarayla karşılaşacaksınız? Hemen çiziliyor, kapı üstlerindeki malzeme de aynı zaten, hemen çiziliyor, eziliyor.
    5.Kapı camı iç yüzeyinde, kapının üstünde kalan ince fitiller deforme olmaya başlamıştı, düzelttirdim, ama olmadı, dandik bir şekilde yapıştırılmış, düzeltemediler. Sıcak sebebiyle oluyormuş, dikkat edin, dalgalı şekilde gidiyor. Koltuk kaplaması çadır bezi gibi, çok terleme yapıyor, Elegance seviyesinde Astra'ya binin bakalım koltuklardaki kaplamayı görün.
    6.Müzik sistemi Astra'da kesinlikle daha iyi, CD30 CD-MP3(benim Corsa'da da var) çok daha iyi ses veriyor ve özellikle 6 hoparlör olması zaten kafadan üstünlük veriyor. Radyo alım kalitesi zaten çok daha iyi.
    7.Tam boy stepne olması bence önemli.
    8.Astra'da gaz sistemi, fren sistemi, hepsi kablosuz, yani radyo sistemiyle çalışıyor, kabinde kablo delikleri yok ve bu kabin sesini çok düşürüyor, cruise kontrol gibi sistemleri taktırmak çocuk oyuncağı ve fiyatı da 130YTL.
    9.Astra'daki merkezi kilit sistemi çok daha kaliteli, hız bağlı olarak kapatılıp açılıyor, dışarıdan camlar kapatılabiliyor, camlar renkli ve daha kalın, sesi etkileyen faktörlerden biri de bu.
    10.Üzerinde standart gelen lastikler Conti Sport Contact, bizim Bridgestone'lar gibi kazma lastik değil.
    11.EPS direksiyon sistemini kullanmanızı öneririm, Corsa'da da var, hidrolikten sonra insanı çok sevindiriyor.
    12.Astra'da standart ve opsiyon kullanılan ABS ve ESP sistemleri yeni nesil ABS ESP Plus sistemleri, Mazda'dakiler eski nesil. Frenlerden gelen sesler de yok, asbestsiz fren sisteminde bu seslerin gelmesi doğal diyorlar serviste, e peki astra'da da asbestsiz fren sistemi var, o niye ötmüyor?
    13. Ben içi tamamen sökülmüş, ön göğsü indirilmiş Astra ve Mazda'yı gördüm. Mazda'nın ön güğüsten, direksiyon altından, teypten sürekli gelen tıkırtıların hepsini tespit ettim ve de çözdüm, hemen heryerini patchlemek zorunda kaldık, 2 tam gün sürdü. Astra'da gördüğüm ise adamlar bütün bağlantı noktalarını zaten yumuşatmışlar, patchlemişler, ha o da ses yapıyor mu? Yapıyor ama Mazda'nın 2.ayında yaptığı kadar değil.
    14.Mazda'nın ve Astra'nın tavan, yan sütunlar ve bagaj kaplamalarını inceleyin, bakın, ben başka birşey demiyorum. Sunroof'un ön tarafında cam kenarında sarkma vardı benimkinde mesela, içeriye çift taraflı bant koydum da düzelttim örneğin.
    15.Mazda'nın tampon birleşimleri problemli galerideki arabalarda bile ayarsızlıklar vardı. Sebep geçmeli kancaların toleranslarının çok olması bence, çünkü serviste bile doğrusdüzgün takıncaya kadar bagaj içi kaplamaları falan söküyorlar.. Durduğu yerde sarkıyor tampon, sıcak soğuk yiyince salıyor kendini. Gördüğüm hiçbir Astra'da bu tip bir ayarsızlık görmedim.
    16. Mazda'nın süspansiyonları kesinlikle problemli, gürültülü dediğimiz Astra süspansiyonu bile konforlu kalıyor onun yanında, ben çok uğraştım, kaldırım yolları olan Ataşehir'de oturuyordum o sebeple çok üzdü beni bu konuda, zaten ön takımlar tamamen değişmiş, bilginize, umarım çözülmüştür.
    17.Küçümsediğimiz yağmur sensörü, otomatik far açma, fasılası ayarlanabilir silecek, kromatik ayna(kromatik olmasa da güzel bir ayna), gibi özellikler bence önemli, madem para edicek şeyler değil, neden koymuyorlar 39 milyarlık arabaya? Xenon istersem neden orjinal olmayan bir uygulamaya maruz kalıyorum, adam 1500YTL'ye otomatik yönlendirmeli, silecekli xenon paketi satıyor.
    18.40 milyarlık arabanın kaput kapağında hidrolik olmaz mı?
    19.40 milyarlık arabanın çamurluklarında davlumbaz gibi titrememesi ve tıngırdamaması için kaplama yüzey olmaz mı?
    20.40 milyarlık arabanın egsozu neden delik gibi ses çıkarır? (Zaten bunu da değiştirdiler)
    21.40 milyarlık arabanın paspasları neden orjinal değildir ve ayak altında sabitlemesi yoktur?
    22.40 milyarlık arabadan bir sağlık ve trafik çantası çıkmaz mı?


    Tabii ki Mazda3 Astra'dan çok daha sexi, güzel bir makine, ama bu tip şeylere ben takılan bir adamım, çok ince mi alıyorum olayları bilmem ama benim görüşlerim her ikisini de kullanmış, birine de uzun süre sahip olmuş birinin düşünceleri.

    Bugün alıcak olsam zaten 39 milyar vermem de, gider spor paketli Astra Njoy alırdım, yahut dizel versiyonunu.. Açık seçik yazıyorum buna da kimsenin kızmaya hakkı yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 1 Kasım 2007; 1:50:16 >




  • opel astra hb deki 1.6 ecotec motorla ilgili bir yazı

    1.6 ECOTEC: Kam-fazı sürücülerin ihtiyaçlarını karşılamaktadır

    85 kW/115 hp gücündeki yeni 1.6 ECOTEC motor, 77 kW/105 hp güce sahip 1.6-litre motorla karşılaştırıldığında geliştirilmiş bir esneklik ve yumuşaklık sunmaktadır (yüzde 10 daha fazla verimle birlikte yaklaşık yüzde üç daha az tüketim). Geliştirilmiş tork eğrisi özellikle sürüş sırasında dikkati çekmekte olup 155 Nm’lik üst düzeyine çıkmakta ve geniş bir devir (rpm) aralığında korunmaktadır. Bu, düşük devirlerde bile güçlü bir itme kuvvetine dönüşmektedir. Bu motorla, Astra GTC sıfırdan 100 km/saat hıza 11.6 saniyede çıkmakta ve 193 km/saat maksimum hıza ulaşmaktadır.

    Güç-ağırlık oranı 0.99 kg/hp olan yeni 114 kilogramlık dört-silindirli ve dört-valflı motorun avantajları, temel olarak “Kam-Fazı” teknolojisine dayanmaktadır. Bu, sürüş durumuna göre ayarlanan emme ve egzoz kam milleri vasıtasıyla sürekli değişken valf zamanlamasını içermektedir. Her iki kam mili de, zamanlamayı kontrol eden pervane-tipi hidrolik ayarlayıcılara sahip gerçek zamanlı motor yönetim sistemiyle hatasız ve birbirinden bağımsız olarak kontrol edilmektedir. Bu; emme ve egzoz valflarının ve dolayısıyla da motor özelliklerinin, sürücünün gaz pedalı ve vites değişikliği yoluyla “tanımladığı” her güç ve performans ihtiyacına daha iyi ve anında yanıt verilmesini sağlamaktadır.

    Opel tarafından 2003 yılında 1.6 litrelik motor hacmine kadar tüm benzinli motorlarda sunulan ve basit olmakla birlikte son derece etkin özelliklere sahip olan TWINPORT konsepti, 115 hp gücündeki 1.6-litrelik motorla daha da geliştirilmiştir. Bu motorun silindir başlığı, tamamen 1.6 TWINPORT gibi, her silindir için iki ayrı emme girişine sahiptir. Şu ana kadar dengeli ve tutarlı yanmayı sağlamak için manifold kanatçıkları gerekirken, 1.6 ECOTEC yeni, iki-aşamalı ve değişken uzunluklu plastik emme borusunda bu kanatçıklar olmadan çalışmaktadır. Bu, kam-fazıyla birleşim halinde optimize edilmiş emme girişi sayesinde gerçekleşmektedir. Kısılmış gaz alışverişi yakıt verimliliğini iyileştirmekte olup 115 hp gücündeki GTC ile beş-kapılı Astra, beş-ileri Easytronic şanzıman ile 100 kilometrede sadece 6.3 litrelik ortalama süper kurşunsuz benzin tüketimini sağlamaktadır.

    Azaltılmış emisyon için bir ön koşul olan yüksek oranlarda egzoz gazı sirkülasyonu TWINPORT motorlarının tipik özelliğidir. Kısmi yükleme sırasındaki silindir yükünün dörtte birinden fazlası daha önce yanmış yakıttan gelmektedir. Ek dış hat yerine, daha da verimli olan iç hava dolaşımı sistemi kullanılmaktadır. Bu, sıcak ve yanabilir egzoz gazlarının doğrudan doğruya silindir başlıkları içerisinde dolaşımını sağlamaktadır.

    Opel, bu motor sınıfında ilk kez, 1.6 ECOTEC motorda lazerle şekillendirilmiş silindir gömlekleri kullanmaktadır. Özel bir üretim aşaması sırasında son derece iyi tanımlanmış kanallar oluşturulmuş olup bu kanallar bir mikro basınçlı yanma odası gibi davranmaktadır. Bu, piston sürtünmesinin en aza indirilmesini sağlayarak aşınma ile yakıt ve yağ tüketimi açısından olumlu bir etkide bulunmaktadır. Bu son teknoloji ürünü motorun teknolojik özellikleri arasında adresleme-kontrollü termostat ile entegre katalitik konvertöre sahip yeni ve alçak-çekilmiş egzoz manifoldu da bulunmaktadır.




  • gorele2000 sağol. Bahsettiğin yazıdaki Opel Astra ve Mazda 3 karşılaştırması çok faydalı oldu. "Vay canına" dedirtiyor insana, zaten gürültü kopartacak kadar bir yazıymış. Mazda forumunda da fazla itiraz eden de yok gözüküyor. Demekki böyle şeyleri sahiplerine veya bir bilene sormak lazımmış. Tekrar teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: VAV

    gorele2000 sağol. Bahsettiğin yazıdaki Opel Astra ve Mazda 3 karşılaştırması çok faydalı oldu. "Vay canına" dedirtiyor insana, zaten gürültü kopartacak kadar bir yazıymış. Mazda forumunda da fazla itiraz eden de yok gözüküyor. Demekki böyle şeyleri sahiplerine veya bir bilene sormak lazımmış. Tekrar teşekkürler.

    hocam opel astra hb bazı insanların vw golfden bile daha kaliteli bulduğu bir makinadır.vw nin son yıllarda iç mekan kalitesi düşmeye başladı ama astra hb daha güzel.birde opel astra sorunlu filan derler al sana arkadaş mazda3 ün sorunlarını yazmış.yani şu sorun olayı herkese göre değişir genel sorunlara bakmak lazım.benim bildiğim opel astranın bir elin parmağı kadar genel sorunu var.mesela direksiyondaki kumandalar ile ilgili bir elektronik sorun vardı ama yeni modellerde o sorunda çözüldü diyorlar.zaten 2007 alacaksın.o yüzden 2007 lerin sorunlarının birçoğu çözülmüş bir makina olduğunu düşünüyorum.birde yani model arabalarda sorunlar çok olabiliyor.oturmuş olgunlaşmış arabalarda sorunlar yıllar geçtikçe çözülüp yeni modeller daha sorunsuz oluyor.astra hb o yüzdende bence avantajlı.yeni kasa yok makyajlı kasa yok kasa değişecek olaylarına kanmayın.oturmuş sorunları çözülmüş araba alın.
    sonuçta opel astra hb çok oturaklı ve kaliteli bir araba.mazda3 e göre daha doğru seçenek




  • arkadaşım gir şikayet var sitesine otomobil kısmını aç iki marka hakkındaki şikayetleri bul şikayetleri oku bu da size bir kesit olur sanırım
  • Madem eski defterler açılacak o zaman ben de eski yazdığımı buraya ekleyeyim .

    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    http://www.mazda3fanclub.com/forumlar/showthread.php?t=1056&page=3&pp=10

    .......


    Bazı hususlarına ne yazık ki katılamayacağım, bir Astra H sahibi olarak. İlk önce, mazda3 ü astrayı almadan önce sadece showroomlarda incelediğim için çok derinlemesine bir analizini yapmama mümkün değil , performans , sessizlik, dayanıklılık vs konusunda bir deneyimim yok ancak aracın içine oturduğunuzda neredeyse bütün japon arabalarında olan şeyi hissediyorsunuz sanki hep birşeyler eksik kalmış gibi geliyor bana ve plastik aksamının,diğer materyalinin kalitesini beğenmemiştim.
    Geçelim astraya tıkırtı ne yazık ki astrada var ilk 1 -2 ayımı servislerde kapılardan, ön panelden ve torpidodan gelen tıkırtı ve gıcırtıları halletmekle geçirdim şu anda güneş siperliğim açıkken ses yapıyor ama bundan artık yakınmaya hakkım yok aracın 1.7 senede 65.000ne ulaştı.

    quote:


    3. Yol gürültüsü Astra'dan çok fazla, 140 km hızla TEM'de desibelmetre ile ölçüm yaptık, 3db fark var, yani

    duyulan ses harmoniğinde bu yaklaşık 1 kat gürültü gibi birşey. Zaten belirgin sessizlik belli ediyor kendini.


    Araç gerçekten hızlanınca diğer araçlar kadar gürültülü olmuyor özellikle 130 km/h civarında birçok arabadan sessiz olduğunu söyleyebilirim hatta çoklu arabalar kullandığım için ilk başlarda birde bakıyordum hızım 150 160ları bulmuş, ancak aracın rölantideki motor gürültüsü oldukça kaba hatta bazı sessiz dizellerle karıştırılabilir diyorum. Ve ses konusunda en kötüsü, bütün astraların ortak kusuru, hız artıkça kapı fitillerinden içeri ıslık sesi gelmesi hiç hoş değil.
    quote:


    5. Kapı camı iç yüzeyinde, kapının üstünde kalan ince fitiller deforme olmaya başlamıştı, düzelttirdim, ama
    olmadı, dandik bir şekilde yapıştırılmış, düzeltemediler. Sıcak sebebiyle oluyormuş, dikkat edin, dalgalı
    şekilde gidiyor. Koltuk kaplaması çadır bezi gibi, çok terleme yapıyor, Elegance seviyesinde Astra'ya binin
    bakalım koltuklardaki kaplamayı görün.


    Bu konuda da hemen astraya bir eleştirim var koltuk kumaşların çok çabuk tüylenme oluyor ve kumaşın yapısı nedeniyle herhalde bir adli tıp uzmanı başından itibaren kimin arabaya bindiğini kolaycana saptayabilir,çünkü bütün elbise ve mantoların kıllarını üstne topluyor . Koltukları tımarlamaktan canım çıkıyor özellikle kışın.

    quote:


    4. İçinde kullanılan mesela koltuk kaplaması, ön göğüs kaplaması(dokusu dışında) Astra'nın daha kaliteli,
    şöyle ki, mesela ön göğüse bir tırnak çiziği atın bakalım Mazda'da ne gibi bir manzarayla karşılaşacaksınız?
    Hemen çiziliyor, kapı üstlerindeki malzeme de aynı zaten, hemen çiziliyor, eziliyor.

    Japon arabalarının malzemeleri hakkındaki fikrimi zaten yazmıştım, ancak astrada da değinmeden geçemeyeceğim bir zaaf mevcut , aracın camları şu ana kadar kullandığım araçlar içinde en yumuşak olanı, sırf benzincilerde adamların silmesiyle bile camlarda felaket çizikler oluşmuş durumda ve her uzun yola gidişimi ertesinde ön cama bakınca ağlayasım geliyor. Bu hızla giderse ön camı değiştirmem gerekecek ( fikri bile korkutucu fiyatını duymak istemem).
    Bir de elimdeki cep telefonunu araca binince yere mi atmam gerekiyor çok mu zordu 2 -3 taene düzgün eşya cebi tasarlamak

    quote:


    7. Tam boy stepne olması bence önemli.

    Tamamen katılıyorum acaip önemli , hele öyle lastik tamir seti zırvalığı bizim ülkemizin yakınından bile geçmemeli, lastikler bizde inmiyor yırtılıyor dağ başında aracımı takoza alıp gidip köy lastikçilerinde sürünmek istemem ancak opel ne diye doğru düzgün bir kriko seti koymaz ve bijon kapağını sökücü anahtarı arabalardan çalar anlamak mümkün değil.


    quote:


    9. Astra'daki merkezi kilit sistemi çok daha kaliteli, hız bağlı olarak kapatılıp açılıyor, dışarıdan camlar
    kapatılabiliyor, camlar renkli ve daha kalın, sesi etkileyen faktörlerden biri de bu.

    Kilit kalitesini mevzu biraz karışık , ama opel kardeş araç hareket edince kendinden kilitleme özelliğini ne diye benim aracımdan çalıyorsun?? Ya peki uzaktan kumandamın gecenin bir yarısında pili biterse arabayı nasıl kilitleyeceğim sadece soför kapısını kitleyip gitmek güvenli midir?. Ya bagaj kapağının ayrı şekilde kilitlenmemesine ne demeli ,bizim şehirde hırsızlığa davetiye resmen
    çıkarmak

    quote:


    10. Üzerinde standart gelen lastikler Conti Sport Contact, bizim Bridgestone'lar gibi kazma lastik değil.

    Bridgestonelar sert ve sesli olabilir ancak performansı çok yüksektir. Benim aracımın orjinal lastiği premium contact idi. ilk başta iyidiler ancak continentalin en büyük sorunu yumuşak olup hemen aşınmaları . Ancak bu araçtan çok lastik üreticisini ilgilendiriyor .

    quote:


    11. EPS direksiyon sistemini kullanmanızı öneririm, Corsa'da da var, hidrolikten sonra insanı çok sevindiriyor.

    Astranın direksiyonu park sırasında daha yumuşak olsaydı çok iyi olurdu kesinlikle.ben çeviriyorum ama anne pek astranın direksiyonu sevemedi.

    quote:


    12. Astra'da standart ve opsiyon kullanılan ABS ve ESP sistemleri yeni nesil ABS ESP Plus sistemleri,
    Mazda'dakiler eski nesil. Frenlerden gelen sesler de yok, asbestsiz fren sisteminde bu seslerin gelmesi doğal
    diyorlar serviste, peki astra'da da asbestsiz fren sistemi var, o niye ötmüyor?

    Bu nokta çok önemli: Hala daha birçoklarının öve öve bitiremediği dünya kadar para ödediği arabalarda ESP olmaması ve halkımızında koyun gidip bunları alması çok kötü, çünkü firmalara 3 kuruşluk menfaat için insanların hayatını riske etmeye devam ediyorlar. Birde reklamlarında güvenlikten, en iyi korumayı kendilerinin sağladığndan dem vuruyorlar. Palavra. En önemli özelliği çal sonra ..traş...
    Ancak astra alanların da büyük hatası IDS plusu 2 milyar için almamaları. Lütfen bu özelliği alın ya da bu aracı almayın çünkü bu özellik olmadan bir anlamı kalmıyor gidip megane alabilirsiniz .En başta arka frenler kampana kalıyor ki bu artık bu segmentte ayıp birşey.İlk başlarda bende ne işe yarar diye önemsememiş sırf ESP yi alabilmek için bu opsiyonu almış olsam da sonraları fark ettim ki bu sistemle bambaşka bir araç almış oluyorsunuz hatta birçok daha üst seviyedeki araca tur bindiriyorsunuz. Bununda dezavantajı yedek parça fiyatı . Bııırrrrr duymak bile gece uykularını kaçırmaya yeter . karabasan.

    quote:


    17. Küçümsediğimiz yağmur sensörü, otomatik far açma, fasılası ayarlanabilir silecek, kromatik ayna
    (kromatik olmasa da güzel bir ayna), gibi özellikler bence önemli, madem para edicek şeyler değil, neden
    koymuyorlar 39 milyarlık arabaya? Xenon istersem neden orjinal olmayan bir uygulamaya maruz kalıyorum,
    adam 1500YTL'ye otomatik yönlendirmeli, silecekli xenon paketi satıyor.


    Xenon demek ayıp olur bixenon far sistemi: bu farlarla yolculuk eden birinin bir daha başka bir far içeren araç alabileceğini zannetmiyorum.
    Eksi yönü hemen geliyor tam 4 kez farlarım değişti, hala daha sorunu opel giderebilmiş değil farların içinde buğu ye ıslaklık oluşuyor ve çok kötü leke bırakıyor. Xenonun ışık tayfında da kirlilik çok kötü ışık kaybına sebep oluyor. Opelin mutlaka çözüm bulması gerek. Garanti dolunca ne olacak .Tak çıkardan dolayı ön tamponum dejenere oldu ilk baştaki kusursuz işçilikten eser kalmadı, peugeotların tamponlarına benzediler. Bir diğer konu sis farlarının tasarım hatası eğer farlar açıkken camına soğuk su sıçrarsa ki bunun kışın olmaması nasılk olacak farların camları içeriden çatlıyor. Yani buna daçözüm getiremezlerse sis farları astrada sadece süs olarak durmaya mahkum.

    quote:


    21. 40 milyarlık arabanın paspasları neden orjinal değildir ve ayak altında sabitlemesi yoktur? ( ASTRADA VAR.AMA MEGANE PRİVALAGE DE DAHİ YOK. AYRINTI)
    22. 40 milyarlık arabadan bir sağlık ve trafik çantası çıkmaz mı?

    Adam arabanın en önemli özelliğini çalmış paspasla mı uğraşacak, paspas vermeyen trafik seti hiç vermez mantıken. Sizler almaya devam ettikçe bu böyle devam eder gider.



    Bu 2006 senesinde aracım daha nisbeten yeni iken olan düşüncelerim bir de bu tarihten sonra olup bitenler var ki bunları alt alta yazdığımda kimsenin şikayetvar.com ile uğraşmasına gerek kalmaz.
    klima kompresörünün habire ses yapması servislerinn arızayı bir türlü bulamamsı ve klima komprosörünü değiştirdikten sonra sesin devam etmesi sonrasında boruları köpükle kaplayıp bana geri vermeleri,
    değiştirilen klimanın kompresörünün garanti dolduktan sonra dağılması, dünyanın parasını ödemem
    Marş motorunun arızalanması,bir gece yolda kalmam, dünyanın parası
    Soğutma termostatının bozulması habire buradan aracın su kaybetmesi,
    Bunun giderilmesinden sonra devri daim pompasının delinmesi, bagajda bidon servisleri gezmem dünyanın parası
    Akünün bir aniden iflas etmesi üzerindeki yeşil göstergesine rağmen ,gene yolda kalmam, akü bedeli
    Fan termiğinin arızalanması sonra fan motorunun yanması, yeni fan motoruna dünyanın parasını ödemem
    Motor beynin arızalanması sökülüp restlenmesi zorunda kalınması, özele servise bile tonla para ödemem
    Süpap iticilerimin arızalanması, arabanın motorunun traktör motoruna dönüşmesi, tüm motor bloğunun iticilerinin değiştirilmesi gene dünyanın parası
    Direksiyonun yeniden sökülüp yağlanması gerekmesi, direksiyonu bir tek servislerin söküp takabilmesi yüzünden servise ellettirmem neticesinde direksiyonun yamuk takılması yenide yeniden sefil servislerinde sürünmem
    Direksiyon göbeğindeki plastik kaplamanın soyulması , opelin bunu utanmadan kullanıcı hatasına sokması,dünyanın parasını talep etmesi
    Farların yeniden buğulanması, ve iç yüzeyinden kirlenerek far ışığı gücümün yarıya düşmesi,
    Sis farlarımın ısrarla yağmurlu havada çatlayıp kırılmaları ve 6 -7 sene far yapmak için sökülen ön tamponun tutamak yerlerinin kırılması serivisin bu kullanıcı hatası diyerek ben den para karşılığını onarıyormuş gibi yaptığı tamponun eskisinden daha kötü durumda aşağılara sarkması,
    Elektrikli ayna motorunun ısrarla bozulmaya devam etmesi artık kamyonla para vermekten vazgeçip elimle ayarlamaya başlamış olmam,
    Aldığım günden buyana kadar süre gelen müzmin sola çekme probleminin amortisör sistemindeki hatalı geometriden yani fabrika hatasından kaynaklandığını bulup 2. senenin sonunda 10 tane serviste dolaşıp tüm direksiyon ayarlarımın bozulmasından sonra bir ünlü rot balans ustası tarafından bulunması garanti maranti dinlemeden ona tamir ettirmem,garantini iptal olması
    Arka bilyasının sebepsiz yere su koyuvermesi aks bilyasının ABS sensörüyle bağlantılı bir parça olduğu acı bir şekilde öğrenmem, gene dünyanın parası,
    Benzin yoğunlaşma kabının arızalanması, habire takır takır ses yapması, dünyanın parasını ödemeyi kabul etmeyip artık inceldiği yerden kopsun demem,
    Böylece aracımı alırken VW golf ile arasındaki 7 milyara yakın fiyat farkını opelin bana taksit taksit ve sinirimi bozarak geri çıkarması (Yukarıda Astra Golf'ü geçip birinciliğe oynuyor gibi bir ifade yüzünden yazıyorum)

    Bu kadar deneyim yeter mi size artık? o kadar uzun bir listeye sahibim ki ne bir seferde hatırlayabiliyorum , ne bir çırpıda yazmaya tahammülüm var.

    Ayrıca yeni 2007 model 5.ooo kmdeki bir astranın neden satılmak istendiğini bana kimsenin inandırıcı biçimde açıklayabileceğini de zannetmiyorum.Easytronic şanzımanın vites aralıklarını ayarlayan ve en sık arıza çıkaran 1. parçasının fiyatı 1.7oo lira , vites değişimi için gerekli debriyaj balatasını ayıran eletrikli motor keza o civarda, işte toplamda 3-3.5oo ytl gibi bir tamir masraf tehlikesi olan bir şanzımanlı aracı kim niye 5.000 km de satıyor? Hep acil ihtiyaçtan hep daha üst model bir araç almak için!!

    Bir sözüm de size sn. VAV Otomobil değerlendirme demek x aracın donanımlarını y aracının donanımlarıyla karşılaştırmak değildir öyle birşey istiyorsanız açın arabam.com veya benzeri siteleri mazda 3 ile opel astrayı yanyana getirip kendiniz bakın, buraya yazdıklarımız bizim kendi tecrübelerimiz, kimse durduk yerde birşey yazmıyor. Otomobiliniz bilmem ne dağının ıssız başında bir gece yarısı durup bir daha çalışmamaya karar verdiğinde severim ben o aracın far sensörünü de mp3 çaları da.




  • Sayın gorele2000 ve Umit arkadaşın yazdıklarından sonra içimden ne Opel Astra HB ne de Mazda 3 Dynamic almak gelmedi arkadaşlar. :)

    Dünya üzerinde tanınmış ve saygın bir imajı olan bu otomobiller bu kadar sorunlu olabilir mi diye düşünmeden edemiyorum. Hele ki Umit arkadaşın otomobilinin 2006 model olmasına rağmen bu kadar süre içinde bu kadar arıza çıkarması gazetelere haber olacak ve hayret edilecek cinsten. Eğer yorumlarda aşırıya kaçılmıyor ise, ben iki otomobil hakkında yazılanlardan sonra ikisinden de kesinlikle uzak durmak gerektiğini düşünüyorum.

    Aslında forumlarda bazı insanlar bazı marka ve modelleri öyle eleştiriyorki insan en iyisi başka birşeye bakayım diyor. Ama o başka birşeyi incelerken yine birisi çok ilginç yorumlar yapıp yine sizi soğutuyor. Sonuçta "elde var sıfır" diyorsunuz.

    Umit arkadaşım VW Golf yerine Opel Astra aldım demiş. Ama VW Golf'e de bakarsanız ondan da şikayetçi olan insanlar var. Hemde öyle şikayetler ki, hem maddi hemde manevi olarak ciddi külfet olan sorunlar. Yine, Peugeot 307 ve Citroen'e de bakarsanız onlarda çok farklı değil, hatta daha da acımasız eleştiriler alıyorlar.

    Forumlarda yazılanlar ne kadar objektif tartışılır. Açıkçası daha fazla sayıda bu marka ve modelleri kullanan arkadaşın foruma yazı yazması gerekir. Belki, birkaç kişinin değilde, birçok kişinin yorumlarından sonuca varmak daha sağlıklı olur. Açıkçası, kimse kusura bakmasın ama, forumda yazılan bu kadar uç yorumları inceleyince kimin doğru kimin yanlış yorum yaptığını da hesaba katmak gerekiyor. Ben hiç bir marka veya modelin yazılanlar kadar çok kötü veya çok iyi olduğunu düşünmüyorum veya ihtimal vermiyorum. Dünya üzerinde saygın bir imajı olan hiç bir marka ve model burada yapılan yorumlar kadar genel anlamda kronik sorun ve problemleri olan bir otomobil veya bu kadar "çürük" veya "dandik" bir ürün olamaz.

    Kusura bakmayın, yapılan yorumların bazıları bana hiç inandırıcı gelmedi.




  • Yalnız burada dikkat edilecek birşey var.Opel hakkındaki şikayetler belirli bir kullanıcı kitlesinin ortak şikayetleri fakat topicte mevcut olan mazda ile ilgili şikayet sadece bir kişiye ait bir yorum geneline bakarsanız bunun doğru olmadığını görürsünüz.Bende bir mazda 3 sahibiyim,aracımı alırken galeri sahibi bana belki çok iddaalı bir sözdü ama;servise bakım dışında uğramazsınız demişti;zaman geçtikçe gördüm ki gerçekten söylediği doğru.Ben aracımı aldığımdan beri birgün pişmanlık duymadım.Arkadaş öyle bir yorum yapmış ki sanki astrayla murat 131 karşılaştırıyor.Kaput hidroliğinin olmamasını bile eleştirmiş,bu bir insanın bir aracı almamasında ne kadar etkilidir.İşin en doğrusu genel kullanıcı kitlesinin fikrini almak aslında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahas -- 2 Kasım 2007; 22:57:33 >
  • hiç düşünmeden astra...
  • ümitin astra 2005 model, ben de 6 tane astra var, biri benzinli 5 i dizel..
    tahas@ mazda3 ile astra arasındaki satış adedini kıyaslayınca şikayet ler daha iyi anlaşılır.. sanırım 10 kat daha fazla astra satılıyor
  • walla hocam forumlarda yazılanlardan çok ben gerçek alemde sağda solda kullananlara soruyorum.karar veriken forumdaki yazılar kararımı yüzde 10 etkiler.dergiler ve internetteki sektörel yayınlar yüzde 20 etkiler.tanımadığım insanlarla karşılıklı görüşmek yüzde 40 etkiler.kendi tecrübelerim ve çok yakınen tanıdığım ve güvendiğim insanların kendi arabaları hakkında söyledikler yüzde 80 etkiler.
    forumlarda çok fazla fanatik insan var.çoğuda kullanmadan yorum yapıyorlar.hatta çoğu öyle çoluk çocuk esnafındanki uydurup yazıyorlar.kendi yazdıkları ile millet ortalığı kaldırınca sevinen tipler bunlar.birde akıllı uslu olup nazik ve kibar yazılar ile insanların aklını çelip 1-2 araba satmayı ve sattırmayı maharet sanan satıcılar ve aşırı fanatikler var.o yüzden vereceğiniz kararda forum yazılarına çok fazla güvenmeyin.koyun postunda kurtlar çok var forumlarda
    ben araba ararken 2-3 galeriye girdiğimde bir baktım satış temsilcisi pc başında foruma yazı yetiştirmeye çalışıyordu.bende foruma yazdığımdan bakayım bir nicki ne diye ama hemen ekranı kapattı.böyle adamlar var forumda.aman ara gazına gelmeyin adamlarda haklı satış yok iş yok güç yok.millet çatır çatır satarken amcam sinek avlıyor.o da foruma başka başka nicklerde girip başka markalara çamur atıp kendi markasını göklere çıkarıyor.gaza getirmeye çalışıyor yani.
    forumlarda çoğunluğun ne dediği önemli elbette.birkaç kişi iyi veya kötü diyorsa kulak arkası yapın.hatta benim gibi o adamların yazılarını hiç okumayın bile.
    opel astra hb cidden acaip satan bir araba.kendi sınıfında satış lideri.golfden bile fazla.ve benimde tanıdığım arkadaşlar var.kızlarda var erkeklerde var astra hb kullanan.hiçbirinden ciddi sorun yaşayan duymadım.sadece onların yaşadıklarına ve başlarından geçen olaylara göre arabada çıkan sorunlar var.adam arabayı o kadar kötü kullanıyorki sağından solundan ses geliyor sonra arabaya çamur atıyor.şimdi düşündümde ama yinede bu adamlar bile biliyormusunuz araba kötü demiyor gerçek hayatta.ben kötü kullandım ondan sorun çıktı diyor.forumda kötüleyenlerin çoğu arabaya çamur atıp haksız yere milletin gözünde düşürmeye çalışanlardır.o tip aşırı kaçık eleştirileri kaale almayın

    opel astra hb de mazda 3 de vasatın çok üstünde arabalar.ama opel astra hb in mazda 3 e nazaran bir sürü avantajı var.servis imkanları yedek parça fiyatları donanım olarak kesinlikle opel astra hb alınır.hemde etrafta o kadar çok astra varki sorunları ve onların çözümü konusunda oto tamircileri profesör oldular artık mazda 3 opel astra kadar bilinen bir araba değil.

    ben kendime alacak olsam hiç düşünmez opel astra hb alırım.hele 2007 model temiz bir araba bulucamda düşünücem haa kaparım derhal




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    AFL iDS filan önemli değil ısrar ediyorum , donanım eksikliğine , iç kalitesinde daha zayıflığına rağmen Mazda, hele de bir bayan için. Birini alıp 200.000 km kullanmak var diğerini yazmayayım.


    hll olsunn opelin var ama açık açık soyluyorsn kske hrkes snn gıbı olsa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: anshered


    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    AFL iDS filan önemli değil ısrar ediyorum , donanım eksikliğine , iç kalitesinde daha zayıflığına rağmen Mazda, hele de bir bayan için. Birini alıp 200.000 km kullanmak var diğerini yazmayayım.


    hll olsunn opelin var ama açık açık soyluyorsn kske hrkes snn gıbı olsa

    walla arkadaşın yazdıklarına ben pek inanamadım.sende çok acele etme bence




  • opeli pek sevmem ama donanim ve konfor olarak astra daha önde ..
  • Bugün bayan arkadaşımla iki arabayı da inceledik. Elbette kendime almıyorum, onun beğenmesi önemli, ben sadece duyduklarımı öğrendiklerimi aktararak yardımcı olmaya çalıştım.

    Önce Mazda 3 Dynamic'i inceledik ve kullandık. Sonra da Opel Astra Hatchback'i inceledik ve kullandık. Arkadaşım Mazda 3'den sonra Opel Astra Hatchback'e binince Astra çok daha hoşuna gitti. Gerçekten ben de Astra'yı daha çok beğendim. Astra Hatchback daha tok, daha konforlu, yolda daha sessiz ve rahat bir otomobil. Mazda 3'de fena otomobil değil, ancak servislerinin durumu, yedek parça bulunurluğu ve fiyatları olumsuz bir durumdu. Arkadaşımın ailesi Aydın'da ve kendisi yazın 3-4 ayını ailesinin yanında geçirdiğinden Aydın'da Mazda servisi olmaması kararını çok fazlaca etkiledi. Zaten Opel Astra Hatchback'e binip kullandıktan sonra onu daha fazla sevdi. Opel Astra'yı yakın bir opel servise götürerek check-up yaptırdık ve bize herhangi bir sorunu olmadığını söylediler. Elimize check-up sonuçlarını gösteren güzel bir döküman da verdiler. Bizde daha sonra kaporamızı verip işi bağladık. Önümüzdeki hafta gereken resmi işlemleri yapıp arkadaşımıza bu otomobili alıyoruz.

    Açıkçası, ne Mazda 3, ne de Opel Astra benim yakınen bildiğim arabalar değildi. Otomotiv sektörüne ilgim dolayısıyla araştırmak ve yeni bir şeyler öğrenmek hoşuma gitti. Ancak, bizzat etrafımdaki insanlara sorarak öğrendiklerimle, bu iki otomobilin forumda bazı arkadaşların yazdığı gibi, ciddi sorunları olmayan ve kullananların çok memnun kaldığı otomobiller olduğunu öğrenmem de süpriz oldu desem yalan olmaz. Sanıyorum, forumda yorum yapan arkadaşlar tesadüfen mutlu bir çoğunluğun içinde kalan mutsuz azınlığı temsil ediyorlar. Otomobil ve elektronik eşya biraz şans işi ve bu ürünleri nasıl kullandığımız çok daha önemli bir faktör. Yanlış kullanım, bakımsızlık veya biraz da şanssızlık faktörü eklenince sorun yaşamak kaçınılmaz oluyor. Belki mutsuz azınlığın mutsuz olma sebepleri bunların biri veya birkaçı olabilir. Bu riskler her marka ve model otomobilde var. Bilinçli ve özenli kullandıkça bu tip teknolojik ürünlerin daha az sorun çıkaracağını düşünüyorum.

    Elbette, yorumlarını esirgemeyen arkadaşların yazılarını da çok dikkatlice okudum ve bu arkadaşların fikirlerine çok önem verdim. Umit arkadaşın yazılarını da o kadar dikkatlice okudum ki, yazısında "En başta arka frenler kampana kalıyor ki bu artık bu segmentte ayıp birşey." demesi çok fazla ilgimi çekti ve bu yoruma çok şaşırdım. Çünkü, Opel Astra Cosmo'nun arka frenlerinin disk olduğunu biliyorum. Demekki Umit arkadaşın arabası bizim düşündüğümüzden farklı bir marka veya model olmalı ki, bu şekilde bir ifade kullanmış. Sanıyorum, Umit arkadaşın arabası "1.4 motor Essentia modeli" olmalı, çünkü Opel Astra'nın diğer modellerinde arka frenler disk'miş.

    Neyse, sonuçta işi bağlayıp verdiğimiz karardan mutlu olmuş bir şekilde arkadaşımla geri döndük. Umarım aldığımız bu karardan ötürü pişman olmayız.

    Belki şimdi artık arkadaşımı neler bekliyor konusunda tartışmalarımıza devam edebiliriz. Böylelikle, belki ben ve bu forumu takip eden diğer insanlar yeni bir şeyler öğreniriz.

    Herkese yardımları ve ilgileri için çok teşekkür ederim.




  • Mazdadan şaşmayacan
  • Öncelikle hayırlı olsun...

    benim sorunum olmadı mı? hemen anlatalım.

    ön sis farı çatladı.... garantiden değişti...far markası opele ait değil zaten...
    klima soğutmadı:: servis bir conta gevşemiş dedi, kötü yol olabilir dedi... sıkıştırldı, bir daha da olmadı...
    marş motorundan sorunum olmadı, ama soğuk havalarda DİZELLERDE 2. ve 3. marş isteyen oluyormuş. istanbulda olmadı 2-3 kezi saymassak... ama ilk çalıştırmada sanki marş süresi uzun gibiydi ve sesliydi... opel, tüm dizel marş motorlarını 2005-2006 garantibitmiş olsa da değiştirme kampanyası yaptı... değişti... şimdi marş süresi daha kısa.. 0.5-1 sn arası...

    bu saydıklarım sorun değil bence, hepsi de bu kadar...

    diğer 5 astradan da sayalım... bİRnin daha marş motoru değişti... birininde cim modülü değişti ( kullanırken sorun yaratmıyordu ama gösterge ışık parlaklığı ayaarı artmıştı)


    hepsi bu...


    ++++++++++++
    5 yıl önceki kasa ama hala en moderni
    5 yıl önceki kasa ama hala tüm modelelr içinde avrupanın en çok satanı
    harika iç mekan, fren, toklu ve güven hissi.








    quote:

    Orjinalden alıntı: anshered


    quote:

    Orjinalden alıntı: Umit

    AFL iDS filan önemli değil ısrar ediyorum , donanım eksikliğine , iç kalitesinde daha zayıflığına rağmen Mazda, hele de bir bayan için. Birini alıp 200.000 km kullanmak var diğerini yazmayayım.


    hll olsunn opelin var ama açık açık soyluyorsn kske hrkes snn gıbı olsa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 3 Kasım 2007; 17:34:57 >




  • VAV hocam.hayırlısı olsun.
    kazasız belasız ve cezasız güle güle kullanın.
    çok doğru bir tercih yaptınız
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.