Şimdi Ara

Mazda 3 Euroncap

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.802
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • şimdi euroncaptan baktım da 2006 model mazda3 4 yıldız almış ama daa önceki yıllarda m3 ün testi yapılmamış acaba 2005 2004 modeller de 4 yıldız mı yoksa daha mı kötü? eğer bir bilginiz varsa bu konu hakkında yardımcı olursanız sevinirm..ama 2006 kasası aynı kasa sadece ilk çıktığı yılda yapılmamış da 2006 da test yapılmış acaba aynı kasa olmasına rağmen 2005 2004 modellerinin daha güvensiz olduğunu söyleyebilir miyiz?



  • Mazda 3 sınıfının en güvenli arabasıdır.En fazla güvenlik donanımına sahip araçtır.Fren mesafesi 37m olup bmw m3 ile aynıdır.Kazanın testi olmaz.Testlere benzer kafadan çarpışmaya hiç rsatladınız mı gerçek hayatta?1000 lerce ihtimalden test edilmiş sadece tek ihtimalle araç puanlaması bence çok yersizdir.Kaldı ki testler 54km/s ile yapılıyor.Bunlar muhtemel bir kazada oluşacak çarpışma hızlarına göre çok düşük.Daha yüksek hızlardaki karoser davranışlarını bilemeyiz.Tüm mazad 3 ler dayanıklılık olarak aynıdır.Makyajlı olanda daha güçlü bir ses yalıtımı mevcuttur.
  • Burundan çarpışma testlerinden araç iyi skor almıştır. Youtube'ta videoları bulunmakta ordan bakabilrisiniz. 4 yıldız genel skordur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SKYSOL!D -- 15 Temmuz 2007; 12:53:25 >
  • tamam arkadaşlar sağolun gerçekten çok yardımcı oldunuz içim rahatladı valla yoksa babamlar bana güvenli diye megane alacaklardı bunu öğrenmem çok iyi oldu tekrardan sağolun..
  • çok anlamam ama meganın mazda3 e bildiğim kadarıyla tek üstünlüğü parça bulma kolaylığı olabilir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hlkkln

    çok anlamam ama meganın mazda3 e bildiğim kadarıyla tek üstünlüğü parça bulma kolaylığı olabilir


    tamam çok saol abi orası öledir ztn sonuçta renault türkiye pazarında güçlü bi marka..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hlkkln

    çok anlamam ama meganın mazda3 e bildiğim kadarıyla tek üstünlüğü parça bulma kolaylığı olabilir



    Ticaretini yapmıyor da binmek için alıyorsan konfor istiyorsan güvenlik istiyorsan, performans istiyorsan, şekil istiyorsan, mazda3.ten şaşma dostum renoda neymiş...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Mazda 2
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Erou N capa güvenme. Adamlar Renonun alayına 5 yıldız veriyorlar. ne yani Reno mazdadan çok mu sağlam
  • tamam arkadaşlar çok sağolun mazda3 kesin gibi artık..
  • 4 yıldız fena değil ama ncap i küçümsemenizi anlamıyorum. Ayrıca önden çarpışma hızı 68 km/h olması lazım. O test mankenlerinin üzerinde darbe sensörleri var, vücudun çeşitli bölgelerine ne kadar darbe almış, hava yastığı ve emniyet kemeri görevini yapmış mı, yaşam kafesi korunmuş mu, gibi çeşitli kriterler var. Ayrıca direksiyon ve pedallar öne fırlamış mı vs vs.
    Şimdi chevrolet aveo mu kalos mu ne 1.5 yıldız almıştı. Mesela opel astra 5 yıldız almış. Bu yıldızlar havadan gelmiyor. Videosunu izlerseniz chevrolet in A sütunu kırılmış ve böylece sürücü kabinine darbe aksetmiş. Astra nın kabin sağlam. Bu iki araba arasında ciddi bir fark var, gözle görülüyor zaten testte.
    Ncap te gıcık olduğum şey takla testi olmaması. Bence o da çok önemli bişey



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicotinell -- 20 Temmuz 2007; 0:22:42 >
  • önce çok güveniyordum ama Güvenim sarsıldı n cap testine
  • meganmı yürüyen gaz tenekesi mazda3 ün tırnağı olamazlar MAZDA al kafan rahat olsun
  • yasar34 kardeş neredesin sen ya. Ben Renocuların Pegeutcuların topiğinde yüzlerce kişi ile tek başıma savaşıyorum. Bana silah arkadaşı olun. yalnız olmadığımı bilim. Teşekkürler
  • Eğer Müsade Ederseniz Bir Mazda 3 Hayranı Olarak Daha Önce Kulüp Sayfamızda Yazdığım Bir Yazıyı Sizlerle Paylaşmak İstedim. Bu arada dünyada sadece güvenlik üzerine test yapan tek firma euroncap değildir. amerikanın nhtsa (national highway traffic safety administration: amerikan ulusal karayolları trafik emniyeti idaresi), japonya`nın japanncap, ingilterenin thatcham gibi kuruluşlarıda vardır. ama sağolsun bizim milletimiz ncap deyince euronacap`i anlıyor sadece;

    euro ncap ve benzerlerinin verdiği güvenlik derece yıldızları ülkemiz insanlarının yanlış anladığı kavramlardan biridir. bu testler 64 kilometre ve altındaki süratlerde gerçekleştirilmektedir. önden çarpma testindeki 64 km/s hız toplam çarpma hızıdır. yani 0 (sıfır) km/s hızdaki engele 64 km/s hızla çarpan bir araç veya 32'şer km/s süratle çarpışan iki araç olarak olaya bakmak lazımdır. ancak yurdum insanı bu 64 km/saat hızı 64+64 olarak algılamaktadır. böylece "altımdaki araç nasıl olsa 5 yıldızlı, çok güvenilir, taş gibi maaşallah" diyerek gaza basmakta ve ölümlü kazalara davetiye çıkaracak şekilde araç kullanmaktadır. olayın bir başka yönü ise bu tarz testler kaza yapmayı engellemekten çok kaza anında oluşan zararları en aza indirgemeye çalışmaktadır. bu yüzden artık bütün araçlarda bir sürü pasif güvenlik önlemi olan airbag`ler standart olmasına rağmen özellikle küçük araçlarda ABS standart donanımlarda yer almamaktadır. halbuki testlerde kaza önleyici sistemlere daha fazla önem verilseydi araçların standart donanımları aktif güvenlik ekipmanlarıyla dolu olurdu.

    100 km/saat hızla giden 5 yıldızlı Renault Clo III ile 80 km/saat hızla giden 5 yıldızlı Fiat Grande Punto kafa kafaya çarpışırşa toplam 180km/saat hızla çarpışma gerçekleşmiş olur. Yani euroncap`in testlerinde kullandığı (64km/saat) hızın tam olarak 2,8 katı ile kaza meydana gelmiş olur. bu durumda emniyet kemeride bağlı değilse 120-130 km/saat hızla açılan hava yastığınıda düşünürsek fizikteki eylemsizlik kuralı gereği clio sürücüsü yaklaşık 300km/saatlik hızla duvara çarpma şiddetine maruz kalır. euroncap`ten alınan yıldızlarda maalesef sadece havada uçuşur.

    bence önemli olan trafik kurallarına uyulmalı, hatalı sollama yapılmamalı, yüksek süratleden kaçınılmalı ve emniyet kemerimizi bağlamayı ihmal etmemeliyiz. bütün güvenlik önlemleri bir yere kadardır. hiç bir önlem fizik kanunlarının önüne geçemez. ne ABS aracı belli bir noktadan sonra durdurabilir ne ESP savrulmayı önleyebilir ne de yıldızlar bizi koruyabilir. Allah kimsenin başına kaza bela vermesin!!!

    ne hikmetse -merkezi Fransa`da olduğu için midir nedir bilemeyeceğim artık- tüm Fransız arabaları 5 yıldız alırken (Renault, Citroen, Peugeot) BMW 5 serisi de mazda 3 gibi 4 yıldızda kalmıştır.
    bkz:http://www.euroncap.com/tests/bmw_5_series_2004/208.aspx

    bu durumda da BMW nin değil kendisinin güvenilirliğini sorgulamak daha rasyonel geliyor bana. (tabiki bu benim subjektif görüşlerimdir) 2003 yılında yaptıkları açıklama şu şekildeydi:

    "avrupa komisyonu`nun daha önce yapılmasını istediği testlerin parasını ödemeyince şirketlerinin zor duruma düştüğünü belirttiler. euro ncap yönetim kurulu başkanı Max MOSLEY avrupa komisyonunun şirkete 209 bin euro borcu olduğunu söyledi. Mosley komisyona "bu parayı ödemezseniz şirketimiz kapanacaktır." (Kaynak : 2003 yılı Auto Show dergisi ve basın) diyerek şirkete sadece 35 bin euro ödendiğini sözlerine ekledi. bu durumda insana sormazlar mı dünyanın en büyük otomotiv firmalarına yıldızlar dağıtırken madem 209.000 euro alamazsanız kapatacaksınız bu firmayı 100-150.000 euro`luk araçları nasıl test ediyorsunuz? acaba -özellikle Fransa-`dan sponsor desteğimi buldunuz?




  • 2006 4 yıldız ise eskiler daha iyi değildir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: aykers

    şimdi euroncaptan baktım da 2006 model mazda3 4 yıldız almış ama daa önceki yıllarda m3 ün testi yapılmamış acaba 2005 2004 modeller de 4 yıldız mı yoksa daha mı kötü? eğer bir bilginiz varsa bu konu hakkında yardımcı olursanız sevinirm..ama 2006 kasası aynı kasa sadece ilk çıktığı yılda yapılmamış da 2006 da test yapılmış acaba aynı kasa olmasına rağmen 2005 2004 modellerinin daha güvensiz olduğunu söyleyebilir miyiz?
  • bu testleri küçümsemeyin arkadaşlar 3 yıldız dört yıldız alan firmalar milyonlarca dolar harcayıp arabalarını iyileştirip tekrar teste sokuyorlar ayrıca bir araba bmw oldugu için 5 yıldız almak zorunda degil 5 serisinin eksikleri anlatılmış kazada ne olacagı belli olmaz ama testler otomobillerin gelişmesi açısından önemlidir
  • ncap e diyolar ya eski mercedes lere bmw lere falan eksik yıldız vermiş. Napsın adamlar, bak size bir video, o yerlere göklere sığdıramadığınız mercedesin A sütunu koyveriyor kendini. Adam mercedes bu diye 5 yıldız mı versin

    http://youtube.com/watch?v=Vp2N0gce0-k
  • arkadaslar mazda bu testten 4 yıldız almıştır, mazda3 kullanıcısı olarak bu sonuç benide üzmüştür. Ne yazıkki 40 milyar verdiğim aracın 5 yıldız almasını beklerdim...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.