Şimdi Ara

mazda 3 mü honda civic mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
0
Favori
26.962
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Madem ciddi bir iki Mazda alıcısı var bende bu boş vaktimde uzun bir yazı yazayım sizlere..

    Yukarıda bazı arkadaşlarda düşüncelerime tercüman olmuşlar.

    Mazda o yıllarda donanım olarak çok öndeydi yani aslında tutupta sizin bahsettiğiniz kasa Civic ile kıyaslanmaz.Yıl 2010 bugün bile 2003 model Mazda 3 dynamic donanımı çoğu C sınıfı araçta yok.

    Elektrik Kontrollü Sunroof

    Sürücü ve Yolcu Hava Yastığı

    Yan Hava Yastıkları

    Yan Hava Perdeleri
    (Toplam 8)

    ABS Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi

    EBD Elektronik Fren Basıncı Dağıtım Sistemi

    MBA Mekanik Fren Destek Sistemi

    TCS Çekiş Kontrol Sistemi

    DSC Dinamik Stabilite Kontrol Sistemi

    Tam Otomatik Klima

    Radyo / 6'lı CD Çalar

    Ön Sis Farları

    +

    -Düşük fren mesafesi
    -Üstün yol tutuşu
    -Mercekli ön farlar(önemli bir detay)
    -Sedefli kırmızısı başka markada yok yada ben bilmiyorum.
    -Jantları güzel.
    -İç tasarımı güzel
    -Dış tasarımı güzel


    Eee geriye ne kaldı?Motor...

    Civic'in motoru daha iyi mesela..

    Ama Mazda 3'ün de yukarıda da bahsettiğim gibi vites aralıkları çok iyi ayarlanmış durumda öyleki ibre tam 220 nin üstüne geliyor(km ibresinin en sonu) ve motor devir kesiciye giriyor(5. vites)tabiki bunu düz yolda yapabiliyor anlamında söylemiyorum vites aralıklarının başarısı anlamında söylüyorum bazı 1.6 araçlarda ibre 220 ye geliyor devir hala 5000 de filan,ulan arabanın cılkı çıkmış daha 300 mü yapacak(tabi bunuda uzun yolda ekonomi için yapıyorlar o başka konu)Yani demek istediğim Mazda 3 motoru hariç tamamen performans ve sürücü odaklı tasarlanmış bir araç,vites geçişleri ve aralıkları,göstergeleri,oturuş pozisyonu,direksiyonu,gazın tepkisi,süspansiyonalrın sertliği bunların hepsi maksimum hissiyat için tasarlanmış.

    Mesela Corolla,Civic gibi araçlarda(ve yeni nesil pek çok araçta) gaz elektroniktir ve milisaniyelik te olsa gaza bastığınızda devrin yükselmesi biraz zaman alır(kısa bir zamanda olsa bu gecikmeyi hissedebilirsiniz) fakat 2003 kasa Mazda 3 te gaz telli..bu eski bir sistem olarak görülebilir ama diğerine göre oldukça keyifli.Gaza dokunduğunuz an motor devri yükseliyor ve araç kendini öne atıyor tepkisi anlık yani.Aracı daha fazla hissedebiliyorsunuz böylelikle,yeni Mazda 3 te bunu kaldırdılar mesela elektronik yaptılar gaz kelebeğini.


    Ama tekrar söylüyorum Mazda 3 konfor aracı değil.

    Süspansiyonları çok sert,zaten aile araçlarında daha sertini görmedim bilmiyorum (hatta alçaltma kiti/spor yay takınca araç biraz yumuşuyor o derece),direksiyonu sert(Vw grubuna göre),koltuk sarıyor yani öyle uzanayım yatayım sağa sola döneyim derseniz rahatsız ediyor.(Ha ama "ben sürücü koltuğuyum" diyor) Arkası dar.


    Bakım fiyatları diğer araçlardan pahalı değil pek çoğuna göre ucuz hatta,1 yıl kadar önce başka bir konuda bir arkadaş şöyle pahalı böyle pahalı ben 650(öyle hatırlıyorum) lira verdim vs diyip duruyordu.Bende o kadar olamayacağını bakımı nerde yaptırdığını sordum(Çünkü bende bakımı yeni yaptırmıştım bir sürü kalem vardı ve 350 gibi bir rakam tutmuştu) akşam eve gelince fotoğrafını çekip faturayı koyacağım dedi bende sen koy ardındanda ben koyarım karşılaştırırız belki seni kazıklamışlardır vs dedim aslında iyi niyetlede yaklaştım ama eleman kayboldu gitti bir daha da yazmadı konuya.Yani herkes bir yerinden uyduruyor kısacası.

    Bu konuyada mesaj yazan obt ye sorun Hyundai servislerinin bile bakımı ne kadara yaptıklarını.

    Vw nin fiyatlarını biliyoruz zaten.

    Honda'nın aşşağı kalır yanı yok.


    İkinci el konusunda bir fikrim yok ama tabiki bir Honda bir Vw gibi olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Madem ciddi bir iki Mazda alıcısı var bende bu boş vaktimde uzun bir yazı yazayım sizlere..

    Yukarıda bazı arkadaşlarda düşüncelerime tercüman olmuşlar.

    Mazda o yıllarda donanım olarak çok öndeydi yani aslında tutupta sizin bahsettiğiniz kasa Civic ile kıyaslanmaz.Yıl 2010 bugün bile 2003 model Mazda 3 dynamic donanımı çoğu C sınıfı araçta yok.

    Elektrik Kontrollü Sunroof

    Sürücü ve Yolcu Hava Yastığı

    Yan Hava Yastıkları

    Yan Hava Perdeleri
    (Toplam 8)

    ABS Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi

    EBD Elektronik Fren Basıncı Dağıtım Sistemi

    MBA Mekanik Fren Destek Sistemi

    TCS Çekiş Kontrol Sistemi

    DSC Dinamik Stabilite Kontrol Sistemi

    Tam Otomatik Klima

    Radyo / 6'lı CD Çalar

    Ön Sis Farları

    +

    -Düşük fren mesafesi
    -Üstün yol tutuşu
    -Mercekli ön farlar(önemli bir detay)
    -Sedefli kırmızısı başka markada yok yada ben bilmiyorum.
    -Jantları güzel.
    -İç tasarımı güzel
    -Dış tasarımı güzel


    Eee geriye ne kaldı?Motor...

    Civic'in motoru daha iyi mesela..

    Ama Mazda 3'ün de yukarıda da bahsettiğim gibi vites aralıkları çok iyi ayarlanmış durumda öyleki ibre tam 220 nin üstüne geliyor(km ibresinin en sonu) ve motor devir kesiciye giriyor(5. vites)tabiki bunu düz yolda yapabiliyor anlamında söylemiyorum vites aralıklarının başarısı anlamında söylüyorum bazı 1.6 araçlarda ibre 220 ye geliyor devir hala 5000 de filan,ulan arabanın cılkı çıkmış daha 300 mü yapacak(tabi bunuda uzun yolda ekonomi için yapıyorlar o başka konu)Yani demek istediğim Mazda 3 motoru hariç tamamen performans ve sürücü odaklı tasarlanmış bir araç,vites geçişleri ve aralıkları,göstergeleri,oturuş pozisyonu,direksiyonu,gazın tepkisi,süspansiyonalrın sertliği bunların hepsi maksimum hissiyat için tasarlanmış.

    Mesela Corolla,Civic gibi araçlarda(ve yeni nesil pek çok araçta) gaz elektroniktir ve milisaniyelik te olsa gaza bastığınızda devrin yükselmesi biraz zaman alır(kısa bir zamanda olsa bu gecikmeyi hissedebilirsiniz) fakat 2003 kasa Mazda 3 te gaz telli..bu eski bir sistem olarak görülebilir ama diğerine göre oldukça keyifli.Gaza dokunduğunuz an motor devri yükseliyor ve araç kendini öne atıyor tepkisi anlık yani.Aracı daha fazla hissedebiliyorsunuz böylelikle,yeni Mazda 3 te bunu kaldırdılar mesela elektronik yaptılar gaz kelebeğini.


    Ama tekrar söylüyorum Mazda 3 konfor aracı değil.

    Süspansiyonları çok sert,zaten aile araçlarında daha sertini görmedim bilmiyorum (hatta alçaltma kiti/spor yay takınca araç biraz yumuşuyor o derece),direksiyonu sert(Vw grubuna göre),koltuk sarıyor yani öyle uzanayım yatayım sağa sola döneyim derseniz rahatsız ediyor.(Ha ama "ben sürücü koltuğuyum" diyor) Arkası dar.


    Bakım fiyatları diğer araçlardan pahalı değil pek çoğuna göre ucuz hatta,1 yıl kadar önce başka bir konuda bir arkadaş şöyle pahalı böyle pahalı ben 650(öyle hatırlıyorum) lira verdim vs diyip duruyordu.Bende o kadar olamayacağını bakımı nerde yaptırdığını sordum(Çünkü bende bakımı yeni yaptırmıştım bir sürü kalem vardı ve 350 gibi bir rakam tutmuştu) akşam eve gelince fotoğrafını çekip faturayı koyacağım dedi bende sen koy ardındanda ben koyarım karşılaştırırız belki seni kazıklamışlardır vs dedim aslında iyi niyetlede yaklaştım ama eleman kayboldu gitti bir daha da yazmadı konuya.Yani herkes bir yerinden uyduruyor kısacası.

    Bu konuyada mesaj yazan obt ye sorun Hyundai servislerinin bile bakımı ne kadara yaptıklarını.

    Vw nin fiyatlarını biliyoruz zaten.

    Honda'nın aşşağı kalır yanı yok.


    İkinci el konusunda bir fikrim yok ama tabiki bir Honda bir Vw gibi olmaz.






    hocam bütün bu yazdıklarından sonra ben aldıgım araca uzun süreli binecegim için 2.el beni çok fazla ilgilendirmiyor, güvenlik donanım iyi, iç-dış tasarım iyi, motorda yarışlara girmiyecegim için beni tatmin edecek derecede iyi, sadece süspansiyon kalıyor onda da en son bi ford ranger pick-up kullandıgım için çokta koymaz hatta lancer kadar da olabilecegini tahmin etmiyorum lancer ı lastikle falan kurtararamamıştım, buna bi lastik takarım çokta rahatsız edici olacagını zannetmiyorum, yine söylüyorum çok temiz bi e46 kasa bmw bulmadıktan sonra alacagım araç bu olacak :)




  • arkadaşlar mazda 3 comfort,dynamic,impressive,sport comfort,sport dynamic,touring olarak modelleniyor bunlardan en çok tutulan modeli hangisidir,en iyiden başlayarak ve aralarındaki farklarıda yazabilirmisiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    arkadaşlar mazda 3 comfort,dynamic,impressive,sport comfort,sport dynamic,touring olarak modelleniyor bunlardan en çok tutulan modeli hangisidir,en iyiden başlayarak ve aralarındaki farklarıda yazabilirmisiniz.


    hocam comfort ve dynamic bi önceki kasanın (bildigim kadarıyla 2008'e kadar olan) donanım sınıfları. dynamic full olanı, comfort düz olan modeli.
    sport olayı hatchback demek oluyo
    impressive yeni kasalarındaki donanım sınıfı ve bildigim kadarıyla full olanı.
    touring ise emin olmamakla beraber yeni kasalarının hatchback modellerine deniyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan6735


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Madem ciddi bir iki Mazda alıcısı var bende bu boş vaktimde uzun bir yazı yazayım sizlere..

    Yukarıda bazı arkadaşlarda düşüncelerime tercüman olmuşlar.

    Mazda o yıllarda donanım olarak çok öndeydi yani aslında tutupta sizin bahsettiğiniz kasa Civic ile kıyaslanmaz.Yıl 2010 bugün bile 2003 model Mazda 3 dynamic donanımı çoğu C sınıfı araçta yok.

    Elektrik Kontrollü Sunroof

    Sürücü ve Yolcu Hava Yastığı

    Yan Hava Yastıkları

    Yan Hava Perdeleri
    (Toplam 8)

    ABS Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi

    EBD Elektronik Fren Basıncı Dağıtım Sistemi

    MBA Mekanik Fren Destek Sistemi

    TCS Çekiş Kontrol Sistemi

    DSC Dinamik Stabilite Kontrol Sistemi

    Tam Otomatik Klima

    Radyo / 6'lı CD Çalar

    Ön Sis Farları

    +

    -Düşük fren mesafesi
    -Üstün yol tutuşu
    -Mercekli ön farlar(önemli bir detay)
    -Sedefli kırmızısı başka markada yok yada ben bilmiyorum.
    -Jantları güzel.
    -İç tasarımı güzel
    -Dış tasarımı güzel


    Eee geriye ne kaldı?Motor...

    Civic'in motoru daha iyi mesela..

    Ama Mazda 3'ün de yukarıda da bahsettiğim gibi vites aralıkları çok iyi ayarlanmış durumda öyleki ibre tam 220 nin üstüne geliyor(km ibresinin en sonu) ve motor devir kesiciye giriyor(5. vites)tabiki bunu düz yolda yapabiliyor anlamında söylemiyorum vites aralıklarının başarısı anlamında söylüyorum bazı 1.6 araçlarda ibre 220 ye geliyor devir hala 5000 de filan,ulan arabanın cılkı çıkmış daha 300 mü yapacak(tabi bunuda uzun yolda ekonomi için yapıyorlar o başka konu)Yani demek istediğim Mazda 3 motoru hariç tamamen performans ve sürücü odaklı tasarlanmış bir araç,vites geçişleri ve aralıkları,göstergeleri,oturuş pozisyonu,direksiyonu,gazın tepkisi,süspansiyonalrın sertliği bunların hepsi maksimum hissiyat için tasarlanmış.

    Mesela Corolla,Civic gibi araçlarda(ve yeni nesil pek çok araçta) gaz elektroniktir ve milisaniyelik te olsa gaza bastığınızda devrin yükselmesi biraz zaman alır(kısa bir zamanda olsa bu gecikmeyi hissedebilirsiniz) fakat 2003 kasa Mazda 3 te gaz telli..bu eski bir sistem olarak görülebilir ama diğerine göre oldukça keyifli.Gaza dokunduğunuz an motor devri yükseliyor ve araç kendini öne atıyor tepkisi anlık yani.Aracı daha fazla hissedebiliyorsunuz böylelikle,yeni Mazda 3 te bunu kaldırdılar mesela elektronik yaptılar gaz kelebeğini.


    Ama tekrar söylüyorum Mazda 3 konfor aracı değil.

    Süspansiyonları çok sert,zaten aile araçlarında daha sertini görmedim bilmiyorum (hatta alçaltma kiti/spor yay takınca araç biraz yumuşuyor o derece),direksiyonu sert(Vw grubuna göre),koltuk sarıyor yani öyle uzanayım yatayım sağa sola döneyim derseniz rahatsız ediyor.(Ha ama "ben sürücü koltuğuyum" diyor) Arkası dar.


    Bakım fiyatları diğer araçlardan pahalı değil pek çoğuna göre ucuz hatta,1 yıl kadar önce başka bir konuda bir arkadaş şöyle pahalı böyle pahalı ben 650(öyle hatırlıyorum) lira verdim vs diyip duruyordu.Bende o kadar olamayacağını bakımı nerde yaptırdığını sordum(Çünkü bende bakımı yeni yaptırmıştım bir sürü kalem vardı ve 350 gibi bir rakam tutmuştu) akşam eve gelince fotoğrafını çekip faturayı koyacağım dedi bende sen koy ardındanda ben koyarım karşılaştırırız belki seni kazıklamışlardır vs dedim aslında iyi niyetlede yaklaştım ama eleman kayboldu gitti bir daha da yazmadı konuya.Yani herkes bir yerinden uyduruyor kısacası.

    Bu konuyada mesaj yazan obt ye sorun Hyundai servislerinin bile bakımı ne kadara yaptıklarını.

    Vw nin fiyatlarını biliyoruz zaten.

    Honda'nın aşşağı kalır yanı yok.


    İkinci el konusunda bir fikrim yok ama tabiki bir Honda bir Vw gibi olmaz.






    hocam bütün bu yazdıklarından sonra ben aldıgım araca uzun süreli binecegim için 2.el beni çok fazla ilgilendirmiyor, güvenlik donanım iyi, iç-dış tasarım iyi, motorda yarışlara girmiyecegim için beni tatmin edecek derecede iyi, sadece süspansiyon kalıyor onda da en son bi ford ranger pick-up kullandıgım için çokta koymaz hatta lancer kadar da olabilecegini tahmin etmiyorum lancer ı lastikle falan kurtararamamıştım, buna bi lastik takarım çokta rahatsız edici olacagını zannetmiyorum, yine söylüyorum çok temiz bi e46 kasa bmw bulmadıktan sonra alacagım araç bu olacak :)

    Rahatsız edici bir yanı yok zaten

    Hani güzel bir arabaya bindiğinizde ulan kütür kütür araba be dersiniz ya..Mazda 3 te o süspansiyonla etli kemikli bir araba olduğunu hissettiriyor hepsi bu..Ben C sınıfı araçlarda pek konfor farkı görmüyorum yani hepsi aynıdır 3 aşşağı 5 yukarı...

    Fakat dediğiniz gibi yumuşak bir lastikle fısır fısır olur namussuzun arabası








  • honda akar mazda bakarrrrr
  • quote:

    Orijinalden alıntı: budak_1903







    ilginizi çekebilir.


    hocam ilanlardan ilk ikisi otomatik, sonuncusu zaten favorilerim arasında hatta ilanda yazdıkları dogruysa yakın bi zamanda favorilerimden garajıma taşınabilir :)




  • aklın yolu bir. bu arada mazda3 değerlenmiş gibi. 1 yıl önce dynamiz donannım temiz ve az km de 24000tl civarına bulunabiliyordu.
  • Mazda 3'lerin eski kasalarında (2009 öncesi kasalar) iki donanım türü vardı: Dynamic ve Comfort.
    Dynamic full; sunroof, 5liCD, elektronik klima vs. bir çok şey var.
    Comfort nispeten boş.

    İkinci elde Mazda'nın değer kaybetmesi, ikinci el alıcısı açısından fırsattır. Düşük fiyata alır düşük fiyata satarsın, birşey değişmez.
  • 2006 model mazda 3 hb otomatik ve 2005 model alti eurocivic kullandim.mazda daha rahat ve konforlu bir suruse sahip.ama hizlanmasi yavas hondaya gore.honda daha rahatsiz bi kokpite ve suruse sahip.arabanin hizlanmasi iyi ama kontrol etmesi zor olunca hiz yaradan cok zarar veriyor.savruluyordu honda ve direksiyonu cok oynakti.ayrica jantlarindan dolayi idi heralde 3 tane lastik yardi.tavan dosemesinin yapiskani eridi ve sarkti.mazda 3 un otomatik vitesi cok cabuk en ust kademeye gectigi icin hizlanmak icin hep vites kucultmem gerekiyordu.2011 mazda 3 otomatik sahibiyim.bu modelde vites ayariyla oynamislar.simdide cabuk hizlaniyor ama vites 4bin devirden once buyumuyor.bu seferde ayagimi gazdan cekerek ya da elle vites buyuterek hizlanmayi kesiyorum:)ortayi tuturamamislar.kisacasi daha once soyledim gene soyleyeyim;mazdaya honda motoru koysalar baska markalar araba satamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hochimin_55

    erkan bende 25 yaşındayım ilk arabamı alcam aynı heyecan içindeyiz ama benim babamın hic arabası olmadı sen arabalarla icli dışlıymışsın en azından:) ford focus a ne diyorsun focuslarda çok havalı konsolu güzel şekli güzel .gercekten 2006 kasaya kadar olan civiclerin konsol berbat 2007 civic alsan 30 milyar piyasası..

    bu mazda yorumlarından sonra mazda 3 e döndü bende ibre:)

    otomatik Mazda 3 1.6 Comfort km si 50 binin altında tüp yeni takılmış 2005 model adam 27 istiyor sizce en fazla kac vermeliyim araba sürmeyi pek bilmedigimden otomatik alcam arabayı..
    2-3 yıl sonra kac lira zararla satarım acaba ben bu mazdayı buda önemli ben 5-6 yıl kullanmayacam arabayı:)


    Bende mazda 3 almaya büyük ihtimal karar vermiş ve uzun süredir internet fiyatlarını takip eden birisi olarak 2005 model comfort paket mazda 3'ün 27000 tl fiyatının pahalı olduğunu düşünüyorum.Dynamic paket olsa bile yinede 27000 pahalı gibi.Bu pazar oto pazarında 2006 dynamic paket 50000 km. de bir mazda 3 vardı 27000 etiket fiyatlı.Ama pazarlığa tutuşup zorlasan sanki tatlı bir indirim yapılacakmış da hani 26000'e alınacakmış gibi bir havası vardı.Ben aracı alıp uzun süre binmek istediğim için kendime 30000 limit koyup daha yeni model ve daha düşük km. bir mazda 3 düşündüğüm için fiyat konusuna girmedim açıkçası.Hani 2008-2009 model 20-30000 km civarı birşey bulursam alıcam inşallah.
    İkinci el fiyatları şu sıra iyi pahalı yalnız,sanki tavan yaptı mübarek.Memlekette psikolojik bir hava var,hani kış mevsiminde fiyatlar biraz düşer yaz mevsiminde artar.Bende Aralık-Ocak gibi fiyatlar düşer diye umut ediyor ve o zamanı bekliyorum almak için.
    Araç alacak arkadaşlara Allah kolaylık varsin




  • cevremdeki mazda düşmanları mazda3 ten soguttular beni :) servisi pahalı yedek parcası pahalı diyere:)
    bir arkadaşım focus fanatigi focusu öneriyor biri civici biri corollayı :D biraz focusa döndüm sanki ilk arabamda rizikoya girmeyeyim diyorum bende

    mazdayı öneren arkdaşlar yedek parca bakımlar servisler konusunda biraz daha acıklayıcı bilgiler verseler belkide bu asılsız oldugunu düşündügüm dedikodular fazla erkilemez 2. el alıcılarını..

    bu hafta sonu istanbulda kocaelinde filan araba arıyacam haftaya carşambaya kadar güzel bişey bulup alırım inş:) mazda yetkili servisini arayıp bakım yedek parca fiyatlarınımı alsam corolla mantık mazda3 aşk resmen aşkımdan vazgecmekte istemiyorum:))

    arkdaşımda mazda 323 varmış 96 model kışlık bakıma sokmuş 2-3 yıl önce 600 küsür masraf cıkarmışlar yagını suyunu degiştirmeye bunu duyunca gözüm korktu bu arkdaşım fena halde focus önerdi:)

    benim ocak ayını bekleyecek sabrım yok bayramdan önce alcam araba inş bayram öncesi uçmaz fiyatlar:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hochimin_55

    cevremdeki mazda düşmanları mazda3 ten soguttular beni :) servisi pahalı yedek parcası pahalı diyere:)
    bir arkadaşım focus fanatigi focusu öneriyor biri civici biri corollayı :D biraz focusa döndüm sanki ilk arabamda rizikoya girmeyeyim diyorum bende

    mazdayı öneren arkdaşlar yedek parca bakımlar servisler konusunda biraz daha acıklayıcı bilgiler verseler belkide bu asılsız oldugunu düşündügüm dedikodular fazla erkilemez 2. el alıcılarını..

    bu hafta sonu istanbulda kocaelinde filan araba arıyacam haftaya carşambaya kadar güzel bişey bulup alırım inş:) mazda yetkili servisini arayıp bakım yedek parca fiyatlarınımı alsam corolla mantık mazda3 aşk resmen aşkımdan vazgecmekte istemiyorum:))

    arkdaşımda mazda 323 varmış 96 model kışlık bakıma sokmuş 2-3 yıl önce 600 küsür masraf cıkarmışlar yagını suyunu degiştirmeye bunu duyunca gözüm korktu bu arkdaşım fena halde focus önerdi:)

    benim ocak ayını bekleyecek sabrım yok bayramdan önce alcam araba inş bayram öncesi uçmaz fiyatlar:)


    Ya arkadaşınız kazıklanmış yada yalan söylüyor ( sadece periyodikl bakım yok) 2001-2010 Arası 323 sahibi oldum şimdide 1 tane 90 Model 323 var. Geçen sene yazın 2001 Olan 323 'e periyodik bakım yaptırdım yetkili serviste 250 Tuttu bide park sensörü hediye ettiler. Bu sene 90 Model 323 olanı soktum baştan aşağıya balata,triger,kayışlar,alt takım vs..klima gazına kadar 500 Tuttu .Mazda parçası pahalı, bakımı pahalı laflarını söyleyenler hiç kullanmamış hatta yanından bile geçmemiş olanların hurafeleri.Çatır çatırda satılıyor 2.elde, ben Şubatta 3-4 saatte sattım aracımı arkadaşım 2006 Golf aracını 1 haftadır satamıyor uygun fiyat verdiği halde şuan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hochimin_55

    cevremdeki mazda düşmanları mazda3 ten soguttular beni :) servisi pahalı yedek parcası pahalı diyere:)
    bir arkadaşım focus fanatigi focusu öneriyor biri civici biri corollayı :D biraz focusa döndüm sanki ilk arabamda rizikoya girmeyeyim diyorum bende

    mazdayı öneren arkdaşlar yedek parca bakımlar servisler konusunda biraz daha acıklayıcı bilgiler verseler belkide bu asılsız oldugunu düşündügüm dedikodular fazla erkilemez 2. el alıcılarını..

    bu hafta sonu istanbulda kocaelinde filan araba arıyacam haftaya carşambaya kadar güzel bişey bulup alırım inş:) mazda yetkili servisini arayıp bakım yedek parca fiyatlarınımı alsam corolla mantık mazda3 aşk resmen aşkımdan vazgecmekte istemiyorum:))

    arkdaşımda mazda 323 varmış 96 model kışlık bakıma sokmuş 2-3 yıl önce 600 küsür masraf cıkarmışlar yagını suyunu degiştirmeye bunu duyunca gözüm korktu bu arkdaşım fena halde focus önerdi:)

    benim ocak ayını bekleyecek sabrım yok bayramdan önce alcam araba inş bayram öncesi uçmaz fiyatlar:)

    http://forum.donanimhaber.com/m_37828628/mpage_1/key_bakim/tm.htm

    Konuyu sonuna kadar okuyunuz aralarda bakımla ilgili yazılar mevcut,ayrıca forumda arama yapınız Mazda 3 konusunda çok bilgiler döndü,biz bu konuda bilgi verenler olarak tekrar etmekten yorulduk.İnsanın doğrusunu bildiği yanlışlara karşı sessiz kalması kolay olmuyor tabi,hatta bir filozofa göre "Dünyanın en zor işi bir işin doğrusunu bildiğiniz halde karşınızdakinin o işi nasıl yanlış yaptığını ses çıkarmadan izlemektir"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hochimin_55

    cevremdeki mazda düşmanları mazda3 ten soguttular beni :) servisi pahalı yedek parcası pahalı diyere:)
    bir arkadaşım focus fanatigi focusu öneriyor biri civici biri corollayı :D biraz focusa döndüm sanki ilk arabamda rizikoya girmeyeyim diyorum bende

    mazdayı öneren arkdaşlar yedek parca bakımlar servisler konusunda biraz daha acıklayıcı bilgiler verseler belkide bu asılsız oldugunu düşündügüm dedikodular fazla erkilemez 2. el alıcılarını..

    bu hafta sonu istanbulda kocaelinde filan araba arıyacam haftaya carşambaya kadar güzel bişey bulup alırım inş:) mazda yetkili servisini arayıp bakım yedek parca fiyatlarınımı alsam corolla mantık mazda3 aşk resmen aşkımdan vazgecmekte istemiyorum:))

    arkdaşımda mazda 323 varmış 96 model kışlık bakıma sokmuş 2-3 yıl önce 600 küsür masraf cıkarmışlar yagını suyunu degiştirmeye bunu duyunca gözüm korktu bu arkdaşım fena halde focus önerdi:)

    benim ocak ayını bekleyecek sabrım yok bayramdan önce alcam araba inş bayram öncesi uçmaz fiyatlar:)


    2005 model mazda 3 ün bakımı 300tl tutarken sizin arkadaşınızın ki biraz tuhaf. o işte var bi iş :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hochimin_55

    cevremdeki mazda düşmanları mazda3 ten soguttular beni :) servisi pahalı yedek parcası pahalı diyere:)
    bir arkadaşım focus fanatigi focusu öneriyor biri civici biri corollayı :D biraz focusa döndüm sanki ilk arabamda rizikoya girmeyeyim diyorum bende

    mazdayı öneren arkdaşlar yedek parca bakımlar servisler konusunda biraz daha acıklayıcı bilgiler verseler belkide bu asılsız oldugunu düşündügüm dedikodular fazla erkilemez 2. el alıcılarını..

    bu hafta sonu istanbulda kocaelinde filan araba arıyacam haftaya carşambaya kadar güzel bişey bulup alırım inş:) mazda yetkili servisini arayıp bakım yedek parca fiyatlarınımı alsam corolla mantık mazda3 aşk resmen aşkımdan vazgecmekte istemiyorum:))

    arkdaşımda mazda 323 varmış 96 model kışlık bakıma sokmuş 2-3 yıl önce 600 küsür masraf cıkarmışlar yagını suyunu degiştirmeye bunu duyunca gözüm korktu bu arkdaşım fena halde focus önerdi:)

    benim ocak ayını bekleyecek sabrım yok bayramdan önce alcam araba inş bayram öncesi uçmaz fiyatlar:)

    arkadasım servisleri cok ucuz bakım yeni yaptırdım 220 lira tutu bumu pahalı ? yedek parca sıkıntısı falan yok en zor parcalar için 1 hafta bile sürmüyor, araba tabiri caizse yagını suyunu koy 98 model 323 ümüz vardı 230 binlerde sattık en ufak sorun yoktu araçta su andada 24 binda mazda 3 üm var 2010 model en ufak sıkıntısı daha yok ki ben can yakarak araba kullanan birisiyimdir,mazda gercekten ürettigi modeller bakımından en iyilerden sadece f sekmenti için geçeri değil o sekmentede arabası yok ve artı olarak sunu söylüyeyim 1.6 105 ph 145 tork ve 1300 kilo kg kasa var üstünde alırken küskum vardı bu aracı tasımaz mu motor diye oldukca iyi sasıyor ve 105 ph lık motoru vw nin 115 ph lık fsı ından hızlanma gekiş olarak cok daha iyi denedigimiz bir seydir buda...




  • Otomatik vites olmadığı sürece hiç düşünmeden Mazda 3 sahibi olabilirsin
    Mazda aracı olup otomatik şanzumanı arızalanan 3 arkadaşım var ama manuel şanzumanlar sorunsuz.
  • Merak eden arkadaşlar için bir mazda 3 kullanıcısı olarak bilgi vereyim. 2009 model otomatik touring mazda 3'üm var. Aracın orijinal lastikleri Bridgestone Turanza idi. Baharda lastikleri değiştirmem icap etti, Michelin Primacy taktım. Uzun yolda yakıt 8,3'den 7.8'e düştü. Şunu söyleyeyim, bu araç ile hız yapmamayı becerebilen biri için otomatikle bile uzun yolda 7 litre hayal değil. Performans konusunda söylenenlere katılmıyorum. Vites oranları iyi ayarlanmış, yol tutuşu ile birleşince kullanımı müthiş bir zevk veriyor. 30,000 bakımını bayramdan önce yaptırdım, silecekler dahil yetkili serviste 266 TL oldu. Yedek parça fiyatları Ford'a kıyasla çok uygun. En bulunmaz parçasını 1 haftada tedarik ediyorlar. Kullanıcısında bağımlılık yapan bir araç. Bir sonraki arabam Mazda 6 olur sanırım. Kimbilir belki bir çılgınlık yapar RX-8'e terfi ederim.




  • Merhaba arkadaşım. Bendede 2005 model Mazda 3 at var. O baktığın honda ile bu araba karşılaştırılamaz bile. forumlardan gir bak oku mazda3 kaç tane ödül almış motoru nasılmış. Mazda %18 ile dünyanın en sorunsuz araçlarını üreten firmadır. Ha burası tabiki Türkiye burada güzel arabalar gerçekten tutulmuyor. Neden çünkü Mazda yı mermerler yıllarca mahvetti. yedek parça servis sıkıntısı vardı..

    Şuanda ne yedek parça sıkıntısı nede servisleri pahalıdır. Biliyorum çünkü ben yaptırdım kaç defa. Güvenlik konusunda yanına hondayı yaklaştırmam bile. Ayrıca donanım olarak bu fiyatlara bu donanımı bulmak imkansızdır. Yakıt tüketimi olarak honda 9 lt. yakıyorsa mazda 10 lt. yakar. o kadarına acımayacaksın artık.

    Ayrıca arabamı satıp satmama konusunda kararsızım. Eşim sattırmıyor ama ben daha küçük bir araba istiyorum. Aracım lpg li dynamic otomatik vites modeli. Fiyat olarak 26 dan vermeyi düşünüyorum. Tabi izin alabilirsem :-)).....Eğer konuşmak istersen 0507-944-37-48 adım Alp. İzmir deyim..

    Sen sen ol gönlüne sineni al. Sonra bu türkiyede tutuyor deyipte bindiğin arabadan benim daha önce yaptığım gibi önünden geçerken bakar kalırsın..




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.