Şimdi Ara

Mazda 3 Touring Dizel, Renault Megane 3 Privilage Dizel? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
4.667
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    Mazda 3 şehir içi 5.3lt Megane şehir içi 5.5lt yakıyor.Teknik verileri bu şekilde.

    Yakıtı tüketimini sadece motora bağlı olarak değerlendiremeyiz.Tüketim çok fazla sayıda parametreye bağlı.

    Ben Euro Ncap'ın sitesine girdiğimde görüyorum ki Mazda 3 87 puan almış Megane 37 puan almış.Belli ki puanlandırma yöntemleri ve üst limitleri farklı.Megane'ın daha yüksek puan aldığını nerden görebiliyoruz,anlayabiliyoruz?


    Konfor ve yalıtım konusunda bir şey diyemeyeceğim.Fakat yeni Mazda 3 eskisine oranla çok daha sessiz ve daha konforlu bunu söyleyebilirim.

    Şehiriçi standartlarında dCi motorun rakiplerine göre tutumlu olduğu pek çok kişi tarafından bilinen bir gerçektir. Fabrika verisini tutturamayacağımız için aradaki 0.2 litrenin pek bir önemi yok. Evet yakıt tüketimi de motordan başka ağırlık, şanzıman oranları, rüzgar direnci gibi faktörlere bağlıdır.

    Ben Euroncap'e girdiğimde Mazda 3'ün önden çarpışma testinden aldığı puanın 15.3, Megane'ın aldığı puanın 15.8, Mazda 3'ün yandan çarpma testinde 15, Megane'ın 16 puan aldığını görüyorum. Ayrıca en alttaki değerlendirme kısmında şöyle bir yazı "The Megane scored maximum points in the side impact and pole tests." görüyorum. Bir de eski puanlama sisteminde Megane 3'ten daha düşük puan almış olan Golf'ün, yeni puanlama sistemine uyarlanmış şekilde testten %97 ile geçtiğini, buna karşılık Mazda 3'ün yetişkin korumasından %86 başarı ile ayrıldığını görüyorum.

    Bunları nasıl gördüğümü merak ediyorsanız özel mesaj yolu ile cevaplayabilirim.

    Mazda 3 zaten dinamik sürüş özellikleri, yol tutuşuyla dikkat çeken bir model. Sert bir süspansiyon sistemine sahip olduğunu biliyorsunuzdur. Megane 3'ün de daha yumuşak bir süspansiyon sistemine sahip olduğunu da ben söyleyeyim size. Megane 3 darbe emme konusunda daha başarılı.

    Eğer Mazda 3'ün şu hali yalıtımı iyileştirilmiş hali ise eskisinin durumunu düşünemiyorum. Çünkü bu halinin bile yalıtımı kötü.




  • Sabah gelen ÖTV zammı yüreğime iniyordu, hükümetin aynen dediği şu "siz 1.6 motorun üstü araca binmeye layık değilsiniz". Milletvekilllerinin altlarındaki Mercedes 500-600 S leri alıp onlara da Toyota-Megane vs.. vermek lazım. Biz buna layıksak, onlar da aynı şeylere layık olmalı. Sinirliyim bugün, kendi hükümetimiz tarafından değersiz görüldük hepimiz.

    Şahsi görüşüm motor, yol tutuş, problemsizlik yönünde Mazda 3,
    otomatik vites seçeneği, 2. elindeki problemsizlik yönüyle Megane . Motoru da Astra ve Toyota'ya göre performanslı. Sonuçta PSA daki zevki bana vermedi ama diğer motorlar gibi de baygın değil.

    tarafındayım. Güvenlik tarafında iki markaya da güveniyorum. Bakalım bir taraftan hadi kalk arabalardan birini al ve kurtul diyorum, bir taraftan da enine boyuna düşünmeye devam.. Bir de bayiler aracıma 2-3 bin TL eksik veriyorlar. Kendim mi satsam diyorum, sonuçta kazasız , boyasız, otomatik, sıfır ayarında araç. Bitsin artık bu çile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anilozay -- 13 Ekim 2011; 15:09:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Mazda 3 dizel her konuda piyasadaki bütün dizel rakiplerinden önde.İnsanlar daha niye tereddüt ediyor anlam veremiyorum.

    İmpressive paketinin dizelde olmamasından olabilir bence.Mesela ben bu yüzden tereddütteyim.

    İmpressive donanım paketine gerek yok,touring donanım paketiyle rakiplerinin baz donanımlarını kıyaslayın.Kimisinde Esp yok,kimisinde perde hava yastıkları yok,kimisinde otomatik klima yok ve hepsi Mazda 3'ten daha pahalı.Jetta misal 105hp,daha fazla yakıyor daha yavaş donanım olarak boş+boş,esp yok,otomatik klima yok,aluminyum jant yok,sis farı yok,farlar mercekli değil ve 56 milyar.

    Mazda 3 51 milyar ve katlanabilir yan aynalara kadar her şey var touring donanımında.İmpressive donanımı zaten sınıfını aşmış bir donanım.Isıtmalı koltuklar,ısıtmalı ön cam vs hangi c sınıfı araçta var?

    Tamam işte sorunda o ya,bu paketi benzinlide sunup insanları donanıma alıştırıyolar,dizel olunca touring yeter diyolar,mesela golfte highline dizelde de var,comfortline ile idare edin demiyolar.

    Mazda 3 touring dizelin donanımına ve teknik özelliklerine göre fiyatı çok uygun.Buna rağmen insanlar almadan önce 5 kere düşünüyor.Bu konu bunun kanıtı.İnsanlar boş araçları daha yüksek fiyata Mazda 3'e tercih ederken daha pahalıya İmpressive donanımını kim alacak?Satabilecek olsa getirir zaten Mazda ama getirse stoklarda olduğu gibi kalır.Bu konuda çok düşünüp taşındıklarına eminim.Touring donanımı rakiplere göre zaten iyi olduğundan yeterli diyorlar.Donanımı arttırmak yerine fiyat avantajını koruyorlar ki bence de doğru yapıyorlar.Şimdi bugün impressive+otomatik Mazda 3 dizeli 60 bine satsalar kim alacak.Kimse...

    Ben durumun böyle olduğunu düşünmüyorum,benzinlide impressive farkı 3500tl. olduğuna göre ve dizelde otomatik seçeneği de zaten olmadığına göre,impressive manuel dizeli 55000'e satabilirlerdi tabi buna pazarlık payı hariç.Zaten aynı şeyi Toyota da yapıyor en çok satan Corolla modelinde,benzinlide Xenon+VSC varken dizelde yok,Elegant ile idare edin diyolar.Toyota'nın satamama gibi bir kaygısı olmadığına göre bu Japonlar başka bir şey düşünüyolar olsa gerek...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    Mazda 3 şehir içi 5.3lt Megane şehir içi 5.5lt yakıyor.Teknik verileri bu şekilde.

    Yakıtı tüketimini sadece motora bağlı olarak değerlendiremeyiz.Tüketim çok fazla sayıda parametreye bağlı.

    Ben Euro Ncap'ın sitesine girdiğimde görüyorum ki Mazda 3 87 puan almış Megane 37 puan almış.Belli ki puanlandırma yöntemleri ve üst limitleri farklı.Megane'ın daha yüksek puan aldığını nerden görebiliyoruz,anlayabiliyoruz?


    Konfor ve yalıtım konusunda bir şey diyemeyeceğim.Fakat yeni Mazda 3 eskisine oranla çok daha sessiz ve daha konforlu bunu söyleyebilirim.

    Şehiriçi standartlarında dCi motorun rakiplerine göre tutumlu olduğu pek çok kişi tarafından bilinen bir gerçektir. Fabrika verisini tutturamayacağımız için aradaki 0.2 litrenin pek bir önemi yok. Evet yakıt tüketimi de motordan başka ağırlık, şanzıman oranları, rüzgar direnci gibi faktörlere bağlıdır.

    Ben Euroncap'e girdiğimde Mazda 3'ün önden çarpışma testinden aldığı puanın 15.3, Megane'ın aldığı puanın 15.8, Mazda 3'ün yandan çarpma testinde 15, Megane'ın 16 puan aldığını görüyorum. Ayrıca en alttaki değerlendirme kısmında şöyle bir yazı "The Megane scored maximum points in the side impact and pole tests." görüyorum. Bir de eski puanlama sisteminde Megane 3'ten daha düşük puan almış olan Golf'ün, yeni puanlama sistemine uyarlanmış şekilde testten %97 ile geçtiğini, buna karşılık Mazda 3'ün yetişkin korumasından %86 başarı ile ayrıldığını görüyorum.

    Bunları nasıl gördüğümü merak ediyorsanız özel mesaj yolu ile cevaplayabilirim.

    Mazda 3 zaten dinamik sürüş özellikleri, yol tutuşuyla dikkat çeken bir model. Sert bir süspansiyon sistemine sahip olduğunu biliyorsunuzdur. Megane 3'ün de daha yumuşak bir süspansiyon sistemine sahip olduğunu da ben söyleyeyim size. Megane 3 darbe emme konusunda daha başarılı.

    Eğer Mazda 3'ün şu hali yalıtımı iyileştirilmiş hali ise eskisinin durumunu düşünemiyorum. Çünkü bu halinin bile yalıtımı kötü.

    Fabrika verilerinin tutmayacağı elbette doğru fakat bu tutarsızlık bana göre Megane lehine olmayacaktır.Tabi kişisel görüşler ön plana çıktığında "pek çok" kişinin bir şeyi demesinin de bir önemi kalmıyor.Siz motor üzerine gidiyorsunuz ve dci ile psa dizelini kıyaslıyorsunuz fakat şunu göz önünde bulundurun.Mazda 3 Megane'a kıyasla daha hafif ve motoru daha güçlü,diğer etkenlerden bağımsız olarak sadece bunlar bile az yakması için yeterli.Psa nın dizel motoru Ford'un yada Volvo'nun kaputunun altında dci dan daha fazla tüketiyor olabilir o konuda bir bilgim yok.Fakat Mazda 3'ü yürütüyorken hem fabrika verileri doğrultusunda hemde kendi mantığım doğrultusunda daha az tüketiyor.

    Euro Ncap sonuçlarını anlıyorum.İki aracında 5 yıldız olduğunu düşündüğümüzde tıpkı yakıt tüketimlerindeki küçük farklılıklar gibi bu küçük puan farkları da alacak kişinin tercihinde ne kadar etkili olur orasıda alacak kişiye kalmış.

    Megane 2'yi kullanmış biri olarak (aynı zamanda kendi aracımda hep yaptığım şeyi yaparak subaplarını eğdim) Megane 2 süspansiyonlarının BK kasa Mazda 3'ten daha yumuşak olduğunu biliyorum.Fakat yeni Mazda 3'ün süspansiyonlarıda eskisine göre daha yumuşak ve Megane 3'ü bilmediğim için yorum belirtmekten kaçındım.

    Ses yalıtımı tipik Japon özelliklerini taşır.Civic neyse Mazda 3'te öyle diyebilirim.Bir miktar daha sessiz olabilir fakat Megane'ın bu konuda fark atabileceğini zannetmem.




  • Sessizlik konusunda Megane fark atıyor demeyelim ama şöyle diyebiliriz; Avrupalı üreticiler, ses yalıtımına Japon üreticilerden daha çok önem veriyor.

    Megane 3, bu disiplinde Mazda 3'ten oldukça iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Sessizlik konusunda Megane fark atıyor demeyelim ama şöyle diyebiliriz; Avrupalı üreticiler, ses yalıtımına Japon üreticilerden daha çok önem veriyor.

    Megane 3, bu disiplinde Mazda 3'ten oldukça iyi.

    Avrupa üretimi araçların(özellikle Alman) Japonlara nazaran daha sessiz olduğuna bende katılıyorum.Megane 3'ün daha sessiz olmasına bir şey demiyorum,mümkündür
  • Son dönemde yapmış olduğum 50 kadar test sürüşünde Fransız araçlarının aynı sınıftaki Alman araçlarını yol sesi yalıtımında yakalamış ya da onları geçmiş olduğuna şahit oldum.

    C4, Megane, Fluence, Latitude, 308, 3008, 508.

    Bu araçlar gerçekten çok iyi yalıtıma sahipler.
  • Gerçek pasif güvenlik testlerini NHTSA yapıyor. Yani yaşam kafesi denilen yapıyı zorlayan testler. Mesela 80 km hızla arkadan çarpma testleride yapmaya başladılar. Şimdi Ncapte Mazda 3 yan çarpışma testlerinde gayet başarılı ama NHTSA ise arka yolcu için sınıfta kalıyor. Bu sadece Mazda 3 için geçerli değil Ncapden başarılı olan diğer markalarda NHTSA'da başarısız olabiliyorlar. Ncapde çocuk koltuğunun aracın gidiş yönünün tersine koyulmasını belirten bir etiket yoksa mesela puan kırıyor. Buda güvenlikle ilgilimi ilgili sonuçta ama asıl yaşam kafesinin sağlamlığı NHTSA'da sınanıyor. NHTSA'da Mazda 3 ön çarpışma 5 üzerinden 5 yıldız, yan çarpışma sürücü ile öndeki yolcu için 5 üzerinden 4 yıldız , yan çarpışma arka yolcu için 5 yıldız üzerinden 2 yıldız, takla için 5 yıldız üzerinden 4 yıldız almıştır. Yani gayet başarılıdır.

    Ses yalıtımı konusu can sıkıcı bir durum. Düşününki bir araca 51.000 tl veriyorsunuz ve ne yazıkki gürültülü.

    Son olarak Mazdaya yakışmayan ise bagajda stepnenin orada slikon çekilen bölgeler. Her araçta varmı bilemiyorum bayideki tüm sıfır Mazda 3'lerde vardı benim baktığım. Sanki oto sanayide çırak parmağıyla özensizce çekmiş.

    Bu eksilere rağmen artılarının daha fazla olduğunu düşünüyorum yinede.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atari 800XL -- 14 Ekim 2011; 1:02:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Şehir içi şartlarında dCi motor, PSA'nın dizel motorundan daha az yakıyor.

    İkisi de 5 yıldız ama Megane daha yüksek puanla 5 yıldız almış.

    Konfor ve ses yalıtımını ise ben diyorum.

    Mazda 3 şehir içi 5.3lt Megane şehir içi 5.5lt yakıyor.Teknik verileri bu şekilde.

    Yakıtı tüketimini sadece motora bağlı olarak değerlendiremeyiz.Tüketim çok fazla sayıda parametreye bağlı.

    Ben Euro Ncap'ın sitesine girdiğimde görüyorum ki Mazda 3 87 puan almış Megane 37 puan almış.Belli ki puanlandırma yöntemleri ve üst limitleri farklı.Megane'ın daha yüksek puan aldığını nerden görebiliyoruz,anlayabiliyoruz?


    Konfor ve yalıtım konusunda bir şey diyemeyeceğim.Fakat yeni Mazda 3 eskisine oranla çok daha sessiz ve daha konforlu bunu söyleyebilirim.

    Teknik verilere aldanmayın, ilk 10 bin km Istanbul şehir içi 6.5lt altına düşmek pek mümkün değil.

    Yol sesi çok alıyor, özellikle arka taraftan. Bazen cam mı açık unuttum deyip arkamı döndüğüm oluyor.
    Arkada yolculuk, sert suspansiyonlar nedeni ile pek komforlu değil.

    Bu sorunlar dışında mükemmel bir araç, herşeyi ile.. Sürüş inanılmaz keyifli ve tok.




  • Bu arada benzinliyi bilmem ama dizel Mazda3'te ikinci el değer kaybı, satamama vs gibi şeyler hikaye. Bir ara satmaya niyetlenmiştim başka bir nedenden dolayı. 47bin TL verdiler vermedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J
    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil
    MAzda 3 ün ses yalıtımı çok zayıf. Bir civic kullanıcı olarak bana göre benim aracımdan bile zayıf yada motoru gürültü çalışıyor. Alt devirlerdeki motor gürültüsü halen kulagımda arkada yolculuk yaptıgım halde. Benım aracımın ses yalıtımı zayıf olmasına ragmen alt devirlerde motor sesını duymak imkansız.

    megane göre tercihim yinede mazda 3 olur ses konforu pek önemli değil benim için.

    Benzinli araçla dizelin özellikle de TDCI'ın sesi bir olur mu:)

    Bana kalırsa Mazda benzinli araçlarıyla aynı yalıtımı kullandığı için TDCI da gürültülü çalışan bir dizel olduğu için bu sorun ortaya çıkmış oluyor.

    Bir Mazdacı olarak ben size alıştıysanız otm vitese ve yoğun trafikte kullanıyorsanız EDC'li Reno alın derim. HB Megane III şık da bir araç öyle tipsiz değil Fluance gibi.

    Aynı motoru kullanan 308, C4, 508 gibi araçlar motor sesi yalıtımı konusunda son derece başarılı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zotone

    Selamlar, yahu mazda-renault karşılaştırması bile abestir :) Mazda da 4500 tl ye varan indirim var, bluetooth da takıyorlar, yol tutuşu, fren mesafesi, tüm güvenlik ekipmanlarıyla Mazdayı tek geçerim. yakıt olarak megane belki 0.5 lt daha az yakacaktır ancak dci motor bence hantal. Arkadaşım hiç tereddüt etmeyi bence, alın Mazdayı farkınız olsun. Dizel olunca 2. el sıkıntınız da olmaz. C3 yumurta gibi araba, çok janjanlı, ancak bu memleketin yollarında malum, c3 ne kadar dayanır bilemem. Renault dediğin bir teneke yığınıdır, privilage değil şah olsa ne yazar.

    ya ne bu renault düşmanlığı yok teneke yığını yok bilmem ne arkadaşlar 2011 in ilk 9 ayında renault 66 bin araba satarak en çok araba satan marka olmuş..yani 66 bin kişi bişey bilmiyoda burada ki bi kaç mazdacı mı bişey biliyo..her modelin kendine göre artıları vardır..mazda 3 ünde spesifik özellikleri var megane ında..yakıt ekonomisi ve konfor konusunda mazdanın hangi aynı fiyattaki modeli renault un modelini geçer..ve şunu unutmayalım ki türkye de yaşıyoruz ve bizim yollara en iyi giden arabalardan biridir reno..o yüzden lütfen bilmeden körü körüne kimse yorum yapmasın




  • Konu başlığını her okuyuşta mazda touring ifadesi için station wagon türü bir araç canlanıyor gözümde. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    quote:

    Orijinalden alıntı: carretera


    quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Yine aynı mevzu. Bu forumda herkes bu tür karşılaştırmalarda Mazda 3, Skoda superb, Fiat Bravo, Alfa Guiletta, Mitsubishi Colt...... gibi araçları öneriyor. Ama önerenler bile iş araç almaya gelince Reno, Vw, Opel, Toyota... dışında araç almıyorlardır.

    Ülkemizi bilmeyip bu forumu takip eden birisi Türkiye'de en çok Mazda, Alfa, Skoda satıyor sanacaktır eminim.

    Çünkü "0" km araç alımında dünyanın hiçbir yerinde olmayan saçma kriterlerimiz var:
    -2. el
    -yedek parça
    -Eş dost ne der

    Dünya'nın hiçbir yerinde olmayan kriterlerden İkinci el fiyatı (resale value) ve işletim maliyeti (running cost) dünyanın bir çok yerinde göz önünde bulunduruluyor. İspanya'da da , Malezya'da da.

    Evet bunlar her yerde göz önünde bulundurulur haklısınız. Bizim kadar değil heralde. Ama 2. eli iyi diye beğenmediğim bir araca zorla binmekde istemem doğrusu.
    Çoğunluğumuz bildik markaları 2. eli iyi diye alıp binerken, Mazda, Alfa Romeo, Lancia, Subaru,... gibi araçları olanlara hep gıptayla bakarız. Çünkü bu kişiler senin benim 2. el diye kıvranıp almaya cesaret edemediğimiz araçları keyifle sürerken biz sürüye uyup bildiğimzden şaşmayız.


    Bunun sebebi maalesef biraz da araçlar ve yedek parçaları üzerindeki inanılmaz vergi ve kar oranları. Yan sanayi parçası bol olan, ikinci elde az üzecek araca değer veriyoruz çünkü yeni alacağımız arabaya bir dünya para dökmek zorundayız. Avrupada 23K € dan başlayan A4 burada motor hacminden (1,8) dolayı bir servet. ÖTV ye de yeni zam geldi. İşi siyasi bir noktaya çekmek isterdim ama forumun başlığı itibariyle çekmiyorum; Hayırlı olsun, ne diyeyim.




  • Mazda 3 mü Megane III mü; gerçekten zor bir karar. Çünkü 1'sinin daha iyi olduğu hiç bir konuda, diğeri kötü değil.

    Mazda'nın daha sorunsuz olduğunu inkar edemeyiz. Tipik Japon sorunsuzluğu en büyük avantajı. Ancak Megane 3 de "sorunlu" bir araç değil.

    Yol tutuş olarak da Megane'dan iyi olduğunu tahmin ediyorum.

    Donanım da son derece iyi, ancak bu konuda Megane da iyi.

    Motorlar kağıt üzerinde 10bg güç farkına sahipler, yeni motoru bilmiyorum ama 109ps TDCI - 105ps DCI motorları uzun süre kullanmış birisi olarak ben de performans olarak teoride bir fark hissetmedim. (Tabii dci bir süre sonra yoruldu, kenara çek bir nefeslenelim abi dedi... Onu atlamayalım... )

    Sessizlik olarak Megane 3'ün önde olduğu kesin; hatta Mazda 6 mı Megane 3 mü derseniz, yine Megane 3(motorlar farklı olduğu için sadece yol sesi olarak değerlendiriyorum) derim.

    Konforda çok fark olacağını sanmam. Tüketim de hemen hemen aynı olacaktır. Güvenlik de yine yukarıda Utku'nun verdiği değerleri okursak, az da olsa Megane lehine. Bu 3 maddedeki farkların, seçimde belirleyici olabileceğini düşünmüyorum.

    2. elde ve servis ağında elbette Megane 3 daha iyi.

    Bence 2 aracı da sürün, zevkinize göre karar verin. Subjektif kriterleriniz devreye gireceğinden, işler değişebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 14 Ekim 2011; 11:33:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: old_fashion_way

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zotone

    Selamlar, yahu mazda-renault karşılaştırması bile abestir :) Mazda da 4500 tl ye varan indirim var, bluetooth da takıyorlar, yol tutuşu, fren mesafesi, tüm güvenlik ekipmanlarıyla Mazdayı tek geçerim. yakıt olarak megane belki 0.5 lt daha az yakacaktır ancak dci motor bence hantal. Arkadaşım hiç tereddüt etmeyi bence, alın Mazdayı farkınız olsun. Dizel olunca 2. el sıkıntınız da olmaz. C3 yumurta gibi araba, çok janjanlı, ancak bu memleketin yollarında malum, c3 ne kadar dayanır bilemem. Renault dediğin bir teneke yığınıdır, privilage değil şah olsa ne yazar.

    ya ne bu renault düşmanlığı yok teneke yığını yok bilmem ne arkadaşlar 2011 in ilk 9 ayında renault 66 bin araba satarak en çok araba satan marka olmuş..yani 66 bin kişi bişey bilmiyoda burada ki bi kaç mazdacı mı bişey biliyo..her modelin kendine göre artıları vardır..mazda 3 ünde spesifik özellikleri var megane ında..yakıt ekonomisi ve konfor konusunda mazdanın hangi aynı fiyattaki modeli renault un modelini geçer..ve şunu unutmayalım ki türkye de yaşıyoruz ve bizim yollara en iyi giden arabalardan biridir reno..o yüzden lütfen bilmeden körü körüne kimse yorum yapmasın

    Çok kişinin bir şeyi tercih etmesi ancak koyunların bakış açısını etkiler.Düşünen insan kendi kararlarını bağımsız olarak verebilen insandır.

    "Aptal bir şeyi 10 milyon kişi söylesede o hala aptal bir şeydir"

    Geçmişte tüm insanların dünya için "düzdür" demesi dünyayı düz mü yaptı?

    Gerçek için ona inanan bir kişi ile bin kişi arasında bir fark yoktur,gerçek inanılmaya muhtaç değildir.Kimse inanmasa bile tek başına kıyamete kadar yaşar.


    Az yakma konusunda ortada teknik veriler var,bu veriler yanılma gösterse bile kolayca silinip atılamaz.Hadi dizel konusunu geçtim Mazda 3 benzinli de Megane benzinliye göre az yakıyor.Zira konfor konusunda da öyle hadi Mazda 3-Megane konusunu geçtim.Ortada Mazda 6 var,Cx-9 var,Cx-7 var yeni çıkacak Cx-5 var bunların Renoda rakibi yok daha.Ortada Rx-8 var.Reno tersine mühendislik yapsa çözmesi yıllar alır.Reno ile Mazda'yı bir tutamam kimse kusura bakmasın.Yıl 2011 hala araçlarında triger zinciri yerine kayış kullanan bir markadan bahsediyoruz.Mühendislik dediğiniz aracı çelik bar doldurup yıldız almaktan veya sünger doldurup sessiz yapmaktan daha fazlasını gerektirir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    Çok kişinin bir şeyi tercih etmesi ancak koyunların bakış açısını etkiler.Düşünen insan kendi kararlarını bağımsız olarak verebilen insandır.

    Doğru

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    "Aptal bir şeyi 10 milyon kişi söylesede o hala aptal bir şeydir"

    Doğru

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    Gerçek için ona inanan bir kişi ile bin kişi arasında bir fark yoktur,gerçek inanılmaya muhtaç değildir.Kimse inanmasa bile tek başına kıyamete kadar yaşar.

    Doğru

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    Yıl 2011 hala araçlarında triger zinciri yerine kayış kullanan bir markadan bahsediyoruz.

    Zincir yerine kayış kullanınca mühendislik bilmedikleri mi anlaşılıyor?


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    Mühendislik dediğiniz aracı çelik bar doldurup yıldız almaktan veya sünger doldurup sessiz yapmaktan daha fazlasını gerektirir.

    Zincir kullanan mühendis oluyor da, çelik bar dolduran olmuyor mu? İkisi de çelik değil mi?


    NOT : Sizinle hiç bir şekilde Mazda vs Renault tartışmasına girmek istemem, sadece bu 2 cümleye takıldım. Az önce Toyota başlığına da yazdım; Corolla gibi bir araç peynir ekmek gibi satılırken, Mazda 3'ün bu kadar az satması anlaşılır gibi değil; kesinlikle Corolla'dan daha iyi bir araç ve Türkiye'de yeterli ilgili görmüyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 14 Ekim 2011; 12:12:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    Çok kişinin bir şeyi tercih etmesi ancak koyunların bakış açısını etkiler.Düşünen insan kendi kararlarını bağımsız olarak verebilen insandır.

    "Aptal bir şeyi 10 milyon kişi söylesede o hala aptal bir şeydir"

    Geçmişte tüm insanların dünya için "düzdür" demesi dünyayı düz mü yaptı?

    Gerçek için ona inanan bir kişi ile bin kişi arasında bir fark yoktur,gerçek inanılmaya muhtaç değildir.Kimse inanmasa bile tek başına kıyamete kadar yaşar.


    Az yakma konusunda ortada teknik veriler var,bu veriler yanılma gösterse bile kolayca silinip atılamaz.Hadi dizel konusunu geçtim Mazda 3 benzinli de Megane benzinliye göre az yakıyor.Zira konfor konusunda da öyle hadi Mazda 3-Megane konusunu geçtim.Ortada Mazda 6 var,Cx-9 var,Cx-7 var yeni çıkacak Cx-5 var bunların Renoda rakibi yok daha.Ortada Rx-8 var.Reno tersine mühendislik yapsa çözmesi yıllar alır.Reno ile Mazda'yı bir tutamam kimse kusura bakmasın.Yıl 2011 hala araçlarında triger zinciri yerine kayış kullanan bir markadan bahsediyoruz.Mühendislik dediğiniz aracı çelik bar doldurup yıldız almaktan veya sünger doldurup sessiz yapmaktan daha fazlasını gerektirir.

    Basit bir model kıyaslama konusunu bile getirdiğiniz noktaya bakın.

    Mazda 6'nın rakibi olan iki det araç var Renault'da. Laguna ve Latitude.

    Koleos'u da CX-7'nin karşısına koyabiliriz herhalde.

    Farz edelim rakipleri olmasın, neyi değiştirir bu?

    Şu başlığı biraz inceleyin de kimin mühendislik konusunda daha ileride olduğuna bir bakın isterseniz.

    http://forum.donanimhaber.com/m_31395359/tm.htm




  • @wolfien

    İki ayrı cümlemi bağdaştırmayın lütfen.O farklı bir cümle diğeri farklı.Anlatmak istedikleri de öyle...

    Zincir kullanmak teknoloji ve mühendislik gerektirmez,sanayideki usta bile yapar bunu.Zincir kullanmamak olsa olsa dandikliği simgeler benim gözümde.90 yılında olsak tamam hiç bir araçta yoktu bu meret.Ama yıl 2011.



    @Utku
    Konuyu bu noktaya ben getirmedim."yakıt ekonomisi ve konfor konusunda mazdanın hangi aynı fiyattaki modeli renault un modelini geçer" şeklinde genelleme yapan old_fashion_way isimli üye getirdi..Cevbımda kendisine yöneliktir zaten.

    Verdiğiniz konuya göz attım.Şu resim çok güldürdü beni

     Mazda 3 Touring Dizel, Renault Megane 3 Privilage Dizel?



    Mühendislik dediğiniz Rotary'dir,Miller Çevrimi'dir,Rvm sistemidir,İ-stop'dur,aracın hafifletilmesi aynı zamanda dayanıklı yapılmasıdır.Renault bu konuda 0 değil elbette.Ama gözümde bir Mazda veya herhangi bir Japon ve Alman otomobil üreticisi kadar ileri değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 14 Ekim 2011; 21:16:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zotone

    Evet, dci çabuk yorulan ve hantallaşan bir motordur. Kötü motordur demedim dikkatinizi cımbızla çekeyim.

    Kıyaslamayı hangi motorla yaptınız merak ettim
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.