Şimdi Ara

Mazda 3 Touring Dizel, Renault Megane 3 Privilage Dizel? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
4.667
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Çok güzel bir araç almışsınız.
    Mazda3 dizelinde olduğu bir test okumuştum.Rakipleri arasında en çok tüketen Mazdaydı.
    Sürüş dinamikleri , sürüş zevki, mekanik aksam ve tasarım artıları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: old_fashion_way

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zotone

    Selamlar, yahu mazda-renault karşılaştırması bile abestir :) Mazda da 4500 tl ye varan indirim var, bluetooth da takıyorlar, yol tutuşu, fren mesafesi, tüm güvenlik ekipmanlarıyla Mazdayı tek geçerim. yakıt olarak megane belki 0.5 lt daha az yakacaktır ancak dci motor bence hantal. Arkadaşım hiç tereddüt etmeyi bence, alın Mazdayı farkınız olsun. Dizel olunca 2. el sıkıntınız da olmaz. C3 yumurta gibi araba, çok janjanlı, ancak bu memleketin yollarında malum, c3 ne kadar dayanır bilemem. Renault dediğin bir teneke yığınıdır, privilage değil şah olsa ne yazar.

    ya ne bu renault düşmanlığı yok teneke yığını yok bilmem ne arkadaşlar 2011 in ilk 9 ayında renault 66 bin araba satarak en çok araba satan marka olmuş..yani 66 bin kişi bişey bilmiyoda burada ki bi kaç mazdacı mı bişey biliyo..her modelin kendine göre artıları vardır..mazda 3 ünde spesifik özellikleri var megane ında..yakıt ekonomisi ve konfor konusunda mazdanın hangi aynı fiyattaki modeli renault un modelini geçer..ve şunu unutmayalım ki türkye de yaşıyoruz ve bizim yollara en iyi giden arabalardan biridir reno..o yüzden lütfen bilmeden körü körüne kimse yorum yapmasın

    Çok kişinin bir şeyi tercih etmesi ancak koyunların bakış açısını etkiler.Düşünen insan kendi kararlarını bağımsız olarak verebilen insandır.

    "Aptal bir şeyi 10 milyon kişi söylesede o hala aptal bir şeydir"

    Geçmişte tüm insanların dünya için "düzdür" demesi dünyayı düz mü yaptı?

    Gerçek için ona inanan bir kişi ile bin kişi arasında bir fark yoktur,gerçek inanılmaya muhtaç değildir.Kimse inanmasa bile tek başına kıyamete kadar yaşar.


    Az yakma konusunda ortada teknik veriler var,bu veriler yanılma gösterse bile kolayca silinip atılamaz.Hadi dizel konusunu geçtim Mazda 3 benzinli de Megane benzinliye göre az yakıyor.Zira konfor konusunda da öyle hadi Mazda 3-Megane konusunu geçtim.Ortada Mazda 6 var,Cx-9 var,Cx-7 var yeni çıkacak Cx-5 var bunların Renoda rakibi yok daha.Ortada Rx-8 var.Reno tersine mühendislik yapsa çözmesi yıllar alır.Reno ile Mazda'yı bir tutamam kimse kusura bakmasın.Yıl 2011 hala araçlarında triger zinciri yerine kayış kullanan bir markadan bahsediyoruz.Mühendislik dediğiniz aracı çelik bar doldurup yıldız almaktan veya sünger doldurup sessiz yapmaktan daha fazlasını gerektirir.

    mühendislikten falan bahsetmişsinde resmen kaportacı ağzıyla konuşuyosun..tahsilin ne çok merak ettim.ayrıca rx-8 ile reno nun dengi arabası yok demişin ama gösteriş meraklısı trafik canavarları rx-8 ile hız yapmayı tercih ederken reanult latitude a binmeyi tercih edecek olan konfor ve lükş düşkünü beyefendiler de var ikisi farklı tercihler ama şu şundan iyidir demek kesinlikle yanlış hangi konuda iyi? esas soru bu..mazda dediğin marka 2010 yılını 69 milyon dolar zararla kapatmışken reno diye küçümsediğin teneke yığını dünya pazarında %10 luk bi dilim elde etmiş araştır görürsün..orta çağdan örnek vermişsin insanlar artık akıllıandı..orta çağ nere şimdi nere..insanların nerde ne olsa haberi oluyo çağ bilgi iletişim çağı yani bu gibi şeylere sahipken insanoğlu, dünya genelinde milyonlarca insan aptalda bi tek sen mi akıllı oluyosun..mazda nın hangi aracı tasarım konusunda renaulttan iyi..ar-ge ye gelnce yine öyle..''teneke yığını'' f1 de yer alıp şampiyonluklar yaşamışken..mazda rx-8 ile e5 te kapışmaştan başka bi yarışmaya katılmışmıdır acaba..insan kendi doğrularına inanır falan filan diye felsefe yapacağına orta çağ mantığıyla düşünüp önyargı yapma biraz oku araştır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    Çok kişinin bir şeyi tercih etmesi ancak koyunların bakış açısını etkiler.Düşünen insan kendi kararlarını bağımsız olarak verebilen insandır.

    Doğru

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    "Aptal bir şeyi 10 milyon kişi söylesede o hala aptal bir şeydir"

    Doğru

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    Gerçek için ona inanan bir kişi ile bin kişi arasında bir fark yoktur,gerçek inanılmaya muhtaç değildir.Kimse inanmasa bile tek başına kıyamete kadar yaşar.

    Doğru

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    Yıl 2011 hala araçlarında triger zinciri yerine kayış kullanan bir markadan bahsediyoruz.

    Zincir yerine kayış kullanınca mühendislik bilmedikleri mi anlaşılıyor?


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom
    Mühendislik dediğiniz aracı çelik bar doldurup yıldız almaktan veya sünger doldurup sessiz yapmaktan daha fazlasını gerektirir.

    Zincir kullanan mühendis oluyor da, çelik bar dolduran olmuyor mu? İkisi de çelik değil mi?


    NOT : Sizinle hiç bir şekilde Mazda vs Renault tartışmasına girmek istemem, sadece bu 2 cümleye takıldım. Az önce Toyota başlığına da yazdım; Corolla gibi bir araç peynir ekmek gibi satılırken, Mazda 3'ün bu kadar az satması anlaşılır gibi değil; kesinlikle Corolla'dan daha iyi bir araç ve Türkiye'de yeterli ilgili görmüyor...

    facebook tan falan gördüğünüz sözde ''özlü sözler'' hakkında yorum yapacağınıza arabalar hakkında yorum yapın..




  • Boyun 1.80 ve Megane arka koltukta boynumu eğmek zorunda kaldım. Çok kötü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uguryes -- 14 Ekim 2011; 18:10:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uguryes

    Boyun 1.80 ve Megane arka koltukta boynumu eğmek zorunda kaldım. Çok kötü.

    Araç sunrooflu muydu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: uguryes

    Boyun 1.80 ve Megane arka koltukta boynumu eğmek zorunda kaldım. Çok kötü.

    Araç sunrooflu muydu?

    Araca bugun baktım. Evet sunroof vardı. Ama ufak bişeydi. Yani arka tarafı etkileyen bir durumu yoktu. Araç Dynamique donanımlıydı ve bir de paket eklenmiş sunroof ve bişeyler daha. Diz mesafesi iyi ama tavan yüksekliği çok kötüydü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uguryes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: uguryes

    Boyun 1.80 ve Megane arka koltukta boynumu eğmek zorunda kaldım. Çok kötü.

    Araç sunrooflu muydu?

    Araca bugun baktım. Evet sunroof vardı. Ama ufak bişeydi. Yani arka tarafı etkileyen bir durumu yoktu. Araç Dynamique donanımlıydı ve bir de paket eklenmiş sunroof ve bişeyler daha. Diz mesafesi iyi ama tavan yüksekliği çok kötüydü.

    Megane'lardaki sunroof, tavanın arka kısmın baş mesafesini de kısaltıyor. Sunroofsuz olan da çok cömert bir baş mesafesi sunmuyor ama 190 cm boyumla oturmak için kafamı eğmek zorunda kalmadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: uguryes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: uguryes

    Boyun 1.80 ve Megane arka koltukta boynumu eğmek zorunda kaldım. Çok kötü.

    Araç sunrooflu muydu?

    Araca bugun baktım. Evet sunroof vardı. Ama ufak bişeydi. Yani arka tarafı etkileyen bir durumu yoktu. Araç Dynamique donanımlıydı ve bir de paket eklenmiş sunroof ve bişeyler daha. Diz mesafesi iyi ama tavan yüksekliği çok kötüydü.

    Megane'lardaki sunroof, tavanın arka kısmın baş mesafesini de kısaltıyor. Sunroofsuz olan da çok cömert bir baş mesafesi sunmuyor ama 190 cm boyumla oturmak için kafamı eğmek zorunda kalmadım.

    O zaman almak isteyenler, sunroof düşünmesin bence.




  • Gerek tasarım gerek donanım olarak bence de MAZDA.
    Hayırlı olsun güle güle kullanın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fatih ALP -- 14 Ekim 2011; 20:43:28 >
  • zoom-zoom tersine mühendislikten bahsediyor, siz neden bahsediyorsunuz. renonun satış rakamlarından, pazar payından bana ne kardeşim, benim gözümde o bir teneke yığınıdır hepsi bu. bu benim fikrim. yıllarca yolcu aynasını opsiyonel satmadımı bunlar? banliyolara mahkum ettikleri binlerce göçmen afrikalıyı ,fabrikalarında karın tokluğuna ölümüne çalıştırmadılarmı? yıllarca bu memleketin sırtından tonla para kazanıp, bir çivi çakmışlıkları varmı? "sizin arabada bu varmı ?" diye sundukları şeylere kargalar bile kıçlarıyla gülerken, çocuklar üzerinde pedagojik dezenformasyon yaratan benim miyim? bana "ne demek hantal? nereden biliyorsun? hangi motorla kıyasladın" gibi saçma sapan sorular sormayın kardeşim, bana göre hantal ve çabuk yoruluyor.. kime, neye göre? tabiki diğer dizel motorlara göre.
    varsın yurdum insanı araba alırken bluetooth arasın. esp olmasada olur. renonun tek bir iyi modeli var. henüz üretilmeyen..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zotone -- 14 Ekim 2011; 21:15:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anilozay

    Çok teşekkürler , benim için de ibre bugün Mazda 3'ten yana döndü. Eski Focus kullanıcısı olarak aynı motoru paylaşması, Focus'la aynı platformu paylaşması (dolayısıyla yol tutuşları yakındır diye düşünüyorum) açısından eski aşkıma benzer bir araca kavuşabilirim. Yeni Focus'un içini hiç beğenemedim, yoksa hiç düşünmem alırdım.

    Bunun yanında 4 yıl da Mazda 626 2.0 kullanmış biri olarak, bir sefer bile tık dememiş bir araçtı (pert olana kadar). Araç otoyoldan kayalıklara, sonra da taklalar atarak dere yatağına uçmuş, gördüğümde ters dönmüş ve paramparçaydı. Ailem çok şükür küçük sıyrıklarla kurtuldu (40000 TL lik araca eksper 25000 TL hasar çıkarmıştı). Güvenlik 10 numara , hayat kurtaran araçlar yapıyor dedim Mazda.

    Renault seçimimdeki öncelik ise EDC vites. Şu anda otomatik araç kullanıyorum ve rahata çok alıştım. İstanbul içinde müthiş rahatlık. EDC vitesli, sunrooflu, xenon paketli dolu bir aracı 57.000 e veriyorlar. sunroof xenon istemezsen de 54000 TL. İkinci konu ise Ford'u servislerine çok sinir olduğum için sattım, 4 yılda 3 servis dolaştım ve ağır olmasın ama namuslusunu görmedim. Renault'da en azından servise gitmesem bile her yerde yaptırabilirim.

    Focus'dan sonra motorunu beni tatmin etmedi, bu gerçek. Genel olarak kullanan arkadaşlarım memnunlar fakat şu motor işini halletseler güzel olacak.Ayrıca direksiyon tepkisi olsun, yol tutuşu olsun bana Focus kadar zevk vermedi. Sonuçta daha yumuşak bir araç.

    Çok zor iş yeni araca karar vermek çook. Toyota'daki 1360 cc, Astra'daki 1.3 motora bakınca onları direk eliyorum. Eski Citroen C4 çok sorunluydu, yenisine iyi diyorlar ama beklemek gerekir diye düşünüyorum. Focus'un hem içini beğenmedim, hem de düz vites, titanium x, sunrooflu araç 68.000 TL. Golf 68000 e DSG Highline alabiliyorsunuz. Ama o parayı verip de 3 ay sıra bekle olayına sinir oluyorum. Peugeot otomatik vites bomboş araca 51.500 TL istedi,plastik direksiyon simitli. Seat ve Skoda'ya ısınamadım bir türlü.

    Son olarak 3 seçenek kaldı :

    1 - Ya elimdeki 2010 model Yaris 1.33 MM aracımı, gerçekten içime sinen birşey çıkana kadar elimde tutacağım. Sürüş gerçekten zevkli, spoiler, renkli cam ve xenon farla beraber yakışıklı bir araç.Az yakmasına rağmen benzinli diye sürekli gezemiyorum. Sürekli gözüm depoda.
    2 - Ya EDC vitesli olmasından dolayı, sürüş zevki beni orta seviye tatmin eden Renault Megane
    3 - Ya da Focus'a çok benzeyen, sağlamlığına ve motoruna çok güvendiğim fakat düz vites Mazda 3.

    İbre 3. seçenekten yana, hadi hayırlısı..

    Bu arada Mazda 3 dizel chipleyen kimse var mı :)

    izmirde chiplettim fakat 2 ay sonra oksijen sensörü arıza verdi.hiç gerek yok bence boşuna eziyet.yol bilgisayarnın kafasını karıştırıyor sürekli asr lambası yaktırıyor :) efendi gibi orjinali daha güzel :) ben 2010 martta aldım 109ps olanından.hatchback gelmediği için değiştirmedim.115ps olanı uzun yolda daha az yakıyor.yakında impressive dizel geleceğini söylediler.tahminimce martı bulur yine.araca orjinal binmek daha mantıklı.
    mazdanın bakımları kısa her 10bin yada 6 ay.fordda ise 15 bin yada 1 yıl.her bakım maaliyeti hemen hemen aynı ama mazdanın delixia yagının daha kaliteli oldugunu söylüyorlar.motorun ömrü açısından daha avantajlı görünüyor ama çokta birşey farketmez.bnce mazdanın en büyük dezavantajlarından biri bakımlarını 15 bin de bir yapmalı yada daha uygun maaliyetleri olmalı.(farkeden değer 60 lira ford daha pahalı ama 5000 km daha uzun bakım süresi)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zotone

    zoom-zoom tersine mühendislikten bahsediyor, siz neden bahsediyorsunuz. renonun satış rakamlarından, pazar payından bana ne kardeşim, benim gözümde o bir teneke yığınıdır hepsi bu. bu benim fikrim. yıllarca yolcu aynasını opsiyonel satmadımı bunlar? banliyolara mahkum ettikleri binlerce göçmen afrikalıyı ,fabrikalarında karın tokluğuna ölümüne çalıştırmadılarmı? yıllarca bu memleketin sırtından tonla para kazanıp, bir çivi çakmışlıkları varmı? "sizin arabada bu varmı ?" diye sundukları şeylere kargalar bile kıçlarıyla gülerken, çocuklar üzerinde pedagojik dezenformasyon yaratan benim miyim? bana "ne demek hantal? nereden biliyorsun? hangi motorla kıyasladın" gibi saçma sapan sorular sormayın kardeşim, bana göre hantal ve çabuk yoruluyor.. kime, neye göre? tabiki diğer dizel motorlara göre.
    varsın yurdum insanı araba alırken bluetooth arasın. esp olmasada olur. renonun tek bir iyi modeli var. henüz üretilmeyen..

    Kahrolsun Fransız emperyalizmi..

    Paris'i yıkmaya gidiyoruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Konu başlığını her okuyuşta mazda touring ifadesi için station wagon türü bir araç canlanıyor gözümde. :)


    Bende de abi yaa...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.