Şimdi Ara

Mazda 3 Touring Dizel, Renault Megane 3 Privilage Dizel? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
0
Favori
4.672
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mazda tabiki...ah ah bide buna otomatik gelse...
  • Yalıtım-Konfor-Yakıt ekonomisi, güvenlik ------ Renault Megane

    Yol tutuş ------ Mazda 3

    mazdda 3, kullanması çok zevkli bir araç ama buna karşılık Megane 3'ten daha konforsuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Yalıtım-Konfor-Yakıt ekonomisi, güvenlik ------ Renault Megane

    Yol tutuş ------ Mazda 3

    mazdda 3, kullanması çok zevkli bir araç ama buna karşılık Megane 3'ten daha konforsuz.

    Yakıt ekonomisi?
    Mazda 3-4.4lt
    Renault Megane-4.5 lt

    Güvenlik?
    İkiside Euro Ncap'dan 5 yıldız almış.

    Konfor,yalıtımın daha iyi olduğunu kim diyor?Sadece sizin fikriniz mi yoksa bunun söylendiği bir kaynak var mı?Gerçekten merak ettiğimden soruyorum çünkü yeni kasa Megane'a hiç binmedim.Kıyaslama yapamıyorum o nedenle.
  • Şehir içi şartlarında dCi motor, PSA'nın dizel motorundan daha az yakıyor.

    İkisi de 5 yıldız ama Megane daha yüksek puanla 5 yıldız almış.

    Konfor ve ses yalıtımını ise ben diyorum.
  • MAzda 3 ün ses yalıtımı çok zayıf. Bir civic kullanıcı olarak bana göre benim aracımdan bile zayıf yada motoru gürültü çalışıyor. Alt devirlerdeki motor gürültüsü halen kulagımda arkada yolculuk yaptıgım halde. Benım aracımın ses yalıtımı zayıf olmasına ragmen alt devirlerde motor sesını duymak imkansız.

    megane göre tercihim yinede mazda 3 olur ses konforu pek önemli değil benim için.
  • Çok teşekkürler , benim için de ibre bugün Mazda 3'ten yana döndü. Eski Focus kullanıcısı olarak aynı motoru paylaşması, Focus'la aynı platformu paylaşması (dolayısıyla yol tutuşları yakındır diye düşünüyorum) açısından eski aşkıma benzer bir araca kavuşabilirim. Yeni Focus'un içini hiç beğenemedim, yoksa hiç düşünmem alırdım.

    Bunun yanında 4 yıl da Mazda 626 2.0 kullanmış biri olarak, bir sefer bile tık dememiş bir araçtı (pert olana kadar). Araç otoyoldan kayalıklara, sonra da taklalar atarak dere yatağına uçmuş, gördüğümde ters dönmüş ve paramparçaydı. Ailem çok şükür küçük sıyrıklarla kurtuldu (40000 TL lik araca eksper 25000 TL hasar çıkarmıştı). Güvenlik 10 numara , hayat kurtaran araçlar yapıyor dedim Mazda.

    Renault seçimimdeki öncelik ise EDC vites. Şu anda otomatik araç kullanıyorum ve rahata çok alıştım. İstanbul içinde müthiş rahatlık. EDC vitesli, sunrooflu, xenon paketli dolu bir aracı 57.000 e veriyorlar. sunroof xenon istemezsen de 54000 TL. İkinci konu ise Ford'u servislerine çok sinir olduğum için sattım, 4 yılda 3 servis dolaştım ve ağır olmasın ama namuslusunu görmedim. Renault'da en azından servise gitmesem bile her yerde yaptırabilirim.

    Focus'dan sonra motorunu beni tatmin etmedi, bu gerçek. Genel olarak kullanan arkadaşlarım memnunlar fakat şu motor işini halletseler güzel olacak.Ayrıca direksiyon tepkisi olsun, yol tutuşu olsun bana Focus kadar zevk vermedi. Sonuçta daha yumuşak bir araç.

    Çok zor iş yeni araca karar vermek çook. Toyota'daki 1360 cc, Astra'daki 1.3 motora bakınca onları direk eliyorum. Eski Citroen C4 çok sorunluydu, yenisine iyi diyorlar ama beklemek gerekir diye düşünüyorum. Focus'un hem içini beğenmedim, hem de düz vites, titanium x, sunrooflu araç 68.000 TL. Golf 68000 e DSG Highline alabiliyorsunuz. Ama o parayı verip de 3 ay sıra bekle olayına sinir oluyorum. Peugeot otomatik vites bomboş araca 51.500 TL istedi,plastik direksiyon simitli. Seat ve Skoda'ya ısınamadım bir türlü.

    Son olarak 3 seçenek kaldı :

    1 - Ya elimdeki 2010 model Yaris 1.33 MM aracımı, gerçekten içime sinen birşey çıkana kadar elimde tutacağım. Sürüş gerçekten zevkli, spoiler, renkli cam ve xenon farla beraber yakışıklı bir araç.Az yakmasına rağmen benzinli diye sürekli gezemiyorum. Sürekli gözüm depoda.
    2 - Ya EDC vitesli olmasından dolayı, sürüş zevki beni orta seviye tatmin eden Renault Megane
    3 - Ya da Focus'a çok benzeyen, sağlamlığına ve motoruna çok güvendiğim fakat düz vites Mazda 3.

    İbre 3. seçenekten yana, hadi hayırlısı..

    Bu arada Mazda 3 dizel chipleyen kimse var mı :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Mazda 3 dizel her konuda piyasadaki bütün dizel rakiplerinden önde.İnsanlar daha niye tereddüt ediyor anlam veremiyorum.

    İmpressive paketinin dizelde olmamasından olabilir bence.Mesela ben bu yüzden tereddütteyim.

    İmpressive donanım paketine gerek yok,touring donanım paketiyle rakiplerinin baz donanımlarını kıyaslayın.Kimisinde Esp yok,kimisinde perde hava yastıkları yok,kimisinde otomatik klima yok ve hepsi Mazda 3'ten daha pahalı.Jetta misal 105hp,daha fazla yakıyor daha yavaş donanım olarak boş+boş,esp yok,otomatik klima yok,aluminyum jant yok,sis farı yok,farlar mercekli değil ve 56 milyar.

    Mazda 3 51 milyar ve katlanabilir yan aynalara kadar her şey var touring donanımında.İmpressive donanımı zaten sınıfını aşmış bir donanım.Isıtmalı koltuklar,ısıtmalı ön cam vs hangi c sınıfı araçta var?

    Tamam işte sorunda o ya,bu paketi benzinlide sunup insanları donanıma alıştırıyolar,dizel olunca touring yeter diyolar,mesela golfte highline dizelde de var,comfortline ile idare edin demiyolar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    MAzda 3 ün ses yalıtımı çok zayıf. Bir civic kullanıcı olarak bana göre benim aracımdan bile zayıf yada motoru gürültü çalışıyor. Alt devirlerdeki motor gürültüsü halen kulagımda arkada yolculuk yaptıgım halde. Benım aracımın ses yalıtımı zayıf olmasına ragmen alt devirlerde motor sesını duymak imkansız.

    megane göre tercihim yinede mazda 3 olur ses konforu pek önemli değil benim için.

    Benzinli araçla dizelin özellikle de TDCI'ın sesi bir olur mu:)

    Bana kalırsa Mazda benzinli araçlarıyla aynı yalıtımı kullandığı için TDCI da gürültülü çalışan bir dizel olduğu için bu sorun ortaya çıkmış oluyor.

    Bir Mazdacı olarak ben size alıştıysanız otm vitese ve yoğun trafikte kullanıyorsanız EDC'li Reno alın derim. HB Megane III şık da bir araç öyle tipsiz değil Fluance gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 13 Ekim 2011; 7:48:40 >




  • Megane olursa sunroof düşünmeyin.

    Arka koltuk baş mesafesi iptal oluyor.

    Otomatik vites şart olduğu için ben edc li megane aldım 50 gün kadar önce.

    Düz vites alsaydım megane almazdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Şehir içi şartlarında dCi motor, PSA'nın dizel motorundan daha az yakıyor.

    İkisi de 5 yıldız ama Megane daha yüksek puanla 5 yıldız almış.

    Konfor ve ses yalıtımını ise ben diyorum.

    Mazda 3 şehir içi 5.3lt Megane şehir içi 5.5lt yakıyor.Teknik verileri bu şekilde.

    Yakıtı tüketimini sadece motora bağlı olarak değerlendiremeyiz.Tüketim çok fazla sayıda parametreye bağlı.

    Ben Euro Ncap'ın sitesine girdiğimde görüyorum ki Mazda 3 87 puan almış Megane 37 puan almış.Belli ki puanlandırma yöntemleri ve üst limitleri farklı.Megane'ın daha yüksek puan aldığını nerden görebiliyoruz,anlayabiliyoruz?


    Konfor ve yalıtım konusunda bir şey diyemeyeceğim.Fakat yeni Mazda 3 eskisine oranla çok daha sessiz ve daha konforlu bunu söyleyebilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: enoman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Mazda 3 dizel her konuda piyasadaki bütün dizel rakiplerinden önde.İnsanlar daha niye tereddüt ediyor anlam veremiyorum.

    İmpressive paketinin dizelde olmamasından olabilir bence.Mesela ben bu yüzden tereddütteyim.

    İmpressive donanım paketine gerek yok,touring donanım paketiyle rakiplerinin baz donanımlarını kıyaslayın.Kimisinde Esp yok,kimisinde perde hava yastıkları yok,kimisinde otomatik klima yok ve hepsi Mazda 3'ten daha pahalı.Jetta misal 105hp,daha fazla yakıyor daha yavaş donanım olarak boş+boş,esp yok,otomatik klima yok,aluminyum jant yok,sis farı yok,farlar mercekli değil ve 56 milyar.

    Mazda 3 51 milyar ve katlanabilir yan aynalara kadar her şey var touring donanımında.İmpressive donanımı zaten sınıfını aşmış bir donanım.Isıtmalı koltuklar,ısıtmalı ön cam vs hangi c sınıfı araçta var?

    Tamam işte sorunda o ya,bu paketi benzinlide sunup insanları donanıma alıştırıyolar,dizel olunca touring yeter diyolar,mesela golfte highline dizelde de var,comfortline ile idare edin demiyolar.

    Mazda 3 touring dizelin donanımına ve teknik özelliklerine göre fiyatı çok uygun.Buna rağmen insanlar almadan önce 5 kere düşünüyor.Bu konu bunun kanıtı.İnsanlar boş araçları daha yüksek fiyata Mazda 3'e tercih ederken daha pahalıya İmpressive donanımını kim alacak?Satabilecek olsa getirir zaten Mazda ama getirse stoklarda olduğu gibi kalır.Bu konuda çok düşünüp taşındıklarına eminim.Touring donanımı rakiplere göre zaten iyi olduğundan yeterli diyorlar.Donanımı arttırmak yerine fiyat avantajını koruyorlar ki bence de doğru yapıyorlar.Şimdi bugün impressive+otomatik Mazda 3 dizeli 60 bine satsalar kim alacak.Kimse...




  • Yine aynı mevzu. Bu forumda herkes bu tür karşılaştırmalarda Mazda 3, Skoda superb, Fiat Bravo, Alfa Guiletta, Mitsubishi Colt...... gibi araçları öneriyor. Ama önerenler bile iş araç almaya gelince Reno, Vw, Opel, Toyota... dışında araç almıyorlardır.

    Ülkemizi bilmeyip bu forumu takip eden birisi Türkiye'de en çok Mazda, Alfa, Skoda satıyor sanacaktır eminim.

    Çünkü "0" km araç alımında dünyanın hiçbir yerinde olmayan saçma kriterlerimiz var:
    -2. el
    -yedek parça
    -Eş dost ne der
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    MAzda 3 ün ses yalıtımı çok zayıf. Bir civic kullanıcı olarak bana göre benim aracımdan bile zayıf yada motoru gürültü çalışıyor. Alt devirlerdeki motor gürültüsü halen kulagımda arkada yolculuk yaptıgım halde. Benım aracımın ses yalıtımı zayıf olmasına ragmen alt devirlerde motor sesını duymak imkansız.

    megane göre tercihim yinede mazda 3 olur ses konforu pek önemli değil benim için.

    Benzinli araçla dizelin özellikle de TDCI'ın sesi bir olur mu:)

    Bana kalırsa Mazda benzinli araçlarıyla aynı yalıtımı kullandığı için TDCI da gürültülü çalışan bir dizel olduğu için bu sorun ortaya çıkmış oluyor.

    Bir Mazdacı olarak ben size alıştıysanız otm vitese ve yoğun trafikte kullanıyorsanız EDC'li Reno alın derim. HB Megane III şık da bir araç öyle tipsiz değil Fluance gibi.

    benim bahsettiğim benzinli mazda 3 yalnız . Benzinli bu kadar ses alıyorsa dizel ne kadar ses alır diye düşündüm ve bunu yazdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    MAzda 3 ün ses yalıtımı çok zayıf. Bir civic kullanıcı olarak bana göre benim aracımdan bile zayıf yada motoru gürültü çalışıyor. Alt devirlerdeki motor gürültüsü halen kulagımda arkada yolculuk yaptıgım halde. Benım aracımın ses yalıtımı zayıf olmasına ragmen alt devirlerde motor sesını duymak imkansız.

    megane göre tercihim yinede mazda 3 olur ses konforu pek önemli değil benim için.

    Benzinli araçla dizelin özellikle de TDCI'ın sesi bir olur mu:)

    Bana kalırsa Mazda benzinli araçlarıyla aynı yalıtımı kullandığı için TDCI da gürültülü çalışan bir dizel olduğu için bu sorun ortaya çıkmış oluyor.

    Bir Mazdacı olarak ben size alıştıysanız otm vitese ve yoğun trafikte kullanıyorsanız EDC'li Reno alın derim. HB Megane III şık da bir araç öyle tipsiz değil Fluance gibi.

    benim bahsettiğim benzinli mazda 3 yalnız . Benzinli bu kadar ses alıyorsa dizel ne kadar ses alır diye düşündüm ve bunu yazdım.

    Benzinli 4 silindir 1600cc bir araçtaki gürültü sizi rahatsız etmişse ben daha ne diyeyim:) 98 model benzinli 1.8 aracım var LPG'de gürültü artar bilirsiniz+kat iptali var yine de camlar kapalı iken motor sesi o kadar etkili olmuyor. Bu arada izolasyonu piyasadaki hemen her araçtan kötü olan Lantis için geçerli bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Yine aynı mevzu. Bu forumda herkes bu tür karşılaştırmalarda Mazda 3, Skoda superb, Fiat Bravo, Alfa Guiletta, Mitsubishi Colt...... gibi araçları öneriyor. Ama önerenler bile iş araç almaya gelince Reno, Vw, Opel, Toyota... dışında araç almıyorlardır.

    Ülkemizi bilmeyip bu forumu takip eden birisi Türkiye'de en çok Mazda, Alfa, Skoda satıyor sanacaktır eminim.

    Çünkü "0" km araç alımında dünyanın hiçbir yerinde olmayan saçma kriterlerimiz var:
    -2. el
    -yedek parça
    -Eş dost ne der

    Dünya'nın hiçbir yerinde olmayan kriterlerden İkinci el fiyatı (resale value) ve işletim maliyeti (running cost) dünyanın bir çok yerinde göz önünde bulunduruluyor. İspanya'da da , Malezya'da da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Şehir içi şartlarında dCi motor, PSA'nın dizel motorundan daha az yakıyor.

    İkisi de 5 yıldız ama Megane daha yüksek puanla 5 yıldız almış.

    Konfor ve ses yalıtımını ise ben diyorum.

    Mazda 3 şehir içi 5.3lt Megane şehir içi 5.5lt yakıyor.Teknik verileri bu şekilde.

    Yakıtı tüketimini sadece motora bağlı olarak değerlendiremeyiz.Tüketim çok fazla sayıda parametreye bağlı.

    Ben Euro Ncap'ın sitesine girdiğimde görüyorum ki Mazda 3 87 puan almış Megane 37 puan almış.Belli ki puanlandırma yöntemleri ve üst limitleri farklı.Megane'ın daha yüksek puan aldığını nerden görebiliyoruz,anlayabiliyoruz?


    Konfor ve yalıtım konusunda bir şey diyemeyeceğim.Fakat yeni Mazda 3 eskisine oranla çok daha sessiz ve daha konforlu bunu söyleyebilirim.

    Değerlendirme kriterleri az da olsa değişti ama;

    Yetişkin Koruma: Mazda 3 31, Megane 37 (Tam puan alan 3 araçtan biri idi zamanında)
    Çoçuk Koruma: Mazda 3 41, Megane 39
    Yaya Koruma: Mazda 3 18, Megane 11


    Bu arada Mazda 3 güzel araç, ben alırken dizeli olsa düşünürdüm açıkcası. Bence en güzeli akılda olan tüm marka/modellere inceleyerek karar vermek. Sonuçta tercihler kişiden kişiye göre değişir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ankay2 -- 13 Ekim 2011; 10:48:41 >




  • sen c4 lerede bakabilirsin 285 tork
    5-6 lt şehir içi tüketimi
    3.8 lt şehir dışı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: carretera


    quote:

    Orijinalden alıntı: ukubat

    Yine aynı mevzu. Bu forumda herkes bu tür karşılaştırmalarda Mazda 3, Skoda superb, Fiat Bravo, Alfa Guiletta, Mitsubishi Colt...... gibi araçları öneriyor. Ama önerenler bile iş araç almaya gelince Reno, Vw, Opel, Toyota... dışında araç almıyorlardır.

    Ülkemizi bilmeyip bu forumu takip eden birisi Türkiye'de en çok Mazda, Alfa, Skoda satıyor sanacaktır eminim.

    Çünkü "0" km araç alımında dünyanın hiçbir yerinde olmayan saçma kriterlerimiz var:
    -2. el
    -yedek parça
    -Eş dost ne der

    Dünya'nın hiçbir yerinde olmayan kriterlerden İkinci el fiyatı (resale value) ve işletim maliyeti (running cost) dünyanın bir çok yerinde göz önünde bulunduruluyor. İspanya'da da , Malezya'da da.

    Evet bunlar her yerde göz önünde bulundurulur haklısınız. Bizim kadar değil heralde. Ama 2. eli iyi diye beğenmediğim bir araca zorla binmekde istemem doğrusu.
    Çoğunluğumuz bildik markaları 2. eli iyi diye alıp binerken, Mazda, Alfa Romeo, Lancia, Subaru,... gibi araçları olanlara hep gıptayla bakarız. Çünkü bu kişiler senin benim 2. el diye kıvranıp almaya cesaret edemediğimiz araçları keyifle sürerken biz sürüye uyup bildiğimzden şaşmayız.




  • dizel araçta tercihim megane olur.
    daha az yakıyor. çok bassanız da farketmiyor. fabrika verileri belirli şartlarda yapılıyor gerçek ş.içi kullanımı fabrika verilerinden farklı çıkıyor
    uzun süre focus tdci 110 ve megane 105 dci kullana biri olarak bu karşılaştırmayı yapıyorum. yeni 115'lik motoru bilmiyorum.
    eğer focus'la aynı platformdaysa mazdanın tek artısı yol tutuşu olur. performans olarak hdi ilk daha iyi hissettirse de dci motor hdi'dan aşağı kalmıyor. dci motora hantal diyen herhalde 65 bg dci kullandı yada işkembeden sallıyor.
    performans odaklıysanız ve aceleniz yoksa Renault'un yeni çıkan 130 bg 320 nm 1.6 dci motorunun Türkiye'ye gelmesini bekleyebilirsiniz yada +1 yıl daha bekleyip 1.6 160 bg 380 nm motorlu aracı alırsınız. her iki 1.6 energy dci motorda mevcut 1.5 dci'dan daha güçlü olmasına rağmen daha az yakıt tüketimine sahip
  • Mazda3 çok sevdiğim araçlardan.Hatta aracımı almadan önce almak için çok uğraştığım ama bir türlü kısmet olmayan bir araç.Aracı uzun süre kullanacaksan Mazda3 önde gelir.Ancak tabi herkesin sadece almayı değil satarkende zarar etmemeyi düşündüğü bir ülkedeyiz.Bu bağlamda gönlüm Mazda3 derken 2. eldeki üstünlüğü yüzünden mantığım Megane3 der büyük ihtimalle..
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.