Şimdi Ara

MCLARENCİLER BURAYA!!!!!!mclaren-mercedes yeniden (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
668
Cevap
1
Favori
58.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 555_53_78
    bence dünyanın en büyük otomobil üreticisi toyota dır çünkü kendi başına en büyük işi yapan firma lexus u var ama oda tamamen amerika pazarı için kendi kurduğu bir marka dierleri hep firma evliliği ve pek azı başarılı

    Birhttp://www.ford.com adresine girsene. Hangi markaları barındırıyormuş?

    quote:

    Orjinalden alıntı: RedStar
    Neyse konuya dönecek olursak McLaren in motorları zaten bir Mercedes deil.Tıpkı zamanında Petronas ın motorlarını Ferrari den alıp üzerine Petronas etiketi yapıştırması gibi Mercedes te motorlarını Ilmor a yaptırır.Yani motorlar esasen çok uzun yıllardır yüksek performanslı yarış otomobilleri motorları üreten Ilmor a aittir.Bu mercedesin mükemmel yada yetersiz bir üretici olduğunun kanıtı deil tabiki.Ama bir gerçek var oda motorlar yetersiz.

    Sanırım ya geçen yıl ya da önceki yıl Mercedes Ilmor' u satın aldı.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    quote:

    Orjinalden alıntı: 555_53_78
    bence dünyanın en büyük otomobil üreticisi toyota dır çünkü kendi başına en büyük işi yapan firma lexus u var ama oda tamamen amerika pazarı için kendi kurduğu bir marka dierleri hep firma evliliği ve pek azı başarılı

    Birhttp://www.ford.com adresine girsene. Hangi markaları barındırıyormuş?

    quote:

    Orjinalden alıntı: RedStar
    Neyse konuya dönecek olursak McLaren in motorları zaten bir Mercedes deil.Tıpkı zamanında Petronas ın motorlarını Ferrari den alıp üzerine Petronas etiketi yapıştırması gibi Mercedes te motorlarını Ilmor a yaptırır.Yani motorlar esasen çok uzun yıllardır yüksek performanslı yarış otomobilleri motorları üreten Ilmor a aittir.Bu mercedesin mükemmel yada yetersiz bir üretici olduğunun kanıtı deil tabiki.Ama bir gerçek var oda motorlar yetersiz.

    Sanırım ya geçen yıl ya da önceki yıl Mercedes Ilmor' u satın aldı.


    benim o yazımdan ne demek istediğimi anlamışsındır sevgili kardeşim eger tek başına en çok aracı ford üretiyorsa o zaman en buyuk ford dur




  • quote:

    Orjinalden alıntı: 555_53_78
    benim o yazımdan ne demek istediğimi anlamışsındır sevgili kardeşim eger tek başına en çok aracı ford üretiyorsa o zaman en buyuk ford dur

    Tamam orada benim hatam fi tarihinin bilgisini vermemmiş. Ama bak ne diyor Wikipedia:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ford
    quote:

    In its twentieth century heyday, Ford, along with General Motors and Chrysler, were known as Detroit's "Big Three" automakers, companies that dominated the American auto market. Toyota surpassed Ford in revenue starting in 2004. Ford remains one of the world's ten largest corporations by revenue.

    Ford vaktiyle ilk üçteymiş, ama sonra 2004' te Toyota onu mahvetmiş, artık 10. falanmış. Ama ilk sırada sanırım yine GMC var. Ford konusunda yanıldım. Ama Mercedes-Benz' in dünyanın en büyük üreticisi olmadığını söylemek istemiş ve Daimler-Crysler olarak geçiyordur demiştim. Neyse zaten öyleymiş. Toyota' nın da Ford' u alt ettiğini öğrenmiş olduk

    Kaldı ki burada da diyor ki:
    http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors
    quote:

    GM's headquarters are in the Renaissance Center in Detroit, Michigan. The company is the world's largest vehicle manufacturer and employs over 340,000 people. In 2001, GM sold 8.5 million vehicles through all its branches; in 2002, GM sold 15 % of all cars and trucks in the world. They also owned Electronic Data Systems from 1984 to 1996 and, prior to selling it to News Corporation, DirecTV. GM owned Frigidaire from 1918 to 1979.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Challenger -- 7 Mart 2006; 13:07:33 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kharia
    %40 Mercedes
    %30 Ron Dennis
    %30 TAG Group

    Kaynak: Wikipedia

    http://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_Group
    quote:

    In January 2000, DaimlerChrysler bought a 40% share of the Group, with Ron Dennis and the TAG Group (owned by Mansour Ojjeh) each owning a 30% share.

    Evet kusura bakmayın, oranları yanlış hatırlıyormuşum. Ancak Arap konusunu doğru hatırlıyormuşum (prens konusu mullakta).




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kharia

    quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    %40 oldukça fazla. Bildiğim kadarıyla %50' si bir Arap prensine ait. %10 da Ron Dennis' in. Mercedes o diğer %50' ye de göz dikti. Ron Dennis' te geriye kalan kısmı alacak para olduğunu sanmıyorum. Olsa bile vereceklerini sanmıyorum.


    %40 Mercedes
    %30 Ron Dennis
    %30 TAG Group

    Kaynak: Wikipedia

    kardes tum mclaren cılerle toplanır yarısı ızleyelımmı.
  • McLaren Pilotu Kimi Raikkonen, sezonun ilk yarışı olan Bahreyn'de
    Renault ve Honda'yla gireceği mücadelede zorlanacağını söyledi.


    Bahreyn'e hareketinden önce Finlandiya'da katıldığı bir PR etkinliğinde,
    Almanya'nın resmi haber ajansı DPA'ya yaptığı açıklamada sezona zorlu bir
    başlangıç yapmayı beklediğini kaydeden Raikkonen, "Kış testlerine bakacak
    olursanız, Renault ile Honda'nın çok çok hızlı olduğunu görürsünüz. Ancak,
    McLaren de onların hemen burunlarının dibinde olacaktır. Bazı sorunlar, yeni
    Mercedes V8 motorunun geliştirme çalışmalarını etkiledi. Ama bu sorunlar şimdi
    tamamen giderildi, sezona tam anlamıyla hazırız" dedi.

    Kimi: "Kimseye imza atmadım"

    DPA'ya verdiği demeç sırasında, 2007 planları hakkında sorulan bir soruya da
    kısa olarak değinen Raikkonen, "İşin aslı ve özü, şu an itibariyle kimseyle,
    geleceğim konsunda hiç kimseyle bir anlaşma imzalamadım, nokta. Aslında bir
    başka takıma geçmek yerine McLaren'de kalma olasılığım çok daha fazla" dedi.

    Kaynak: padokf1.com




  • pekı 2007 de mclaren 3 arabaylamı yarısacak kım gıdecek.eger montoya gıderse ron ılkelerınden tavız verır
  • Adam mclaren lehine açmış konu adamda diyoki ferrari mclarenci değilsen ne işin var burda

  • Gül gül ölmüştüm bu olaya.. En çok Okay karacan'a gülmüştüm.
    Eyvaaahhh!!!
    Yangın Yangınnnnn..
    Bide öyle bi içten öyle bi heyecanlı söylediki duyan stüdyo yanıyo sanar :)
    Okay karacandan sonra en çok güldüğüm kaçışan ferrari pit ekibi. Resmen herifler bi an panikleyip kaçıştılar.. Yan pit ekibinden yardıma koştular söndürme tüpü filan sonra utanma belası kırmızı tulumlu adamlarda yaklaşıp bi işler yapmaya başladılar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: neuro


    quote:

    echnics, 1997' de Jaguar yoktu meydanda. Renault ise tek başına değildi. Williams Renault idi. Bu arada McLaren ile Ferrari' nin pit ekibini karşılaştırma derim. Çünkü Ferrari yanında oldukça başarısız kalıyorlar. Yağmurlu bir yarışta araç kaymasın diye havlu ile pit alanını kurulamayı bile akıl eden bir ekip mi daha başarılıdır, yoksa aynı yarışta çarpışan araba gibi birbirlerine çarpan bir ekip mi? Sadece McLaren' in pit ekibini diğerlerinden üstün tutman garip geldi. Polemik olsun diye yazmadım.


    al sana ferrari pit eikibi

    MCLARENCİLER BURAYA!!!!!!mclaren-mercedes yeniden





  • +1 MMX kardeşim allah korusunn.. McLaren olmazsa sadece mercedes olursa izlemem belki arada bir oda takım tutmadan sadece mercedese bi sempati duyarak izlerim...
    Aslında Mercedes mali açıdan çok kurtardı takımı hakkı yenmez amaa bi taraftanda mecburi vazgeçilmezi oldu. Aynen türkiyenin şu anki ekonmik durumu gibi (okadar vahim değil ama olabilirdide:)) Neyse bi arkadaş yukarda çok doğru bişey demiş eskiden olduğu gibi şu anda McLaren de Honda motoru olacak kimse tutamaz. Şu kesindirki yıllardır aerodinamik konusunda McLaren ya en iyiyi yada arada bir 2. en iyiyi yapmıştır.. Biçok yeniliği çoğu zaman McLaren getirmiştir. Son senelerde dikkat edin hep sekteye uğradığı konular: motor perf. düşüklüğü, motor dayanıksızlığı. Son 1-2 senedir kasada çıkan dayanıksızlıklarda söz konusu ama yinede çok sayıda değil. McLaren ile ilk tanışıklığım PC deki ilk araba yarışı oyunlarımdan biri olan Indy500 e dayanır:) Ozamandan beri çok severim. 5-6 tane araba vardı bir tanesi yani McLaren hem diğerlerinden daha hızlıydı hemde bütün gösterge paneli dijitaldi :) Ordan başlayan sempati aşka dönüştü bende... Tabi bunda Mika'nın David'in ve superspor yol aracı McLarenF1'de payı çok. Bu nedenlerden dolayı mercedes bizimle olsun eywallah ama asla bizi yutmasın.

    quote:

    Orjinalden alıntı: MMX 166


    quote:

    Orjinalden alıntı: sarman61


    Yok abi almasın bence ben mercedesi daha cok seviyorum zaten mercedes mclarenı ismini yok etmeyecek mclaren alt marka olacak yani bir neviy araba modeli olacak spor arabalarına verdiği isim. Malum artık formula-1 araba ureticilerinin savaştığı bir arena. Forever Mclaren-Mrecedes-Benz

    yapma kardes mclaren kımsenın boyunduru altına gıremez.gırerse ıste o zaman f1 ızlemem




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tonythetonguc

    Gül gül ölmüştüm bu olaya.. En çok Okay karacan'a gülmüştüm.
    Eyvaaahhh!!!
    Yangın Yangınnnnn..
    Bide öyle bi içten öyle bi heyecanlı söylediki duyan stüdyo yanıyo sanar :)
    Okay karacandan sonra en çok güldüğüm kaçışan ferrari pit ekibi. Resmen herifler bi an panikleyip kaçıştılar.. Yan pit ekibinden yardıma koştular söndürme tüpü filan sonra utanma belası kırmızı tulumlu adamlarda yaklaşıp bi işler yapmaya başladılar.

    Sen pit ekibinin yerinde olsayın nasıl kaçardın Allah bilir. Orada bir benzin deposu var ve bir anda etrafı saran alevler. Patlama tehlikesi var, tabi ki ilk tepkileri kaçmak olacak. Ama sonra hemen yetişen bir yangın tüpü vardı. Schumacher ise olduğu yerde tepkisiz ve soğuk kanlı bir şekilde oturdu ve yoluna devam etti. Ben bunda komik bir şey göremiyorum ama maksat sataşmaksa devam et bakalım.




  • Maksadım sataşmak değil. Sataşmak olsa bile bu mesajın seninle ne alakası varda sana sataşmış olayım bu mesajımla? veya niye sen böyle bana sataşır şekilde yanıtlıyorsun? Hakikaten çok güldüğüm bi olaydı.. Resim görünce aklıma geldi cevap yazmadan duramadım. Ayrıca sataşacak niyetim olsam "en çok ferrariye güldüm beceriksiz herifler" derdim. Mesajı tekrar okursan olayın asıl kahramanı Okay Karacan.
    Bana sen olsan kimbilir ne yapardın demiştin? Beni soruyorsan, genellikle soğuk kanlıyımdır, yangınla karşılaşmadım ama deprem vs. durumlarda sakin hareket ederim. Neyse benim nası biri olduum önemli değil hatta diğelimki ben kaçarım korkarım ne değişir? Önemli olan üzerinde yanmaz tulumlar varken kaçacak adamın orda işi yok... İşin trajikomik kısmı yan komşu (galiba williams tı) daha önce müdahele etti. Başka bir örnek olarak 2002 veya 2003 Brezilya ya bakın. zincirleme kazaların ardından Alonso nun kötü çarpışı sonucu yarış durdurulmuştu... O yarışta Jordan pitte alev almıştı kimsede kaçmamıştı...
    Sen sataşmadan bahsediyosunda bence sataşan sensin ben kimseye yönelik konuşmazken sen direk bana endeksli yazıyosun. Yani hakikaten alaka kuramadım. resmi gördüğüm anda ilk aklıma gelen Okay Karacan olmuştu halada gülüyorum, aklıma o geldi ve mesajı ona göre yazdım. Ayrıca dediğimde bitek kaçma meselesi değil, o işin gülünç kısmı. Doğruya doğru pitin hatası çok büyük yarışı hatırlarsanız Schumi den önce Barri. girdi pite onda da ufa problem yaşandı pompa oldukça zor çıktı ve hafif alev aldı. Bişilerde hata olduğu ortadaydı buna rağmen önlem almamak ekibin hatasıdır. Ha benzer hataları bizimkiler yapmıyomu yapıyolar. Olur böyle şeyler büyütmeye gerek yok ama Okay Karacan çok güldürdü beni.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    quote:

    Orjinalden alıntı: tonythetonguc

    Gül gül ölmüştüm bu olaya.. En çok Okay karacan'a gülmüştüm.
    Eyvaaahhh!!!
    Yangın Yangınnnnn..
    Bide öyle bi içten öyle bi heyecanlı söylediki duyan stüdyo yanıyo sanar :)
    Okay karacandan sonra en çok güldüğüm kaçışan ferrari pit ekibi. Resmen herifler bi an panikleyip kaçıştılar.. Yan pit ekibinden yardıma koştular söndürme tüpü filan sonra utanma belası kırmızı tulumlu adamlarda yaklaşıp bi işler yapmaya başladılar.

    Sen pit ekibinin yerinde olsayın nasıl kaçardın Allah bilir. Orada bir benzin deposu var ve bir anda etrafı saran alevler. Patlama tehlikesi var, tabi ki ilk tepkileri kaçmak olacak. Ama sonra hemen yetişen bir yangın tüpü vardı. Schumacher ise olduğu yerde tepkisiz ve soğuk kanlı bir şekilde oturdu ve yoluna devam etti. Ben bunda komik bir şey göremiyorum ama maksat sataşmaksa devam et bakalım.





  • 22-21-20-19-18-17-16-15-14-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3 fena sayılmaz.go kımı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger

    quote:

    Orjinalden alıntı: tonythetonguc

    Gül gül ölmüştüm bu olaya.. En çok Okay karacan'a gülmüştüm.
    Eyvaaahhh!!!
    Yangın Yangınnnnn..
    Bide öyle bi içten öyle bi heyecanlı söylediki duyan stüdyo yanıyo sanar :)
    Okay karacandan sonra en çok güldüğüm kaçışan ferrari pit ekibi. Resmen herifler bi an panikleyip kaçıştılar.. Yan pit ekibinden yardıma koştular söndürme tüpü filan sonra utanma belası kırmızı tulumlu adamlarda yaklaşıp bi işler yapmaya başladılar.

    Sen pit ekibinin yerinde olsayın nasıl kaçardın Allah bilir. Orada bir benzin deposu var ve bir anda etrafı saran alevler. Patlama tehlikesi var, tabi ki ilk tepkileri kaçmak olacak. Ama sonra hemen yetişen bir yangın tüpü vardı. Schumacher ise olduğu yerde tepkisiz ve soğuk kanlı bir şekilde oturdu ve yoluna devam etti. Ben bunda komik bir şey göremiyorum ama maksat sataşmaksa devam et bakalım.


    Okay K. seni güldürmüştür ama biraz biraz düzelteyim.
    alev çıktığında Allah Korusun faciya dönüşebilidi ki çıkan ateşte küçük değildi. pit ekibinin orada ki davranışı refklesti unuttuğun bir şey var ki Şumi ateşi gördüğünde kafası rahat bir şekilde ve ekibin ateşi kontrol etmesi_; ardından görevini başarıyla tamamlayıp 10sn. yada 8sn.'de işini bitirip Şumi'yi yarışa sokmasıydı. ve yarış kazanıldı.
    bu olaylar herkesin başına gelir sorun nasıl davranacağın, nasıl topralayacağın. o zaman durumu kontrol edemeselerdi bugun herkesin ağzında idi. dikkat çekiyim.




  • 2003 Brezilya yı seyredin. Benzeri büyüklükte yangın pitte Fisiko nun aracında çıktı.
    Orda okay karacan bağırmadı gülmedim.
    Pit ekibi paniklemeden anında müdahele etti. (refleksleri müdahele etmek oldu.)
    Beğenmediğimiz bir takımın Jordan ın pit ekibi söz konusu.
    Aklıma gelen bu örnek, daha biçok örneği vardır.
    Daha fazla söze gerek yok.
    Bu tür yangınlar hep çıkar ama faica olmadan önlenir. Özellikle son yıllardaki teknoloji sayesinde son zamanlarda butür olaylar facia ya dönüşmemiştir. Dönüşmesinide istemeyiz. Bunun böyle olduğunu çoğumuz biliyorken benim Okay Karacanın tepksinie gülmemin neresi sizle alakalı? Facia olması benim hoşumamı giderdi sanki? Ama olmayacağını bilince o tepkiye gülüyosun. Bukadar basit. Ama ferrari ekibi paniklemeyi biraz daha uzun tutsalardı faciayı önleyemeyebilirlerdi.
  • Pit ekiplerinin yangın anında kaçması panik ve refleksten ziyade, olacak zararı en aza indirmeye çalışmak ve en önemlisi yangını söndürmekle görevli kişilerin gerekli alet-erdavata daha rahat ulaşmasını ve yangına daha rahat müdahale edebilmesini sağlamaktır diye düşünüyorum. Bu adamlar Hasan Usta'nın çırakları değil arkadaşlar, bu işin eğitimini almış/alan kişiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kharia -- 14 Mart 2006; 3:41:46 >
  • arkadaşlar kıvırmayın.

    tamam komik gelmiş olabilir. bazısına gelmemiştir.ne ise komik bulduğunuzu yazmanız bence abes.

    bu yangın olayı ise bazılarının ferrari pit ekibi değerlendirme kıstası bizde eğriyi doğruyu gösetrelim. herkes kendilerini bilir. çıkan yangında nasıl olduysa olmuş kim garanti verebilir? önemli olan profesyonellik. adamlar profesyonel siz onlardan daha mı iyi biliyorsunuz? ne yaptı ferrari yangını söndürdü, arabayıda sürdü. bunu değerlendirme kıstası almanız yanlış.
  • Konu McLaren' den Ferrari pit ekibine geçti ,
    Son bir iki şey söyleyip Ferrari pit ekibi konusunu kendi açımdan kapatıyorum:
    Resme dikkat bir grup çekilirken arkadan köpük sıkılıyor. Köpüğü sıkan da Ferrari elemanı.

    Neyse, ben de bir şey anlatayım. Hangi yarış olduğunu hatırlamıyorum ama sanırım 2001 ya da 2002 yılıydı. Yağmurlu bir yarıştı. Yağmur biraz dindikten sonra BMW.Williams ekibi pit hazırlığı esnasında adeta çarpışan araba gibi birbirine çarparken Ferrari ekibi pite gelecek olan Michael Schumacher kaymasın diye ellerine aldıkları beyaz havlularla lastiklerin duracağı yeri sildiler.
    Ferrari pit ekibini değerlendirirken bunu da göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tonythetonguc


    Gül gül ölmüştüm bu olaya.. En çok Okay karacan'a gülmüştüm.
    Eyvaaahhh!!!
    Yangın Yangınnnnn..
    Bide öyle bi içten öyle bi heyecanlı söylediki duyan stüdyo yanıyo sanar :)
    Okay karacandan sonra en çok güldüğüm kaçışan ferrari pit ekibi. Resmen herifler bi an panikleyip kaçıştılar.. Yan pit ekibinden yardıma koştular söndürme tüpü filan sonra utanma belası kırmızı tulumlu adamlarda yaklaşıp bi işler yapmaya başladılar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: neuro


    quote:

    echnics, 1997' de Jaguar yoktu meydanda. Renault ise tek başına değildi. Williams Renault idi. Bu arada McLaren ile Ferrari' nin pit ekibini karşılaştırma derim. Çünkü Ferrari yanında oldukça başarısız kalıyorlar. Yağmurlu bir yarışta araç kaymasın diye havlu ile pit alanını kurulamayı bile akıl eden bir ekip mi daha başarılıdır, yoksa aynı yarışta çarpışan araba gibi birbirlerine çarpan bir ekip mi? Sadece McLaren' in pit ekibini diğerlerinden üstün tutman garip geldi. Polemik olsun diye yazmadım.


    al sana ferrari pit eikibi

    MCLARENCİLER BURAYA!!!!!!mclaren-mercedes yeniden





    Arkadaşlar ben schumi kötüler filan ama pilotluğuna lafım yok adam eze eze 7 sene şampiyon olmuş kolay deil. Hane ama bu yarışı hatırlıyorum burada kutlanması gereken biri var oda schumi adamın arabası yanıyor o dışarı çıkmadı yarışdan kopmamak için biliyorsunuz araç dışına çıktığı an yarış bitiyor ama o çıkmadı m.schumiyi kutlarım




  • eze eze sampıyonluk!!!!!! bıraz abartmadınmı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MMX 166 -- 15 Mart 2006; 0:05:54 >
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.