Şimdi Ara

Medipol Üniversitesi Tıp Fakültesi Hakkında Bilgi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
2
Favori
19.650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Medipol Üniversitesi Tıp Fakültesi (Türkçe) ile ilgili bilgi vermek istiyorum.

    Eğitim dili Türkçe olmakla birlikte, bazı dersler İngilizce olarak verilmektedir. Bazı derslere Uluslararası Tıp Fakültesi'nde ders veren öğretim görevlileri de girmektedir. %30 İngilizce denilse de, İngilizce derslerin sayısı çok daha azdır.

    İlk kayıt yapıldıktan sonra İngilizce yeterlilik sınavını geçemeyen öğrenciler İngilizce hazırlık okurlar. İngilizce yeterlilik sınavı zor değildir. Gramer, kompozisyon, dinleme, okuduğunu anlama sorularından belirli bir puanın üzerindeki öğrenciler, mülakata bile girmeden geçebilirler. Bazı öğrenciler İngilizce mülakat sınavına alınıp, geçip geçemeyeceği belirlenir.

    1. döneme başlayan öğrenciler en fazla 1-2 dersi İngilizce gördükleri için eğitim sırasında pek zorlanmazlar. Aslında en iyi tıp eğitimi, Türkçe eğitimdir, ancak bir doktorun bilimsel makaleleri, İngilizce kaynakları okuyup, anlayabilmesi için çok iyi derecede İngilizce bilmesi gerekmektedir.

    Hazırlık, 1. ve 2. dönem dersleri Kavacık'ta, 3., 4., 5. ve 6. dönem dersleri Bağcılar'daki Medipol Mega Hastanesi'nde işlenir. Her öğrenci istediği konuda bilimsel araştırma grubuna katılabileceği gibi, hocaları ile görüşüp, herhangi bir konuda bilimsel araştırma yapabilir, makale yazabilir. Önümüzdeki seneden itibaren her öğrencinin 6. sınıf sonuna kadar en az bir araştırma grubunda yer alıp, kabul gören bir bilimsel dergide yayımlanan bilimsel bir makalede adının yer alması zorunluluğu getirilmesi planlanmaktadır. Not ortalaması yeterli olan isteyen öğrenciler lisanslarının yanında doktora programına başlayabilir dense de, pratikte bunu yapan öğrenci sayısı çok azdır. Zaten zor olan derslere ilave yük getirmek, doktora uğruna ilave 1-2 yıl daha okumak istemezler.


    1., 2. ve 3. dönemlerde temel bilimler, sistemlere ayrılmış kurul konuları halinde öğretilir. 4. sınıftan itibaren 6. sınıf sonuna kadar tamamen vakalara yönelik klinik bilgiler verilir. Beyaz önlükler giyilip, stetoskoplar enselere konularak hastane içerisinde stajyer doktor ünvanı alınarak, staj yapılır. Staj sırasında teorik ve pratik eğitim birlikte alınır. Her dönem öğrencileri gruplara ayrılır, vizitlere çıkılır, hastalara dokunulur, muayene edilir. Hasta sayısı çok fazladır. 4. ve 5. dönemlerde stajlarda klinik konular (dahiliye, pediatri, cerrahi, kardiyoloji, kadın doğum, vs.) hasta üzerinde uygulamalı ve teorik olarak öğretilir. Stajlarda yaklaşık 5 veya 10 haftalık dönemler halinde sadece yapılan staj konusu ile ilgili teorik ve pratik dersler alınır. 6. dönemde intern doktorluk yapılır.

    1. dönemde seçmeli derslerle birlikte, Tıp İngilizcesi, Türk Dili ve Edebiyatı ve İnkılap tarihi dersleri de vardır. Bu derslerin sınavları basittir. 1. 2. ve 3. dönemlerde, 1-1,5 aylık aralıklarla kurul konuları ve sınavları vardır. Kurul konusunun anatomi, fizyoloji, histoloji, biyokimya, farmakoloji, patoloji, hatta bazı konularda klinik bilgiler bir arada verilir. 1. ve 2. sınıfta anatomi derslerinde kadavra görülür. 3. dönem biraz daha vaka ağırlıklıdır. Probleme dayalı öğrenme de araya serpiştirilmiştir. 1. dönemden itibaren temel bilimler konularıyla ilgili sınav soruları vakalara yönelik sorulur. Mesleki beceri, laboratuvar sınavlarından ve sene sonundaki proje ödevinden ilave sözlü sınav olunur. Staj sırasında teorik ve pratik eğitim birlikte alınır. Her dönem öğrencileri gruplara ayrılır, vizitlere çıkılır, hastalara dokunulur, muayene edilir. Hasta sayısı çok fazladır. 4. ve 5. dönemde görülen klinik stajların eğitim süresi sırasında, yaklaşık 10 soruluk küçük ara sınavlar ile core adı verilen ipad sınavı, 5-10 haftalık staj sonunda sözlü ve yazılı sınav olunur. Her öğrencinin staj dönemi bir sunumu olur. Stajlardaki sözlü ve yazılı sınavlarda öğrencileri oldukça zorlarlar. Sözlü sınav yaklaşık 30 dk sürer. Stajlar genellikle 36 kişilik gruplar halinde yapılır. Yaklaşık 36-40 kişilik bir staj grubu, 9-10 kişilik gruplara ayrılır. Sınava girmeden önce öğrenciler sınav bitene kadar bir odada beklerler, sırayla öğrenciler birer birer jüri önüne gelirler. Herkese aynı sorular sorulur ve soruların diğer öğrencilere söylenmemesi için öğrencilerin cep telefonları alınır. Sınavlarda sorulan soruların her biri önceden puanlanmıştır. Öğrencinin verdiği doğru cevaba göre not verilir. Sözlüde gerçek vakalar ile ilgili detaylı sorular sorulur. Farklı hastaların hikayesi söylenir, teşhis ve tedavi yöntemleri, tedavi detayları sorulur. Her sözlüde değişmekle birlikte bir sözlü sırasında 8 farklı vaka ile ilgili hastalık teşhis, tedavi detay bilgileri sorulabilir. Jürideki öğretim görevlileri o andaki keyfine göre soru sormaz. Quiz sınavları, sözlü ve test sınavının ağırlıklı ortalamaları alınarak bulunan puan, öğrencinin o stajdaki geçme notudur. Geçer not alamayan öğrenciler, dönem sonunda bütünleme sınavlarına kalırlar. Bütünleme sınavlarında geçemeyen öğrenciler staj tekrarı yaparlar. Bir üst döneme geçildiği halde alttan tekrar edilen konunun stajı tekrar yapılabilir. 1.,2. ve 3. dönemlerde geçerli not alınamayan kurulların tekrarı olmaz. Tüm dönemin not ortalaması dikkate alınır ve geçer not alınamazsa bütünlemeye kalınır veya dönem tekrarı yapılır. Stajlarda pratik derslerde devam zorunluluğu%100'dür. Devamsızlık yapıldığında bir sonraki sene staj tekrar alınmak zorunda kalınır. İntern doktorların mezun olabilmeleri için staj yaptıkları birimlerden onay almak zorundadır.

    3. sınıf sonrasında yaz tatilinde cerrah olmak isteyen öğrenciler 15 gün süreyle istedikleri branş ve hocayı seçerek ameliyatlara katılır, hocalarını asiste eder, dikiş atar, hastayı keser, elektronik aletleri kullanır, bir asistanın yaptığı işleri önce izleyerek, daha sonra basitten başlayarak, yapmaya başlarlar. 4. sınıftan 6. sınıfa kadar her öğrenci ameliyatlara katılmak isterse, hocalarından izin almak koşuluyla katılır. Bazı riskli ameliyatlarda öğrenciler ameliyatlara sadece izleyici olarak katılırken, bazı az riskli ameliyatlara asistan gibi uygulayıcı olarak katılabilirler. Medipol'deki asistanlar hayatları zor olmadığı için öğrencileri fırçalamazlar, öğrencilere yardım etmeye çalışırlar.

    Genellikle öğretim görevlilileri çok cana yakındır, iyi niyetlidir. Sınavlarda sorulan sorular kolay değildir. Öğretilmeyen konularla ilgili sorular sorulmaz. Dersine günlük çalışan yeterince akıllı öğrenciler zorlanmadan sınıflarını geçebilirler. Ders geçme notu 60'dır. Kurul sınavlarının ortalaması 75 ve üzeri olan öğrenciler yıl sonundaki final sınavına girmezler. Başarısız öğrenciler final sınavı sonrasındaki bütünleme sınavına girerler. Bu sınavda da başarılı olmayan öğrenciler sınıfta kalıp, dönem tekrarı yaparlar. Her sene 10-20 kadar öğrenci dönem tekrarı yapar. Vakıf üniversitesi olduğu için kimse başarısız öğrencinin geçmesi için kolay soru sormaz. Sorular hep normal zorluktadır.

    5. sınıftan itibaren öğrenciler TUS sınavına hazırlanırlar. Tustime ile işbirliği yapılmıştır. 6. sınıfta intern doktorların TUS'a çalışmaları için yardımcı olunur, çok zorlanmaz.

    İsteyen öğrenciler TurkMSIC sınavı sonrasında diğer tıp fakültelerinde olduğu gibi 1 aylığına yurt dışına staja gidebilir. Sene kaybı olmaması için ders programı uygun olan üniversitelere Erasmus sınavını geçerek 6 aylığına okumaya gidebilir.

    Medipol Tıp Fakültesi ve Medipol Mega Hastanesi uluslararası akreditasyonunu almıştır.

    Medipol Tıp Fakültesi'nde okuyan öğrenciler de şaşırtıcı derecede yardımseverdir. Örneğin sınav öncesi kurulmuş whatsapp gruplarında geçmiş çıkmış sorular paylaşılır. Birileri görevlendirilir ve her ders öncesi ders slaytları, sonrası ses kayıtları internette google drive a yüklenir. iPad i kalemiyle birlikte kullanan bir öğrenci ders öncesi slaytları iPad'e yükleyip, notability ile slaytların üzerine kalemiyle sadece gereken yerlerde not alıp, yazı yazmakla vakit geçirmez, dersi anlamaya odaklanır. Öğrenciler öğretim görevlilerinin text book lardan hazırlamış olduğu renkli slaytları kullandıklarında, kitap satın almaya ihtiyaç min. seviyede olacaktır.

    Genel olarak Medipol Üniversitesi Türkçe Tıp bölümü, huzur içerisinde çok zorlanmadan okuyabileceğiniz, hatta cerrah olmak istiyorsanız çok zevk alabileceğiniz bir bölümdür.

    Tıp ile ilgili üniversiteleri araştırırken bazı önemli olduğunu düşündüğüm konuları dikkate almanız gerekir. Örneğin TUS sınavına hazırlık için intern doktorlara angarya sekreter işleri yaptırılıyor mu? Stajlarda kaç kişilik gruplar halinde hasta ziyaretlerine çıkılıyor? Öğrencilerin hastalara dokunmalarına imkan tanınıyor mu? Öğretim görevlilerinin kalitesi nasıl, son gelişmeleri takip edip, güncel bilgiler verebiliyor mu? Uygulama yapılacak hastanenin ve tıp fakültesinin uluslararası ve ulusal akreditasyonu var mı? Uygulama yapılacak hastanede öğrencilerin vaka görme sıklığı nedir? Örneğin köklü bir devlet üniversitesinin vaka görme sayısına vakıf üniversiteleri yaklaşamaz bile. Ancak bu görülen vakaların öğrencilere aktarımları yeterli mi, örneğin 6-10 öğrencinin hasta başında toplanması ile ne kadar verimli hasta başı uygulama eğitimi yapılabilir?

    TUS sınavını geçmek istiyorsanız zaten alacağınız eğitime ilave olarak, 5. sınıftan itibaren dershanelere gitmeniz, deli gibi çalışmanız, daha önce öğrendiğiniz bilgilerin tekrar üzerinden geçmeniz veya yeni bilgiler öğrenmeniz gerekecektir. Eğitim süresince ders anlatırken hocalar bu soru TUS'ta çıkar dese ve sizin sınava girdiğiniz sene o soru çıksa bile, aradan geçen süre içerisinde büyük ihtimalle o bilgileri hatırlamayacaksınız. Hastalara pansuman yaparak, dikiş atarak, her türlü muayeneyi yaparak iyi bir pratisyen hekim olsanız da, TUS sınavındaki hiç işinize yaramayacak bilgileri bir şekilde çok çalışarak öğrenmek zorundasınız. 6. sınıfta TUS'a çalışma imkanı bulamayan, yoğun tempoda ucuz iş gücü olarak çalıştırılan köklü devletteki tıp fakülteleri, çok iyi pratisyen hekim yetiştirmekte, ama mezunlarının TUS sınavına yeterince hazırlanmasına izin vermemektedir.

    Hatırlatma: Bu bilgilendirme yazısı Corona virüs salgınından önce hazırlanmıştı. Şimdi eğitimler uzaktan yapılıyor. Sınavların da uzaktan, bilgisayar başında yapılacağı duyuruldu. Hasta başında, ameliyathanede uygulama gerektiren, hastaya dokunma gerektiren stajların Eylül ayından sonra yapılması planlanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İstanbullu Bey -- 12 Haziran 2020; 15:58:0 >







  • medipol üni hakkında bilgi versen daha iyi olur aslında?

    nasıl bir üniversite?
    imkanları neler?
    sağlık dışındaki bölümlerde başarılı mı?
    işveren açısından algısı nasıl? mülakata bile çağrılmayacak ünilerden mi?
    parti pırtıyla alakası var mı?

    bu sorulara cevap verirsen daha faydalı olur forum adına.
  • Medipol Üniversitesi nasıldır sorusuna Medipol Üniversitesi'nde görevli kişiler cevap vermeli. Kimse yoğurdum ekşi demez.

    Dünyadaki üniversitelerin sıralamaları içerisinde Medipol Üniversitesi oldukça gerilerde. Aslında Türkiye'de tıp fakültesinde marka olmuş Hacettepe Üniversitesi, mühendislikte marka olmuş ODTÜ, Bilkent, İTÜ, Boğaziçi, Koç, Sabancı bile dünya sıralamalarında gerilerde yer alıyor. Bu sıralamalarda bir çok kritere bakılıyor. Doktora, yüksek lisans, lisans eğitimi yapan öğrenci sayısı, bilimsel makale sayısı, mezunların durumları, öğretim görevlisinin öğrenci sayısına oranı, öğretim görevlisi kalitesi, yabancı öğrenci sayısı, buluş/patent sayısı/etkisi, vs.

    Dünyanın en iyi üniversitesinde hoca tahtaya tebeşirle yazı yazıp, öğrenciler eski usul, defterlerine not alabiliyorken, artık Türkiye'de neredeyse bütün üniversitelerde akıllı tahtalar, projeksiyon sistemleri kullanılıyor. Ama yurtdışında öğrencilerden proje geliştirmeleri, araştırma yapmaları, kendilerini geliştirmeleri isteniyor. Diğer bölümleri bilmiyorum ama tıp fakültesinde hocalar araştırma grupları kurup, fikir alışverişinde bulunuyorlar, araştırmalar yapmaya çalışıyorlar. Yurt dışındaki üniversiteler milyonlarca dolarlık bütçelerle, cihazlarla çalışıp, yeni cihazlar geliştirebiliyor, buluşlara imza atabiliyorlar.

    Diğer bölümleri bilmem ama, sağlıkta çok büyük yatırımlar yapıyorlar. Bağcılar'daki Medipol Mega Hastanesi'nin yanına 30-40 katlı gökdelen hastane inşa ediyorlar. Kavacıktaki hastane inşaatı daha başlamadı. Ankara'da da hastane kuracaklar. Esenlerde, Koşuyolu'nda da hastaneleri var. Bağcılar Mega Hastanesi'nin devlet hastanesi kalabalıklığından farkı yok.

    Tıp için imkanları kısıtlı diyemeyeceğim. Laboratuvarları vs. yeterli. Fakat en güzeli, isteyen öğrencilerin ameliyatlara katılabilmeleri. Kadavra ile maketlerle simulatörlerle uğraşıncaya kadar, 3. sınıf sonrasında canlı insan bedeniyle uğraşıyorlar. Bir öğrenci hastanın açılmış boynundaki şah damarını görüp, dokunabiliyorken, karaciğerine, midesine, safra kesesine, tiroid bezine dokunabiliyorken, laparoskopi aleti kullanabiliyorken, hocanın 1., 2. sınıflarda öğrencileri etrafına toplayıp gösterdiği kadavra ile uğraşılması çok basit kalıyor. Gerektiğinde hoca öğrencisine bisturiyi verip, hastanın cildinin ilk kesilme işlemini de yaptırabiliyor, sütur atmayı gösterip, hastanın açılmış karnının dikilmesini de isteyebiliyor; bu da cerrahlığa istekli öğrencilerin motive olmalarını sağlıyor.

    Okulda genellikle muhafazakar öğrenciler ve öğretim görevlileri çoğunlukta. Kimse kimseye karışmıyor. Hangi partiye oy verdikleri kendi kararlarıdır. Cuma namazı zamanına ders konulmuyor. Hocaların çoğunun siyasetle işi gücü yok. Belki muhafazakar olabilirler ama dışarıdan muhafazakar olduklarını gösteren hoca sayısı azınlıkta. Bir kaç yaşlı, torpili profesör dışında hocaların çoğu genç, literatürü takip eden, en son gelişmeleri öğrencilerine aktaran kişiler. Hocaların neredeyse tamamı çok iyi niyetli, yardımsever. Hoca kalitesi oldukça yüksek. Hocaların bir çoğu Hacettepe, yurt dışı ve İstanbul Üniversitesi mezunu. Cerrahpaşa ve Çapa'dan mezun öğretim görevlisi oldukça fazla. Özellikle 4. sınıftan itibaren görülen klinik derslerin hocaları çok kaliteli.

    İşveren olsaydım, önce adaylara zeka testi yapardım, sonra akademik sınav yapardım. Daha sonra başarılı ve puanı yüksek olanlar içerisinde mülakat ile en kafama yatanı seçerdim.




  • İstanbullu Bey İ kullanıcısına yanıt
    kısaca sağlık dışındaki bölümler için çöp

    bir girişteki cümle nasıl bir cümledir zıtlık barındırıyor?

    "Medipol Üniversitesi nasıldır sorusuna Medipol Üniversitesi'nde görevli kişiler cevap vermeli. Kimse yoğurdum ekşi demez."

    hem diyorsun ki kimse yoğurdum ekşi demez hem de diyorsun ki medipol ünideki görevliler cevap vermeli .. görevliye niye sorayım soracak olsam da zaten senin konuna yazmazdım. Ayrıca senin ne yapacağını soran olmadı ki anlamadım tıp tanıtımı yapmak için para mı aldın üniversiteden ısrarla tıp tanıtımı yapıyorsun özellikle sağlık dısındaki bölümler ve genel sordum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hünkar1453 -- 19 Eylül 2019; 14:32:40 >




  • Medipol Üniversitesi'nin milyonlarca TL harcayarak, laboratuvarlar kurduğu, binalar inşa ettiği, yüzlerce öğretim görevlisi çalıştırdığı, tıp haricindeki bölümleri bilmediğim için cevap veremiyorum. Eğer bir üniversite veya bölüm, uluslararası akreditasyon kuruluşu veya Türk akreditasyon kuruluşu tarafından akredite olmuşsa, kaliteli eğitim verdiği belgelenmiş demektir. Şu anda Medipol Üniversitesi'nin web sayfasından aldığım bilgiye göre 21 bölümün uluslararası akreditasyonu bulunmaktadır. Kimse, oturduğu yerden şu üniversite iyi, şu üniversite, şu bölüm çöp diyemez.

    Medipol Üniversitesi babamın oğlu değil, düşmanım da değil, para falan da almıyorum. Bilmediğim için tıp haricindeki diğer bölümler hakkında cevap veremedim. Ben tıp fakültesini bildiğim için, sadece tıp fakültesi hakkında ilgili üniversite tercihini yapacak liseli gençlere bilgi vermek istedim.




  • Merhabalar hocam konunuzu zevk alarak okudum acaba dis hekimligi hakkindaki bildiklerinizi de anlatabilirmisiniz Medipol Universitesi acisindan ?
  • Benim arkadaşım hastaya dokunamıyoruz klinikte dedi sen kesiyor diyorsun??
  • 267 muayene odası ve 25 ameliyathanesi ile 515 yatak kapasiteli Medipol Mega Hastanesi çok yoğun ve farklı vakaların görülebileceği bir hastanedir. Ameliyat ve muayene fiyatları çok yüksek olmadığı için SGK'lı hastalar tarafından yoğun olarak kullanılmaktadır. Yoğunluk nedeniyle ameliyat olacak hastalarda yatak bulma sorunu yaşanabilmektedir. Bu kadar yoğun bir hastanede hastalara dokunulamamışsa, nedeni araştırılmalıdır. Belki arkadaşınız VİP hastalara dokunulamamasını kastetmiş olabilir.

    Belki Medipol'deki arkadaşınız cerrah olmak istemiyordur, bilemedim. Arkadaşınıza ameliyata girmek istediğinde reddeden hoca olup olmadığını sorun lütfen. Bazı hocalar tanımadığı, cerrahlığı düşünmeyen öğrencilerin sadece ameliyatı uzaktan izlemesini isteyebilir. Ama ben cerrah olmak istiyorum, bana bu işleri öğretin diyen öğrencilere riskli ameliyatlar haricindeki ameliyatlara mutlaka uygulayıcı olarak katılmasına izin verilir. Ameliyatlara girmek isteyince hemen her hoca ameliyatlara öğrencileri kabul ediyor. Öğrenciler cerrahlığa hevesliyse, hocasıyla birlikte ortalama günde iki, bazı sıkışık günlerde, beş ameliyata bile girer, ilk başta izleyici, daha sonra uygulayıcı olarak, hocasına asistanlık yapar, 4. sınıftan itibaren öğrenciler hasta muayenelerine katılır, gerekirse erkek hastanın fıtık muayenesini bile dokunarak yapar. Cerrah olmaya istekli bir 3. sınıf öğrencisine daha ilk ameliyatında (Total Tiroidektomi Ameliyatı) açılmış boyundaki şah damarına dokundurtulduğunu, sütur attırıldığını, biliyorum. Genellikle ameliyatlarda hocalar fotoğraf çekilmesine izin vermezler, ama bazı öğrenciler hocaları izin verirse, hasta görünmemek koşuluyla, instagram hesaplarına hastaya müdahale ederken fotoğraflarını koyabiliyorlar. Hesapları genel kullanıcılara kapalı olduğu için fotoğraflarını gösteremiyorum. (Genellikle gerçekten cerrah olmak isteyen öğrenciler instagrama ameliyat fotoğrafı koymazlar.)

    4. sınıftan itibaren stajyer doktor ünvanıyla öğrenciler hocalarıyla birlikte genellikle ikişerli gruplar halinde, hastaları ziyaret ederler. Vizitler ders konularına göre yapılır. Örneğin pediatri stajı yapılıyorsa, bir süre onkoloji ile ilgili çocuk hastaların vizitlerine onkoloji konusundaki uzman prof. veya doçent öğretim görevlileri ile katılınır. Daha sonraki periyotta bu defa çocuk endokrin uzmanlarıyla çocuk hastaların vizitlerine katılınır. Tüm öğrenciler gruplara ayrıldıkları için staj sırasında bir hoca ve vizit konusunu diğer öğrencilerden dönüşümlü olarak farklı zamanlarda görürler. Bu sayede her öğrenci her öğretim görevlisiyle farklı zamanlarda, farklı uzmanlık konusu ve farklı hasta tipleri görecek şekilde vizite çıkmış olur. Bu sayede bir hocanın arkasından giden 10 öğrenci gibi garip durumlar görülmez. Önce hocalar öğrencilerine sınıfta teorik bilgi verirler. Teorik bilgiler kalabalık gruplar halinde örneğin 36 kişiye verilir. Vizit zamanında hocalar sözlü olarak öğrencilere(Genellikle iki öğrenciye) hasta ve hastalık hakkında ön bilgi verir. Sonra hoca(Genellikle Profesör veya Doçent) hasta üzerinde dokunarak bilgileri vermeye devam eder; öğrencilerden de aynı muayeneyi yapmalarını ister. Tabii ki her hastaya dokunulmaz. Hoca hangi hastalara dokunulacağını bilir, hastalar hocalarına güvendikleri için öğrencilerin muayene etmelerine izin verir. Sadece hasta etiği nedeniyle psikiyatri muayenelerine katılınmaz.

    4. sınıftan itibaren gruplar halinde stajlardaki ders konularıyla ilgili vakalar tartışılır. Genellikle ilginç vaka/vakalar, çözümleninceye kadar hoca mentorluğunda öğrenciler tarafından tartışılır. Bu çalışma, öğrencilerin kendilerini Dr. House filmindeki yardımcıları gibi hissetmesine neden olur.




  • S.Vettel kullanıcısına yanıt
    Diş hekimliği ile ilgili hiç bir şey bilmiyorum. Kusura bakmayın.
  • Genç arkadaşlarıma Medipol Tıp Fakültesi'ni kazanmaları için çalışma yöntemi/yöntemleri önermek istiyorum.

    Öncelikle ileride ne olmak istediğinize karar verin. Tıp eğitimi çok zor. İyi para kazanırım, ileride iş garantim olur, annem doktor olmamı istedi, puanım yüksek geldi gibi gerekçelerle tıp seçmeyin. Çok pişman olursunuz. İnsanların hayatlarına dokunmanın, onları hayata döndürmenin manevi duygusu için doktor olacağım, insanların hayatlarını kurtaracağım, ilave olarak da ortalamanın üzerinde gelirim olacak diyorsanız, tamam... Okuduğunuz, gördüğünüz veya duyduğunuz kolay kolay aklınızda kalmıyorsa, öğrendiklerinizi çabuk unutuyorsanız, tıp eğitimi sırasında çok ama çok zorlanırsınız. Çok kısa sürede bir çok bilgiyi öğrenmeniz gerekecek ve bunları öğrenememeniz belki de birisinin tedavi edilememesine, belki de ölümüne neden olacak. Sınıfı geçmek için değil, öğrenmek için ders çalışacaksınız. Okuduklarınız aklınızda kalmıyorsa, sınavları geçmekte çok zorlanırsınız. Bunun bir de TUS ayağı var. Çok zeki 11-12 bin doktor arasında yapılan çok zorlu bir sınavı geçmeye çalışacaksınız. Alacağınız puana göre işletme de olur, tıp da olur, hatta mühendislik de olur demeyin. Sadece yüksek puan almaya çalışmayın, yüksek puanlı bir bölümü gözünüze kestirin. Araştırın, mezunlarla konuşun, iş imkanlarını araştırın, mümkünse staj yapın, bir bölüme, hatta belirlediğiniz üniversitenin o bölümüne odaklanın. Adı havalı, fakat Türkiye’deki iş imkanları kısıtlı bölümlerden uzak durun. Türkiye’de iş bulamamanız halinde yurt dışında da çalışabileceğiniz, uluslararası akreditasyonu olan üniversite ve bölümleri seçmeyi tercih edin. Hedefiniz olursa, çok daha verimli çalışırsınız. Sınav öncesinde ulaşabileceğiniz en yüksek bölümü hedeflerseniz, çalışma temponuzu buna göre ayarlarsanız, alacağınız sonuç çok daha iyi olacaktır. Hedefiniz yıldızlar olursa, aya çok daha rahat ulaşırsınız. Kazanmayı hedeflediğiniz bölüme kaç netle girildiğini Yök Atlas’tan öğrenin ve deneme sınavlarında o barajın üzerine çıkmayı hedefleyin. Örneğin son yıllarda üniversite birincileri 2016 yılından beri Medipol Uluslararası Tıp Fakültesi'ni tercih ediyor. Siz de ilk 50'ye veya ilk 1.000'e girmeyi hedefleyin. İlk 1.000'e girmeseniz, örneğin ilk 3.000'e girseniz de iyi bir tıp fakültesine kabul edilebilirsiniz. %50 burslu ödeyebilirseniz 15.000-20.000 aralığındaki üniversitelerin Tıp fakültelerine de girebilirsiniz.

    Girmek istediğiniz üniversiteyi ziyaret edin. Sınıflarında dolaşın, sizin o üniversitedeki istediğiniz bölümü kazandığınızı hayal edin. Mümkünse bunu, 10. sınıfta yapın. Hiç bir zaman geç kalmış sayılmazsınız. Okul ziyareti yapmadıysanız, ilk fırsatta bunu yapın. Bazı üniversiteler 24 saat kampüste konaklamalı veya günü birlik tanıtım eğitimleri de veriyor. (Koç'ta 24 saat, Medipol Bilim ve Teknoloji Kampı vs.). İstanbul Bilim Üniversitesi Florence Nightingale Hastanesi lise öğrencilerine hekimlik mesleğini tanımaları için hastanede vizitlere girilmesine izin vermektedir. Bahçeşehir Üniversitesi lise öğrencilerinin okul ziyaretlerinde beyin ameliyatı göstermektedir. Koç Üniversitesi tıp seçmek isteyen öğrencilere bir gün boyunca kadavra gösterimi dahil, tıp eğitimi vermektedir. Medipol Üniversitesi öğrencilere bilim kampında okuldaki laboratuvarlarda bilimsel araştırma imkanı tanımaktadır. Üniversitelerin bu etkinlikleri için internetten zamanında başvuru yapılması veya okulunuzun rehberlik öğretmeninin devreye girmesi, çok önceden izin alınması gerekmektedir. Belki de diğer üniversite hastanelerinde de kısa süreli staj imkanı bulunabilir. Başvurular genellikle çok önceden yapıldığı için, başvuru tarihlerini önceden öğrenmenizi öneririm. Özellikle üniversite sınav sonuçlarının açıklandığı dönemlerde üniversiteleri gezebilir, bölümler hakkında bilgi alabilirsiniz. Bunu 10. veya 11. sınıfı bitirdiğinizde yapabilirseniz, sıkı çalışmanız için motivasyon olur. Bu ziyaret sırasında gördüğünüz yerler, kurduğunuz hayaller, çektiğiniz fotoğraflar, zor anlarını sizi motive edecektir. Bazen yaptığınız staj veya üniversite ziyareti sonrasında fikir değiştirebilirsiniz. Örneğin hastane stajı veya kadavra görülmesi sonrasında tıp tercihinizden vazgeçebilirsiniz. Hukuk seçmek isteyen bir öğrenci mahkemelerin halini görünce hukuk seçmekten vazgeçebilir. Bilgisayar mühendisliği seçmek isteyen bir öğrenci programlamaya karşı kabiliyeti olmadığını fark edip, bu hayalinden vazgeçebilir. Üniversite ziyaretleri sırasında binalara aldanmayın, içerisindeki eğitimin kalitesine bakın. Örneğin Hacettepe’nin binalarının veya hastanesinin ne kadar kötü olduğunu görüp aldanmayın. Ekipman olarak en son teknoloji ile donatılmıştır. Anadolu’nun dört bir yanındaki zor vakalar buraya gelmektedir. Hacettepe, en iyi tıp eğitiminin alındığı tıp fakültesidir. Ancak sınıfların çok kalabalık olması, derslerin aşırı yoğun ve zor olması, internlük zamanının yoğun geçmesi, hasta vizitlerinin kalabalık öğrenci gruplarıyla yapılması, TUS’a hazırlanma fırsatının olmaması nedenleriyle bazı öğrenciler Hacettepe’yi tercih etmemektedir. Bazı vakıf üniversitelerinin hastanelerinde SGK ‘lı hasta kabul edilmediği, hasta profili üst düzey, zengin hastalar oldukları için, öğrencilerin dokunmalarına izin verilmemektedir. Hatta hastaları muayene edebilmeleri için bazı vakıf üniversiteleri devlet hastanelerine para vererek, öğrencilerinin klinik eğitim almalarını talep etmektedir. Öğrencilerin üniversite ve bölüm seçerken bu konulara dikkat etmeleri gerekmektedir.

    Üniversite sınavı için sıkı ders çalışmaya 10. sınıfı bitirdiğiniz yaz, 1 Ağustos’tan itibaren başlayın.

    Öncelikle hızlı algılama, hızlı öğrenme, hızlı okuma kursuna gidin veya hızlı okuma seti satın alın. Hızlı okuyup, anlama işinizi çok kolaylaştıracaktır. ( hizlialgilama.com , megahafiza.com ) Hafıza tekniklerini öğrenin.

    Beslenmenize dikkat edin, rafine şekerden, şeker içeren içeceklerden, fazla karbonhidrattan, yağdan uzak durun, protein, sebze ağırlıklı beslenin, özellikle balık yemeye çalışın, mutlaka her gün balık yağı alın (Oceanplus 2x1200 mg/gün). Balık yağındaki DHA beyin için çok faydalıdır. Bulabiliyorsanız her sabah gerçek bal veya doğal şekerli meyve yemeye çalışın. Sıkı kahvaltı ederek güne başlayın. Deneme sınavlarından ve gerçek üniversite sınavından 30 dk önce haşlanmış patates yemek, hafızanızı cilalar. Sınav öncesi kahvaltıda anans yemeniz faydalı olabilir. Yurt dışından gelen, zihinsel konsantrasyonu arttıran, bağımlılık yapmayan ilaçları doktorunuza danışarak, önce sınav öncesi deneme sınavlarında deneyin. Bir zararı yoksa, fayda sağlıyorsa, üniversite sınavında da kullanın.

    Stresinizi atmak için arkadaşlarınızla ara ara havadar yerlere gidin, dolaşın. Yapabiliyorsanız, çalışma aralarında spor yapın, en azından yürüyün.

    Muhabbete dalmadan, gerçekten ders çalışabiliyorsanız, sevdiğiniz bir veya bir kaç arkadaşınızla birlikte ders çalışın. Başkalarıyla çalışmak sizi yavaşlatıyor, zaman kaybına neden oluyorsa, yalnız çalışın. Çalıştığınız yer sessiz olsun, yanınızda tv, telefon vs. bulunmasın. Bazı öğrenciler evdeki dikkat dağıtıcı televizyon, ev gürültüsü, küçük kardeş gürültüsü, vs. nedeniyle kütüphanelerde çalışmayı tercih edebiliyorlar. Rahatsız olmuyorsanız, video izlerken ses kesen kulaklık, sonrasında da kulak tıkacı kullanabilirsiniz.

    Çalışırken kesinlikle sözlü müzik açmayın, bulabilirseniz arka planında beta ve gama dalgaları yayan sözsüz, kısık sesli müzik de faydalı olabilir. İnternetten, ‘’appstore’’ lardan uygulamasını indirebilirsiniz. Stres azaltan beyin dalgaları, uyku getiren, konsantrasyonu arttıran beyin dalgaları yayan uygulamalar mevcuttur. Örneğin Apple store daki brainwave studio bunlardan biridir.

    Çıkmış sorulara göz gezdirerek, ne tip soru geldiğini, hangi soru tipinden kaç soru geldiğini öğrenin. İyi bir araştırma yaparak, üniversite sınavındaki soru tiplerine en uygun ders kitaplarını bulun. Alacağınız kitapların en son basım olduğundan ve yeni sınav soru tiplerine uygun olduğundan emin olun. Mümkünse alacağınız kitaplarda konu anlatımı sonrası çözümlü sorular da olsun. Alacağınız soru bankalarının çözüm videoları veya yazılı çözümleri de olsun. Bazı kitaplar zorluk derecelerine göre ayrılmıştır. Çalışmaya yeni başlıyorsanız, kendi seviyenize göre kitaplar alıp, daha sonra ileri seviyedeki kitaplara geçerseniz, moraliniz bozulmaz. Mümkünse internetten ders öğreten video kanallarına üye olun. (Raunt.com , dopinghafiza.com , hocalarageldik.com , tongucakademi.com , duetmatematik.com.tr , filegitim.com vb.). Bu sayede dershaneye gitmenize gerek kalmayabilir. Dershaneye giderken harcayacağınız zamanı ders çalışma ve dinlenme süresine ekleyebilirsiniz. Dershanede anlamadığınız konuları hocanın tekrarlamasını isterken çekinebilirsiniz. Video izlerken anlamadığınız bölümleri tekrar tekrar izleyebilirsiniz. Etüt merkezlerine çözemediğiniz soruları bire bir sormak için gidebilirsiniz. Yine de inekle.com , kunduz.com gibi internet sitelerinden sorularınızı sorup, çözümlerini hızlı bir şekilde alabilirsiniz. Eğer çok başarılı öğrencilerin gittiği, öğrencilerinin çok başarılı olduğu, sınavda çıkabilecek soruları size gösterebilecek, sınavı iyi analiz etmiş, pratik test tekniklerini öğreten hocaları olan iyi bir dershane bulabilirseniz, dershaneye gitmenizi öneririm. Bu durum ailenizin geliri ile de ilgili. Kötü bir dershaneye gitmektense, bir veya bir kaç internet sitesi ile sınava iyi bir şekilde hazırlanabilirsiniz.

    Dershane/Etüt Merkezi ve okul saatlerine göre kendi sınava hazırlık programınızı, süreleri, kendiniz belirlemelisiniz. Herkesin konsantre olma süresi değişebilir. Bazı öğrenciler 25 dk ders çalışabilirken, bazı öğrenciler 40 dk yoğun bir şekilde kafası dağılmadan konuları öğrenebilirler. Kafanız dağıldığı anda 5-10 dk ara verip, masadan ayrılın. Ders çalışırken çalışıyor görünüp, masada oturup, hayaller kurmayın, instagram'da, whatsapp'da gezinmeyin. Günde en az 100 soru çözeceğim, arkadaşlarım günde 200 soru çözüyormuş, deneme sınavlarında arkadaşlarımdan geri kalıyorum gibi endişelere kapılmayın. Plan yapın, planınızı uygulayın. Plan sonrasında inanın en az 100 soru çözeceksiniz, ama bunu bir zorunluluk olarak, kota dolduracak şekilde bildiğiniz konularda çok soru çözerek yapmayın. Sınava kalan süreye göre kendi çalışma planınızı oluşturun. Mümkünse sınavdan çok önce konu çalışmayı bitirecek ve sınava bir kaç ay kala, sadece deneme sınavı çözecek şekilde plan yapın. Detaylı bir plan yaptıktan sonra güvendiğiniz tecrübeli bir hocadan görüş alın.

    Öğrendiğiniz konularla ilgili mutlaka tekrar yapın, örnek soru çözün. Tekrar yapmazsanız, öğrendikleriniz uçar gider. Öğrendiğiniz konuyu 1 gün, 3 gün ve 5 gün sonra tekrarlamanız, öğrendiklerinizin kalıcı olmasını sağlar. Kendinize bir ajanda alın ve ders çalışma planı yapın. Ders çalışırken beyninizin sağ ve sol tarafını dinlene dinlene kullanacağınız şekilde çalışma planı yapın. Sayısal konular beyninizin sol tarafını çalıştırır, sözel konular beyninizin sağ tarafını. Örneğin 1-2 saat matematik çalıştıysanız, 1-2 saat biyoloji, daha sonraki 1-2 saat fizik, sonraki 1-2 saat Türkçe, sonraki 1-2 saat kimya, sonraki 1-2 saat tarih çalışırsanız daha az yorulursunuz. Yapacağınız çalışma planında çalışacağınız konuları da yazın. Birisine çalışma planı yaptırmayın, planı kendiniz yapın, ama sonrasında görüş alın. Konsantrasyon sürenize göre araları hesaplayın. Her bölüm arasında 5-10 dk ara verin ve masadan uzaklaşın, dolaşın. Çalışma sırasında hiç bir şekilde telefon veya bilgisayarınıza, mesajlarınıza vs. bakmayın. Ancak, videolu ders anlatımı izliyorsanız, bilgisayarınıza, tabletinize başka yerlere kaymamak koşuluyla bakabilirsiniz. Sınava kadar televizyon, dizi vs. seyretmeyin. Zamana karşı yarıştığınızı unutmayın. Eğer tablet veya bilgisayar üzerinden video izleyerek ders çalışıyorsanız, dinlenme zamanlarınızda ekrana bakmayın. Arada arkadaşlarınızla gezmeyi, dolaşmayı ihmal etmeyin. Kendinizi çok sıkarsanız, sınava bir iki ay kala bıkkınlık gelir. Unutmayın, siz robot değilsiniz, nefes almaya da ihtiyacınız var.

    Örneğin matematikten doğal sayıları öğreneceksiniz diyelim. Konu anlatım videosu izlemeniz veya konuyu kitaptan öğrenmeniz toplamda 2 saat sürsün. Sizin konsantrasyon süreniz de 25 dk. diyelim. O zaman anlatılan konuların yazılı metinlerini de önünüze alarak, önce konu anlatım videosunu 25 dk. süre ile izleyin veya kitaptan çalışıyorsanız kitaptan 25 dk süre ile konu anlatımı okuyun, çözümlü örneklere bakın. 5-10 dk masadan ayrılın, pencereyi açın, oksijen alın (Derin nefes almak, oksijen almak, beyninizi zindeleştirir). Odanızı her arada mutlaka havalandırın. Oksijeni az, sıcak ortamlar uykunuzu getirir. Geri döndüğünüzde izlediğiniz bölümün yazılı metinlerine veya okuduğunuz konu anlatımına/çözülmüş örneklerine 5 dk süre ile baktıktan, göz gezdirdikten sonra, kalan yerden diğer 25 dk.lık bölümü izleyin. 5-10 dk tekrar ara verin. Döndüğünüzde yine son bölümün konularına 5 dk içerisinde göz gezdirin. Bunu konu anlatımı bitene kadar tekrarlayın. Konu bittiğinde yine 10 dk ara verin. Bu defa tüm çalıştığınız konuya (Örneğimizdeki doğal sayılar konusuna) yaklaşık 30 dk kadar tekrar bir göz atın, çözümlü sorulara göz gezdirin. Yine kendinize 10 dk ara verin ve çalıştığınız konu ( örneğimizdeki doğal sayılar) ile ilgili elinizdeki çözümlü soruları, çözümlerine bakmadan, kendinize 30 dk. süre vererek, sanki gerçek sınavdaymış gibi çözün. Soru çözmeye çalıştığınızda öğrendikleriniz pekişecektir. O gün bir daha çalıştığınız konuya bakmayın. 5-10 dk ara verdikten sonra çözdüğünüz testin cevaplarını 5 dk süre ile kontrol edin ve bir yere çalıştığınız konu adını doğru ve yanlış soru sayısını, başarı yüzdenizi yazın. Daha sonra çalıştığınız konu sayısal ise, sözel bir ders konusunu çalışmaya başlayın. Aynı yöntemi sonraki çalışma konununuz için de izleyin. Her 4 saatlik çalışma sonrasında 1 saatlik ara verin. Uykunuz geldiği anda çalışmayı bırakın ve uyuyun, masada uyuklamayın, pineklemeyin. Gece geç saatlere kadar uyuklayarak, kahve içerek ders çalışacağınıza, ertesi sabah erken kalkıp, açık bir zihinle ders çalışın. Ertesi gün çalışmaya açık zihinle, kahvaltınızı yaptıktan sonra, 1 gün, 3 gün ve 5 gün önceki öğrendiğiniz konulara çok kısa sürelerle göz gezdirerek başlayın. Bu süre, konsantrasyon sürenize göre 25-30 dk olsun ve 5-10 dk ara verdikten sonra yukarıdaki yeni konuları öğrenirken yaptığınız çalışma sistemini tekrarlayın. Konu öğrenimler bittikten sonra süre tutarak bol bol deneme sınavı çözün. Dershanelerin, okulların deneme sınavlarına girin. Yanlışlarınızla, yapamadığınız sorularla ilgili konuları bir kez daha gözden geçirin.

    Dershaneye veya okula gidiyorsanız, eve geldiğinizde, bir saat kadar uyuduktan veya dinlendikten sonra öğrendiğiniz konuları gözden geçirin, konu tekrarı yapın veya konu ile ilgili test çözün. Okul veya dershane ile ilgili konuları çalışırken, tekrar ederken, aynı şekilde 25 dk çalışma, 5-10 dk ara, 5 dk önceki konuyu gözden geçirme şeklinde çalışmayı alışkanlık haline getirin. 25 dk çalışma konsantrasyon durumunuza göre 40-50 dk da olabilir. Dershanedeki ders konularıyla evdeki ders konularını paralel ilerletin. Mümkünse dershaneden önce konuları öğrenin. Bildiğiniz konuları bir kez de dershanede görürseniz, konular iyice pekişmiş olur.

    Size kolay gelen, bildiğiniz konuları tekrar tekrar çalışıp, bildiğiniz soruları tekrar tekrar çözmeyin. Hep zorlandığınız konuların, yapamadığınız soruların üzerine gidin. Konuları temizleyerek ilerleyin.

    Ara ara yaptığınız deneme testlerinde yapamadığınız soruların hangi konularda olduğunu belirleyip, o konuların üzerinden bir kez daha geçerseniz, tüm konuları temizleyerek ilerlemiş olursunuz. Sınav öncesi tüm konulara hakim olmanız, deneme testlerinde başarılı olmanız, gerçek sınava kaygısızca, sakin girmenizi ve başarılı olmanızı sağlayacaktır.

    Üniversite sınavının hazırlığı ve üniversite öğrenimi sırasında kullanılmak üzere kalem ile üzerine yazı yazabileceğiniz tablet bilgisayar almanızı şiddetle tavsiye ederim. Mutlaka, ekran üzerine elinizin kenarı değse bile hissetmeyip, kalemle deftere yazıyor kolaylığında yazı yazılabilen kaliteli bir tablet bilgisayar alın. Paranız varsa en pahalı, en son modeli alabilirsiniz ama, %30-40 daha ucuza, daha alt versiyon tablet almanız da işinizi görebilir; ancak ekranın çok küçük olmaması gerekir. Mutlaka bir elektronik mağazasına gidip, özel kalemi ile yazı yazarak, alacağınız tablet bilgisayarı deneyin. Kalemle kağıda yazma kolaylığıyla yazı yazamıyorsanız, çok daha ucuza, aldığınız tablet bilgisayarı yeterince kullanamazsınız. Paranız boşuna gider. Kaliteli bir tablet alırsanız, 8 sene boyunca, belki 4 sene sonra pilini değiştirdikten sonra da aynı verimle kullanabilirsiniz. Tablet bilgisayarınıza Notability ve Anki isimli uygulamaları da mutlaka yükleyin. Tablet alırsanız, internetten verilen eğitim videolarını tabletten izleyip, pdf metinlerini, sorularını kitaptan okuyup, soruları tablet üzerinde kağıt kullanmadan çözebilirsiniz. Aradığınız konuları kolaylıkla notlarınızın arasından bulabilirsiniz. Anki ile kendi sorularınızı hazırlayabilirsiniz. Binlerce sayfayı basmak, test veya konu anlatımı kitabı almak zorunda kalmazsınız. Üniversitelerde hocalar genellikle slaytlar halinde hazırladıkları ders sunumlarını kullanarak projeksiyon aracılığı ile ders anlatırlar. Öğrenciler bu ders notlarının fotokopilerini çektirmek için verecekleri ücret ile tablet bilgisayar alabilirler. Örneğin tıp fakültesinin bir kurul dönemi için harcamanız gereken fotokopi parası 200 TL olabilir. Ortalama 6-8 kurul olduğunu düşünürseniz, 3-4 senede tablet parasını amorti edebilirsiniz. Anatomi uygulamasını indirirseniz, anatomi atlası almanıza da gerek kalmayabilir. Eğer lisede veya dershanede öğretmenleriniz projeksiyon ile hazır slaytları kullanarak ders anlatıyorsa, slaytları önceden notability yazılımı ile üzerlerine not almak için kullanabilirsiniz. Eğer böyle bir imkanınız yoksa, tahtadaki yazıların fotoğrafını çekerek, tabletinize işlenen dersi koyabilirsiniz.

    Okuldaki veya dershanedeki dersleri tahtadan/projeksiyon ekranından deftere yazmak ve evde dersleri temize çekmek öğrenmeye faydalı olmamakta, zaman kaybına neden olmaktadır. Bunun yerine, ders öncesi slaytları almak, ders anlatımı sırasında slaytların üzerine not almak, eve gelince notu temize çekmeyle geçecek zamanı ders notlarını gözden geçirmekle ve soru çözmekle geçirmek ve bunu belirli aralıklarla tekrarlamak, öğrenmeye daha çok fayda sağlamaktadır. Bu imkan yoksa, lise veya dershanede tahtaya yazı yazılıyorsa, hocadan izin alarak tahtadaki bilgilerin fotoğrafını çekmek de aynı işe yarayacaktır. Öğrenciler tahtadaki yazıyı mı yazacağını, hocanın anlattıklarını mı dinleyeceğini bilememektedir. Evde tablet ile kaydedilen hızlandırılmış ses kaydı dinlemek de sözel dersler için faydalı olacaktır. Bu çalışma yöntemlerini üniversite eğitiminiz boyunca da uygulayabilirsiniz.




  • Herkese kolay gelsin,

    İstanbul Medipol Üniversitesi'ne giren/girecek öğrencilerin ingilizce hazırlık atlama ya da ingilizce dil yeterlilik sınavı öncesi kendilerini deneyebilecekleri bir kaynak buldum, işinize yarayabilir diye sizlerle de paylaşmak isterim. Geçmiş sınavların düzgün sınav formatında denemeleştirilmiş halleri var. Link:




  • Up aktif mi
  • Corona salgını nedeniyle teorik eğitim, uzaktan eğitime döndü. Uygulama süreleri oldukça azaldı. Örneğin Göğüs Hastalıkları, Enfeksiyon veya KBB stajında COVID-19'lu bir hasta sizin bulunduğunuz muayene odasına gelebiliyor. Hocalar da öğrencileri riske atmamak için uygulama sürecini min. düzeyde tutmaya, mümkün olduğunca COVID-19'lu hastalarla öğrencileri karşılaştırmamaya çalışıyorlar. Artık hastaları riske sokmamak için ameliyathanelere mümkün olduğunca az öğrenci alınıyor. Öğrenciler hastanede geçen sürelerini asgari seviyede tutmak için, yemek bile yemeden, maskelerini çıkartmadan staj uygulamalarını yapar yapmaz, evlerine gidiyorlar.


    Stajların sınavlarının hastanede yapılacağı söylendi. 1., 2. ve 3. sınıfların durumunu bilmemekle birlikte, muhtemelen daha önce olduğu gibi uzaktan sınav olacaklar gibi görünüyor.


    Bakalım kaç yıl içerisinde herşey normale dönecek?





  • Peki medipol ümiversitesinin beyin cerrahi bölümü hangi yerleşkesinde bulunuyor cevaplarmısınız lütfen

  • Ömer Faruk Doğru- Başarıya Giden Yolyoutube
    Merhaba arkadaşlar ben Ömer Faruk Doğru, Medipol Uluslararası Tıp Fakültesi 3.sınıf öğrencisiyim. Bu videoda sizlere Medipol’ü göstermek ve fakültemi anlatmak istedim. Sorularınız olursa web sitesinden daha detaylı bakabilirsiniz: https://bit.ly/3xmS5R6 Bana da yorumlarda sorabilirsiniz :) Ayrıca göz atmak isterseniz Medipol Yurt Vlogu: https://youtu.be/x2jhdM3K2S0 Yeni oluşturduğumuz Discord sunucumuza katılmak için; https://discord.gg/pDHSDgQ2xD Kanalımıza abone olan herkese çok teşekkür ediyorum. Bu videoyu arkadaşlarınızla paylaşırsanız çok seviniriz. Beğenebilir ve görüşlerinizi yorumlarda belirtebilirsiniz:) Konuşmacı: Ömer Faruk Doğru 2018 YKS Türkiye 12. si Kameraman - Montaj : Oğuzhan Ballı
    https://www.youtube.com/watch?v=ZG6CnCCKomc
  • merhabalar

    medipol tıp 3.sınıfa yatay geçiş yaptım. fakülte hakkında bilgi alabilmek amaçlı yazıyorum

    3.sınıfta hastanede dersler ve sınavlar nasıl oluyor seçmeli ders olayları nasıl

  • Hayırlı olsun,


    Mali durumun müsait ise kolayca özel kalemi ile yazı yazabileceğin bir tablet bilgisayar alıp, Notability uygulaması yüklemeni öneririm.


    Genellikle derslerin slaytları, ders sonrası ses kayıtları, Google drive dan önceden indirilebiliyor. Genellikle sınıf başkanı olarak seçilen öğrenci bu görevi üstleniyor. Ders öncesi bu slaytları Notability'ye yüklersen ve derste de ses kaydı alırsan veya ses kaydı alan öğrencilerden bu kayıtları alırsan çok faydalı olacaktır. Slaytların üzerine kendi notlarını alıp, ses kaydını hızlı modda dinleyebilirsin. İlave kitap masrafı yapmana gerek yok diye düşünüyorum, ama yine de sen bilirsin, konuları textbook lardan öğreneceğim de diyebilirsin. 5. dönemde TUS Time online kurs aboneliği alırsın. Hastanede offline TUS Time çalışma odası var zaten. TUS hazırlığı için 5. döneme kadar rahat ol, dolmuşa gelme, dershaneye falan yazılma, sosyal hayatını sakın ihmal etme. Sadece ders çalışma, arkadaşlarınla her türlü etkiliğe katıl, sınav sonrası aralarında birlikte tatile git, konserlere, tiyatrolara vs. git, üniversite hayatını dolu dolu geçir. Ama mutlaka derslerini günü gününe çalış, son bir hafta yapılan çalışma yeterli olmayabilir.


    Resmi olmayan öğrenciler arasındaki mesajlaşma, Whasapp grubu üzerinden oluyor. Bu gruba girmeni öneririm. Burada çıkmış eski sorular paylaşılır. Ama her seferinde aynı sorular sorulmayabilir.


    Derslerine günü gününe biriktirmeden çalışırsan zorlanmazsın. Ama 3. dönem biraz zorlayıcı gelebilir.


    Cerrah olmak istiyorsan, boş zamanlarında hocalarla görüşüp, ameliyatlara girebilirsin. Ameliyatlara girmeden önce sütur atmayı(dikiş), yıkanmayı(elini yıkamayı) öğrenmiş olmalısın. Eğer bilmiyorsan, sadece bir kenarda ameliyatı seyredersin, ama ameliyata katılmak çok daha zevkli olur. Sütur atmayı bilmiyorsan, Youtube'da bir çok video var. Aksaray'da Karagül İşmerkezi'nde son kullanma tarihi geçmiş ipliklerden ve dikiş seti almanı, evde muz, tavuk, perşembe pazarından alabileceğin kalın kauçuk plaka üzerinde denemeler yapmanı öneriyorum.


    3.dönem öğrencileri staj yapmadığı için polikliniklere ve ameliyathanelere girmezler, amfide veya mesleki beceri sınıflarında normal ders işlerler. Bazı derslerde küçük gruplar halinde çalışma odalarında gerçek vakalar üzerinde hoca mentorluğunda vakalar tartışılır.


    Genellikle bazı Medipol öğrencileri Batışehir'de 2 veya 3 öğrenci ortaklaşa ev tutarlar. Evin yakın olursa, sabah ve akşam trafik derdin olmaz. 10 dk içerisinde hastanede olursun. Sabah Batışehir'den kalkan İETT otobüsü öğrenci servis otobüsü gibi çalışır. Kendi araçları ile gelen öğrenciler de vardır. Aidat ve ısınma giderleri biraz yüksektir. Ama tercih meselesi... Sabah erken saatlerde ve öğleden sonra trafiği yıpratıcı olabilir. Hayatından her gün 2-3 saati satın alacağını düşünebilirsin. Arkadaş grubu kurmana faydası olur, üniversite hayatın daha güzel geçer. Öğrenciler kendi hayat görüşlerine göre farklı arkadaş grubu kurmuşlardır. Kendine uygun bir arkadaş grubuna katılmanı öneririm. Hastanenin tam önünde metro istasyonu var, bu alternatif de dikkate alınmalıdır. Sabah saatlerinde yol süresi ve zorlukları ile ilgili deneme yapmakta fayda var.


    Her öğrencinin kendi şifresi ile girebileceği, derslerinin seçimlerini ve alınan notların görülebileceği portaldan dersler ve ders programı görülebilir.


    Muhtemelen bu sene yüz yüze öğretim yapılabilinecek gibi görünüyor. Sınavlar hastanedeki amfilerde olacaktır.


    Başarılar dilerim...





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.