Şimdi Ara

Megane 2 Ariza

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selamün aleyküm arkadaslar benim şöyle bir sorunum var. Yardımcı olursanız sevinirim yoksa bu araba bana kafayı yedirecek. 

    Ben 2004 model Megane 2 1.5 DCI dizel araç aldım alalı 10 gün olmadı aracı aldığımda iki ekspertize götürdüm. İkisinde hemen hemen aynı şeyleri söylediler. Aracı aldım hiç bir sıkıntı sorun yoktu. Aracın lastikler olsun alt takım olsun triger seti olsun kafam rahat olsun diye değiştirdim. Araç şehir içinde hiç bir sıkıntı cikarmadi. İlk defa aracı uzun yolla vurmak istedim. Araç düz yolda hizladim hiç bir sıkıntı yapmadı rampaya geldiğimde araç çekişte dustu başka bir araç ile aynı rampayı 5. Viteste direk çıkıyordum bu aracı 5. Vitese alınca devir 2000 kadar düştü araç resmen bayildi. Yüklü kamyonları bile geçemedi . 4. Vitesi tekrar çektim hızlanmaya başladı. Tünel rampa derken gözüm surekli haralette 70 üzerinde rampa bitti iniş inerken enjeksiyon arızası dedi servis ışığı yakti. Hemen sağ çekip durdum on kaputtu açtım araba su kaynatiyor su haznesi kenarında patlatmış. Aldım kişiye ulaşamadım aracı çalıştırmadan otoyolla çekici çağırdım. Çekici gelince adam dedi abi calistirabilirmisin direksiyon kilit açılması için bende marşa basınca araba çalıştı çekicinin üzerine çekmeden direk çıktı. En yakın tamirciye gittim Usta çekicinin üzerinde arabayı indirmeden çalıştırdı. Anlatiginiza göre mazot filtresi şişmiş olabilir mazot filtresini değiştirelim dedi. Önce bir deneyelim dedi ona göre degistiriz dedi. Deneme turu attı araba yine su kaynattı  yine aynı arızayı verdi. Üst kapak contası yanmış dedi ama bugün veremem dedi bende tamam otelde kalırım yarın alırız dedim arabayi topladı. Üst kapak contası enjeksiyon memesi turbo bitmiş dedi çin malı dedi orijinal ile değiştirdik bana baya pahalıya patladı. Arabayı denemek için yine bindi kullandı araba ısındı arabayı söndürdü. Araba ısınınca yine çalışmadı. Tekrar su kaynatmaya başladı. Arabanın devir daim pompası değiştirdi. Termostat değişti. O gün başka bir araç çağırıp eve gittim izin günüm bitti için ertesi gün kardeşim gitti arabayı almak için Usta bu arabanın elektrik sorunu var demiş fan musurunun fişi çekmiş bir başka fiş daha çekmiş adı aklıma gelmedi araba o şekilde bulundum ile geldi. Aracı aldığım kişi ile görüştüm getir bir baktiralim dedi araca bindim araç debreja bastığım halde kendi kendine gaz veriyor o şekilde sanayiye gittim. Yeni bir Usta yeni bir macera demek olduğunu orada anladım. Araba subap mi sibobmu su kaçıyor dedi tam anlamadım yalan yok arabayı ertesi gün alacağım söylendi satan kişide orada motor üst kapağı söküldü contası değişti turbo değişti o ustanın turbosu arızalı dendi. Arabayı topladı bu ustada arabada bir ses geliyordu usta enjeksiyonlar da dedi enjeksiyoncuya götürdük sokulmuş bir halde adam bu hangi aracın dedi Megane 2 dedik adam bu clionun enjeksiyonu demesin mi  satan adam diğer usta değiştirdi diye işin içinde sıyrılmaya çalışmaya başladı. Bu araba dedim oraya gitmeden arıza yaptı onu hatirlatirim sana diye çıkistim. Enjeksiyonlari değiştirdim. Araba yine denenmek için hazırdı. Araba denedik hiç bir sıkıntı yoktu sadece bir koku vardı o da sprey filan sıktık yağ kokusu dedin 1 gün sonra koku geçti arabaya güvensizlik başladı. İlk yaptirdigim ustayı aradım böyle böyle dedim parça arizaliysa getir dedi paramızı alırız dedi. Benim izinin olmadigi için kardeşime söyledim sen git dedim o da tamam dedi şehir içinde akıllı uslu giden araba yine otoyolda aynı arizayi yapıp haralet yükseltmeden su kaynatti yine yolda kaldı. Haralet müdürü değişti termostat yeni Bu aracın sorunu ne olabilir baya uzun yazdım  kusura bakmayın. Bilgisayara bağlandı bir sorun görünmedi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Arabayı çok mu sıkıştırdınız uzun yolda? Şehir içi dur kalkta su kaynatmayan arac uzun yolda da sorun çıkarmaması lazım geçmiş olsun inşallah çözülür sorun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın hararet yaptığını ya motor yağından ya soğutma suyundan anlarsın. Usta neye bakarak üst kapağı sökmüş ben çözemedim.
    Hadi üst kapak söküldü conta değişti conta değişirken triger ve devirdaim değişmesi lazım bu usta eşek mi afedersin devirdaim i değiştirmemiş.
    Yazdıklarından bir anladığım kısımda araçtan clio enjektörü çıktı demişsin. Benim bildiğim eğer farklı enjektör takarsan araç hata kodu verir.
    Keşke çıkan enjektörlerin kodlarını alsaydın internete yazdığın an kaç hp için üretilmiş çıkıyor.
    Mesela dci motorlarda her üst kapak contasıda birbirini tutmaz. Şase numarasından motor üst kapak contası alırsın.

    Benim nacizane tavsiyem.

    Motor suyuna bak yağ varmı yoksa

    motor yağ çubuğunu çek köpürme varmı yoksa

    motor suyundan eksilme varmı ona bak ayrıca depo kapağınada bak kapalı olsun onlardada sorun yoksa

    motor üst kapak civarına bak nemlenme varmı

    yani zaten üst kapakta terleme blokta çatlak falan varsa araç su eksiltir.

    eksiltme yoksa ya müşür iş yapmıyor yada yağ pompan arızalı motor yağlama yapmıyor ve sürtünmeden dolayı hararet yükseliyor.


    not:bende aylarca radyatör delik gezdim motor aşırı ısınma arızası veriyordu bende aracı durdurup su ekliyordum. Yani böyle bir durum başına geldimi bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 16 Mart 2020; 21:59:49 >




  • Radyatör tikali olabilirmi acaba fan aciyomu suyu sogutuyor mu.? Herşeyi yapmişsin hocam pistonlar subaplar contalar yeni geriye ne kaldi hocam radyatör fan herşey tm kontrol edilmeli elektronik tm kontrol edilmeli ariza işiği hiç yanmiyomu.? Üst kapak catlak varmi kontrol edilmeli..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEHZADE63 -- 16 Mart 2020; 22:3:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devir daimpompasi çalışıyor dedi gerçekte calisiyor. Şehir içinde aracı kullandım fan devreye giriyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • babapars kullanıcısına yanıt
    Arabayı normalde çok devirli kullanan biriyim şişirme yok hadi sisirdim diyelim Haralet yükselmeden su kaynatmasi normal mi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • SEHZADE63 S kullanıcısına yanıt
    Üst kapağı taslattim onu da kontrol ettirdim. Bilgisayar baglattim orada bir sorun çıkmadı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2012 Polo 1.2 tdi egr arızası
    7 yıl önce açıldı
    Fiat Palio 1.2 tekleme
    7 gün önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    İlk goturdugum yerde yanlış yaptığımı anladim zaten iş işten geçmişti orada beni sağlam kekledi yanımda eşim olduğu için sıkıntılıydı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • cok acele kararlar vermissin. her gittiginde sovuslenmissin uzuldum gercekten. sakin olmak. lazim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eko33 E kullanıcısına yanıt
    Aynen öyle oldu sovuslenmesine sovuslendik bari araç olsaydı bir kere oldu derdim ama araçta olmadı

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İlk ustanın işçiliğinde sıkıntı vardır. Saplamaları değiştirmeden sıkmıştır contayı yada iyi sıkmamıştır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu esnada genleşme tankını değiştirdiniz mi? Basıncı tutamadığı için suyu kaynatıyor da olabilir.
  • Merhaba, yıllardır Megane 2 kullanıcısıyım sıfır aldım son 3 yılda bu araba beni tamirci yaptı öyle söyleyeyim. Benim aracım benzinli fakat uzun yolda arıza senaryosunu bende yaşadım. Hararet sorununu bende yaşadım.

    Peşinen söylemek isterim ki 1 kez arıza yaptıktan sonra keşke tekrar üzerine gitmeseydiniz.

    Yanlış teşhis ve tamirler mevcut. Okurken kendi yaşadıklarım da aklıma gelince sizin adınıza ben sinirlendim.


    Dediğim gibi uzun yolda arıza senaryosunun bir benzerini bende yaşadım. Atmosfer basınç farkı oluştuğunda araç katalizör lambası yakıyor çekişten düşüyor gaz emisyonunu kontrol ettirin uyarısı veriyordu. Bu arızayı verme ihtimali olan tüm sensörleri değiştirdim. En sonunda elektrovanayı değiştirdim ve arızam çözüldü.

    Elektriksel problemler için akünüzü değiştirmenizi öneririm. Megane 2 tuhaf bir araba akü eskiyse yada voltajı düşükse her şeyden arıza yakabiliyor. Sizde veya ustalarda o parçada arıza var sanıp ona göre hareket ediyorsunuz fakat sonuç hüsran. Önce akünüzü değiştirin.

    Hararet için fan soketi genelde yıkama veya yağmur suyu sebebiyle paslanabiliyor. Bende bu şekilde olmuştu basit bir soket değişimiyle sorunum halledildi.

    Geçmiş olsun daha farklı arızalar yaşarsanız mesaj atın yardımcı olmaya çalışırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bu esnada genleşme tankını değiştirdiniz mi? Basıncı tutamadığı için suyu kaynatıyor da olabilir.
    Genleşme tankı orjinalse değiştirmeye gerek yok hocam. Değişimi de işçilik olarak maliyetli olur. Baya sıkıntılı bir konumda motor üst kulağı sökülüyor çıkması için. Benim tahminim arkadaşa yan sanayi genleşme kabı kapağı takılmış.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.