Şimdi Ara

Megane Hararet Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
25.089
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    1.6 16v 98 model megane aracım son yıllarda yaz aylarında hararet yapmaya başladı. Özellikle klima açıkken karşılaştığım bu duruma bir türlü çözüm bulamadım. Servis kontrollerden sonra herhangi bir aksamda sorun olmadığını söylüyorlar ve bu hararetin sebebini aracın yaşından kaynaklandığını, kafaya takılmamasını gerektiğini söylüyorlar. Onlar bunu dedikçe ben çileden çıkıyorum tabi, hayır efendim, bir sebebi olmalı herhalde.

    Hararet yaptığında klimayı kapatıp motoru biraz devirli çalıştırınca sorun çözülüyor. Çokta sorun değil ama, özellikle uzun yolda hayli uzun rampaların yer aldığı yollarda çok can sıkıcı bir durum halini alıyor. Çok dik rampalarda klima kapalı ancak devir düşükken hararet yapabiliyor hava sıcaksa. Ancak devir 3000-5000 arasında iken böyle rampalarda kesinlikle hararet yapmıyor hatta hararet azalıyor. Merakımın uyandığı nokta burası vesselam.

    Bu konuda teknik bilgiye sahip arkadaşların fikirlerini bekliyorum, sağlıcakla kalın...







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Megane Hararet Sorunu: Nedenleri ve Çözümleri

    Megane araçlarda görülen hararet sorunu, çeşitli nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabilir. Bu sorun, zamanında tespit edilip giderilmediği takdirde ciddi motor hasarlarına yol açabilir.

    Megane 2 Hararet Göstergesi İnip Çıkıyor

    Megane 2 modellerinde hararet göstergesinin inip çıkması, genellikle soğutma sistemi sorunlarından kaynaklanır. Termostat arızası, radyatör tıkanıklığı veya su pompası arızası, hararet göstergesinin düzensiz hareket etmesine neden olabilir.

    Megane 1 Hararet Sorunu

    Megane 1 araçlarında da benzer hararet sorunları görülebilir. Soğutma fanı arızası, soğutma sıvısı kaçağı veya silindir kapak contası hasarı, Megane 1'lerde hararet yükselmesine yol açabilir.

    Megane 4 Hararet Sorunu

    Megane 4 modellerinde de hararet sorunları yaşanabilir. EGR valfi arızası, yakıt enjektörü sorunu veya turbo arızası, Megane 4'lerde hararetin yükselmesine neden olabilir.

    Megane 1 Hararet Göstergesi İnip Çıkıyor

    Megane 1 araçlarında hararet göstergesinin inip çıkması, soğutma sistemindeki hava kabarcıklarından kaynaklanabilir. Ayrıca, termostat arızası veya radyatör tıkanıklığı da hararet göstergesinin dengesiz hareket etmesine neden olabilir.

    Megane 2 Hararet

    Megane 2 modellerinde hararet sorunu, soğutma sıvısı eksikliğinden kaynaklanabilir. Ayrıca, su pompası arızası veya radyatör tıkanıklığı da Megane 2'lerde hararetin yükselmesine neden olabilir.

    Megane 2 Hararet Yükselip Düşüyor

    Megane 2 araçlarında hararetin yükselip düşmesi, termostat arızasından kaynaklanabilir. Termostat düzgün çalışmadığında, soğutma sıvısı motor bloğuna gerektiği kadar akmaz ve bu da hararet yükselmesine neden olur.

    Megan 2 Hararet Göstergesi

    Megane 2 modellerinde hararet göstergesi, motorun sıcaklığını gösterir. Hararet göstergesinin kırmızı bölgeye yükselmesi, motorun aşırı ısındığını ve derhal durdurulması gerektiğini gösterir.

    Megane araçlarda hararet sorunu yaşamanız durumunda, aracınızı en kısa sürede yetkili bir servise götürmeniz önerilir. Hararet sorununun nedeninin doğru bir şekilde tespit edilmesi ve uygun onarımların yapılması önemlidir. Aksi takdirde, motor hasarı gibi ciddi sonuçlarla karşı karşıya kalabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sanırım alt devirlerde ve klima aracı yorarken motor çok zorlanıyor.
    Araç karbüratörlü mü yoksa enjeksiyonlu mu bilmiyorum ama sanırım onlar tek nokta enjeksiyonluydu...
    Karbüratörlüyse güzelce temizletin (hiç enjeksiyonlu aracım olmadı, enj. ne yapılır bilmiyorum :)), Bunun dışında sağlam bir motor ustasına götürün derim. Belkide rektefiye istiyordur.
    Aklıma başka birşey gelmedi.
    Bir süre taksicilik yapmıştım, taksiciler arasında (özellikle eski model araçlarda) kapak taşlamanın arabayı alt devirlerde güçlendirdiğini söylerlerdi.
  • Yüksek devirlerde devirdaim de hızlı çalışır ve soğutma sıvısı motor ve radyatör içinde daha hızlı dolaşır. Bu da daha hızlı ısı alışverişi sağlar.

    Muhtemelen aracın yaşına bağlı olarak radyatör ve diğer tesisat borularında korozyon, paslanma, tıkanma oluşmuş ve kanalları tıkamıştır diye tahmin ediyorum.

    Ayrıca araç yakıtta zengin de çalışıyor olabilir.


    Aracın yakıt durumu nedir? Aşırı bir tüketimi var mı?

    Aracınızda LPG var mı?

    Aracın radyatörü hiç değişti mi?

    Araç soğutma suyu eksiltiyor mu?

    Soğutma suyunun renginde pas görüyor musunuz?

    Araca en son ne zaman klima gazı bastırdınız? Ve yetkili servis mi bastı? Cihazla aracın modelini girerek mi bastılar yoksa elle, basınç saatiyle mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 7 Kasım 2009; 2:54:56 >
  • Araç hatırladığın gibi enjeksiyonlu. Aracın beyninde bir sorun olduğundan şüphe ediyorum.

    Hatta hava çok sıcaksa ve 50 - 60 sn ışıkta beklemem gerekiyorsa kontak kapatıyorum.

    Diğer yandan mesela rolantisini uzun vadede koruyamıyor. 800-1000 arasında olması gereken değer motor sıcakken 500'e, hatta 400'e kadar inebiliyor. Ancak motor soğukken tam tersine 1300'lü değerlere kada çıkabiliyor rolanti. Bazen de ani frenlemelerde aracın rolantisi o kadar çok düşüyorki stop edecekmiş gibi titriyor anlık olarak.

    Servisim iyi sayılır, ustalara az çok güveniyorum ve servis servis dolaşıp aracı oyuncak etmek istemiyorum bu saatten sonra. Teknik olarak ne olup ne bitiyor bunu bilmem gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Yüksek devirlerde devirdaim de hızlı çalışır ve soğutma sıvısı motor ve radyatör içinde daha hızlı dolaşır. Bu da daha hızlı ısı alışverişi sağlar.

    Muhtemelen aracın yaşına bağlı olarak radyatör ve diğer tesisat borularında korozyon, paslanma, tıkanma oluşmuş ve kanalları tıkamıştır diye tahmin ediyorum.


    Aracınızda LPG var mı?

    Aracın radyatörü hiç değişti mi?

    Araç soğutma suyu eksiltiyor mu?

    Soğutma suyunun renginde pas görüyor musunuz?

    Araca en son ne zaman klima gazı bastırdınız? Ve yetkili servis mi bastı? Cihazla aracın modelini girerek mi bastılar yoksa elle, basınç saatiyle mi?



    Hocam;

    Aracımda lpg yok, hiç taktırmadım. Diğer yandan aşırı bir yakıt tüketimimde yok. Bu bilgiyide vereyimki belki birşeylerle alakalıdır.

    Radyatörü sanırım bir kaç sene önce 1 kez çıkarılıp bakımı-temizliği yapıldı. Ne işlem yaptıklarını bilmiyorum ama ne öncesinde ne de sonrasında bir sorunu yoktu.

    Araçta soğutma suyu, yağ, hidrolik eksiltme gibi herhangi bir sorun kesinlikle yok. Titiz olduğumdan dolayı bu kontrolleri elimden geldiğince her gün yapmaya çalışırım.

    Soğutma suyunun rengi bir miktar değişmiş oluyor ancak bu renk değişimi antifirizden kaynaklanıyor olabilir, ancak pas barındırmadığını emin olmasamda söyleyebilirim.

    Her yazın başında periyodik servis bakımlarında klima gazını kontrol ettirim. En son 2 sene önce basınç aletiyle değişim yaptılar. Değişimi yapan usta deneyimine güvendiğim ve megane araçlarla yakından ilgili bir ustaydı. Bu senede yalnızca kontrol ettiler ve idare eder dediler. Ancak klima gazı değişmeden öncede bu hararet sorunu ile karşılaşıyordum, tabi bu yaz olduğu kadar sık değildi.


    Şayet soğutma kanallarında herhangi bir problem varsa temizlemek mümkün mü? Bu tesisatların inceliklerini pek bilmiyorum. Soğutma tertibatını değiştirmek gerekse bu çok ama çık tuzlu olur benim için. Megane 1'lerin yedek parçalarını bulmak eskisi kadar kolay değil. Aşınan parçalar içinde çıkma kullanmak bana mantıksız geliyor. Neyse ustadım, fikirlerini merakla bekliyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnotheR

    Hocam;

    Aracımda lpg yok, hiç taktırmadım. Diğer yandan aşırı bir yakıt tüketimimde yok. Bu bilgiyide vereyimki belki birşeylerle alakalıdır.

    Radyatörü sanırım bir kaç sene önce 1 kez çıkarılıp bakımı-temizliği yapıldı. Ne işlem yaptıklarını bilmiyorum ama ne öncesinde ne de sonrasında bir sorunu yoktu.

    Araçta soğutma suyu, yağ, hidrolik eksiltme gibi herhangi bir sorun kesinlikle yok. Titiz olduğumdan dolayı bu kontrolleri elimden geldiğince her gün yapmaya çalışırım.

    Soğutma suyunun rengi bir miktar değişmiş oluyor ancak bu renk değişimi antifirizden kaynaklanıyor olabilir, ancak pas barındırmadığını emin olmasamda söyleyebilirim.

    Her yazın başında periyodik servis bakımlarında klima gazını kontrol ettirim. En son 2 sene önce basınç aletiyle değişim yaptılar. Değişimi yapan usta deneyimine güvendiğim ve megane araçlarla yakından ilgili bir ustaydı. Bu senede yalnızca kontrol ettiler ve idare eder dediler. Ancak klima gazı değişmeden öncede bu hararet sorunu ile karşılaşıyordum, tabi bu yaz olduğu kadar sık değildi.


    Şayet soğutma kanallarında herhangi bir problem varsa temizlemek mümkün mü? Bu tesisatların inceliklerini pek bilmiyorum. Soğutma tertibatını değiştirmek gerekse bu çok ama çık tuzlu olur benim için. Megane 1'lerin yedek parçalarını bulmak eskisi kadar kolay değil. Aşınan parçalar içinde çıkma kullanmak bana mantıksız geliyor. Neyse ustadım, fikirlerini merakla bekliyorum...


    Fikir alışverişi şeklinde yazayım. Siz de aklınıza gelenleri ilave edersiniz. Biraz karışık olacak ama daha veirmli olur kanısındayım.

    Açıkcası yakıtta bir düzensizlik var deseydiniz ben de size ECU'da sorun olabilir diyecektim. Çünkü bahsettiğiniz belirtiler genelde karışımın düzgün hazırlanamamasından kaynaklanır.

    Tarifinizden ben hava filtresinin de zamanında değiştirildiğini anlıyorum. Hava emişine bağlı bir zengin karışım ihtimalini de siliyorum.

    LPG yok. Fakir karışım sıkıntısı da yok.

    Soğutma sıvısında pas, tortu görmiyorum diyorsunuz. Bu da tıkanıklık ihtimalini zayıflatıyor. Tıkanıklık genelde yoğun paslanma, korozyon sonrası oluşur.

    Sıvı eksilmesi de yok diyorsunuz. Bu da kapakla ilgili, conta ile ilgili şüpheleri ortadan kaldırıyor.

    Fanın devreye girmesi ile ilgili bir sorun olsaydı sanırım o da dikkatinizi çekerdi.

    Fandan eminsek geriye iki ihtimal kalıyor, -radyatör, -motora binen aşırı yük.

    Motora ek yük genelde klima gazının aşırı fazla olması ile, klima açılınca oluşur. Bu yüzden klima gazının durumunu sormuştum.

    Bir diğer ihtimal ise ateşleme ve rölanti sorunu. Aracın rölantisi düzensizse bu da hararete yol açar. Ayrıca düzgün ateşlenemiyorsa bu da karışımı bozar.

    Radyatörde bir sorun varsa ve aynı zamanda da fan düzgün çalışıyorsa şehiriçi-dışı farketmeden, hızınızdan bağımsız olarak aracın hararet yapıyor olması gerekir. Radyatör sağlam, ama fan sıkıntılıysa uzun yolda hararet olmaz ama şehiriçinde olur. Sonuçta fan suni rüzgar oluşturuyor.

    Devir arttıkça hararet sorununun azalması da devirdaim hızının artmasıyla ilişkili.

    Açıkcası ben aracın uzun yolda da hararet yapmasınden dolayı radyatöre ağırlık veriyorum.

    Bir de bozuk rölanti farklı şeylerin habercisi olabilir. Karışım oradan da bozuluyor olabilir.

    Gece gece şimdilik aklıma gelenler bunlar. Farklı açılardan farklı düşünceler gelirse yine yazarım.

    Kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 7 Kasım 2009; 3:22:25 >




  • Firikleriniz gerçekten duruma ışık tutacak türden, teşekkür ederim.

    Açıklamalarınızdan sonra ECU'da bir sorun olma ihtimalini çok aza indiriyorum.

    Fanda da bir sorun olmadığını tahmin ediyorum. Aracı dinleme alışkanlığımdan dolayı ne zamanlar fanın çalışıp çalışmadığını idrak ettim senelerdir. Bir düzensizliğin söz konusu olmadığını söyleyebilirim. Hatta bu tarzda hararet yaptığı zaman fan öyle bir çalışıyorki artık sesi dışardan ufak çapta bir fırtınayı andıracak cinsten.

    Sanırım soğutma kanalları ile ilgili bir sorun da yok. Çünkü herhangi bir kir, pas vb.. belirtisi yok. İnşallah doğrudur bu tahminimiz. Doğru değilse elde avuçta ne varsa bu işe vermek gerekecekti.

    Uzun yolda bazen hararet yapıyor, ancak yine bu hararetide gündüz yaz sıcağında ve devir 2000-2500'ün altında kalınca yapabiliyor. Klima yine açık tabiki. Kapatınca yine düşüyor. Misal ortalama 80 ile giderken 5. vites ve klima, 40 derecelik bir havada hararetin sebebi. Düşük hızlarda yüksek vites kullanmak pek alışkanlığım değildir ama yinede hararet yapmasını gerektirmiyor bu durum.

    Araçta bu nedenlerde sıcak havalarda uzun yolda klima açıkken düşük devirde sessiz sessiz gitmeyi özledim. Gerçi 4. viteste 100-120km/h hızla tüketim minimuma iniyor ama 5.viteste daha sessiz gitmeyi tercih ederim.

    Bence yine bu etkenlerde dolayı radyatörde sorun olduğunu tahmin etmiyorum. Tahmin etmekte istemiyorum, onu ordan sökmesi br dert, çıkarması bir dert, söküp temizlemek yerine tekrar takmak apayrı bir dert vallahi.

    Ayrıca belirtsem iyi olacak, şimdi şimdi aklıma geliyor. Yine hararet sorunun başgösterdiği zamanlarda marş almama sorunuda olmaya başladı. İlk zamanlar çok kısa zaman çalışabilen motor, şimdi 2 sn marş basılı iken çalışabiliyor. Hatta bazen karburatörlü arabalardaki gibi gaz veriyorum. Özellikle motor soğukken bu olay oluyor. Motor sıcakken hemen marşını alıyor.


    Ben şimdi burda yazılanları gidip bir servise anlatsam, ilgili ilgisiz bir sürü parça söküp takacaklar, sorunu çözemedikleri ile kalmayıp beni sinir ve stres sahibi bir insan yapacaklar. Vakit ve nakit kaybına hiç değinmiyorum bile.

    Tekrar teşekkür ederim ilgilendiğin için...




  • devirdaim pompasını da ihtimaller içine alın bence. bildiğiniz üzere devirdaim(su) pompasında bir dışarıda kayışın çevirdiği, bir de içeride suyu döndüren iki pal tarzı parça var. renault'da nasıl bilmiyorum ama bazı araçlarda bunlar birbirine mille ya da rulman ile bağlı olabiliyor. dolayısıyla bazen pompanın ihtiyarlamasından dolayı dışarıda kayışın döndürdüğü pal, içerideki su kanatçıklarını aynı devirde döndüremeyebiliyor. su gerekli hızda dönmezse de hararette yükselme görülebiliyor... ve ne yazık ki, bunun gözle bir kontrolü de mevcut değil. tek çare değiştirip, sonucu takip etmek...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 7 Kasım 2009; 12:39:04 >
  • çoğu yaşlı araçta oluyor bu sorun benim 20 yıllık broadway im dede vardı en son daha güçlü bi fan taktırdım tabiki otomatik çalışıyordu ama buna ek olarak içeri bi düğme koydurdum ısı müşürü açmasa bile ben düğmeye basıp istediğim zaman istediğim kadar çalıştırıyodum fanı dur kalk trafikte veya aşırı sıcaklarda rampada alet ısınmadan açıyordum sende böyle bişey yaptırabilirsin hiç sorun bulunmazsa , gerçekten işlevsel oluyor
  • ANOTHER,
    ANLATTIKLARININ HEPSİNİ OKUDUM. BEN DE "AYA" ADLI ARKADAŞ GİBİ SORUNUN DEVİRDAİM POMPASINDA OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM...
    YILLAR ÖNCE BUNUN TAM TERSİ BİR DURUM BAŞIMA GELMİŞTİ. ARAÇ O ZAMAN 94 MODEL KARTALDI... YÜKSEK DEVİRLERDE HARARET YÜKSELİYORDU. SADECE RÖLANTİDE DÜŞÜYORDU... DEVİRDAİMİ SÖKTÜĞÜMDE POMPANIN KANATLARININ PLASTİKTEN OLDUĞUNU GÖRMÜŞTÜM. BU KANAT BİR MİL ÜZERİNDE DÖNÜYOR. VE MİLE SABİT OLMASI GEREKİRKEN, ÜZERİNDE OLUŞAN ÇATLAK DOLAYISIYLA YÜKE BİNDİĞİNDE MİL BOŞA DÖNÜYOR, RÖLANTİYE DÜŞÜNCE DE YÜK AZALDIĞINDAN MİL KANADI DÖNDÜREBİLİYORDU... DEĞİŞTİM SORUN HALLOLMUŞTU...
    ŞİMDİ SENİN ARACINDA BÜYÜK İHTİMALLE YORGUNLUĞA BAĞLI OLARAK KANATLARDA KIRILMALAR VARMIŞ GİBİ GÖRÜNÜYOR... RÖLANTİDE DEVİRDAİM YETERSİZ KALIYOR DEVİR YÜKSELİNCE ANCAK DEVİRDAİM YAPIYOR... HERŞEYDEN ÖNCE BİR USTAYA GİT VE DEVİRDAİMİ SÖKTÜR... BAŞKA YERLERDE BİŞEYLER ARAMAYA GEREK YOK...




  • Merhaba.

    Arkadaşların belirttiği devirdaim ihtimali benim de aklıma gelse de herhangi bir ses belirtisi olmadığı ve yüksek devirlerde devirdaimin iyi yapıldığı için ben bu ihtimali elemiştim.

    Devirdaim kanatlarında, veya rulmanında bir aşınma olduğu zaman genelde ses yapar, öter.

    Bir de üst devirlerde üzerindeki basınç hepten artan devirdaim pompası suyu bile boşaltabilirdi.

    Ama tabi yine de imkan varsa kontrol etmekte yarar var.

    Aracınızda triger ne zaman değişti? Trigerle birlikte devirdaim pompası da değişti mi?

    Gelelim benim dikkatimi çeken noktaya...

    ECU ihtimalini yakıtın artmadığından dolayı silmiştik. Ancak sabahları motorun zor çalışması durumu genelde LFT değerinin yüksek olmasından kaynaklanır. Nedir bu LFT değeri? Araç yol şartlarında yakıt yetersiz kalınca kendisi yakıtı % olarak düzeltme yoluna gider ve bu düzeltmeyi kaydeder. Motor sıcakken bir sorun olmasa da soğuk motorda motor bu zengin LFT değeri ile boğulur. Yani anlattığınız geç çalışma durumu zengin karışıma işaret ediyor.

    Bunu kontrol etmek oldukça kolaydır. Sanırım aracınızda OBD-I protokollü soket var. Herhangi bir renault servisinde veya OBD-I okuyabilen ve data gösterebilen bir arıza tespit cihazında LFT(LTFT-Long term fuel trim) değerine bakarak bir sorun olup olmadığı görülebilir. Bu değer eğer fazlaca artı durumdaysa, örneğin %20 gösteriyorsa, sabah soğuk motora ECU doğrudan %20 fazla yakıt gönderiyor demektir. Bu sorunu sabah geç çalışma olarak hissederken, yolda da hararet olarak hissedersiniz.

    Ayrıca rölantinin bozukluğu için servisiniz ne öneriyor?




  • Konudan alakasız bir şey sormak istiyorum, aracım 1.6 16v demişsiniz ben 1998'de Meganlarda 16v Türkiye'ye henüz gelmemişti, 2000 yılında geldi diye hatırlıyorum, kusura bakmayın dün geceden beri kafama takıldı
  • 98 model megane 2.0 aracım var bor power kullandım yaz sıcaklarında aracın harareti hiç orta seviyelere gelmedi denemenizi tavsiye ederim hararete çok büyük faydası var..

    sevgiyle kalın
  • Mesajları detaylı bir şekilde inceledim.

    Devirdaim pompasında bir sorun olması ihtimali üzerinde daha önceden düşünmüştüm ancak hani ne bileyim kaput açıkken dinlediğimde bir tıkırtı çarpma vb.. gibi sesler duymadığım için heralde sorun yoktur demiştim. Aracı çok yüksek devirlerde de kullanırım bazen. Mesela bugün İstanbul - İzmit yolunda pür dikkat aractan gelen sesleri dinledim. Yalnızca klima motorundan gelen bir ses vardı, onunda problemi sirkulasyon ünitesindeki bir kapakçık. Havanın alacağı yeri tam tayin edememesinden ötürü kapakçığın çarpmasından meydana gelen bir ses.

    Yüksek hızda seyrederken pompanın iflas etmesi durumu kötü sonuçlar doğurabilir. Serviste ayrıca kontrol ettireceğim ki içim rahat etsin. Çok fazla bir masrafı olmuyor ise değiştirebilirim. Tabi değişimin sonucunu görmem için hava sıcaklığının 30 derecenin üzerinde olması gerek.

    Ek bir fan motoru taktırmak şu an için benim için son çözüm diyebilirim. Nedeni ise problemin kaynağını ortadan kalıramayacak olmam. Bu şekilde sadece sorunun üzerini kapatmış olurum. Faydası tabiki olabilir ancak önceliğim bu sorunun kaynağını tespit etmek.

    Bu arada triger 3 sene önce değişti. Çok sıyırma yapıyordu zaten değişimin yaklaştığı zamanlarda. Ancak şu anda öyle bir problem yok.

    LFT değerlerinin tespiti için de ayrıca servise danışacağım. Eğer sorun buradaysa, yazılımsal bir problemin çözümü için servis bana nasıl bir yardımda bulunur ya da bulunamaz mı bilemiyorum. Keza arabayı kontrol ünitesine bağlamak için güzel bir miktar talep ediyorlar periyodik servis bakımları dışında, ama halletmeye çalışacağım.

    Rolanti sorunu için yakıt filtresini çıkarıp temizliyorlar. Ardından bir kaç elle ayarlama yapıp kaputu indiriyorlar. Ne yazıkki bu sadece kısa vadeli bir stabilite getiriyor rolantiye. zaten gittiğim bütün servislerde bu muamele hep aynı. Siz ekstradan ihtimal sunmadıkça, onlar ellerindeki yönergelerde ne yazıyosa onları yapıp, kaputu indiriyorlar.

    Zaten bu hararet sorunundan daha önemli sorunum yetkili servislerin bu tutumları. Yetklili servis ruhsatını almışsın ama, kalifiye usta koymamışsın. Tecrübe son derece az. Deneme - yanılma yöntemleriyle sorunun tespiti için çabalayıp, onu sök bunu tak olmadı geri dön şunuda değiştiririz mantığıyla iş yapıyorlar. E sorun o parçada değilse geri alıp parasını iade edecekmisin sen bana? Hayır nerede, kullanıldı artık o parça. yok böyle birşey. Tecrübe ve bilgi birikimi diye bir ikili var. Bu ikiliye biraz sahip olmaları gerek.


    Bu arada aracım 98 model ilk gelen seriden. 1.6e 16v motor. 8v olanları sanırım alize modelleri. Onlarda 99'dan itibaren satışa sunuldu. Alize modelleri tam bir tüketim canavarı. Zaten sonradan TR'de üretilmeye başlandı.

    Ayrıca bor power konusunda bilgiye sahip değilim. Faydası varsa ve maliyeti uygunsa, denemekte yarar var. Araştıracağım. Öneriniz için teşekkür ederim.


    Aklıma geldikçe yeni ihtimaller ve denemelerimi ekleyeceğim. Şu anda aklıma devirdaim pompası var. En kısa zamanda iyi bir ustaya baktıracağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AnotheR -- 7 Kasım 2009; 23:04:31 >




  • Takma kafana sanırım genetik 99 modelide bende var, arada o lamba yanar ibre fırlar ben çok aratırdım ve sorunu buldum müşür, ve gösterge müşürü... not çin malı kullanma her sene yazları tekrarlar...

    NOT. bu 2 müşür değilse kesin termostat civası yıpranmış iş görmez olmuştur, söker klasik çakmak testi yaparlar çalışır takarlar çalışmaz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 7 Kasım 2009; 23:27:21 >
  • Dostum aracın müşüründe bildiğim kadarıyla sorun yok. Öyle anlık yada aşırı ivmeli değişimler olmuyor göstergede. Zaten hararet yaptığında motordaki değişimi farkediyorum. Hatta bazen göstergeye bakmadan hararet yapıp yapmadığını anlayabiliyorum. Göstergeler doğru yani. Termostatta aynı şekilde işlvini doğru şekilde yerine getiriyor. Termostatın açıp kapanmasında herhangi bir sorun yok. Birde sanrım bu termostatların elektronik valflı olanları var. ECU ile direk bağlantılı oluyorlar ancak bizim araçlarda bildiğimiz mekanik termostatlar var.

    quote:

    Orijinalden alıntı: baranel

    Takma kafana sanırım genetik 99 modelide bende var, arada o lamba yanar ibre fırlar ben çok aratırdım ve sorunu buldum müşür, ve gösterge müşürü... not çin malı kullanma her sene yazları tekrarlar...

    NOT. bu 2 müşür değilse kesin termostat civası yıpranmış iş görmez olmuştur, söker klasik çakmak testi yaparlar çalışır takarlar çalışmaz..




  • Sakın biri sisteme şeker vb atmasın yada hava alma plastigi ki ben onu hemen metel olanla değiştirdim kırılınca sisteme kaçıyo. Kısacası sistemde erimiş bi yerlere yapışmış yabancı madde olabilir...
  • ASLINDA BU TARZ HARARET SORUNLARINDA İLK ŞÜPHELENİLMESİ GEREKEN YER RADYATÖRÜN KENDİSİDİR. KANALLARI TIKANINCA YETERİNCE SIVI SOĞUMAK İÇİN RADYATÖRE GELEMEZ. MOTORDA ZAMAN OLARAK FAZLA KALAN SIVI, SOĞUYAMAYARAK HARARETİN YÜKSELMESİNE SEBEP OLUR...
    FAKAT BÖYLE BİR DURUMDA YÜKSEK DEVİRLERDE DE HARARET DÜŞMEZDİ. KALDI Kİ YÜKSEK DEVİRDE MOTOR İÇİNDE RÖLANTİYE GÖRE ÇOK DAHA FAZLA ISI OLUŞUR. BU YÜZDEN RADYATÖRÜN TIKALI OLMA SEÇENEĞİNİ ELEYEBİLİRİZ.
    TERMOSTAT ARIZASI GENELLİKLE TAKILI KALMAK ŞEKLİNDE OLUR. YANİ KAPALI KALABİLİR. BÖYLE BİR DURUMDA DA DEVİRDEN BAĞIMSIZ OLARAK, YAZ KIŞ FARKETMEDEN MOTOR ÇALIŞTIKTAN 5-10 DAK SONRA SU KAYNATIR. DOLAYISIYLA TERMOSTAT ARIZASINI DA ELEYEBİLİRİZ.
    HARARET MÜŞİRİ ARIZASINDA FAN AÇMAZ. BUNU DA GEÇTİK.
    SORUN, DEVİRDAİMİN YETERSİZLİĞİ.
    YETERSİZ DEVİRDAİM YETERLİ SIVIYI RADYATÖRE GÖNDEREMİYOR. KIŞIN ZATEN DIŞ SICAKLIĞIN DÜŞÜKLÜĞÜNDEN DOLAYI SORUN OLMAYABİLİR. ANCAK YAZIN HAVA SICAKLIĞININ YÜKSEKLİĞİ, BİR DE ÜSTÜNE ÜSTLÜK KLİMAYI ÇALIŞTIRMAK İÇİN MOTORUN DAHA FAZLA ISIYI AÇIĞA ÇIKARMASINA DEVİRDAİMİN YETERSİZ KALMASI DA EKLENİNCE HARARET ORTAYA ÇIKIYOR.
    DEVİRDAİMİ DÖNDÜREN TRİGER KAYIŞIDIR. KAYIŞIN KAÇIRMASI (DİŞLİ YAPISINDAN DOLAYI) MÜMKÜN DEĞİLDİR.
    GERİYE DEVİRDAİMİN KENDİSİ KALIYOR. KANATLARINDAN BİRİ VEYA BİRKAÇI KIRILMIŞ OLABİLİR. KALANLAR DÖNMEYE DEVAM EDER AMA YETERSİZ KALIR. YA DA KANAT ARALARI KİREÇLE İYİCE DOLMUŞ OLABİLİR. YİNE YETERSİZLİK OLUR... BU İKİ DURUMDA DA SES OLMAZ... DEVİRDAİM POMPASIYLA İLGİLİ SES ANCAK BİLYA ARIZASINDA OLUR. KEÇESİ BOZULAN BİLYANIN İÇİNE SU GİRER VE BİLYADA KOROZYON OLUŞURSA SES OLABİLİR. BAŞKA TÜRLÜ SES OLMAZ... YANİ DIŞARDAN DİNLEMEYLE BİŞEY ANLAŞILMAZ...




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.