Şimdi Ara

Megane II debriyaj balatası hatası olanlar (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
40.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sende sorun yok reno ustaları hep böyle.Bana dedilerki senin rabanın beyni dizel araba gibi programlanmış.Böyle bişeye imkan yaok ya:) sen arabana bin hiç takma.Satsan zarar.Bende titizim ama reno hep böyle.Daha önceki arabam VW GOLF 4 idi ve arabada tık yok.Servise gittiğinde kaypak cevaplar yok.Heleki 17.000 km arabadan ses gelmez.Bence takma kullan gitsin.
  • Arkadaşlar kış geldi geleli debriyaja dokununca, teyp falan çalışmıyorken duyduğum bi "foşş" sesi vadı.... debriyaja basılı tuttukça gelen. soğuktan dedim.... 2 aydır bu şekil bindim.... derken motor ısınınca uzun yolda bile devam etmeye başladı bu ses.. ve son iki gündür kesildi. ve titreme sorunu kalktı.. debriyaj aşağıda kavramaya başladı.. harika dedim düzeldi.... ve şimdi ise... özellikle geri vitese takınca debriyaj takılmaya başladı.. az önce geri vites de takıldı kaldı.. araç stop etti... ancak ondan sonra vitesten çıkarabildim..

    sanırım komple hidrolik falan gitti__? bakalım ne masraf açacak :( var mı başına benzeri durum gelen?
  • Selam herkese,
    Bendede 2004 1.6 dynamic var.
    Aracı 31 binde aldım şu an 52500de.
    Benim adığımda debriyaj üstte kavrıyor diye değiştirilmiş.
    yani 28 bin civarında,bende önceki sahibide meraklıymış bende öyleyim.
    Baskı balata yine valeo,benim sıkıntım araç haraket halinde iken debrija bastığımda gösterge panelinin altından çısır cısır ses geliyor.
    Bu bir arıza alameti derken şu an debriyajım yarım kaldırdıktan sonra hafifliyor,sanki sadece yarım kaldırdıktan sonra yay itiyor.
    Bu daha 2 gün önce oldu,fazla kullanamadım bugün baktım yine aynı,yarım debriyaja kadar sert sonra boşalıyor ve yay kuvvaeti çekşyor gibi hafifliyor.
    Nedenini bilemiyorum,baskı balatada değişmiş.Diğer silkme titreme koku veya birden kavrama gibi sorunlarım yok.
    Birde aracımı nazik kullanmaya çalışıyorum,ama bu debriyaj insana kendini acemi hissettiriyor.
    Bendeki problem hakkında fikri olan var mı?




  • emirtetik kardeş.... son günlerin.. iyi değerlendir :))
    bi önceki mesajı yazmış ama öyle bırakmışım.. o mesajı yazdıktan bi kaç gün sonra hidrolik iyice azaldı.. ışık yaktı! eklemedim sallamadım bi hafta kadar bindim öyle.. frende sorun yok, debriyajdan az miktar kaçıyor diye... sonra sanayiye giderken son kavşakta debriyaj boşa çıktı (hidrolik bitmiş) fren tutuyor lakin.. malatyada sanayi aşağıda olduğundan, araç çalışır vaziyette boşta gideceğim yerin çok yakınına kadar gittim...

    hidrolik rulman(foş sesinin sebebi), debriyaj balatası baskı falan... orijinal parçalar 430 tl tuttu... arka fren diskleri (incelmişti) ve balataları da değiştim.. derken 650 civarı parça 150-200 de işçilik tuttu....

    ve Allah nazardan saklasın, şu an çok rahat çok güzel.. 600-700 km. oldu yaklaşık bir aydır... hiç sorun yok.

    ve buradan anlaşılıyor ki, sorun hidrolik rulmanda (bilya).. ben parçayı servisten aldırdım.. (skf) marka.. balata ise valeo.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zerzevat44 -- 3 Şubat 2010; 9:54:59 >




  • Son günlerim ha :(
    Işık yanarsa servise giderim,foş değilde sanki cısır cısır ötüyor,sanki tel veya küçük cam kırığı kırıntısı gibi.
    Ama verdiğin bilgi doğrultusunda bu cumartesi servise bir danışacağım,debriyaj için araştırma yaptım

    Debr. hid. Rulman 92 tl
    http://www.arsvent.com/yedek-parça/renault/megane-ii/debriyaj-rulmanı-hidrolik-renault-clio-iii-megane-ii-modus-0-.html

    Baskı bLt 169 TL
    http://www.arsvent.com/yedek-parça/renault/megane-ii/debriyaj-baskı-balata-renault-megane-ii-14-16-16v-02-.html

    Bari debrijaj rulmanıyla yırtsam,baskı balata nerdeyse 30 binde değişti şimdi 52 binde ve hep uzun yol kullanımı.

    Benzinli 1.6 için ort 6.3 lt desem zaten kullanıldığı yeri kestirebilirsiniz.




  • Birde araçta tek bir hidrolik merkezi mi var?
    Hem fren hem debriyaj hemde direksyon için?
  • evet tek bir merkez var.. fren hidroliği ile aynı. ama hidrolik azalınca debriyaja gelen boru daha yüksekte olduğundan debriyaj etkileniyor. zaten bi hava yaptım mı daha ayırmaz-kalırsınız yolda......
    tavsiyem, uzun yola falan çıkmyor iseniz, bu haliyle gittiği kadar (en az 2 ay) kullanın, sık sık hidrolik seviyesini kontrol edin, ışıklarda, geri geri çıkarken vb. ayağınız debriyajda beklemeyin..

    benim 130 bin olduğundan açmışken değiştim baskı balatayı da... 20 binde hiç bir şey olmaz, sadece rulman değişirsiniz yeter bence... o da, dediğim gibi.. gittiği yere kadar, kontrollü olarak gidin... dot 4 hidrolik sıvısı alın. eksildikçe takviye yapın..

    rulmanı da internetten almak pek sağlıklı olmayabilir, ben güvenemedim. ve aciliyet nedeniyle parçacıdan aldım.. farklı versiyonlara göre farklılık gösteriyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zerzevat44 -- 4 Şubat 2010; 1:02:33 >
  • DOT4 250ml fiyatı 14 Tl nette.
    Ama ben servise gidip soracağım,hatta konu hakkında bilgisi yoksa yok o başkadır bakarız gibi yuvarlak kelimeler kullanırsada başka servise giderim.
    Takriben rulman 100TL hidrolik 15 TL işçilikte 50 TL alsalar yuvarlayarak 200 TL masraf çıkarırlar.
  • Ne kadar hidrolik alır bilemiyorum ama bosch dot4 9 TL piyasada 10 TL'ye bulursam alayım servise gitmeden doldurayım.
    Pedaldaki değişimi giderirse servise gitmeme gerek kalmayabilir.
    Desteklerin için tşk zerzevat44

    http://www.hepsiburada.com/bosch-dot4-fren-hidrolik-yagi-250-ml-652070/productDetails.aspx?categoryid=26001&productid=otm652070
  • şanzumanı 50 tl ye indirecek ustayı türkiyede bulamazsın :)
    neredeyse motorun yarısı iniyor... hele hava filtresine giden boruyu sökmek ölüm... çatlatma kırma ihtimalleri de yüksek ama çok önemli değil aslında...

    debriyaj balatası değişme ile rulman değişme işçiliğinde fark olmaz.. beş on civata farkediyor sadece.. o yüzden işçiliği 150 tl altında çözmen çok zor..

    ekleyeceğin hidrolik debriyajında bir değişiklik meydana getirmeyecektir.. hidrolik eksilince, araç sallandıkça el freni ışığı yanacak ve bip sesi duyacaksın.... bu arada sistemde kaç çok az yahut henüz yok ise eksilme de yapmayacaktır. o yüzden bence şu aşamada yapman gereken hiç bir şey yok..

    ben maalesef markası bilinmeyen bir dot4 sıvı aldım.. ve bu yönden içim pek rahat değil.... belki yaza değişirim komple bu dandik sıvıyı... 5 tl idi sanırım.. aşırı ucuz :( parçaları aldığım yerde başka yoktu...




  • Bugün ilk önce kaputu açıp hidrolik seviyesine baktım ağzına kadar doluydu.
    Ama debriyaj dediğim gibi 2 kademe olarak çalışıyor lak diye atıyordu.
    Servise gittim durumu anlattım ilk önce debriyaj rulmanı olabilir dedi.
    Aracı test edelim dedi ve test sürüşüne çıktık.
    Vites büyült küçült,yolda giderken debrija bas bırak yaptı.
    Arabada sorun yokmuş,sadece debrijayın altındaki yayı yağladı cidden düzeldi araç.
    Birde yolda giderken debriyaja bastığımda çıkan ses için bir çözüm bulamadı ama sorun yaratacak birşey olmadığını ifade etti.
    Bende öyle olmasını umuyorum,arabamın eski haline dönmesi ve masraf çıkartmamış olmasında beni baya mutlu etti.
  • geçmiş olsun... ucuz kurtulmuşsun -şimdiilik-

    ama o gelen ses zamanla dediğm arıza şeklinde karşına çıkacaktır... ayağın debriyajda bekleme. böylece daha uzun gitmesini sağlayabilrsin bence.... geçmiş olsun.
  • Teşekkür,
    Kaçış yok diyosun yani şimdilik dediğine göre :)
    Bu arada servis aracı çok sakin kullandığımı ifade edince arabanın sağır olacağını(yani max verimden yoksun) söyledi.
    Ben zaten arada devir kesiciye sokarım ama genelde az yakması için sakin kullanıyorum
  • Arkadaşlar bu kalkışlardaki titreme olyı bendede vardı servise gittim geldim sorun düzelmedi en son kendim debriyaj pedalının bağlı bulunduğu yerde bulunan mil var o kısmı yağladım kalkışlarda o problem kalmadı ama yağ özelliğini kaybedince eski halini yine alıyor , yağlayarak sorunu çözdüğüme inanıyorum.pedalın bağlı bulunduğu mildeki aşınmadan dolayı bu problemi yapıyor pedal rahat hareket etmiyor.Yağlamanızda fayda var bence
  • Benim 2004 model megane ı aldığımdan beri bu baskı balata problemi var. Özellikle yokuş yukarı, arabada 3 kişi ve fazlası varken kalkışta tam bir ızdırap oluyar. Hızlanması zaten felaket, motoru ne kadar bağırtsam da, 4000 devir falan göstersem de sonuç aynı, gitmiyor. Arabanın patinaj yapmaması da sanırım aynı nedenden. Patinaja kalacağı zaman küt küt şeklinde kuvvetli bir ses eşliğinde titreme oluyor, sanırım balata kaçırıyor o esnada. Yetkili servis baskı balata değişimi için 1000 TL, daha az yetkili olan :) ama güvendiğim bir yer ise 700 TL fiyat istedi (işçilik dahil). Bu kadar para vermeyi de gözüm kesmiyor. Böyle kullanıyorum artık...
  • Aslında ben bu konuyu açalı tam 2 sene olmuş ama tesadüfen yeniden gördüm. Baya muzdarip arkadaş varmış. Ben başımdan geçenleri kısaca size özetleyeyim, siz de buna göre davranın...

    Dediğim gibi yurt dışına mail attım ve beni yaklaşık 1 hafta sonra, telefon açıp daha önce benimle ilgilenmeyen (Güven Altan) servise davet ettiler, bende bu servisin zaten benimle ilgilenmediğini beni başka bir servise yollamarını rica ettim. Sonrasında 2 hafta hiç bir ses çıkmadı. Tekrar Fransa merkeze mail attım ve beni Renault Mais Maltape ye davet ettiler. Servis müdürü beni karşıladı, muhtemelen bağırıp çağıracağımı düşünerek önceden hazırlığını yapmış ama ben insan gibi kendisine durumu izah ettim, bu aracı sizin yapmadığınızı biliyorum, aracım 17.000 km ve garanti dahilinde, sizin başınıza böyle bir iş gelse hakkınızı aramazmısınız dedim, yumuşadı. Aracı 2 gün bırakmam gerektiğini, inceleyip geri döneceklerini söyledir.

    2 gün sonra telefon açan servis müdürü, aracın tüm baskı balatasının,volan'ının vs bir sürü parçasının yanık olduğunu ve değişmesini gerektiğini belirtti. Ücret olarak normalde 1500 TL talep ettiklerini ancak benden 500 TL alacaklarını söyledi. Bende itiraz ettim ve para ödemeyeceğimi belirttim. Daha sonra 200TL ye kadar indi ve bende lanet olsun diyip kabul ettim.

    4ncü gün aracımı aldım. Sonra ne mi oldu, sanırım 5000km kadar mutlu mesut aracıma bindim. Sonrasında aynı sıkıntı devam etti. O arada işlerim bozuldu ve aracı değiştirme hayallerim suya battı. Kredisi de henüz bitmemişti.

    Bu arada bu araç ile kesinlikle geri geri dik yokuş çıkmayın, balata bu gibi bir zorlanmaya kesinlikle gelmiyor...

    Bu arada, ön sol ampulüm patladığı için yoldan geçerken upradığım Ümraniye Günerler Fix servisindeki teknisyen arkadaşla ayak üstü muhabbet ettik. Ben başımdan geçenleri anlattım, abi benden duymuş olma ama bu sıkıntı ile gelen çok adam var, sen 200 liraya iyi yaptırmışsın, normalde kabul etmiyorlar dedi, bilginize...

    Şu anda araç 48.500km de, garantisi bitti, silkelemeler tekrardan hissedilir boyuta ulaştı. Dışarıdaki servislerde artık fix menü olmuş zaten bu arıza, 300-350 TL ye 1 günde değiştiriyorlar. Yakında bir tanesinde hallettireceğim... Yani Renault kabul etmiyor ama ustaların tamamı konunun farkında...

    Bu arada IETT otobüsü gibi inleyen frenleri, fren disklerini traşlatıp, balataları "Valeo" marka ile değiştirdim (orijinal balataları Bosch marka idi, birde renault diye sattıkları var onlarda dandik, Valeo güzel tavsiye ederim. 20.000 de değiştirdim daha yeni yeni ötmeye başladı 3-5 bin daha gider sonra değiştiririm)

    Yani özetle bu Renault'un üretim sorunu, bastırır hakkınızı ararsanız söke söke değiştiriyorlar. Biraz daha bastırsam o 200 TL yi de vermezdim ama artık canıma tak etmişti.

    Diğer sorunlar zaten klasik, kapı kollarının soyulması, arada sıra yanmayan gösterge paneli ışıkları, sürekli patlayan farlar, ön panelden gelen anlamsız tıkırtılar. Bunların hepsini aracın içinde az vakit geçirip yüksek sesli müzik dinlemek suretiyle aşabilirsiniz :)

    Bu arada bu konunun seneler sonra bile aktif olmasına çok sevindim, en azından 1-2 kişi bu konuyu okur da hakkını arar veya Renault almaktan vazgeçerse ne mutlu bana...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi capucino -- 16 Şubat 2010; 21:08:02 >




  • 2004 1.6 dynamic almak üzereyim

    test sürüşü yaptığımda araç kendini öne doğru atıyor (4-5 kez stop edip sürdüm birinde yaptı bunu) ve debriyaj da yukarda kavrıyordu.

    sizce debriyaj bitik midir ve maliyeti ne kadardır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: miremiran

    2004 1.6 dynamic almak üzereyim

    test sürüşü yaptığımda araç kendini öne doğru atıyor (4-5 kez stop edip sürdüm birinde yaptı bunu) ve debriyaj da yukarda kavrıyordu.

    sizce debriyaj bitik midir ve maliyeti ne kadardır?

    renault araçları yukarıdan kavrar vites geçişlerinde falan sıkıntı var mıydı?megane ı ilk sürüşünüzde alışamazsınız debriyajı ve freni çok hassas



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efsanea_06 -- 6 Mart 2010; 10:30:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: capucino

    Aslında durum şu. Normal aracı çalıştır bas git sorun yok. Ama ne zaman dur kalk trafiğe girip 15 dakika dur kalk yaparsam hemen titreme başlıyor. Kalkışlarda 1-2 hoplama şeklinde. Eğer trafik çok yoğun ise atıyorum 2-3 kaat kaldıysam hoplamaların sayısı 6-7 oluyor. Yani acemi bir şöför olsam araba istop eder.

    Ayrıca dik bir yokuşta kalkacaksam kesinlikle araç geri kaçıyor. Geri geri yokuşta manevra yapmak ise balatayı inanılmaz zorluyor ve kokular geliyor ( o yüzden geri geri yokuş çıkmıyorum artık, mümkünse ileriden dönüp düz çıkıyorum)

    Servis ilk kontrolde bunlar böyle normal falan dedi yolladı. Sonra dediğim gibi araya tanıdık soktum aldım ustayı 45dk. kadar gezdik trafikte başta tabi birşey yok adam yarım ağız gülüyor birşey yok diye. Artık dönmeye yakın başladı yapmaya (trafikte 15dk.) dediki bunda kesin yanık var ama kullanıcı hatası garanti dışı. Sonuç alamazsın bin böyle gittiği yere kadar...

    Vallahi balatasına mı yanayım, kapılardan ön konsolundan gelen seslere mi yanayım, öten fren balatalarına mı yanayım, cik cik öten direksiyonuma havalandırma fanlarıma mı yanayım bilemiyorum.

    Ha unutmadan bugün direksiyon için tekrar servise gittim usta bana dedi ki ; bu bilmemnereden geliyor sorun olmaz kullan böyle!!!! Kardeşim arabayı alalı 7 ay oldu 17.000KM de niye ses gelsin abi direksiyondan ve neden öyle kullanıyorum ben bu arabayı??? anlamıyorum anlayamıyorum!!!...

    Bende mi sorun var çok mu titizim bu konularda dersiniz ne bilim? Olmadı servis yerine psikolog tavsiye edin zira bu araba beni deli etti!!...


    Way be bende sadece beim araçta var zannediyordum 35 bin km de başladı bu titreme şuan 120 bin ve halen oluyor ama en çokta uzun yok yapınca şansıman iyice ısınınca sonrada dur kalk trafiğe girince ortaya çıkıyor yani şansıman ısındıktan sonra dur kalk trafikte gerçekten çok titriyor, direksiyondan da öyle cık cık ses geliyor ama yıllardır kullanıyorum bir arıza olmadı araç 120 bine geldi ne şanzımanına baktırdım ne direksiyonuna :-)




  • 2010 megane de kalkışta titreme var 15000 km de başladı şu an 50000 km de servise gittiğimizde gaza az basıyorsunuz ondan yapıyor gibi saçma sapan bir şey söylediler. 2004 kangoomda da var ben motor kulağından titreme yaptığını düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abbasyolcu777 -- 9 Mart 2010; 21:50:32 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.