Şimdi Ara

Megane II debriyaj balatası hatası olanlar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
40.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar

    Daha önce de yazmıştım belki okuyanlarınız vardır 2007 model Megane 2 araç sahibiyim ve araç 17.000KM de şu anda. Ancak 13.000 km den beri kalkışlarda titreme yapıyor. Servis debriyaj balata problemi olduğunu söyledi. ancak bu garanti dışı imiş.

    Neyse lafı fazla uzatmayayım. Araştırmalarıma göre bu sorun kronik ve birçok kişinin başına gelmiş. Bu sorunu yaşayan arkadaşlar bu posta araçlarının modellerini ve sorunu yaşadıkları tarihdeki km bilgilerini yazarlar ise sevinirim. Bu bilgiler ile birlikte önce Renault Mais genel müdürlüğüne sonuç alamazsam da yurt dışına mail atacağım. Bu kadar çok satılan ve emsallerinden hiç de ucuza almadığımız bu aracın üretim hatalarına katlanmak zorunda değiliz. Kaç kere satmayı düşündüm ama neden yok yere cebimden 6-7 bin ytl sokağa atayım diye düşünüp vazgeçtim. Sonuna kadar da uğraşacağım.

    Teşekkürler







  • Sadece MEGANE de değil Clıo SYMBOL araçlarda da aynı sorun mevcut idi ben yaşadım.2000 Km de titreme başladı.
    2005 CLIO SYMBOL
  • quote:

    Orjinalden alıntı: capucino

    Selam arkadaşlar

    Daha önce de yazmıştım belki okuyanlarınız vardır 2007 model Megane 2 araç sahibiyim ve araç 17.000KM de şu anda. Ancak 13.000 km den beri kalkışlarda titreme yapıyor. Servis debriyaj balata problemi olduğunu söyledi. ancak bu garanti dışı imiş.

    Neyse lafı fazla uzatmayayım. Araştırmalarıma göre bu sorun kronik ve birçok kişinin başına gelmiş. Bu sorunu yaşayan arkadaşlar bu posta araçlarının modellerini ve sorunu yaşadıkları tarihdeki km bilgilerini yazarlar ise sevinirim. Bu bilgiler ile birlikte önce Renault Mais genel müdürlüğüne sonuç alamazsam da yurt dışına mail atacağım. Bu kadar çok satılan ve emsallerinden hiç de ucuza almadığımız bu aracın üretim hatalarına katlanmak zorunda değiliz. Kaç kere satmayı düşündüm ama neden yok yere cebimden 6-7 bin ytl sokağa atayım diye düşünüp vazgeçtim. Sonuna kadar da uğraşacağım.

    Teşekkürler

    geçmiş olsun. ilk defa sizden duydum. araştıracağım.




  • titreme derken tam debriyajdan bırakma anında olan yıgılmaya benzeyen durumdan bahsediyorsanız bendede var
  • manuel vites ferrarıde de var o dedıgın
  • Aslında durum şu. Normal aracı çalıştır bas git sorun yok. Ama ne zaman dur kalk trafiğe girip 15 dakika dur kalk yaparsam hemen titreme başlıyor. Kalkışlarda 1-2 hoplama şeklinde. Eğer trafik çok yoğun ise atıyorum 2-3 kaat kaldıysam hoplamaların sayısı 6-7 oluyor. Yani acemi bir şöför olsam araba istop eder.

    Ayrıca dik bir yokuşta kalkacaksam kesinlikle araç geri kaçıyor. Geri geri yokuşta manevra yapmak ise balatayı inanılmaz zorluyor ve kokular geliyor ( o yüzden geri geri yokuş çıkmıyorum artık, mümkünse ileriden dönüp düz çıkıyorum)

    Servis ilk kontrolde bunlar böyle normal falan dedi yolladı. Sonra dediğim gibi araya tanıdık soktum aldım ustayı 45dk. kadar gezdik trafikte başta tabi birşey yok adam yarım ağız gülüyor birşey yok diye. Artık dönmeye yakın başladı yapmaya (trafikte 15dk.) dediki bunda kesin yanık var ama kullanıcı hatası garanti dışı. Sonuç alamazsın bin böyle gittiği yere kadar...

    Vallahi balatasına mı yanayım, kapılardan ön konsolundan gelen seslere mi yanayım, öten fren balatalarına mı yanayım, cik cik öten direksiyonuma havalandırma fanlarıma mı yanayım bilemiyorum.

    Ha unutmadan bugün direksiyon için tekrar servise gittim usta bana dedi ki ; bu bilmemnereden geliyor sorun olmaz kullan böyle!!!! Kardeşim arabayı alalı 7 ay oldu 17.000KM de niye ses gelsin abi direksiyondan ve neden öyle kullanıyorum ben bu arabayı??? anlamıyorum anlayamıyorum!!!...

    Bende mi sorun var çok mu titizim bu konularda dersiniz ne bilim? Olmadı servis yerine psikolog tavsiye edin zira bu araba beni deli etti!!...




  • En güzeli yurtdışına mail at, anında servise kendileri çağırırlar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Megane 2 Direksiyon Sorunu
    12 yıl önce açıldı
    Megane 4 vites sorunu
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • aynı sorunları bende yaşadım ama allaha şükür debriyaj balatamda bir sorun yaşamadım 100.000 km geçtim arabamla istanbul trafiğinde halen kullanmaya devam ediyorum ama dik yokuşlarda kaçırma yapıyor heralde bitmiştir benimkide
  • bnde mgan almk üzereim ve acıkcası bu knu aklımı kurcaladı ne dersinz almıım mı???
    eer alma dersenizz megnlarla gnel olark aynı fiyatlrda olan arabalrdan hngilerini önerirsiniz??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: capucino

    Aslında durum şu. Normal aracı çalıştır bas git sorun yok. Ama ne zaman dur kalk trafiğe girip 15 dakika dur kalk yaparsam hemen titreme başlıyor. Kalkışlarda 1-2 hoplama şeklinde. Eğer trafik çok yoğun ise atıyorum 2-3 kaat kaldıysam hoplamaların sayısı 6-7 oluyor. Yani acemi bir şöför olsam araba istop eder.

    Ayrıca dik bir yokuşta kalkacaksam kesinlikle araç geri kaçıyor. Geri geri yokuşta manevra yapmak ise balatayı inanılmaz zorluyor ve kokular geliyor ( o yüzden geri geri yokuş çıkmıyorum artık, mümkünse ileriden dönüp düz çıkıyorum)

    Servis ilk kontrolde bunlar böyle normal falan dedi yolladı. Sonra dediğim gibi araya tanıdık soktum aldım ustayı 45dk. kadar gezdik trafikte başta tabi birşey yok adam yarım ağız gülüyor birşey yok diye. Artık dönmeye yakın başladı yapmaya (trafikte 15dk.) dediki bunda kesin yanık var ama kullanıcı hatası garanti dışı. Sonuç alamazsın bin böyle gittiği yere kadar...

    Vallahi balatasına mı yanayım, kapılardan ön konsolundan gelen seslere mi yanayım, öten fren balatalarına mı yanayım, cik cik öten direksiyonuma havalandırma fanlarıma mı yanayım bilemiyorum.

    Ha unutmadan bugün direksiyon için tekrar servise gittim usta bana dedi ki ; bu bilmemnereden geliyor sorun olmaz kullan böyle!!!! Kardeşim arabayı alalı 7 ay oldu 17.000KM de niye ses gelsin abi direksiyondan ve neden öyle kullanıyorum ben bu arabayı??? anlamıyorum anlayamıyorum!!!...

    Bende mi sorun var çok mu titizim bu konularda dersiniz ne bilim? Olmadı servis yerine psikolog tavsiye edin zira bu araba beni deli etti!!...

    hosgeldinn renonun öptügü kulübeee arkadaşım biz hepsini yaşadık ve sineye cektik alışırsın alışırrrrrrrrrr




  • debriyaj kesinlikle kullanıcı hatasından kaynaklanan bir sorundur garantiye girmemesi çok normal
    şahıslar bir çok kez dikkat ettim gerçektne kullanmayı bilmiyorlar arabayı nazik kullanicaksin debriyajı ayagindan çekme mesafesi ve zamani çok önemlidir geri yokuşlarda debriyajı zorlarsan tabi 1.000 km dede biter de yanarda geri kalkişlarda arabayi zorlamadan el freni ile kalkicaksin bunun gibi şeyleri dikkat edersen en az debriyaj balatan 120.000 kilometreyi görür
    alınmayın arkaşlar debriyaj bitti diyorsunuz ya birde hak savunuyorsunuz ya bir tuhafıma gidiyor tüm otomotiv üreticileri hiç biri debriyajı garantiye sokmaz kullanımla alakası oldugu icin saygılar




  • aracım 2005 model 45.000kmde hiç öyle bir problem yaşamadım ancak arabayı aldığımdan beri vites geçişlerinde tık tık diye ses geliyor.ama vitesin dişli yapında filan problem yok bu sorun sizdede oluyormu?
  • Bu problem belli bir partide üretilen araçlarda olmasın acaba? Çünkü her megane'de yapmıyormuş bunu...
  • kürsadcım o tık tık diye gelen sesler hava soğuk olduğundan geliyor
  • Kullanıcı hatası olayını tabi ki kabul ederim. Ancak;
    Yaklaşık 14 senedir araç kullanırım. Bu süre zarfında neredeyse hergün araç kullandım ve 5 tane araba eskittim. Son 3 tanesi sifir idi. Bu 6nci arabam. Hepsinde de yaklaşık 60-80 bin km yol yaptım. Araçlar sırası ile WW kaplumbağa, renault bradway, fiat tipo, WW polo, Fiat palio, Megane II. Kullanıcı hatası olsa, yani benden kaynaklı bir sorun olsa bu araçların hepsinde bu sorun olurdu, hadi hepsinde olmasın 1 tanesinde olsun. Demek ki biraz da malzemeden kaynaklı bir durum söz konusu. Artı birde şunu eklemek isterim ki çok yakın 2 arkadaşım da da aynı arabadan var. 1 tanesi aynen benimle aynı sorunu yaşadı ve debriyajı değiştirtti 800YTL verdi. Diğerind ehiçbirşey yok. Biraz da şans meselesi demek ki.

    Kimseyi inandırma mecburiyetinde değilim ama inanin kullanım hatası falan değil. Gazlasam, yarım debriyaj anasını ağlatsam kabul ederim ama kesinlikle öyle birşey yok. Neyse ben yazıcam yurt dışına sonuç alırsam sizinle de paylaşırım...




  • umarım kabul ederler ama pek sanmıyorum
  • quote:

    emregulec_1905 Tarih 16 Şubat 2008; 20:10:03
    debriyaj kesinlikle kullanıcı hatasından kaynaklanan bir sorundur garantiye girmemesi çok normal
    şahıslar bir çok kez dikkat ettim gerçektne kullanmayı bilmiyorlar arabayı nazik kullanicaksin debriyajı ayagindan çekme mesafesi ve zamani çok önemlidir geri yokuşlarda debriyajı zorlarsan tabi 1.000 km dede biter de yanarda geri kalkişlarda arabayi zorlamadan el freni ile kalkicaksin bunun gibi şeyleri dikkat edersen en az debriyaj balatan 120.000 kilometreyi görür
    alınmayın arkaşlar debriyaj bitti diyorsunuz ya birde hak savunuyorsunuz ya bir tuhafıma gidiyor tüm otomotiv üreticileri hiç biri debriyajı garantiye sokmaz kullanımla alakası oldugu icin saygılar

    emreguleç arkadaşım arabanın sürücü koltuğuna oturduğumda 16 yaşında idim şu an 37 yaşındayım herhelde debriyajı nasıl kullanacağımızı 21 yıllık süre içinde öğrenmişizdir.
    Arabayı nazik kullanmak nasıl oluyor anlayamadım debriyaja ayakla değilde elimizlemi basmamız gerekiyor ?
    Renault 12 ile 90.000 km - Renault 9 ile 65 000 km -Renault 21 ile 77.000 km baskı balata değişmeden yol kateden şöforde bendim.
    Bu bahsettiğimiz sorun sizin aracınızda olmamış olabilr ama bir döneme denk gelen araçların bir çoğunda mevcut olan genel bir sorundur.
    Bunu gittiğim 4 ayrı servis bana söylemiştir.
    Ayrıca arabayı el freni ile kaldırmak debriyaja hiç bir fayda sağlamaz bilakis zarar verir. Debriyaj balatasına kavrama noktasında binen yük belirlidir bu el frenin çekilmesi ile ne artar nede azalır.
    El freni ile araba kaldırmak tamamen acemi bir şöfor işidir bana göre.




  • aksine dostum aracına fazla yük vermiyorsun dik yokuşlarda dedim dikkatini çekerim 18 yıldır araç kullanıyorum şuanki aracımdada 105.000 km yaptım daha bir sorunla karşılaşmadım belki sizin araçlarda kronik sorun olabilir ama bizim şirketteki hiç bir megane'da böyle bir sorunla karşılaşmadık nazik kullanım derken tabiki elle basın anlamında söylemedim ani kalkışlardan yarım bebriyaj kullanmamaktan ve tam kavrama noktası yerleri izah anlamında söyledim ama sen lafımı istediğin gibi çarpıtıp durabiliyorsan sanada söyleyecek bir söz bulamıyorum
  • Arkadaşlar benim anladığım kadarıyla sorununuz baskı balatanız zayıflamış ve buda sıkışık trafikte dur - kalklarda baskı balatanız ısınır ve aracınız titreyerek kalkar.Bu olabilir baskı balatanın bittiği anlamınada gelmiyor ama zayıflamıştır.Ayriyeten bi kaç ileri geri manevradan sonra park ederken özellikle yokuşlarda vites geçişleriniz zor oluyorsa baskı balatanız bi noktada sizi yolda bırakacaktır.
    Garanti olayına gelince 2003 model Doblo JTD aracı ( Pederin ) baskı balatası bitti araç garantiliydi ve değiştirildi garantiden.Bilmiyorum belki tanıdık vardı veya yoktu ama garantiye girdi sonuçta
    Hepinize İyi günler dilerim
    Karlı havalarda trafiğe çıkmayın derim.
  • quote:

    DobloJTD Tarih 18 Şubat 2008; 11:14:19
    Arkadaşlar benim anladığım kadarıyla sorununuz baskı balatanız zayıflamış ve buda sıkışık trafikte dur - kalklarda baskı balatanız ısınır ve aracınız titreyerek kalkar.Bu olabilir baskı balatanın bittiği anlamınada gelmiyor ama zayıflamıştır.Ayriyeten bi kaç ileri geri manevradan sonra park ederken özellikle yokuşlarda vites geçişleriniz zor oluyorsa baskı balatanız bi noktada sizi yolda bırakacaktır.
    Garanti olayına gelince 2003 model Doblo JTD aracı ( Pederin ) baskı balatası bitti araç garantiliydi ve değiştirildi garantiden.Bilmiyorum belki tanıdık vardı veya yoktu ama garantiye girdi sonuçta
    Hepinize İyi günler dilerim
    Karlı havalarda trafiğe çıkmayın derim

    Evet arkadaşım senin dediğin de doğrudur ama bu belirli bir süre kullanımdan sonra normal karşılanabilir 40.000 - 50.000 km gibi benimki 2000 km de başladı.2000 Km bir arabanın baskı balatası nasıl biter veya ne kadar zayıflayabilirki




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.