Şimdi Ara

Megane II debriyaj balatası hatası olanlar (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
40.925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2005 model meganım da şöyle bir sorun var daha yeni başladı yapmaya vites geçişlerinde debreji iyi kavramıyor gibi araba ve aşırı derecede sallanıyor araç gaza doyurduğum halde aynısı oluyor ve bunu sık sık yapıyor pazartesi servise göstericeğim,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abbasyolcu777

    2010 megane de kalkışta titreme var 15000 km de başladı şu an 50000 km de servise gittiğimizde gaza az basıyorsunuz ondan yapıyor gibi saçma sapan bir şey söylediler. 2004 kangoomda da var ben motor kulağından titreme yaptığını düşünüyorum.



    bende de 2009 var 6.000 km de cook az yapıyordu şimdi 25.000 km ve tıtreme arttı özellikle baskı balata cok ama cok ısınıyor . titreme baslamaya baslayınca aracımı yıkatıryorum baskı balatalardan inanılomaz derecede duman cıkıyor.
  • Arkadaşlar benim sorunum biraz farklı ama sebebi acaba debriyaj ile mi ilgili,

    2. vitesde ilerliyorum ve trafik yavaşladığında hızımı azaltıyorum ama araç vitesde takılı olduğu için harek etmeye devam ediyor frene bassam araba hareket etme eğilimde olduğu için sallanmaya başlıyor mecburen vitesi boşa alıyorum ve hafif frene basıyorum ama araç durmuyor ve trafik çok yavaş olsada ilerliyor ama aracı birinci vitese atamıyorum vites geçmiyor ikiye atıyorum araba aniden öne fırlama eğilimi gösteriyor,

    tek yol, aracı ikiye alıp yarım debriyajda iken hafif gaz vermek,

    aracı bu şekilde yarım debriyaj ile kullanmak ne gibi sorunlara neden olabilir,

    birde bahsettiğim şekilde ilerleyen trafikte aracı nasıl kullanmak en sağlıklı olur,

    araç neredeyse durma seviyesine gelmesine rağmen 1.vitese geçmemesi normal mi, araç ancak tamamen durduktan sonra birinci vitese geçiyor.
  • 2005 Model 1,4 auth. aracım var. aracı 70 binde aldım şuan 85 binde. Debriyaj yukarda kavrıyor, bu da kalkarken titreme yaptırıyor.

    Ayarlamanın imkanı yok. Aracın en sevmediğim yanı, ve yukarda kavradığı için tabi debriyaj balatası da daha çabuk bitecektir.
    Diğer araçları bilmiyorum ama megane'da debriyaj sırf bu nedenden dolayı garanti kapsamına alınması gerekiyor.

    Aracı satarsam sırf bu yüzden satacağım.
    Şimdi 2006 model 130 binde dizel hatchback megane buldum 22 bin TL'ye , model yükseltmek istiyorum ama tekrar renault alma konusunda sırf bu yüzden kararsızım.
  • Hımm. demek herkesde varmış , Bizim 2006 1.5 dCi dynmc Megane var 57000de , Geçen gün rampa aşagı duruyoruz birini aldık sol tarafdaydık yolun geri döncez yolda nese araba döndü diğer istikamete rampada kalkarken kötü bi titreme geldi , abimden kaynaklandıgını düşündüm , babamdada yapıyo rampalar sadece bilemiyorum Renault bi el atması gerekiyordur , bütün arkadaşlar geçmiş olsun
  • Ben geçen hafta degıstırdım baskı balatayı rulman ıle beraber. Valeo debrıyaj setı +rulmanı 270tl ye aldım. Iscılık olarak 170tl verdım. Fakaaaat sımdıde baska bır sorun cıktı karsıma. Baskı balata degısımınden sonra gaza yuklendıgımde aracın dıreksıyonu sola donuyor az bır mıktar ve arac saga dogru cekıyor kendısını. Ustaya sordugumda bunun normal oldgunu baskı balata degısınce cekısın yukselmesınden dolayı aracın zorlandıgını bundan dolayı kafasını saga sola attıgını soyledı. Tabıkı bana ınandırıcı bır acıklama olarak gelmedı. Sımdı bu sorun neden olabılır sızce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RONNIE

    Ben geçen hafta degıstırdım baskı balatayı rulman ıle beraber. Valeo debrıyaj setı +rulmanı 270tl ye aldım. Iscılık olarak 170tl verdım. Fakaaaat sımdıde baska bır sorun cıktı karsıma. Baskı balata degısımınden sonra gaza yuklendıgımde aracın dıreksıyonu sola donuyor az bır mıktar ve arac saga dogru cekıyor kendısını. Ustaya sordugumda bunun normal oldgunu baskı balata degısınce cekısın yukselmesınden dolayı aracın zorlandıgını bundan dolayı kafasını saga sola attıgını soyledı. Tabıkı bana ınandırıcı bır acıklama olarak gelmedı. Sımdı bu sorun neden olabılır sızce?

    ustan sallamış ayrıca baskı balata değişimine çok para almış hemen o ustanı değiştirmeni tavsiye ediyorum baskı balata değişirken aracın ön takımından bazı parçalar sökülüyor yanlış takmış olabilir veya parça artırmış olabilir ben başka bir aracımın baskı balatasını sanayide bir ustada değiştirmiştim kışın yola çıktım gaza basınca araba beşik gibi sallanıyordu geri dötürdüm rot kolunu yerleştirememişti bu arada işçiliğe 70 tl vermiştim




  • lanet olsun arkadaşlar renault araç almayın.. 2006 megane 2 aracım var başıma gelmeyen kalmadı z rotları agrafları 2 ön amortisörü şanzıman takozunu değiştirdim şimdide ustalar v kayışı seti değişecek dedi triger seti değişecek dedi debriyaj seti değişecek dedi hep bişeyler çıkıyo o titreme olayı 1.viteste bendede var ancak ayda 1-2 defa oluyor.. megane araç almayın bende satıp sıfır hyundai accent alıcam taş gibi araba eskiden vardı 6 sene boyunca sıfır hata kullandım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MacTavish®

    lanet olsun arkadaşlar renault araç almayın.. 2006 megane 2 aracım var başıma gelmeyen kalmadı z rotları agrafları 2 ön amortisörü şanzıman takozunu değiştirdim şimdide ustalar v kayışı seti değişecek dedi triger seti değişecek dedi debriyaj seti değişecek dedi hep bişeyler çıkıyo o titreme olayı 1.viteste bendede var ancak ayda 1-2 defa oluyor.. megane araç almayın bende satıp sıfır hyundai accent alıcam taş gibi araba eskiden vardı 6 sene boyunca sıfır hata kullandım

    sizin yazmış olduğunuz belirli km lerde değişmesi gereken parçalar tahminimce siz bakımı gelmiş 2.el bir araç aldınız tüm bakımlar size patladı
  • kara_eylül yaşadıgın problem deil bizim 2009 sedan da da ben bi kaç kez yaşadım devir yuksek oldugundan geçmio gibi oluo sanırım şanzımanın bı özelligi ben şu şekilde haledirum 2. vitesdeyken iyice yavaşladın zaten hafif titremeye başladı 1 e at geçmıo gibi serttir aldırma zorla geçıo bu problem deil ama bence iyice yavaşla yoksa zor geçıo haklısın ama dedim gibi problem deil
    Bizim araçda da 3500km de dun 2 saat lik bi b.düzü trafiginde dur kalklarda titreme oldu fakat zanederımki ısındıgından sonra yapmadı normelde yapmıyor sanırım ama sadece dur kalklarda başka yaşayan varmı acaba Sadece dur kalklarda ısınınca yani
  • Megane Titreme-Baskı balata poblemi Episode II:

    Daha önce yazmış olduğum mesajda da belirttiğim gibi 37000 de titreme problemi nedeniyle baskı balatam değişmişti. Tam 1 sene 15000 km sonra problem tekrarladı. Dayanılmaz boyutta ve kalkışlarda 7,5 şiddetinde deprem olurcasına. Bu sefer de garanti kapsamında ne var ne yok komple tekrar değiştirdiler.

    Episode III:

    Arkadaşlar şu an 65000 km de titreme yeniden başladı oldukça sinir bozucu araba sürmekten soğudum. Anlaşılan problem kronik , bu araçta bir mühendislik hatası var. Geri viteste yokuş çıkma konusunda da aynı problemleri yaşıyorum çok fazla gaz vermek gerekiyor yanık kokuları geliyor.
    Bakıma gittiğimde serviste konuyu gündeme getiricem bakalım ne olacak.

    To be continued...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gringo1979

    Megane Titreme-Baskı balata poblemi Episode II:

    Daha önce yazmış olduğum mesajda da belirttiğim gibi 37000 de titreme problemi nedeniyle baskı balatam değişmişti. Tam 1 sene 15000 km sonra problem tekrarladı. Dayanılmaz boyutta ve kalkışlarda 7,5 şiddetinde deprem olurcasına. Bu sefer de garanti kapsamında ne var ne yok komple tekrar değiştirdiler.

    Episode III:

    Arkadaşlar şu an 65000 km de titreme yeniden başladı oldukça sinir bozucu araba sürmekten soğudum. Anlaşılan problem kronik , bu araçta bir mühendislik hatası var. Geri viteste yokuş çıkma konusunda da aynı problemleri yaşıyorum çok fazla gaz vermek gerekiyor yanık kokuları geliyor.
    Bakıma gittiğimde serviste konuyu gündeme getiricem bakalım ne olacak.

    To be continued...



    arkadaşım kesinlikle kullanıcı hatası 84.000 km dir ne bir titreme ne koku var hala da baskı balatanın durumu çok iyi ayrıca bunu unutmayın rampa yukarı geri geri çıkılmaz baskıyı yersiniz bunu ehliyet alırken anlatırlardı




  • sayın efsanea_06 siz bu konuda şanslı kullanıcılardansınız,
    ben aracımı ( 1.4 Benzinli 2008 model) - 0 - km aldım 20.000 km den itibaren (özellikle trafikte yoğun olarak 15-20 dk kullandıktan sonra) kalkışlarda tabiri caizse deprem gibi silkeleme, debriyaj yukarıda kavrama sorunları yaşadım, servisler her seferinde kullanım hatası dediler ve 1.000 TL civarı tamir parası istediler, nihayet 2010 başında 60.000 bakımında artık dayanamadım değiştirttim araç düzeldi zannettim ki 65.000 km de aynı sorun yeniden başladı soluğu serviste aldım garanti kapsamında yeniden balataları, valonu vs. değiştirdiler ve birazda özür dilediler, daha sonra nihayet düzeldi artık dedim (ki demez olaydım ) 70.000 de yeniden kabus başladı. 1982 den beri oto kullanıyoruz yazdıkçada iyice sinirleniyorum Yeter be ! 70.000 Km de 3. kez balata valon vs değişir mi ?

    kısacası bu forumda okuduklarım ve çevremde duyduklarımdan sonra artık eminim ki, forumda anlatılan silkeleme vs olayı genel olarak kullanıcı hatası değil, genel olarak üretim hatası,




  • 2005 1.5 dci,
    140bin km.

    iki kez istanbul-izmir-istanbul yaptım bayramdan bu yana.
    vites geçişleri zaten kamyon vitesi gibiydi 120bin km'de aldığımızdan beri. ani kalkışlarda da, patinaj mı çeksem kafayı kaldırıp fırlasam mı diye düşünüyodu araba zaten. yani o bahsettiğiniz titreme oysa, evet ben de sürekli yaşıyorum. özellikle direksiyon belli bi miktar herhangi bi yöne kırıkken kalkış yapmak istersem mutlaka oluyor. fakat yumuşak kalkış yaparsanız, ister direksiyon kırık olsun ister yokuş olsun ister geri olsun, hiçbi şekilde sorun çıkmaz.
    en son dönüşte arabayı park edecekken vites kutusu pamuk gibi oldu, kol kendi kendine hareket etmeye başladı, geri vitese de geçmedi.
    serviste şu anda, aradılar, debriyaj halatı ya da vites geçirme plağı değişecek dediler.
    gelişmeleri aktarırım.

    yorumların tamamına yakınını okudum;
    debriyaj ile ilgili kronik bir sorun olduğu ortada,
    fakat çoğu kişide çözüm ya da fikir aktarmak yerine, "ben şöyle şoförüm seninki kullanıcı hatası" şeklinde yaklaşımlar var, bu hoş değil.

    yok yarım debriyaj kalkılmaz, yok geri geri yokuş çıkılmaz vs.. gibi kâideler yoktur arkadaşlar.
    bu araçlar artık 2000 yılından sonra üretilmiş ve çeşitli zorluklara dayanabilecek şekilde geliştirilmiştir.
    hoş, ne reno'yu severim, ne de bu sınıf fabrikasyon araçları; ruh yok bi şey yok.
    fakat gerçek olan şudur ki, bu araçlar öyle yokuş ağzında yarım debriyajla kalkış yapmakla ya da geri geri yokuş çıkmakla 10-20bin km'de arıza vermez.

    biraz dağınık yazdım, kusura bakmayın. teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sojustbecause -- 29 Kasım 2010; 16:25:50 >




  • Selamlar, bende 2004 model renault megane 2 otantik var. Arabayı 0 km aldığımdan beri 8. seneye girdiğim şu ana kadar devriyaj, baskı balata sisteminde silkeleme var. Rampada durduğum zaman bir daha hareket edemiyorum. Hareket ettiğimde şissetle araba silkeliyor. Motor kulakları ve takozları parçalanacak, baskı balata sistemi yanacak diye korkuyorum. Garanti kapsamında iken fabrikasına yazı yazdım. Cevap bile vermediler. 4 değişik servise götürdüm hiç ilgilenmediler. Bu arıza kesinlikle üretim hatasıdır. Ben 66 yaşındayım ve şimdiye kadar 10'a yakın araç değiştirdim. 1 milyon km. yol kattetdim. Motorsiklette kullandım. Herbir aracımla asgari 100 bin km. yaptım. Hiç baskı balata değiştirmedim. Bu araçtaki arıza baskı balata değiştirmekle hallormaz. Hata üretim hatasıdır. Bilgilerinize.
  • arkadaşlar sizler yine iyi durumdasısnız 20-30.000 km görenler var.Ben 2007 model dizel extreme megane 2 aldım. Önce emniyet kemeri toplamadı ikikez gittim ancak değiştirildi.Kapalı garajda siğortalar attı.sinyaller ve park gurbu yanmadı kısa farlarımın ampulleri söndüDebriyaj sorununa yani zıplatma konusuna gelince.benzer sorun bendede var bende sorun 10000 kmde sonra ortaya çıktı ankarada şehir içinde sık sık dur kalk yapınca kısa süreli olarak bir ses var kulakla rahat rahat duyabileciğin şiddetle gaz verip devam ettiğinde 2-3 saniye sonra ses hemen kesiliyor.zıplatmayı her seferinde yapmıyor şu ana kadar 4 yada 5 defa başıma geldi zıplatma işi.Hemen vitesi yükseltip devam ettim..RenoMais servise götürdrüm deneme sürüşü yaptık proplem yok.Ama onların deneme yaptıkları yol seri trafik akan yol.Neticede önemli bir şey değil,ses sürekli hale gelirse getir bakalım dediler.Başka bir servise gösterdim.kış mevsimiydi onlarda baskı balata ıslanmış kuruyunca geçer önemli değil diyorlar .Tabiri caizse insanları başlarından savıyorlar.Dışarda bu işi bilen tecrübeli olanlar ise sorunun debriyaj bilyesinden kaynaklandığını söylüyorlar.Sorunun ondan kaynaklandığı konusunda çok iddialılar.Ocak ayında servisin verdiği malzeme fiatı ise şöyle:
    baskı balatası:284.00
    debriyaj bilyesi 300-310TL
    işçilik+yag 320TL Meganlarda medele göre rulman baskı balatası setinin içinde olan ve olmayan modeller varmış 2007 model 80bglerdede rulman setin dışındada ayrıca satılıyormuş.Valeo markaydı sanıyorum.Dışarda bir parçacıdan sordum telefonla rulman 220 tl 3lt şanzuman yagı 20 tl diyor. Kısacası servis garanti kapsamında sorunu çözmeye pek yanaşmıyor.İnsanların yolda kalıp kucaklarına düşmesi için iletilen sorunları geçiştiriyorlrar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zerzevat44

    emirtetik kardeş.... son günlerin.. iyi değerlendir :))
    bi önceki mesajı yazmış ama öyle bırakmışım.. o mesajı yazdıktan bi kaç gün sonra hidrolik iyice azaldı.. ışık yaktı! eklemedim sallamadım bi hafta kadar bindim öyle.. frende sorun yok, debriyajdan az miktar kaçıyor diye... sonra sanayiye giderken son kavşakta debriyaj boşa çıktı (hidrolik bitmiş) fren tutuyor lakin.. malatyada sanayi aşağıda olduğundan, araç çalışır vaziyette boşta gideceğim yerin çok yakınına kadar gittim...

    hidrolik rulman(foş sesinin sebebi), debriyaj balatası baskı falan... orijinal parçalar 430 tl tuttu... arka fren diskleri (incelmişti) ve balataları da değiştim.. derken 650 civarı parça 150-200 de işçilik tuttu....

    ve Allah nazardan saklasın, şu an çok rahat çok güzel.. 600-700 km. oldu yaklaşık bir aydır... hiç sorun yok.

    ve buradan anlaşılıyor ki, sorun hidrolik rulmanda (bilya).. ben parçayı servisten aldırdım.. (skf) marka.. balata ise valeo.


    Zerzevat hocam selamlar bende Malatya'dayım bu arada.
    Şu foşş sesini açabilirmisin biraz ben sanki sadece ilk çalıştımada böyle bir ses duyuyorum daha sonra olmuyo




  • rolanti ile alakalıdır titreme olayı mesela ben citroen c5 te sadece ayagımı debriyajdan cektigimde gaza hiç basmadıgımda araba titremeyi bırak silkelenip stop ediyor yani saçma bi konu açmışsınız kanımca. Bizde 2006 symbolde var ben titreme ile kalktıgına pek şahit olmadım ancak motor sogukken yakıt kalitesizken yada "KLİMA" açıkken yapabilir. Özellikle klimayı büyük yazdım cunku klima acıkken sadece debriyajla kalktıgımda cogunlukla araba titreyerek kalkıyor yada stop ediyor bunun nedeni benzinli araçlarda devirin 500 lerde gezmesi (orjinali böyle) dizellerdede 800 devirlerde gezmesi rolantiyi yukseltebilirsiniz ancak araç daha fazla yakıt yakacaktır. Debriyajla alakası oldugunu sanmıyorum cunku baskı balatada degistirdim 170binde oda bilye dagıttı araç ondan dolayı yoksa balatada sağlamdı.
  • bilyeye 310 lira yazmıssın kim sana soledi onu bi kere = ) o parca valeo baskı balata setinin içinden cıkıyor yanlız çatal çıkmıyor onuda ayrı alacaksın oda 15 lira bişeydir bilye 10 lira belki eder etmez baskı balatada 250 lira biseydir sokmesi takmasıda 150-200 lira falandır sanırım su an bilmiyorum neyse bilye dagıldıysa çatalda deformasyon olmustur. Bilye dagılmasıda renonun hatası degil kusura bakma ama senin hatan devamlı ayak debriyajda beklersen bilye dagılır yani atıyorum kırmızıda durdun vitesi 1 e taktın ayak debriyajda beklemeyeceksin. bosta duracak yesil yanınca vitesi takacaksın bu kadar basit. Defalarca baska forumlarda bu konu tartısıldı. Bende o sekilde kullanıyordum bilye dagılınca bıraktım. Bilye dagıldımıda araçtan ziv ziv ziv diye bi ses gelir bunuda anti parantez belirteyim.
  • bızdede megan ıı dcı var 23000 de ıkıncı el aldık su anda 40000 de ıkı kere dık yokusta kalktınmı tıtremeye baslıyor duzede geldınmı bır muddet devam edıyor ustelık cok yukarıda kavraması pedal nerdeyse bıtecek o zaman kalkıyor.servıs normaldır soguyunca gecer bunun ıcın debrıyaj degısmez dıyor.on gogusden ses gelıyor ozellılle torpıdonun alt tarafından gelıyor ama her zaman olmuyor ozellıkle araba sogukken oluyor bır ara motor takozu dedıler degıstırdıler onunla beraber aksa bır bılye dedıler onunla beraber degıstırdıler tabı bunu buluncaya kadar belkı 10 sefer servıse gıttım adamlar bana delı gozuyle bakmaya basladılar hala gurultulıu calısıyor bana oyle gelıyor gecen gun sanayıde ozel bır servıse gıttım adam arabaya bındı camlara kapa teyıbı kapa dınle dedım motorun calısması da gurultu varmı dıye sordum adam hemen evet abı bu araba sallanıyor zaten ya motor yada ekzos takozu dedı motor olamaz dedım usta ındı ekzosu tuttu arabanın ıcındekı vıbrasyon ve ses gıttı.sımdı servıse gıdecem ekzos takozunu soracam.araba yavas gıderken bır cukura gırsın sankı dıreksıyon mılı en asagıdan sımıde kadar sallanıyor ve ses gelıyor servıs normal dıyor bunlarda ıkı motorvar bırı elektrıklı burclarından oluyor normaldır degıstırırsın gene olur dıyor boyle devam edıp gıdıyor bu arada servıs bana dedıgım gıbı delı gozuyle bakıyor satmak ıstersenız hemen alalım dıyorlar...banada en cazıp tarafı bu kadar sıkayetın yanında mazotu koklaması hosuma gıdıyor pekde gezen almadıgımızdan 2006 model 40000 dızel cok az... ınsanlar senede yapıyorlar bu kılometreyı... bende paylasmak ıstedım benzerı sıkayetı olan arkadaslarla tesekkurler




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.