Şimdi Ara

Megane II debriyaj balatası hatası olanlar (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
40.925
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Megane II aracimiz 70 bin km'yi devirdi ve hala debriyaj veya kavrama ile ilintili bir sorun yasamadim. Ancak burada anlatilan problemlere bakilirsa, aslinda meselenin hic deginilmeyen "titresim damperi" adi verilen ve bildigim kadari ile dizel motorlarda kullanilan bir parcadan kaynaklanabilecegi kanaatindeyim. Ozellikle debriyaj balatasini degistirip de bu meselden kurtulamayan arkadaslar olursa, titresim damperine odaklanmalarini tavsiye ederim. Titresim damperi (ingilizce tabiri "vibration damper" olarak gecer) dizel motorlarda, vuruntuyu azaltmak icin volana entegre bir sonumleyicidir. Bu parca bir donem özellikle multijet motorlarda opel ve fiat kullanicilarinin bas belasi olmus, yurdum insani sanayilerde bu ise kafa patlatarak orijinali hayli pahali olan bu parcayi, damperden arindirilmis olarak talasli imalatla uretebilmeyi basarmis ve alternatif cozum olarak kullanmaya baslamislardir. Ayni parca renault dci motorlarda da ucuz degildir ve servisler bir sekilde debriyaj balatasina kusur bularak hem kullanici hatasini mesrulastirma hem de maliyetten kurtulma yolunu bilerek veya bilmeyerek tercih ediyor olabilirler. Titresim damperinin islevini yitirmesi, aniden ayagin debriyajdan cekilmesi veya motorun tekleyerek sık sık stop ettirilmesi sebebiyle meydana gelebilir. Sorunla karsilasan arkadaslarima gecmis olsun.




  • Ben çok yakın bir zamanda değiştirdim baskı balata setimi. Değiştirene kadar herhangi bir sıkıntım yoktu fakat gösterdiğim usta bitmeye yakın olduğunu ve bir anda sıyırıp yolda bırakabileceğini söyledi. Ben de değiştirelim o zaman dedim. Şu anda hiçbir sıkıntım yok. Önceden çok yukarıda kavrardı fakat şu anda normal bir seviyede. Çok da aşağıda olmadığını söyleyebilirim ama...
  • İyi günler,

    Renault Megane Sport Tourer 1.5 dci Expression
    aracımı 2011 Mayıs ayında Bayrampaşa Acar Otomotiv'den satın aldım.
    Aracımda kalkışlarda titreme problemi üzerine 11/10/2011 tarihinde
    servise götürürken debriyaj balatasından kaynaklandığını düşündüğüm
    bir problemden dolayı aracım yolda kaldı.
    Kendi imkanlarımla aracımı servise çektirdim.

    Renault Yetkili Servisi Acar Otomotiv'den aldığım
    cevap, debriyaj balatamın 15,277 km'de kullanıcı hatasından dolayı
    bittiği ve garanti kapsamı dışında değiştirilmesi gerektiği şeklinde.

    Söz konusu araç sadece şahsım tarafından ve son derece makul bir sürüş
    tarzı ile kullanılmaktadır.
    Araç bilgisayarında kayıtlı ortalama yakıt tüketimi de bunun bir göstergesidir.

    Bir önceki aracım da benzer bir mekanik altyapıya sahip olan,
    Megane II 1.5 dci sedan idi. Bu aracımın debriyaj balatası normal
    kabul edilen kullanım ömrünü problemsiz olarak doldurmuştu. Sonuç
    olarak bu da şahsımın bu otomobilin nasıl kullanılacağını gayet iyi
    bildiğinin açık bir göstergesidir.

    İnternette debriyaj balatasında çok düşük kilometrelerede problem
    yaşamış Megane'lar ile ilgili çok sayıda şikayet ve yazışma mevcut.
    Bu da, henüz Renault'un adını koyamadığı bir kronik problemin
    göstergesi. Ki bu konuya ilişkin, başta garanti kapsamı dahilinde
    değişimi reddedilip, sonra garanti kapsamı dahilinde değiştirilme
    durumları da mevcut.

    Bu durum hem benim açımdan hem de Renault açısından kesinlikle kabul edilemez.

    yıllardır yatırım yapılan bir markanın itibarını iki paralık eden bu
    hatanın düzeltilmesi için Renault Mais 'in gereğini yapacağını
    umuyorum.

    Benzer şikayetleri olanlar benimle iletişime geçebilir.

    Saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: palazar


    quote:

    Orjinalden alıntı: capucino

    Selam arkadaşlar

    Daha önce de yazmıştım belki okuyanlarınız vardır 2007 model Megane 2 araç sahibiyim ve araç 17.000KM de şu anda. Ancak 13.000 km den beri kalkışlarda titreme yapıyor. Servis debriyaj balata problemi olduğunu söyledi. ancak bu garanti dışı imiş.

    Neyse lafı fazla uzatmayayım. Araştırmalarıma göre bu sorun kronik ve birçok kişinin başına gelmiş. Bu sorunu yaşayan arkadaşlar bu posta araçlarının modellerini ve sorunu yaşadıkları tarihdeki km bilgilerini yazarlar ise sevinirim. Bu bilgiler ile birlikte önce Renault Mais genel müdürlüğüne sonuç alamazsam da yurt dışına mail atacağım. Bu kadar çok satılan ve emsallerinden hiç de ucuza almadığımız bu aracın üretim hatalarına katlanmak zorunda değiliz. Kaç kere satmayı düşündüm ama neden yok yere cebimden 6-7 bin ytl sokağa atayım diye düşünüp vazgeçtim. Sonuna kadar da uğraşacağım.

    Teşekkürler

    geçmiş olsun. ilk defa sizden duydum. araştıracağım.

    sen sorununa göre ya akslerin de sorun yada baskı balaan bitmiş koçum




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.