Şimdi Ara

Megane III Business 1.6 110HP > 33.950 TL Alınır mı? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
2
Favori
10.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • donanım listesine sesli güldüm..




  • baz modelin bayide bulunacagını pek sanmıyorum genellikle filo satışlarında satılır o araçlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx


    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Türkiye koşullarında çok küçük bir ilde yaşamadığınız sürece küçük motor ekonomik olmaz. Gerçek hayatta aurısın 1.3 megandan fazla yakabilir. Çünkü daha fazla gaza basmak gerekir.

    Megane a kıyasla tek avantajı 6 vites olması.



    Ayrıca 33 binlik megane alınabilcek en mantıklı araç. Çünkü tahminimce 1 yada 2 seneye yenisi çıkar. Onada 40 bin isterler. Bunlarıda ikinci elde 33 e satarlar. Bütün markalarda bu şekilde oldu.




    33 bine araba almak isteyen birine 40 bin civarına satılan aracı önermek üstünede daha fazla yakması ihtimali olan araca 3 lt az yakar demek fanatikliktir. Herkes sizin arabanızı alamayabilir, istemeyedebilir. Alışın bunlara.

    Birincisi aurisi 35 36 bine veriyorlar ve daha donanimli. 9 hava yastiğı vs. Ikincisi de iki motoru da biliyorum. Arada en az 2 litre oynar. Benim kullandiğim fluense 9 litrenin altina dusmezdi. §ehirici 10 11 litre olurdu. Sonucta eski bir motor,tüketimi fazla. Klima zaten

    vasattı. Auris ise amaç zaten ekonomi. Tasarimi eskidi ama yine de daha mantikli bence.


    1- Aurısın en donanımlısı 7 hava yastığı var. (Ön sürücü-yolcu, sürücü diz, sağ sol yan hava yastıkları, sağ sol perde havayastıkları) Baz versiyonlarında eskiden diz havayastığı yoktu. Şimdi nasıldır bakmadım.
    2- Fabrika verileri arasında 0.7lt fark var.
    3- Bu motorlu meganelar tüketici gözünde dahi ekonomik.

    Fabrika verisine göre konuşacak olursak 0.7lt ekonomik.
    Fabrika verilerini gerçek hayata uyarlayacak olursak 1.5 -2 snlık bir hızlanma farkı var. Meganela diyelimki gaza 2 basıyorsan aurısle 3 basarsın demek. Herkes biliyor aslında kasma bence.

    Bu kıyaslamayı kuramıyorsan 1.2 tsı motorlu araçların 1.6 ı araç gibi kullanıldığında 1.6 lara yaklaşan yakıtlarından anlayabilirsin.

    Hocam auris ve corolla 1.33 kullanan dolu insan var forumda. Basacak adam zaten gidip 1.33 motor almaz. Amacı ekonomi olan alır. Milattan kalma reno motorunu savunuyorsun bana. Fabrika verisiyle konuşuyorsun. Şehir içi en az 10 yakar. Aradaki tüketim farkı kağıt üzerindeki kadar olmaz.

    Aurısın 1.33 unde olupda megane ın 1.6 sında olmayan teknoloji neymiş?

    1.6 eski motor olsada her daim yazılımsal ve parçasal revizyonları omuştur. Bütün markalar bunu yapar.

    Benzinli araçlarda son 10 yılda çıkan en büyük teknolojik yenilik küçük hacim-turbo kombinasyonu ve silindir kapatma teknolojisi. İki araçtada yok.

    Ondan önceki 10 yılda çıkan en büyük teknoloji değişken supap zamanlaması. Motorun düşük devirde çığ yakıt atmasını engelleyerek düşük devir ekonomisi sunar. Ondan sonrada silindir başına 4v teknolojisi. Buda yüksek devir verimliğini artırır. Çiğ benzin atmayı azaltır. İki araçtada var.

    Ondan önceki 10 yılda enjeksiyon sistemi kullanımı. Yakıtın bilgisayar yardımıyla aracın durumuna göre ayarlanmasını sağlamıştır. İki araçtada var.


    Yukarda bahsettiğim teknolojik yenilikler belki daha eski modellerde olsa bile (mesela 80 lerin golfunda 16v kullanılırdı-1.3 130hp yrv turbo 2000 lerin başı) yaygınlaşma zamanı olarak verdim.


    Aralarındaki fark tüketim farkı. Birinin 7litre yaktığı yerde diğerinin 9-10 litre yakması.

    Bırak senin kullandığın araçlar öyle yaksın.
    Güçsüz motoru 1 kere bile kullanmış kişi hangi aracın nasıl yakacağını bilir. Aralarında 33nm tork farkı var. Bu kısaca toyotada hızlanmak için yüksek devir çevirirsin demek.


    Ayrıca o parayı aurıse veren 1000 daha verir astr alır. Astraya o parayı veren 3 daha verir golf alır. Golfe o parayı veren 5 daha verir mondeo alır.


    Ben 1265kg lık araca 100 beygirlik benzinliyle binmem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    donanım listesine sesli güldüm..

    33 liraya alabileceğin donanımların listesini yazabilirsen bizde sesli gülebiliriz.




  • Konu boşuna açılmış Baz modelin bayide olduğu ne zaman görülmüş.. Geçen ayda clio 3 1.2 baz 25.900 civarıydı sanırım ama yoktu öyle bir araba..
    Auris konusuna gelince ne dizeli ne benzinlisi (1.33) performans fakiri bir araç..
  • Yakin zamanda Megane 1.6 business alan arkadas var megane 3 genel forumunda okursanız görebilirsiniz, hatta fotograf da yüklemiş...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    quote:

    Orijinalden alıntı: prorocker

    esp standart olmasın araba kullanmayı bilin yeter.
    renault un 1.6 16v motoru candır yahu. belki 15 senelik motor ama ilk çıktığında clio yu uçurmaya laguna yı megane ı götürmeye fazlasıyla yetiyordu. şimdide teknik verileri kötü değil. lpg ile de uyumlu. arkadaşım megane 2 bva da kullanmıştı lpg ile hiç sıkıntı çekmiyordu. km de 20-25 yakıyor diyordu. manuelde daha az yakar. boş ağırlığı ne kadar bilmiyorum ama 1300 kg üstüne hantal kalır motor. megane bildiğim kadarıyla daha hafif. birde 1.2 tce motorlar gelecekti sözce büyük ihitmalle clio 4 edc nin geldiği dönemde 1.2 tce lerde satışa çıkar fiyat fark eder bir mikttar lpg ilede uyumsuz yanılmıyorsam ama o motor daha iyidir her türlü. karar sizin.

    Ani bir engel çıktığı zaman Esp çok işe yarar.

    Şimdi, sistem her tekerleğe ayrı ayrı fren yapabiliyor, istediğiniz kadar iyi şöför olun bunu beceremezsiniz.

    Ha şu denirse kabul ederim,

    Bazıları mekanik tutuşdan ödün verip bütün işi elektronik sistemlere yüklüyor.

    Yani x aracının Esp'siz versiyonu, belki y aracının Esp'li versiyonu kadar iyi yol tutuyor olabilir , araçtan araca değişebilir, ama x aracınada Esp taktığımızı düşünürsek işte gene epey fark oluyor.

    Yani zaten söylediğim rakamda bütün araçlar için geçerli. Her araçta Esp olursa kazalardaki ölümler %50 azaltılabilirmiş.

    Şimdi tabi birde Esp'nin yanında , önüne engel çıktığında otomatikmtan durma ( Pre-Safe vs. gibi ) sistemlerde standart olursa o zaman yolların güvenliği epey artar.


    miş lerin üzerine konşuyoruz. tamam çok güzel bir teknoloji ama ay illaki olsun o olmazsa almam denmesi bence saçmalık. mesela fiesta focus golf megane clio gibi yol tutuşu başarılı olan bir otomobilde esp elzem değil. yol tutuşu kötü olan otomobillere gereken bişey bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TwinAir

    quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    donanım listesine sesli güldüm..

    33 liraya alabileceğin donanımların listesini yazabilirsen bizde sesli gülebiliriz.

    sözüm alana değil satana yani size asla değil, sadece donanım listesi diye uzun uzun sitede yazanlar cidden komik. gönlünüzdeki arabayı alın güle güle kullanın. daha iyilerini de almanız dileğiyle.
    not:sene 2013 hala jant kapaklı araba satılıyor(bmw dahil)




  • Meganların tüplüsü çok performanslı oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: prorocker

    quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    quote:

    Orijinalden alıntı: prorocker

    esp standart olmasın araba kullanmayı bilin yeter.
    renault un 1.6 16v motoru candır yahu. belki 15 senelik motor ama ilk çıktığında clio yu uçurmaya laguna yı megane ı götürmeye fazlasıyla yetiyordu. şimdide teknik verileri kötü değil. lpg ile de uyumlu. arkadaşım megane 2 bva da kullanmıştı lpg ile hiç sıkıntı çekmiyordu. km de 20-25 yakıyor diyordu. manuelde daha az yakar. boş ağırlığı ne kadar bilmiyorum ama 1300 kg üstüne hantal kalır motor. megane bildiğim kadarıyla daha hafif. birde 1.2 tce motorlar gelecekti sözce büyük ihitmalle clio 4 edc nin geldiği dönemde 1.2 tce lerde satışa çıkar fiyat fark eder bir mikttar lpg ilede uyumsuz yanılmıyorsam ama o motor daha iyidir her türlü. karar sizin.

    Ani bir engel çıktığı zaman Esp çok işe yarar.

    Şimdi, sistem her tekerleğe ayrı ayrı fren yapabiliyor, istediğiniz kadar iyi şöför olun bunu beceremezsiniz.

    Ha şu denirse kabul ederim,

    Bazıları mekanik tutuşdan ödün verip bütün işi elektronik sistemlere yüklüyor.

    Yani x aracının Esp'siz versiyonu, belki y aracının Esp'li versiyonu kadar iyi yol tutuyor olabilir , araçtan araca değişebilir, ama x aracınada Esp taktığımızı düşünürsek işte gene epey fark oluyor.

    Yani zaten söylediğim rakamda bütün araçlar için geçerli. Her araçta Esp olursa kazalardaki ölümler %50 azaltılabilirmiş.

    Şimdi tabi birde Esp'nin yanında , önüne engel çıktığında otomatikmtan durma ( Pre-Safe vs. gibi ) sistemlerde standart olursa o zaman yolların güvenliği epey artar.


    miş lerin üzerine konşuyoruz. tamam çok güzel bir teknoloji ama ay illaki olsun o olmazsa almam denmesi bence saçmalık. mesela fiesta focus golf megane clio gibi yol tutuşu başarılı olan bir otomobilde esp elzem değil. yol tutuşu kötü olan otomobillere gereken bişey bence.

    Ben şu an şirket arabası kullanıyorum , Esp'siz Symbol maalesef.

    Ama araba alacak olsaydım Esp'siz tercih etmezdim.

    Zaten 2013'den sonra bütün araçlarda öyle olacak galiba

    Yeni kasa Symbol'e, Logan'a , C Elysee'ye bakıyorum Esp hep standart. Öyle de olmalı bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    quote:

    Orijinalden alıntı: TwinAir

    quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    donanım listesine sesli güldüm..

    33 liraya alabileceğin donanımların listesini yazabilirsen bizde sesli gülebiliriz.

    sözüm alana değil satana yani size asla değil, sadece donanım listesi diye uzun uzun sitede yazanlar cidden komik. gönlünüzdeki arabayı alın güle güle kullanın. daha iyilerini de almanız dileğiyle.
    not:sene 2013 hala jant kapaklı araba satılıyor(bmw dahil)

    Evet jant kapaklı Bmw satılıyor doğrudur. Bmw 1.16i öyle, ama, aracın standart donanımında güvenlik donanımları eksiksiz olarak sunuluyor. ( Manuel baz donanım 1.16i'de fiyatı 65.000'di en son ) . Bence bu çelik janttan çok daha önemli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Şu ESP'nin standart olması KANUN olmalı artık. Bu fiyata vermesin gerekirse 2000 TL fazlasına versin ama Esp'yi ve güvenlik donanımlarını kısmasın. Ölümlü kazaları %50 oranında azaltabilecek bir sistem bu.

    Kesinlikle katılıyorum. youtube'ta onlarca video var izleyince daha iyi anlaşılacaktır. ESP'siz araç alınmaz. 2013'ten sonra zorunlu olacakmış zaten.

    Suzuki Swift 1.2 Megane 1.6

    Şehir İçi Tüketim 6.1 lt 8.8 lt
    Şehir Dışı Tüketim 4.4 lt 5.4 lt
    0-100 Km Hızlanma 12.3 sn 11.7 sn
    Boş Ağırlık 960kg 1260kg
    Yıllık Vergisi 480 TL 768 TL
    8 hava yastığı
    Sürücü Hava Yastığı
    Yolcu Hava Yastığı
    Yan/Perde Hava Yastıkları
    Antiblokaj Fren Sistemi (ABS)
    Fren Güç Dağılım Sistemi (EBD/HBA/BAS)
    Elektronik Denge Sistemi (ESP/DSC/ESC)




  • yıl sonu fırsatlarını değerlendirmek için en uygun seçim...yalnız bi sorum olacak size...bizde dedemin clio'sunu yenilemek istiyoruz (2001) onu elden çıkarıp business model megane almayı düşünüyoruz fakat geç kaldık mı acaba onu merak ediyorum? genelde filo araç olarak baz donanım tercih edildiği için bornova'da Yüksel otomotiv var bir tanıdık vasıtasıyla oraya gittik araç var diyor kendisi ben size haber vericem falan dedi bizde beklemedeyiz şuan...orta donanımlı 1.2 yeni clio 32.490 yani 1500 lira fazla verip c segmenti otomobil baz donanım dahi olsa alınır ,keyifle binilir...aklınızda şüphe olmasın 2 özellik fazla olcak diye bir alt segmet araç alınmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yer al..
  • Yanlış anlaşılmasın ESP dışındaki diğer donanımlardan bahsediyorum 1500 tl fark örneğini verirken,ayrıca da esp'siz otomobil kullanımının da fazla abartılmaması gerekir..altından kayıp gitmicek virajda heralde sırf esp'siz diye araç ,güvensiz görünmesin..ayrıca araçta esp'de olsa tehlikeli bir durumda ,ancak belli bir oranda girilen virajda aracın arkasını toplayacağı için,iş sonuçta biraz da kullanıcıda bitiyor...yani nerede frene basacağını bilmeyen şöförü abs kurtarmayacaksa,hangi hızda viraja girileceğini bilmeyen adamı da esp kurtarmaz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 24 kasımda Kütahya bayiinden Yeni Megane HB Business 1.6 16v 110 bg Euro 5 aldık bende aracı almadan araştırma yaptım b segmenti bir araç almaktansa c segmenti boş bir araçı bu fiyata almak daha mantıklı geldi.Park sensörünüde hediye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eray43 -- 10 Aralık 2012; 9:54:34 >
  • Esp nın ne olduğunu bilmeden neden esp hakında yorum yapıyorsunuz anlamıyorum.


    Esp en performanslı otomobillerde bile kullanılır.

    Esp YOL TUTUŞU ARTIRMAZ.

    Esp aracın kaymasını onlemeye ÇALIŞIR. Aracın kaymasını önler demek yanlıştır.

    Esp kontrolsuz girilen virajlarda kaymayı ÖNLEMEYE ÇALIŞIR.

    Herkes aracına göre HIZ YAPSA BİLE kimse YOLDA YAĞ yada GİZLİ BUZLANMA olduğunu bilemez.

    ESP nın LİMİTLERİ VARDIR. MÜCİZE GERÇEKLEŞTİREMEZ.


    ESP VAR KURTARIR DİYE VİRAJA GİRİLMEZ. ESP ACİL DURUM SİSTEMİDİR.



    Biri aracın içindeki termometreden gizli buzlanmayı anlıyormuş. O artık aşmış. Şöför ötesi.
  • virajı daha rahat almanı sağlar diye anlaşılmış yazdığım heralde, ben demek istedim ki viraja sert girdin arabanın arkası attı,araç savruldu aracı toplamana yardımcı olan bir sistem...espli araç virajı kendinden alır veya esp yol tutuşunu arttırır demek istemedim...ki sert girilen virajda aracın dengede kalmasına yardımcı olmasını sağlayan sistem demek zaten aracın belli bir ölçüde viraj kabiliyetini arttırması demek,aracın stabil kalmasını sağladığına göre savrulmasına yardımcı olduğuna göre aracın viraj kabiliyetini de arttırır doğal olarak ben bunu demek istedim =)
  • valla araç varsa fiyat çok iyiymiş sonuçta sıfır km araba
  • Benzin + LPG kullanabilenler için şu anda alınabilecek en iyi araç. Hem de 0.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.