Şimdi Ara

meraklı gözler...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
792
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Beyler şimdi düşünellim elimizde bi şarj devresi var ve cıkıstan 13V veriyo akümüz 11 V da.akım aradakı yuk farkına gore gecer dimi .mesela akü direnci 100R yük farkı 2V 0,02A akım ceker aku ozaman.peki biz de 2W panelden bunu karsılaya bılıyorsak neden herzaman gücü yükseltmemız gerekıyor 5 W bagladıgımızda ne fark olcak yıne akım aynı gecmıycekmı akumuz yıne aynı hızda dolmıycakmı yardım merak içindeyim....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omurcan185 -- 23 Şubat 2014; 0:12:55 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: omurcan185

    Beyler şimdi düşünellim elimizde bi şarj devresi var ve cıkıstan 13V veriyo akümüz 11 V da.akım aradakı yuk farkına gore gecer dimi .mesela akü direnci 100R yük farkı 2V 0,02A akım ceker aku ozaman.peki biz de 2W panelden bunu karsılaya bılıyorsak neden herzaman gücü yükseltmemız gerekıyor 5 W bagladıgımızda ne fark olcak yıne akım aynı gecmıycekmı akumuz yıne aynı hızda dolmıycakmı yardım merak içindeyim....

    Yanlış.

    Aradaki voltaj farkı ve akünün iç direnci devreye gidiyor. Bu direnç değeride 100ohm değil en fazla 5-10miliohmdur.

    2/0.010 = 200 amper akması gerekir ancak sizin panel gücünüz sınırlı olduğu için böyle akımlar geçmez. Aküyü sadece direnç olarak modelleyemezsiniz.




  • İşte bu sebeple akü şarj devrelerinde sabit akım kaynakları kullanılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diegorian

    İşte bu sebeple akü şarj devrelerinde sabit akım kaynakları kullanılır.

    yani biz 14V 5A versek aküye 5 A akımmı gıder dıyosunuz ?
  • 14V 5A vereceğiniz cihazın ne olduğuna bağlı. Eğer cihaz 5A sabit akım kaynağı ise 5A vermeye çalışır sürekli. Önünde direnç varsa değer düşebilir. bu işler I=V/R'den geçiyor. Ama siz 50V gerilim uygulayıp, akımı 5A olarak sabitlerseniz 5A gider aküye.
  • ustalarım şekildeki ve videodakı devrede lm317 ile ayarlanan gerilim 2N3771 lerin byzine baglıdır e gerilimi istediğimz gibi ayarlıyabılıyoruz. 555 ile 279 HZ lik bi tetikleme palsı uretıyoruz bu tetikleme sınyalı ıle IRFZ44N sürüyoz. bu sekılde darbelı bı sarj elde edıyoruz. Q1 Q2 Q3 transıstorlerıne baglı ptc nin ısısı arttıgında fan calısıp transıstorlerı sogutur. Düşüncelerimdeki yanlısları duzeltın.BU DEVREYI KURSAM VERIM ACISINDAN NASILDIR BEN KUULLANMAK ISTIYORUM 10A DE KULLANICAM....

    VİDEO BİRAZ KOTU OLMUS UZGUNUM :)

    http://www.youtube.com/watch?v=lgstw_5zXvo&feature=youtu.be

    http://w ww.youtube.com/watch?v=lgstw_5zXvo&feature=youtu.be
     meraklı gözler...




  • Bu devre ile olmaz.Verim dibe vurur.Hem bağlantılarda ters olmuş gibi.Darbeli şarj yapmak istiyorsun anlıyorum.

    Bu arada konu başlığı ile ilgili yazmak isterim;
    akü şarjında kullanılan şarj üniteleri şarj cihazları(tabi adam gibi,gerçek cihazlardan bahsediyorum)çıkış voltajları en az 13,8V'dur.14-14,1V olan modelleri de vardır.Akü çeşidi jel ise bu durumda bu çeşide uygun voltaj 14,5-14,7V'dur.
    Şarj akımı ise voltaja bağlıdır.Diyelim ki 60A bir akümüz var,voltajı 10,8-11 V'a düşmüş olsun.İşte bu akü kaynak karşılayabiliyorsa ilk başlangıçta bir müddet 20-25 amper ve üstü akım çeker.Voltajı yükseldikçe çektiği akım düşer.Evet voltajı yükseldikçe akünün iç direnci de doğrusal olarak yükselir.

    Bu konuları önceleri çok paylaştım.Öyle ki ölçümünü yaptığım uygulama sonuçlarım ile de desteklemiştim.Ör;kendi aracım üzerinde bir ölçüm sonucunu hatırlıyorum;
    Araç ilk çalışırken 112 amper akım çekmişti,akü 60 amperlik,araç çalıştı akabinde aküyü 14-17 arası amperle şarja başladı,1-1,5 dak. sonra bu şarj akımı 6-7 amperlere düştü.
    Gördüğünüz gibi web ve elektronik bölümünde dolaşan,bilinen yanlış bir bilgiyi şu uygulamam çürütüyor.Bu yanlış bilgi;şarj akımının akü gücünün onda birini geçmemelidir görüşüdür.Doğru olsaydı ölçümümde 14-15 amper şarj akımı göremezdim,hayır konjektörüm sağlam,rolentde ve gazda voltaj devamlı 14V.

    Bir başka yönden düşünelim;araçlar farklıdır,kontrolu azdır diyenler için diyorum ki,öyle ise bu aracın aküsü niye 4,5-5 yıl gidiyor.Kısa zamanda bozulması gerekmezmiydi?
    İşte şarj konusunda akü tipine göre max. voltajı hassas nokta atışlı bir güç kaynağı ile problemsiz şarj olur,devam eder.Düşük yada yüksek voltajlı,yüke göre voltajı değişen dandik güç kaynakları ile akü şarjı zararlıdır.

    Yani dostlar,ben USA'yı yeniden keşfettim,keşfedelim demiyorum.Bilakis tam tersi diyorum ki,
    Bakın adamlar USA'ya gidip geliyor,yol belli,bizde o yoldan gidelim.Kendimizi başka bir yol bulmak için niye zorluyoruz?Hemde anlamsız zorlama.İşte bu yol;mevcut uygulamaları örnek almaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Bu devre ile olmaz.Verim dibe vurur.Hem bağlantılarda ters olmuş gibi.Darbeli şarj yapmak istiyorsun anlıyorum.

    Bu arada konu başlığı ile ilgili yazmak isterim;
    akü şarjında kullanılan şarj üniteleri şarj cihazları(tabi adam gibi,gerçek cihazlardan bahsediyorum)çıkış voltajları en az 13,8V'dur.14-14,1V olan modelleri de vardır.Akü çeşidi jel ise bu durumda bu çeşide uygun voltaj 14,5-14,7V'dur.
    Şarj akımı ise voltaja bağlıdır.Diyelim ki 60A bir akümüz var,voltajı 10,8-11 V'a düşmüş olsun.İşte bu akü kaynak karşılayabiliyorsa ilk başlangıçta bir müddet 20-25 amper ve üstü akım çeker.Voltajı yükseldikçe çektiği akım düşer.Evet voltajı yükseldikçe akünün iç direnci de doğrusal olarak yükselir.

    Bu konuları önceleri çok paylaştım.Öyle ki ölçümünü yaptığım uygulama sonuçlarım ile de desteklemiştim.Ör;kendi aracım üzerinde bir ölçüm sonucunu hatırlıyorum;
    Araç ilk çalışırken 112 amper akım çekmişti,akü 60 amperlik,araç çalıştı akabinde aküyü 14-17 arası amperle şarja başladı,1-1,5 dak. sonra bu şarj akımı 6-7 amperlere düştü.
    Gördüğünüz gibi web ve elektronik bölümünde dolaşan,bilinen yanlış bir bilgiyi şu uygulamam çürütüyor.Bu yanlış bilgi;şarj akımının akü gücünün onda birini geçmemelidir görüşüdür.Doğru olsaydı ölçümümde 14-15 amper şarj akımı göremezdim,hayır konjektörüm sağlam,rolentde ve gazda voltaj devamlı 14V.

    Bir başka yönden düşünelim;araçlar farklıdır,kontrolu azdır diyenler için diyorum ki,öyle ise bu aracın aküsü niye 4,5-5 yıl gidiyor.Kısa zamanda bozulması gerekmezmiydi?
    İşte şarj konusunda akü tipine göre max. voltajı hassas nokta atışlı bir güç kaynağı ile problemsiz şarj olur,devam eder.Düşük yada yüksek voltajlı,yüke göre voltajı değişen dandik güç kaynakları ile akü şarjı zararlıdır.

    Yani dostlar,ben USA'yı yeniden keşfettim,keşfedelim demiyorum.Bilakis tam tersi diyorum ki,
    Bakın adamlar USA'ya gidip geliyor,yol belli,bizde o yoldan gidelim.Kendimizi başka bir yol bulmak için niye zorluyoruz?Hemde anlamsız zorlama.İşte bu yol;mevcut uygulamaları örnek almaktır.

    ustam cok haklısınız bugune kadar bırcok dere yaptım hepside yetersız kaldı sarj devresi bulamıyorum kendım bısıler yapayım dedım oda sızın deyısınızle olmaz bırcok yerde baktım bulamadım napmalıyım anlamadım ruzgar turbunu yapıyorum formuna baktım orda da bısı bulamadım zaten aranna hıc bırsey orda bulunmuyor. sizin kutupanenızde uygun kulanısılı 10A sarj devresi varsa verbılırmsınız rıca etsem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omurcan185 -- 23 Şubat 2014; 19:28:41 >




  • Rüzgârmı,güneşmi,evde şebekedenmi beslenecek?Hepsi farklı tekniklerle yapılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Rüzgârmı,güneşmi,evde şebekedenmi beslenecek?Hepsi farklı tekniklerle yapılır.

    ruzgar + gunes ustam

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sistem hibrit olsa da tasarım ayrı olmalıdır.Yani ayrı-ayrı devre tasarlanmalıdır.Rüzgâr için tasarlanan Ş.Ü. güneş panelinde kullanılırsa sizin panellerin ömrü iki kat düşer.Güneş tasarımı rüzgârda kullanılırsa zaten 2 saatde nakavt olur.
    Vel hasıl;bir kutu içinde olsa da devresi ayrı olmalı.
    Edit=linkini vereceğim adreste rüzgâr için uygun bir devre var.Rar şifreli,,,şifreyi özelden gönderiyorum.
    [link]http://s3.dosya.tc/server18/Pq0bbh/dumyfull.rar.html[/link]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 24 Şubat 2014; 22:29:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Sistem hibrit olsa da tasarım ayrı olmalıdır.Yani ayrı-ayrı devre tasarlanmalıdır.Rüzgâr için tasarlanan Ş.Ü. güneş panelinde kullanılırsa sizin panellerin ömrü iki kat düşer.Güneş tasarımı rüzgârda kullanılırsa zaten 2 saatde nakavt olur.
    Vel hasıl;bir kutu içinde olsa da devresi ayrı olmalı.
    Edit=linkini vereceğim adreste rüzgâr için uygun bir devre var.Rar şifreli,,,şifreyi özelden gönderiyorum.
    [link]http://s3.dosya.tc/server18/Pq0bbh/dumyfull.rar.html[/link]

    ustam indir dedigimde dosya bulunamiyor diyo :-(

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende denedim,bir problem yok.Yeşil renkli indir butonu karşıma çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Bende denedim,bir problem yok.Yeşil renkli indir butonu karşıma çıkıyor.

    dowloand yazisi cikiyo tikliyorum .dosya bulunamadi diyo valla billaha

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omurcan185


    quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Bende denedim,bir problem yok.Yeşil renkli indir butonu karşıma çıkıyor.

    dowloand yazisi cikiyo tikliyorum .dosya bulunamadi diyo valla billaha

    ustam devreyi actim telefindan inmiyomus bilgisayardan denedim oldu kusura bakma abi.sey bisi sorcam opanplarin ve potlarin arasinda iki adet uc var bosta yuvarlak ile gosterilmis onlari anlamadim bide abi simdi bu devrwnin cikis voltajini potlar ilemi ayarliyoruz cok fazla soru sorrugysam.kusura bakmayin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • O iki adet uç voltaj farkını ölçmek için hatda uç çıkarmaya da gerek yok.Opamp bacaklarından aynı voltaj ölçümünü yapabilirsin.Bu devre gerçekten çok stabil,alıntıdır ama benim modifiye etmemle daha kararlı stabil çalışır.Devreyi dikkatli yap,sol altdaki ölçüm voltajı tavsiyeleri çok önemli.Daha doğrusu akü alt voltajı ayarını yaptıktan sonra diğer pot ile üst voltaj ayarını yapacaksın.
    Birde dostum devreyi benden izinsiz paylaşmana rızam yoktur.Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    O iki adet uç voltaj farkını ölçmek için hatda uç çıkarmaya da gerek yok.Opamp bacaklarından aynı voltaj ölçümünü yapabilirsin.Bu devre gerçekten çok stabil,alıntıdır ama benim modifiye etmemle daha kararlı stabil çalışır.Devreyi dikkatli yap,sol altdaki ölçüm voltajı tavsiyeleri çok önemli.Daha doğrusu akü alt voltajı ayarını yaptıktan sonra diğer pot ile üst voltaj ayarını yapacaksın.
    Birde dostum devreyi benden izinsiz paylaşmana rızam yoktur.Kolay gelsin.

    estafurullah abi paylasmam ...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.