Şimdi Ara

Mercedes,BMW,Volvo, Audi yol tutuşu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
1
Favori
18.676
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • alakası yok gidin skip pad değerierine bakın mercedes bmw bazı markaların bile gelirisinde kaldıgını görürsünüz...
  • Şöyle ifade edeyim. Araçların bir böülümün yapılarında çift salıncaklı bir bölümünde tek salıncaklı sistemler mevcuttur. Şimdiki araçlarda ise bunun dışında daha farklı sistemlerde kullanılmaktadır. Mesela Amortisörler artık elektronik olarak uyarılmakta. Ayrıca amortisörlerdeki odacıklı sistemlerdeki farklı yapıla raracın tepkilerini daha iyi hissettirmekte. Bunun yanında ESP, EBD vb sistemler araçlara daha çok denge unsuru katmakta. Ayrıca bunların dışında araçların yüzey yapıları rüzgar sürtünmesine etki etmektedir. Zira aracın üstüne etki eden rüzgarın yere basma kuvveti kadar aracın altındanda aynı orandakaldırma kuvveti etki etmeye çalışmaktadır. Belli bir sürate geldiğinizde aracın motor gücü yetse dahi araç daha fazla hızlanamayacaktır veya alttan kaldırma kuvveti araca takla attıracaktır. Dolayısı ile bunların hepsi bu durumu tetiklemektedir. Bundan dolayı araçların ağırlık merkezlerini yere yaklaştırırken aynı zamandada yukarıda bahsi geçen sistemlerle bir noktaya sabitlemeden nereye kayması isteniyorsa dengeleyici unsurlarla o tarafa kaydırılır.

    Bunları düşündüğünüzde BMW mercedes audi gibi araçların neden bu kadar pahalı olduğu ve çalışmalar yaptıkları ortadadır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz1111

    alakası yok gidin skip pad değerierine bakın mercedes bmw bazı markaların bile gelirisinde kaldıgını görürsünüz...


    İşte arkadaşım almansa her alanda en iyisidir düşüncesi var körü körüne hayranlık.

    Ayrıca yol tutuş konusunda bir çok değişken vardır etki eden. Gidip rot balansçı da bile aracın yol tutuşunu etkileyen ayarlar yapılabilir kamber, toe, kaster gibi. Firmalar araçları ayarlarken sırf virajlara hızlı girilsin diye düşünmezler, kıvraklık ve manevra kabiliyetide göz önünde bulundurulur.Ayrıca kamber ve toe lastik ömrünü de etkiler. Kamberi negatif yönde(karşıdan baktığınızda dışa doğru yatık durma) fazla ayarlarsanız aracın yol tutuşu artar ama manevra kabiliyeti ve kıvraklık azalır. Örneğin traktörlerde önde pozitif kamber olur kıvrak lsun diye zaten yol tutuş traktörde pek önemli değildir. Ayrıca ağırlık ve ağırlık dağılımı süspansiyonlar, aktarma tipi, lastikler ve daha bilmediğimiz faktörlerde var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fss1403 -- 17 Eylül 2011; 12:59:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    konforlu araçların yol tutuşu konforsuzlara göre daha kötüdür. B segmenti c segmentimnden daha iyi yol tutar c de d segmentinden daha iyi yol tutar d segmentide e segmentinden. Süper miniler amortisörlerinin sert olmasından dolayı en saglam viraja giren araçlardır. Önden çekiş arkadan itiş konusuna girerseniz çıkamazsınız mercedes in yol tutuşunu begenmediğinden audi alan adam biliyorum. Yanlamak ayrı bişey yol tutuş ayrı bişey. Yanlayan adamada virajda arkadan itiş daha çok güven verir.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: pegasuson


    quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    Kamber açısının etkisi var sanırsam.


    Bu lastiklerin şasi ile oluşturduğu açı mı oluyor?
    Bu araçlarda bariz derecede direksiyon çevrildiğinde böyle bir açıyı görmek mümkün?
    Yol tutuşunda bu kadar etkiliyici olabilir mi?

    http://www.otobil.net/blog/2010/12/05/kamber-acisi-nedir-video/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TRangulity -- 17 Eylül 2011; 14:30:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    konforlu araçların yol tutuşu konforsuzlara göre daha kötüdür. B segmenti c segmentimnden daha iyi yol tutar c de d segmentinden daha iyi yol tutar d segmentide e segmentinden. Süper miniler amortisörlerinin sert olmasından dolayı en saglam viraja giren araçlardır. Önden çekiş arkadan itiş konusuna girerseniz çıkamazsınız mercedes in yol tutuşunu begenmediğinden audi alan adam biliyorum. Yanlamak ayrı bişey yol tutuş ayrı bişey. Yanlayan adamada virajda arkadan itiş daha çok güven verir.


    bu yazı otobüs kamyon ve minibüsler hepsinden iyi yol tutar diye biticek sandım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rxseven

    Volvo ve audi yi çıkartalım.

    Bmw ve mercedes arkadan itişli oldukları için mükemmel den daha iyi ağırlık dengeleri vardır bu yüzdendir ki yolu iyi tutarlar tutamadıkları zaman da kontrolü önden çekişe göre daha iyidir

    Not : Zamanında s80 t6 kullanmıştım yol tutuşunu hiç beğenmemiştim.


    Auid A6'ların yol tutuşundan haberiniz var mı?

    İkinci olarak S80 T6'nın yol tutuşunu beğenmemeniz ilginç.. Hangi araçla kıyasladınız? Yada viraj içinde gaza yüklenip burundan kayma mı yaşadınız.. Kullanmasını bilirseniz zamanının en iyi yol tutan araçlarındandır beğenmediğiniz S80..




  • öncelikle 4x4 ve 4x2 diye ayırmak daha mantıklı bence sonuçta subaru awd ve audi quattro kendini ispatlamış bu konuda çok ileri düzeyde araçlar ayrıca sadece bmw mercedes falan yol tutmuyo Ford bu konuda çok iyi keza alfa romeoda öyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rxseven

    Volvo ve audi yi çıkartalım.

    Bmw ve mercedes arkadan itişli oldukları için mükemmel den daha iyi ağırlık dengeleri vardır bu yüzdendir ki yolu iyi tutarlar tutamadıkları zaman da kontrolü önden çekişe göre daha iyidir

    Not : Zamanında s80 t6 kullanmıştım yol tutuşunu hiç beğenmemiştim.






  • BMW
  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    aslında böyle bir sey yok sen cıkıp s60 c serisi ile golf u corolla yı kıyaslarsan elbet fark cıkar , ama bir mondeo , 3 serisinden daha iyi yol tutuyor...


    mondeo nasıl daha iyi yol tutuyor 3 serisinden ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX


    quote:

    Orijinalden alıntı: rxseven

    Volvo ve audi yi çıkartalım.

    Bmw ve mercedes arkadan itişli oldukları için mükemmel den daha iyi ağırlık dengeleri vardır bu yüzdendir ki yolu iyi tutarlar tutamadıkları zaman da kontrolü önden çekişe göre daha iyidir

    Not : Zamanında s80 t6 kullanmıştım yol tutuşunu hiç beğenmemiştim.


    Auid A6'ların yol tutuşundan haberiniz var mı?

    İkinci olarak S80 T6'nın yol tutuşunu beğenmemeniz ilginç.. Hangi araçla kıyasladınız? Yada viraj içinde gaza yüklenip burundan kayma mı yaşadınız.. Kullanmasını bilirseniz zamanının en iyi yol tutan araçlarındandır beğenmediğiniz S80..

    S80 T6 bende var, 2005 model.

    Yol tutusu yüksek hızlarda çok iyi, güven veriyor, tedirgin etmiyor.

    Ama düşük hızlarda spor araba gibi kullanmaya kalkarsanız, olmaz. Ağırlığının da etkisiyle keskin dönüşler beklemeyin.
    Özellikle ani hızlanmalarda motor gücünün de etkisiyle saga sola kafa sallıyor.

    Eğer BMW 1serisinden inip S80'e binerseniz viraflarda size ilk basta kayık gibi sallaniyormus hissi verebilir. sınıfının gereklerini sağlayan bir yol tutusu vardır.
    Bu aracı alan ve kullananlar da deli gibi makas atacak insanlar olmadıgı için de gereksinimler farklıdır.
    Konfor ve yüksek hızları hissettirmemesi, tedirgin etmemesi beklenir.




  • Önden çekişli araçları araçtan saymayan zihniyeti anlayamıyorum.

    Önden çekişin ve arkadan itişin kendilerine göre avantajları ve dezavantajları vardır.

    Arkadan itiş araç kullanmak daha keyiflidir bunu kabul ederim ama viraj konusunda bu kadar baskın bir avantajı olduğuna inanmıyorum.

    Sayın CrazyRomeo156'nın verdiği linkteki gibi arkadan itiş olması yol tutuşunu tek başına mükemmel yapmıyor.Kaldı ki bu araç herhangi bir marka değil şasi teknolojisinde dünyanın en iyilerinden BMW markasının bir modeli.

    Audi ve Volvo Arge'ye bu kadar yatırım yapan firmalar önden çekişli araç yaparken "biz bu konuda rakiplerimizden geri kalmayı baştan kabul ediyoruz" diyerek mi otomobil üretiyorlar?

    Bende bir Volvo kullanıcısıyım.Arkadan itişlide otomobil kullandım AWD sedan araçta.İnanın AWD olmadıktan sonra önden çekiş-arkadan itiş yol tutuş konusunda o kadarda belirgin bir fark yaratmıyor.




  • yazıma gülücük atmanıza gerek yok arabam burda denemesi bedava arabanızı alın gelin = )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolbert

    Önden çekişli araçları araçtan saymayan zihniyeti anlayamıyorum.

    Önden çekişin ve arkadan itişin kendilerine göre avantajları ve dezavantajları vardır.

    Arkadan itiş araç kullanmak daha keyiflidir bunu kabul ederim ama viraj konusunda bu kadar baskın bir avantajı olduğuna inanmıyorum.

    Sayın CrazyRomeo156'nın verdiği linkteki gibi arkadan itiş olması yol tutuşunu tek başına mükemmel yapmıyor.Kaldı ki bu araç herhangi bir marka değil şasi teknolojisinde dünyanın en iyilerinden BMW markasının bir modeli.

    Audi ve Volvo Arge'ye bu kadar yatırım yapan firmalar önden çekişli araç yaparken "biz bu konuda rakiplerimizden geri kalmayı baştan kabul ediyoruz" diyerek mi otomobil üretiyorlar?

    Bende bir Volvo kullanıcısıyım.Arkadan itişlide otomobil kullandım AWD sedan araçta.İnanın AWD olmadıktan sonra önden çekiş-arkadan itiş yol tutuş konusunda o kadarda belirgin bir fark yaratmıyor.

    Aynen katiliyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    konforlu araçların yol tutuşu konforsuzlara göre daha kötüdür. B segmenti c segmentimnden daha iyi yol tutar c de d segmentinden daha iyi yol tutar d segmentide e segmentinden. Süper miniler amortisörlerinin sert olmasından dolayı en saglam viraja giren araçlardır. Önden çekiş arkadan itiş konusuna girerseniz çıkamazsınız mercedes in yol tutuşunu begenmediğinden audi alan adam biliyorum. Yanlamak ayrı bişey yol tutuş ayrı bişey. Yanlayan adamada virajda arkadan itiş daha çok güven verir.

    Mercedes E serisi veya BMW 5 serisi, Opel Corsa veya VW Polo gibi B segmenti araçlardan çok daha konforludur ve çok daha iyi yol tutar. Aksini mi iddia ediyorsunuz? Benim W212 ile girdiğim viraja girin hadi Corsa'yla. W210'la bile nal toplatırım B segmenti araçlara virajda. (GTI tarzı spor modelleri katmıyorum işin içine)

    Hiç öyle gülücük koymayın mesajlarıma demeyin ama komik bir yazı olmuş sizin yazınız.


    Edit: Aracınızı bilmiyorum, Corsa ve Polo örnek olarak verilmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canozpinar -- 2 Ekim 2011; 11:35:54 >




  • En basit örnek bu markaların yüksek boyutlarda lastik kulllanması..225/45/18 gibi..
  • her ne kadar bende itici bulsam da wtcc de önden çekişli araçların şampiyonlukları var

    1.Chevrolet 734 pt.
    2.BMW Customer Racing Teams 430 pt.
    3.SR Customer Racing 396 pt.
    4.Volvo Polestar Evaluation Team126 pt

     Mercedes,BMW,Volvo, Audi yol tutuşu?
  • klasik bir cümle kurayım. Aracın kalitesi iyiyse her aksamıda ona göre kalite oluyor.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.