Şimdi Ara

Mercedes,BMW,Volvo, Audi yol tutuşu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
61
Cevap
1
Favori
18.668
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mercedes,BMW,Volvo, Audi gibi araçların yol tutuşları neden bildiğimiz diğer araçlardan daha iyi_?

    Özellikle mercedes ve bmw de görmüştü. Ön tekerlek tam olarak döndüğünde lastik açılı bir şekilde dönüş yönünde yatıyordu. Bu yol tutuşunda etkin bir özellik midir?

    Aks bağlantılarını standart araçlardan daha farklı sanıırm 5 bağlantılı gibi bununda etkisi var mıdır yada nasıl etki gösterir ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Mercedes, BMW, Volvo ve Audi'nin Yol Tutüş Performansı

    Lüks otomobil pazarında, Mercedes, BMW, Volvo ve Audi, üstün yol tutuşları ve sürüş dinamikleriyle tanınırlar. Bu markalar, keskin virajları güvenli ve kontrollü bir şekilde almanızı sağlayarak sürüş deneyiminizi geliştiren en son teknolojiyi araçlarına entegre etmişlerdir.

    Audi'nin Yol Tutüşü

    Audi'nin Quattro dört çekiş sistemi, tüm hava koşullarında??? yol tutuşu sunar. Aracın ağırlığını her dört tekerleğe eşit olarak dağıtarak, virajlarda kaymayı ve kaybı önler. Ayrıca Audi'nin gelişmiş süspansiyon sistemi, pürüzsüz ve konforlu bir sürüş sağlar.

    BMW'nin Yol Tutüşü

    BMW'nin xDrive dört çekiş sistemi, Audi'nin Quattro sistemine benzer şekilde çalışır ve üstün yol tutuşu sağlar. BMW ayrıca, aracın virajları hızlı ve güvenli bir şekilde almasını sağlayan Dinamik Stabilite Kontrolü (DSC) gibi gelişmiş güvenlik özelliklerine sahiptir.

    Volvo'nun Yol Tutüşü

    Volvo, İsveçli bir otomobil üreticisi olarak, karlı ve buzlu koşullarda olağanüstü yol tutuşu sağlayan araçlar üretmesiyle bilinir. Çekiş kontrol sistemleri ve gelişmiş süspansiyonları sayesinde Volvo araçlar, zorlu hava koşullarında bile güvenli ve kontrollü bir sürüş deneyimi sunar.

    Mercedes'in Yol Tutüşü

    Mercedes, lüks sedanları ve SUV'larıyla tanınır ve bunların tümü olağanüstü yol tutuşu sunar. 4MATIC dört çekiş sistemi, aracın tüm tekerleklerine güç göndererek virajlarda denge ve kontrol sağlar. Ayrıca Mercedes'in AIRMATIC havalı süspansiyon sistemi, konforlu ve dinamik bir sürüş deneyimi sunar.

    Audi A6'nın Yol Tutüşü

    Audi A6, özellikle yol tutuşuyla öne çıkan bir modeldir. Quattro sistemi ve gelişmiş süspansiyonu, virajlarda istikrarlı ve hassas bir sürüş sağlar. A6, zorlu sürüş koşullarında bile kendinden emin bir sürüş deneyimi sunar.

    En İyi Yol Tutuşuna Sahip Arabalar

    Bu dört marka da üstün yol tutuşu sunar, ancak hangisinin sizin için en iyisi, bireysel ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize bağlıdır. Eğer dört çekiş sistemine ve gelişmiş güvenlik özelliklerine önem veriyorsanız, Audi ve BMW iyi seçeneklerdir. Karlı ve buzlu koşullarda güvenli bir sürüş deneyimi arıyorsanız, Volvo ideal bir seçimdir. Lüks ve konforlu bir sürüşü tercih ediyorsanız, Mercedes'i düşünmelisiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Mercedes E200 K(2008) ile BMW 520İ(2008) bu iki aracıda kullandım yol tutuş olarak sanki BMW bana göre biraz daha önde virajlara daha sert ama daha sağlam girdiğini söyleyebilirim.

    Lastik olayıda forumda birçok kez açıklandı.
  • Bu markalar kendini fazlasıyla ispatlamış premium markalar (hadi audide premıum olsun ) ve yüksek hacimli seri motorlar üretiyorlar o yüzden yol tutuşları iyi olmak zorunda. Bu 4 marka içinde bmw yol tutusunda 1. sırada resmen yola yapışıyor araçlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Bu markalar kendini fazlasıyla ispatlamış premium markalar (hadi audide premıum olsun ) ve yüksek hacimli seri motorlar üretiyorlar o yüzden yol tutuşları iyi olmak zorunda. Bu 4 marka içinde bmw yol tutusunda 1. sırada resmen yola yapışıyor araçlar.


    Mantık ve mekanik olarak işleyiş nasıldır, bunu merak ediyorum. Bu markaların hangi sistemleri yada mekanizmaları diğer araçlardan bunları ayırıyor????
  • Bmw bu konuda diger ucunden iyi diye biliyorum.2007 3.20 mimiz vardi antalya sahil yolu yapmistik bi kere asiri keskin virajli bi yoldur belki bilenler vardir ama biz suzulup gitmistik
  • DSC:Dynamic stability control

    Otomotiv literatüründe ESP (Elektronik Stabilite Programı) olarak bilinen donanımın BMW uyarlamasıdır. Belli bir hızın üzerinde viraja girildiğinde araçta oluşan oversteer "arkadan kayma" ve understeer "önden kayma" problemlerini algılayarak ASC+T ve ABS sistemlerini kullanarak problemi fiziksel limitler dâhilinde çözen üst hiyerarşide bir sistemdir. (Çalışma Şekli: Sistem, sapma (yaw) yönünde algıladığı bir dönme hareketini, ön veya arka tekerlerden birini ABS kullanılarak bağımsız frenleme ile ters kuvvet oluşturarak algılanan dönmeyi kopmase eder. Böylece aracın yanlamasına (lateral) savrulması önlenir.) Örneğin sağa doğru viraj almaktasınız ancak aracın önü viraj dışına(düz) ilerliyor. BMW mühendislerinin understeering diye tabir ettiği burundan kayma gerçekleşirken, sağ arka tekerleğe izinsiz bir fren uygulayarak aracın burnu (önü) virajın içine çekilir. BMW mühendisleri, otomotiv sektöründe ESP olarak bilinen sistemi aynı yıl içerisinde (1994yılından itibaren) DSC adı ile 7.50i(iL) modellerinde standart olarak sunmuş olup; bu sisteme 1996 yılı başında 2 adet rotasyon sensörü ile 1 adet yanal akselerasyon sensörünü ve birçok parçayı dâhil ederek otomobil dünyasındaki en modern yürüyen aksamı dizginleyip, bu sektördeki çığırlardan birini açmıştır.

    Kaynak:vikipedi

    Birde daha spor araçlar ürettiği için konfordan biraz ödün verip yol tutuşuna yönelik işlemler yapmış olabilirler




  • Volvo ve audi yi çıkartalım.

    Bmw ve mercedes arkadan itişli oldukları için mükemmel den daha iyi ağırlık dengeleri vardır bu yüzdendir ki yolu iyi tutarlar tutamadıkları zaman da kontrolü önden çekişe göre daha iyidir

    Not : Zamanında s80 t6 kullanmıştım yol tutuşunu hiç beğenmemiştim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    BMW 116i vs VW Golf
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Kamber açısının etkisi var sanırsam.
  • aslında böyle bir sey yok sen cıkıp s60 c serisi ile golf u corolla yı kıyaslarsan elbet fark cıkar , ama bir mondeo , 3 serisinden daha iyi yol tutuyor...
  • audi quattro tek geçerim.

    ekleme:bmw de 4x4 e yavas yavas geçiyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Bu markalar kendini fazlasıyla ispatlamış premium markalar (hadi audide premıum olsun ) ve yüksek hacimli seri motorlar üretiyorlar o yüzden yol tutuşları iyi olmak zorunda. Bu 4 marka içinde bmw yol tutusunda 1. sırada resmen yola yapışıyor araçlar.


    hadi audi de premium olsun ?

    bayılıyorum bu foruma..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donnaiolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    Bu markalar kendini fazlasıyla ispatlamış premium markalar (hadi audide premıum olsun ) ve yüksek hacimli seri motorlar üretiyorlar o yüzden yol tutuşları iyi olmak zorunda. Bu 4 marka içinde bmw yol tutusunda 1. sırada resmen yola yapışıyor araçlar.


    hadi audi de premium olsun ?

    bayılıyorum bu foruma..


    bi arkadaşla espri konusu o yüzden sonunda gülücük var zaten mutlaka konuya gelir diye öle yazdım ama anlamak zor tabi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    Kamber açısının etkisi var sanırsam.


    Ben de bunu diyecektim. Benim Z4 te arka lastiklere baktiginda egim farkediliyordu. Yoldaki catlaklara ciziklere falan karsi daha hassas oluyor arac, ayrica lastikler duzensiz asiniyor ama viraj alma kabiliyeti onemli olcu de arttiriyor benim bildigim. Tabi 3-5 serisinde falan Z4teki kadar aci yok ama onlarda da az da olsa var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TRangulity

    Kamber açısının etkisi var sanırsam.


    Bu lastiklerin şasi ile oluşturduğu açı mı oluyor?
    Bu araçlarda bariz derecede direksiyon çevrildiğinde böyle bir açıyı görmek mümkün?
    Yol tutuşunda bu kadar etkiliyici olabilir mi?
  • Yol tutuş konusu çok komplike bir konu. Bmw ve mercedes diye ayırmak son derece saçma. Bir çok markanın en az e200 ya da 320 kadar yol tutan otomobilleri var.

    Yol tutuşta ağırlık dağılımı, çekiş sistemi (FWD,RWD,AWD), süspansiyon sertliği, araç yüksekliği, araç ağırlığı, aerodinamik etkenler.. Hepsi bütündür. Kamber açısını arttırmak yada sert yay takmakla iş bitmez.
  • Hocam bmw ve mercedes arkadan itişli o yüzden daha iyi yol tutar demek işi çok basite indirgemek.Kaldıki arkadan itişin bazen dezavantajı olabiliyor viraj çıkışlarında.

    Audinin quattroları en iyi yol tutuşa sahip araçlardandır. olayı 4x4 vey 4x2 diye ayırmak daha doğru olur
  • konforlu araçların yol tutuşu konforsuzlara göre daha kötüdür. B segmenti c segmentimnden daha iyi yol tutar c de d segmentinden daha iyi yol tutar d segmentide e segmentinden. Süper miniler amortisörlerinin sert olmasından dolayı en saglam viraja giren araçlardır. Önden çekiş arkadan itiş konusuna girerseniz çıkamazsınız mercedes in yol tutuşunu begenmediğinden audi alan adam biliyorum. Yanlamak ayrı bişey yol tutuş ayrı bişey. Yanlayan adamada virajda arkadan itiş daha çok güven verir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    konforlu araçların yol tutuşu konforsuzlara göre daha kötüdür. B segmenti c segmentimnden daha iyi yol tutar c de d segmentinden daha iyi yol tutar d segmentide e segmentinden. Süper miniler amortisörlerinin sert olmasından dolayı en saglam viraja giren araçlardır.


    Hayır B segmenti çoğu araç güven vermiyor, yola yapışmıyor.Hafif bir direksiyon kırmada sallanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    konforlu araçların yol tutuşu konforsuzlara göre daha kötüdür. B segmenti c segmentimnden daha iyi yol tutar c de d segmentinden daha iyi yol tutar d segmentide e segmentinden. Süper miniler amortisörlerinin sert olmasından dolayı en saglam viraja giren araçlardır. Önden çekiş arkadan itiş konusuna girerseniz çıkamazsınız mercedes in yol tutuşunu begenmediğinden audi alan adam biliyorum. Yanlamak ayrı bişey yol tutuş ayrı bişey. Yanlayan adamada virajda arkadan itiş daha çok güven verir.


    yapma volkan yapma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yakutsk -- 17 Eylül 2011; 11:35:59 >
  • modeline göre değişir ama mercedes 1 gömlek üstün bence bmw arkasını çok bırakıyor
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.