Bi arkadaş vardı forumda,A sınıfı bi Mercedes'i vardı.Arkadaşı dinledikten sonra Mercedes'e güvenim sarsıldı.Ama Mercedes taş gibi araba her zaman için bunu kabul ediyorum Toyota kullanıcısıyım,beni yolda bırakmadı,masraf çıkarmadı şu ana kadar.
quote:
Orijinalden alıntı: Ali Dogukan
Bi arkadaş vardı forumda,A sınıfı bi Mercedes'i vardı.Arkadaşı dinledikten sonra Mercedes'e güvenim sarsıldı.Ama Mercedes taş gibi araba her zaman için bunu kabul ediyorum Toyota kullanıcısıyım,beni yolda bırakmadı,masraf çıkarmadı şu ana kadar.
mercedes yürüyen aksam vs.birçok konuda toyotadan daha sorunsuz olduğunu düşüyorum motor olarak ise birbirlerine yakın gibiler
quote:
Orijinalden alıntı: DrHw
mercedes yürüyen aksam vs.birçok konuda toyotadan daha sorunsuz olduğunu düşüyorum motor olarak ise birbirlerine yakın gibiler
Alıntıları Göster
ne günlere kaldık. karşılaştırmaya bak. insan sormaya utanır bence.
quote:
Orijinalden alıntı: DrHw
mercedes yürüyen aksam vs.birçok konuda toyotadan daha sorunsuz olduğunu düşüyorum motor olarak ise birbirlerine yakın gibiler
Alıntıları Göster
Toyota, Honda, Mazda sorunsuzlukta başı çekerler, ama mercedes bunların ağa babasıdır.
quote:
Orijinalden alıntı: singleton
ne günlere kaldık. karşılaştırmaya bak. insan sormaya utanır bence.
genellikle japonlar sorunsuzdur..cıunku elektronik aksamların sayısı Almanlara nazaran baya bir azdır..
Alıntıları Göster
Ayrı sınıflardaki iki markayı karşılaştırmak yanlış oluyor gibi.
Mercedes fiyatı yüksek araçlar üretip sadece otomobil grubunu düşünürsek az satan bir firma.
Toyota otomobil satışında dünya birincisi. Bunu da göreceli olarak daha ucuz araçlar satarak elde ediyor.
Mercedes parça fiyatları olarak pahalı bir markadır. Bu yüzden herhangi bir yerinde bir sorun oldumu masraf çıkartabilecek bir araçtır; ancak sorun çıkarma ihtimali bana kalırsa Toyota'dan daha düşüktür. Dediğim gibi sorun çıktığında masrafı yüksek.
Toyota o kadar çok araç satmasına rağmen az sorun çıkaran bir markadır. Sorun çıksa da masraflar düşük kalır.
Onun dışında araç alırken mesela markaya göre daha haşin kullanma eğilimleri de mevcuttur. Mercedes güçlü motoru olan araçlar ürettiği için kullanıcıları da bunu bilerek ve isteyerek aldıklarından dolayı, ihtimaldirki azıcık gaza basarak yüksek hızlara çıkarlar, daha çok fren yaparlar vs...
Toyota göreceli olarak daha düşük motorlu araçlar sunar ve doğal olarak da daha sakin kullanımı olan otomobiller üretir.
Aslında tüm bu faktörleri göz önüne alırsanız, çok sakin kullanılan Mercedes otomobillerin Toyotalardan çok daha sorunsuz olacağını söyleyebiliriz.
quote:
Orijinalden alıntı: teaman1977
Ayrı sınıflardaki iki markayı karşılaştırmak yanlış oluyor gibi.
Mercedes fiyatı yüksek araçlar üretip sadece otomobil grubunu düşünürsek az satan bir firma.
Toyota otomobil satışında dünya birincisi. Bunu da göreceli olarak daha ucuz araçlar satarak elde ediyor.
Mercedes parça fiyatları olarak pahalı bir markadır. Bu yüzden herhangi bir yerinde bir sorun oldumu masraf çıkartabilecek bir araçtır; ancak sorun çıkarma ihtimali bana kalırsa Toyota'dan daha düşüktür. Dediğim gibi sorun çıktığında masrafı yüksek.
Toyota o kadar çok araç satmasına rağmen az sorun çıkaran bir markadır. Sorun çıksa da masraflar düşük kalır.
Onun dışında araç alırken mesela markaya göre daha haşin kullanma eğilimleri de mevcuttur. Mercedes güçlü motoru olan araçlar ürettiği için kullanıcıları da bunu bilerek ve isteyerek aldıklarından dolayı, ihtimaldirki azıcık gaza basarak yüksek hızlara çıkarlar, daha çok fren yaparlar vs...
Toyota göreceli olarak daha düşük motorlu araçlar sunar ve doğal olarak da daha sakin kullanımı olan otomobiller üretir.
Aslında tüm bu faktörleri göz önüne alırsanız, çok sakin kullanılan Mercedes otomobillerin Toyotalardan çok daha sorunsuz olacağını söyleyebiliriz.
Alıntıları Göster
Lübnan'da bir süre bulunmuştum. Ordaki taksilerin nerdeyse hepsi Mercedes W123 yani 1970lerden kalma araçlar.
toyota iyi arabadır ama mercedesin yanından bile geçemez.kıyaslamak hata toyota wolksvagen ile opelle kıyaslanır
quote:
Orijinalden alıntı: fulsac
toyota iyi arabadır ama mercedesin yanından bile geçemez.kıyaslamak hata toyota wolksvagen ile opelle kıyaslanır
Alıntıları Göster
Toyota'nın geri çağırma konularından sonra heralde bu sorulamaz bile.
Ayırıca konunun açılış nedeni belli zaten.
quote:
Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.
Toyota'nın geri çağırma konularından sonra heralde bu sorulamaz bile.
Ayırıca konunun açılış nedeni belli zaten.
Alıntıları Göster
tabiki mercedes
quote:
Orijinalden alıntı: Warrıor Sako
tabiki mercedes
quote:
Orijinalden alıntı: buta
Toyota, Honda, Mazda sorunsuzlukta başı çekerler, ama mercedes bunların ağa babasıdır.
Kesinlikle.
quote:
Orijinalden alıntı: Ac Schnitzer.
Toyota'nın geri çağırma konularından sonra heralde bu sorulamaz bile.
Ayırıca konunun açılış nedeni belli zaten.
Alıntıları Göster
Neye göre kime göre sorunsuzluk.
500.000 KM 1.000.000 KM gören taş gibi Mercedesler çok gördük. Ama Toyota az gördük.
Mercedes için 200.000'den sonra motor rodajı tamamladı derler.
quote:
Orijinalden alıntı: Ünal
Neye göre kime göre sorunsuzluk.
500.000 KM 1.000.000 KM gören taş gibi Mercedesler çok gördük. Ama Toyota az gördük.
Mercedes için 200.000'den sonra motor rodajı tamamladı derler.
Alıntıları Göster
oturup çetele mi tuttunuz ?
quote:
Orijinalden alıntı: arifomer
oturup çetele mi tuttunuz ?
Alıntıları Göster
Sorunsuzluk ile ilgili bir liste yayınlanmıştı. 1 numara Mazda açık ara önde % 17, ondan sonra Mercedes gelir %25, Mercedes ve ondan sonraki firmalarında zaten yüzdeleri hep birbirine yakın.
quote:
Orijinalden alıntı: arifomer
oturup çetele mi tuttunuz ?
Alıntıları Göster
hangi konuda olursa olsun; dayanıklık, sorunsuzluk, motor, performans vs... her açıdan diyorum ki: mercedes ve diğerleri....
quote:
Orijinalden alıntı: arifomer
oturup çetele mi tuttunuz ?
Alıntıları Göster
Toyota 8 modelini satıştan çekti
Toyota 2.3 milyon aracını geri çağırıyor Japon otmobil üreticisi Toyota, ABD'de gaz pedalında sorun bulunan 1,9 milyon aracını daha geri çağırıyor.
Şirketin internet sitesinde yer alan bilgiye göre, araçların gaz pedalı mekanizmasının aşındığı, bazı durumlarda takıldığı için geri çağrılma kararı alındığı ifade edildi.
Geri çağrılan araçların 2009-2010 yılı Corolla, Venza, Matrix ve Pontiac Vibe ve 2008-2010 yılı Highlander olduğu belirtildi. Şirket, Avrupa'da da teknik sorunlar nedeniyle araçlarının geri çağrılacağını açıkladı.Şirket sözcüsü Paul Nolasco, yaptığı açıklamada, hangi modelin ya da kaç adet aracın geri çağrılacağını bilmediklerini söyledi.
4 AYDA ABD'DE YAKLAŞIK 8 MİLYON ARAÇ GERİ ÇAĞRILDI
Toyota geçen hafta, ABD'de gaz pedalında sorun bulunan 2,3 milyon aracı geri çağırmıştı.
Şirketin sözcüsü Brian Lyons, şirketin bu sorunla ilgili henüz çözüm bulmasa da geliştirmeye çalıştığını belirtmişti. Lyons, Toyota'nın söz konusu modellerinin diğer ülkelerde çağrılıp çağrılmayacağına ilişkin bilgi vermemişti.
Geçen sonbaharda da Toyota, ABD'deki 4,2 milyon aracını uygun olmayan zemin döşemesinin gaz pedalının sıkışmasına, bunun da aracın hızının artmasına ve aracın durmasının zorlaşmasına neden olduğu gerekçesiyle geri çağırmıştı.
Şirket geçen yıl Ağustos ayında da Çin'de, elektrikli cam anahtarlarındaki arıza nedeniyle 690 bin aracı geri çağırmıştı.
Dünyanın en büyük otomotiv şirketi Toyota, böylece son 4 ayda ABD'de yaklaşık 8 milyon aracını geri çağırmış oldu.
Dünyanın en büyük araç üreticisi Toyota hisseleri tepetaklak oldu.
HİSSELER TEPETAKLAK
ABD'de yaşanan araç geri çağırma krizi ve bununla birlikte şirketin 8 modelinin satışını askıya alması, Toyota hisselerinin son dönemdeki en kötü performasını göstermesine neden oluyor.
Toyota'nın bugünkü yüzde 3.9'luk düşüşü ile birlikte 21 Ocak'tan bu yana değer kaybı yüzde 15'e ulaştı. Şirketin piyasa değeri de 136 milyar dolara kadar geriledi. Yaşanan bu düşüşte, uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch'in Toyota'yı negatif izlemeye alması da etkili oldu.
Öte yandan şirket hisselerinde 38.6 milyon adetlik gerçekleşen işlem hacmi de tarihi rekor olarak kayıtlara geçti.
EN ÇOK HYUNDAİ'YE YARADI
Toyota'nın hisselerinde yaşanan düşüşe karşım şirketin ABD'deki en büyük rakiplerinden olan Hyundai, Honda ve Nissan tarafında hızlı yükselişler gerçekleşti. Toyota'nın 8 modelinin satışını askıya alması ile bu markaların pazar payının artacağını düşünen yatırımcıların alışları ile birlikte Hyundai yüzde 4.1, Honda yüzde 3.3, Nissan ise yüzde 2.8 değer kazandı.