Şimdi Ara

Mercedes C 180K' nın Performansı neden kötü? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
221
Cevap
2
Favori
25.795
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Doc

    Performansı düşük demek için iki aracı da alır bir piste gidersin. Önce 1. araçla sonra 2. araçla birkaç tur atıp sonra zaman turu atarsın. Hangisi daha hızlıysa o daha performanslıdır. Saygılarımla

    Pist ile performans ölçülmez.
  • O zaman 0-400 kapışmanız lazım drag pistinde.
  • Otomatik vites ve arkadan aktarma 156HP gücün tam olarak segilenmesini biraz zora sokuyor.
    Ancak herşeye rağmen teknik verilerde C serisi daha önde...
    Tamponunda gittiğinizi söylemişsiniz bu durumda Mercedes rüzgara karşı ilerlemeye çalışırken onun rüzgar boşluğunda daha rahat yol almış olabilirsiniz.
  • Passattaki ve mercedesteki şoförün ne kadar hızlanma isteği olduğu önemli. Sonuçta birbirinden çok büyük farkı olmayan araçlar.

    Kırşehir-Kırıkkale arası inişli çıkışlı boş yolda yaklaşık 80 km boyunca bir mercedes 180K ile birlikte gittik. Benim aracım fiat linea 1.4t idi. Hızımız 140-190 km/sa arasıydı. Bir ben geçiyordum, bir mercedes geçiyordu. Daha sonra hızımı düşürünce mercedes ufukta kayboldu. Bu 80 km boyunca benim de mercedesin de daha basacağı pay vardı. Bazen yarışlar dostane oluyor, arabanın her şeyini ortaya koymanız gerekmiyor.

    Boş yolda dip gazda kim geçer derseniz mercedes passatı geçer. Çünkü:
    +16 beygir
    benzinli motor
    daha iyi aerodinamik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihsanokur -- 8 Ocak 2011; 18:56:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Doc

    Performansı düşük demek için iki aracı da alır bir piste gidersin. Önce 1. araçla sonra 2. araçla birkaç tur atıp sonra zaman turu atarsın. Hangisi daha hızlıysa o daha performanslıdır. Saygılarımla

    Pist ile performans ölçülmez.


    Neyle ölçülür peki?

    Ya da şöyle sorayım, neden top gear, fifth gear gibi programlarda neden araç karşılaştırmaları pistte zamana karşı yapılıyor?
    Performans genel bir kavramdır. Otomobiller yol tutuş, fren, ara hızlanma, kalkış, son hız gibi pek çok performans maddesiyle karşılaştırılabilirler. Bunların hepsini bir arada değerlendirmenin en iyi yolu da pisttir. Hem de kendi canımızı ve başkalarının canını tehlikeye atmamış oluruz.


    Sonuç olarak, Pist ile performans bal gibi de ölçülür, çok da güzel ölçülür.
    Saygılarımla.




  • Pist ile performans direk doğru orantılı olmuyor.

    Kimi araç pistte iyi tur atar, kimisi ara hızlanmalarda iyidir, kimisi ilk kalkışta çok iyidir sonra iyi değildir, kimisi yavaş hızlanır ama çok yüksek bir son sürate erişir vs. vs.
  • Bazı arkadaşların inanmamasını hala anlayamıyorum.180-200 km hızlarda ve o hızda bide sağdan öndeki araçları geçmek ile nasıl hala iki araç yarışamıyor anlamadım yani.Ne yapması lazım dı başka adamın benimle yarışabilmesi için?
  • Zaten ancak 200 e kadar arkasında gidebilirsin.

    200 den sonra 2.0 dizel motor + dsg de kurtaramaz seni.

    Açar arayı gider merso.


    Ayrıca merso rüzgara karşı giderken , sen onun arka tamponunda rüzgar boşluığundan yararlanarak ilerlemişsin.

    Tampon tampona gitmen normal.


    Çıkın gerede otobanına.4 şeritli kocaman yol.Yan yana gazlayın.

    Rüzgar faktörüde araya girecek ve en az 1 araba fark atacağından eminim mersonun..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !sTaNbLuE -- 8 Ocak 2011; 19:07:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Doc


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Doc

    Performansı düşük demek için iki aracı da alır bir piste gidersin. Önce 1. araçla sonra 2. araçla birkaç tur atıp sonra zaman turu atarsın. Hangisi daha hızlıysa o daha performanslıdır. Saygılarımla

    Pist ile performans ölçülmez.


    Neyle ölçülür peki?

    Ya da şöyle sorayım, neden top gear, fifth gear gibi programlarda neden araç karşılaştırmaları pistte zamana karşı yapılıyor?
    Performans genel bir kavramdır. Otomobiller yol tutuş, fren, ara hızlanma, kalkış, son hız gibi pek çok performans maddesiyle karşılaştırılabilirler. Bunların hepsini bir arada değerlendirmenin en iyi yolu da pisttir. Hem de kendi canımızı ve başkalarının canını tehlikeye atmamış oluruz.


    Sonuç olarak, Pist ile performans bal gibi de ölçülür, çok da güzel ölçülür.
    Saygılarımla.

    Arkadaşım pist başka bişey.Bir pistte virajın içinde aracın ara hızlanmasını nasıl ölçeceksin Allah aşkına?
    Performans düz yolda ölçülür.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Doc


    quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Doc

    Performansı düşük demek için iki aracı da alır bir piste gidersin. Önce 1. araçla sonra 2. araçla birkaç tur atıp sonra zaman turu atarsın. Hangisi daha hızlıysa o daha performanslıdır. Saygılarımla

    Pist ile performans ölçülmez.


    Neyle ölçülür peki?

    Ya da şöyle sorayım, neden top gear, fifth gear gibi programlarda neden araç karşılaştırmaları pistte zamana karşı yapılıyor?
    Performans genel bir kavramdır. Otomobiller yol tutuş, fren, ara hızlanma, kalkış, son hız gibi pek çok performans maddesiyle karşılaştırılabilirler. Bunların hepsini bir arada değerlendirmenin en iyi yolu da pisttir. Hem de kendi canımızı ve başkalarının canını tehlikeye atmamış oluruz.


    Sonuç olarak, Pist ile performans bal gibi de ölçülür, çok da güzel ölçülür.
    Saygılarımla.

    Arkadaşım pist başka bişey.Bir pistte virajın içinde aracın ara hızlanmasını nasıl ölçeceksin Allah aşkına?
    Performans düz yolda ölçülür.


    Fazla Top Gear izleme dostum DragTimes videolarına bak istersen..Gerçek performans o zaman belli oluyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Pist ile performans direk doğru orantılı olmuyor.

    Kimi araç pistte iyi tur atar, kimisi ara hızlanmalarda iyidir, kimisi ilk kalkışta çok iyidir sonra iyi değildir, kimisi yavaş hızlanır ama çok yüksek bir son sürate erişir vs. vs.

    Aynen katılıyorum.
  • kullananlar c180k'nın performansını öylesine kötülemişti ki,emin olun ben 2.0tdi 140hp passat'tan önde gitmesine şaşırdım bile diyebilirim...oysa c180k gibi 11-12lt yakan insignia 1.6turbo yaktığının hakkını veriyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newmonarch

    Pist ile performans direk doğru orantılı olmuyor.

    Kimi araç pistte iyi tur atar, kimisi ara hızlanmalarda iyidir, kimisi ilk kalkışta çok iyidir sonra iyi değildir, kimisi yavaş hızlanır ama çok yüksek bir son sürate erişir vs. vs.


    Sayın Newmonarc ben de aynı şeyden bahsediyorum. Arkadaşımız c180Knın performansı kötü demiş. Son hız mı rampada tırmanma mı ara hızlanma mı söylememiş. Ben de bu parametrelerin gözleme dayalı olarak değil bilimsel verilerle karşılaştırılması gerektiğini söylüyorum. Bunu da en iyi pistte ölçebilirsiniz. Örneğin bu iki araç 5. viteste 100-180 hızlanmasını kaç saniyede tamamlıyor? gibi...
    Şu bana mantıklı gelmiyor:
    "Otoyola çıktım 160la gidiyorum önümde bir BMW 320d var. Bastım gaza o da hızlandı, ama sonra yanından uzadım gitti, dikiz aynasında kayboldu, bu BMW nin performansı neden kötü?" karşınızdaki adam basmak istememiştir, ya da birkaç km sonra otoyoldan çıkacaktır hızlanmamıştır, ya da aracının limitlerini bilmiyordur yanlış vites seçmiştir, gaza yeterince yüklenememmiştir vs.
    Ben bugün Ankara konya yolunda 1.3 dizel aracımla yeni 5 serisi bir BMW'yi solladım, BMW'nin performansı neden kötü dersem mantıklı olmaz bence, söylemek istediğim bu.

    Pistte performans ölçme mesajımı da yeterince açıklayamadım sanırım:
    Bence iki aracı karşılaştırıp bir tanesine performansı kötü demek için iki aracı da alıp objektif ölçütlerle mümkünse trafiğe kapalı bir ortamda aynı şartlarda değerlendirmek gerekir.
    Saygı ile...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Doc -- 8 Ocak 2011; 19:15:47 >




  • bu konuyu görmemiş sanıyorum.Mercedes'in performansı mı kötü? kim çıkarıyor bunları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    Zaten ancak 200 e kadar arkasında gidebilirsin.
    200 den sonra 2.0 dizel motor + dsg de kurtaramaz seni.

    Açar arayı gider merso.


    Ayrıca merso rüzgara karşı giderken , sen onun arka tamponunda rüzgar boşluığundan yararlanarak ilerlemişsin.
    Tampon tampona gitmen normal.


    Çıkın gerede otobanına.4 şeritli kocaman yol.Yan yana gazlayın.

    Rüzgar faktörüde araya girecek ve en az 1 araba fark atacağından eminim mersonun..

    Bu söylediklerine katılıyorum.Zaten Passat ın son hızı 220 ve araç 190 a kadar çok iyi ondan sonra 220 ye kadar biraz daha yavaş çıkıyor.
    Tamam geniş bi otobanda test etmek daha doğru olur ancak bana göre merso nun geçebilmesi için illa ki 230 a kadar çıkması lazım.Tabii 230 yapar mı onlar bilmiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: StopDream

    bu konuyu görmemiş sanıyorum.Mercedes'in performansı mı kötü? kim çıkarıyor bunları.


    Özür Dileriz 1.6 Merso'ya yer uçağı demediğimiz için.

    Tabiki performansı kötü size göre fark etmez ki 900 cc araba çıkarsa yine çok performanslıdır sonuçta merso değil mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Arkadaşım pist başka bişey.Bir pistte virajın içinde aracın ara hızlanmasını nasıl ölçeceksin Allah aşkına?
    Performans düz yolda ölçülür.



    Viraj içinde ara hızlanmayı niye ölçeyim ki? Onun yerine viraj içinde aracın maksimum süratini ölçerim, yol tutuş performansı hakkında bilgi edinirim.

    İki araç da aynı virajdan diyelim ki 20. saniyede 70 km/s hızla çıktılar, bir sonraki viraja hangisi daha önde girdiyse onun ara hızlanması daha iyidir.

    Performanstan kastınız 0-100 veya 0-160 hızlanma ise haklısınız, düz yolda ölçülür.

    Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Otomatik vites ve arkadan aktarma 156HP gücün tam olarak segilenmesini biraz zora sokuyor.
    Ancak herşeye rağmen teknik verilerde C serisi daha önde...
    Tamponunda gittiğinizi söylemişsiniz bu durumda Mercedes rüzgara karşı ilerlemeye çalışırken onun rüzgar boşluğunda daha rahat yol almış olabilirsiniz.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Dominic-

    Fazla Top Gear izleme dostum DragTimes videolarına bak istersen..Gerçek performans o zaman belli oluyor..



    Gerçek performans sadece 0-400 mesafeyi, kaç sn'de aldığı mıdır? O zaman araç tercihlerinde performanslı araba aradığını söyleyen herkese metanolle çalışan 1500 beygirlik araç önerelim. Aracın kalkış performansı drag yarışında belli olur eyvallah. Ama SADECE kalkış perfromansı belli olur. Son hız, ara hızlanma gibi değerler hakkında fikir vermez. Umarım anlatabilmişimdir düşüncemi.
    Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb


    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    Zaten ancak 200 e kadar arkasında gidebilirsin.
    200 den sonra 2.0 dizel motor + dsg de kurtaramaz seni.

    Açar arayı gider merso.


    Ayrıca merso rüzgara karşı giderken , sen onun arka tamponunda rüzgar boşluığundan yararlanarak ilerlemişsin.
    Tampon tampona gitmen normal.


    Çıkın gerede otobanına.4 şeritli kocaman yol.Yan yana gazlayın.

    Rüzgar faktörüde araya girecek ve en az 1 araba fark atacağından eminim mersonun..

    Bu söylediklerine katılıyorum.Zaten Passat ın son hızı 220 ve araç 190 a kadar çok iyi ondan sonra 220 ye kadar biraz daha yavaş çıkıyor.
    Tamam geniş bi otobanda test etmek daha doğru olur ancak bana göre merso nun geçebilmesi için illa ki 230 a kadar çıkması lazım.Tabii 230 yapar mı onlar bilmiyorum.

    Bak kardeşim şimdi güzelcene konuşalım.Kesinlikle amacım tartışma çıkarmak falan değil.Sadece konuşalım istiyorum.EMinim sende aksini düşünmüyorsun.


    Evet 190 a kadar iyi gidiyor o araç.140 hp olmasına rağmen 2.0 motor kurtarıyor olayı.Ama 190 a kadar da olsa , arkasına geçersen tamponuna yaklaşabilirsin.Çünkü rüzgarda faydalanıyorsun.

    Dediğim gibi çıkın gerede otobanına.Yan yana dip gaz yaparak yardırın.İlk anda kafayı öne atabilirsin ama 0-100 değerlendirmesi göz önüne alındığında ve ağırlık faktörleri , + 16 bg faktörü , benzin faktörü kendisin gösterip öne çıkacaktır.

    AMa yine dediğim gibi.Yan yana kalktığınızda 200 e kadar da olsa en az 1 araba fark atacağından eminim mersonun.Çünkü sizde rüzgara karşı mücadele vereceksiniz.

    Dizel aracınızla 3.500 rpm den sonra kesilmeler , güç kayıpları yaşanacağı için 200 e kadar olan hızlanmalarda bile geride kalacaksınız.

    Sizin aracın gücü 3.500 den sonra tam manasıyla olmasada kesileceği için , merso son devire kadar gücünü gösterip alıp başını gidecektir.


    200 den sonrasını konuşmaya gerek yok zaten.Emin ol 230 u çevirir.Yeter ki kullanmasını bilsinler.

    Passatın 200 den sonra nefesi kesilecektir.DOlayısıyla arada ki fark baya bir açılacaktır.



    Edit : İLk yorumumda 1 araba fark atacağından eminim demişim.Bu fark 200 e kadar için geçerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !sTaNbLuE -- 8 Ocak 2011; 19:27:16 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.