Şimdi Ara

Mercedes c200d pismanligi ve mercedes firmasina yakismayan tutum (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
7
Favori
14.232
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus


    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Hangi hakkınızı savunmaya çalışıyorsunuz merak ettim. Aracınızın motorunda arıza çıktı diye aracı ya da komple motoru neden yenilesinler? Ben olsam ben de yenilemem. Sonuçta bu bir araç, arıza çıkarma ihtimali var. Adamlar arızayı gidermek zorundalar, motoru yenilemek değil. Aynı nedenden 3 kere arıza verse araç değişim talep edebilirsiniz ama diğer türlü resmen fırsatçılık yapıyorsunuz. Mahkemeyi kaybetme ihtimalimiz yüksek, arabam değer kaybedecek diye düşünürken daha fazlasını kaydedebilirsiniz mahkeme sürecinde.

    Söyledikleriniz de katılmadığım bi kaç husus var hocam.

    Konu sahibi araç değişimi istemediğini sadece motor değişimi istediğini belirtmiş ki bence bu istek kendisini fırsatçı yapmaz.Eğer ben araç değişimi istiyorum dese sonuna kadar haklıydınız.

    Motor tamirinde genelde motorun tekrar düzen tutmadığını çeşitli yollardan duymaktayız.Araç sahibininde araca eski güveninin sarsıldığını söyleyebiliriz.Daha 21 bin km'de olan ve Türkiye şartlarında pahalı sayılabilicek bi araçtan bahsediyoruz ki bence de konu sahibi motor değişimi istemekte haklı.Bende premium markalardan birinin aracını kullanıyorum.Benim aracım 29.200 km'de bugün itibariyle.Benim başıma böyle bi olay gelse her türlü zarara katlanıp aracı tamir ettirip satarım.

    Konu sahinine tavsiyem budur,aracın motorunu tamir ettirip ve ikinci elde ki değer kaybına katlanıp aracı elden çıkarın.Tabi satıcağınız kişiyi de aracın durumundan haberdar ederek.

    Bu olayın benim başıma geldiğini düşünerek bunları söylüyorum ki çok kötü bi durum.

    Tekrar geçmiş olsun.

    Motorun düzen tutmama ihtimali var diyerek sıfır motor takılmasını istemek en doğal şey ama yasal olarak böyle bir hakkı yok. Mercedes arızayı gidermek zorunda, motoru yenilemek zorunda değil. Her arızada motoru yenilesinler o zaman. Kaldı ki motoru yenilemek de bir risk.

    Pahalı bir araç olmasının bir önemi yok. Dacia da olsa aynı yasalar hepsinde geçerli.

    Bana kalsa dert edilecek bir durum yok, tamir etsinler, kullanmaya devam. Böyle şeyler için kafa yormaya, aracı satmaya lüzum yok.

    Tabii bizim millet sırf ikinci el diye düşünerek abuk subuk paralar döktükleri araçlarında böyle sürprizler olunca feleğini şaşırıyor. Düzen tutma dan ziyade ikinci el kaygısı oluyor.

    Tüm samimiyetimle soruyorum,eğer sizin başınıza böyle bi durum gelse motoru tamir edilmiş ve/veya motoru değişmiş bi aracı servisten çıktıktan sonra eski güvenle kullanabilir misiniz?

    Ben bu aracı Mazda 6'ya kapora verip vazgeçtikten sonra aldım,vazgeçmemin tek nedeni 2.0 motor olması ve beklediğim performansı verememesi.Dolayısıyla benim için 2.el değer kaybı son sıralarda.Önemli olan kullandığım sürede zevk almam.

    O yüzden benim başıma böyle bişey gelse direk satarım.

    Konu sahibinin aracı Temmuz 2015 çıkışlıymış,yani yılda 21 bin km yol yapmış.Bu da ortalamaların üzerinde bi mesafe.O araç servisten çıktıktan sonra eski güvenle kullanabilicek mi? Hayır. O zaman motor değişmiş veya motor tamir edilmiş farketmez.En mantıklı yol o aracın elden çıkarılması olur bana göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fiat motorları sorun çıkarmıyor yinede fiat en kötü, beş sene doblo 3 kullandım horda kullandım bakım vakti götürmediğimde oldu 1 kere sorun çıkarmadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • jimhendrix kullanıcısına yanıt
    Deli dehşet Passat övüyordu nesi varmış arabasının 😄😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Hangi hakkınızı savunmaya çalışıyorsunuz merak ettim. Aracınızın motorunda arıza çıktı diye aracı ya da komple motoru neden yenilesinler? Ben olsam ben de yenilemem. Sonuçta bu bir araç, arıza çıkarma ihtimali var. Adamlar arızayı gidermek zorundalar, motoru yenilemek değil. Aynı nedenden 3 kere arıza verse araç değişim talep edebilirsiniz ama diğer türlü resmen fırsatçılık yapıyorsunuz. Mahkemeyi kaybetme ihtimalimiz yüksek, arabam değer kaybedecek diye düşünürken daha fazlasını kaydedebilirsiniz mahkeme sürecinde.

    hocam tüketici kanunu çok ama çok açık tamirat yapmaya hiç bir firma zorlayamaz ki 210 binlik maliyeti olan bir üründe.. çünkü yapılan rektefe veya tamirat bu araç ciddi bir değer kaybına yol açacaktır.. arabanın kapı kolu veya cam fitili arızalı değil hukuki olarakta arabanın en önemli 2 ana unsurundan biri olan motor ve şanzıman ikilisinden biri arızalı.. motor değişimiyle ilgili yanlış bilgiye sahipsiniz.. sandık motor değişimlerin de motor ; motor numarasız gelir ve takılacağı aracın motor numarası üstüne tekrardan yazılır yani emniyetten veya başka bir kurumdan motor no vs gibi değişikliğe gitmenize gerektirecek bir durum söz konusu değildir..fırsatçılık kısmına gelince bir tek bu aracın sahibi bir insan değilim ticaret ile uğraştığımdan türlü türlü araç sahibiyim.. fırsatçılık yapacak olsam aracımı yaptırır binmeye devam eder sonrasında davamı açar yoluma bakarım ve ayrıyetten olayın başlangıcında motor değişimini kabul etmiş bir insan olarak zaten hukuki yollara girmemek için iyi niyetten dolayı 2 ayını yemiş bir insan olarak kafamda vicdanımda çok rahat.. parasını ödediğiniz mülk sahibi olduğunuz bir araçla ilgili hasar raporunu bile sizden gizleyen bir firmaya karşı kusura bakmayın ama ne yapmamı bekliyordunuz ? davayı kaybetme kısmına gelince hiç görüşmemissem 20 tane avukat ile görüştüm tek birşey saklamadan yazışmaları göstererek hepsinin tek cevabı hakkını savun oldu.. dediğim gibi ben avukat değilim benim işim ticaret.. sormadan danışmadan böyle bir işe girmem sizede tavsiyem tam olarak emin olmadığınız konular hakkında bu foruma konu açıp konudan anlayan otomativ sektöründe olan veya Mesleği avukatlık olan arkadaşlara danıştığım gibi hareket etmeniz.. insanları fırsatçıkla yargılarken bir düşünün bakiyim 210 k ücret ödediğiniz bi aracınız olsa ve böyle bir problem karşılassanız yetkili servisimi yakardınız yoksa mercedes türk ü mü ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Deli dehşet Passat övüyordu nesi varmış arabasının 😄😄

    "passattan 520i" yaz gogıla, ikinci site
  • commandx C kullanıcısına yanıt
    3) Ayıptan Doğan Sorumluluğun Sonuçları

    Bir sözleşmede ayıbın şartları mevcut ise ve alıcı da kendisinden beklenen külfetleri yerine getirmişse, bu durumda alıcı TBK. m. 227’de kendisine tanınan haklardan birini kullanabilir. Bu haklar;
    - Sözleşmeden dönme
    - Bedelde indirim talebi
    - Satılanın ücretsiz onarımı talebi
    - İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesi talebi

    Sözleşmeden dönme: Alıcının dönme şeklindeki irade açıklaması, bozucu yenilik doğuran bir hakkın kullanılması şeklindeki bir irade açıklaması olarak, satıcıya vardığı anda hükümlerini doğurur ve sözleşmeyi geriye etkili olarak ortadan kaldırır (8). TBK. m. 227’ye göre, alıcı, satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönebilir.

    Bedelde indirim talebi: TBK. m. 227’ye göre, satıcının, satılanın ayıplarından sorumlu olduğu hallerde alıcı, satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinde indirim isteme yoluna gidebilir. Satış bedelinin indirimi talebinde bulunan alıcı, daha sonra bu hakkından vazgeçip başka bir hak talebinde bulunamaz. Çünkü burada yenilik doğuran bir hakkın kullanılması söz konusudur (9). Burada söz konusu olan bedel, oransal yöntemle belirlenir.
    Satılanın ücretsiz onarımı talebi: Alıcı, aşırı bir masrafı gerektirmeme şartına bağlı olarak, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz olarak onarılmasını talep etme hakkına sahiptir.
    İmkan varsa, satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesi talebi: Bu hak ancak, ayıpsız bir benzeriyle değiştirme imkanı varsa kullanılabilir. Bu nedenle parça borçlarında söz konusu olamaz. İade borcunun mümkün olması gerekmektedir. Ayrıca satılan şeyin, bir başkasına satılmamış ve imkânsız hale gelmemiş olması da gereklidir.

    Ayıptan sorumlulukta zamanaşımı süreleri TBK. m. 231’de düzenlenmiştir. Buna göre; “Satıcı daha uzun bir süre için üstlenmiş olmadıkça, satılanın ayıbından doğan sorumluluğa ilişkin her türlü dava, satılandaki ayıp daha sonra ortaya çıksa bile, satılanın alıcıya devrinden başlayarak iki yıl geçmekle zamanaşımına uğrar. Alıcının satılanın kendisine devrinden başlayarak iki yıl içinde bildirdiği ayıptan doğan def’i hakkı, bu sürenin geçmiş olmasıyla ortadan kalkmaz.

    Satıcı, satılanı ayıplı olarak devretmekte ağır kusurlu ise, iki yıllık zamanaşımı süresinden yararlanamaz. Bu halde 10 yıllık genel zamanaşımına tabi olur.” Zamanaşımı süresinin, sözleşmeyle uzatılması veya kısaltılması mümkündür.








    hocam yukarda göreceğiniz gibi bir mal ayıplı mal olarak onaylanmışsa o malla ilgilil kararı satıcı değil alıcı verir.. arızayı gidermek zorunda olduğu arızalar ana unsurları kapsamaz çünkü ana unsurlardaki bir arıza aracın direk maddi değerine etki yapar bu da alıcının kendi hatasından veya sorumluluğundan kaynaklanmayan bir durumdan dolayı zarar etmesine yol açar.. kullanıcı hatası olmayan parça ve üretim hatası olan bir durumda neden ben aracımı tamir etirmek zorunda kalayım veya neden bu değer kaybı benim üstüme yüklenmek zorunda kalsın.. 6 ay bindiğin bir aracta piyasa değerinini altında oluşacak bir değer kaybından dolayı neden ben zarar etmek zorunda kalayım.. hakkım dışında tek bişey istemiyorum sadece sizin dediğiniz gibi basit değil o işler.. paraylada alakası yok burda ortaya cıkacak bir değer kaybı beni etkilemez belki ama emin olun hakkımı savunmadığımdan dolayı bir daha uyku uyuyamam.. yaw nolcak 15-20 bin değer kaybından çektiğin eziyete değmez yaklaşımından dolayı şu an bütün araç firmaları istedikleri gibi at koşturuyor aynen diğer konuda arkadaşımızın başına gelen olay gibi..




  • Metin054 M kullanıcısına yanıt
    Selamlar;

    İnanın cevap yazmanıza dahi gerek yoktu. Allah'dan memlekette hukuk fakülteleri var. Bir de yasal hakkın değil yazmış arkadaş.

    15 yıllık Avukatım.

    Yolunuzda aynen devam edin. Size malı kusursuz-ayıpsız olarak satmak zorundalar.

    Ben daha önce motor arızası sebebi ile, dava yoluna dahi gitmeden, bir iş arkadaşımın aracının değişimini sağladım. Büyük bir japon markasıydı. O zaman tüketici kanunu da değişmemişti. Şimdi çok daha lehe durum.


    Almanya'da adamlar şanzıman arızasından küt diye araç değiştiriyor, araç gelene kadar her türlü imkanı sağlıyor(geçici araç vs).

    Türkiye'de vatandaşa zulmediyor firmalar. Yargılama görece(avrupaya göre) uzun sürdüğü veya milletimiz görece daha az hakkını aradığı için, firmaların düsturu "alabiliyorsa gitsin mahkemeden alsın" şeklinde.

    Neticede mahkeme süreci bitecek, Yargıtay süreci bitecek derken bir kaç yılı bulaniliyor neticelenmesi.

    Ama eninde sonunda lehinize biter Allah'ın izniyle.

    Milyar dolarlık firmaları suçlamak varken, korunması gereken tüketiciyi, diğer tüketicilerin(!!!!) savunması gerekirken, "kaybedersin" deyip umutsuzluğa sürüklemeleri çok üzücü.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancan_burak


    quote:

    Orijinalden alıntı: kkolds

    5 yaşını dolduran bmwlerde konsol soyulması olduğunu bilmesem tamam. Onu da geçtim yan yana c ve 3 koyduğunuzda her şey açık ortada. Sadece sürüş zevki diyenler de sanırsın mercedes el arabası.

    Yanyana koyunca herşey ortada al içindeki android tableti facebooka git araba dediğin yürür bu yürümüyor

    F30 316i oyle bir yuruyor ki elim ayagima dolandi iki saatte kenara cektim sigara yaktim korkudan. Benzer hissi 911Turbo ile de yasamistim.

    Ayrica sunu acikca soyleyeyim w205 kalite ve iscilik olarak resmen 3 serisinin ust segmentinde hissi verir. Aksini iddia eden net cahildir :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • John Shepard kullanıcısına yanıt
    dostum sıkıntı şu bizim memlekette insanlar kendilerinin göze alamayacağı veya girişmeye cesareti olamayacağı konularda kendisini yapmadıklarını veya yapamadıklarını kimsenin girişmemesini veya yapmamasını istiyor.. çünkü girişilmez ve yapılmaz ise kendilerinin haklı olduklarını rahat rahat savunabilecekler.. hukuk kanunlar umutsuzluğa veya umutlandırmaya yönelik değil senin daha iyi bildiğin gibi açık ve net.. sadece ülkemizin şartlarından dolayı sürec belli olmuyor.. desteğinden dolayı tşk ederim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Deli dehşet Passat övüyordu nesi varmış arabasının 😄😄

    "passattan 520i" yaz gogıla, ikinci site

    Orda yazdığı sorunları bu forumda dile getirdiğini hiç görmedimVeya burda da o türden bi konu açtıda ben görmedim galiba.Gayet memnundu diye biliyorum ben

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • geçmiş olsun. inşallah istediğiniz şekilde hallolur.

    merak ettiğim nokta şu. bu tarz bi sorun Türkiye dışında başka bir ülke de meydana gelse, servisin tepkisi yine aynı mı olur? Yani sizin mağduriyet sebebiniz mercedesin kendisi mi yoksa güzel memleketimiz de ki servisler mi?
  • Metin054 M kullanıcısına yanıt
    Hocam ilk olarak değişim istediğinizi ve deger kaybini istediginizi bildirin ve mahkemeye bas vuracaginizi iletin bu bildirimi noter kanali ile protesto çekerek yapmazsan hiç bir hukuki geçerliliğini olmaz. .... ben de tüm aracı degistirmeyeceklerini ama motoru onaracaklarini düşünüyorum .... ve bu sayede 2. Elde değer kaybı miktarını temin etme şansınız olacaktır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • para cebinden çıkmayana kolay, medeni bir insanı geçtim biraz hayvan olan türdenleri böyle bir durumda o servisi yakar, yığınla para basacak adam ki arabanın maliyetinin bilmem kaç katı, sonra araç saçma bir üretim hatası nedeniyle bu arızayı yapacak ve motor bile yenilenmeyecek, yok böyle bir dünya

    normal şartlarda firmanın sırf müşteri memnuniyeti adına aracı yenilemesi lazım, nasılsa geri aldığı aracı onarıp 2. el düşük km olarak yine bayi satacak, bu tamamen bizim milletin tartışmasız koyunluğundan, hukuka güvenmemek bir yana hukukun varlığından bile habersiz olanlar var, mesela bunu canlı canlı yaşadığım bir olay da var

    istanbul da çok büyük bir konut projesi, binlerce daire satılıyor ki bahsettiğim konut projesi içerisinde alışveriş merkezi hastane okul falan var, ciddi rakamlara daireler satılıyor, daire dediysem de rezidans işte anlayın, spor tesisi vs var projede, bilen bilir ismini ben burada söylemeyeyim, neyse ortaklar bir anda ayrılıyor, hastane okul iptal oluyor, spor tesisi özelleşiyor, bir bakmışsın daireler küçülmüş konumlar değişmiş, yeşil alanlar hiç edilmiş yeni bloklar çıkılmış, önü açık dairelerin hepsi kapanmış, az rakamlar da değil daireler, milyon tl ler havada uçuşuyor, sonra bir kısım haliyle değer kaybı davası açıyor, firma hiç uzatmıyor faiziyle parayı iade ediyor, firma avukatlarının da bizim avukata dediği 3-5 kişi dava açsa ne olur açmasa ne olur, biz binlercesine nasılsa geçirmişiz, nasılsa farketmezler bile...

    bu yüzden gerekirse senelik araç kiralayın o araca dokunmayın, sonuna kadar gidin, sonunda seve seve o aracı yenileyecekler ve zararınızı fazlasıyla karşılayacaklar, o paralara aracı hayrına satmıyorlar, o astronomik karlar bazı şeylerin de garantisini sağlamak zorunda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Deli dehşet Passat övüyordu nesi varmış arabasının 😄😄

    "passattan 520i" yaz gogıla, ikinci site

    Orda yazdığı sorunları bu forumda dile getirdiğini hiç görmedimVeya burda da o türden bi konu açtıda ben görmedim galiba.Gayet memnundu diye biliyorum ben

    o kadar savunduktan sonra, burada yeni pazatçıların hevesini kırmak istememiştir




  • Her konuda haklısınız. Türkiye' de bu işlerin değişme zamanı artık geldi. Marka avukatlarına bakmayın ve konuyu açmanız insanların bilinçlenmesi açısından çok önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Deli dehşet Passat övüyordu nesi varmış arabasının 😄😄

    "passattan 520i" yaz gogıla, ikinci site

    Orda yazdığı sorunları bu forumda dile getirdiğini hiç görmedimVeya burda da o türden bi konu açtıda ben görmedim galiba.Gayet memnundu diye biliyorum ben

    o kadar savunduktan sonra, burada yeni pazatçıların hevesini kırmak istememiştir

    Vay be neler görecez daha şu forumda demek ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Deli dehşet Passat övüyordu nesi varmış arabasının 😄😄

    "passattan 520i" yaz gogıla, ikinci site

    Orda yazdığı sorunları bu forumda dile getirdiğini hiç görmedimVeya burda da o türden bi konu açtıda ben görmedim galiba.Gayet memnundu diye biliyorum ben

    o kadar savunduktan sonra, burada yeni pazatçıların hevesini kırmak istememiştir

    Vay be neler görecez daha şu forumda demek ki

    http://www.passatturkiye.com/uye-resimleri/15142-b8-passattan-f10-520i-ye-gecis-surecim.html

    Yeni bi konu mu açsak napsak?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalus -- 7 Temmuz 2016; 15:12:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 91 gün beklemiş adam,başına belayı alacak tabi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Deli dehşet Passat övüyordu nesi varmış arabasının 😄😄

    "passattan 520i" yaz gogıla, ikinci site

    Orda yazdığı sorunları bu forumda dile getirdiğini hiç görmedimVeya burda da o türden bi konu açtıda ben görmedim galiba.Gayet memnundu diye biliyorum ben

    o kadar savunduktan sonra, burada yeni pazatçıların hevesini kırmak istememiştir

    Vay be neler görecez daha şu forumda demek ki

    http://www.passatturkiye.com/uye-resimleri/15142-b8-passattan-f10-520i-ye-gecis-surecim.html

    Yeni bi konu mu açsak napsak?

    bilmem ki, 520i aldıktan sonra sesi çıkmıyor, açsak mı eski defterleri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58


    quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    quote:

    Orijinalden alıntı: vetenes

    Deli dehşet Passat övüyordu nesi varmış arabasının 😄😄

    "passattan 520i" yaz gogıla, ikinci site

    Orda yazdığı sorunları bu forumda dile getirdiğini hiç görmedimVeya burda da o türden bi konu açtıda ben görmedim galiba.Gayet memnundu diye biliyorum ben

    o kadar savunduktan sonra, burada yeni pazatçıların hevesini kırmak istememiştir

    Vay be neler görecez daha şu forumda demek ki

    http://www.passatturkiye.com/uye-resimleri/15142-b8-passattan-f10-520i-ye-gecis-surecim.html

    Yeni bi konu mu açsak napsak?

    bilmem ki, 520i aldıktan sonra sesi çıkmıyor, açsak mı eski defterleri

    Eski defterler açılabilir diye düşünüyorum ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.