Sizin başka arabalarınız da var sanırım, ferrari ve günlük kullanmak için merc. iyi bir seçim olur maserati nin ferrarinin yanında herhangi bir getirisi olmaz hatta f430 un alt modeli diyebiliriz
Alakası yok.
Biri önden motorlu, 2+2 oturma düzenli, Ferrari'ye göre daha az devir çeviren ve nispeten konforlu bir Gran Turismo.
Diğeri ise ortadan motorlu, daha yüksek devir çeviren, konforsuz bir süper spor.
Yani, bu arabaalrın biri elma, diğeri armut. Bu durumda biri diğerinin alt modeli nasıl oluyor, açıklarsanız sevinirim.
He will be back for for an explanation.
Serhat abi oyumu merso ya attım fakat diğer seçenekte kaldı aklım ..
Maserati diyorum
NOT: Coşkun'un önerdiği seçeneğide göz ardı etmemelisin bence
ben de GranTurismo derim
CL daha hızlı ve konforlu olabilir ama GT' deki ruh onda yok.GT cidden özel bir araçtır.Havalı ve farklı bir araçtır.Ben kesinlikle GT diyorum.Fiyat olarakta sanırım hemen hemen aynılar.Beyaz ve jantları siyah bi GT çok şık duruyor bence.
Hocam herkes havadan, özel olmasından bahsetmiş ama senin aradığının bu olmadığı açık, bence MB tercih etmelisin.
Bu arabada öne plaka takmak zorunlumu ?
Kardeş alınca bizede hangisini aldığını haber verirsen iyi olur.Eğer tercihin mercedes olursa bir tur isterim haaa
@Polemik , ortadan ya da önden motorlu olması çok dar virajlar dışında bir getirisi yok, öyle olmasaydı nissan gtr ne 911 ne de f430 a kafatuabilirdi. ikisinin motor hacmi ve tork eğrisi birbirine yakın. firma olarak bakarsak ikisi de italyan ve lamborghini ve mesarati ferrari yi rakip olarak görüyor bu araçların yol tutuş ve motor seleri bile birbirine çok yakın. ayrıca california yani f430 un alt modeli granturismo ile aynı motoru ve platformu taşıyor. keza enzo ve meserati mc12 aynı platform . herhalde bu kadar benzerlik yeter.
Cl63 Amg ferrarinin yanına daha çok yakışır diyorum ama granturismo çok güzel görünüyor. Maserati GT vs VW jetta GT karşılaşması olasıdır
quote:
Orijinalden alıntı: I will be back
@Polemik , ortadan ya da önden motorlu olması çok dar virajlar dışında bir getirisi yok, öyle olmasaydı nissan gtr ne 911 ne de f430 a kafatuabilirdi. ikisinin motor hacmi ve tork eğrisi birbirine yakın. firma olarak bakarsak ikisi de italyan ve lamborghini ve mesarati ferrari yi rakip olarak görüyor bu araçların yol tutuş ve motor seleri bile birbirine çok yakın. ayrıca california yani f430 un alt modeli granturismo ile aynı motoru ve platformu taşıyor. keza enzo ve meserati mc12 aynı platform . herhalde bu kadar benzerlik yeter.
1. Süper sporun farkı da zaten dar virajlarda öne çıkıyor, düz yolda güçlü olan zaten alır başını gider. Bir Merc SL65 ile düz yolda deli gibi gitmek mümkündür, ama virajda durum değişir.
2. Maserati GT ile Ferrari 430'un arasındaki ağırlık farkına bakmanızı öneririm. (hatırladığım kadarıyla) Arada yaklaşık 400 kg fark olmalı. GT'ler ağırlık kaygısı olmadan üretilirken SS için yüksek ağırlık kabul edilemez bir durumdur. Nissan GT-R'ın da en çok eleştirilen yönü 1700 kg civarındaki SS için kabul edilemez ağırlığıdır.
3. GT'deki motor 430'daki motorun hacminin arttırılmış, torku yükseltilmiş ama gücü ve devri düşürülmüş, yani şehir içi kullanımına uygun hale getirilmiş, bir başka deyişle ehlileştirilmiş halidir. İki motor bambaşka karakterlere sahiptir.
4. California ile GT denk arabalar denebilir, ama 430 farklı bir yerdedir. 430 SS, Maserati GranTurismo ise GT'dir.
5. Enzo ile MC12'nin konu ile hiç ilgisi yok. Konumuz Maserati değil, Maserati GranTurismo. Konuyu dağıtmayın lütfen.
Hiç düşünmeden Maserati GT!
quote:
Orijinalden alıntı: Kagnaroos
Hiç düşünmeden Maserati GT!
Arkadaşın dediği gibi hiç düşünmeden maserati ama biraz düşünürsen mercedes olduğunu anlarsın
quote:
Orijinalden alıntı: aerenipek
quote:
Orijinalden alıntı: Kagnaroos
Hiç düşünmeden Maserati GT!
Arkadaşın dediği gibi hiç düşünmeden maserati ama biraz düşünürsen mercedes olduğunu anlarsın
Abi şu yeni çıkan bugattiden al sende rahatla bizde rahatlayalım.Bu saatten sonra seni o araba keser.
grantorismo al.
Aslında aynı şeyleri söylüyoruz, belki de ilk mesajımı hızlı okudunuz pek anlmadınız. Biraz daha açarsam, california f430 un alt modeli. grandturismo ile california aynı platformu ve benzer motorları taşıyor.. Bu durumda f430 un alt modeli desek yanlış olmaz. Ağırlık konusuna ise fazla takılmayın. Mesela M5 ve f430 un rolling vidyolarını izlediniz mi M5 ekstra ağırlığa rağmen f430 a kıl payı geçiliyor hatta beraber yürüyordu. Bu durum m5 iyi şanzımanı ve v10 motoru ile f430 un daha fazla downforce u yüzünden olduğu söyleniyordu.Yani ağırlık her zaman için bir kesin olumsuz bir şey dir diyemeyiz. Ağırlığın bazen faydası bile vardır downforce yönünden mesela bugatti ile herhangi bir lightweight 1000 hp lik aynı süreler elde edebilir drag yarışında ama 200 km den sonra o arabanın içinde 7 şiddetinde deprem olmuş gibi sarsılırsınız.. Konuya dönersek bence f430 un yanında maserati , Audi S4 ün yanına a3 1.8 tfsi gibi olur. Bence Mercedes karşılaştırmanın galibi ,belki amg değilde brabus olabilir o da fiyatı uçurur
Ben mesajınızı anladım ama siz benim mesajımı anlamadınız sanırım.
Aynı M5 ile 430 sert bir viraja girsinler, bakalım sonuç ne olacak? Üstteki mesajımda da yazdım, ağırlığın özellikle virajda önemli olduğunu siz de biliyorsunuz.
Ağırlık virajda her zaman sıkıntı yaratır. Belki konfor için olumlu etki yapsa da, virajda zaman kaybettirir. Bunun kanıtı için kimi arabaların standart versiyonları ile sert versiyonları arasındaki tur zamanlarına bakmanızı öneririm.
Arada sadece 20 hp olmasına karşın F430 ve 430 Scuderia, Civic Type-R ve Mugen Type-R, Megane RS ve Megane RS26 arasındaki tur zamanı farklarına bakmanızı öneririm.
SS'lerin en büyük farkı virajda ortaya çıkar. Bir S65 düz yolda F430'u geçebilir, ama virajda SS neler yapar siz de biliyorsunuz.
GranTurismo tabi ki.
Gönül Maserati dese da akıl CL diyor.
Tamam doğru söylüyorsunda skidpad dedikleri bir test var f430 u kenara bırakırsak street legal en iyi araç bile 0.90 ya da 95 gibi bir "g gücü" yakalıyor. Yani anlatmak isteğim bazı şeyler pazarlama hilesi. Mesela ortadan motor ya da yüksek beygir güçleri, ağırlık , lightweight donanımlar... Bunlar SADECE PİSTTE 5-10 saniye fark ettirir, tabiki kağıt üzerinde f430 m5 ten iyidir ama m5 i pist performans olarak çok büyük bir üstünlük sağlıyamaz. Diğer yandan bu bir kaç saniye kullanıcı için fark yaratmaz ama yarışçılar ve bizim gibi otomobil meraklıları için konuşacak konu oluyor ve Supersport bir arabanın drift performansı ve dolayısıyla dengesi kıyas kabul edilmez tabiki de