Şimdi Ara

MERCEDES CL 63 AMG vs MASERATI GRANTORISMO (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
143
Cevap
0
Favori
11.854
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki

MERCEDES CL 63 AMG vs MASERATI GRANTORISMO


(En Son Oy Tarihi: 28.2.2025)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: I will be back

    Öncelikle uzun bir makale gibi olmuş bundan dolayı teşekkürler ama ben yazdıklarınızı biliyordum zaten neyse bu tip araçların meraklıları okuyabilir.Bazı söylediklerimi yanlış anlamışsınız.. Yazınızda bazı sınıflandırmalar vermişsiniz , ben ise bazı model araçların aslında dergilerde ve tv programlarında abartıldığı kadar arasında fark olmadığı kanısındayım. Üreticiler bunu hep yapar basit bir su ısıtıcısında bile sınıflandırma vardır ilk model ile son model arasında iki kat fiyat vardır AMA bunlar arasında bizim deyimimiz gibi "dağlar kadar fark " var mıdır, verdiğimiz paraya değer mi? acaba ikisinin arasında sadece görünüm farkı mı var? yoksa bütün üreticiler ağız birliği etmişcesine nedir bu model çılgınlığı. Ortaya çıkarmak istediğim aslında bu ama ayrıntısız biçimde anlatınca söylediklerim pek anlaşılmadı.. Ben bu işi şöyle yorumluyorum birazda; tüketim ne kadar fazla olursa üreticilerde o oranda çoğalıyor ve bunun uğrunda birbirleriyle yarışıyorlar. Gerçi tüketicinin sözü geçiyor piyasaya çıkan üründe ama çoğu zaman üreticiler bu işin ucunu kaçırmış durumda. Örnek verecek olursam, Nokia 2000 nin ilk yıllarında bir iki modeli vardı giriş orta ve üst seviye ama ne zaman ki bu ürünler piyasada belirli bir paya sahip oldu 2-3 seneye kalmadan nokia birbirinin klonu onlaarca modeli piyasaya sürdü , bunların çoğunun birbirinden farkı sadece kapak ve renkleriydi. Sonuçta bu telefonların birbirlerinden sofware olarak farkı vardı, kimse bunu göz ardı edemezdi. Bir noktadan sonra çıkan yeni modelleri takip etmek olanaksızdı ve firmanın stratejisi ise yeni çıkan ürünler hem " yeni" hem de "yeni modeldi". Bu duruma biz kullanıcılar mı neden oldu yoksa firmaların üretim merakı mı bilinmez, bence bu saçmalığı yine tüketici belirleyebilir.
    Bizim model belirleyememe sebebini birazda yukarıda anlattığım örneğe benzetiyorum. Hem model bolluğu bakımından hem aracın tipi ve sınıfı bakımından. Ben de bir otomobil meraklısıym 7 yaşımdan beri duvarımda her zaman bir araba posteri eksik olmamıştır, hep takip etmeye çalıştım hobi olarak ama yaşım belirli bir olgunluğa erişinceye kadar ferrarileri hiç bir araba geçemez ve diğer arabalar ile açık ara çok daha iyi bir araç olduğunu sanıyordum...Yukarıda ki sistemi anlayınca bazı göremediğim şeyleri daha rahat anlamaya başladım. Eğer bu durumu bir oyuna benzetirsek üreticiler oyun kurucu biz de oynayan olursak devamlı oyunu karşı taraf koyar, kuralları onlar belirler. Ben ise bazı şeylerin pazarlama stratejisine bağlıyorum . Bana spor araçlar arasında üç değişik model aralığı söylemişsiniz, bunlar arasında farklar da vardır ama aradaki fiyat aralığına değicek kadar önemlimidir. Siz GTR ı 911T ile ya da f430 ile aynı sınıfta görmeye bilirsiniz ama bunları söyleyen otomobil üreticileri ve onların maaşlı çalışanı otomobil dergileri. Gerçek hayatta test ettiniz mi bilmiyorum ama GTR bence eski kasa911 T dan daha iyi bir araç. Performans hissi dediğiniz ise farklı bir şey yani bu biraz insanı duyular ile alakalı olduğundan kelimelerle açıklanamaz ama sonuçta her markanın farklı fanatikleri var ve hepsi de araçlarını seviyor, bu durum belirleyici bir kıstas olmaz bence.
    Pist ve süre ile yazdıklarınıza katılıyorum zaten bilinen şeyler. Downforce konusuna açıklık getirecek olursam. Downforce' u genelde bagajın üstüne takılan kanatlar ile kullanılırken duyuyoruz , mesela araca 100 km de şu kadar ağırlık katıyor diye. Araç dururken ağırlığı bellidir ama yol alırken belirli bir hava akımına maruz kalıyor ve tıpkı uçaklardaki kanatlar gibi buna tepki veriyor. F1 araçları ve spor araçlar uçak kanadının tersi bir etki gösterecek şekilde tasarlanırlar aksi takdirde araç havalnır Yani bu bağlamda downforce araca hareket halinde iken ekstra ağırlık kazandırır desek yanlış olmaz..
    Sonuç olarak bence her zaman başkalarının söylediklerine değil kendi araştımamızın sonucuna bakmalıyız. Ben yukarıda yazdıklarımı hep kendim okuyarak ve gözlemleyerek öğrendim yanlışım olabilir ama ortada olan gerçekleri göz ardı edemeyiz. Üreticiler istiyor diye sonsuza kadar tüketim yapamam ama sınıf ve kalite farkı her zaman olacaktır tabiki. Ben her zaman için fiyat/ performansı iyi olan ürünü önermişimdir. Mesela arkadaşlara bir ford focus un bmw 116 dan farkı yok dediğimde bana gülmüşlerdi, bazen ne kadar fazla konuşsam derdimi anlatamıyorum. Belki de bu duruma benim kadar kafa yormuyorlardır. Neyse o "bilgili" arkadaşlarıma nazaran sizin gibi kişilerle tartışmak güzeldi.


    Yazdıklarınızın ana temasını anladım bire bir katılıyorum.
    Fakat olayın yine bazı ayrıntılarda gizli olduğunu düşünüyorum. Evet katılıyorum dergilerde ve tv programlarında abartıldığı kadar bazıları arasında fark yok (popüler kültür ve medya, reklam dünyasının getirisi bunlar malesef) ama bazı şeyler arasındaki farklarıda cidden ortaya koyamıyor bunlar. O yüzden bazı şeyleri bilmek ve anlamak için deneyimlemek de gerekiyor. Makineler, türleri, hız dünyası üzerine deneyimler olmayınca sunulanları kabul etmek zorunda kalıyor insanlar. O yüzden bazı araçları ve uygulamaları anlatmak gerçekten çok zor. Düşüncelerinizi paylaşıyorum ifade etmeye çalıştığınız gibi bir sunum ortada. Fakat sadece sport sınıfları arasında super car, SS sınıfının cidden ayrı tutulması taraftarıyım. Buda tabi ekseriyet için geçerli yoksa bu tanımlama içine dahil edilmiş kandırmacalar tabiki mevcut. Diğer sınıflar için aslında tüm olayı hedef, amaç ve his belirliyor. Aslında en önemli şey beklentinize göre bir satın alma gerçekleştirebilmeniz.
    Açıkçası pist, yarış tecrübesi ve hedefi olmayanlara bazı ürünleri, beklenti ve o aranan hissi anlatmak gerçekten çok zor. Kilit noktalardan biri de bu bence.
    İşte o yüzden diyebilirim ki bazı şeyler fiyat farkına değecek kadar önemlidir. Bazı beklentileriniz varsa modlama ve satın almada pahalı değerleri karşılayabiliyor olmanız lazım. Şöyle düşünün o kadar yılda ettkiği tecrübeleriyle size kim en iyi ürününü en ucuza verir. Belirli hedefler için çok alternatifiniz olmayabilir.
    İşte böyle şeyler yüzünden sınıf ve araç ayrımlarının önemli olduğunu anlatmaya çalışmıştım. Misalen pist merakınız varsa Lotus, Ferrari deneyimlemişseniz sizi GTR gibi araçlar doyurmaz. Zaten ta üretim planından başlayan bir fark mevcut. Böyle hissi şeyler için motor konumu ile ilgili yazmıştım.
    Yani herşey insani kavramlar altında beklenti, amaç ile bunların sonucunda hislere yansıyanların olayıdır. (streetlegal için eğip bükebiliriz, farklılıklar oluşturulabilir ama motorsporları dünyası (iş değişir) öyle değil koşulları artık oturmuş durumda. Öyle eğip çekmeye gelmez.:))
    Evet dediğiniz gibi çoğunluğun sandığının aksine Ferrariler öyle super ötesi araçlar olmayıp bazı örneklerini görebileceğiniz üzere pist için iyi kurgulanmış, up edilmiş Supra, 3000GT, GTR gibi araçlar daha iyi olabiliyor. :) Rolling ve araçlarını işte buyüzden ayrı tutup yanıltıcı olduğunu ifade etmeye çalışmıştım.
    Aslında birazda olaya otomotiv dünyasından çıkıp da motorsporları dünyasından bakmak gerekiyor. Evet fanatiklikten sıyrılıp, satanlara bakmayıp deneyimleyenlere bakmak gerekiyor hallice.

    Diğer bir konu yine downforce. (Yanlış biliyorsunuz demek istemiyorum :(. ) Bu konuyu biraz araştırmanızı rica edeceğim. Evet bastırma kuvveti, yer etkisinin kullanımında en önemli eleman arka kanattır. Sonrasında ön tampon yarıklarından (ön kanat) başlayarak, taban ve difüzör ile devam eder. Bu tamamen aerodinamik üzerine kurgulanmış fiziki bir kuvvet kullanımıdır. Buradaki olay ağırlık oluşturulması değil, aracın üst tarafı kanat üstünde baskı kuvveti ve tutunma hattı oluşturulması, alt tarafında da hava kanalı oluşturulması ve hızlandırılmış dar hava koridoru ile yapışkanlık etkisi oluşturulması aracın hava üstünde stabil bir hat üzerinde devamiyet sağlaması, lastiklerin tutuşunun arttırılması hedefidir. Yani bunun ekstra ağırlık oluşturmak olmadığını yine uçaklar ile anlatayım. Uçaklar tam ters kanatlar kullanmasıyla araçlardaki gibi kanat üstünde yoğunluk oluşturmanın tersine kanat altından upforce oluştururlar. Buda göğe doğru bir ağırlık, baskı kuvveti uygulanması değildir sadece basınç ile kaldırma etkisi oluşturulmasıdır. Yine aynı şekilde dikey kuyruk kanadı yanal flap hareketleri ile ters istikamette baskı ile ağırlık etkisi değil hava yönlendirme ve tutunma hattı oluşturur, değiştirir. Downforce'u, pist üstündeki kanalda hareket eden oyuncak araçlar ile anlayabilirsiniz. En önemli şey olan aracın altındaki havayı kontrol edemiyorsanız yoldan çıkar, takla atarsınız. Yani tüm olay hava basınçlarını kontrol etmekte ve stabil bir hat oluşturmaktan geçer. Temel noktalar ağırlıkla ifade edilmeyip hava basınçları kontrolü hesabındadır. Hakeza CFD hesaplamalarında ağırlık oluşturulması diye bir şey söz konusu değildir. Temel mantığınız doğru ama olayın iç dinamiklerinin değerlendirmesi yanlıştı.
    İnşallah anlaşılabilir yazmışımdır.




  • Bence 4200 gransportlar daha iyi duruyor ve bu kasa bana Ford Mondeyu anımsatıyor.Maserati Grant Ford Mondeo kıç far vs cok yakın bırbırlerıne
  • Evet doğru söylüyorsunuz belirli bir kanıya vardık aslında, piyasaya çıkan her araba hakkında az çok bilgimiz var. Bırakalım isteyen istediği aracı istediği sınıfta nitelesin, her aracın hakkında onlarca yazı yazılıyor son kullanıcı olarak aracın değerlendirmesini bizler yapıyoruz aslında.Downforce konusunda aslında yine aynı şeyleri söylüyoruz. Downforce un birimi newton muş tabiki bir araba için "bu kanatlar aracın yere olan newton gücünü artırıyor" dersek herkesin ne söylediğimizi anlaması beklenemez ama bunlar araç hareket halinde iken araca ekstra ağırlık gücü katar dersek pek de yanlış söylemiş olmayız. Tabiki doğru bir söz olmaz ama sokaktan geçen adama derdimizi anlatabiliriz yoksa lise derslerindeki bilgileri kim hatırlıyor ki.. Bir de bence araçlardaki downforce konusu oluşan hava akımını yönlendirmekten ziyade aracın dengesi ile başlamıştır.Aracın ağırlık merkezi ortası olarak alınıyorsa downforce bu merkeze göre hesaplanıyor ve araç dizayn edilirken bu sabit değer korunmak isteniyor.Yoksa araçların tasarımları çok farklı olurdu.. Yani aracın yüksek hızda ortaya çıkan rüzgaar enerjisi ile stabilitesini kaybetmesi önemli bir dezavantaj ama kanatlar ve hava kanalları bunu avantaja çevirmek için tasarlanıyor.. ve tam bilmediğimden sormak istiyorum hareket halinde iken araç ağırlığını azalmaz mı?
    Downforce ve ağırlık ile ilgili bir örnek ;
    "Such an extreme level of aerodynamic development means that an F1 car produces much more downforce than any other open-wheel formula; for example the Indycars produce downforce equal to their weight at 190 km/h (118 mph), while an F1 car achieves the same downforce:weight ratio of 1:1 at 125 to 130 km/h (78 to 81 mph), and at 190 km/h (118 mph) the ratio is roughly 2:1"

    wiki den kopyaladım, bununla ilgili bir kaç link

    http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_car - wings başlığı altında yazıyor yukarıdaki bilgi
    http://en.wikipedia.org/wiki/Downforce
    http://en.wikipedia.org/wiki/Newton_(unit)





  • Al şu AMG'yi mutlu et Lazı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    Al şu AMG'yi mutlu et Lazı..




    Valla laz kardeşim ıkınsamda olmuyor ısınamıyorum su mercedeslere

    sana da hayret edıyorum hem performans sevıyorsun hem dınamızm arıyorsun

    şu kurbagalara (zıp zıp zıp) Zıplarken tıssss sesı eksık bir tek :) aşıksın nasıl tezat ıstır anlamadım gıttı..

  • 1 ay içerisinde çok samimi olduğumuz aile dostumuz aldı Maserati Grantprismo..

    CL kadar büyük olupda o kadar kibar ve hayvani duran bir araç görmedim henüz..

    Zıplama konusunda, popoya güzel bir minder tamamdır..

  • Tabiki maserati, gazi koklediginde cikan ses ve deri koltuklari yeter
  • Bence mercedes araçlarını hep hayranlıkla izlemişimdir.Allah nasip ederse ileride eski canavarlardan BMW E30'un efsane rakibi 190E AMG almayı düşünüyorum
    Mercedes'e milletimiz genelde yaşlı arabası gence gitmez diye söylüyor hantal diyorlar.Bence yanlış düşünüyorlar bir çok spor görünümlü aracı var ben oyumu mercedes tarafından yana kullanıyorum.

    Mercedesin motor sesini dinleyin hakkaten ağlıyor
    http://www.izlesene.com/video/arabalar-s600-long-v12-mercedes-benz-agliyor/1196327


    Efsane martı kasanın yeni versiyonu süper canavar

     MERCEDES CL 63 AMG  vs MASERATI GRANTORISMO


     MERCEDES CL 63 AMG  vs MASERATI GRANTORISMO


     MERCEDES CL 63 AMG  vs MASERATI GRANTORISMO



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 9 Temmuz 2010; 19:50:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum


    quote:

    Orijinalden alıntı: Actionnn

    Alacksın sanki birde topic açıp insanları rahatsız ediyorsun Yolda bile gördünmü şüpheliyim !

     MERCEDES CL 63 AMG  vs MASERATI GRANTORISMO

    İstanbul'da illa denk geliyor ya o kadar da zor değil.
    Zaten @ATTRACTION ile birlikte görmüştük bir keresinde.
    Hatta yanılmıyorsam o gün pistte turlamıştı o araçla.



    Ben oyumu Cl'ye verdim ama Maserati diyorum.



    Aracın bir GT ye gore kullanımı oldukça keyifliydi.. Sert girdigim virajlarda önden kayma eğilimi gösterdi bol bol

    onu da normal karşılıyorum zaten.. Şunu da açık ve net soyleyebilirim virajları bol ve dar olan bir pistte CL den iyi süre cıkartacagından emınım..

    Mercedes yolda bildigin kurbağa gibi ilerliyor zıp zıp zıp




    Hocam maseratinin birde 4.7lt lik motoru varmış onu kullandınız mı hiç? Eğer kullandıysanız 4.2 ile kıyaslarmısınız?




  • gran cabrio alır mıydınız?


     MERCEDES CL 63 AMG  vs MASERATI GRANTORISMO
  • Autozeitung Almanya'daki pistte dereceleri var.Öyle sanıldığı gibi Maserati pist arabası Mercedes yol arabası gibi durum yok...

    http://www.fastestlaps.com/track24.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bianconera -- 10 Temmuz 2010; 1:24:47 >
  • Mercedes'çiyim ama bu konuda Maseratiye oy vereceğim gerçekten güzel araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shroud61

    Hocam maseratinin birde 4.7lt lik motoru varmış onu kullandınız mı hiç? Eğer kullandıysanız 4.2 ile kıyaslarmısınız?


    Ben söyleyeyim: Yürümüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 9 Temmuz 2010; 22:33:09 >
  • Seçeneklerde şu da olsa fena olmazdı

     MERCEDES CL 63 AMG  vs MASERATI GRANTORISMO


     MERCEDES CL 63 AMG  vs MASERATI GRANTORISMO
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: shroud61

    Hocam maseratinin birde 4.7lt lik motoru varmış onu kullandınız mı hiç? Eğer kullandıysanız 4.2 ile kıyaslarmısınız?


    Ben söyleyeyim: Yürümüyor.



    O da mı yürümüyor. E ozaman ne demeye hacim büyüttüler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shroud61


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: shroud61

    Hocam maseratinin birde 4.7lt lik motoru varmış onu kullandınız mı hiç? Eğer kullandıysanız 4.2 ile kıyaslarmısınız?


    Ben söyleyeyim: Yürümüyor.



    O da mı yürümüyor. E ozaman ne demeye hacim büyüttüler


    Yürümüyor, koşuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CanM


    quote:

    Orijinalden alıntı: shroud61


    quote:

    Orijinalden alıntı: Polemik

    quote:

    Orijinalden alıntı: shroud61

    Hocam maseratinin birde 4.7lt lik motoru varmış onu kullandınız mı hiç? Eğer kullandıysanız 4.2 ile kıyaslarmısınız?


    Ben söyleyeyim: Yürümüyor.



    O da mı yürümüyor. E ozaman ne demeye hacim büyüttüler


    Yürümüyor, koşuyor.


    Cidden yürümüyor.

    Benim için de koşar ama performans beklentileri herkes için farklı.

    Benim için koşan ATTRACTION için yürümüyor genelde.




  • E tabi yürümüyor ama kime göre :) ve neye göre kilit nokta bu. Yukarda bi dünya yazdık neye göre ve kimlere göre olduğunu.:P Misal siz çok özel bir Scuderia Ferrari F430 GT2 hazırladınız ve Schumacher'e verdiniz ve dediniz ki kullandığınız makinelere göre değerlendirirmisiniz bunu nasıl yorumlarsınız.
    Oda çok rahat der yürümüyor bu. :D Geçtik onu FXX'e bile yürümüyor bu diyebilecek adamlar var. :D
  • birgun grantourısmoya fer-masta ikinci el f430 almaya giderken teste çıkmıştım aynı zamanda fermasa gittiğimizdede 08 cl500 vardı.bir ankra istanbul arasında cl500 ile sürüş deneyımım oldu ve gerçekten cl fevkalede şu an ben mercedes olarak e200 komp ve bir accord kullanıcısyım arkadaşlarım saolsun bende meraklıyım çağırırlar böyle işlerde neyse çok güzeldi o yolculuk keyfi anlatılmaz özellikle ogun arkadaşın ogs si bozuktu cl ile gişede para verirken adama alttan gelen o sıcaklıkla adamın gözlükleri bile buğlandı yanı o duygu başkaydı.nese fermasa geri dönelim plaka vermek ayıp şimdi araç ünlü bir kişiye satılmış biz o aracada bakıp çok arada kaldık tabi f40 un serseriliği sesi bambaşka ama forumda bilgi almak isteyen kişi biraz konfora birazda genç işi kullanıma yanı biz seri kanlıyız biraz ondan daha uzak bir kişi olsa gerek arada kararsız kalmış ve soruyor.abicim öncelilikle fermasın içine gitmek orada serviste ve organızasyonlarda bulunmak bunu ıkıncı el bile alsan sana veriyor fermas bambaşka orası ayrıca fer-mas tamamen exclusıve bir bölüm yanı telefon kaldıran kız veya adam siz aradığınızda karşısındakının bir ferrari veya maserati kullanıcı olduğunu biliyor ve ona göre hizmet veriyor ama mercedeste cl 63 amg var diyene kadar elli kere telesekreterle muhattap oluyosunuz.Teste geri dönelim ben şimdi cl den indim tabi girdim içeriye baktık ettik f430u aldık burada neyse grantourısmoyada binelim dedik gerçekten eğer şehirlerarası kullanmayıp şehiriçinde hafta üç beş biniceksenız kesinlikle maserati koltuklardaki estetik bambaşka sürüş keyfı anlatılmaz o kapıda çıkarken bınerken vs insanların bakışı maseratıye bambaşka cl63 amg ile biraz f430 ayarında kalır genç işi biraz serseri işi gibi olur yanı corvette emsalı tar gıbı ama maserati bambaşka bi aston martın veya bentley kalitesi var çok iyi yani.ama şu an ikinci el varmı fermasta bilmiorum birde şu dezavantajı renkler gelen araçlar belli mesela bebekte yer vermeyelim oturyorusnuz yandaki sevmediğim bir topçu ahh dayı bizim eski araba bak bu erif almış döküntüyü muhabbeti olabilir yanı cl63 amg tek tip tek renk olduğu için sıfır aldım imajı daha kolay olur kimse demez benım eski araba diye maserati ikinci ellerin çoğu belli kimden kime geçmiş ya bende böyle yazdım havalı havalı arkadaşlar yanlış anlamayın bende bu arabaya bı hasretle bakıyorum işte tadını arkaşım alınca biraz alıyorum kullanıyorum neyse siz ne derenız deyın ben bilgi vereyim dedim ama benı böyle deyimlere ataszlerinle gömmeyin alacak arkadaş ciddiyse beraber gidelim fermas ben daha detaylı anlatırım durumu




  • bu arada biri demişki maserati neden az satar işte ferrariye parası yetmemiş maserati almış diye hayır efendim ben sizi tenkit etmiyorum ama yanlış bildiğiniz bir şey var
    bugun gunumuzde tvye en çok çıkan populerdır bir şarkıcı örnek verelim (bebekte üçbeşturatalımsınemayagidelim)
    halka sorsan sosyeteyi derki bu kadındır sosyete
    ama istanbula indiğin zaman sosyetenın kim olduğu bellidir
    sanayicilerimiz boğazda yaşayan zengınler
    yanı olgun aklı başında yetişkin bir birey yaş olarak biraz kendını oturtmuş hava spor havasını yaşamak isteyen konforu almak isteyen ama motor hırıltısından vazgeçemeyen biri maserati alır
    siz ferrariye bindiğinizde ankraya gittiğinizde inanın beliniz ağrıyacak başınız ağrıyacak
    ama sadece abartılan göz onunde populer tutulan bır heves olduğunu anlayacksınız
    yanı maserati asaletin simgesidir buyuklğun vs ama ferrari parayı buldum bak aldım kırmızıyı demenın havasıdır kendınce ben oldum demektir ama maserati ben kralım demektir.
    ama şunu sölemeliyim bırgun alcak olursam önce ferrari alacağım sonra maserati çünkü o sesi o yorgunluğu yaşamak bambaşka
    sizede önerim eğer bu kadar paranız varsa önce ferrarının tadını çıkarın




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.