Şimdi Ara

MERCEDES CLK 320 TİTREME GAZ YEMEME

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi günler, abimin clk 320 w208 aracı var. 98 model. Araç tam bir şaheser ama bizi üzen bir durum var.
    Araç lpg de ilk çalıştırmada hiç sorun çıkarmıyordu. Sakın kullanımda fln hiç sorun yok. Ama ani sollamaya fln çıkıp gazı kökleyince birden araça birşey oluyor ve gaz yememeye başlıyor. O halde ışıklarda durunca zangır zangır titriyor. Stop edip calistirinca tekrar eski haline dönüyor ve titreme geçiyor. Gazi kökleyince yine başlıyor titreme.

    Benzinde kullanınca ise hiç sorun yok. Neyse lpg sistemi değişti. Usta bu 4 silindirlik lpg bunu 6 silindirlik takalım dedi. Tamam dedik. Taktirdik. Yine düzelmedi.

    Sanayiye götürün lpg de sorun yok dedi. Sanayiye götürdük. Akismetre dediler, değiştirdik düzelmedi gitti 350 tl.

    Başka bi ustaya gittik bobin dedi. Değiştirdik bobinlerin 6 sınıda. Ayrıca bujilerde değişti. İlk birkaç yüz km düzeldi. Cidden gaz da dip gaz yapınca gaz yemeyip titreme ortadan kalktı. Çok sevindik sorun çözüldü diye ama tekrar başladı ve bu sefer benzinde de oluyor artık.

    Bu konuda bilgisi olan var mı bu titreme belli ki bobinden ve değiştirince düzeldi ama birkaç yüz km sonra tekrar başlaması neden oluyor. Bobinler orjinal bosch bu arada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Hocam sökün lpgyi. Götürün düzgün bir özel servise

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi normalde tam gazda titreme ve tekleme durumu benzin pompasından yapar. Lakin sizin ilk hali ile benzinle sıkıntı olmamış. Aracı bilgisayara bağlatıp hata aratın. Bobin ve bujiler sıfır zaten, onlardan da yapardı, mantıklı bir öneri getirmiş ustanız. Fakat bobinler değişmişse öyle bir kaç yüz km sonra gene bobinden yapmaz. Orada başka bir sıkıntı var.

    Eğer hiç hata kaydı yoksa beyinde, ben akü kutupbaşı söküp bekledikten sonra benzinde bir süre binilmesinden yana oyumu kullanıyorum. He derseniz emin misin diye, değilim, sadece fikir ortaya atıyorum. Belki benzin haritaları bozulmuştur diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Şimdi normalde tam gazda titreme ve tekleme durumu benzin pompasından yapar. Lakin sizin ilk hali ile benzinle sıkıntı olmamış. Aracı bilgisayara bağlatıp hata aratın. Bobin ve bujiler sıfır zaten, onlardan da yapardı, mantıklı bir öneri getirmiş ustanız. Fakat bobinler değişmişse öyle bir kaç yüz km sonra gene bobinden yapmaz. Orada başka bir sıkıntı var.

    Eğer hiç hata kaydı yoksa beyinde, ben akü kutupbaşı söküp bekledikten sonra benzinde bir süre binilmesinden yana oyumu kullanıyorum. He derseniz emin misin diye, değilim, sadece fikir ortaya atıyorum. Belki benzin haritaları bozulmuştur diye.

    Hocam akismetreyi değiştiren usta bilgisayarda gördü hatayı, o şekilde değiştirdik. Sonra sorun gecmeyince tekrar pc ye bağladı, kat iptali mi ne yapılmış bu arabada o hata veriyor komple egzoz sistemi değişecek dedi. Bizde güvenmedik açıkçası çünkü sorun ortadan kalkmassa para iadesi talep ettik kabul etmedi.



    Kat iptali böyle bir şeye sebep olur mu bana saçma geldi millet performans artsın diye yapıyor diye biliyorum



    Bu arada aracı lifte kaldırıp aracın altında tam ortada kazan gibi birşey var tıpkı egzoz çıkışında ki gibi. O parçaya eli ile vurup bak içi boş bunun fln dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ganyakcı


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Şimdi normalde tam gazda titreme ve tekleme durumu benzin pompasından yapar. Lakin sizin ilk hali ile benzinle sıkıntı olmamış. Aracı bilgisayara bağlatıp hata aratın. Bobin ve bujiler sıfır zaten, onlardan da yapardı, mantıklı bir öneri getirmiş ustanız. Fakat bobinler değişmişse öyle bir kaç yüz km sonra gene bobinden yapmaz. Orada başka bir sıkıntı var.

    Eğer hiç hata kaydı yoksa beyinde, ben akü kutupbaşı söküp bekledikten sonra benzinde bir süre binilmesinden yana oyumu kullanıyorum. He derseniz emin misin diye, değilim, sadece fikir ortaya atıyorum. Belki benzin haritaları bozulmuştur diye.

    Hocam akismetreyi değiştiren usta bilgisayarda gördü hatayı, o şekilde değiştirdik. Sonra sorun gecmeyince tekrar pc ye bağladı, kat iptali mi ne yapılmış bu arabada o hata veriyor komple egzoz sistemi değişecek dedi. Bizde güvenmedik açıkçası çünkü sorun ortadan kalkmassa para iadesi talep ettik kabul etmedi.



    Kat iptali böyle bir şeye sebep olur mu bana saçma geldi millet performans artsın diye yapıyor diye biliyorum



    Bu arada aracı lifte kaldırıp aracın altında tam ortada kazan gibi birşey var tıpkı egzoz çıkışında ki gibi. O parçaya eli ile vurup bak içi boş bunun fln dedi.

    Kat iptalinin böyle bir şeye sebebiyet vereceğini pek sanmıyorum. İçi boş ise çıkarmışlardır zaten doğrudur. Gene de mercedes'in protokolleri bazen garip olabiliyor. Dikkat etmek lazım.

    Fakat pek ihtimal vermiyorum. Başka bir olay var o araçta.




  • LPG'den sonrasını okumadım
  • Merhaba,

    sorunun çözümü basit.

    LPG kit ve montajınız kontrol edilecek, gerek varsa tadilat yapılacak, dip gaz için ise Wideband AFR sensörü ile ayar yapılacak.

    Bozuk ayarlı LPG , benzin haritasını da bozmakta, LPG den benzine geçer geçmez düzelme beklenmez. Aracın ECU suna göre değişmekle birlikte 100-200 km benzinde binerseniz o titremenin olmayacağını göreceksiniz.

    Verdiğiniz bilgiler doğrultusunda yorumum budur.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Aynen bu wideband AFR yi lpg ciyim diyenlerin %99 u bilmiyorum

    Ben başka forumlarda da okudum

    Verimli be sorunsuz lpg kullanımının ilk şartı

    Sanırım aracın kendi tepkilerine göre kalibrasyon yapıp bir nevi harita oluşturuyor

    Montajcılar ise standart yazılım yüklüyorlar

    Her aynı marka model araç da aynı tepkiyi vermiyor

    Bunun 100k olanı var 400k olanı km olarak

    Yada 2 yaşında olan 20 yaşında olan tüm malzeme ömürleri paralel ilerliyor

    Bence de wideband afr çözüm gibi duruyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzer problemelr bende de oldu. yazılım güncellendi, lpg filtre değişti ancak geçmedi son olaran başka bir usta tesisatı tkrar elden geçirdi. bazı hortum ve kelepçeler değişti. şimdi sorun kalmadı. bazen özensiz tesisat montajı zamanla komple sistemi etkiliyor. motor sıcaklığı ile birlikte hortum ve kelepçeler gevşiyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.