Şimdi Ara

Mercedes Parametrik ( vario ) direksiyon

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.881
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracımda
    şu kodla bir donanım mevcut;

    213 PARAMETRELİ ( HIZA DUYARLI ) DİREKSİYON / VARİO DİREKSİYON

    Dikkatimi çekti. Bu özellik ile ilgili bilgi almak istiyorum.

    Acaba Audi ve Bmw markalarında olduğu gibi bir servortonic işlemi mi görüyor ( yani düşük hızlarda direksiyonu daha az çevirip lastiklerin daha çok dönmesi ) ?

    https://www.youtube.com/watch?v=5jubefWA-XE Burada olduğu gibi
    Yoksa Fiat ve Hyundai markalarında city tuşu olup park manevralarında direksiyonu daha da yumuşatmaktan mı ibaret ?
    Yani bu işi düğmesiz, hız çok düşünce otomatik mi yapıyor ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi woloahl -- 29 Haziran 2015; 1:26:34 >







  • Sizin aracinizdaymis o ozellik. Siz anlatinda biz dinleyelim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mercedesdeki farklı bir sistem mi bilmiyorum fakat normalde hıza duyarlı direksiyon demek aracın otomatik olarak yüksek hızlarda direksiyonu sertleştirmesi, düşük hızlarda yumuşatmasıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uguroz76 -- 29 Haziran 2015; 1:34:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dusuk hizlarda yumusak, yuksek hizlarda sert.

    Edit: olmasi lazim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi High Quality -- 29 Haziran 2015; 1:37:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: High Quality

    Dusuk hizlarda yumusak, yuksek hizlarda sert.

    Edit: olmasi lazim.
    Düşük hızda yumuşak, yüksek hızda sertleşmeyen hiç bir araç yok. benim aracımda ( gerekirse donanım fabrika çıkışı olan kartını yayınlarım ) koltukların elektrikli olduğu, esp, abs veya dört camın elektrikli olduğu bile yazmıyor yani zaten standart olan özellikleri yazmıyorlar ayrı özellikleri yazıyorlar bende bunu merak ettim.
  • Direksiyon hidrolik akışını ayarlar hocam. Yüksek hızda az sıvı verir. Direksiyon sertleşir. Düşük hızda tam tersi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lucas Black

    Direksiyon hidrolik akışını ayarlar hocam. Yüksek hızda az sıvı verir. Direksiyon sertleşir. Düşük hızda tam tersi
    İlginize teşekkür ederim ancak elektrikli koltuğu, esp ve elektrikli yatan kafalıkları bile donanım olarak yazmayan adam zaten tüm araçlarda standart bir özelliği neden opsiyonlu sunsun?


    Şasi xxxxxxxxxxxxxxx

    Satış tanımı: E 220 CDI
    Sipariş numarası: 0 3 513 28011
    Teslim tarihi: 11 11 2003
    Pazar: AG, Avrupa
    Üretim siparişi: N
    Boya kodu 1:
    197U - Volkanik Siyah
    Ekipmanlar:
    835A - AMARETTA / DERİ / NAPPA / YARI ANİLİN - BEJ
    Motor no .:
    646.961 30 150.982
    Şanzıman:
    722.699 04 923.964 [transmissionType = GA]
    Direksiyon:
    Ön aks 1:
    Arka aks 1:
    Arka aks 2:
    Batarya 1:
    Yakıt hücresi 1:
    Elektrik motoru 1:
    SA kodu
    044 - YENİ NESİL TELEMATICS NTG 2.5
    197U - Volkanik Siyah
    207 - EL KİTABI VE SERVİS KAYIT - FRANSIZ
    213 - HIZ-DUYARLI DİREKSİYON / VARIO DİREKSİYON
    220 - PARKTRONIC SİSTEMİ (PTS)
    222b - INFO PLAKA COOLANT / BENZİN - FRANSIZ
    249 - İÇ VE DIŞ AYNA OTOMATİK DIMMING
    250b - Mobilo YAŞAM / AVRUPA SERVİS PAKETİ
    280 - DERİ DİREKSİYON VE DERİ vites topuzu
    287 - ÜZERİNDEN-YÜKLEME ÖZELLİĞİ
    354 - TELEFON D / E-NET İÇİN ANTEN
    382 - PORTATİF CTEL
    414 - CAM VERSİYONU ELEKTRİK TILT / SLAYT SUNROOF
    423 - 5-HIZ OTOMATİK VİTES
    481 - UNDERSHIELDS
    500 - DIŞ DİKİZ AYNASI LH VE RH KATLAMA
    513L - BELÇIKA
    527 - COMAND DVD APS İLE HAREKET
    551 - HIRSIZLIK / ANTİ-BREAK-IN UYARI SİSTEMİ
    580 - KLİMA
    5XXL - AVRUPA
    600 - FARLAR - TEMİZLİK EKİPMANLARI
    614 - SAĞ TRAFİK İÇİN Bi-Xenon farlar
    682 - YANGIN SÖNDÜRÜCÜ
    690 - ACİL YEDEK LASTİK (MINI YEDEK)
    804 - TADİLAT YILI
    819 - CD DEĞİŞTİRİCİ
    830A - AMARETTA / DERİ / NAPPA / YARI ANİLİN
    835A - AMARETTA / DERİ / NAPPA / YARI ANİLİN - BEJ
    882 - İÇ SAFEGUARD
    910 - YÜKSEK KAPASİTE İLE DİNAMO (FFO)
    954 - AVANTGARDE ARAÇLAR İÇİN EKİPMAN PAKETİ
    984 - COC DOC, ARAÇ TESCİL DOC SİLİNMESİ..
    F211 - SERİ ÜRETİM 211
    FS - COMBI - ARAÇ
    GA - OTOMATİK VİTES
    HA - ARKA AKS
    L - SOL DİREKSİYON
    M002 - INTERCOOLER İLE EXH.TURBOCHARGER İLE MOTORLARI
    M22 - DEPLASMAN 2.2 LİTRE
    M646 - R4-DİZEL MOTOR OM646
    U15- 2ND KARGO ALAN W / COMPART. ANA KAT PANEL ALTINDA
    U16 - Arka koltuk arkalığı ARKASINDAKİ İstif TANK
    VL - ÖN AKS YARIM SOL
    VR - ÖN AKS YARIM, SAĞ
    197U - Volkanik Siyah
    835A - AMARETTA / DERİ / NAPPA / YARI ANİLİN - BEJ
    M646 - R4-DİZEL MOTOR OM646

    Bakın burada esasen araçta olupta yazmayan bir sürü opsiyon var çünkü bunlar tüm modellerde var diye yazmıyorlar. mesela 4 elektrikli cam, elektrikli koltuk ve vb. onu demek istiyorum.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lucas Black

    Direksiyon hidrolik akışını ayarlar hocam. Yüksek hızda az sıvı verir. Direksiyon sertleşir. Düşük hızda tam tersi
    Mercedes'in tam ne kastettiğini veya tercüme kaybı olup olmadığını bilemem ama "variable ratio" / "vario" çok eski terimlerdir, aşağıdaki anlaşılır. Bu sayede direksiyon turu azaltılıp, merkezleme hızlandırılırken yüksek hız hassasiyeti kaybolmuyor. Tabii bu takviyenin gücünü de ilgilendiriyor.

    Direksiyon turu 3'ün altındaysa genellikle öyle veya böyle bu sistemi kullanıyorlar.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Mercedes'in tam ne kastettiğini veya tercüme kaybı olup olmadığını bilemem ama "variable ratio" / "vario" çok eski terimlerdir, aşağıdaki anlaşılır. Bu sayede direksiyon turu azaltılıp, merkezleme hızlandırılırken yüksek hız hassasiyeti kaybolmuyor. Tabii bu takviyenin gücünü de ilgilendiriyor.

    Direksiyon turu 3'ün altındaysa genellikle öyle veya böyle bu sistemi kullanıyorlar.





    Alıntıları Göster
    Karbon 12 'nin bahsettiği sistem. Audideki gibi değil.
    Değişken Oranlı Kremayarlı Direksiyon Kutusu.
    Dizel Grande Punto'larda standart özelliktir ayrıca kimse bilmez Benzinli versiyonlarında sabit oranlı direksiyon kutusu vardır.

    Fiat'ın servis dökümanındaki açıklaması:


    Bu özellik , kremayerin pinyona göre aldığı pozisyona göre direksiyona tatbik edilen güç ile tekerleklere iletilen gücün arasındaki değişken oranları belirleme kapasitesine sahip olan kremayer dişlerin özelliği sayesinde elde edilmektedir .

    Kremayer dişler merkezden uca doğru modül ve değişken basınç açısı ile kesilmiştir , böylece pinyon yapılan dönüş açısına göre değişik pasodaki dişler ile birbirine geçmektedir.

    Bu şekilde daha direkt oran elde edilmektedir , pinyon kremayerin merkezinde çalışırken ve pinyon ağır ağır direksiyonun dönüşü esnasında kremayerin iki ucunun yakınında dişli ile kenetlenirken ise daha fazla çarpımlı bir oran elde edilmektedir.

    Bu , araç düz yolda giderken en iyi direksiyon hassasiyeti ve virajlarda ve manevralar esnasındada daha yüksek bir rahatlık sağlamaktadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 29 Haziran 2015; 3:08:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Karbon 12 'nin bahsettiği sistem. Audideki gibi değil.
    Değişken Oranlı Kremayarlı Direksiyon Kutusu.
    Dizel Grande Punto'larda standart özelliktir ayrıca kimse bilmez Benzinli versiyonlarında sabit oranlı direksiyon kutusu vardır.

    Fiat'ın servis dökümanındaki açıklaması:


    Bu özellik , kremayerin pinyona göre aldığı pozisyona göre direksiyona tatbik edilen güç ile tekerleklere iletilen gücün arasındaki değişken oranları belirleme kapasitesine sahip olan kremayer dişlerin özelliği sayesinde elde edilmektedir .

    Kremayer dişler merkezden uca doğru modül ve değişken basınç açısı ile kesilmiştir , böylece pinyon yapılan dönüş açısına göre değişik pasodaki dişler ile birbirine geçmektedir.

    Bu şekilde daha direkt oran elde edilmektedir , pinyon kremayerin merkezinde çalışırken ve pinyon ağır ağır direksiyonun dönüşü esnasında kremayerin iki ucunun yakınında dişli ile kenetlenirken ise daha fazla çarpımlı bir oran elde edilmektedir.

    Bu , araç düz yolda giderken en iyi direksiyon hassasiyeti ve virajlarda ve manevralar esnasındada daha yüksek bir rahatlık sağlamaktadır.

    Alıntıları Göster
    Yukarıda arkadaşların da anlattığı gibi değişken kremayer oranlı direksiyon. Yolda hızlı giderken sertleşme mevzusu değil bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Yukarıda arkadaşların da anlattığı gibi değişken kremayer oranlı direksiyon. Yolda hızlı giderken sertleşme mevzusu değil bu.

    Alıntıları Göster
    https://www.youtube.com/watch?v=unL8HpMeVTA

    Burada ve önceki mesajımda verdiğim videodaki gibi sanırım. Cevaplarınız için teşekkür ederim. Bu konuda başka bir yerde bilgi bulamadım.
    Faydalı ve güzel bir özellik gibi duruyor. Sonuçta sürekli kullanılacak bir özellik. Konuyu açarken zaten umarım özellik budur diye arzulayarak açmıştım. Hepinize teşekkür ederim. Bu konuyu araştıran biri için de referans bilgi olmuş oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: woloahl

    https://www.youtube.com/watch?v=unL8HpMeVTA

    Burada ve önceki mesajımda verdiğim videodaki gibi sanırım. Cevaplarınız için teşekkür ederim. Bu konuda başka bir yerde bilgi bulamadım.
    Faydalı ve güzel bir özellik gibi duruyor. Sonuçta sürekli kullanılacak bir özellik. Konuyu açarken zaten umarım özellik budur diye arzulayarak açmıştım. Hepinize teşekkür ederim. Bu konuyu araştıran biri için de referans bilgi olmuş oldu.

    Elektrikli motorun dönerken ileri geri ufak hamleler yapması olarak tanımlanabilir sanirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lion


    quote:

    Orijinalden alıntı: woloahl

    https://www.youtube.com/watch?v=unL8HpMeVTA

    Burada ve önceki mesajımda verdiğim videodaki gibi sanırım. Cevaplarınız için teşekkür ederim. Bu konuda başka bir yerde bilgi bulamadım.
    Faydalı ve güzel bir özellik gibi duruyor. Sonuçta sürekli kullanılacak bir özellik. Konuyu açarken zaten umarım özellik budur diye arzulayarak açmıştım. Hepinize teşekkür ederim. Bu konuyu araştıran biri için de referans bilgi olmuş oldu.

    Elektrikli motorun dönerken ileri geri ufak hamleler yapması olarak tanımlanabilir sanirim.

    Evet çalışma prensibi böyle gibi görünüyor. teknik olarak faydası ise daha az direksiyon hareketi ile tekerleklerin daha fazla dönmesi olayı. Mercedes forumda buna artı olarak park manevrasında ekstra bir yumuşaklık hissedildiği yazılmış ancak içerden direksiyonun az döndürülerek tekerlerin çok döndürüldüğü anlaşılmadığı yazılmış.




  • kendi arabama yaptiğim gibise nde yap atf yani diteksiyon hidroliğine bir tane viagra atiyorsun sertleşme proplemin ortadan kalkar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dardanel16 -- 29 Haziran 2015; 14:20:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: woloahl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lion


    quote:

    Orijinalden alıntı: woloahl

    https://www.youtube.com/watch?v=unL8HpMeVTA

    Burada ve önceki mesajımda verdiğim videodaki gibi sanırım. Cevaplarınız için teşekkür ederim. Bu konuda başka bir yerde bilgi bulamadım.
    Faydalı ve güzel bir özellik gibi duruyor. Sonuçta sürekli kullanılacak bir özellik. Konuyu açarken zaten umarım özellik budur diye arzulayarak açmıştım. Hepinize teşekkür ederim. Bu konuyu araştıran biri için de referans bilgi olmuş oldu.

    Elektrikli motorun dönerken ileri geri ufak hamleler yapması olarak tanımlanabilir sanirim.

    Evet çalışma prensibi böyle gibi görünüyor. teknik olarak faydası ise daha az direksiyon hareketi ile tekerleklerin daha fazla dönmesi olayı. Mercedes forumda buna artı olarak park manevrasında ekstra bir yumuşaklık hissedildiği yazılmış ancak içerden direksiyonun az döndürülerek tekerlerin çok döndürüldüğü anlaşılmadığı yazılmış.

    Alıntıları Göster
    BMW farklı bir mekanizma, değişken oranlı kremayer değil. Takviye motorunu kullanarak değişken oranı simüle ediyor.

    Direksiyon karışık bir konu biraz, elektrikli takviye için pek çok konu yeniden çalışılıyor. BMW de "active steering" demiş. Bunlar eskiden mekanik yolla, direksiyon geometrisiyle sağlanırdı. "Active yaw control" denilen de mekanik zamanlarda "anti-poise steering" diye geçerdi.

    Google'a sormayın yalnız. Bunu mu demek istediniz: anti-noise steering :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    BMW farklı bir mekanizma, değişken oranlı kremayer değil. Takviye motorunu kullanarak değişken oranı simüle ediyor.

    Direksiyon karışık bir konu biraz, elektrikli takviye için pek çok konu yeniden çalışılıyor. BMW de "active steering" demiş. Bunlar eskiden mekanik yolla, direksiyon geometrisiyle sağlanırdı. "Active yaw control" denilen de mekanik zamanlarda "anti-poise steering" diye geçerdi.

    Google'a sormayın yalnız. Bunu mu demek istediniz: anti-noise steering :)

    Zaten Google'da cevabını bulamadım. İşin ilginç tarafı Mercedes forumunda da tatmin edici bilgiye rastlayamamak oldu. Kullanıcılar; Park manevralarında o opsiyon olmayan araçtan daha rahat olduklarını söylüyorlar ama tam olarak çalışma prensibinde hemfikir değiller. Hatta bunun özel bir ATF yağı varmış eğer doğru yağ konulmaz ise sistem düzgün çalışmıyormuş.

    Audi ve Bmw'nin aynı sistemlere farklı adlar verdiklerini çok görüyoruz. Acaba bu öyle bir konu mu yoksa herkes kendi başka bir sistem mi geliştirdi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: woloahl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    BMW farklı bir mekanizma, değişken oranlı kremayer değil. Takviye motorunu kullanarak değişken oranı simüle ediyor.

    Direksiyon karışık bir konu biraz, elektrikli takviye için pek çok konu yeniden çalışılıyor. BMW de "active steering" demiş. Bunlar eskiden mekanik yolla, direksiyon geometrisiyle sağlanırdı. "Active yaw control" denilen de mekanik zamanlarda "anti-poise steering" diye geçerdi.

    Google'a sormayın yalnız. Bunu mu demek istediniz: anti-noise steering :)

    Zaten Google'da cevabını bulamadım. İşin ilginç tarafı Mercedes forumunda da tatmin edici bilgiye rastlayamamak oldu. Kullanıcılar; Park manevralarında o opsiyon olmayan araçtan daha rahat olduklarını söylüyorlar ama tam olarak çalışma prensibinde hemfikir değiller. Hatta bunun özel bir ATF yağı varmış eğer doğru yağ konulmaz ise sistem düzgün çalışmıyormuş.

    Audi ve Bmw'nin aynı sistemlere farklı adlar verdiklerini çok görüyoruz. Acaba bu öyle bir konu mu yoksa herkes kendi başka bir sistem mi geliştirdi?

    Alıntıları Göster
    En iyi anlatan video şu sanırımhttps://www.youtube.com/watch?v=PVvSSR4n_PU




  • quote:

    Orijinalden alıntı: woloahl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    BMW farklı bir mekanizma, değişken oranlı kremayer değil. Takviye motorunu kullanarak değişken oranı simüle ediyor.

    Direksiyon karışık bir konu biraz, elektrikli takviye için pek çok konu yeniden çalışılıyor. BMW de "active steering" demiş. Bunlar eskiden mekanik yolla, direksiyon geometrisiyle sağlanırdı. "Active yaw control" denilen de mekanik zamanlarda "anti-poise steering" diye geçerdi.

    Google'a sormayın yalnız. Bunu mu demek istediniz: anti-noise steering :)

    Zaten Google'da cevabını bulamadım. İşin ilginç tarafı Mercedes forumunda da tatmin edici bilgiye rastlayamamak oldu. Kullanıcılar; Park manevralarında o opsiyon olmayan araçtan daha rahat olduklarını söylüyorlar ama tam olarak çalışma prensibinde hemfikir değiller. Hatta bunun özel bir ATF yağı varmış eğer doğru yağ konulmaz ise sistem düzgün çalışmıyormuş.

    Audi ve Bmw'nin aynı sistemlere farklı adlar verdiklerini çok görüyoruz. Acaba bu öyle bir konu mu yoksa herkes kendi başka bir sistem mi geliştirdi?

    Aslında aşağıdaki linki incelerseniz o forumda bu konu fazla teknik detaya girilmemiş olsa da konuşulmuş. Sizin sorunuza cevap olabilecek mesajları ben bir kaç gün önce orada okumuştum. Gerçi burada da cevaplar verilmiş.

    http://mbclubtr.com/ariza-tespit/30044-direksiyondaki-sertlik-2.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: redstorm

    quote:

    Orijinalden alıntı: woloahl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    BMW farklı bir mekanizma, değişken oranlı kremayer değil. Takviye motorunu kullanarak değişken oranı simüle ediyor.

    Direksiyon karışık bir konu biraz, elektrikli takviye için pek çok konu yeniden çalışılıyor. BMW de "active steering" demiş. Bunlar eskiden mekanik yolla, direksiyon geometrisiyle sağlanırdı. "Active yaw control" denilen de mekanik zamanlarda "anti-poise steering" diye geçerdi.

    Google'a sormayın yalnız. Bunu mu demek istediniz: anti-noise steering :)

    Zaten Google'da cevabını bulamadım. İşin ilginç tarafı Mercedes forumunda da tatmin edici bilgiye rastlayamamak oldu. Kullanıcılar; Park manevralarında o opsiyon olmayan araçtan daha rahat olduklarını söylüyorlar ama tam olarak çalışma prensibinde hemfikir değiller. Hatta bunun özel bir ATF yağı varmış eğer doğru yağ konulmaz ise sistem düzgün çalışmıyormuş.

    Audi ve Bmw'nin aynı sistemlere farklı adlar verdiklerini çok görüyoruz. Acaba bu öyle bir konu mu yoksa herkes kendi başka bir sistem mi geliştirdi?

    Aslında aşağıdaki linki incelerseniz o forumda bu konu fazla teknik detaya girilmemiş olsa da konuşulmuş. Sizin sorunuza cevap olabilecek mesajları ben bir kaç gün önce orada okumuştum. Gerçi burada da cevaplar verilmiş.

    http://mbclubtr.com/ariza-tespit/30044-direksiyondaki-sertlik-2.html

    Alıntıları Göster
    kremayer demek çok fazla markada var 30-40 yaşında opellerde dahi bulunur




  • redstorm kullanıcısına yanıt
    Evet sadece bir örneği o forumda iki konuda var. Zaten ben de o forum üyesiyim orada tatmin edici cevap bulamayınca acaba burada bulabilir miyim diye sordum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.