Şimdi Ara

ESP ve Türevlerinin (VSC, VSA, DSC, vb.) Performansları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
1.798
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, başlıkta yazdığım gibi, farklı markalarda farklı isimlerle anılan Elektronik Stabilite Programı ve türevlerinin performanslarından ne derece memnunsunuz? Aynı markanın ESP'sinin bile farklı versiyonları var. ESP'nin veya kendi kullandığı araçtaki türevinin bir şekilde faydasını görmüş arkadaşlar buraya örnek olay (araç model ismi ve yılı ile) yazabilirler mi? Veya farklı markaların ESP'lerini bilimsel/teknolojik olarak karşılaştırabilecek bilgiye sahip arkadaşlar yazarsa bu da çok işe yarar. Ama bir ricam var: Konu, farklı markaların üriner sistem yarışına dönmesin; bilgi içeren yazılar olsun.



  • çok fark veya başka detay vs olacağını tahmin etmiyorum, en iyi stabilite programının performansı sizin lastiğinizin yerle olan temas yüzeyi kadardır yani avuç içi kadar.
  • Benim bildiğim bosch mühendisleri tarafından geliştirilmiş bir sistem olduğu.yani keşfi ve patenti onlara ait.İlk olarakta mercedesin kullandığını hatırlıyorum bilgilerimde yalnışllık olabilir.her otomotiv firması değişik isimler altında bu sistemi dahada geliştirirek kullanıyor.

    Önemli mi? Bencede önemli bir sistem ancak araçtaki sistem hangi türev olursa olsun lastikle yol arasındaki kimyada bitiyor iş arabada yada sistemlerde değil..
  • wikipedia 'da ise şu bilgiye ulaştım bilgilerim doğruymuş..

    ESP, Bosch tarafından geliştirilmiş, otomobilerde kullanılan bir sürüş destek birimidir. Açılımı Electronic Stability Program (Elektronik Denge Programı) olan sistemi ilk defa Mercedes firması 1995 yılında CL modellerine opsiyonel olarak sunmaya başlamıştır. Farklı firmalarda farklı isimlerle anılan bu sistemin mantığı genel olarak şöyledir; Bir merkezi kontrol ünitesi, direksiyon açı sensörlerinden, moment sensörlerinden, ABS fren sisteminin sensörlerinden gelen verileri değerlendirerek, aracın kayıp kaymadığını hesaplar. Buna göre gerekli tekerlere fren yaptırarak ve motor gücüne müdahale ederek aracı tekrar izine döndürmeye çalışır. Örneğin araç önden kayarsa viraj içinde kalan arka tekerlek, arkadan kayarsa viraj dışında kalan ön tekerlek bağımsız olarak frenlenir. Böylece araç tekrar doğru ize döndürülmeye çalışılır.

    Yani sistemin çalışma mantığı isimleri farklı olsada her firma mutlaka sistemin işleyişinde teknik değişikliklere gidiyordur.hatta bu sistem aracın ağırlığı boyutları hatta lastik yapısına göre bile farklı sonuçlar veriyor olabilir mutlaka markalar arasında fark olmasının sebeplerinden biriside bu olabilir




  • AMD ve Intel farklı şeyler üretiyor.
    Ama ürettikleri şeyler aynı işi yapıyor.

    Ben aradaki farkın nırmal bir kullanıcı tarafından hissedilemeyeceği kanaatindeyim.
  • Tek üretici var, Bosch...

    Dağılabilirsiniz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Tek üretici var, Bosch...

    Dağılabilirsiniz...


    Dağıldım bu cevap karşısında
    Diğerleri kebapçı galiba
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • destanımızsı hatta sayfalarca teknik detay teknoloji vs vs vs.

    sonuca gelelim bu sistemler ne zaman ve ne kadar hızlarda işe yarar..

    daha yeni Orduda olan kazadaki mercedes bu sistemlerin hemen hemen hepsini barındırıyordu sanırım c serisi olacak..

    sonuç ne oldu araç tosladı canlara kıyıldı yaralılar ve ağır yaralılar

    elektronik sistemler 0

    kaza 1

    bu sistemlerin olması tabiki güzel ve güven verici

    üzücü olan ise bu sistemlere güvenip altındaki metal kutulara fazlaca anlam yükleyen sürücü kitlesi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Tek üretici var, Bosch...

    Dağılabilirsiniz...


    vsa honda tarafından üretilen bir sistem.
  • otomotiv firmaları kendi içinde elektronik ürün üretmezler onun yerine kendilerine yakın firmalardan temin ederler mesela avrupa bosch kullanırken japon denso kullanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06
    çok fark veya başka detay vs olacağını tahmin etmiyorum, en iyi stabilite programının performansı sizin lastiğinizin yerle olan temas yüzeyi kadardır yani avuç içi kadar.


    Aracınızın limitlerini bilip efendi gibi kullanmak en güzeli. Düzgün kullanımda zaten devreye sokmak pek mümkün değil. Belki bir defa devreye girecek ama onda da hayat kurtaracak bir sistem. Sportage varken bir defa viraja hızlı girdiğimde yanıp söndüğünü görmüştüm sadece. Yüksek yapılı araçlarda ve özellikle ticari araçların tamamında kesinlikle olması gerektiğini düşünüyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    destanımızsı hatta sayfalarca teknik detay teknoloji vs vs vs.

    sonuca gelelim bu sistemler ne zaman ve ne kadar hızlarda işe yarar..

    daha yeni Orduda olan kazadaki mercedes bu sistemlerin hemen hemen hepsini barındırıyordu sanırım c serisi olacak..

    sonuç ne oldu araç tosladı canlara kıyıldı yaralılar ve ağır yaralılar

    elektronik sistemler 0

    kaza 1

    bu sistemlerin olması tabiki güzel ve güven verici

    üzücü olan ise bu sistemlere güvenip altındaki metal kutulara fazlaca anlam yükleyen sürücü kitlesi.


    +1
    Katılıyorum...
    +1
    Katılıyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06
    çok fark veya başka detay vs olacağını tahmin etmiyorum, en iyi stabilite programının performansı sizin lastiğinizin yerle olan temas yüzeyi kadardır yani avuç içi kadar.
    hunter06, mesajında koyu olarak işaretlediğim yerdeki saptamana ben de katılıyorum. Ama farklı firmaların ESP'lerinin performanslarının da değişebileceğini tahmin ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ŞAMAN -- 19 Temmuz 2011; 12:40:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe
    wikipedia 'da ise şu bilgiye ulaştım bilgilerim doğruymuş..
    ESP, Bosch tarafından geliştirilmiş, otomobilerde kullanılan bir sürüş destek birimidir. Açılımı Electronic Stability Program (Elektronik Denge Programı) olan sistemi ilk defa Mercedes firması 1995 yılında CL modellerine opsiyonel olarak sunmaya başlamıştır. Farklı firmalarda farklı isimlerle anılan bu sistemin mantığı genel olarak şöyledir; Bir merkezi kontrol ünitesi, direksiyon açı sensörlerinden, moment sensörlerinden, ABS fren sisteminin sensörlerinden gelen verileri değerlendirerek, aracın kayıp kaymadığını hesaplar. Buna göre gerekli tekerlere fren yaptırarak ve motor gücüne müdahale ederek aracı tekrar izine döndürmeye çalışır. Örneğin araç önden kayarsa viraj içinde kalan arka tekerlek, arkadan kayarsa viraj dışında kalan ön tekerlek bağımsız olarak frenlenir. Böylece araç tekrar doğru ize döndürülmeye çalışılır.
    Yani sistemin çalışma mantığı isimleri farklı olsada her firma mutlaka sistemin işleyişinde teknik değişikliklere gidiyordur.hatta bu sistem aracın ağırlığı boyutları hatta lastik yapısına göre bile farklı sonuçlar veriyor olabilir mutlaka markalar arasında fark olmasının sebeplerinden biriside bu olabilir


    Evet zugasi_berepe, bildiğin ansiklopedik bilgiler doğru. Son kısmındaki yorumuna da katılıyorum. Yorumunda yazdığın farklılıkların ve buna bağlı olarak da performans farklılığının ne(ler) olduğunu öğrenmeye çalışıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eac
    AMD ve Intel farklı şeyler üretiyor.
    Ama ürettikleri şeyler aynı işi yapıyor.
    Ben aradaki farkın normal bir kullanıcı tarafından hissedilemeyeceği kanaatindeyim.
    eac, önceki aracımla şimdi kullandığım aracın ESP performansları, aynı yol ve kullanım koşulları olmasına rağmen sanki biraz farklı gibi geliyor bana. Tabii algılarım da yanıltıyor olabilir; çok iddialı değilim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK
    destanımızsı hatta sayfalarca teknik detay teknoloji vs vs vs.
    sonuca gelelim bu sistemler ne zaman ve ne kadar hızlarda işe yarar..
    daha yeni Orduda olan kazadaki mercedes bu sistemlerin hemen hemen hepsini barındırıyordu sanırım c serisi olacak..
    sonuç ne oldu araç tosladı canlara kıyıldı yaralılar ve ağır yaralılar
    elektronik sistemler 0
    kaza 1
    bu sistemlerin olması tabiki güzel ve güven verici
    üzücü olan ise bu sistemlere güvenip altındaki metal kutulara fazlaca anlam yükleyen sürücü kitlesi.
    Bunların tamamına ben de katılıyorum tabii. Yukarıda arkadaş yazmış; yerle toplam temas alanı yarım metrekareyi bile bulmayan, bin kilodan fazla ağırlığı olan bir makine kullanıyoruz sonuç olarak. ESP kimsenin koruyucu meleği değil; hem aracımızın hem de kendi haddimizi bilmeliyiz. Trafikle ve silahla şaka olmaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞAMAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06
    çok fark veya başka detay vs olacağını tahmin etmiyorum, en iyi stabilite programının performansı sizin lastiğinizin yerle olan temas yüzeyi kadardır yani avuç içi kadar.
    hunter06, mesajında koyu olarak işaretlediğim yerdeki saptamana ben de katılıyorum. Ama farklı firmaların ESP'lerinin performanslarının da değişebileceğini tahmin ediyorum.


    ben bu konuda toyotanın kullandığı sistemi daha etkili görüyorum kabaca direksiyon destekli olan diye tabir ediliyor (VSC+ ) bir savrulma anında esp aracı sizin direksiyonu çevirdiğiniz yöne doğru düzeltiyor kafasına göre takılmıyor bu sistemi diğer markalar kullanıyormu bilmiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06
    quote:

    Orijinalden alıntı: ŞAMAN
    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06
    çok fark veya başka detay vs olacağını tahmin etmiyorum, en iyi stabilite programının performansı sizin lastiğinizin yerle olan temas yüzeyi kadardır yani avuç içi kadar.
    hunter06, mesajında koyu olarak işaretlediğim yerdeki saptamana ben de katılıyorum. Ama farklı firmaların ESP'lerinin performanslarının da değişebileceğini tahmin ediyorum.

    ben bu konuda toyotanın kullandığı sistemi daha etkili görüyorum kabaca direksiyon destekli olan diye tabir ediliyor (VSC+ ) bir savrulma anında esp aracı sizin direksiyonu çevirdiğiniz yöne doğru düzeltiyor kafasına göre takılmıyor bu sistemi diğer markalar kullanıyormu bilmiyorum


    hunter06, VSC ile bir deneyimin oldu mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ŞAMAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06
    quote:

    Orijinalden alıntı: ŞAMAN
    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06
    çok fark veya başka detay vs olacağını tahmin etmiyorum, en iyi stabilite programının performansı sizin lastiğinizin yerle olan temas yüzeyi kadardır yani avuç içi kadar.
    hunter06, mesajında koyu olarak işaretlediğim yerdeki saptamana ben de katılıyorum. Ama farklı firmaların ESP'lerinin performanslarının da değişebileceğini tahmin ediyorum.

    ben bu konuda toyotanın kullandığı sistemi daha etkili görüyorum kabaca direksiyon destekli olan diye tabir ediliyor (VSC+ ) bir savrulma anında esp aracı sizin direksiyonu çevirdiğiniz yöne doğru düzeltiyor kafasına göre takılmıyor bu sistemi diğer markalar kullanıyormu bilmiyorum


    hunter06, VSC ile bir deneyimin oldu mu?


    önceki aracımda normal esp vardı taşlık bir alanda denedim araç savrulmaya başlayınca savrulmayı önledi ve durudurdu ve bıraktı aracı sistem

    vsc yi bizzat deneme fırsatım olmadı ama, esp türlerinin videolarını incelemiştim youtube tan aslında burayada koyacaktım videoyu ama bulamadım sonrada kaldı

    vsc aracı kafasına göre düzeltmiyor direksiyon çevrilen tarafa göre düzeltiyor , sistem savrulmayı engellerken sizin direksiyon çevirdiğiniz yöne gitmenizi sağlıyor

    bir nevi abs ile fren yapmak gibi araç abs sizde duruyor ama istenilen yönde durmuyor bir nevi böyle




  • Esp sık sık devreye giren birşey değil ve nedense esp li araç kullananlar virajllara deli gibi girip devreye sokmaya çalışıyor.ESP bir kere lazım olur ondada ya kurtulursun ya da .....
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.