Şimdi Ara

Mercedes saçmalığı, 16.000 lira masraf

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
7.087
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar acil yardıma ve tavsiyelerinize ihtiyacım var.

    2011 model Mercedes c180 aracım var, aracı çalıştırdığımda sorun yok, normal yani yavaş hızlanmada sorun yok ama gaza tatlı sert basarsam bir saniyelik bir hışıltı sesi çıkıyordu, ses metal sesi değilde sanki plastik bir parça sert bir yere sürtüyormuş gibi bir sesdi. Aracın gidişinde hızlanmasında bir sorun yok, zaten sesi duyar duymaz aracı çekici ile servise götürdüm.

    Servis bana şunu söyledi.

    külbütör kapak contası aşınmış ve motor soğutma suyu motor yağına karışmış, şuan motor yağında su var o yüzden gaza biraz sert basınca ses yapıyor.

    Bazı sorularım var

    1- Servis eksantiriklerin değişecek diyor ama kendilerine eksantiriklerde sorun olup olmadığını nasıl anladıklarını sordum, hiç bir yeri açmadan sadece külbütör kapağını açıp oradaki yağın renginin değişmesinden eksantiriklerin gidik olduğunu nasıl anladığınız dediğim zaman burda su varsa eksantirikler gidiktir dediler. Bu ne kadar doğru ?
    Yukarda belirttiğim gibi, aracımla sabah işe geldim hiç ses yoktu, bir iş için aracı 3 km kullanmam gerekti o sıradada bir ses yoktu, işim bitti aracı çalıştırdım gaza biraz sert basınca sesi duydum. Sadece o kapaktaki yağ durumundan eksantirikler kesinlikle gitmiştir diyebilir miyiz, servis bu noktada haklı mı ?

    2- Şunu yapsak sizce nasıl olur? Araç şuan servisde ve o ses geldiği dk dan itibaren hiç kullanılmadı. Su sızdıran conta kapak vs ne varsa değiştirsek, motor yağını boşaltsak, yeni yağ koysak, araç rölantide 15-20 dk çalışsa, sonra o yağıda boşaltsak ve tekrar doldurup rölantide çalıştırsak, sonrasında araç hiç hareket etmeden 2-3 saat dursa ve yağı kontrol etsek, eğer yağın renginde bir değişme yoksa ve bahsedilen ses gelmiyorsa bu şekilde aracı zorlamadan kullanmaya başlasam ve her sabah yağda bir renk değişimi vs varmı diye yağ çubuğunu kontrol etsem bir ay takip etsem, bir değişim ses vs yoksa kullansam sorun olur mu ?

    3- Eksantirikler gerçekten çok hassas parçalar mıdır, hemen anında dengesi düzeni bozulur mu ? Yani araçda ses ilk çıktığında bile bir dengesizlik yoktu ne rölantide nede giderken, vuruntu yoktu sarsıntı ekstra bir ses yoktu, sadece gaza sert basınca ses vardı, gaza normal basarsam bile ses yoktu, eğer gerçekten hassas ve anında bozulan bir parça ise hiç riske girmem zaten ama hemen bozulmayan, bozulması için motorun bir süre zorlanması yada aracın kullanılması gerekiyorsa eksantirikler bozuk olmaya bilir mi ?

    4- Motor yağını boşalttığımız zaman, bu yağın ulaştığı heryerdeki yağ akıp boşalıyor mu yoksa bir yerlerde kaldığıda oluyor mu ?

    Aracı sert kullanan birisi değilim, sabah işe 4 km akşam eve 4 km ayda bir denk gelirse şehir içine 3 km sürüyorum, aylık yaptığım yol 250 km yi geçmez.

    Şu durumda sizin tavsiyeniz ne olur ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kara_eylül -- 22 Şubat 2018; 10:24:35 >







  • Motor yağı ve soğutma sıvısının renklerine baktınız mı ? Karışma varsa ikisininde rengi bozulur. Ek olarak egzantrik mili ise bahsi geçen tek blok metalden traşlanarak yapılan bir parçadır. Sulu yağ ile temasında bir sakınca yok. Anca yağ özelliğini çok kaybeder ve siz motoru çok zorlarsanız aşınma yapabilir ancak bunu açmadan anlamak imkansız bence.(Aşırı yatak sesi vs olabilir ancak bu direk egzantrik gitti anlamına gelmez, yatak değişimide kurtarabilir.)

    Bence başka bir servise de baktırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dangerousman

    Motor yağı ve soğutma sıvısının renklerine baktınız mı ? Karışma varsa ikisininde rengi bozulur. Ek olarak egzantrik mili ise bahsi geçen tek blok metalden traşlanarak yapılan bir parçadır. Sulu yağ ile temasında bir sakınca yok. Anca yağ özelliğini çok kaybeder ve siz motoru çok zorlarsanız aşınma yapabilir ancak bunu açmadan anlamak imkansız bence.(Aşırı yatak sesi vs olabilir ancak bu direk egzantrik gitti anlamına gelmez, yatak değişimide kurtarabilir.)

    Bence başka bir servise de baktırın.

    ilginiz için teşekkür ederim

    Ben sesi duyar duymaz zaten stop ettim servisi aradım. araç orda kaldı ve çekici ile servise gitti.

    O günün sabahında hiç ses yoktu, işyerinden çıkarkende ses yoktu, ne zaman işim bitti araca geldim çalıştırdım gaza basınca sesi duydum.

    1- araçta gaza biraz sert basınca çıkan ve anlık bir iki saniye içinde kaybolan hışıltı sesi dışında araçta ses yok
    2- araçta vuruntu, titreşimli çalışma yok
    3- araçta farklı bir ses yok

    Servis yağı gösterdi, rengi değişmiş,
    bu yağa su ne zaman karışmış olabilir dedim, cevab yok bilemeyiz.
    eksantirikleri açmadın gidik olduklarını nerden anladın diyorum, burda yağ varsa gitmiştir diyor.

    Yağı boşaltalım, sızıntı yapan contayı değiştirelim, yeniden yağ bas, sonra o yağıda boşaltalım tekrar yağ bas, maksat içerdeki eski yağdan mümkün oldukça kurtulmak, bu şekilde deneyelim ses gelecek mi, servis olmaz belki anlık ses gider ama 100 km sonra motoru indirirsin diyor.

    Ciddi bir masraf var, araç servisde, servis beni mi yolmaya çalışıyor yoksa gerçekten ciddi bir sorun mu var ?


    bu eksantirikler bu kadar hassas mı, anında dengesi düzeni dişleri kırılır mı, böyle bir şey olsaydı zaten araç çalışınca sesinden vuruntudan vs den belli olmaz mı




  • http://mbclubtr.com/c-class/25770-w204-eksantrik-mili-kirma.html

    şu konuya göz gezdirin bence, ben azcık okudum, eksantrikten dolayı yağa su karışması pek yazılmamış. Benim başıma yağa su karışma olayı gelmişti sebebi ise yağ soğutucusunun bozulmasıydı.

    Ayrıca bir iki saniyelik sesten bahsedilmiş ve nedeni iki tane eksantrik dişlisinin bozulmasıymış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 22 Şubat 2018; 11:3:26 >
  • Tam olarak egzantrik ile ilgili durumu anlayamadım. Egzantrik mili mi dişlileri mi zinciri mi değişecek ?
    Egzantrik mili kırılmaz normal bir kullanım ile ama zincir zamanla eskiyip uzadıkça ses yapar ve değişmesi gerekir.
    Ancak bunun yağ ile ilgisi yok.
    Ustanın bir bildiği vardır demekten başka bir şey diyemiyorum verdiğiniz bilgilerden.
    Ancak yerinizde olsam kesin başka bir yer ile görüşürüm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    http://mbclubtr.com/c-class/25770-w204-eksantrik-mili-kirma.html

    şu konuya göz gezdirin bence, ben azcık okudum, eksantirikten dolayı yağa su karışması pek yazılmamış. Benim başıma yağa su karışma olayı gelmişti sebebi ise yağ soğutucusunun bozulmasıydı.

    Evet bana yapılan açıklamada yağ soğutucu ve külbütor ( tam ismini bilmiyorum ) contalarından yağa su karışmış denildi.

    sizin sorun tam olarak neydi, ne yapıldı, yapıldıktan sonra sorun var mıydı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dangerousman

    Tam olarak egzantrik ile ilgili durumu anlayamadım. Egzantrik mili mi dişlileri mi zinciri mi değişecek ?
    Egzantrik mili kırılmaz normal bir kullanım ile ama zincir zamanla eskiyip uzadıkça ses yapar ve değişmesi gerekir.
    Ancak bunun yağ ile ilgisi yok.
    Ustanın bir bildiği vardır demekten başka bir şey diyemiyorum verdiğiniz bilgilerden.
    Ancak yerinizde olsam kesin başka bir yer ile görüşürüm.



    eksantikleri ve onunla ilgili herşeyi komple değiştireceklermiş, en az bir hafta ile bir buçuk hafta arası sürermiş,

    dişlisi mili vs ne varsa komple değişecek diyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    http://mbclubtr.com/c-class/25770-w204-eksantrik-mili-kirma.html

    şu konuya göz gezdirin bence, ben azcık okudum, eksantirikten dolayı yağa su karışması pek yazılmamış. Benim başıma yağa su karışma olayı gelmişti sebebi ise yağ soğutucusunun bozulmasıydı.

    Evet bana yapılan açıklamada yağ soğutucu ve külbütor ( tam ismini bilmiyorum ) contalarından yağa su karışmış denildi.

    sizin sorun tam olarak neydi, ne yapıldı, yapıldıktan sonra sorun var mıydı ?

    öncelikle benim aracım mercedes değildi.Parçayı değiştirince problem çözüldü. Yağa ile su karışmasının genel anlamda sorumlusu yağ soğutucusu , diğer ses gelmesi problemi ise verdiğim linkten okuduğum kadarı ile 2 adet eksantrik dişlisinden kaynaklanıyormuş. 2014 yılında yazılmış dişlinin adet fiyatı 2014 yılında 1750 TL miş.

    Tahminimce sizin aracınızda iki tane problem mevcut birincisi yağ ile su karışımı ki bu yağ soğutucusu değişimi ile giderilicek bir problem. İkincisi ise kronik sorun olarak gözüken eksantrik dişlisi kırılma problemi. Bunu servis ile konuşun aracınızın sorunu ile ilgili tam bilgi versinler size.

    Yine önerim şayet aracınızın garantisi bittiyse özel serviste daha ucuza yaptırın geçin.




  • Belkide egzantrik zincirinde aşınma falan görmüşlerdir yada sesin zincir setinden geldiğini düşünüyorlardır cok aklini karıştırdı ise bu olay baska yetkili servise götür onlarda aynısını söyler ise zinciri değiştir muhakkak çünkü motor çalışır halde o zincir koparsa vay haline 16 binlik masrafı bile mumla ararsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç CGI motor mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    Araç CGI motor mu ?

    evet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    Araç CGI motor mu ?

    evet

    Araç kaç binde 16000 çokmuş yav gerçekten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan

    Araç CGI motor mu ?

    evet

    Hocam kronik sorunmuş bu şu konuya göz atın bir



    http://mbclubtr.com/c-class/36866-w204-c180-1-8cgi-m271-evo-motor-eksantrik-zincir-sesi-problemi.html



    Burada motor açıldığında eksantrik dişlileri ile beraber zincirinde değişmesi gerekiyormuş. Şayet eksantrik dişlisini yaptırmazsanız sübap eritmeye kadar gidiyormuş ama fiyat bence pahalı başka servisten fiyat alın araçtaki iki sorun içinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.