|
Bildirim
|
Çok az oyun vardır ki insana yaşanmışlık hissi verir.. Metro seriside bunlardan biri.. Hatta gelmiş geçmiş en iyi 3-5 fps den biri diyebiliriz.. Yılın en güzel oyun haberi bence.. Darısı Dying Light , Wolfenstein , Alien İsolation , Bioshock , Half Life gibi oyunların başına...
Şuda şurda dursun , gözlerimiz dolsun.. ah be Artyom reis |
yıl olmuş 2019. en azından olayı anlamamız için bir türkçe altyazı koymak çok mu zor? satın almayın crackli indirin. sizi umursamayanları sizde umursamayın.
|
Şu seride ki karakterin konuşmaması saçmalığı ilk 2 oyunda bu kadar gözüme batmıyordu. Ama bu oyunda o kadar fazla konuşma var ki cidden çok gözüme battı ve rahatsız etti. İlk defa bir oyunda dilsiz bir karakteri yönetiyor gibi hissettim. Öyle ki herkes sizinle konuşuyor size bir şeyler soruyor ama siz öyle bakıyorsunuz. Gerçekten bu oyun için 4a games in yaptığı yanlış tercihlerden biri de bu diyalog sistemi olmuş.
Tamam karakter konuşmasın ama o zaman diyalogları da ona göre yapın be kardeşim. Herkes artyom şuraya gidermisin şunu yaparmısın der, anna gelir seni seviyorum kumsala plaja gidelim vs vs bir ton diyalog..Yahu adam gibi cevap versin işte artyom. Npc ler şurada banditler var haberin olsun şöyle böyle diyince bari basitçe tamam kardeşim bakarım diyelim saçmalık işte resmen... |
Oyunun Türkçe yamasını yayınladım.
Türkçe Yamalar bölümünden konusuna ulaşıp, indirebilirsiniz. İyi oyunlar! |
metro 2035'i okumayan herkes boş boş yorum yapıyor.
|
Böyle talihsiz yorumlar teknik bilginin eksikliğinden doğuyor maalesef.
4A Games (eski Stalker yapımcılarının bir kısmıda burada) hep ışıklandırmaya önem verdi, farklı alpha katmanlarına, çoklu post-process işlemlerine ve fiziğe... Ray Tracing bu gün koca bir satış balonuyken bu adamlar 2007'de üstelik CPU'ya çözdürterek, Ray Traced Shadows-Lighting tekniklerini oyunlarına nakış nakış işlediler. Stalker oynayanlar hatırlar, yine inanılmaz kaplama çözünürlüğü yoktur, ama bütün olarak ele aldığında, detaylara baktığında, atmosfere ve ışıklandırmaya baktığında aşık olmamak elde değildir. İlk defa sadece yansıma bazında değil, tamamen ışık kaynaklı-global illuminated tekniğine dayalı real time rendering ile gölge ve aydınlanma efektlerini halledebilecek kadar kompleks bir motordan bahsediyoruz. Bir ağırlığı var motorun, oyunu oynar oynamaz hissediyorsunuz, bir kimliği var, boş teneke gibi değil. Herkesin ağzında oyun çıktığında beri dillere pelesenk olan "atmosfer" mevzusu da yine bu teniklerle bağıntılı, tıpkı önceki oyunlarında olduğu gibi (diğer iki metro ve stalker oyunları). E bütün bunlar maalesef bir bedelle geliyor, oyun pek çok şeyi real time çözüyor ve bu inanılmaz bir kaynak gereksinimi demek. Artık oyunlar yeni nesil konsollarla beraber, piyasadaki pastanın çok büyük bölümü (neredeyse tamamını) oluşturduklarından bu konsollara göre tasarlanıyor ve zayıf işlemci hep bir limit olarak ayaklara dolanıyor. Bu sebeple sürekli pre-baked denilen önceden pişirilmiş, tasarlanmış sahnelerle görüntüyü-ışıklandırmayı-gölgeleri oluşturuyorlar. Aslında hepsi bir yığın kaplama bloğu ve statik. Son zamanlarda iyi işlerde çıkarıyorlar, alıştı artık yapımcılar. E bizim gözlerde alıştı. Dolayısı ile böyle Metro gibi oyunların organikliğini eleştirebiliyoruz. Ama inanın işin tekniğinin içine girdiğinizde ortada takdir edilecek bir iş ve görselliğinin kendine ait bir kokusu var. İyi forumlar. |
Üstelik nvidia ile anlaşmalı bir oyun demişsiniz ya işte oyunun optimizesinin kötü olmasının sebebi de zaten o anlaşma.
Nvidia ile anlaşarak çıkarılan tüm oyunlarda port kötü oluyor. Şunu bilin bir oyun Nvidia ile anlaşılarak yapılıyorsa o oyunun optimizesi mutlaka problemlidir. Nvidia destekli çıkan oyunlarda bu tür sorunların olma sebebinin Nvidia yeni çıkaracağı kartları daha fazla satabilsin diye kasıtlı yapıldığına inanan çok fazla insan var. Bunu ya yapımcı firmalar yapıyor veya Nvidia kasıtlı olarak bazı oyunlarda sorun çıkaracak sürücü yayınlıyor. |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R-10 -- 12 Haziran 2017; 0:55:40 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|