Şimdi Ara

MG ZS EV 2023 72kw 440km menzil ANAKONU (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir (1 Mobil) - 10 Masaüstü1 Mobil
5 sn
315
Cevap
18
Favori
59.115
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mazurek kullanıcısına yanıt

    Bence hiç şarj cihazı ile uğraşma direk 220 V alternatif akımdan şarj olsun, zaten akşam şarja koyduğunda sabaha kadar en azından o gün için yeterli şarj olur.

  • cricet C kullanıcısına yanıt
    Ancak, araçla beraber verilen 220v 10a kablo 2.2kw/h enerji aktarıyor.
    akşam 19, sabah 07 arası, 12 saatte 26kw dolum yapar bu da yaklaşık 140km menzil demek.
    Yeterli gelir mi?
  • MG ZS EV…SOS tuşuna sakın basmayın…

    Çünkü hakikaten çalışıyor.

    Geçenlerde hanımı beklerken kızım (24) sos tuşunu gördü ve çalışıp çalışmadığını, çalışıyorsa ne yaptığını sordu.
    Bende “deneyelim” dedim.
    Bastım, telefon araması gibi karşıyı arama sesi çıktı,
    pattttt, hat açıldı,
    Bir erkek “buyrun yol yardımı” diye cevap verdi.
    Utandım, sıkıldım,🫣
    “kusura bakmayın, küçük oğlum meraklanmış bastı” dedim.
    Cevap;
    “Zararı yok, kazasız iyi yolculuklar” dedi ve kapattı.
    🙈🙉🙊
    Siz siz olun aramayın, çalışıyor.

    Anlaşılan araçda sim kard var ama nasıldır, nedir bilgi yok.
  • cricet C kullanıcısına yanıt

    Ben de gün içinde çok fazla yol yapmadığım için bu şekilde hallediyorum şarj işini. 50 seviyelerine düşünce geceden takıyorum sabaha 80'e yaklaşıyor. Otoparka 220v priz çektirdikten sonra yaklaşık 3 aydır İstanbul içinde bir kere hızlı şarj ihtiyacım oldu o da uzun yoldan gelip bir kaç saat sonra tekrar uzun yola çıktığım zaman.

  • “Ne olacak bu bataryalar bitince, 20-30 bin dolara takılacak” diyenler için bir bilgi;


    MG ZS EV 2023 72kw 440km menzil ANAKONU
  • 10 15 sene sonra büyük ihtimal telefondaki dji pilleri gibi oem firmalar pil değişimi yapmaya başlayacak araçlar için o yüzden bence dert edecek birşey yok tek sıkıntı 15 sene sonraki alım gücümüz.

  • mimleon kullanıcısına yanıt

    "16a veya 32a ayarlanabiliyor, 16a=7-11w, 32a=22w enerji aktarıyor"


    bu kısımda bir hata var


    16 amper ile ya 11 kw (trifaze)(16ax3x220v) ya da 3.5 kw(monofaze)(220vx16a) şarj alabilirsiniz


    7kw almanız için 32ax220v olması lazım, dolayısı ile 21 kw için de 32ax220vx3 oluyor



    yani kısa özet

    16a ile 7kw hız alınamaz

  • mimleon kullanıcısına yanıt

    %5 fark için bu kadar kasmaya gerek yokmuş.

  • S_O_S kullanıcısına yanıt
    Çok bilen arkadaş,
    16a ile 11kwh enerjiyi Tunççmatik içinde ki bir devre ile 7kwh düşüremez mi?
    Aynen EV araç içi modüllerinin gelen 22kwh enerjinin sadece 6.5kwh (seres3) alması gibi?
    Neyse, sen matematik formülleri ile devam et….
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mimleon

    Çok bilen arkadaş,
    16a ile 11kwh enerjiyi Tunççmatik içinde ki bir devre ile 7kwh düşüremez mi?
    Aynen EV araç içi modüllerinin gelen 22kwh enerjinin sadece 6.5kwh (seres3) alması gibi?
    Neyse, sen matematik formülleri ile devam et….

    haklısınız yanlış yazmışım diyeceksin ve başka insanların kafasını karıştırabilecek yanlış bilgi vermemi önlediğin için teşekkür edeceksin ama bir haller bir tripler. bir de profil fotoğrafında Atatürk var, ama profile koymak anlamaya yetmiyor işte.


    sana ta orta okuldan başlamak lazım, volt, amper, watt , kwh(kilo watt saat) gibi terimlerin ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını en baştan öğretmek lazım


    çünkü bir mesajda 22w yazıyorsun, öteki mesajında 22kwh yazıyorsun ve işin enteresan yanı 2 mesajındaki birimlerin de yanlış olması, bari birisi doğru olsaydı MG ZS EV 2023 72kw 440km menzil ANAKONU 


    trifaze bir hattan 22 kw(kwh değil) enerji verecek bir alt yapı ile 6-7 kw enerji aldığın durumlarda olacak formülü yazıyorum dikkatli takip et


    220v x 10a x 3 faz = 6.6 kw

    220v x 11a x 3 faz = 7.2 kw



    yani benim en başta düzelttiğim mesajın hala hatalı


    "16a veya 32a ayarlanabiliyor, 16a=7-11w, 32a=22w enerji aktarıyor"





  • Klavyede yazım hatasına takılanlarla bu “bilgi paylaşımı” çok zor.
    Hele ki EV aracı olmayıp, grupta devamlı muhalefet edenlerle daha da zor.
    Neyse Paylaşıma devam arkadaşlar.

    KERS kullanımına alıştım, şöyle ki.
    şehir içinde düşük hızlarda (max 30km) 2. kademede bırakıyorum.
    Biraz şehir dışı, yani hızın biraz daha yüksek olduğu (30-70km) el ile kontrol ediyorum.
    sağ elim kers çubuğu üzerinde, önümde ki araç durduysa veya yavaşlarsa hemen 3. seviyeye alıyorum, MG sert bir şekilde yavaşlıyor. öndeki araç hareket ederse önce 2 ye sonra 1 e alıyorum. böylece hem balata kullanımı azalıyor hemde enerji tasarrufu sağlanıyor.
    Bu iş oyun oynar gibi, trafikde de sıkılmamı önlüyor.
    Yüksek süratlerde (70-110km) kers 1. kademede, çünkü ayağınızı gazdan kestiğinizde ki ani yavaşlama, sonrasında gaz vererek daha fazla enerji harcanmasına sebep oluyormuş.

    Soru; fosil yakıtlı araçlarda şanzımanı olanlarda, yokuş aşağı inerken veya düz yolda vitesi N konumuna alarak “yelken vites” denen az yakıt kullanımı yapılıyormuş.
    Hatta Teslada da N ye alarak (hybernian sürüş) denen sürüşü yapanlar var. (youtube Engin Ozeren)
    Bizde deneyen oldumu? Vitesi N alan oldumu sürüş anında?




  • koraygunal K kullanıcısına yanıt

    Geçmiş olsun zor bir süreç sizi bekliyor gibi duruyor.

  • koraygunal K kullanıcısına yanıt

    Can sıkıcı bir durum. Her ne kadar ben bu aracı "şehir içi" kullanım için almış olsam da tam da bu günlerde "uzun yola da çıksam mı ki" diye düşünüyordum, şimdi daha bir çekinir oldum.


    Yollardaki şarj istasyonlarının kalitesi hakkında hiçbir fikrim yok. EPDK lisans veriyor firmalara tamam da bu kurulan DC istasyonlarının belli standatları sağlayıp sağlamadığını kontrol eden bağımsız bir yetkili kuruluş var mı acaba? Bununla ilgili bir sertifikasyon geçerli mi? Evde kendi kurduğum istasyonda hani kablonun, hangi sigortanın vs. kullanıldığını biliyorum, bu sayede içim rahat arabayı şarj ediyorum. Peki çok daha yüksek voltajlı DC istasyonlarına nasıl güvenebiliriz bu durumda? Çok mu abartıyorum bilmiyorum ama belki arabanın kendisini korumaya almasına sizin kullandığınız bir DC istasyonu sebep oldu.


    Umarım sorun bir an önce çözülür. Biraz daha uzarsa Ankara'daki servisi aradan çıkartıp direkt mg türkiye (doğan trend) ile muhatap olmayı deneyebilirsiniz. Böylece Ankara'daki servisi üstten baskılama şansınız olabilir. Gelişmeleri lütfen paylaşın. Geçmiş olsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi snoppy -- 24 Ekim 2023; 15:37:53 >




  • koraygunal K kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    Oda birkaç gün önce sehir dışına ilk kez çıkmış ve dc sarj problemi yaşamış.


    haydaaa. Biz hiç şehir dışı çıkmayalım o zaman ya da DC istasyonda hiç şarj etmeyelim. Saçmalığın daniskası.

  • Ben bu araçla 3 kere izmir-istanbul git gel (toplamda 5 tek yön) yaptım, sorusu olanları yanıtlayabilirim. Uzun yolda hiçbir sorun yaşamadım.

  • Fosil yakıtlı araçlarda “kirli benzin/mazot” sorunu gibi bir sorun olmalı.
    DC ünitesinden kaynaklı (kısa devre, yüksek/düşük akım vs) bir sorun olmalı.
  • koraygunal K kullanıcısına yanıt

    Mg Valueguard hakkınızı kullanın iade alsınlar aracı?

  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.