Şimdi Ara

MG ZS EV 2023 72kw 440km menzil ANAKONU

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
315
Cevap
18
Favori
59.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konu açıldığında eski kasa kısa menzilli MG vardı.
    Artık yok.
    Bu nedenle başlığı değiştirip, ilgisiz mesajları sildim.
    Yeni kasa ile ilgili denyimlerim şöyle

    Bugün 28.08.2023 İzmir Özdemirler Otodan MG ZS EV 2023 model 440mkm menzil 72kw battaryalı aracı aldım.
    Anahtar teslim 1.649.000tl.
    1.247.xxx fatura + 274.xxxkdv+124.xxx ötv (%10)
    Araçta bir adet AC menekkes fiş şarj kablosu ve lastik şişirme aparatı ile sıvısı çıktı

    ilk görüşlerim: (Seres 3 elektirikli aracımda var, onunla kıyaslayacağım)
    - daha derli toplu ve ön cam ile daha ferah
    - malzeme kalitesi iyi seres ile aynı
    - koltuklar daha iyi, sarıyor
    - boyut itibarı ile seres’e göre daha küçük
    - sürüş anında seres’e göre daha sessiz, seres de biraz yol sesi ve elk motor vınlaması vardı. MG de yalıtım iyi olmalı, motordan ise çok hız yapmazsanız ki ben 30km şehir içi yoğun trafikde kullandım ses gelmiyor.
    - Adaptif CC şahane, seres de adaptif değildi. Adaptif aktif iken 30km altına düşünce stand-by durumuna geçiyor, durduğunuzda sarı oluyor, dururken koldaki düğmeye basarsanız otomatik CC 30km hıza ayralanıyor, gaza hafif bastığınızda 30km hıza kadar çıkıyor. sonrasında hızı arttırp istediğiniz hızda sabitliyorsunuz. (Trafik Jam sayesinde)
    - Trafic Jam uygulamasını kullandım, o da şahane, anlatayım.
    CC aktif ettiğinizde, Trafic Jam uygulaması da seçili ise 0-30km arası önde ki aracı takip ediyor, araç durursa duruyor, araç ilerlerse gaza hafifçe dokunduğunuzda MG de ilerliyor. Şimdilik ayağım fren üzerinde tetikte kullandım. 😁
    - Şerit takip ve şerit dışına çıkma engelleme açıkmış, hemen kapattım. Sonra test ederim kullanırmıyım bilmem.
    - Android oto kullandım, başarılı, ama telefonda interneti kesince kapandı. o anda google navi açıktı belki de ondan, test edeceğim.

    Kısa bir bilgi; araçtan çıkınca kapılar otomatik kilitlenmiyor, yalnız bir durum var o da şu, dışardan UK ile kilidi açtınız ama raca girmediniz, 30 sn sonra otomatik kilitleniyor.

    gelişme oldukça yazarım.

    iyi sürüşler
    🚘



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 28 Ağustos 2023; 20:52:42 >







  • Kapalı otoparka elbette şarj istasyonu kurdurabilirsiniz.


    1) Önce apartman yönetiminden izin alınır.

    2) Elektrik Mühendisi bulunup tesisat incelenir ve gerekli görülürse (%99.9 gereklidir) Güç Artırım Projesi çizilir.

    3) Elektrik dağıtım şirketiniz bu projeye onay verip Enerji Müsaade İzni çıkartır.

    4) Bu izin sonrasında bir elektrikçi bulunup (daha önce bu işleri yapmış olması önemli) projeye uygun tesisatta değişiklik yapar.

    5) Elektrik Mühendisi yapılan değişikliği Elektrik dağıtım şirketine haber verir. Şirket teknisyeni gelip, elektrikçinin projeye uygun iş yapmış olup olmadığını denetler, yeniden mühürleme yapar vs.


    Bu aşamalarda size gerekli olacak TEMEL malzemeler şöyle olacak:

    1) Araç Şarj cihazı (20bin-30bin arası)

    2) Elektrikli aracınızın veya araç şarj cihazının kendi kablosu yoksa eğer Araç Şarj Kablosu (3bin-4bin)

    3) Kombinasyon kutusu (içerisinde sigorta ve kaçak akım rolesi bulunan) (2bin-3bin)

    4) Kablo maliyeti (evin sayacından, kombinasyon kutusunu koyacağınız yere kadar NYM tipinde kablo) (metresi 100-150 TL civarı)


    Tabii önemli olan şu 2 husus daha var:

    1) elektrik sayacınızın Trifaze olması lazım. Ben bu konuda şanslıydım. Elektrik sayacını değiştirmem gerekmedi.

    2) ayrıca sokaktaki trafodan sayaca kadar gelen kablonun da (branşman kablo diyorlar buna) değişmesi de gerekmedi. Güç arttırımı sonrasında bile (benim evin maks gücü 9 kw'dan 29 kw'a çıktı) bu ana kablonun kalınlığı gücü kaldırabilecek nitelikteydi.


    Biraz gözünüz korkabilir ama işini iyi yapan Mühendis ve Elektrikçi olduğu sürece çoğu şeyle siz uğraşmayacaksınız zaten. Bu süreç 2 haftada tamamlandı benim. Cahil elektrikçiler ve kullanıcılar "bu kadar teferruata gerek yok" diyebilirler sakın aldanmayın (mühendisler bu konuda daha ihtiyatlı oluyorlar). Maliyetinden dolayı ucuz ürün kullanma yoluna da gitmemenizi tavsiye ederim. Elektrik işinin şakası olmaz.

    Bu arabayı üvey evlat gibi görüyor Mg. Hiç güncelleme de gelmedi araca. Çin vergisi vs. derken iyice gözden çıkardılar bence. Ufak bir parça için 4 ay bekledikten sonra zaten MG'yi silmiştim kafamdan. Herkese de almayın diye söylüyorum, sosyal medyaya da yazdım. MG benim için pişmanlıktan başka bir şey değil.

    MG ZS EV…SOS tuşuna sakın basmayın…

    Çünkü hakikaten çalışıyor.

    Geçenlerde hanımı beklerken kızım (24) sos tuşunu gördü ve çalışıp çalışmadığını, çalışıyorsa ne yaptığını sordu.
    Bende “deneyelim” dedim.
    Bastım, telefon araması gibi karşıyı arama sesi çıktı,
    pattttt, hat açıldı,
    Bir erkek “buyrun yol yardımı” diye cevap verdi.
    Utandım, sıkıldım,🫣
    “kusura bakmayın, küçük oğlum meraklanmış bastı” dedim.
    Cevap;
    “Zararı yok, kazasız iyi yolculuklar” dedi ve kapattı.
    🙈🙉🙊
    Siz siz olun aramayın, çalışıyor.

    Anlaşılan araçda sim kard var ama nasıldır, nedir bilgi yok.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    MG ZS EV 2023: 72 kW Güç ve 440 km Menzille Elektrikli Sürüş Deneyimi

    MG ZS EV, 2023 model yılıyla birlikte, elektrikli otomobiller alanında iddialı bir seçenek olarak karşımıza çıkıyor. 72 kW'lık güçlü motoru ve 440 km'ye varan menziliyle dikkat çeken MG ZS EV, şehir içi ve şehirlerarası yolculuklar için ideal bir seçim sunuyor.

    MG ZS EV Kullanıcı Yorumları

    MG ZS EV sahiplerinden gelen yorumlar, aracın yüksek performansı, konforlu sürüşü ve uygun fiyatından övgüyle bahsediyor. Kullanıcılar, aracın elektrikli motorunun sunduğu anlık torkun sürüş deneyimini keyifli hale getirdiğini belirtiyor.

    MG Elektrikli Araba Yorumları

    MG, elektrikli otomobiller alanında kendini kanıtlamış bir marka olarak öne çıkıyor. MG ZS EV de bu tecrübenin bir yansıması olarak, kullanıcılarına güvenilir ve çevre dostu bir sürüş deneyimi sunuyor. Aracın modern tasarımı ve teknolojik özellikleri de elektrikli araç meraklılarının ilgisini çekiyor.

    MG ZS Yorum

    MG ZS, gerek içten yanmalı motorlu versiyonu gerekse elektrikli versiyonuyla kullanıcılar tarafından beğenilen bir model olarak karşımıza çıkıyor. Aracın geniş iç hacmi, konforlu koltukları ve kullanışlı özellikleri, onu aileler ve bireyler için ideal bir seçenek haline getiriyor.

    MG ZS EV 2023, elektrikli otomobile geçmeyi düşünenler için dikkate değer bir seçenek. 72 kW gücü ve 440 km menziliyle şehir içi ve şehirlerarası yolculuklarda beklentileri karşılayan bir sürüş deneyimi sunuyor.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Menzili kısa ve AC şarj süresi çok uzun. Üzerine az daha ekleyip kona almak ve ya biraz daha ekonomik olan zoe almak sanki daha iyi gibi. Gerçi DC şarj hızı oldukça iyi zoe ye göre.

  • Açıkçası 40 bin euro gibi bir parayı ne olduğu ne olacağı belli olmayan bir markaya bağlamazdım. Zaten günümüz şartlarında elektirikli bir aracı verimli şekilde kullanmak şu an pek mümkün değil.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Konnegeer27

    Açıkçası 40 bin euro gibi bir parayı ne olduğu ne olacağı belli olmayan bir markaya bağlamazdım. Zaten günümüz şartlarında elektirikli bir aracı verimli şekilde kullanmak şu an pek mümkün değil.

    MG ne olacağı belli olmayan bir firma olabilir ama ne olduğu belli bir firmadır. Ülkemizde pek satılmasa da Rover markasıyla aynı çatı altında bulunurdu. Günümüzde hâlâ Rover marka araçlara biniliyor ki MG markası Rover'dan daha kaliteliydi. İngilterede kraliyet araçları üretip satmış bir firmadan bahsediyoruz. Tabi günümüzdeki sahipleri ve üretim durumu hakkında bilgim yok ama öyle Çin'den çıkma yeni üretime başlamış bir marka değil.

  • SAIC motorun alt markası olan MG için içiniz rahat olsun. SAIC markası başlı başına bir otomotiv devi. İçindeki robotize teknoloji akıl almaz düzeyde. Ama Türkiye distribütörü ne yapar markaya sahip çıkar mı o belirsiz

  • Merhaba, emin olmamakla birlikte sanırım kendileri tekrar geri alma garantiside veriyor onu detaylı incelemenizi şartlarını kontrol etmenizi öneririm gerçekten dediklerini yerine getiriyorlarsa risk yok gibi.

  • evet, o avantajlı geri alımı okudum. Bilgim var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mimleon

    Bu mesaj silindi.

    Bir de enerji geri kazanımı var o da avantaj

  • https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-hyundai-egaraj-2020-hyundai-kona-electric-927483055/detay
    MG de güzel ama bu segmentte yurtdışında favori kona.
    Elektrikli araçlar hakkında bu bjorn favorimdir, ismni yazıp yanına da mg koyup aratın içerikler çıkar
    https://www.youtube.com/watch?v=C964VyYvA4g&feature=youtu.be




  • nightbringer kullanıcısına yanıt
    geri kazanımının %3-5 olduğu söyleniyor.
    Tam bir ölçüm bilinmiyomuş.
  • FurkanEmir411 F kullanıcısına yanıt
    Dostum ilk duyurulduğundan beri (2yıl) bekliyorum.
    elbette tam bir fiyat/performans aracı ama gelmşyor, getirmiyorlar.
    İthal olanı da 65.000€ yani 680.000₺
    Üstelik garanti falan hakgetire.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mimleon

    Dostum ilk duyurulduğundan beri (2yıl) bekliyorum.
    elbette tam bir fiyat/performans aracı ama gelmşyor, getirmiyorlar.
    İthal olanı da 65.000€ yani 680.000₺
    Üstelik garanti falan hakgetire.

    Attığım linkteki araç 450 bin tl, bence mg almaktansa bunu almak daha mantıklı. Elektrikli aracın bakımı yağı suyu normal araç gibi olmadığı için ben dert etmezdim +muhtemelen bu sene elektrikli kona resmi olarak da gelicek. Bir sorun anında egaraj zaten koskoca servis onlar yardımcı olur olmadı hyundai muhtemelen araçla ilgilenir ama karar sizin. Hacim derdi yoksa zoe de alınabilir.

  • %25 ötv dilimindeyse alınır da. %60 ta ise alınmaz bence.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.