Ocak-Temmuz 2021'de 159 tane MG ZS EV satılmış. iX3 171, Zoe 196, Seres 3 26 tane. Benzin tv'deki incelemesini izledim. Elektrikli otomobilin km başına düşük maliyeti cezbedici ama araç gerçeken otomobil sevenler için tam manasıyla oturmuş bir karaktere gelmemiş. Elektrikli son model araçta daha teknolojik şeyler beklerken, 5 sene önceki şeyleri yeni diye satmaya benzettim. Albenisi var yok değil ama tercih etmezdim. Artıları var, fiyata göre, ne zoe kadar işlevsiz kaldığı yanı var ne de diğer SUV sınıfından çok eksiği var. Tam arada kalmalık bir araç üretmişler. |
MG ZS EV 2023 72kw 440km menzil ANAKONU (4. sayfa)
-
-
Mg zs ev kullanan var mı şu anda ? Tecrübelerinizi aktarır misiniz?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kendi wallbox' ınızı kurabiliyorsanız, kuramayacağınız bir yere taşınma ihtimaliniz de yoksa 4-5- sene diyelim;
elektrikli araç menzilleri şehiriçi için yeterli seviyelere geldiler. zaten tüketim avantajı vs. ise öncelik; şehiriçi kullanım ve AC şarja yoğunlaşmak lazım.
DC şarj istasyonları şimdilik İstanbul' da pürüzsüzler ancak bunun temel sebebi yeterli olmaları değil; elektrikli araçların sayıca çok az olması. ABD' de özellikle Califnornia' da artan EV sayıları ile birlikte, şarj noktaları ve istasyon sayısı kıyaslanamayacak kadar çok fazla olmasına rağmen, pek hoş olmayan bekleme süreleri oluyor, rezervasyonlarda bile problem yaşayanlar var. yani birkaç sene içerisinde, DC istasyonlara güvenerek yola çıkmak biraz üzebilir, gece şarja takabileceğiniz; kendi wallbox / şarj noktanızın olması gerekiyor. mevcut siteler ve işyerleri bu dönüşümü başlatmalılar, altyapıyı da hazırlamalılar. gel de ilgisiz site yönetimlerine anlat.
hoş, devletin de zaten hızlı bir dönüşüm işine gelmiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 2 Eylül 2021; 13:26:27 >
-
Cevap için teşekkürler @Kalsiyum 17 .
-
Resmi Kona geldi, 487 gayme
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
menzil aynı, sadece marka ve bir kaç aksesuar farklı.
439 - 487 farkı 48.000₺
bakmak lazım.
-
Kona dısında duzgun menzili olan bir elektrikli yoktu.ZOE50 ler de gayet iyi idi onu da konforsuz diye begenmemissiniz.
Menzil olayı cok gercekci olmuyor.350 yazıyor 260 gidiyor atıyorum kısın da 200-20 a gidiyor.Gittigin yerde sarj istasyonu bozuk cıktı sarj edemedin.Ya da orada Batarya %10 kaldı falan dedi beni o stres oldurur.
Su anda hala fantazi bence elektrikli arac olayı ayrıca o kadar da ucuz degil bildigim kadarıyla 100KM 10 TL biraz dusuk geldi.Velev ki dogru 300 luk arac almak varken 500 luk alıp da 100 KM de 20TL kar yaptım falan bana cok saglıklı gelmiyor.
-
Demin tesla'lı bi abiyi izledim. Norveç'ten Türkiye'ye geliyor. Türkiye'ye gelene kadar tesla supercharger'lardan faydalandı. Kapıkuleden bir girdi. Yok zes'ti yok avm'ydi uğraştı durdu. Ödeme sistemlerinin garipliğinden yakındı. Yok mail atıyormuşsun, onlar sana dönüyormuş. Sonra sms geliyormuş da istasyon açılıyormuş da... Henüz bu işin yaygınlaşmasını beklemeden almak bana da mantıklı gelmedi. Norveçte sokaklarda bazı bölgelerde kaldırımda şarj noktaları var. Bizde şehirlerin bazılarında hiç yok. Türkiye'de baya zorlanmış bu abimiz, sonra yine bulgaristan'a geçince tesla superchargerlar üzerinden döndü evine.
-
Aracı bugün bayide inceledim. İçi ferah, bazı yönlerden bazı markaların düğmesidir, ızgarasıdır benziyor. Ön orta kol dayaması eski volvolara benziyor. Benzerliklere rağmen hissiyatı kalitesiz gelmedi. Tek zayıf yönü kadranın tamamen elektrikli bir araçta neden eski analog kadran oluşu dedirtti. Dijital bir ekran koyulabilirmiş. Sürüş pozisyonu güzel yalnız araçta direksiyon derinliği ayarlanmaması da niye yok anlaşılmadı. Kol dayama ve direksiyon arasındaki mesafe çok iyi yalnız belki bu yüzden koyulmamıştır.
Cam tavan arkaya kadar gidiyor. Açılabilir bir sunroof olması ve perdenin de elektrikli olması güzel. Arka yaşam alanı olması gerektiği kadar ve güzel. Bagajı bu sınıf için gayet yeterli geldi.
Farları mercekli led, bi-led galiba çünkü uzun far huzme yeri yok. Bayideki görevli de konuya hakim değildi.
Menzili, bu segmentte elektrikli bir araç için gayet iyi. Bunda ağırlığının 1.5 tona yakın oluşunun da etkisi var sanırım. Şehir içi kullanımda ideal. 5.5 liraya 150 km civarında gidilebildiğini söylediler bayide. Deneyimlemek lazım ama kulağa iyi gelen değerler bunlar.
Arka süspansiyon torsiyon ama zaten sportif karakterli bir araç arayan buna bakmamalı. 0-100 hızlanması 8 sn civarında. Günümüzün çoğu binek otomobilinden hızlı ama elektrikliler açısından yavaş. Motorun gücü biraz az geldi kağıt üstünde. Yarın deneme sürüşü yapabilirsem görebilirim.
Alan müşterilerin evlerine wallbox kurulumu ücretsizmiş. Yaklaşık 4 saatte tam doluma (yüzde 80 de olabilir) erişebiliyormuş.
Kör nokta uyarısı, adaptif hız sabitleme, otomatik fren, şerit takip asistanı gibi tüm günümüz teknolojileri araçta aslında olması gerektiği kadarıyla var. Araç genel olarak hoşuma gitti. Bugün kü fiyatı 430, yarın yani p.tesi araca 30.000 lira zam gelecekmiş.
Araçtan aşırı beklentisi olmayan ama teknolojiyi tatmak isteyene bence kafadan örnek olmuş bu araç.
-
hocam tüketim değeri fazla abartılmış, 5.5 lira evden şarj ile 6kW'a denk geliyor (92 kuruş = 1kW) , bu 6kW değeri ile 150km gitmesi mümkün değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bana da abartılı geldi rakam. Bize sunan görevli 3 günde bir şarj ediyorum dedi. Gittiği mesafeyi sormadım. Yarın deneyimleyebilirsem net öğrenirim.
-
Benim yaptığım hesapta, 265km şehir dışı menzilde 11₺ harcaması vardı.
şehir içi reg ile 150km de 5.5₺ mümkündür.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bugün aracı test ettik. Hızlanması gayet güzeldi. Yol sesi olarak bence başarılı. Rüzgar sesi 120'den sonra var ama bunu hissetmemizin sebebi de aracın çok sessiz gitmesinden. Yoksa motor sesi ve titreşimi olsa bu sesi çok kulak kabartmadıkça kimse duymaz. Bozuk satıh veya pürüzlü asfaltta farklı olabilir ama rahatsız edeceğini sanmam. Sıcak asfaltta michelin primacy 3 st lastiklerle başarılıydı. Süspansiyon tahminimden de yumuşak, yani konfor olarak güzel. Koltuklar deriydi ve yumuşaklığı şaşırttı çünkü Volvo'lardaki deri koltuklar anormal derecede sert. Arka süspansiyon bağımsız olmamasına rağmen araç fazla sallanmadan geçip gidiyor. Yeni araç almayı düşünen varsa, özellikle araçtan arabacı adamlar kadar titizlikle ayrıntıya düşmeden beklentiye girecekse, bu araç alınır diyorum.
Hyundai Kona ile neredeyse fiyatları yakın ama ikisine de bugün zam geldi. Hyundai'de cam tavan yok, sadece sunroof. Bagaj biraz daha dar. Menzil birbirine çok yakın. İçeride konsol ve orta kısım daha güzel tasarlanmış. Kadran tamamen dijital. İkisi arasında kalınsa tasarımdan dolayı Kona derdim, gerçi henüz sürüş denemesi yapmadık ama ZS de yabana atılmayacak kadar iyi donanımlı ve konforlu.
Görevlinin dediğine göre 20.000 km'deki şarj maliyeti 1600 liraya denkmiş. Yani km'de 8 kr demek. Bu şu an içten yanmalı motora sahip bir araca kıyasla mükemmel rakam. Tabi bu rakam evden şarj ile mümkün. Hızlı şarj istasyonlarında bu rakama zor. Muhtemelen dizelin ekomomisine yaklaşacaktır.
Carviser Fahir'in incelemesini izleyip gittikten sonra dediklerine harfiyen katılıyorum.
carviseryoutubeMG ZS EV test sürüşü videosu yayında. Tamamen elektrikli 2021 MG ZS EV, 143 beygir güç ve 353 Nm tork üreten elektrikli motoru ve Luxury donanımıyla karşınızda. MG ZS EV, 100 yıllık İngiliz markanın Çinli Saic Motor bünyesine katıldıktan sonra hayat bulan modellerden biri. Ülkemizde de bu yıl itibariyle satışına başlanan bir model. MG ZS EV ile ilgili merak ettiğiniz her şeyi bu videoda bulabileceksiniz. İyi seyirler... Instagram hesabımı takip edin... http://bit.ly/CarviserInstagram 00:00 Tasarım 04:50 Bagaj 06:00 Arka koltuk 08:56 Motor 09:25 Kokpit 15:55 Tüketim 20:53 Sürüş 28:19 Fiyatlar ve rakiplerle kıyaslama Güncel Videolar Opel Mokka Test Sürüşü - En tarz SUV bu mu? --- https://bit.ly/carviserYeniMokka Honda Jazz Hibrit Test Sürüşü - Tasarımını beğenmeyenler mutlaka izlesin! --- https://bit.ly/carviserJazzHibrit Renault Taliant Test Sürüşü - Fiat Egea'dan iyi mi? --- https://bit.ly/carviserTaliant Suzuki Swift Hibrit Test Sürüşü - En uygun fiyatlı hibrit! --- https://bit.ly/carviserSwift Citroen C4 Test Sürüşü - SUV mu yoksa kompakt HB mi? --- https://bit.ly/carviserYeniC4 Audi A3 Test Sürüşü - 1.5 TFSI motora gerek var mı? --- https://bit.ly/carviserA3 Seat Tarraco Test Sürüşü - 7 koltuklu Tarraco Kodiaq'dan iyi mi? --- https://bit.ly/carviserTarraco BMW 4 Serisi Test Sürüşü - Böbrekleri kadar iddialı mı? --- https://bit.ly/carviser4Serisi Seat Tarraco İlk Karşılaşma - 7 koltuklu Leon mu? --- https://bit.ly/carviserTarracoInceleme BMW 5 Serisi Test Sürüşü - Artık o da 1 milyon TL! --- https://bit.ly/carviser5Serisi Skoda Scala Test Sürüşü - VW Golf'e alternatif olabilir mi? --- https://bit.ly/carviserScala VW Golf Test Sürüşü - Yarım milyonluk Cumhuriyet Altını! --- https://bit.ly/carviserYeniGolf Mercedes S Serisi Test Sürüşü - 4 milyon TL'lik konfor üssü! --- https://bit.ly/carviserSSerisi Volvo S60 Test Sürüşü - 180 km/s sürati geçmeyen araba! --- https://bit.ly/carviserS60 Fiat Egea Cross Test Sürüşü - Sandero Stepway mi Egea Cross mu? --- https://bit.ly/carviserEgeaCross Dacia Sandero Stepway Test Sürüşü - 190 bin TL'ye alınır mı? --- https://bit.ly/carviserStepway Nissan Juke Test Sürüşü - B-SUV almayı düşünenler mutlaka izlesin! --- https://bit.ly/carviserYeniJuke Mercedes E300 Coupe Test Sürüşü - 1.6 motorlusu gelecek mi? --- https://bit.ly/carviserECoupe VW Caddy Test Sürüşü - Rifter'dan iyi mi? --- https://bit.ly/carviserYeniCaddy VW Caddy İlk Karşılaşma - Bineklere taş çıkartır! --- https://bit.ly/carviserCaddyInceleme Elektrikli otomobillere ÖTV zammı! Fiyatlar ne kadar artacak? --- https://bit.ly/carviserElektrikOTV Opel Insignia Test Sürüşü - Yeni 1.5 dizel motor memnun eder mi? --- https://bit.ly/carviserInsigniaMakyaj Citroen C3 Test Sürüşü - Peugeot 208 alternatifi olabilir mi? --- https://bit.ly/carviserC3Makyaj Peugeot 208 Test Sürüşü - Yılın Otomobili Türkiye'de! --- https://bit.ly/carviser208Test Skoda Octavia Test Sürüşü - Aldığıma değdi mi? --- https://bit.ly/carviserYeniOctavia Skoda Octavia ile ilk karşılaşma! - Neden Skoda modellerini test etmiyordum? --- https://bit.ly/carviserOctaviaInceleme Mercedes GLA Test Sürüşü - Yeni kasada ne değişiklikler var? Alınır mı? --- https://bit.ly/carviserYeniGLA VW T-Roc Test Sürüşü - Peugeot 2008 mi T-Roc mu? --- https://bit.ly/carviserTRoc Peugeot 3008 Test Sürüşü - Neleri değişti, hala cazip mi? --- https://bit.ly/carviser3008Makyaj Seat Ateca Test Sürüşü - Peugeot 3008'den 150 bin TL daha ucuz! --- https://bit.ly/carviserAteca2020 Peugeot 3008 Seat Ateca VW TRoc ile ilk karşılaşma! - Haftanın testi hangisi olacak? --- https://bit.ly/carviserHaftaninTesti Porsche Taycan İnceleme - Test öncesi ilk izlenimlerim nasıl? --- https://bit.ly/carviserTaycanInceleme BMW X1 Test Sürüşü - Rakipleriyle detaylı fiyat karşılaştırmalı! --- https://bit.ly/MakyajliBMWX1 Sis farı ne zaman yakılmaz? - Trafikte yapılmaması gerekenler! --- https://bit.ly/carviserSisFar Renault Captur Test Sürüşü - Peugeot 2008’den iyi mi? --- https://bit.ly/carviserCaptur SsangYong Korando Test Sürüşü - Hem zengin donanımlı hem de uygun fiyatlı! --- https://bit.ly/carviserKorando DS7 Crossback E-Tense 4x4 Test Sürüşü - Elektrikle kaç km gidiyor? --- https://bit.ly/carviserDS7ETense Mercedes E Serisi Test Sürüşü - Artık o da 1 milyon TL..! --- https://bit.ly/carviserYeniE200d Land Rover Defender Test Sürüşü - Her koşulda test ettim! --- https://bit.ly/carviserDefender Discovery 1 yılda ne kadar masraf çıkarttı? Söylendiği gibi sorunlu mu? --- https://bit.ly/carviserDiscoveryBakim VW Tiguan Test Sürüşü - Yarım milyon TL'lik kompakt SUV! --- https://bit.ly/carviserYeniTiguan Yeni Hyundai i20 Test Sürüşü - En iyi yerli olabilir mi? --- https://bit.ly/carviserYenii20 Trafikte yapılmaması gerekenleri anlattım! - Kaza tehlikesi atlatarak... --- https://bit.ly/carviserTrafikVloghttps://www.youtube.com/watch?v=AW0C_qcF0i0&t=1712s
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huan8 -- 25 Ekim 2021; 20:6:17 >
-
-
Alamadım, menzil konusu benim amacıma pek uymadı. İzmir-Ödemiş günübirlik git gel ve orada ki Gölcük, Bozdağ gibi yerleri ziyaret ucu ucuna geliyor.
Zaten 439K bin olan fiyat uçtu gitti.
Geçen hafta İzmir Ödemiş yaptım, 230km de 300₺ yakıt harcamışım. yuh dedim.
Artık yeni yılda yeni arayışlara gireceğiz
Dün MG beni aradı, Bodrum’a showroom açmışlar, davet ettiler.
Teşekkür ettim..
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Peki menzilden bağımsız, yani menzil konusunda ihtiyaçlarınızı karşılar bir senaryo üzerinden gidersek, şuan ki fiyata rağmen yine de almayı düşünür müydünüz?
-
Elbette, MG tasarımı donanımı ile hala en iyi fiyat oranına sahip.
Menzil ise, zaten elektrikli araçlar kent içi kullanımda en iyiperformansı veriyor ve günümğzde üretilme amaçları da bu.
500-600km menzil talebi şimdilik abartı, çünkü batarya teknılijisi henüz verimli değil bu menzil için.
600km menzilli bataryanın şarj süresi hala uzun.
Buda çözülürse, o zaman uzun yol kullanımı gerçekleşir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yıllık kaç km yapacaksınız
Vitara duracak 2. Araç olarak mı alacaksınız yoksa satıp mı alacaksınız
Önce bir bunu yaziverin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yıllık kullanım sanırım 15.000km civarında olur.
Vitara ile 6 yılda yaptığım ortalama 9.000km
benzinin bugün kü fiyatlarla maliyeti uçuyor,
elektiriğe gelen zamma rağmen 15.000km de ki harcama;
- 13.000₺ benzin
- 3.000₺ elektrik
yıllık bakım ve servis bedelide keza düşecektir.
Vitarayı satmayı düşünmüyorum, MG ikinci araç olarak alınacaktı.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Kimse batarya maliyetini düşünmüyor. Batarya değişimi geldiğinde 10 yılda harcanacak yakıttan daha maliyetli olduğu görülür.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X