Kapalı otoparka elbette şarj istasyonu kurdurabilirsiniz. 1) Önce apartman yönetiminden izin alınır. 2) Elektrik Mühendisi bulunup tesisat incelenir ve gerekli görülürse (%99.9 gereklidir) Güç Artırım Projesi çizilir. 3) Elektrik dağıtım şirketiniz bu projeye onay verip Enerji Müsaade İzni çıkartır. 4) Bu izin sonrasında bir elektrikçi bulunup (daha önce bu işleri yapmış olması önemli) projeye uygun tesisatta değişiklik yapar. 5) Elektrik Mühendisi yapılan değişikliği Elektrik dağıtım şirketine haber verir. Şirket teknisyeni gelip, elektrikçinin projeye uygun iş yapmış olup olmadığını denetler, yeniden mühürleme yapar vs. Bu aşamalarda size gerekli olacak TEMEL malzemeler şöyle olacak: 1) Araç Şarj cihazı (20bin-30bin arası) 2) Elektrikli aracınızın veya araç şarj cihazının kendi kablosu yoksa eğer Araç Şarj Kablosu (3bin-4bin) 3) Kombinasyon kutusu (içerisinde sigorta ve kaçak akım rolesi bulunan) (2bin-3bin) 4) Kablo maliyeti (evin sayacından, kombinasyon kutusunu koyacağınız yere kadar NYM tipinde kablo) (metresi 100-150 TL civarı) Tabii önemli olan şu 2 husus daha var: 1) elektrik sayacınızın Trifaze olması lazım. Ben bu konuda şanslıydım. Elektrik sayacını değiştirmem gerekmedi. 2) ayrıca sokaktaki trafodan sayaca kadar gelen kablonun da (branşman kablo diyorlar buna) değişmesi de gerekmedi. Güç arttırımı sonrasında bile (benim evin maks gücü 9 kw'dan 29 kw'a çıktı) bu ana kablonun kalınlığı gücü kaldırabilecek nitelikteydi. Biraz gözünüz korkabilir ama işini iyi yapan Mühendis ve Elektrikçi olduğu sürece çoğu şeyle siz uğraşmayacaksınız zaten. Bu süreç 2 haftada tamamlandı benim. Cahil elektrikçiler ve kullanıcılar "bu kadar teferruata gerek yok" diyebilirler sakın aldanmayın (mühendisler bu konuda daha ihtiyatlı oluyorlar). Maliyetinden dolayı ucuz ürün kullanma yoluna da gitmemenizi tavsiye ederim. Elektrik işinin şakası olmaz. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi snoppy -- 3 Ekim 2023; 11:48:1 > |
MG ZS EV 2023 72kw 440km menzil ANAKONU (11. sayfa)
-
-
Kendim cevap yazayım.
ilk mesajda verdiğim 470km menzil öncesi sarfiyat 14.2kw/100km idi
dün şehir içi biraz aşırı kullanımla sarfiyat 16.2kw/h oldu ve sonrasında %100 şarj yapınca öngörülen menzili 449kw/100km olarak verdi.
demek ki MG yazılımcılar bunu tercih etmiş.
"bir önce ki kullanım değerlerine göre menzil öngörüsü"
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 4 Ekim 2023; 9:12:28 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba herkese iyi akşamlar
Burada belki bir kaç kişi de olduğu gibi bende mg zs ev kullanıcısıyım İstanbul basın ekspres yolu kenarında bulunan MG bayisinden aracımı satın almıştım aracımı ilk bakmaya gittiğimde Şovrum da beyaz bir araç vardı o zaman detaylıca bir fotoğrafını çekmemiştim ve ben arabayı sipariş verdikten sonra ortalama bir ay gibi bir süre sonra aracımı teslim aldım ben aracımı teslim almaya gittiğimde Şovrumdaki beyaz araç yerinde yoktu tabi bu şekilde olunca dikkatimi çekmedi değil ben aracımı teslim aldığımda aracımın koltuk poşetleri üzerinde değildi diğer ekran jelatini gibi jelatinler üzerindeydi sizde aracınızı aldığınızda koltuk poşetleri var mıydı yok muydu gerçekten merak ediyorum ve aracı teslim aldıktan sonra bazı kapı içi gibi kısımlarda beklemekten ötürü siyahımsı tozla ya arasında bir kir gördüm birkaç noktada farların kenarlarında bile bazı yerlerde vardı bu araç acaba Şovrumdayken mi oldu diye düşünüyorum gerçekten merak ediyorum siz arabanızı aldığınız zaman koltuklarınızda poşetler duruyor muydu yoksa MG tarafından poşetler çıkartılıp mı bize teslim ediliyor ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bered21 -- 4 Ekim 2023; 19:20:12 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Elektrikli araçlara yabancıyım. Şimdi bu araç km de kaç kuruş yakıyor birisi bana söyleyebilir mi ?
-
Ortalama sehie ici kullanimda benim surusume gore kmde 40krs civari yakiyor evde sarj ile
Disarida sarj ile ortalama 1,5 ₺ gibi düşünebilirsiniz
Sehir disi yolda bu fiyatlar tabiki cok farklilasabiliyor sartlara ve suruse gore
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ege bölgesi Gediz AŞ elektrik dağıtım şirketi bedelleri şöyleydi.
- saat 06-18 arası 2.2tl/kw
- saat 18-22 arası 3.0tl/kw
saat 22-06 arası 1.7tl/kw.
(yaklaşık)
bu durumda evde AC şarjda 100km de 15-16kw enerji harcayan MG ZS EV nin 100km de harcağı bedel;
1. kademe 33tl
2. kademe 45tl
3. kademe 26tl
Dışarda firmaların şarzda cihazlarında ise durum şu;
AC şarj 6.0 tl/kw….90tl
DC şarj 7.5 tl/kw….110tl
Elbette evde kuracağınız şarj cihazı ve tesisat giderini de maliyete eklemek kazım.
ben Tunçmatik ve kablolama için 29.000tl harcadım
7 yıl boyunca yılda 8000km yaparsam toplam 56.000kmde 100km için 50tl gibi bir maliyetide eklemiş oldum.
sonuçta maliyeti 76tl/100km yani km de 76kr yakmış oluyorum.
(Ama 11kw enerji alma adına yapılmış masraf bu, yoksa araçla verilen adaptörlü kablo ile 2.2kwh şaj yaparsanız az bir tesisat masrafı ile ucuza hallolur)
Sonuçta, çevreci, sessiz ve güçlü bir araç kullanma maliyeti içten yanmalı motorlu araçlara göre evde şarj ile 7-10 misli ucuza geliyor.
Elbette AC şarj cihazı kurmak için uygun şartlar (otopark) var ise.
Dışarda şarj ise 2.5-3 misli ucuz olur.
Kolay olsun.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
koltuk poşeti yoktu bizde de. ancak araçları her nerede ve nasıl beklettilerse baya bir toz vardı temizlenmiş olmasına rağmen
-
Ayni durumdan muzdaribiz desek yalan olmaz sanirim siz hangi bayiden temin etmistiniz ?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
maslaktakinden 2 tane ZS EV aldık toz sorunu vardı.
izmirdekinden 1 tane MG4 aldık, sorun yoktu
-
Ben tertemiz aldım Ankara'dan. Toz vs. yoktu. Koltuklarda poşet de yoktu. Sadece ekranlarda ve yerdeki paspas bölümlerinde yapışkanlı naylonlar vardı.
-
Zaten her araçta o şekilde değilmi hocam, benzin, dizel, elektrik fark etmez, ortalama tüketiminize göre menzil verir.
-
Engineer Mode Giris Yapabilen Varmi Aramizda ?
Yada hic bilmedigimiz gizli bir ozellik buldugunu dusunen ?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ac ya da dc şarjın akülere olan etkisi aynı mıdır sn mimleon,
Sürekli dc şarj ya da ac şarj yapmak aküleri daha çabuk bitirir gibi bir genelleme var mı
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Genel bilgi ve firmaların tavsiyesi devamlı DC şarj kullanmak batarya sağlığı ve ömrü için negatif etki yapar.
Ancak bilinen gerçekde US de Teslanın Super Charger sistemini kullanan binlerce 10 yaşına yakın araçda hehangi bir olumsuzluk görülmüyor.
Bu Tesladan mı yoksa genel bir durum mu henüz bilgi yok. Tek tavsiye %100 dolu şarjla aracı uzun süre yatırmayınız, kullanınız olmuş.
Ayrıca biz AC şarj yapıyoruz diyoruz ama aslında araca verdiğimiz 7-11-22kwh enerji araç içinde bir modülde DC ye çevriliyor, çünkü li-on piller DC şarj edilir.
Ben şahsım olarak mümkün olduğunca DC şarjdan kaçıyorum, daha doğrusu 40-60-80kwh enerji vermek pek mantıklı gelmiyor batarya için.
evde şarj cihazı 11kwh ile (öncesinde seres ile 3.5kwh şimdi şarj cihazı ile 6.5kwh) şarj şimdilik yetiyor.
Uzun yol yolculuğu yaparsam ki toplam 300km gidiş dönüş yapıyorum sıkça, MG veya Seres3 menzili yeterli geliyor. üzerinde herhalde DC bağlayacağım.
Youtube da Tesla kullanıcısı videoları var. 110 günde 22.000km yapmış, Şarjın %60 kısmı AC %40 kısmı DC.
bir app ile batarya testi yaptığında %1.6 verim kaybı tespit etti. bu ise menzilde 8km denk.
Bir başka Nissan Leaf kullanıcısı 8 yıl ve 150.000km sonunda verim %10 dşerek 150km menzil 135km ye gelmiş.
Anlaşılacağı üzere, dikkatli ve standart kullanımlarla bu li-on bataryalar sorun çıkarmayacak, pek kafaya takmaya gerek yok.
Herkese güvenli sürüşler….
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 15 Ekim 2023; 10:20:31 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
%100 e kadar şarj çok yapmayın ve dolu beklemesin muhabbeti de bildiğim kadarıyla lityum iyon piller için geçerli
lityum demir fosfat olanlarda %0-100 arasında sıkıntı yok
-
Hesaplı bir 11kwh şarj cihazı.
düz bir model ama kaliteli markası ile iş görür.
-
Dün de %22'den %80'e şarj ettim. Bu ikinci şarjımda da araba %80 dolulukta 382 km menzil verdi.
-
Kış geldi havalar soğudu haliylel astik havalarıda indi.
Dün sol ön lastik hava hatası verdi,
sol ön:2.4 diğerleri:2.5psi
Benzinlikte 2.8 bastım ama hortum delikmiş araçda hepsi 2.7 göründü, hata bitti.
Dikkat; Lastiklerde jant kapağı olduğu için sibop kapaklarını değiştirmek zor oluyor,
sakın içine düşürmeyin bayağı bir uğraşırsınız, kapağı çıkar tak vs..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mimleon -- 9 Ekim 2023; 18:59:17 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Alıntı
metni:Dikkat; Lastiklerde jant kapağı olduğu için sibop kapaklarını değiştirmek zor oluyor, sakın içine düşürmeyin bayağı bir uğraşırsınız, kapağı çıkar tak vs.. dün lanet ettim bu duruma O kadar uğraştırıcı bir yere denk gelmiş ki sibop ağızları, jant kapağı parmağımı kesiyordu neredeyse. Bunu kolaylamak için bir aparat/aksesuar bulmak lazım.
Bu arada 41psi hava bastım lastiklere. Sonrasında ekran menüsüne girip adaptasyon için ayar aradım, eski alışkanlıklardan olsa gerek :)
-
2. aracımız Seres3 de de, Mg Zs Ev de de oluşan bir durum var.
Yolda kanal kapağı üzerinden yada bir çukurdan sert bir şekilde geçince zaman zaman multimedyada bir gariplik oluyor.
Ya rado kanalı değişiyor yada radyodan bluetooth veya DAB kanalına geçiyor.
Anlaşılan sert darbeleri sevmiyorlar.😀
Ayrıca Seres3 de bazen dörtlüler yanıyor, bunu anlayabiliyorum, garibim kaza yaptık sanıyor.
😂
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X